Full version: Vädertråden 2015.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Gossen Ruda
Sabla värme. 23 grader är alldeles för mycket. Jag var så varm att jag fick ta mig ett dopp när jag kom ut till stugan. 16 grader i vattnet.
Eva i Skåne
Sol/soldis och 19 grader
Eva i Skåne
Mulet, men nära 15 grader.
Efter en solig och varm (klibbig) eftermiddag igår blev det åska och 33mm regn på kvällen
Gossen Ruda
Så mycket? Här kom det 10 mm. Växlande monlighet men jag tror solen leder. Lite svalare idag.
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2015, 09:51) *
Så mycket? Här kom det 10 mm. Växlande monlighet men jag tror solen leder. Lite svalare idag.

Jag är själv förvånad, men jag vet att jag tömde mätaren igår när vi kom upp, så om inte maken driver med mig och har smygfyllt den så stämmer det. nono.gif Tunnorna är förresten fyllda igen så det är rätt.

helt ok att sitta på terrassen idag, med kofta på. Växlande sol/moln och ganska mycket blåsigare än igår. 18 grader i skuggan nu.
Eva i Skåne
11 grader, sol och blåst
Uggi
Rätt så mycket moln men knappt ingen vind och ca 13 grader.
Eva i Skåne
10 grader och grått
Uggi
CITAT (Eva i Skåne @ 16-06-2015, 07:03) *
10 grader och grått

Samma här ser även ut att kunna bli regn. (är det midsommarvädret som närmar sig)
Carl
devil.gif mad.gif alien.gif alien.gif väder
Berith
Efter några otroligt fina dagar med sol och värme så är det nu molnigare. Dom har väl nästan hotat med regnskurar senare.
Gossen Ruda
En blöt onsdag. Jag hann klippa lite på häcken på morronen men sen började det stänka då och då. Vid middagstid började det regna mer och sen har det hållit på. 21 mm fram till kl 18 enligt SMHI.
Eva i Skåne
Midsommarvädret har börjat. Regn och 12 grader
Eva i Skåne
13 grader. Just nu inget regn, men det ha regnat och kommer säkert mer. Höstlikt sad.gif
Eva i Skåne
12 grader och - håll i er - regn sad.gif
Eva i Skåne
Ett märkligt väder, sannerligen omväxlande idag.
Sol och moln varvade i förmiddags. Det var hyfsat varmt, dvs minst 15 grader wink.gif Sen blev det några rejäla regnskurar efter lunch och nu mest mulet.

Igår kväll höll regnet upp och kvällen blev skaplig, men allt var ju så blött
Elisabeth-Västkustkolonisten
Idag är det bra även om molnen kommer och går. Lite för blåsigt men ändå gått tycker jag
Eva i Skåne
Solen har kommit tillbaka här också så dagen får sammanfattas som FIN.
Natur liv
Efter en halvsolig och skön eftermiddag kom molnen och regnet tillbaka. Däremellan kom en eländigt kraftig ökning av knott och mygg. Det blev nästan outhärdligt att vara ute. Fast vi hungriga härdade ut och inväntade grillen. Hoppas att vädret blir bättre imorgon.
Gossen Ruda
Alla klagar på SMHI:s prognosar men igår hade de rätt. Det skulle komma regn och åska i ett band i södra Sverige med tyngdpunkt i väster. Runt kl 10 började det dra ihop sig från östra Skåne till Värmland. Från middagstid mycket regn och åska i det bandet som långsamt rörde sig mot väster. På kvällen kunde jag se molnen på avstånd och hörde lite muller. Helt rätt. Själv hade jag skapligt med växlande molniughet.

Fast lågtrycket som skulle komma in idag på morronen har fastnat över Kattegatt men det närmar sig.
Eva i Skåne
Här började regnet innan kl nio

Gossen Ruda
Nu har det börjat småskvätta här också men det kan inte kallas för regn.
Eva i Skåne
10 grader och en regnskur kom vid sex-tiden. men det känns som det blivit lite varmare sen (eller så är det för att jag tog en långärmad tröja idag blush.gif )

Jag läste en rubrik på aftonbladet att det ska bli samma väder i juli. Nu litar jag inte så mycket på väderprognoserna, speciellt inte långtids, men kanske är det inte så tokigt att ha augustisemester.
Uggi
12 grader helmulet och blött men för tillfället ingen nederbörd.
Gossen Ruda
Ganska mulet men solen lyser igenom ibland.
Eva i Skåne
11 grader och dystert som en oktoberdag. Regnet hänger i luften
Uggi
Lite ljusare idag, solen skiner från en nästan molnfri himmel men det blåser kraftigt.
Eva i Skåne
kl sex när jag körde från stugan var det vara 8 grader och halvklart. För en stund sedan var det blå himmel och sol utanför fönstret, men nu har molnen kommit tillbaka.
Här skiner solen för fullt men tyvärr rätt så blåsigt
Uggi
Väder= TOPPEN
Gossen Ruda
Jag var och tog några prover på lyndby sjukhus nyss. När jag gick till bilen mötte jag en gammal gumma dubbelvikt öven en rullator. Vilket väder sa hon. biggrin.gif Och bättre skall det bli nästa vecka.
Eva i Skåne
13 grader, sol och blå himmel. kl 06. Är det nu det börjar? biggrin.gif
Uggi
om det vore så väl Eva, här är det helmulet och kan komma regn när som helst.
Huggorm
Jag var ute och satte på takräckena på bilen och lyfte upp kajaken, det räckte för att svetten skulle flyta. Sånt väder är det idag.
Eva i Skåne
Ja du Huggis. Sällan blir det med måtta. 26 grader är det här. Jag har flyttat inomhus blush.gif
hattstugan

Enköping: Strålande sol och + 27,6 i skuggan! Tur att det blåser lite annars skulle det inte gå att vara ute alls idag!
Huggorm
Cirka 28 grader här också. Så här kunde det få vara från maj till september sweatingbullets.gif
CITAT (Huggorm @ 02-07-2015, 12:58) *
Cirka 28 grader här också. Så här kunde det få vara från maj till september sweatingbullets.gif

Nej för guds skull, inte så varmt. Jag sitter inne hela vintern, inte på sommaren också......
Eva i Skåne
15 grader halv sex i morse. En helt underbar morgon
Uggi
[attachment=83159:sol_298x300.jpg]
fvd
27 grader sol blå himmel vindstilla i Halmstad !
Gossen Ruda
Underbart, jag ser en molnbank komma in från havet. Det är rester av en front som var aktivare i morse. Den här bilden från norra Tyskland la en twitterkompis upp i morse. Regn och åska.

Det kanske kan komma en liten skvätt här också om vi har tur.

Jag har haft det på känn, jag har min vädervärk. Sitter där pannan och hjässan möts. Kommer ofta vid väderomslag, dock inte alltid.
Gossen Ruda
Usch ett sånt oväder vi har haft nu ett par dar, runt 30 grader och en obarmhärtig sol. Innan dess kallt och regnigt, varför kan det inte vara mer vanligt väder. Lagom. biggrin.gif Nåja, jag ser på väderradarn att ett härligt regn är på ingång.
Eva i Skåne
17 grader var det i morse när jag steg upp. SÅ SKÖNT! Lite klibbigt i luften fortfarande efter nattens åska. Några små regnskurar under natt/morgon.

Tyvärr är det fortfarande vidrigt varmt inomhus, 27 grader igår kväll. Trots att vi inte varit hemma och det varit stängt alla dagarna har värmen tagit sig in i lägenheten sad.gif
hattstugan

Enköping: + 15,5 och blåsigt! Har kommit 10 mm idag och mer verkar vara på väg!
Gossen Ruda
Blåsigt värre idag men skönt eftersom det går att kyla ner huset. Igår när jag kom hem från landet var det 30 grader inomhus. Fram till kl 12 hade jag fått ner det till 25-26 fast när vaknade var det uppe i 27-28. Hoppas på en svalare natt nu. Inte mycket regn kom det, bara så marken blev fuktig.
Mulet men då och då kommer lite sol fram. Men tyvärr börjar det blåsa igen.
Men ytterdörren är öppen, kanske man får ner temperaturen lite till
Eva i Skåne
15 grader, blåsigt, växlande molnighet.

Inomhus har det gått att få ner temperaturen genom tvärdrag. Skönt!
fvd
Sol/moln 19 grader småblåsigt i Halmstad
hattstugan

Enköping: Grått och svag vind! Har regnat en del inatt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon