Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Monaxe
CITAT (DykUnderYtan @ 22-12-2013, 08:13) *
Hmm...kliar så i fingrarna...måste hålla ut två dagar till. wink.gif

Måste man verkligen det? Bara kika lite...
Monarda
För att förhindra pillandet så gömde jag min klapp, som kom ganska tidigt. Men minnet är tyvärr inte vad det varit en gång....... ohmy.gif
gunsta
Min julklapp är flyttad till en byrå - på den finns även ett mystiskt paket som jag har öppnat lite i ena änden - men Hemliga Tomtens paket är helt orört. På byrån finns också en förpackning med en magisk gran - som ska 'tillredas' i morgon - tar visst ett dygn innan den är helt 'utväxt'.
Eva i Skåne
Hemliga tomtens paket får man inte röra förrän julafton, men fulpapper får man ta bort på alla paket, tycker jag
Myosotis
Ja står det fulpapper ska man ta bort det!

CITAT (gunsta @ 22-12-2013, 12:17) *
...På byrån finns också en förpackning med en magisk gran - som ska 'tillredas' i morgon - tar visst ett dygn innan den är helt 'utväxt'.

Det låter spännande, nu får du ta bilder och berätta mer!
gunsta
CITAT (Myosotis @ 22-12-2013, 14:27) *
Ja står det fulpapper ska man ta bort det!
Det låter spännande, nu får du ta bilder och berätta mer!

Jag tror att vi kommer att bli besvikna .... smile.gif

http://www.coolstuff.se/Magiskt_Julpynt
DykUnderYtan
Räknas efter tolvslaget som julafton? biggrin.gif

I så fall ska jag vara uppe länge idag. naughty.gif
omk
Åh, gunsta, vilken KUL grej !! Snälla du, skicka gärna ett foto på hur "granen" blev !

Här kliar det som attan i fingrarna ! NATURLIGTVIS, räknas tolvslaget, DYU !!

Så gjorde jag förra året, då jag jobbade natten till julafton. Mina kollegor sneglade lite misstänksamt på mig när jag ropade HÖGT efter att ha öppnat mitt paket ...
Då var det dessutom DU, DUY, som skickat mig ett litet "värmeljushus" ! Det står, just nu, på fönsterbrädet och sprider sitt mjuka sken i vintermörkret.

Jag ska nog kunna sitta uppe tills Julafton inträder. Jag är så förbålt nyfiken !!! *fnissar*

Edit; jösses, i all iver, så glömde jag att bifoga "kattskrället" som min OHT krafsade dit utanpå fulpappret ! Jag tycker att den är VÄLDIGT bra gjord !
DykUnderYtan
Men vad roligt att den hänger med än, den lilla lyktan. smile.gif

Ja, inte är det lång tid kvar nu...två timmar och...13 minuter biggrin.gif

CITAT (omk @ 23-12-2013, 21:16) *
Åh, gunsta, vilken KUL grej !! Snälla du, skicka gärna ett foto på hur "granen" blev !

Här kliar det som attan i fingrarna ! NATURLIGTVIS, räknas tolvslaget, DYU !!

Så gjorde jag förra året, då jag jobbade natten till julafton. Mina kollegor sneglade lite misstänksamt på mig när jag ropade HÖGT efter att ha öppnat mitt paket ...
Då var det dessutom DU, DUY, som skickat mig ett litet "värmeljushus" ! Det står, just nu, på fönsterbrädet och sprider sitt mjuka sken i vintermörkret.

Jag ska nog kunna sitta uppe tills Julafton inträder. Jag är så förbålt nyfiken !!! *fnissar*

Edit; jösses, i all iver, så glömde jag att bifoga "kattskrället" som min OHT krafsade dit utanpå fulpappret ! Jag tycker att den är VÄLDIGT bra gjord !

Wilmer
CITAT (DykUnderYtan @ 23-12-2013, 15:32) *
Räknas efter tolvslaget som julafton? biggrin.gif

I så fall ska jag vara uppe länge idag. naughty.gif

Jag har som tradition att öppna odlas paket som uppesittarpaket, men i kväll kroknar jag före 24 wacko.gif tyvärr. Får bli morgon paket!
Eva i Skåne
Jag är ingen kvällsmänniska, men efter att ha sett en film på tv känner jag att kanske kanske jag ska hålla mig vaken en dryg halvtimme till smile.gif
DykUnderYtan
Se upp i backeeeeen.... nu öppnar jag! biggrin.gif

Åhhh, tack snälla tomten! thanks.gif Nu kommer mina frusna fötter hålla värmen hela vintern. Perfekt! yahoo.gif Söt liten förvaringspåse också, den ska jag hitta på nåt kul med. smile.gif

Dags att leta ledtrådar... wink.gif
omk
Ojojoj, KOLLA vad bra denna duk/löpare passar i mitt kök !!!!
Tack Tomten !!! yahoo.gif

Nu ska man bara klura ut vem den är ifrån ... smile.gif

Edit; DUY, den lilla lyktan har hängt med hela året. Jättefin !!!

Monaxe
Tack snälla tomten, en jättefin grytlapp var i mitt fina paket!

Undrar faktiskt hur tomten kunde veta att mina grytlappar är sorgligt utslitna, så detta passade perfekt!

ska försöka lägga upp ett foto lite senare:)

Hmm ledtrådar...
Anki på Öland
Grytlapp här också smile.gif röd och grann! Säger som Monaxe - hur kunde tomten veta... Har ju inte kunnat handarbeta alls sen jag bröt höger långfinger för 2 år sen.....
Sen får jag erkänna att det blev lite "fusk" här.... poststämpeln var så klar och tydlig..... Eva-Helen gissar jag är min tomte... stämmer det?

Ledtråd: inte hemmagjrort av mej men av dig
Natur liv
Paniken breder ut sig: JAG HITTAR INTE PAKETET!!!
Antingen har hustomten tagit det för att jag inte ska öppna för tidigt eller så ligger det någonstans, kanske under granen. Vi får hoppas att det kommer fram under dagen.

Som ledtråd till den som har fått paket från mig skriver jag här rimmet som inte skickades med:
Trippla paket odla-tomten dig har gett,
det kanske du redan har sett.
En mix av värme, ljus och äppeldoft,
det blev en blandning så soft.

Eva i Skåne
Tack söta tomten. Visste du att jag är gottegris?
Världens sötaste lilla burk med polkagrisar. Den burken kommer vara mycket längre än innehållet smile.gif

Jag öppnade innan jag släckte lampan i natt, men har inte klurat på vem som är min tomte. Tycker inte jag har tid att leta ledtrådar nu heller. Det får vara till imorgon, tror jag. Då kommer även foto och kanske några ledtrådar...

eller kanske:
Innehållet är inte ätbart även om man skulle kunna tro det av utsidan
ninnisky
CITAT (Natur liv @ 24-12-2013, 09:21) *
Paniken breder ut sig: JAG HITTAR INTE PAKETET!!!
Antingen har hustomten tagit det för att jag inte ska öppna för tidigt eller så ligger det någonstans, kanske under granen. Vi får hoppas att det kommer fram under dagen.

Som ledtråd till den som har fått paket från mig skriver jag här rimmet som inte skickades med:
Trippla paket odla-tomten dig har gett,
det kanske du redan har sett.
En mix av värme, ljus och äppeldoft,
det blev en blandning så soft.

Behöver jag gissa att det var du Natur liv som var min tomta?? Underbart med tre söta paket innehållande både doft och värme, dvs äppeltvål och ljus. TACK!
Önskar dig en härlig jul!
Monaxe
CITAT (Anki på Öland @ 24-12-2013, 09:00) *
Grytlapp här också smile.gif röd och grann! Säger som Monaxe - hur kunde tomten veta... Har ju inte kunnat handarbeta alls sen jag bröt höger långfinger för 2 år sen.....
Sen får jag erkänna att det blev lite "fusk" här.... poststämpeln var så klar och tydlig..... Eva-Helen gissar jag är min tomte... stämmer det?

Anki är du min tomte? Inte hemmagjort dej, utan av mej...matlagning i ugnen kanske, då behövs ju grytlapp.... (långskott wink.gif )
Natur liv
CITAT (ninnisky @ 24-12-2013, 09:35) *
Behöver jag gissa att det var du Natur liv som var min tomta?? Underbart med tre söta paket innehållande både doft och värme, dvs äppeltvål och ljus. TACK!
Önskar dig en härlig jul!

Jajamen, rätt gissat. Hoppas att även du får en härlig jul!
Natur liv
Paketet är funnet, julen är räddad!

Väl förpackat i både finpapper, fulpapper och finpapper igen. Randigt och blommigt papper, om vartannat. Slutligen fanns en tång av något slag. Istång? Sockertång? Fästingtång?

Det serveras varken is eller fästingar under julafton, så jag får prova som sockertång.
Sylvia
Tack snälla santa.gif för den jättesöta "skylten" In garden att hänga på dörren! Och en fin S på tändstickasken också! thanks.gif

Men men.... poststämpeln gick inte att läsa och jag har ingen aaaaning om vem min tomta kan vara! Så lite ledtrådar väntar jag framöver!
Monarda
Det var väldigt vad ni var i gång tidigt. Här öppnas inga klappar förrän efter kl 18! santa.gif Skaka är dock tillåtet och det rasslar om min klapp. confused.gif
Natur liv
CITAT (Monarda @ 24-12-2013, 11:43) *
Det var väldigt vad ni var i gång tidigt. Här öppnas inga klappar förrän efter kl 18! santa.gif Skaka är dock tillåtet och det rasslar om min klapp. confused.gif

Det är klart att det rasslar när du har skakat om paketet.
Anki på Öland
CITAT (Monaxe @ 24-12-2013, 09:53) *
Anki är du min tomte? Inte hemmagjort dej, utan av mej...matlagning i ugnen kanske, då behövs ju grytlapp.... (långskott wink.gif )

Nix, inte jag Monaxe - kan ju inte handarbeta ju.... wink.gif
Myosotis
CITAT (Monarda @ 24-12-2013, 11:43) *
Det var väldigt vad ni var i gång tidigt. Här öppnas inga klappar förrän efter kl 18!

Håller i princip med, men odlaklappen öppnar jag lite tidigare så jag kan skriva tack samma dag. Idag är det lite ont om tid så jag måste snart stänga av datorn, därför har jag redan öppnat.

En vigg!! wub.gif Titta så söt:

Ja att jag älskar fåglar är ju ingen hemlighet direkt så detta var förstås en fullträff. Jättefin! Tack så mycket snälla tomten! Tänker inte ens börja fundera idag. Kanske kan jag börja gissa i morgon?

God jul till er alla! santa.gif

gunsta
Inga paket är öppnade här - här öppnas dom sent smile.gif
Eva-Helene
Min julklapp som hade en så mysko form visade sig vara Tänketärning - typ "rubiks kub" - med tomtemotiv. Bra, nu har jag och guben något att klura med giggle.gif
Vem som är min tomte gar jag inte kunnat räkna ut, men gissar hejvilt på Monarda confused.gif

CITAT (Anki på Öland @ 24-12-2013, 09:00) *

Jovisst är det jag som stickat och skickat till dig Anki yes.gif
Disktrasan/tvättlappen är kokbar och håller några år.
Anki på Öland
CITAT (Eva-Helene @ 24-12-2013, 19:07) *
........Jovisst är det jag som stickat och skickat till dig Anki yes.gif
Disktrasan/tvättlappen är kokbar och håller några år.

Tackar så mycket - men inte vill jag använda den fina som disktrasa.... får nog vara som grytlapp i alla fall!! rolleyes.gif
Eva i Skåne
Denna söta asken som innehåller små runda polkagriskarameller fick jag. Jag orkar inte leta ledtrådar ikväll
men ska lämna en till:

prickigt krull

[attachment=79724:012__800x600_.jpg]
Monarda
[quote name='Eva-Helene' date='24-12-2013, 19:07' post='1674922']
Min julklapp som hade en så mysko form visade sig vara Tänketärning - typ "rubiks kub" - med tomtemotiv. Bra, nu har jag och guben något att klura med giggle.gif
Vem som är min tomte gar jag inte kunnat räkna ut, men gissar hejvilt på Monarda confused.gif

Nix, Eva-Helene. Det var inte jag som tomtade.

Själv fick jag en klapp som jag blev jätteglad för - två påsar med frön (undra på att det rasslade). Blåparasoll, som jag aldrig testad och Praktvädd - en favorit. Tack, snälla tomten. Poststämpeln antyder zon 2, vem skulle det kunna vara? confused.gif

gunsta
Julklappar öppnades sent - strax före 23.00 - Odlas (än så länge) hemliga tomte hade skickat mig tvenne kylskåpsmagneter, ugglor i filt och liksom stoppade. Tack smile.gif - dom är redan satta på kylskåpet. Bild kommer i morgon.
Wilmer
Måste i allafall tacka och lämna ledtråd!

Fick servetter från John Lewis där jag brukar skicka efter barnkläder bland annat, slump eller inte jag får leta ledtrådar! Tack! Så ett hjärt-dekoration att hänga, den hänger redan och förgyller vårt fönster. En sådan tur för jag har inte orkat pynta alls i år förutom granen så den kom perfekt.

Ledtråd 1) Posten stämplas i Göteborg om inget nytt har inträffat sedan sist rolleyes.gif
Noak
[attachment=79727:december_121.jpg]

Titta vad jag fick! Torkade fläderblommor + recept på hur man gör saft på dem! Härligt!
I morgon ska jag gissa, och jag kan kanske lämna ledtråden att jag inte lämnat ledtråd förut i denna tråden iår.
Myosotis
CITAT (Noak @ 25-12-2013, 10:49) *
Torkade fläderblommor + recept på hur man gör saft på dem!

Kan man göra saft på torkade, det visste jag inte. Föreställer mig just doften när man öppnar påsen smile.gif
Klint
Blev sent här också, Tack kära tomten, har inte en susning vem du är, men årets julklapp är nog grytlappar, jag fick en sydd med blå ett jättefint äpple på och en virkad hmm ni är ju så många här som handarbetar jag får fundera lite till. Min mottagare vet mer än jag.
gunsta
Jag kan varken virka, sy eller sticka.
Monaxe
Här är bildbeviset på min fina klapp!

grytlapp

Nu gäller det att börja leta ledtrådar...

Här är en ledtråd från mig: kan vara länge.

Eva i Skåne
Monaxe. Är du min tomte? Karameller varar länge om man suger och den vackra asken varar ännu längre
DykUnderYtan
Letar och letar ledtrådar men vet inte om jag hittat något som passar in på min klapp än.

Ett par ledtrådar från mig: Både köpt och gjort och "Tänd ett ljus..." smile.gif
Monaxe
CITAT (Eva i Skåne @ 25-12-2013, 13:58) *
Monaxe. Är du min tomte? Karameller varar länge om man suger och den vackra asken varar ännu längre

Jösses så snabbt du avslöjade mej!

Jadå Eva, det är jag som är din tomte

Eva i Skåne
Tack Monaxe thanks.gif

Måste erkänna att det är en viss lättnad att ha hittat sin tomte. Jag blir stressad och känner mig "dålig" när jag inte lyckas förstå ledtrådar
Monarda
Kan det vara Wilmer som var min frötomte?

En ledtråd från mig - en av dom som rimmade (försökte i alla fall)....

DykUnderYtan
CITAT (DykUnderYtan @ 25-12-2013, 14:02) *
Letar och letar ledtrådar men vet inte om jag hittat något som passar in på min klapp än.

Ett par ledtrådar från mig: Både köpt och gjort och "Tänd ett ljus..." smile.gif

Klint
Eva-Helen, Naturliv och gunsta kan jag stryka ska jag köra uteslutningsmetoden lär det ta tid.
Ledtråd ej hemmagjord, men kanske jag gjort "råvåran" till det som bara var omkring
omk
Jag fick en jättefin duk/löpare som finns avbildad på sid 6.

Med tanke på att Fudge-receptet var skrivet på "kossa-papper", så gissar jag att Wilmer är min Tomta. Stämmer det ?

Min ledtråd; en till en, en till tre.
Natur liv
Det här var svårt. Jag kör också med uteslutningsmetoden, men jag har hela tolv möjliga odlatomtar kvar på listan.
Skruttis
Hej alla glada tomtar.
Jag fick en jättefin grytlapp med en sköldpaddsmönstrad katt på samt en kattborste som samtidigt masserar katten. HELT KANONBRA!!! yahoo.gif
Tack så jättemycket snälla tomten! smiley_small_hug.gif

Att jag har katter är väl ingen direkt hemlighet men vem har kanske tänkt på att Stella är sköldpadda och vem kan veta att jag borstar i a f henne regelbundet? Hmmm.... g.gif

Gunsta, är du min snälla tomte?

Ledtråd till min mottagare var det också:
Jag fäller inte, men allt är inte guld som glimmar.

CITAT (omk @ 25-12-2013, 18:05) *
Jag fick en jättefin duk/löpare som finns avbildad på sid 6.

Med tanke på att Fudge-receptet var skrivet på "kossa-papper", så gissar jag att Wilmer är min Tomta. Stämmer det ?

Min ledtråd; en till en, en till tre.

Nämen hoppsan, där dök det upp en ledtråd som lät passande till mig. yes.gif

Omk, är det du som är min snälla tomte?

En grytlapp till mig. En borste till tre katter.
omk
CITAT (Skruttis @ 25-12-2013, 18:17) *
Nämen hoppsan, där dök det upp en ledtråd som lät passande till mig. yes.gif

Omk, är det du som är min snälla tomte?

En grytlapp till mig. En borste till tre katter.

Ahhh, Skruttis, du är snabbtänkt, du !!
SÅKLART att jag är din Tomta ... GOD JUL !! santa.gif
Skruttis
CITAT (omk @ 25-12-2013, 18:29) *
Ahhh, Skruttis, du är snabbtänkt, du !!
SÅKLART att jag är din Tomta ... GOD JUL !! santa.gif

TACK SNÄLLA DU! smiley_small_hug.gif

De är perfekta. Stella tackar och spinner också!

Snabbtänkt? tongue.gif Även en blind höna vet du. crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon