Full version: Vädertråden 2015.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Eva i Skåne
9 grader, grått och ruggigt. Jag såg en liten solglimt för nån timme sen, men det var nog ett rent misstag.
Nu sätter vi fyr i kaminen och får lite mysskönt inne
Gossen Ruda
Nu är regnet här. Passar bra eftersom jag skall dricka 12-te.
Gossen Ruda
Uppdatering. Det kommer något uppifrån som är något tätare än dagg.
Berith
Grått men inget regn än, 15 grader men det känns kallare.
Eva i Skåne
9 grader, inget regn, men fy så kallt det känns
Gossen Ruda
Det regnar faktiskt fortfarande, molnen verkar bildas vid kusten. Fast det har inte kommit mer än någon mm.
Uggi
Inget skönt väder, har regnat några timmar och endast 7 grader.
Eva i Skåne
Småregn här också sedan några timmar
Uggi
Ja vad skall man skriva, kallt, blåsigt och halvmulet. thumbdown.gif
Berith
Dagen har börjat med sol, lite vindigt och bara 8 grader nu. Känns onödigt kallt i slutet av maj. Tömde regnmätaren nyss, det kom 4 mm igår eftermiddag, kväll och kanske natt.
Eva i Skåne
+7 här och ca 7 mm regn under kväll/natt/morgon. Vi låg i sängen och lyssnade på en rejäl regnskur, men stunden efter var det blå himmel. Nu är det mulet igen och riktigt blåsigt
Elisabeth-Västkustkolonisten
+ 11 -12 och blåsigt. Ibland mulet, ibland sol
Eva i Skåne
Förvånansvärt mycket sol har det varit idag, men varvat med korta intensiva regnskurar och mycket kraftig vind. Kallt!
Uggi
Ser riktigt bra ut, 11 grader och halvklart och vinden är inte alls så hård idag, SKÖNT.
Berith
Soligt, lugnt, tempen kommit upp i 9 grader, det var bara 4 grader kl 6 i morse.
Eva i Skåne
Inte så blåsigt som igår och solsken, 8 grader. Hoppas temperaturen kan stiga så det känns lite skönt i solen
Berith
Den
Envisa
Tanken

Runt
En
Ganska
Njutbar
Altan
Ruttnar

unsure.gif
Uggi
CITAT (Berith @ 19-05-2015, 08:54) *
Den
Envisa
Tanken

Runt
En
Ganska
Njutbar
Altan
Ruttnar
unsure.gif

confused.gif ??

7 grader helmulet och ett lätt regn samt en rätt hård ostlig vind.
Eva i Skåne
Under natten har jag hört regnet och morgonen var grå så jag låg kvar länge i sängen.
Nu är det uppehåll, några solglimtar då och då och fåglarna kvittrar. 11 grader.
Gossen Ruda
Regnet har regnat bort och solen visar sig en hel del.
Berith
CITAT (Uggi @ 19-05-2015, 09:21) *
confused.gif ??

Hittade inte några bättre ord för att framhäva initialerna. blush.gif
Uggi
CITAT (Berith @ 19-05-2015, 12:00) *
Hittade inte några bättre ord för att framhäva initialerna. blush.gif

Bra Berith, inte tänkte jag så.
Berith
Jämrars bananer vilket hageloväder jag hamnade i igår! Det vräkte ner regn och hagel minst en kvart och jag satt inlåst i bilen och kunde inte ens föra ett samtal för jag hörde inte vad bredvidaren sa utan såg bara munrörelserna.

Idag ser det lite bättre ut, lite vind och lite sol. 8 grader nu, men i bilen nyss visade den tempen 25,5 grader. Celsius. Kanske fick den fnatt igår av ovädret. g.gif
Uggi
Si så där, 9 grader och helmulet samt en måttlig vind.
Gossen Ruda
Kommer en och annan regnskur och nu var Tor ute och motionerade sina bockar. Lät som han fick punktering.
Eva i Skåne
Idag har det varit sol och en skön dag. Helt ok att gå i t-shirt i eftermiddags. Det var runt 20 grader då.
Nu har solen visst gömt sig, men jag hoppas den kommer tillbaka imorgon
Berith
Kl 6 i morse var det +4 grader och på 2 timmar har det jobbat upp sig till det dubbla, +8 grader. Men solen skiner ju så man ska kanske vara nöjd ändå.

Ni som kan sånt där, står det något om detta i tex Bondepraktikan? Att om maj är ovanligt kall så blir sommaren helt otroligt fantastisk! Kanske i nåt annat uppslagsverk om väderprognoser?
Uggi
8 grader och en kraftig dimma som börjar lätta kan nog bli en fin dag idag med endast en svag vind.
Eva i Skåne
Efter en solig morgon är det nu ganska mulet. 10 grader
Uggi
Vad det blåser inget roligt, men solen lyser från en klar himmel och det är nu 8 grader.
Eva i Skåne
9 grader och nån svag solglimt har synts. Inte mycket att hänryckas av sleep.gif
Berith
Tömde regnmätaren nyss, det hade kommit 4 mm i natt. Nu skiner solen, det viftar lite i träden och tempen visar 12 grader. Rena värmeböljan!
Eva i Skåne
kl 12, 12 grader. Inget pingstväder att glädjas åt.
Eva i Skåne
Soligt och 12 grader
Eva i Skåne
Jag såg solen när jag steg upp vid halv sex, men den försvann och nu är det det vanliga grå. 7 grader var det för några timmar sedan.
Uggi
Mulet och blött efter nattens regn och 8 grader samt en måttlig sydvästlig vind.
Eva i Skåne
CITAT (Eva i Skåne @ 25-05-2015, 08:15) *
Jag såg solen när jag steg upp vid halv sex, men den försvann och nu är det det vanliga grå. 7 grader var det för några timmar sedan.

Jaha, det är ingen större skillnad mot igår mer än att det var 9 grader idag. Alltid något...
Uggi
Inget regn inatt och nu är det halvmulet och 9 grader, frugan har på en tvättmaskin och hoppas att tvätten skall torka ute.
Berith
Inget regn här heller i natt, också halvmulet men 12 grader. Jag kör just nu tredje tvätten och vill också att det ska torka ute idag.
Eva i Skåne
Stråk av blå himmel, men just nu kommer en regnskur
Uggi
Ser ut att bli en fin dag med klarblå himmel och nu 11 grader samt en måttlig vind.
Eva i Skåne
Blåsigt mulet med nån enstaka solglimt, 14 grader
Gossen Ruda
Dagen började lite mulen men sen klarnade det upp. Lite blåsigt men eftersom tempen kröp upp mot 15 grader och kankse lite över var det inte kallt i vinden.
Eva i Skåne
Gårdagen utvecklades till en eftermiddag och kväll som blev riktigt skön med sol och ljummen vind
Idag har det börjat som vanligt. 9 grader, grått och lätt duggregn.
Gossen Ruda
Inte regn här än men himlen är täckt av tätnande Altostratus så man behöver inte ens titta på väderradarn för att veta vad som komma skall.
Gossen Ruda
Små regndroppar på rutan.
Huggorm
Och nu är det bara regn på tiodygnsprognosen. Men det skall åtminstone bli lite varmare, från månadsskiftet skall det gå upp till 16 grader mitt på dagen ohmy.gif
Uggi
Även här lite regnstänk, allmänt olustigt väder så det får bli innearbetsgöra.
Gossen Ruda
Tor är ute och motionerar sina bockar.

Tusan vad det regnar och haglar.
malarmaster
"SMHI beklagar men på grund av tekniskt fel så körs just nu en repris på April vädret,vi återkommer när felet korrigerats " Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon