Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Rossi
CITAT (fruberglund @ 06-08-2005, 06:06)
CITAT (Rossi @ 05-08-2005, 20:09)
CITAT (fruberglund @ 05-08-2005, 20:08)

Vad är farbror B:s kalender för nåt? biggrin.gif Tell me more!!!

Alltså! Det är INTE farbor B:s kalender. Kalendern var MITT förslag. Puh, här får man kämpa för sina rättigheter.

Kolla in tråden Slutet av sommaren eller vad den heter så får du se.

laugh.gif

Ahhhhh...ber så mycket om ursäkt, ska genast gå in och se vad DIN kalender har att erbjuda biggrin.gif

Ursäkten godtagen, fru Berglund! laugh.gif
Posse
CITAT (Reserv @ 05-08-2005, 19:59)
Nu har jag hållt mig borta i drygt ett dygn, och vad händer? blink.gif Oj, hejsan vilken trevlig stämmning ni har på det här forumet rolleyes.gif Det är väl ingen begravning heller tongue.gif  Nu måste jag juh få klargöra att jag inte sa att jag skulle sluta, så ni som läst in det så behöver inte skrika va´va´det jag sa, han skulle inte sluta, det va´bara tomt hot  för jag har inte hotat med nåt, jag lovade Posse att om hon (ja, jag har nu fått reda på att det är en kvinna) kunde bevisa att jag förstört stämmningen i forumet den senaste tiden så skulle jag hålla mig härifrån. För att hjälpa henne med bevisning så höll jag mig undan ett dygn, och det verkar juh ha räckt unsure.gif  :blink:

I PM:t med rubriken "Nöjd?" som du sände mig igår 16:50, vilket jag tycker att du skulle publicerat här istället, skrev du bl:a.:

CITAT
Jag förstår mer nu innebörden av min signatur, som jag för att göra dig till lags har tagit bort, vilket jag gjort med hela min profil.

Jag kan tyvärr inte se att hela din profil tagits bort, och inte ens dito signatur.
Reserv
CITAT (Posse @ 06-08-2005, 11:24)
CITAT (Reserv @ 05-08-2005, 19:59)
Nu har jag hållt mig borta i drygt ett dygn, och vad händer? blink.gif Oj, hejsan vilken trevlig stämmning ni har på det här forumet rolleyes.gif Det är väl ingen begravning heller tongue.gif  Nu måste jag juh få klargöra att jag inte sa att jag skulle sluta, så ni som läst in det så behöver inte skrika va´va´det jag sa, han skulle inte sluta, det va´bara tomt hot  för jag har inte hotat med nåt, jag lovade Posse att om hon (ja, jag har nu fått reda på att det är en kvinna) kunde bevisa att jag förstört stämmningen i forumet den senaste tiden så skulle jag hålla mig härifrån. För att hjälpa henne med bevisning så höll jag mig undan ett dygn, och det verkar juh ha räckt unsure.gif  blink.gif

I PM:t med rubriken "Nöjd?" som du sände mig igår 16:50, vilket jag tycker att du skulle publicerat här istället, skrev du bl:a.:

CITAT
Jag förstår mer nu innebörden av min signatur, som jag för att göra dig till lags har tagit bort, vilket jag gjort med hela min profil.
Jag kan tyvärr inte se att hela din profil tagits bort, och inte ens dito signatur.

Det var fler än en person som tyckte den skulle va´kvar, så jag la tillbaks den. Flera hade uppm'rksammat att jag tagit bort signatur och bild, dom ville att jag skulle ta tillbaks det så....majoriteten vann rolleyes.gif
yenny
Det kan hända att du har de gamla inställningarna kvar på din dator.... du behöver kanske gå in under verktyg och rensa lite.. smile.gif
Reserv
Nöjd?
Hoppas du är nöjd och stämmningen är förståss på topp i småprat? Jag måste bara få säga att jag håller mer Birgit Ek i allt hon sagt, jag hade inte kunnat sagt det bättre. Jag sitter och läser, förundras över hur stilla det är, och vilken underbar stämmning du lyckats skapa. Grattis, jag menar det verkligen, du är bara så otrolig när du väl kommit igång. En riktig solstråle, en sann glädjespridare. jag förstår mer nu innebörden av min signatur, som jag för att göra dig till lags har tagit bort, vilket jag gjort med hela min profil. Än en gång, Grattis till den härliga stämmningen.
Mvh. Reserv

Detta var mitt PM till Posse, spydigt? Möjligt, men inte alls otrevligt. För det var väl knappast ett sånt vacum som rådde häromkvällen, 4/8, som hon eftersträvat? huh.gif
AnitaO
Går inte att få fram meddelandet.
Tror du måste kopiera texten och lägga in den i ett inlägg.
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 06-08-2005, 11:51)

Har du nåt med dina inställningar kanske så du inte kan öppna länkar? unsure.gif wink.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 11:53)

Har du nåt med dina inställningar kanske så du inte kan öppna länkar? unsure.gif wink.gif

jag lyckas inte heller
Reserv
Men jag kan juh, det funkar när jag öppnar i inlägget unsure.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 11:53)

Nja, jag tror att du har länkat till din privata PM-box.
Den kan ju bara du läsa i.
Kan det vara så?
Reserv
Näee, tror jag inte huh.gif
pejori
bry dej inte. du behöver inte bevisa nått wub.gif wub.gif
man kan inte gilla alla, eller bli gillad av alla. så är det, så lägg ner smile.gif smile.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 11:56)
Näee, tror jag inte huh.gif

Länken går till ett meddelande med ID 50655.
Det funkar nog bara på din egen privata inloggning, eftersom ingen annan ska kunna ta sig in i din PM-box.
Jag tror nog ändå att du måste kopiera texten och klistra in den som ett svar i tråden.
Reserv
Nu finns den istället för länken rolleyes.gif
yenny
japp... nu gick det lite bättre att läsa.... en aningens spydigt ja! men jag förstår dej fullständigt.
Stämningen här blev inge vidare... jag hade jättekul i flera dagar, stämningen var på topp! Sen mer eller mindre tvärdog allt...

Jag tycker det verkar som avundsjuka... att vissa har kul och andra känner sej utanför!?
Men det är ju ett öppet forum, det är bara att hoppa in och ha kul!
Dessutom ett småprats forum där man får prata om allt och ingenting!
Fialotta
Oh my lord....skulle va kul o se ett positivt inlägg från posse...när kommer de...väntar med spänning tongue.gif smile.gif
Reserv
CITAT (maudan @ 06-08-2005, 12:18)
Oh my lord....skulle va kul o se ett positivt inlägg från posse...när kommer de...väntar med spänning tongue.gif smile.gif

Tja, med tanke på namnvalet, Posse tongue.gif kanske är dags att byta nick till Negge laugh.gif Äh, förlåt, kunde inte hålla fingrarna i styr. Posse får jättegärna va´med i kalendern, så det är ingen som behöver va´avundsjuk på nåt. rolleyes.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 12:21)
Oh my lord....skulle va kul o se ett positivt inlägg från posse...när kommer de...väntar med spänning tongue.gif  :)

Tja, med tanke på namnvalet, Posse tongue.gif kanske är dags att byta nick till Negge laugh.gif Äh, förlåt, kunde inte hålla fingrarna i styr. Posse får jättegärna va´med i kalendern, så det är ingen som behöver va´avundsjuk på nåt. rolleyes.gif

Tyst din mun så får du socker tongue.gif ...ge nu posse en chans här...någe glatt ...nåt kul...nåt lattjo....Posse kom igen nu tongue.gif smile.gif
Magdis
Alla är ju lika välkomna att delta i de glada och galna trådarna...ingen behöver känna sig utanför om de inte vill det. Det är inte för mycket begärt att om de inte vill haka på så behöver de väl inte klaga heller?
Reserv
Precis, väljer man att va´utanför, så kan man hålla sig utanför. Sen finns det juh faktiskt massa trevliga människor som är "utanför" kalendern och ormgropen, men uppskattar att läsa i den, så alla är inte negativt inställda till trådarna bara för att dom inte aktivt verkar i dom. Dom sitter och åker snålskjuts på oss andra som blottar våra strupar, men diverse dumheter. tongue.gif Men alla är juh lika välkommna att va´med i alla dumheter. rolleyes.gif
lavendel2
Hej! tongue.gif
Åker snålskjuts och har kul....hoppas det är okey!!!
rolleyes.gif
Reserv
CITAT (lavendel2 @ 06-08-2005, 12:47)
Hej! tongue.gif
rolleyes.gif

Mycket okay, bara du vet att du är välkommen att hoppa in när lusten faller på rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (maudan @ 06-08-2005, 12:29)
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 12:21)
Oh my lord....skulle va kul o se ett positivt inlägg från posse...när kommer de...väntar med spänning tongue.gif  smile.gif

Tyst din mun så får du socker tongue.gif ...ge nu posse en chans här...någe glatt ...nåt kul...nåt lattjo....Posse kom igen nu tongue.gif smile.gif

Akta dej Reserv, tänk om vi börjar kalla dej orginal ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
silos
Hörrni:varför skall ni bryr er om det som är negativt ohmy.gif Hade jag sugit åt mig allt som jag hört tidigare om mig och mitt sätt så hade jag ju aldrig kommit tillbaka hit;men det går inte att överge Odla eftersom här finns så många härliga människor och nu menar jag inte bara de som är glada och positiva utan ALLAIHOPPA wub.gif

Och det äl väldigt nyttigt att få sig en rolig skrattstund när "skojarna" är igång;det gillar jag skarpt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 12:48)
Hej! tongue.gif
rolleyes.gif

Mycket okay, bara du vet att du är välkommen att hoppa in när lusten faller på rolleyes.gif

OJ OJ OJ. När lusten faller på laugh.gif laugh.gif

Då vill jag vara med rolleyes.gif

Från början tyckte jag denna tråden skulle stoppas just för rubriken och för att Reserv lät nere, men nu har det ju svängt
och inte ens dysterkvistarna lyckas visst få tillbaka den negativa stämningen. Hurra för det!

Kalendertråden är ju också helkul biggrin.gif . Först undvek jag den för att den växte så snabbt och med mitt sega modem så tar det tid att gå igenom, men när jag väl föll för frestelsen att ta en titt var jag ju tvungen att läsa vidare smile.gif
Jag kan inte leka med foton på denna gamla datorn, men en dag kanske jag ska bidra med något till kalendern. Vet precis vad och det är varken oanständigt eller oaptitligt (alltså inga bilringar eller så biggrin.gif )
Fialotta
CITAT (Eva i Skåne @ 06-08-2005, 18:53)
Hej! tongue.gif
rolleyes.gif

Från början tyckte jag denna tråden skulle stoppas just för rubriken och för att Reserv lät nere, men nu har det ju svängt
och inte ens dysterkvistarna lyckas visst få tillbaka den negativa stämningen. Hurra för det!

Kalendertråden är ju också helkul biggrin.gif . Först undvek jag den för att den växte så snabbt och med mitt sega modem så tar det tid att gå igenom, men när jag väl föll för frestelsen att ta en titt var jag ju tvungen att läsa vidare smile.gif
Jag kan inte leka med foton på denna gamla datorn, men en dag kanske jag ska bidra med något till kalendern. Vet precis vad och det är varken oanständigt eller oaptitligt (alltså inga bilringar eller så biggrin.gif )

Håller med dig Eva...stämmningen är på topp...kanske ska leta på kameran och ta en bild på min fina tå tongue.gif laugh.gif endera dan tongue.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 12:44)
Sen finns det juh faktiskt massa trevliga människor som är "utanför" kalendern och ormgropen,
men uppskattar att läsa i den, så alla  är inte negativt inställda
till trådarna bara för att dom inte aktivt verkar i dom.

Lika bra att erkänna att man ingår i den gruppen tongue.gif
pejori
Vet precis vad och det är varken oanständigt eller oaptitligt (alltså inga bilringar eller så biggrin.gif )

då blir det kanske ett brunt eller grått öga till kalendern då? laugh.gif laugh.gif
föressten...bilringar är väl inte oaptitliga ohmy.gif ohmy.gif
dom är ju sååå vanliga rolleyes.gif
*Felix matte*
Hej! tongue.gif
rolleyes.gif

Nämen Eva... inte är väl bilringar oaptitligt ... och förresten så heter det kärlekshandtag så de så wub.gif såna har jag tongue.gif laugh.gif
Väntar med spänning på ditt bidrag. biggrin.gif
Anki på Öland
Åker också snålskjuts och flinar glatt emellanåt!!!
Anki
Posse
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 11:49)
Nöjd?
Hoppas du är nöjd och stämmningen är förståss på topp i småprat? Jag måste bara få säga att jag håller mer Birgit Ek i allt hon sagt, jag hade inte kunnat sagt det bättre. Jag sitter och läser, förundras över hur stilla det är, och vilken underbar stämmning du lyckats skapa. Grattis, jag menar det verkligen, du är bara så otrolig när du väl kommit igång. En riktig solstråle, en sann glädjespridare. jag förstår mer nu innebörden av min signatur, som jag för att göra dig till lags har tagit bort, vilket jag gjort med hela min profil. Än en gång, Grattis till den härliga stämmningen.
Mvh. Reserv

Detta var mitt PM till Posse, spydigt? Möjligt, men inte alls otrevligt. För det var väl knappast ett sånt vacum som rådde häromkvällen, 4/8, som hon eftersträvat? huh.gif

Att du inte var ordhållig ifråga om att du tagit bort hela din signatur och profil, förvånar mig inte alls. Och hade du tagit bort hela din profil skulle väl det inneburit att hela medlemsskapet varit borttaget .

Att du "håller mer Birgit Ek i allt hon sagt" borde väl inte förvåna någon ett smul, ni framstår ju som mycket lika. Och har bägge varit överlägsna, nedsättande och otrevliga mot tomas99, mig och förmodligen mot andra också ( jag läser bara en försvinnande liten del av det som skrivs på Odla).

Du, Reserv framstår i mitt tycke något lite, lite, lite överskatta din egen betydelse när du påstår att hela Odla-forumet skulle bli som "vacum ", "ödelagt torg" och att begravningsstämning m.m. skulle uppstå om du råkar avhålla dig från att skriva några timmar. För mig tycktes verksamheten rulla på som vanligt.

Personligen anser att det vore mycket klädsamt om du något bekymrade om varför tomas99 skrev första inlägget i den här tråden. Plötsligt minns jag svagt något talesätt om "att dansa på någons grav". unsure.gif
birgitek
CITAT (Posse @ 07-08-2005, 16:22)
huh.gif

Att du inte var ordhållig ifråga om att du tagit bort hela din signatur och profil, förvånar mig inte alls. Och hade du tagit bort hela din profil skulle väl det inneburit att hela medlemsskapet varit borttaget .

Att du "håller mer Birgit Ek i allt hon sagt" borde väl inte förvåna någon ett smul, ni framstår ju som mycket lika. Och har bägge varit överlägsna, nedsättande och otrevliga mot tomas99, mig och förmodligen mot andra också ( jag läser bara en försvinnande liten del av det som skrivs på Odla).

Du, Reserv framstår i mitt tycke något lite, lite, lite överskatta din egen betydelse när du påstår att hela Odla-forumet skulle bli som "vacum ", "ödelagt torg" och att begravningsstämning m.m. skulle uppstå om du råkar avhålla dig från att skriva några timmar. För mig tycktes verksamheten rulla på som vanligt.

Personligen anser att det vore mycket klädsamt om du något bekymrade om varför tomas99 skrev första inlägget i den här tråden. Plötsligt minns jag svagt något talesätt om "att dansa på någons grav". unsure.gif

Hjälp! Har jag hamnat i skottgluggen?
Du är bara för trist och tråkig Posse
Birgit Ek
Reserv
CITAT (Posse @ 07-08-2005, 16:22)

Att du anser mig likna Birgit Ek tar jag som en komplimang, då jag anser att den kvinnan står för sina åsikter utan att hyckla. Jag kunde inte göra dig till lags och ta bort medlemskapet, men det kan du inte lasta mig för, så är det på odla, det går inte att gå ur bara att undvika att gå in. Jag har aldrig sagt att jag är Odlas partyboy, men inte vart stämmningen på topp den kvällen jag avhöll mig från att skriva (det var inte bara ett par timmar, det vart drygt ett dygn) Att det skulle va´begravningsstämmning om jag slutade på odla är dina ord, min fråga till dig var om det va´det du va´ute efter. Och tydligen så var det juh så. Om du läser "en försvinnande liten del" av det som skrivs på Odla, så får man väl buga då, du verkar va´uppenbart intresserad av mig och allt jag skriver jag känner mig smickrad rolleyes.gif Jag för min del föraktar hycklare så jag måste ärligt erkänna att jag inte är ett uns bekymrad över varför Tomas99 skrev sitt första inlägg eller varför och om han slutat va´här. Jag står för det jag skriver och mina åsikter är mina, dom står jag också för, vad står du själv för Posse? Mer än att ha häxjakt på mig och Birgit Ek? unsure.gif wink.gif
Hannele
CITAT (birgitek @ 07-08-2005, 16:52)

Jaha, någon måste man lugga här hela tiden? wacko.gif
posses tur nu? Fast det fanns en del tänkvärt i hans inlägg.
Reserv
CITAT (Hannele @ 07-08-2005, 18:18)
CITAT (birgitek @ 07-08-2005, 16:52)

Jaha, någon måste man lugga här hela tiden? wacko.gif
posses tur nu? Fast det fanns en del tänkvärt i hans inlägg.

Nån sa till mig att han är en hon blink.gif wink.gif kanske är det en transa tongue.gif Skrik inte nu Hannele, det var ett skämt, du vet....ha, ha, ha när man skrattar rolleyes.gif
silos
Kan vi inte ha en dag då det skrivs endast upplyftande saker om varandra här på Småprat wub.gif smile.gif wub.gif
Reserv
CITAT (silos @ 07-08-2005, 18:22)
Kan vi inte ha en dag då det skrivs endast upplyftande saker om varandra här på Småprat wub.gif smile.gif wub.gif

Om dom som skriver nervärderande inlägg (som en del gör för att dra ner stämmningen), om dom lät bli att skriva alls eller höll sig till att va´neutrala eller hålla uppe stämmningen, då skulle inte ditt inlägg va´nödvändigt ens Solis. Varför skriva inlägg som lägger en bitter smak på hela småprat? sad.gif unsure.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 18:22)
Skrik inte nu Hannele, det var ett skämt, du  vet....ha, ha, ha när man skrattar rolleyes.gif
Jag skriker inte - och fördummar inte andra med såna kommentarer som du gör.

CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 18:25)
Om dom som skriver nervärderande inlägg (som en del gör för att dra ner stämmningen), om dom lät bli att skriva alls eller höll sig till att va´neutrala eller hålla uppe stämmningen

Varför har Reserven monopol på nervärderande inlägg? wacko.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 07-08-2005, 18:26)
Skrik inte nu Hannele, det var ett skämt, du  vet....ha, ha, ha när man skrattar rolleyes.gif

Jag skriker inte - och fördummar inte andra med såna kommentarer som du gör.

Nähä, jag kommer ihåg ett inlägg om att "vet du inte hur citatfunktionen fungerar så låt bli att skriva" sleep.gif Undra vem som skrev det wink.gif sleep.gif Det var väl aldrig du va´?
silos
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 18:25)
CITAT (silos @ 07-08-2005, 18:22)
Kan vi inte ha en dag då det skrivs endast upplyftande saker om varandra här på Småprat wub.gif  :)  :wub:

Om dom som skriver nervärderande inlägg (som en del gör för att dra ner stämmningen), om dom lät bli att skriva alls eller höll sig till att va´neutrala eller hålla uppe stämmningen, då skulle inte ditt inlägg va´nödvändigt ens Solis. Varför skriva inlägg som lägger en bitter smak på hela småprat? sad.gif unsure.gif

Måste man suga åt sig och bli störd?

Det är verkligen mycket intressant hur vi människor agerar och reagerar här på Odla!
Hannele
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 18:15)
jag måste ärligt erkänna att jag inte är ett uns bekymrad över varför Tomas99 skrev sitt första inlägg eller varför och om han slutat va´här. Jag står för det jag skriver och mina åsikter är mina, dom står jag också för

Det skulle inte skada att fundera lite, hur du påverkar andra med dina påhopp.
Reserv
Äsch, varför egentligen bry sig? huh.gif Varför låter man helt enkelt inte surkartarna få sin vilja igenom, det skulle juh helt klart bli lugnare på småprat om dom inte hade några att käfta med. Den tid jag haft här har varit omväxlande måste jag ju få säga, till största delen mycket positiva upplevelser i alla possitiva människor. Varför slösa bort sista semesterveckan på några grälsjuka fruntimmer? Man fattar inte hur dom orkar, att bara mala på och mala på om samma, samma ideligen. wacko.gif Muntra upp småprat lite själva för en gångs skull istället för att bara sitta där och gnälla på andra mad.gif
Hannele
CITAT (Berith @ 31-07-2005, 10:37)
Nu skrev ju Hannele att flickan hade tur som var svensk - inte att hon hade tur som fick se sin mamma mördas och sen själv bli våldtagen. Läs ordentligt!

CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 18:29)
Nähä, jag kommer ihåg ett inlägg om att "vet du inte hur citatfunktionen fungerar så låt bli att skriva" sleep.gif  Undra vem som skrev det wink.gif  -_-  Det var väl aldrig du va´?

Reserven, det var inget skämt. sad.gif
Läs ordentligt.
Hannele
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 18:45)
Varför slösa bort sista semesterveckan på några grälsjuka fruntimmer?
Man fattar inte hur dom orkar, att bara mala på och mala på om samma, samma ideligen. wacko.gif
Nej, inte lätt att förstå, det har jag länge undrat. blink.gif

En av Reservens otaliga påhopp igen. wacko.gif sad.gif
Kastar sten i glashuset?
Reserv
Bara en liten fråga, vad är det som gör att ni måste dra ner stämmningen i småprat? Känner ni er inte med i gemenskapen? Det är fritt för alla att va´med och ha kul, ingen nämnd och ingen glömd. Vad är det som gör att ni missunnar andra att ha kul? Om ni har nåt personligt emot just mig, ta det via PM i så fall istället för att förpesta atmosfären härinne, jag tycker att ni beter er jävligt egoistiskt båda två. mad.gif
Hannele
CITAT (silos @ 07-08-2005, 18:30)
Måste man suga åt sig och bli störd?

Det är verkligen mycket intressant hur vi människor agerar och reagerar här på Odla!
Det ligger mycket i det, Solis.

Nån sa till mig att han är en hon blink.gif  ;)  kanske är det en transa tongue.gif  
Men lite störd blir jag att ingen säger nåt snällt om posse.
posse blir kallad både det ena och andra (transa nu) efter ett helt sakligt inlägg.
Själv blir jag kallad för "grälsjukt fruntimmer" efter att ha försvarat posse.

Vad är det som gör att ni missunnar andra att ha kul? skirver Reserven.
Jag tycker inte det är kul med dina personliga påhopp på många många här.
silos
Vi har alla både goda och dåliga sidor

Sen är det upp till var och en att göra någonting bra däremmellan,eller skylla på alla andra.

Och kom ihåg varje dag är helt ny och ger nya möjligheter att agera och reagera på nytt sätt eller så trampa i det gamla djupa spåren.
AnitaO
Kanske kunde man tänka sig en "vapenvila"?

Det är så lätt med missförstånd och feltolkningar på nätet.
Man har inte tillgång till tonfall, ansiktsuttryck o.s.v. utan bara det skrivna ordet.

Det som en person kanske har tänkt som ett skämt uppfattas av en annan person som ett påhopp.
Man tolkar en annan persons ord utifrån den sinnesstämmning man själv befinner sig i när man läser det.
Det säger ju sig självt att det kan bli hur tokigt som helst.
Avsändaren har ingen möjlighet att påverka mottagarens reaktion efterson han/hon inte ser den.

Sen är karusellen igång och oftast leder det inte heller någonstans.
Ofta blir det också så att det räcker med VEM som skriver nåt i stället för VAD man skriver som räknas.
Har man väl börjat störa sig på en annan person, så räcker det med minsta andetag för att det ska bli till nåt som det egentligen inte är.

Det enda man egentligen kan vara överens om är att man inte är överens smile.gif

Jag tycker ni gräver ner stridsyxorna nu och försöker sätta punkt.
Forumet är stort och aktivt, och man behöver inte klampa omkring på varandra om man inte vill.
Det finns nog plats åt alla tror jag.
silos
CITAT (AnitaGg @ 07-08-2005, 20:04)
Kanske kunde man tänka sig en "vapenvila"?

Det är så lätt med missförstånd och feltolkningar på nätet.
Man har inte tillgång till tonfall, ansiktsuttryck o.s.v. utan bara det skrivna ordet.

Det som en person kanske har tänkt som ett skämt uppfattas av en annan person som ett påhopp.
Man tolkar en annan persons ord utifrån den sinnesstämmning man själv befinner sig i när man läser det.
Det säger ju sig självt att det kan bli hur tokigt som helst.
Avsändaren har ingen möjlighet att påverka mottagarens reaktion efterson han/hon inte ser den.

Sen är karusellen igång och oftast leder det inte heller någonstans.
Ofta blir det också så att det räcker med VEM som skriver nåt i stället för VAD man skriver som räknas.
Har man väl börjat störa sig på en annan person, så räcker det med minsta andetag för att det ska bli till nåt som det egentligen inte är.

Det enda man egentligen kan vara överens om är att man inte är överens smile.gif

Jag tycker ni gräver ner stridsyxorna nu och försöker sätta punkt.
Forumet är stort och aktivt, och man behöver inte klampa omkring på varandra om man inte vill.
Det finns nog plats åt alla tror jag.

Jag håller med dig Anita helt och hållet wub.gif
Anma
Varit till ön utan internet över helgen. Vad säger man...
Allt är konstant, inget förändras.
Undra om underns tid är förbi? wacko.gif rolleyes.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon