Full version: Vädertråden 2015.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
hattstugan

I Långshyttan är det nu uppehåll men det blåser ff en del
Gossen Ruda
Blåser en del och regnar en del men inte så farligt. Tor är dock ute och rastar sina bockar.
Aqvakul
Malmö: Regnar, åskar och blåser litta... crazy.gif
Gossen Ruda
Det verkar ha blåst lite i natt. Kuststationerna från Vinga och söderut har rapporterat över 30 m/s i byarna, Hallands Väderö 39 dvs orkan. Jag tittade ut vid 11-tiden på snöstormen. Allt har dock smält nu.
Berith
Jämrars vad det blåste i går kväll. Det lät också som om det ösregnade men när jag gick upp i morse möttes jag av ett flera cm tjockt snötäcke. -0,1 grader nu och det knastrade om skorna när jag hämtade tidningen förut.

Visst är det väl så att det väder vi har idag när Anders har namnsdag blir tvärtom vid jul? Anders braskar, julen slaskar. Då vet vi vad vi har att vänta oss. g.gif
Gossen Ruda
Jag har räknat på vatten, sjön fortsätter att stiga och är nu 70 cm över normalnivån. Kolla gärna mina siffror någon. Yta 2,5 km2, dvs 2500000 m2(2,5 miljoner) gånger 0,7 vilket blir 1,75 miljoner m3. Man tappar fn 17 m3 i sekunden vilket betyder att det tar 0.1 miljoner sekunder att tappa allt. 86400 sekunder på ett dygn vilket betyder att det tar 20 dygn att bli av med allt vattnet. OM det inte kommer mer regn. biggrin.gif
Uggi
Nollgradigt och strålande sol men det kanske blåser lite i hårdaste laget.
hattstugan

Långshyttan har sol och kyliga vindar men ingen snö
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Gossen Ruda @ 01-01-2015, 12:30) *
Hallå, nytt regnigt år.

Nybro: Blå himmel o soligt.

Katten o krukväxterna njuter för fullt. Jag också.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Här va<r det bra idag. Blå himmel och torrt.

silos
Underbar solsken!
Berith
6 plusgrader och rejält blåsigt. Tur att man har lite överskottskilon att förankra sig med. sleep.gif

Snön som kom för några dagar sen har smält bort och igår hade vi härligt solsken.
Här hade vi också +6 imorse men redan Helga på besök.......
Gossen Ruda
Jo, nu har det börjat blåsa lite. Orkan 33 i byarna på Måseskär, bara 30 på Vinga.
Aqvakul
Här i Malmö skiner solen och det blåser inte ens kuling. Det blev lunch på balkongen...
hattstugan

Enköping: Blåser och regnar
hattstugan

Strålande sol i Långshyttan
Berith
Efter en lugn dag i går med sol så blåser det som attan i dag igen. Dom 8 plusgraderna nu får väl duga.

Tog en skogspromenad häromdan och såg kantareller. Wow... w00t.gif Lät dom sitta kvar men hittar absolut tillbaka till dom, vore kanske gott till skinkan om ett par veckor.
hattstugan

Långshyttan: - 3 och stjärnklart
Berith
Strålande sol och lugnt. -5 grader och det tunna snöfrosttäcket som kom häromdan är kvar, så vitt jag kan se. flirting.gif
hattstugan

På morgonen ca - 6 i Långshyttan nu - 3 och solen på väg ner! Vid lunch idag var det - 9 i Falun då jag var där!
silos
Idag har det varit kallt!
Uggi
CITAT (silos @ 13-12-2015, 15:19) *
Idag har det varit kallt!

Härligt tummenupp.gif
hattstugan

Långshyttan: - 7 och det har varit en solig dag men nu börjar det mulna
Aqvakul
Malmö: Mulet och 4 grader
Gossen Ruda
En tanke slog mig när jag var och handlade på förmiddagen. Flera plusgrader, mörkt, dimma och duggregn. Jag fick lite julstämning faktiskt.
Berith
Härligt Ruda! tummenupp.gif Jag gillar plusgrader så det här vädret passar mig alldeles utmärkt, jul eller inte jul. Tar hellre regn än snö.

9 plus nu och just lite regnvått. Håller det på så här får väl årets Tomte åka vattenskidor istället för häst och släde. flirting.gif
Uggi
Fy tusan vilket väder, +8 grader regn och till det en kraftig vind. thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 18-12-2015, 18:35) *
Fy tusan vilket väder, +8 grader regn och till det en kraftig vind. thumbdown.gif

Inget för slalombacken precis.. sad.gif
Rhonda - 51Aussie
Väder har vi alltid.
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 18-12-2015, 18:58) *
Inget för slalombacken precis.. sad.gif

Nej, vi har så pass att det går att träna, men hur länge återstår att se.
Idag är det 9 grader och regn.
Uggi
Åter 9 grader varmt, men nu är det en blå himmel.
Gossen Ruda
Helgens väder: Rätt vad det regnar kommer det en skur.
Gossen Ruda
Julvädret har återkommit, det regnar och blåser. Undrar hur björnarna bär sig åt för att överleva i idet...
Berith
CITAT (Berith @ 30-11-2015, 09:18) *
Jämrars vad det blåste i går kväll. Det lät också som om det ösregnade men när jag gick upp i morse möttes jag av ett flera cm tjockt snötäcke. -0,1 grader nu och det knastrade om skorna när jag hämtade tidningen förut.

Visst är det väl så att det väder vi har idag när Anders har namnsdag blir tvärtom vid jul? Anders braskar, julen slaskar. Då vet vi vad vi har att vänta oss. g.gif

Citerar mig själv från den 30 november när Anders hade namnsdag. Visst blev det så som jag trodde då. Vi hade kallt och snö den dagen och nu är det tvärtom. 4 plus och barmark. Det blåste som attan igår - liksom det gjort flera dagar förut - och lite regn på kvällen. Verkar vara lugnare nu och uppehåll.
Gossen Ruda
6-7 plus, mulet och blåsigt men iaf inget regn, än. Och definitivt ingen snö. Härligt julväder. Fast det kvittar för mig, snart skall jag slå mig ner här framför datorn och skåda Team K show från Japan. Eftersom det är jul blir det nog lite julanknyning.
Berith
4 plus, ganska grått och rejält blåsigt.

Skulle inte förvåna mig om årstiderna är förskjutna. Vi hade ju en fantastisk sommar i augusti, sen höst hela hösten (!), senhöst nu när det ska vara vinter, och då blir det säkert riktig vinter långt in i mars/april.

Usch!
Uggi
CITAT (Berith @ 25-12-2015, 09:50) *
4 plus, ganska grått och rejält blåsigt.

Skulle inte förvåna mig om årstiderna är förskjutna. Vi hade ju en fantastisk sommar i augusti, sen höst hela hösten (!), senhöst nu när det ska vara vinter, och då blir det säkert riktig vinter långt in i mars/april.

Usch!

tummenupp.gif thumbdown.gif
Aqvakul
Malmö: 9 grader och strålande sol.. Våren på gång? innocent.gif
hattstugan

Nu kommer stormen Staffan på besök i Långhyttan
Gossen Ruda
Vaknade upp till en liten snöstorm. Ca 7 cm snö men snöfallet har redan blivit regnblandat och tempen stiger sakta. Inga grader alls just nu.
Vi har fortfarande minus 1 på loftgången
Aqvakul
Malmö: 8 grader och ymnigt regn
hattstugan

I Enköping är det nu - 6 och ligger ca 4 c snö på marken
Gossen Ruda
Strax över 0 och mulet. Fläckvis snö. Men efter nyår skall det smälla till och bli kallt.
Berith
-4 grader, sol, lite vind längst upp i trädtopparna, några cm snö som landade häromdan. Det blev alltså vinter ändå.
silos
Ja det blev vinter till slut och det är underbart!
Det var en lyckostund för mig att rasta mina hundar idag!
Uggi
Fortfarande minusgrader, i natt var det -4 och nu är det -1 och lite småblåsigt samt mulet.
Berith
+1, sol, lite vind, snön ligger kvar. Årets sista dag... Får se hur nästa år börjar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon