|
netaave
14-11-2004, 17:57
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi har lite koll på vinterns framfart. Kan vara kul att höra när snön kommer i de olika delarna av landet , hur mycket det är o.s.v. I norr har ni väl snö redan?
Just nu kommer årets första snöflingor i Björklinge!
va redan!!! o fyy vad hemskt!
Fialotta
14-11-2004, 18:41
Behåll snön....vill inte ha snö nu...jag väntar till jul, då kan du skicka lite till Sthlm
Ingen snö i Uppsala än...
wolkenkrabber
14-11-2004, 18:57
fösta riktiga snön kom till östersund idag det har snöar halva dagen men det är lite över nollan nu o de e regn/ tö påväg ifrån trondheim... så hoppa snön försvinner snart
Jo-jo mensan, det snöade här och hög rimfrost låg på vägen när jag åkte hem i e.m. Nu spikregnar det här, södra uppland- mot Västmanland.
Birgitta i Mora
14-11-2004, 20:07
Snöfall här i Dalarna också idag. Men just nu visar termometern på +3,7, så jag hoppas det vita täcket försvinner snart och dröjer med att visa sig igen!
Här i Vännäs snöar det sen en timma, s k blötsnö. Men än så länge ligger det kvar på marken!  Här i Västerbotten är det fullt normalt med snö vid den här tiden på året. Ska tillägga att det är första snön!
Helen i Piteå Zon 5
14-11-2004, 20:59
Jo, nu har det börjat snöa här i kväll också, det blåser och "sneggar" ganska ordentligt. /Helen
Det stämmer inte alls med snö och is! Nu är det + 6 grader!!!!!!!!!!!!! 21,00. Tror att det är halt i morgon!
jessica zon6
14-11-2004, 21:22
Började snöa så smått i Luleå för en timme sedan. Dessutom blåser det ganska hårt, +0,9 °.
andreas i uppsala
14-11-2004, 21:40
Ingen snö i Uppsala än. Imorgon ska det bli +10 och strålande SOL
andreas i uppsala
14-11-2004, 21:51
Nej, till torsdag enligt SMHI. +1 och snö  Det är inte bara Uppsala som ska få snö. Under natten ska det snöa ända ner till Kalmar. Göteborg, Linköping,Norrköping,Töreboda,Nässjö,Jönköping, Stockholm är några platser som ska få snö eller snöblandat
netaave
14-11-2004, 21:58
Kom inte så många flingor här heller, inget som syns på marken. Nu blåser der rejält och termometern kliver uppåt igen. Jag tycker att snön gärna kan få komma nu, det är så himla svart ute. Det är precis som om utebelysningarna inte riktigt rår på mörkret. Nu längtat jag till att alla sätter upp ljusslingor i flaggstänger, buskar och träd, utegranar och alla ljusstakar i fönstren.
Neej, det snöar inte! +9,0 grader nu kl. 22 och det är lååångt kvar innan snön ska komma.
andreas i uppsala
14-11-2004, 22:05
tycker du 4 dagar är långt?
japp!
Stockholmskusten rapporterar  Det har börjat blåsa rejält.. igen.. Solen har strålat idag, gräset knastrade under skosulorna och jorden kändes hård under, kan konstatera att det aldrig tinade trots solen. Är det början på tjälen...??.. Just nu kl. 22:06 är det +7 grader - dvs betydlig varmare än det var på dagen då det inte blev mer än 2-3 plusgrader..
CITAT (Betty @ 14-11-2004, 21:49) urk! Blir det vinter i år igen? Vilken chock!
elleave
14-11-2004, 22:47
CITAT (ylle @ 14-11-2004, 22:36) CITAT (Betty @ 14-11-2004, 21:49) Såg på väderleksrapporten efter Aktuellt kl 21 att ni uppsalabor får vänta till Onsdag innan ni får någon snö.  :P :lol: urk! Blir det vinter i år igen? Vilken chock!  Ja, undrens tid är visst inte förbi...
Regn, snöblandat regn, snö idag. Det är skönt ute. Jag tycker att det luktar gott ute när det har snöat.
Var på jobbet i Skövde igår och såg då de första snöflingorna där även om de inte låg kvar utan försvann ganska snabbt så Berith inte tror jag de är så värst långt borta från oss här
Hmmm....  vi får väl se vem som får rätt.
andreas i uppsala
15-11-2004, 08:08
Yin o Yang
15-11-2004, 08:14
Ur led är vädret - tycker jag  . Söndag morgon strålande sol och 3-4 minusgrader  och bara ett par timmar senare helmulet, blåsigt, regn och plusgrader  . Idag, måndag, +9,6 när jag gick upp strax efter klockan 6.00  . För att inte tala om blåsten ... Inte verkar det vara någon snö i antågande här i Degerfors  , men visst skulle det bli ljusare och trevligare om den kom  .
Ingen snö i Blekinge! Är plusgrader idag. Men det kan få snöa 1 advent då vi har julmarknad här
andreas i uppsala
15-11-2004, 08:17
håller med jag vaknade upp till 10.3 grader. Klockan 7 imorse hade vi +10 men på fredag..............................
evelina
15-11-2004, 08:31
12 grader här har varit ute med hunden,borta med vinden kom tillbaka med blåsten!
I morse när jag åkte till jobbet vid 06:30 så visade termometern på 10 grader. Nu ser jag att solen är på väg fram så det verkar bli en vacker dag. Det har varit väldigt varmt de senaste dagarna och det har blåst en hel del med inslag av lite regn till och från. Natten lördag-söndag var nog kallaste natten hittills.
Min perenna luktärt är fortfarande grön men jag tror inte den växer längre.
Susanne, Karlstad
I Trelleborg hade vi bara 1,5 grader natten mellan lördag och söndag. Fast nu är det varmt och blåsigt som sören igen. Det har lovats knappt plusgrader på fredag och flera minus på natten. *burr*
Ciczi
Här var det kallt mellan lördag och söndag,mellan -6 och-7°,sol på dagen. Idag är det blåst och duggregn till och från ca.9°.Jag tycker faktiskt om sån't väder,hater kyla.Det är klart lite sol emellan är ja bra med.Ska snårt går ut med hunden.
miiapiia
15-11-2004, 11:47
Syns på alla inlägg att vi svenskar tycker om att "prata väder" PS. ingen snö i Karlstad än, solen skiner o nio grader de ni.
Lars-Olof Arvids
15-11-2004, 12:12
Här i Bohuslän är det rejält blåsigt idag men knappast någon kyla, ca 10 grader. Det får gärna fortsätta vara milt tills priserna på vårlökar har sjunkit lite till!  Olle
De få snöflingor som kom i Luleå igår kväll är som bortblåsta idag, solen skiner men vi har bara +2°.
wolkenkrabber
15-11-2004, 12:21
+7 grader o snö på backen... på vatten blåste det som satan o regnade på mornoen var det tö o nu e de fullt olskn o blåst
Östra Svealand. Nu + 11 grader, hällregn, blixtar o dunder. Från i kväll blir det bara kallare, snö på torsdag - 5 grader. NU är det dax för vinterdäck, sannerligen. Har i helgen fångat 2 möss i fällor, de gillar inte heller det kalla vädret. I lördags var vi i skogen och plockade svamp.
netaave
15-11-2004, 14:32
Världens regnstorm drog precis förbi, +10,1 annars. Nån åska har det däremot inte varit i den här delen av Uppland.
Nu, precis nu, nådde regnstormen Åland. Jisses så mörkt det blev! Mulle
andreas i uppsala
15-11-2004, 14:54
11 grader och blåsigt!!! Det är så himla orättvisst, ena dagen +11 och nästa 3-4 och nästa +1 och nästa -4 !!!
CITAT (andreas i uppsala @ 15-11-2004, 14:54) 11 grader och blåsigt!!! Det är så himla orättvisst, ena dagen +11 och nästa 3-4 och nästa +1 och nästa -4 !!!  samma här..... här kallas det höstväder
andreas i uppsala
15-11-2004, 18:40
nej, det där är inte höst, det är snarare en väldigt skarp gräns mellan höst och vinter. -4 och snö är inte höst det är vinter....
CallEva på Öland
15-11-2004, 18:59
Sensommar på Ön +8, häftig vind från Väst
Calle på Ön som kurar framför brasan
Yin o Yang
16-11-2004, 08:26
Nu är det minusgrader igen, men gudskelov inte lika blåsigt som igår  . Månne det blir vinter nu? De har ju hotat med såväl rejält kallt som snö och trafikproblem  . Tur att jag har gångavstånd till jobbet
*Felix matte*
16-11-2004, 08:44
Se vad rent och fint det blev med snön  fotot taget idag. temp -7,8
Fialotta
16-11-2004, 09:10
Åhhh...va vackert det är med snö på din bild Agneta... men jag vill inte ha hit snön, jag väntar till dan innan julafton...då får den komma
Inga från Närke
16-11-2004, 10:54
Det är vackert med snö men jag vill inget ha ännu. Väntar på att få hjälp med trädgården i veckan men de har ju lovat oväder fram emot torsdag. Just nu skiner solen och det är +3 grader blåser lite grann, så vore man frisk vore det en underbar dag att göra trädgårdsarbete men tyvärr får jag inte anstränga mig. Sedan hoppas jag på lite snö så vi får problem med snöskottningen i vinter eftersom vi båda är sjuka. /Inga
netaave
16-11-2004, 11:12
Inga, om man är sjuk och inte klarar sin snöskottning kan man beställa den hjälpen hos kommunen. Mot avgift förstås.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|