Full version: Nuuu....
Sidor: 1, 2, 3, 4
Cellsus
Här i uddevalla är det också snö.. Och kallt.. Inget jag uppskatar riktigt..

*drömmer mig bort till sommaren wub.gif *
amaira
Här fortsätter vintern wub.gif . Det är bara sanslöst!
Fascinerande!

Var på promenad igårkväll med granne-och-hund. Månen nästan full, skuggorna tydliga, och ljust som en midsommarnatt.

Jag avslutade med en ensam vandring nere i skogen. Det är så jag tappar andan, det är magi. Stora björkar med sirliga grenar kastar invecklade skuggmönster på snön. Granarnas och tallarnas mörka tyngd, och snön på dess grenar. Stjärnorna som glimmar mellan trädtopparna. Vindens dova tröstande sus (och jag som inte ens är ledsen).

Vissa vyer går inte att fotografera, och egentligen är det för väl wub.gif . Det är sånt som ska växa och frodas i själen bara, det är så mycket känsla som bara stunden kan ge, med sin kombination av så många olika sinnesintryck och detaljer.

Månen är snart full ...
Ett bra och enkelt trix för att veta om månen är på väg att komma eller gå, bli större eller mindre, tänker jag dela med mig av nu.

Om månen är vänd som ett kommatecken, då kommer den. Och är den vänd som ett G så går den.

/amaira.
Yin o Yang
CITAT (amaira @ 24-11-2004, 09:47)
Om månen är vänd som ett kommatecken, då kommer den. Och är den vänd som ett G så går den.

Så fiffigt! Det är som det där med sommar- och vintertid. På våren ställer man fram trädgårdsmöblerna (och klockan), på vintern ställer man tillbaka trädgårdsmöblerna (och klockan).

-15 grader i morse och nu en strålande vacker vinterdag med 3-4 dm snö, sol, knallblå himmel och vindstilla. Synd att man måste jobba då. Tyvärr har man lovat plusgrader imorgon, så då blir det kladd och skitig snö, som sedan fryser till isbanor när det blir kallare igen mad.gif
Milex
Nu regnar det sad.gif
Nu skall 15 cm snö bort. Blött blir det.

Ja, det var roligt så länge det varade.
Jag slipper i alla fall putsa fönster idag. smile.gif
Lady Hamilton
wink.gif Nu har vi fått den första snön! (2 cm )
Sulawesii
Oj, här har temperaturen droppat sju grader på några timmar sad.gif sad.gif sad.gif .
Jäkla svenska vinter!
andreas i uppsala
jaså har stiger det, snart börjar det regna smile.gif
Sulawesii
Äh! Jag menar ju att den stigit! Snackar i nattmössan blink.gif wacko.gif .
Gossen Ruda
Det har regnat här i Götet sen i em och är nu 5 plusgrader. Tack för besöket, välkommen åter. Vintern alltså. tongue.gif
*Felix matte*
gjorde det för en stund sedan... snöade ymnigt... men det var över lika snabbt som det kom, 5 minusgrader just nu och snötäcket är ca 5 - 7 cm.
Så här såg det ut när snön "vräkte ner" tongue.gif

lotta_
Vilket yrväder! Är det skidspår jag ser på din bild Agneta?
*Felix matte*
CITAT (lotta_ @ 24-11-2004, 23:15)
Vilket yrväder! Är det skidspår jag ser på din bild Agneta?

Nej det är grannpojkens bilspår tongue.gif ... ser lite smalt ut på bilden... han är 20 år och gillar att ta liten genväg över gräsmattan.... jättetrevlig grabb wub.gif
lotta_
OK, så fel jag hade laugh.gif men han har nog kört där flera gånger laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (lotta_ @ 24-11-2004, 23:32)
OK, så fel jag hade laugh.gif men han har nog kört där flera gånger laugh.gif laugh.gif

Jepp... senast för bara några minuter sedan laugh.gif
Yin o Yang
-15 i går morse, +3 idag! sad.gif Regnet vräkte ner igår och snötäcket det fina har sjunkit ihop till nästan igenting mad.gif . Halt är det och vägkanterna är jättesmutsiga sad.gif . Synd, när det nu äntligen såg ut att bli lite jullikt till 1a advent
yla
ujujuj så mycket blöt snö det ligger därute

allt det fina e borta bara på en enda natt
trädens smycken drippade bort medans jag sov
2ynka plusgrader ställer till det så här
amaira
Japp! Nu töar det!

Det har varit en helt sanslöst underbar vecka!!! Får se vad det blir för väder framöver. Tre dm snö ska bort, det tar nog lite tid, kanske blir det kallt igen snart? (har inte sett väderprognosen)

Om det fortsätter såhär, får jag väl ner mina tjogo tulpanlökar jag köpte urbilligt för ett par veckor sen, men aldrig orkade gräva ner före snön...

Men var, var ...

Fin gråt-ikon du har Oldwolfie! Den tar jag och spar till behov sleep.gif wub.gif .

Gillar de fina juldekorationerna som börjar dyka upp som "signatur-text" eller vad det heter wub.gif wub.gif . Trevligt!!! Mysigt. Blir glad av.

Får väll börja söka reda på nåt eget också...

/amaira.
Sulawesii
Usch, det är otäckt att cykla nu!
*Felix matte*
Här har det blåst så in i nordan idag...trodde granen skulle fara iväg, men den klarade sig biggrin.gif sju minusgrader gör att de få centimetrarna snö ligger stadigt på marken wub.gif ... inte vill jag ha tö och slask nu.
zaaritha
Jag gillar definitivt inte att pulsa i snö!
Våra ca tre dm har delvis töat bort i dag--tack o lov!
Det ÄR vackert med snö---men jobbigt, när nerfartsväg o allt ska plogas!
Tycker synd om rådjur o hjortar, när det blir skare på snön o de skär sönder sina ben--usch! Vi ser ofta spår m blod, när det är skare.
lotta_
CITAT (zaaritha @ 25-11-2004, 21:42)
Det ÄR vackert med snö---men jobbigt, när nerfartsväg o allt ska plogas!

och när man kommer hem från jobbet och plogbilen har varit och bommat igen infarten, så att man måste stanna med bilen på gatan och börja med att skotta för att ta sig in sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon