|
Luleå; Gårdagens blåst är bortblåst, solen skiner från en blå himmel men det är kallt idag, -4°.
Södra Uppland. Solig dag i dag men............ Från natt till torsdag och till söndag skall det var minusgrader hela dygnet. Snöa hela torsdagen och natt mot lördag -12 grader! BRRRRRrrrr.........
Copycat
16-11-2004, 14:01
Hejsan ! Vilken orättvisa. Här har stormen avtagit, och lämnat en tunn sträng av nysnö vid trottoarkanterna. Det är 1.5 plusgrader. Jag får snart ordna vinteridet, jag tycker inte om den här årstiden  Jag längtar redan till våren och sommaren, jag tror att jag lägger mig i solariet en stund och drömmer
nere hos er ja...  Jag får allt vackert vänta i fem månader - till mitten av april...
Fialotta
16-11-2004, 15:48
netaave
16-11-2004, 15:55
Och det går ju ändå ganska fort, fortare och fortare ju äldre man blir av någon underlig avdelning.
En underbar solig dag.Efter en långpromenad med min kompis och hunden kände jag mig pigg att går i trädgården och natta mina Rosor.Nu är alla Rosor kupade med prima kompostjord,det känns skönt. Strödde ut en säck med torr löv på mina sådder och småplantor i växthuset.Nu ska jag bara lägger ut löv i rosrabatterna, sedan tar jag semester från trädgården.
fruberglund
16-11-2004, 21:27
Jag har då inte sett nån snö än här i Jönköping och så länge jag blundar lär jag inte se nån heller. Räknar med att öppna ögonen igen i april nån gång, lagom till våren kommer och blommorna börjar komma igen  På måndag åker vi till Australien så vi slipper förhoppningsvis den första snön och när vi kommer hem är det ju bara 3 månader kvar till våren! De har sagt att det skulle snöa imorgon men det tror jag inte ett dugg på, nejdå, absolut inte, kommer inte på fråga
gammelnalle
16-11-2004, 22:02
CITAT (fruberglund @ 16-11-2004, 21:27) På måndag åker vi till Australien så vi slipper förhoppningsvis den första snön och när vi kommer hem är det ju bara 3 månader kvar till våren! Lycko dig! Hoppas att du får en riktigt härlig resa men se upp för solen, den lär vara "stark" där. Ta massor av foton så att vi andra får se hur det ser ut i Australien.
Sulawesii
17-11-2004, 17:26
Usch, när jag åkte från jobbet idag trodde jag att fingrarna skulle frysa av. Hjälpte inte att jag hade på mig två par vantar. Skulle också gärna dra till Australien!
LillaTiger
17-11-2004, 19:38
Nu snöar det i Karlstad
Det snöar här med nu!!  Brasan sprakar i öppna spisen, kaffet är nybryggt, vad mer kan man önska sig? Mvh Fenja
Björkhagen
17-11-2004, 19:49
Det har snöat i två timmar i Skåne nu! Men det regnar väl bort i natt...
och i Lerum har det snöat i ca fyra timmar nu... och vi har ingen kamin  - än... men en varm kopp te är gott
allo alla jag slapp undan snön i skåne på resan hem idag solen sken o molnen låg som en kam bakefter o vägen va bra att köra på vinterdäcken hade jag på redan i lördags då jag åkte ner men skönt o slippa köra i snöfall ännu har det inte kommit snö hit till södertörn heller men jag är som ett barn o tycker de vore kul o kika ut om en stund o se det vita singla ner från himlen
andreas i uppsala
17-11-2004, 20:47
ingen snö ännu, väntar fortfarande....
17 grader kallt...har vi här just nu.
Nä fy fadebubban,jag hatar kylan.Här började det snöar vid 17:30,nu har det slutat,det töar väl bort snart 2,4° nu.
andreas i uppsala
17-11-2004, 21:29
Vad är det här?!  JAg har inte fått någon snö, det finns inte ens några moln på himlen? Borlänge ska redan ha fått snö men inte vi!?
Inga från Närke
17-11-2004, 21:40
Nu har det börjat snöa hos oss ungefär ca 21,15 satte det igång. Pratade just med sonen de bor 3 mil från Oslo de hade fått 15 cm på en timma nu ikväll och många bilar hade kört i diket. Så ni som ska ut och åka TA DET LUGNT. /Inga
fruberglund
17-11-2004, 22:12
CITAT (lotta_ @ 17-11-2004, 00:58) Ta massor av foton så att vi andra får se hur det ser ut i Australien. Självklart, vad trodde ni  Vi ska till Adelaide botanical garden och där lär det tas kort så det heter duga  Jahaja, här är det SNÖSTORM nu, men jag tittar inte så jag vet inte, har bara hört det genom andra, blundar fortfarande Ha det så skönt i snön, hehehehe!!!
När jag satt här och läste om er alla som såg snö undrade jag när jag skulle få syn på något. Om Inga såg borde jag också se, närkebo som jag är. Visst är det något helt underbart med den första snön, Annars är jag en solmänniska. Tycker inte om alla tjocka kläder. men när det är jul och vinter ska det vara snö. inge blask. Kan någoon gissa varför jag inte kunde se någon snö????
Persiennerna var nerdragna!! Snacka om att vara insnöad HI HI HI
Nu skulle det passa med mys
..det har snöat här i flera timmar....alla barnens leksaker i trädgården är BORTA...hur gick det till?? ...jag tycker det blir mycket ljusare och trevligare med snö....(kan ju bero på att solen inte lyser här längre...på dan alltså...)
Maria R
17-11-2004, 22:41
Nej, inte en snöflinga sedd i Uppsala nu heller. Men dom har ju sagt att vi ska tassa i nysnö i morgonbitti, så nu får nog mina rosenpelargoner komma in i natt!
netaave
17-11-2004, 23:34
Ännu inte en flinga i Björklinge heller, ska sova med persiennerna uppe i natt så jag ser om jag vaknar till
 jag va tvungen att sticka ut o fota o ta en promis i den första snön som kom hit nyssens lite norr om nynäshamn
Lene i Fredrikstad (Norge)
18-11-2004, 00:49
Det har snødd her ikveld og det ligger ca. 10 cm snø her, men det har gitt seg nå, nå er det klart og fint ute. Vakkert og hvitt!
Maria R
18-11-2004, 01:06
Tänka sig! Jag tog in mina pelargoner för en timme sedan (då var det grönt ute), men nu är det alldeles vitt i Uppsala! Fram med skidorna!
evelina
18-11-2004, 07:45
Här utanför Sthlm är det massor med snö......Så fint,hoppas det får ligga kvar. Hunden och jag har varit ute och busat i snön. Men hörde att det inte är roligt på vägarna, ta det lungt ni som är ute och kör det gör inget om man kommer lite försent.
andreas i uppsala
18-11-2004, 08:08
När jag vaknade upp imorse var det fullt med snö men tyvärr + så den är tng och smälter långsamt
Inte mycket snö här!  Runt nollan, lite blåsigt och yrigt i luften just nu. Bor inte mitt inne i stan längre men jag har ingen webkamera här hemma - än! - så ni får hålla tillgodo med webkamera över Mariestad.
Snön kom 17/11 kvar den 18 dock inte i götet. Det kan nog vara dags att ta upp ekan, men jag hade hoppas på att få upp några gäddor innan upptagningen. Vi får se. Det är lång kvar till den riktiga vintern.
Yin o Yang
18-11-2004, 08:22
15 cm snö i Degerfors i morse och -3. Igår var det ett riktigt oväder med snö och hårda vindar  . Var ute med bil just när det startade och trafikanterna körde MYCKET sakta  . Stod inget om en massa avåkningar i dagens tidningar, så de flesta verkar ha förstått att det är bäst att ta det lugnt
kopernikus
18-11-2004, 08:27
HÄR KOMMER DEN FÖRSTA SNÖN NU...STRAX SÖDER OM SUNDSVALL!!![/I]
Gunvor Nilsson
18-11-2004, 08:45
CITAT (Berith @ 18-11-2004, 08:14) Bor inte mitt inne i stan längre men jag har ingen webkamera här hemma - än! - så ni får hålla tillgodo med webkamera över Mariestad.Hej Berith! Kul med webbkameran och med länkar till andra webbkameror i Sverige - tack för den! Men det är lite si och så med klockorna - i Mariestad skiljer det nästan en timme mellan två torg! Och i Hamburgsund så visar webbkameran 23 oktober!  /Gunvor
Oj!  Det där med klockan hade jag inte tänkt på förut. Men nu syns det iaf att det är yrsnö inne i stan också. Letade mej vidare bland kamerorna i världen och hamnade i Sydney. Kolsvart!
Gunvor Nilsson
18-11-2004, 12:11
CITAT (Berith @ 18-11-2004, 11:06) Letade mej vidare bland kamerorna i världen och hamnade i Sydney. Kolsvart! ;) Det här med webbkameror gillar jag! Ibland tar jag en liten snabbsemester till Kenya och stirrar på nåt vattenhål med vilda djur , en annan gång kanske det blir igenkännande promenad i French Quarter i New Orleans, har kollat på trafiken på gatorna i Brooklyn, NY och jag har också varit nere och lånat kameraögat i Sydney! Man får passa på när det är svart här!  Billigare semester får man leta efter! /Gunvor
netaave
18-11-2004, 15:42
Här har det varit kaos idag, somnade snöfritt och stjärnklart, vaknade 4 timmar senare så var luften som dimma, ytterligare två timmar senare var det fullt kaos i trafiken. Bilarna låg som pärlband i dikena efter E4 på väg in till Uppsala, långtradarna har haft problem i backarna och några st har blockerat vägar. I slottsbacken inne i stan stod en buss på tvärn, alla bussar på landsbygden och alla skolbussar där var inställda idag. Jag åker färdtjänst till jobbet och det tar normalt 20 min, idag tog det 1,5 timme, då fick vi stå still i 25 min. All trafik gick i ca 40 km både till och från jobbet. Nu är det lite bättre, men till kvällen ska det snöa ymnigt igen, + att det ska bli minusgrader.
här lite utanför centrala uppsala var det 20 cm snö imorse och igår var det ingenting....
Inga från Närke
18-11-2004, 17:47
CITAT (netaave @ 16-11-2004, 11:12) Inga, om man är sjuk och inte klarar sin snöskottning kan man beställa den hjälpen hos kommunen. Mot avgift förstås. Ringde komunen, vi var för unga för att få snöskottshjälp. Har ringt grannens pojke 16 år och frågat om han kan tänka sig hjälpa oss vid behov mot en ringa betalning. Han skulle prata med sina föräldrar och återkomma. Vad tycker ni vore en skälig summa att betala för skottning av ca 25 m2? Idag har jag fått fönstren putsade och skall börja med julgardinuppsättning så sakta och adventsstakarna, orkar ju inte så mycket. Killen som putsade fönstren hjälpte oss även med snön idag så just nu är det inte akut. Just nu har vi -0,3 grader , det har slutat snöa för någon timma sedan men det blåser lite fortfarande, men tänk vad ljust och fint det är nu när det är vitt ute. Det är det enda som är bra med snön tycker jag. /Inga
Har skottat snö 2 tim idag, har knappt någon rygg kvar. Och så jobba inatt, måste det vräka ner så här varje ggn. Enda trösten är att alla rosor är nerbäddade nu.
Lappmössa med tofs på, fy fan vad det snöar ----- men inte här!
CITAT (Inga från Närke @ 18-11-2004, 17:47) CITAT (netaave @ 16-11-2004, 11:12) Inga, om man är sjuk och inte klarar sin snöskottning kan man beställa den hjälpen hos kommunen. Mot avgift förstås. Ringde komunen, vi var för unga för att få snöskottshjälp. kanske du skulle ringa den här mannen istället, säkert lättare att få hjälp av honom än av kommunen
Fialotta
18-11-2004, 20:59
Vad hittar du för bilder Lotta... (För det är väl inte din man du fotat... ???  )
Inga från Närke
18-11-2004, 21:35
CITAT (lotta_ @ 18-11-2004, 19:46) kanske du skulle ringa den här mannen istället, säkert lättare att få hjälp av honom än av kommunen :lol: :D :lol: Hej Lotta Tack för den, vet du var man kan få tag i honom????? Den var bra, gubben kollade också och Hälsningar Inga
CITAT (Inga från Närke @ 18-11-2004, 21:35) Tack för den, vet du var man kan få tag i honom?????  :lol: :lol: det finns massor av dessa män i norrland, kom upp hit och kolla...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|