Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Eva i Skåne
Så sant Naturliv
ninnisky
Hittade ett paket här hemma som jag inte vet om det är det jag ska skicka eller det jag fått..så det får ligga kvar här för säkerhets skull...

Så är det någon som till julafton inte har fått paket så är det nog detta.... Men då har jag ju inte heller fått något trots att jag tror jag har fått ett. Fattar ni - det gör inte jag santa.gif
Skruttis
Jippppiiiiieee!! yahoo.gif Tydligen har jag varit lite snäll ändå.
Nu ligger det två fina paket här och frestar mig. Det kommer att bli en lååååång väntan på att få öppna... crazy.gif
Natur liv
CITAT (Skruttis @ 13-12-2013, 14:30) *
Jippppiiiiieee!! yahoo.gif Tydligen har jag varit lite snäll ändå.
Nu ligger det två fina paket här och frestar mig. Det kommer att bli en lååååång väntan på att få öppna... crazy.gif

Två???
Har du mutat Odla-tomten eller är du dubbelt så snäll som alla andra?
Eva i Skåne
*Fnys* två paket *fnys* igen. Tänk vad vissa ska göra sig märkvärdiga rtfm.gif

smile.gif
gunsta
Skulle vi skicka två paket inlagda och rimmade - oj oj sos.gif
Skruttis
CITAT (Natur liv @ 13-12-2013, 14:31) *
Två???
Har du mutat Odla-tomten eller är du dubbelt så snäll som alla andra?

Sccchhhh, avslöja mig inte. shy.gif
Dubbelt så snäll? innocent.gif Njaaaaaaeeeeeeee.
Monaxe
Jag har fått paket! (tror jag!) Jag har skickat paket (tror jag!)
Eva-Helene
Funderade länge på hur man rimmar paket...men till slut så lade jag in det istället! Skickat det har jag....kanske. Skickat det med guben har jag då, men om han lade det på låddan???
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 13-12-2013, 14:30) *
två fina paket

ohmy.gif Två?!
rtfm.gif Har du tagit Evas paket?! Det var inte snällt.

CITAT (ninnisky @ 13-12-2013, 14:28) *
Hittade ett paket här hemma som jag inte vet om det är det jag ska skicka eller det jag fått..så det får ligga kvar här för säkerhets skull...

Så är det någon som till julafton inte har fått paket så är det nog detta.... Men då har jag ju inte heller fått något trots att jag tror jag har fått ett. Fattar ni - det gör inte jag santa.gif

Jo jag tror jag fattar. Så här: om du får ett paket till så ska du skicka det du redan har. Om du inte får ett till får du öppna det du redan har på julafton. Känner du då igen innehållet så är det Skruttis´ fel, då skulle du ha skickat det i alla fall. Men jag vet inte till vem. Eva kanske?
Wilmer
Jisses, får läsa ikapp en annan dag vad ni är aktiva!! Skulle bara säga att jag skickade mitt paket för en månad sedan. Eller två veckor. Eller hur var det nu?
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 14-12-2013, 14:25) *
ohmy.gif Två?!
rtfm.gif Har du tagit Evas paket?! Det var inte snällt.
Jo jag tror jag fattar. Så här: om du får ett paket till så ska du skicka det du redan har. Om du inte får ett till får du öppna det du redan har på julafton. Känner du då igen innehållet så är det Skruttis´ fel, då skulle du ha skickat det i alla fall. Men jag vet inte till vem. Eva kanske?

Näääääääeeee, inte har jag tagit Evas paket!!! Inte har jag varit dubbelt så snäll som alla andra, men jag är inte taskig heller, hoppas jag verkligen... -fear-.gif
Jag tror det är så här. Min julklapp är i två delar och så har tomten slagit in varje del i varsitt paket för att skoja lite med mig och se om jag är klurig nog att kunna sätta ihop presenten. g.gif

Men om någon inte får något så får jag dela med mig och skicka ena delen så kan vi ha varsin del som vi inte vet vad det är och ingen kan använda. yes.gif
Eva i Skåne
Än finns det hopp Skruttis så förhoppningsvis slipper du dela med dig smile.gif
DykUnderYtan
När börjar vi med ledtrådarna? Efter julafton?

Kanske har min mottagagare redan fått sitt paket, kanske inte...men FULPAPPER är det garanterat på det jag skickat i alla fall. smile.gif
Natur liv
Hur fult ska fulpapper vara för att räknas som fulpapper? När övergår det till finpapper? Vad kallas det som är mittemellan fint och fult? Svåra bryderier så här innan det är dags att lämna ledtrådar.
Eva i Skåne
Jag tror det finns små ledtrådar inbakade i allt nonsensprat här Dyk-under-utan
Monarda
Jag är värdelös på att göra paket så med eller utan fulpapper så är det i alla fall ett fult paket santa.gif
Monaxe
CITAT (Monarda @ 14-12-2013, 19:39) *
Jag är värdelös på att göra paket så med eller utan fulpapper så är det i alla fall ett fult paket santa.gif

Dito! Inlagt och rimmat är det fult varken utan eller crazy.gif
DykUnderYtan
CITAT (Eva i Skåne @ 14-12-2013, 19:12) *
Jag tror det finns små ledtrådar inbakade i allt nonsensprat här Dyk-under-utan

Kan hända att även jag smugit in en ledtråd eller två... wink.gif
Myosotis
CITAT (Monarda @ 14-12-2013, 19:39) *

Då har du inte skickat till mig.

CITAT (Skruttis @ 14-12-2013, 16:22) *
Näääääääeeee, inte har jag tagit Evas paket!!! Inte har jag varit dubbelt så snäll som alla andra, men jag är inte taskig heller, hoppas jag verkligen... -fear-.gif
Jag tror det är så här. Min julklapp är i två delar och så har tomten slagit in varje del i varsitt paket för att skoja lite med mig och se om jag är klurig nog att kunna sätta ihop presenten. g.gif

Men om någon inte får något så får jag dela med mig och skicka ena delen så kan vi ha varsin del som vi inte vet vad det är och ingen kan använda. yes.gif

Jag tror du har fått ett OHT-paket och det andra har du skickat till dig själv.
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 15-12-2013, 06:13) *
Jag tror du har fått ett OHT-paket och det andra har du skickat till dig själv.

Ja det var inte lätt må jag säga. Först att hitta samma finpapper som tomten använt och sen luska ut adressen till mig själv. sweatingbullets.gif
Tur att jag är så glömskt att jag inte minns vad det är i. crazy.gif
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 15-12-2013, 08:06) *
luska ut adressen till mig själv

Det kan inte ha varit lätt dunno.gif
Natur liv
Tusan! Det rimmade paketet är skickat, men av någon anledning ligger rimmet kvar på bänken här. Hmmm ... det verkar ju märkligt att skicka rimmet separat. Eller är det därför en del får flera paket?
Eva-Helene
CITAT (Natur liv @ 15-12-2013, 08:42) *
Tusan! Det rimmade paketet är skickat, men av någon anledning ligger rimmet kvar på bänken här. Hmmm ... det verkar ju märkligt att skicka rimmet separat. Eller är det därför en del får flera paket?

Hmmm...men det är väl bara att hälla ut rimmet i slasken? Det gjorde då jag sedan jag skickat paketet...eller hur det nu var.... g.gif Fast en del av rimet fastnade ju, så...antar jag...för det måste det väl ha gjort???? dunno.gif
Monaxe
Har inlagt rim över hela köket, hur gick det här till?

Wilmer
wacko.gif Nu får ni vara tysta ett tag tills jag har tid att notera alla hemliga ledtrådar!!!

Ps. Jag har paket!
pejori
Mitt paket har också kommit.. yahoo.gif

Så spännande det ska bli. rolleyes.gif

Eva-Helene
[attachment=79633:229.gif] Får du post på söndagar? Eller har [attachment=79634:post_114...25133638.gif] varit till dig i förväg?

idea.gif ahaaaa, du har varit superdupersnäll i år! yaay.gif smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Eva-Helene @ 15-12-2013, 20:46) *
[attachment=79633:229.gif] Får du post på söndagar? Eller har [attachment=79634:post_114...25133638.gif] varit till dig i förväg?

idea.gif ahaaaa, du har varit superdupersnäll i år! yaay.gif smiley_small_hug.gif

Äsch jag lider av demens och kollade inte lådan förrän idag ju... blush.gif giggle.gif
Eva-Helene
VA!? Måste man kolla lådan också???? Själv??? blink.gif Ja se jag tänker då inte gå och kolla den nu inte! Icket! Väntar tills imo...senare, när det blivit dag.
Eva i Skåne
Idag kom tomten till mig yahoo.gif Som jag väntat!

Ett fint litet paket, rimmat och allt. Det skramlar. Jag undrar... Nyfiken Nyfiken yes.gif

Rimmat till klapparna har jag nog aldrig gjort. Man har olika traditioner
omk
Tomten har inte varit här ännu ... sad.gif

Har jag varit elak ? g.gif

Kanske är det jag som får be om Skruttis extra paket ?
Nå, det är några dagar kvar ... *håller tummarna*

Skruttis
CITAT (omk @ 16-12-2013, 22:34) *
Tomten har inte varit här ännu ... sad.gif

Har jag varit elak ? g.gif

Kanske är det jag som får be om Skruttis extra paket ?
Nå, det är några dagar kvar ... *håller tummarna*

Då får du paketet istället då Eva fått sitt. yes.gif
Är det ok med det som jag skickat till mig själv? Min Tomte blir kanske ledsen om jag ger bort det andra.
Om jag nu kan minnas vilket det var..... -fear-.gif

Inte har du varit elak inte!!! trostar.gif
Sylvia
Nää, ingen tomte i dag heller... crying.gif
DykUnderYtan
Kan det vara så att tomten har mycket att göra denna tiden på året? Verkar som många har skickat men många ändå fortfarande är utan paket... wink.gif
Skruttis
Släden kärvar nog när det är bar backe. Kanske därför det tar lite längre tid också. g.gif
Eva i Skåne
Alltså! Jag vet ju att jag har skickat... wacko.gif

Tre paket, eller hur det nu var confused.gif
Natur liv
Jag trodde att jag fick paketet igår, men icke. Det var nyponpulver. Ingen tomte som har skickat det vad jag vet.
omk
IIIIIHHHH !!!! Jag har fått paket !!!!! Tack Tomten !!!! thanks.gif santa.gif

Och inte bara ett paket, jag har även fått Fudge OCH receptet på densamma !!
Som ni ser på fudgen, så HAR Tomten mkt att göra, han är liiiiite ovarsam med paketen. Sonen tyckte det var BRA; han åt snabbt opp de värst tilltryckta bitarna och smulorna, innan jag ens hann få fram kameran ! giggle.gif

Min Tomte är även konstnärlig ! Har ritat ett litet kattskrälle utanpå fulpappret, som jag har sparat. Ska försöka få ett kort på den lilla teckningen också. HUR kunde Tomten veta att jag gillar katter ?? g.gif flirting.gif

Edit; stort tack för ditt erbjudande Skruttis, men tydligen har jag varit snäll iaf ! innocent.gif
Eva-Helene
Jag har fått paket! Ja flera paket, men ett av dom från Odlas Hemliga Tomte thanks.gif Det är ett mysko paket, till formen så påminner det mest om....en Willys jeep! Typ... Åsså trillade det ut en flugsvamp ur "fulpapperet" (inte en riiktig svamp tack och lov, dom är ju fina men nuke.gif ) Nu ska jag lusläsa heeeeeeeeela denna tråd för att se om det finns någon bortgömd ledtråd som kan stämma in....
anne-li i olofstorp
Joppie! Jag har varit snäll!!!! thanks.gif bravo.gif yahoo.gif
Natur liv
Jag har också varit snäll!!!

Hmmm ... komplicerat det här med fulpapper. Får man öppna det nu eller ska man vänta till julafton? Särskilt svårt för mig som tycker att fulpapper är fint. Jag fick utlysa familjeråd och det bestämdes att fulpapper får man öppna. För säkerhets skull kikade jag först försiktigt in i paketet innan jag öppnade det helt.

Jajamen, det var ytterligare ett lager papper, finpapper antar jag att det heter. Spännande! Nu måste jag bara kunna hålla mig i fem hela dagar innan jag får öppna nästa lager med papper.

Tackar, tackar!
Natur liv
Den som jag skickade paket till får i alla fall öppna fulpappret, men jag gav inte lika tydliga instruktioner som min hemliga tomte gjorde.
Anki på Öland
Pillade också upp ett litet hörn av kuvertet och konstaterade att det var julpaket innanför smile.gif
Monaxe
Jag har inte vågat pilla på mitt paket, det finns inget fulpapper runt så tänk om det ramlar ut något om jag kikar lite i ena hörnet?

Det är mjukt och vackert inslaget...

Tror jag ska lyft liiite på tejpen sen...är så nyfiken...jag återkommer

Sylvia
Jaaa! Jag har visst varit snäll i alla fall! Jag fick ett paket!! smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Nu får man hoppas att alla paket nått sina mottagare så inget gått fel nånstans
hattstugan

Nu har Tomtemor kollat och kollat igen så som det ser ut har alla fått sina klappar nu!

Håll ut med nyfikenheten! Bara 3 dagar kvar nu!
DykUnderYtan
Tjohoo...nu är det verkligen inte långt kvar. Skönt att alla tomtar verkar ha hittat sina mottagare så ingen blir utan, för visst har vi väl alla varit snälla?! smile.gif

Jag har fått gömma undan mitt från mina pillriga fingrar..men på julaftons morgon kommer det fram. whist.gif
DykUnderYtan
Hmm...kliar så i fingrarna...måste hålla ut två dagar till. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon