Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
anne-li i olofstorp
Hej mina vänner! Förlåt att jag varit osynlig! Datorn krånglar och det är väldigt omständigt att logga in via telefonen, men nu har jag gjort det!
Ledtråd: fatta
Gissning: Sylvia?
Wilmer
CITAT (Monarda @ 25-12-2013, 15:52) *
Kan det vara Wilmer som var min frötomte?

En ledtråd från mig - en av dom som rimmade (försökte i alla fall)....

no.gif

CITAT (omk @ 25-12-2013, 18:05) *
Jag fick en jättefin duk/löpare som finns avbildad på sid 6.

Med tanke på att Fudge-receptet var skrivet på "kossa-papper", så gissar jag att Wilmer är min Tomta. Stämmer det ?

Min ledtråd; en till en, en till tre.

rolleyes.gif whistling.gif

bravo.gif Ja, det är jag!! Det var en ledtråd som du fattade direkt!

CITAT (omk @ 23-12-2013, 21:16) *
Åh, gunsta, vilken KUL grej !! Snälla du, skicka gärna ett foto på hur "granen" blev !

Här kliar det som attan i fingrarna ! NATURLIGTVIS, räknas tolvslaget, DYU !!

Så gjorde jag förra året, då jag jobbade natten till julafton. Mina kollegor sneglade lite misstänksamt på mig när jag ropade HÖGT efter att ha öppnat mitt paket ...
Då var det dessutom DU, DUY, som skickat mig ett litet "värmeljushus" ! Det står, just nu, på fönsterbrädet och sprider sitt mjuka sken i vintermörkret.

Jag ska nog kunna sitta uppe tills Julafton inträder. Jag är så förbålt nyfiken !!! *fnissar*

Edit; jösses, i all iver, så glömde jag att bifoga "kattskrället" som min OHT krafsade dit utanpå fulpappret ! Jag tycker att den är VÄLDIGT bra gjord !

Hihihii, väldigt bra gjord, du är snäll! Funderade på att göra tre ben men tänkte att det skulle bli för lätt. Hade inget att skicka till kissemissarna, har haft det lite pressat i år så jag hann inte handla, skickar en kisse-puss istället.
Eva i Skåne
Någon annan skrev "hemmagjort, men inte av mig" Det är en ledtråd som passar även för min present
Wilmer
CITAT (omk @ 16-12-2013, 22:34) *
Tomten har inte varit här ännu ... sad.gif

Har jag varit elak ? g.gif

Kanske är det jag som får be om Skruttis extra paket ?
Nå, det är några dagar kvar ... *håller tummarna*

Posten är inte helt pålitlig tyvärr kram1.gif Men även jag blev nervös...
omk
CITAT (Wilmer @ 25-12-2013, 21:48) *
Hihihii, väldigt bra gjord, du är snäll! Funderade på att göra tre ben men tänkte att det skulle bli för lätt. Hade inget att skicka till kissemissarna, har haft det lite pressat i år så jag hann inte handla, skickar en kisse-puss istället.

TACK Wilmer för duken ! thanks.gif Att du visste vilka färger jag har i köket !?
(Jag kan lägga den på golvet eller nåt, så kanske kissarna använder den också giggle.gif )

Ja du, en trebent, då hade jag spikat det direkt yes.gif
Krama KQ från oss alla här !
Kissarna tackar för Julpussarna !
anne-li i olofstorp
Medan jag ännu är inloggad får min mottagare ännu en ledtråd: nyp
gunsta
Här sitter dom - visst ser dom kloka ut yes.gif

Ledtråd: Bryllingen drar miljonpublik coolgleam.gif
Natur liv
CITAT (anne-li i olofstorp @ 25-12-2013, 22:50) *
Medan jag ännu är inloggad får min mottagare ännu en ledtråd: nyp

Båda dina ledtrådar passar bra på tången jag fick. Är du min odlatomte, anne-li i olofstorp?
Den fungerar utmärkt som sockertång, men är det en sådan?
anne-li i olofstorp
Ja natur liv. Jag är din tomte!
Det är en jordgubbssnoppare! Kan också användas till att dra ben ur lax med.
Kul grej tyckte jag!
Natur liv
CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-12-2013, 08:53) *
Ja natur liv. Jag är din tomte!
Det är en jordgubbssnoppare! Kan också användas till att dra ben ur lax med.
Kul grej tyckte jag!

Åh, tackar, tackar, anne-li i olofstorp! Smart grej, både lax och jordgubbar gillar jag, så den kommer till användning. Bättre än till socker, som bara besökare använder. Tången kommer absolut tas med på nästa fisketur. Tänk, va roligt att du visste att jag gillar lax!
Monaxe
Ledtrådar efterlyses!

Om det är lämnat några till mig så kan jag meddela att jag inte fattat dem smile.gif
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 25-12-2013, 15:25) *
Tack Monaxe thanks.gif

Måste erkänna att det är en viss lättnad att ha hittat sin tomte. Jag blir stressad och känner mig "dålig" när jag inte lyckas förstå ledtrådar

Du är inte ensam.

Jag hittar inte något som passar på min present. dunno.gif

En ledtråd kan jag bjuda på.

Jag behöver stöd här i livet.

Eva i Skåne
Två i en
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 26-12-2013, 11:34) *
Två i en

ÅÅ Kan du vara min Tomtemor Eva i Skåne???

Den ledtråden stämde på min present.

Eva i Skåne
Nej, tyvärr Pejori

Ny ledtråd: Inte lika som bär
anne-li i olofstorp
Ny gissning: skruttis är du min tomte?
En jättefin guldig gran och påsar med fröer!
ninnisky
Natur Liv du gjorde det lätt för mig att fatta smile.gif

Men, till den jag skickat så kommer det ytterligare en ledtråd här: min nick kanske kan ge dig en liten ledtråd smile.gif
nee - nu blir det för lätt..............
pejori
CITAT (ninnisky @ 26-12-2013, 11:52) *
Natur Liv du gjorde det lätt för mig att fatta smile.gif

Men, till den jag skickat så kommer det ytterligare en ledtråd här: min nick kanske kan ge dig en liten ledtråd smile.gif
nee - nu blir det för lätt..............

OOPPPS Är du min Tomtemor?

Fick två fina paket och i ett låg post-it som är husformade samt en skubbvante. Passar min supertorra, fnasiga hud)

ninnisky
Visst, är du väl en rivig tjej, pejori smile.gif och gullig också smile.gif
Anki på Öland
CITAT (Anki på Öland @ 24-12-2013, 09:00) *
...........Ledtråd: inte hemmagjrort av mej men av dig

Ledtråd 2. friskt - sen....
pejori
CITAT (ninnisky @ 26-12-2013, 12:11) *
Visst, är du väl en rivig tjej, pejori smile.gif och gullig också smile.gif

Å Tack för ett jättefint paket. smiley_small_hug.gif

Så fint inslaget och rimmat också. Dubbla fulpapper är bra till en klåfingrig person som jag. santa.gif

God fortsättning på dig.

NU väntar jag på att avslöjas av min mottagare. giggle.gif

hattstugan

Har på först sidan skrivit in de som avslöjat sina Tomtar!

Är det något galet så snälla påvisa det för mig då!

God fortsättning på er alla!
Monaxe
Ni vet alla, att jag är den som fattar ledtrådarna allra sist? sad.gif

ninnisky
jag säger inget mer för jag tror att min mottagare vet vem som är hennes tomta smile.gif
Monarda
Ny ledtråd: Ibland när det hettar till.....
gunsta
Eva - är det du som är min hemliga tomte?
Eva i Skåne
CITAT (gunsta @ 26-12-2013, 13:04) *
Eva - är det du som är min hemliga tomte?

Javisst. Jag har en känsla av att ha varit misstänkt långt innan julafton rolleyes.gif
gunsta
Nej faktiskt inte Eva - du har narrat mig smile.gif - "prickigt krull" - det fattade jag först nu ... tur jag fotade paketet.

PS: Undrar om dom 'värper' - vore ju bra eftersom dom sitter på kylskåpsdörren.
Klint
Här är en tröging som varken kan gissa eller lägga in en bild på mina fina grytlappar! Kan de vara från dej Eva i SSkåne?
Jag är inge haj på å göra fina paket heller!

Jo men de kom ju med fast jag inte fattade det! Visst är de fina?Men finns det några bra ledtrådar, nja kanske att det är Tomta Eva i Skåne?
Eva i Skåne
Ja du, om kylskåpsmagneter kunde värpa... Nej, knappast dom som ugglar i ditt kök flirting.gif så du får fortsätta köpa äggen i affären

Har förresten aldrig hört att man äter uggleägg
Klint
Ja där stöp det!

gunsta
Jag ska prata med dom - kul blev det i vart fall - Tack Eva
Eva i Skåne
CITAT (Klint @ 26-12-2013, 13:21) *
Ja där stöp det!

Sorry Klint smile.gif
DykUnderYtan
Hittar inte riktigt några ledtrådar som passar in på min klapp eller så är jag otroligt korkad. tongue.gif

Frågar därför Klint, är du min tomte? biggrin.gif

CITAT (Klint @ 26-12-2013, 13:20) *
Här är en tröging som varken kan gissa eller lägga in en bild på mina fina grytlappar! Kan de vara från dej Eva i SSkåne?
Jag är inge haj på å göra fina paket heller!

Jo men de kom ju med fast jag inte fattade det! Visst är de fina?Men finns det några bra ledtrådar, nja kanske att det är Tomta Eva i Skåne?

Monarda
Hittar inga ledtrådar som passar till min klapp så nu blir det vilda gissningar - Sylvia, är det du?
Skruttis
CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-12-2013, 11:49) *
Ny gissning: skruttis är du min tomte?
En jättefin guldig gran och påsar med fröer!

Javisst, jag är skyldig. God Jul Anne-Li! santa.gif
Hade tyvärr ingen aning om vad du gillar att odla, så jag chansade.
Hoppas någon sort passar.

Myosotis
CITAT (gunsta @ 25-12-2013, 22:54) *
Ledtråd: Bryllingen drar miljonpublik

blink.gif confused.gif

Båda mina huvudmisstänkta har nu lämnat obegripliga ledtrådar, men eftersom denna kommentaren var obegripligast gissar jag på dig först. Är du min tomte gunsta?
gunsta
CITAT (Myosotis @ 26-12-2013, 15:21) *
blink.gif confused.gif

Båda mina huvudmisstänkta har nu lämnat obegripliga ledtrådar, men eftersom denna kommentaren var obegripligast gissar jag på dig först. Är du min tomte gunsta?

Jepp - Kalle Anka drar miljoner av människor till TV-sofforna kl 15.00 på julaftonen. Och han måste väl vara en släkting till viggen (är det en vigg?) - jag ville ha det till en 'arg' andrake. Men nu när jag tittar på te/kaffe-muggs underlägget blir jag osäker. Vigg alltså smile.gif - hur som - väl bekomme.
pejori
Ny ledtråd.

Det som göms i snö, kommer upp i tö.

anne-li i olofstorp
Tack snälla! Alla tre blir toppen! Men när det gäller granen har du fel, den fäller visst, massor av guldstoft där den stått! smile.gif)! Men så söt! Tack!!!
Myosotis
CITAT (gunsta @ 26-12-2013, 15:37) *
Jepp - Kalle Anka drar miljoner av människor till TV-sofforna kl 15.00 på julaftonen. Och han måste väl vara en släkting till viggen (är det en vigg?) - jag ville ha det till en 'arg' andrake. Men nu när jag tittar på te/kaffe-muggs underlägget blir jag osäker. Vigg alltså smile.gif - hur som - väl bekomme.

[attachment=79744:froh.gif] Jaa gissat rätt! TACK snälla gunsta!! smiley_small_hug.gif Förlåt min tröghet ang. ledtråden. Kalle Anka är väl en tamanka skulle jag tro, alltså härstammar han från gräsanden. Gräsand = simand, vigg = dykand, så visst är de släkt, bara på lite längre håll.
Och faktiskt så brukar jag ha någon papperslapp eller nåt när jag ska ställa min temugg på vardagsrumsbordet, för det är liksom obehandlat och jag är rädd att det ska bli ringar. En så här elegant lösning har jag aldrig tänkt på, från och med nu ska jag ställa muggen på viggen! thanks.gif
DykUnderYtan
Eva i Skåne, du är min tomte va!? Bär på lilla påsen och två i en, strumpor och påse. Har jag rätt? Säg ja, ja, jaaaa! biggrin.gif

CITAT (Eva i Skåne @ 26-12-2013, 11:49) *
Nej, tyvärr Pejori

Ny ledtråd: Inte lika som bär

Eva i Skåne
CITAT (DykUnderYtan @ 26-12-2013, 15:52) *
Eva i Skåne, du är min tomte va!? Bär på lilla påsen och två i en, strumpor och påse. Har jag rätt? Säg ja, ja, jaaaa! biggrin.gif

Nej tyvärr. Jag är redan "tagen" flirting.gif
DykUnderYtan
Hmm, passade ju så bra. :/

Klinta, då gissar jag fortfarande på dig. biggrin.gif

CITAT (Eva i Skåne @ 26-12-2013, 15:57) *
Nej tyvärr. Jag är redan "tagen" flirting.gif

Klint
Nej tyvärr DYU jag söker också förtvivlat efter min tomte, men jag är inte din!
Myosotis
Min mottagare är egentligen rätt osannolik.
Skruttis
CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-12-2013, 15:51) *
Tack snälla! Alla tre blir toppen! Men när det gäller granen har du fel, den fäller visst, massor av guldstoft där den stått! smile.gif)! Men så söt! Tack!!!

Ooops, ledsen, det visste jag inte om granen. Hoppas den inte blir helt kal redan till tjugondag Knut.
Kul att fröerna blev bra.
Väl bekomme!
anne-li i olofstorp
smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif
Noak
Jag blir gråhårigare och gråhårigare, inte fattar jag några ledtrådar.
Min ledtråd är( som andras): Hemmagjort, dock inte av mig. Lite jul, kanske lite vår?

PS Är Myosotis min tomte?
Sylvia
Monarda, är det du som är min tomta!!?? Hettar till...!! tummenupp.gif

CITAT (DykUnderYtan @ 26-12-2013, 16:26) *
Hmm, passade ju så bra. :/

Om det passade så tassa på!! coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon