|
hattstugan
03-12-2013, 19:20
Iden här tråden lämnas gissningar och ledtrådar!!
Samt att här kommer även att skrivas vem som fått av vem!
Myosotis fått sin klapp från gunsta Natur liv fått sin klapp av Anne-li i olofstorp Eva i Skåne Fått sin klapp av Monaxe Skruttis fått sin klapp av omk Anki på Öland fått sin klapp av Eva-Helene Eva-Helene fått sin klapp av Myosotis Ninnisky fått sin klapp av Natur liv omk fått sin klapp av Wilmer anne-li i olofstorp fått sin klapp av Skruttis Klint fått sin klapp av Noak gunsta fått sin klapp från Eva i Skåne Monarda fått sin klapp av Pejori Monaxe fått sin klapp av Monarda pejori fått sin klapp av ninnisky Wilmer fått sin klapp av Klint Sylvia fått sin klapp av Dyk Under Ytan Noak fått sin klapp av Anki på Öland Dyk Under Ytan fått sin klapp av Sylvia
Jag förstår
Sådär ja, nu börjar det dra ihop sig...  Är det någon som har börjat skicka ännu? I så fall, ska man använda fulpapper?
Eva i Skåne
03-12-2013, 22:07
Fulpapper använder jag alltid för att undvika misstag. Det gjorde jag väl i år också? Eller skickade jag i låda eller har jag inte skickat än???
Vad är detta för svammel!  fulpapper? fulpåse? fulkartong? NEJ en julklapp ska vara vacker Ett ljuvligt glittrande silverpapper med blå isprinsessor som glider fram på blåglittrande snö och överströsslat med stjärnor precis som mitt!
Märker att jag skrivit i "fel" tråd. Återupprepar mitt önskemål till gunsta (om jag är mottagaren); glöm gröna skogar och snus, GULD går väldigt bra att få !!
När är sista dagen man ska skicka? Måste ju hinna köpa, rimma, garnera och packa in den ju.
CITAT (pejori @ 03-12-2013, 23:43)  När är sista dagen man ska skicka? Måste ju hinna köpa, rimma, garnera och packa in den ju.  Den har väl inte varit redan då? För jag tror jag skickade för ett tag sedan, minns inte om jag hade fulpapper på. Minns faktiskt inte om jag skickade heller när jag tänker efter..
CITAT (Monaxe @ 03-12-2013, 23:47)   Har dåligt närminne jag med, men ska nog få iväg den till den 20:de
CITAT (pejori @ 03-12-2013, 23:50)   Har dåligt närminne jag med, men ska nog få iväg den till den 20:de  Men julafton är väl inte innan den 24:e? Du har gott om tid, posta sisådär runt kl 21 på kvällen den 23:e, då är du ute i god tid!
CITAT (omk @ 03-12-2013, 23:42)  Märker att jag skrivit i "fel" tråd. Återupprepar mitt önskemål till gunsta (om jag är mottagaren); glöm gröna skogar och snus, GULD går väldigt bra att få !!  Kattguld - skulle det funka?
CITAT (Monaxe @ 04-12-2013, 06:36)  Men julafton är väl inte innan den 24:e? Du har gott om tid, posta sisådär runt kl 21 på kvällen den 23:e, då är du ute i god tid!  Det blir bra ja. Den ska ju ändå inte öppnas innan och man har ändå att göra, så mellandagarna blir bra.
CITAT (pejori @ 04-12-2013, 12:36)  Det blir bra ja. Den ska ju ändå inte öppnas innan och man har ändå att göra, så mellandagarna blir bra.  Precis min tanke!
Eva i Skåne
04-12-2013, 20:22
CITAT (gunsta @ 04-12-2013, 11:52)  Kattguld - skulle det funka? 
Bara som en liten varning till min tomte. Jag tål inte starka dofter!!!
Myosotis
05-12-2013, 10:54
Jag har redan fått min julklapp!!! [attachment=79520:hops.gif] Redan igår faktiskt, men jag hade inte tid att skriva igår. Titta så fint paketet är, vilken tur att jag vågade öppna fulpåsen. [attachment=79521:IMG_2672.jpg] Tack snälla tomten!  Du har skickat till rätt person, för jag är inte en sån som sliter upp pappret, jag pillar försiktigt, och det här konstverket tänker jag spara  Vem är det som är duktig på att teckna?
Oj vad fint!!!! En del är snabba med att skicka sina paket.
Hoppsan. Paket var det, ja. Dags att häva sig upp ur fållbänken och börja fundera.
Jag har fått massor av paket!,  Är på julmarknad i Tyskland och här ligger det paket i vartenda hörn!  Vackra paket med glitter och blanka snören, en del luktar vin andra luktar korv. En hel del låter vackert när man skakar på dem! Jag antar att alla dess paket är till mig, varför skulle de annars ligga här just nu när jag är här?
CITAT (Monaxe @ 05-12-2013, 18:01)  Jag har fått massor av paket!, Är på julmarknad i Tyskland och här ligger det paket i vartenda hörn! Vackra paket med glitter och blanka snören, en del luktar vin andra luktar korv. En hel del låter vackert när man skakar på dem! Jag antar att alla dess paket är till mig, varför skulle de annars ligga här just nu när jag är här? 
Natur liv
06-12-2013, 08:11
Bara arton dagar kvar!!!
Oj, oj, oj ... nu måste jag snart bestämma mig. I alla fall om min mottagare ska få något före jul. Fast förstås, jag kan ju skicka med självaste jultomten på julaftons morgon.
Anki på Öland
06-12-2013, 09:21
Fixat och inslaget!
Fixat här med.  Nu väntar jag bara på att tomten ska hämta det också.
Monarda
06-12-2013, 19:50
Fixat, rimmat men ej inslaget! Och min klapp har redan kommit, tomten var tidig i år. Men så har jag ju varit väldigt snäll också.
Ska man rimma paketet? I saltlake? Hur länge då?. Jag trodde det räckte med fin och fulpapper och kanske ett snöre?
hattstugan
07-12-2013, 08:30
Rimma paket bara ett par dagar så blir det bra!
Eva-Helene
07-12-2013, 20:59
Fixat och inslaget ... Nu ska vi (dvs jag och paketet) bara komma till ett postkontor på ishalkiga vägbanor ...  Edit; har varken kryddat eller rimmat mitt paket. Men det funkar väl ändå, eller ?
Om man lägger in paketet då? Som löksill, blir inte det bra? Eller ska det vara senapssill
ninnisky
09-12-2013, 23:15
Mitt paket kom idag lite mjukt, lite hårt. Inslaget i fulpapper och vältejpat.
Undrar om jag ska ta bort fulpapperet???
CITAT (Monaxe @ 09-12-2013, 23:01)  Om man lägger in paketet då? Tack, Monaxe ! Mitt paket är naturligtvis INLAGT !
Farbror Blå
10-12-2013, 10:24
åååå=) Gulliga ni är som håller i med Odlatomten=)
Finpapper, fulpapper, frimärkt, ska postas...
Har fått paket! Som jag har gömt...
Saknade faktiskt Farbror Blå, som ju brukar vara med....
Anki på Öland
10-12-2013, 16:32
Haha... idag fick jag paket med rim och allt
CITAT (gunsta @ 04-12-2013, 11:52)  Kattguld - skulle det funka?  Förlåt gunsta, jag har inte svarat på ditt erbjudande ! Kattguld går jättebra. Då blir kräken rika och jag kan leva på dem istf tvärtom !
Jag har fått paket!
[attachment=79595:20131211_105637.jpg]
Eva i Skåne
11-12-2013, 16:17
Vilket snyggt paket Klint. Kan det vara det jag skickade??? Eller har jag skickat??? Är du säker på att det inte skulle till mig istället
Helt säkert att det är till mej Eva! På den fina etiketten står det God Jul från tomten, du tror väl inte han skickar fel!! Ja det är ett mycket fint paket som låg i en grön s.k.fulpåse. Jag har väl lagt på mitt nu också, eller glömde jag det i leksaksaffärn.? Hur som helst borta är det så det och dit om någonstans kommer väl tomten och då ser han nog paketet så det löser sej nog!
DykUnderYtan
11-12-2013, 21:39
Hihi, jag fick minsann ett paket idag. Verkar som jag varit snäll i år också. Har dock INGEN som helst susning om vem som kan ha skickat. Poststämpeln är väldigt svag och inte mycket till ledtråd. Hmm...
Försökte lura i tomten att jag varit snäll, men han gick inte på det. Tydligen var det årets skämt i verkstaden.
Förvånande nog är jag snäll - fick ett rart paket från signaturen "OHT" - vad nu det kan betyda  .... Ängeln blev också förvånad - det är väl därför hen gapar - men den engelska sånggruppen sjunger som vanligt ...
Åh, vilket vackert paket gunsta! Hur ska vi kunna hålla oss ändå till julafton?
Eva i Skåne
12-12-2013, 16:25
Jag bevakar brevbäraren varje dag, men inte har jag fått nåt paket ännu  . Har jag själv skickat än? Det är frågan
Myosotis
13-12-2013, 11:43
CITAT (Eva i Skåne @ 12-12-2013, 16:25)  Jag bevakar brevbäraren varje dag, men inte har jag fått nåt paket ännu  . Det var konstigt. Jag kan intyga att du har varit snäll. Kanske kan det vara så att paketet är så hemligt att det inte kan komma fram om du bevakar brevbäraren. Testa att titta bort nästa gång, eller ännu bättre om du lyckas glömma det en stund, då ska du nog se att det kommer! CITAT (gunsta @ 12-12-2013, 14:58)  fick ett rart paket från signaturen "OHT" - vad nu det kan betyda  .... OHT = Odlas Hemliga Tomte Första ledtråden: Fulpappret är verkligen FULT  Ta av det!
Natur liv
13-12-2013, 12:20
Inget paket här heller. Jag misstänker att det är ett så intressant paket att brevbäraren behöll det.
Ni är inte de enda som inte fått paket - inte jag heller. Jag kanske inte har varit snäll då???
Eva i Skåne
13-12-2013, 13:52
Brevbäraren har inte varit här ännu idag så jag har ett hopp, men det är väl inte sista dag att skicka förrän idag, tror jag. Det var väl det jag gjorde, eller???
Eva i Skåne
13-12-2013, 14:05
Nähä  Nu kom postis och han hade bara en massa tråkiga räkningar med sig
Natur liv
13-12-2013, 14:18
Otålighet och förväntan tar inte hänsyn till att det fortfarande är flera dagar kvar till julafton.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|