Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
hattstugan
Iden här tråden lämnas gissningar och ledtrådar!!

Samt att här kommer även att skrivas vem som fått av vem!

Myosotis fått sin klapp från gunsta
Natur liv fått sin klapp av Anne-li i olofstorp
Eva i Skåne Fått sin klapp av Monaxe
Skruttis fått sin klapp av omk
Anki på Öland fått sin klapp av Eva-Helene
Eva-Helene fått sin klapp av Myosotis
Ninnisky fått sin klapp av Natur liv
omk fått sin klapp av Wilmer
anne-li i olofstorp fått sin klapp av Skruttis
Klint fått sin klapp av Noak
gunsta fått sin klapp från Eva i Skåne
Monarda fått sin klapp av Pejori
Monaxe fått sin klapp av Monarda
pejori fått sin klapp av ninnisky
Wilmer fått sin klapp av Klint
Sylvia fått sin klapp av Dyk Under Ytan
Noak fått sin klapp av Anki på Öland
Dyk Under Ytan fått sin klapp av Sylvia
gunsta
Jag förstår santa.gif
Monaxe
Sådär ja, nu börjar det dra ihop sig...

Är det någon som har börjat skicka ännu? I så fall, ska man använda fulpapper?

Eva i Skåne
Fulpapper använder jag alltid för att undvika misstag. Det gjorde jag väl i år också? Eller skickade jag i låda eller har jag inte skickat än???
Klint
Vad är detta för svammel! nono.gif fulpapper? fulpåse? fulkartong? NEJ en julklapp ska vara vacker Ett ljuvligt glittrande silverpapper med blå isprinsessor som glider fram på blåglittrande snö och överströsslat med stjärnor precis som mitt! whist.gif
omk
Märker att jag skrivit i "fel" tråd.
Återupprepar mitt önskemål till gunsta (om jag är mottagaren); glöm gröna skogar och snus, GULD går väldigt bra att få !! smile.gif
pejori
När är sista dagen man ska skicka?

Måste ju hinna köpa, rimma, garnera och packa in den ju. santa.gif

Monaxe
CITAT (pejori @ 03-12-2013, 23:43) *
När är sista dagen man ska skicka?

Måste ju hinna köpa, rimma, garnera och packa in den ju. santa.gif

Den har väl inte varit redan då? För jag tror jag skickade för ett tag sedan, minns inte om jag hade fulpapper på.
Minns faktiskt inte om jag skickade heller när jag tänker efter..
pejori
CITAT (Monaxe @ 03-12-2013, 23:47) *
Den har väl inte varit redan då? För jag tror jag skickade för ett tag sedan, minns inte om jag hade fulpapper på.
Minns faktiskt inte om jag skickade heller när jag tänker efter..

nisse.gif

tomte 2.gif

tomte 1.gif

nisse.gif

tomte 2.gif

tomte tunga.gif

Har dåligt närminne jag med, men ska nog få iväg den till den 20:de

Monaxe
CITAT (pejori @ 03-12-2013, 23:50) *
Har dåligt närminne jag med, men ska nog få iväg den till den 20:de

Men julafton är väl inte innan den 24:e?

Du har gott om tid, posta sisådär runt kl 21 på kvällen den 23:e, då är du ute i god tid!

gunsta
CITAT (omk @ 03-12-2013, 23:42) *
Märker att jag skrivit i "fel" tråd.
Återupprepar mitt önskemål till gunsta (om jag är mottagaren); glöm gröna skogar och snus, GULD går väldigt bra att få !! smile.gif

Kattguld - skulle det funka? g.gif
pejori
CITAT (Monaxe @ 04-12-2013, 06:36) *
Men julafton är väl inte innan den 24:e?

Du har gott om tid, posta sisådär runt kl 21 på kvällen den 23:e, då är du ute i god tid!

Det blir bra ja.

Den ska ju ändå inte öppnas innan och man har ändå att göra, så mellandagarna blir bra. giggle.gif

Monaxe
CITAT (pejori @ 04-12-2013, 12:36) *
Det blir bra ja.

Den ska ju ändå inte öppnas innan och man har ändå att göra, så mellandagarna blir bra. giggle.gif

Precis min tanke! santa.gif
Eva i Skåne
CITAT (gunsta @ 04-12-2013, 11:52) *

giggle.gif
pejori
Bara som en liten varning till min tomte. Jag tål inte starka dofter!!! crying.gif dunno.gif
Myosotis
Jag har redan fått min julklapp!!! [attachment=79520:hops.gif] Redan igår faktiskt, men jag hade inte tid att skriva igår. Titta så fint paketet är, vilken tur att jag vågade öppna fulpåsen.

[attachment=79521:IMG_2672.jpg]

Tack snälla tomten! smiley_small_hug.gif Du har skickat till rätt person, för jag är inte en sån som sliter upp pappret, jag pillar försiktigt, och det här konstverket tänker jag spara yes.gif Vem är det som är duktig på att teckna? g.gif
pejori
Oj vad fint!!!!

En del är snabba med att skicka sina paket. tummenupp.gif

Noak
Hoppsan. Paket var det, ja. Dags att häva sig upp ur fållbänken och börja fundera.
g.gif
Monaxe
Jag har fått massor av paket!, wink.gif

Är på julmarknad i Tyskland och här ligger det paket i vartenda hörn! ohmy.gif
Vackra paket med glitter och blanka snören, en del luktar vin andra luktar korv. En hel del låter vackert när man skakar på dem!
Jag antar att alla dess paket är till mig, varför skulle de annars ligga här just nu när jag är här? sweatingbullets.gif
pejori
CITAT (Monaxe @ 05-12-2013, 18:01) *
Jag har fått massor av paket!, wink.gif

Är på julmarknad i Tyskland och här ligger det paket i vartenda hörn! ohmy.gif
Vackra paket med glitter och blanka snören, en del luktar vin andra luktar korv. En hel del låter vackert när man skakar på dem!
Jag antar att alla dess paket är till mig, varför skulle de annars ligga här just nu när jag är här? sweatingbullets.gif

giggle.gif giggle.gif
Natur liv
Bara arton dagar kvar!!!

Oj, oj, oj ... nu måste jag snart bestämma mig. I alla fall om min mottagare ska få något före jul. Fast förstås, jag kan ju skicka med självaste jultomten på julaftons morgon.
Anki på Öland
Fixat och inslaget! santa.gif
pejori
Fixat här med.

Nu väntar jag bara på att tomten ska hämta det också. santa.gif

Monarda
Fixat, rimmat men ej inslaget! Och min klapp har redan kommit, tomten var tidig i år. Men så har jag ju varit väldigt snäll också. smile.gif
Noak
Ska man rimma paketet? I saltlake? Hur länge då?. Jag trodde det räckte med fin och fulpapper och kanske ett snöre? -fear-.gif
hattstugan

Rimma paket bara ett par dagar så blir det bra!
Eva-Helene
confused.gif Vilket recept på saltlake ska man ha till paketet? Den till skinka eller den man har till tjälknöl? Med eller utan salpeter? Kryddor eller ej? blink.gif

help.gif
omk
Fixat och inslaget ... smile.gif
Nu ska vi (dvs jag och paketet) bara komma till ett postkontor på ishalkiga vägbanor ... unsure.gif

Edit; har varken kryddat eller rimmat mitt paket. Men det funkar väl ändå, eller ? g.gif
Monaxe
Om man lägger in paketet då? Som löksill, blir inte det bra? Eller ska det vara senapssill santa.gif
ninnisky
Mitt paket kom idag lite mjukt, lite hårt. Inslaget i fulpapper och vältejpat.

Undrar om jag ska ta bort fulpapperet???
omk
CITAT (Monaxe @ 09-12-2013, 23:01) *
Om man lägger in paketet då?

Tack, Monaxe ! Mitt paket är naturligtvis INLAGT ! yes.gif
Farbror Blå
åååå=)
Gulliga ni är som håller i med Odlatomten=) smiley_small_hug.gif
Noak
Finpapper, fulpapper, frimärkt, ska postas...

Har fått paket! Som jag har gömt...
Sylvia
Saknade faktiskt Farbror Blå, som ju brukar vara med....
Anki på Öland
Haha... idag fick jag paket med rim och allt smile.gif
omk
CITAT (gunsta @ 04-12-2013, 11:52) *

Förlåt gunsta, jag har inte svarat på ditt erbjudande !
Kattguld går jättebra. Då blir kräken rika och jag kan leva på dem istf tvärtom ! giggle.gif
Klint
Jag har fått paket!

[attachment=79595:20131211_105637.jpg]
Eva i Skåne
Vilket snyggt paket Klint. Kan det vara det jag skickade??? Eller har jag skickat??? Är du säker på att det inte skulle till mig istället confused.gif
Klint
Helt säkert att det är till mej Eva! På den fina etiketten står det God Jul från tomten, du tror väl inte han skickar fel!!
Ja det är ett mycket fint paket som låg i en grön s.k.fulpåse.
Jag har väl lagt på mitt nu också, eller glömde jag det i leksaksaffärn.? Hur som helst borta är det så det och dit om någonstans kommer väl tomten och då ser han nog paketet så det löser sej nog!
DykUnderYtan
Hihi, jag fick minsann ett paket idag. Verkar som jag varit snäll i år också. biggrin.gif

Har dock INGEN som helst susning om vem som kan ha skickat. Poststämpeln är väldigt svag och inte mycket till ledtråd. Hmm... g.gif
pejori
Försökte lura i tomten att jag varit snäll, men han gick inte på det. no.gif nono.gif

Tydligen var det årets skämt i verkstaden. crying.gif

gunsta
Förvånande nog är jag snäll - fick ett rart paket från signaturen "OHT" - vad nu det kan betyda confused.gif ....
Ängeln blev också förvånad - det är väl därför hen gapar - men den engelska sånggruppen sjunger som vanligt ...
Klint
Åh, vilket vackert paket gunsta! Hur ska vi kunna hålla oss ändå till julafton?
Eva i Skåne
Jag bevakar brevbäraren varje dag, men inte har jag fått nåt paket ännu sad.gif. Har jag själv skickat än? Det är frågan
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 12-12-2013, 16:25) *
Jag bevakar brevbäraren varje dag, men inte har jag fått nåt paket ännu sad.gif.

Det var konstigt. Jag kan intyga att du har varit snäll. Kanske kan det vara så att paketet är så hemligt att det inte kan komma fram om du bevakar brevbäraren. Testa att titta bort nästa gång, eller ännu bättre om du lyckas glömma det en stund, då ska du nog se att det kommer!

CITAT (gunsta @ 12-12-2013, 14:58) *
fick ett rart paket från signaturen "OHT" - vad nu det kan betyda confused.gif ....

OHT = Odlas Hemliga Tomte

Första ledtråden: Fulpappret är verkligen FULT -fear-.gif Ta av det!
Natur liv
Inget paket här heller. Jag misstänker att det är ett så intressant paket att brevbäraren behöll det.
Sylvia
Ni är inte de enda som inte fått paket - inte jag heller. Jag kanske inte har varit snäll då??? innocent.gif
Eva i Skåne
Brevbäraren har inte varit här ännu idag så jag har ett hopp, men det är väl inte sista dag att skicka förrän idag, tror jag. Det var väl det jag gjorde, eller???
Eva i Skåne
Nähä sad.gif Nu kom postis och han hade bara en massa tråkiga räkningar med sig sad.gif
Natur liv
Otålighet och förväntan tar inte hänsyn till att det fortfarande är flera dagar kvar till julafton.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon