Full version: Vädertråden 2015.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
hattstugan

Soligt och svag vind men endast + 10
Natur liv
Soligt och relativt svalt. Skönt! Det blir trädgårdsjobb idag.
Berith
14 grader än så länge, massor av blå himmel och sol.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Berith @ 13-08-2015, 08:56) *
14 grader än så länge, massor av blå himmel och sol.

samma här
hattstugan

Soligt och svag vind idag med!
Berith
15 grader, lite vindigt, blå himmel och soooool!
Gossen Ruda
Det blev lite sommar i år också. Bara några tunna slöjmoln långt i norr annars helt blått ovan där. 25 grader så det är tur det blåser för annars hade det blivit FÖR bra.
hattstugan

Sol och vindstilla ca + 15
Eva i Skåne
Det var inte fel med sen semester denna sommaren. Augusti har varit perfekt för mig.

Sol och 20 grader just nu, men rejält blåsigt
Hos oss är det också alldeles för blåsigt. En stor. fin P. Mårbacka ser inte längre so fin ut nu. sad.gif
Berith
Sommar! Sommar! Sommar! whistling.gif

En så härlig dag med sol och värme och ganska lagom vind. Håller med Eva att augusti har varit perfekt hittills i år. Vilken tur att inte detta härliga väder var under juni, och dom två efterföljande månaderna blivit kyliga och regniga i stället.
Gossen Ruda
Det har varit två fina men blåsiga dagar men nu är det slut. Molnen skockar sig och Tor har varit ute och kört lite. Vi hann dock äta kräftorna.
hattstugan

+ 11 grader och sol
Eva i Skåne
18 grader och sol tummenupp.gif
Fortfarande lite blåsigt, men inte alls som i helgen
Berith
Dagen har börjat bra, liksom dom senaste också gjorde - sol och blå himmel och sol och blå himmel och sol och blå himmel och sol och blå himmel. Precis så som man vill att sommaren ska vara.

yahoo.gif
Aqvakul
Eslöv: sol och 18 grader, men blåser rejält idag med
hattstugan

Vilken sommar vi fått! Strålande sol och svag vind och inte ett regnmoln i sikte!
Bee
Minsann, hör jag inte några regndroppar mot markisen? Jovisst! Härligt! Det är helt molnigt och tempen har gått ner till +19. Tror inte jag är gjord för +30. Det känns bättre nu!
Här hänger regnet i luften nu........
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-08-2015, 10:22) *
Här hänger regnet i luften nu........

Nästan rätt, det är på väg ner nu. biggrin.gif Jag och bilen blev våt när vi var och handlade. Äntligen.
Gossen Ruda
Sen sken solen och det var riktigt varmt, men blåsigt. Nu mulnar det igen och Tor är ute och väsnas.
Ja samma sak här. Jag hann inte trycka på att posta innan det började. Den blev det ljust och vi var och handlade. Men regnet kom igen och så lite åska. Men när jag tänkte att stänga av här, var det slut igen.

Som sambon sa idag, tänk tillbaka, många år badade vi i havet till 24. augusti och sen var det slut
Gossen Ruda
Kvart i åtta började regnet och det ser ut att hålla i ett tag.
Berith
23 grader, molnigt och det väntas regn senare. Behövs verkligen fyllas på med väta, det är mycket som hänger nu.

Och kantarellerna behöver ju också regn för att poppa upp som svampar ur jorden. Typ...

I går em hade vi en rejäl åskskur med cm-stora hagel. Usch! Jag tycker inte om åska.
Eva i Skåne
Efter en underbart ljum och skön kväll blev det regn i natt. Vid åtta-tiden i morse störtregnade det och nu hänger det visst i luften. 15mm har det blivit. Välbehövligt.
19 grader så temperaturen är godkänd.
Gossen Ruda
Jag har fått 22 mm men nu bryter solen igenom. 21 grader är behagligt. Men det ligger mer regn och lurar väster om Jylland, det blir mer.
hattstugan

Mulet och blåsigt men det är varma vindar iaf! Regn väntas till natten
Gossen Ruda
Satan vad det regnat tidvis. 22 nya mm och 5 igår, det blir en halv dm tillsammans. Dags att se över svampplockarattrialjerna.
Berith
17 grader, sol, lite vind, lite molntussar. Det kom 10 mm regn i går, kanske ingenting idag.
Berith
Första dagen i september, som väl också ska räknas till första dagen på hösten: 13 grader och grått. Tömde regnmätaren på 15 mm klockan 6 i morse från nattens regnande och kanske att det kommer mer under dagen.
Uggi
Ser riktigt bra ut endast lite lätt molnighet, vi har fått ca 45 mm på några dagar känns bra.
hattstugan

Nyss slog jag ur 32 mm ur regnmätaren, det är vad som kommit sen igår och det regnar ff!
Eva i Skåne
Bara 8 grader tidigt på morgonen, men solen skiner och den kalla vinden har lagt sig. Vi har haft minimalt med regn i veckan, i motsats till andra delar i landet.
Det ser ut att bli en fin höstdag.
Gossen Ruda
Mest sol och inte så blåsigt här heller.
Berith
Soligt och ganska lugnt men bara 10 grader.
Eva i Skåne
En underbart vacker morgon: röd sol, vackra molnformationer i horisonten och dimslöjor över fälten. Ingen vind. Dock bara 6 grader.
Uggi
Igår kväll lite åska och regn 9 mm, idag endast några lätta molntappar som seglar iväg till en svag vind.
Eva i Skåne
Regn och åska blev det vid lunchtid, men nu är det soligt och 18 grader
Gossen Ruda
Hösten närmr sig. Vaknade till lite regnstänk men bara 2 mm. Fast jag ser på väderradarn att det har kommit in ett ordentligt oväder i natt strax söder om mig.
hattstugan

Sol och en del moln och +12
Berith
Regnvått och 12 grader.
Eva i Skåne
Mycket moln, men även solglimtar. Blåsigt, 10 grader.
Uggi
Regnigt och blåsigt, men jag tror att det ljusnar något 8 grader.
Berith
10 grader och solen skiner efter att det vräkte ner 36 mm i natt. 36 mm! Jag tror inte att jag någonsin mätt så mycket i en följd förut i regnmätaren, varken dag eller natt.
hattstugan

+ 14 men det blåser kallt och är mulet
Gossen Ruda
Efter denna genomblöta helg känns det lite ovant att bara se en blå himmel utan det minsta lilla moln.12 grader och svag vind.
Huggorm
Men var det inte solsken igår också? Det var det i alla fall här.

Men i natt var det bara 4,4 grader fear.gif
Gossen Ruda
Båda delar men mer moln än sol, dessutom hård nordlig vind.
Mjärden
Undrar om det här sista ? högtrycket kan få lite fart på växtligheten i odlingen igen ? confused.gif
Eva i Skåne
En härlig morgon med klarblå himmel idag igen. Det verkar inte blåsa så mycket som igår heller. 13 grader.
Så här får hösten gärna fortsätta i några månader smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon