Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Rossi
Undrar vilken stämning diskussionsforum i t.ex. Italien har? sleep.gif Ibland verkar vi vara så rädda för konflikter här i Sverige. Så länge det inte är personangrepp involverade så måste vi nog "stå ut med" olika åsikter och konflikter. Det behöver ju inte bli otrevligt för det.
andersen
CITAT (Posse @ 04-08-2005, 11:31)
CITAT (tomas99 @ 01-08-2005, 07:34)
Han kan ha sin råa stämning för sig själv! Jag hadde hoppas att forumet skulle bli bättre men då Reservs framfart fortsätter så har jag tagit beslutet att jag inte vill vara offer här något mera!

Till er övriga så tackar jag er för det här tiden och ingen skuga skall falla från er.

Jag tycker det är mycket tråkigt och tragiskt om du slutar tomas99. sad.gif

Men jag tycker att det är mycket bra att du - till skillnad mot många andra - mycket tydligt och rakt på sak deklarerar varför, alltså pga av den råa "stämmning" Reserv agerar med och öppet propagerar för.

Att forumet åter igen skulle kunna bli ett trevligt forum med god och kamratlig stämning är det säkert flera än du och jag som innerligt önskar. Personligen upplever jag det dock som om det går i rakt motsatt riktning. sad.gif

Och det beror naturligtvis på att foruminnehavarna numer inte verkar vilja "lägga två strån i kors" för att skapa en god och kamratlig stämning.
För egen del har jag aldrig någonsin tidigare på något forum jag skrivit, upplevt ett sånt uppenbart ointresse från foruminnehavarnas sida. sad.gif

Eller hemska tanke - kanske är i själva verket det som framstår som ett påfallande ointresse, ett verkligt stort intresse av att iakttaga vad som händer om man lämnar ett forum i det närmaste totalt vind för våg. Ett forum där helt rått "djungelns lag" får råda. Ett vanvårdat, vildvuxet forum som mycket väl skulle kunna tänkas komma att avhandlas i kritiska tidningsskriverier.

Då går jag imot strömmen, Jag tycker att det är ett bra inlägg ifrån Posse framför allt så är det modigt,handen på hjärtat visst är det många här som har varit råa och ej vänliga mot tomas99 och det är faktiskt forumsinnehavarnas uppgift att styra upp sitt forum det gör dom inte, om ni ej tror mej så prova att skicka ett PM till dom jag får inget svar när jag gör det!.

Jag önskar att ingen skall sluta här på forumet! och om det skall ske så ska det vara av fri vilja eller att forumsinnehavarna beslutar så.
Posse
CITAT (birgitek @ 04-08-2005, 13:13)
Nu räcker det Posse! Jag vet inget om dej som person, men dina inlägg här är elaka, arroganta och fruktansvärt ointelliganta. Det är min åsikt som jag står för.
De enda personangrepp jag lyckats hitta på detta forum tycker jag du står för. På senaste tiden är det ju Reserv som har varit din måltavla och för mej verkar det som om du helt enket inte klarar av intelligenta, raka och ärliga personer som kan stå för sina åsikter. Detta är ju faktiskt ditt problem och inte Reservs eller nån annans
Reserv, stå på dej! Jag har stor behållning av dina inlägg, tycker dom visar på intelligens, ärlighet, humor och en stor självdistans.
Och Posse, jag tycker att ditt eviga klankande på forumvärdarna m.fl och ditt eviga rop på censur inte verkar riktigt friskt .
Birgit Ek

Du anser alltså att dina egna inlägg är snällare, ödmjukare, friskare och betydligt mer intelligenta än mina....
Hannele
CITAT (tomas99 @ 01-08-2005, 07:34)
Han kan ha sin råa stämning för sig själv!
Samma "skämt" som funkar öga mot öga med vänner funkar inte alltid i cyberspace.

CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:13)
Ursäkta så hemskt mycket Hannele, jag visste inte att det var du som var Kullagulla unsure.gif Hade jag vetat det hade jag förmodligen inte svarat!

CITAT (Reserv @ 26-07-2005, 17:11)
Det kan inte va´det lättaste att finna ett fruntimmer som är värre än du och va´otrevlig wacko.gif  :blink:  förmodligen rent omöjligt huh.gif

Den här personliga stilen och påhopp, inte specielt ovanligt av Reserven. Men det behövs ingenting, för att han själv ska ta illa upp och "försvinna". tomas99 har Reserven dragit upp och klagat på under flera tråd, som tomas99 inte ens deltagit i.

Hur ska man va´? frågar Reserven, men jag tvivlar att svaret intresserar honom, han går bara med håven. Jag tycker sånt här tjafs är egentligen helt ointressant, men eftersom varannan tråd handlar om Reserven, så.. Vissa behöver mer bekräftelse än andra.
Fenja
smile.gif
Mvh
Fenja
Reserv
Ursäkta allihop att jag bryter erat försök alldeles själv, men det verkar som att det är omöjligt att låta tråden falla ur sidan. Fenja, vad har jag gjort dig personligen? Jag skulle gärna vilja ha ett svar på det eller har du några andra problem som gör att du är allmänt jävlig eller är det ren obetänksamhet? Känner du dig utanför den goda gemenskapen vi andra har här på forumet? Det är faktiskt fritt att delta i dom härliga trådarna vi har fått. Det har varit helt tjafsfritt på småprat ända tills "någon" var tvungen att skriva i tråden. det pratas så mycket om personangrepp, men dom som pratat mest om det ser juh inte att det är ett stort personangrepp på mig i rubriken. Ni vet vilka ni är, jag behöver inte nämna några namn, men jag vill att ni alla ger mig en förklaring om vad jag personligen gjort er. Ni behöver inte blotta er galla här inför hela forumet, det går bra att spotta och sparka på mig via PM, jag tar hellre det än att känna mig uthängd av en del pessimister på ett Forum.
Fenja
Jag log instämmande åt Hanneles kommentar, vilket jag torde kunna göra utan att behöva förklara mig för dig, Reserv.

SÅ det var återigen ett tomt "hot" att försvinna? laugh.gif

Mvh
Fenja
Smekajsa
Hoppla smile.gif
pejori
CITAT (Smekajsa @ 04-08-2005, 21:09)
Hoppla smile.gif

har du skaffat HÄST!!!! kajsa? biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Smekajsa
Japp Pejjan, Jjjjiiiihhaaaa
pejori
tänkte väl det laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Smekajsa
Näää, men allvarligt.

Man brukar säga HOPPLA när något händer ......
bara så där.... rolleyes.gif rolleyes.gif
pejori
har det hänt nåt!!!!!!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
DET har jag missat rolleyes.gif
Smekajsa
Hon kom ju tbx laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Smekajsa @ 04-08-2005, 21:38)
Hon kom ju tbx laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

DET GÖR ALLA förr eller senare laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif wub.gif
Smekajsa
Inte för att det var direkt oväntat ..............

wacko.gif
birgitek
Bara ett kort svar till Posse: JA, det tycker jag.
Birgit Ek
AnitaO
Är så pass ny, så jag borde väl inte bry mig. rolleyes.gif
Men ärligt talat tycker jag ni lägger ner och låter diskussionen dö ut.
Den här typen av "usch-vad-det-är-synd-om-mig-ämnen" ser man då och då på allehanda forum.
Man ska "avgå" med buller och bång.
Vet inte vad syftet är, men jag gissar att man har ett behov av bekräftelse och att alla ska skriva att man ska stanna för man är så himla trevlig o.s.v.
Om man inte trivs så skiter man väl bara i att logga in. Eller?
silos
CITAT (AnitaGg @ 05-08-2005, 10:18)
Den här typen av "usch-vad-det-är-synd-om-mig-ämnen" ser man då och då på allehanda forum.
Vet inte vad syftet är, men jag gissar att man har ett behov av bekräftelse och att alla ska skriva att man ska stanna för man är så himla trevlig o.s.v.

Jag för min del behöver mina medmänniskor wub.gif Och det är härligt att få veta att någon tycker om en wub.gif
pejori
CITAT (silos @ 05-08-2005, 10:21)
Jag för min del behöver mina medmänniskor wub.gif Och det är härligt att få veta att någon tycker om en wub.gif

visst är det? smile.gif smile.gif
silos
CITAT (pejori @ 05-08-2005, 10:23)

visst är det? smile.gif smile.gif

Det bästa i livet är ju att man vet att det finns människor som tycker om en och att man själv tycker om andra människor:det gör så oändligt gott i hjärtat wub.gif
AnitaO

Och då är det OK att trampa på andra människor för att nå det syftet?
Aningen egotrippat i mina ögon.

Man kan bli omtyckt för den man är utan att göra en show av det.
Eller hur?
pejori

missuppfattade dej lite där wink.gif wink.gif
glömde vilken tråd det är wub.gif wub.gif
men visst vill man få bekräftelse på att man är omtyckt wub.gif wub.gif
silos
CITAT (AnitaGg @ 05-08-2005, 10:26)

Och då är det OK att trampa på andra människor för att nå det syftet?
Aningen egotrippat i mina ögon.

Man kan bli omtyckt för den man är utan att göra en show av det.
Eller hur?

NEJ:absolut inte genom att göra andra människor illa!!!

Men saken är den att vi människor har olika sätt att få bekräftelse att vi finns till;du Anita har säkert också ditt sätt;eller hur wub.gif
Hannele
Jag för min del behöver mina medmänniskor wub.gif
Och det är härligt att få veta att någon tycker om en wub.gif

Men nu befinner vi oss i cyberspace, i trädgårdsrymden (?).
Jag behöver inte bli bästis med var och en som jag åker spårvagn med
i verkliga livet heller, de behöver inte tycka om mej.. huh.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 05-08-2005, 11:01)

nä det har du rätt i, men du säger väl inte till dom att du kliver av spårvagnen på grund av dom eller? biggrin.gif biggrin.gif rolleyes.gif
silos
CITAT (Hannele @ 05-08-2005, 11:01)
Jag för min del behöver mina medmänniskor wub.gif
Och det är härligt att få veta att någon tycker om en wub.gif

Men nu befinner vi oss i cyberspace, i trädgårdsrymden (?).

Jag behöver mina medmänniskor både i cybervärlden och i den riktiga världen wub.gif

Tänk att vara helt ensam i världen sad.gif
Det är härligt att prata med folk både i spårvagnen,tunnelbana,tåget,flygplan,ja var som helst det finns människor smile.gif
Och alla behöver inte tycka om mig men jag själv uppskattar alla slags människor wub.gif
Hannele
CITAT (silos @ 05-08-2005, 11:13)
Det är härligt att prata med folk både i spårvagnen,tunnelbana,tåget,flygplan,ja var som helst det finns människor smile.gif
Och alla behöver inte tycka om mig men jag själv uppskattar alla slags människor wub.gif

Ja, men jag kräver inte att de ska tycka om mej. tongue.gif
silos
CITAT (Hannele @ 05-08-2005, 11:23)
CITAT (silos @ 05-08-2005, 11:13)

Ja, men jag kräver inte att de ska tycka om mej. tongue.gif

Hur skulle man kunna kräva ;att alla människor tyckte om en själv ohmy.gif

Jag tro att det som man sänder ut får man i sinom tid tillbaka till sig själv.
fruberglund
Har ni inte slutat tjafsa än?

Har inte varit här inne och kollat på ett tag nu men trodde det var över med detta tjafs nu...ja, där ser man.

Nä, allvarligt talat grabbar, väx upp nu och lägg det här agget åt sidan.
Posse
CITAT (fruberglund @ 05-08-2005, 13:04)

Har inte varit här inne och kollat på ett tag nu men trodde det var över med detta tjafs nu...ja, där ser man.

Jag upplever ditt inlägg som om du anser dig stå över andra i fråga om mognad.
AnitaO
CITAT (silos @ 05-08-2005, 10:30)
Men saken är den att vi människor har olika sätt att få bekräftelse att vi finns till;
du Anita har säkert också ditt sätt;eller hur wub.gif

Och?
Det var väl inte det jag skrev om.
Var och en får väl söka bekräftelse på sitt sätt i den grad dom behöver det.

Jag tycker inte det är rätt att trampa på andra för att hävda sig själv.

Är inte intresserad av någon allmän diskussion om bekräftelse.
Min kommentar var riktad till den medlem som startat denna tråd.
Jag tycker inte att det är särskilt bra stil att göra så här.

Det blir att kasta sten i glashus.
Att anklaga någon för att skapa dålig stämning, och så gör man exakt just det själv.
pejori
CITAT (AnitaGg @ 05-08-2005, 13:56)
Och?

Att anklaga någon för att skapa dålig stämning, och så gör man exakt just det själv.

så sant smile.gif smile.gif wub.gif
cic

Word.
kristerh
kan man inte bara deleta de här trådarna wink.gif det börjar bli tjatigt nu huh.gif
krister
cic
CITAT (kristerh @ 05-08-2005, 15:27)
kan man inte bara deleta de här trådarna wink.gif det börjar bli tjatigt nu huh.gif
krister

Word.
kristerh
kan du inte förklara lite mer än att skriva word wink.gif jag kanske är dum men jag vet inte vad det betyder
wink.gif unsure.gif
krister
Fenja
Det betyder att man instämmer med föregående talare lärde jag mig nyss... laugh.gif
Mvh
Fenja
cic
Word=ord.

Det betyder enkelt förklarat att jag håller med om vad som sagts. Används kanske mest i USA. Jag hade kunnat skriva "hear hear" också och det säger man mest i england.
Fenja
CITAT (cic @ 05-08-2005, 15:49)
Word=ord.

Det betyder enkelt förklarat att jag håller med om vad som sagts. Används kanske mest i USA. Jag hade kunnat skriva "hear hear" också och det säger man mest i england.

Aha, då vet jag det med!! biggrin.gif
Mvh
Fenja
kristerh
Tack då vet jag biggrin.gif
krister
silos
CITAT (silos @ 05-08-2005, 10:30)

Men saken är den att vi människor har olika sätt att få bekräftelse att vi finns till;
du Anita har säkert också ditt sätt;eller hur wub.gif

Och?

Du har fullständigt rätt Anita wub.gif
birgitek
CITAT (Posse @ 05-08-2005, 13:18)

SUCK!!!
Birgit Ek
Posse

Förstår jag dig rätt när jag uppfattar det som att du vill få det till att tomas99 "trampar" på Reserv, när han meddelar att han slutar pga av "Reservs framfart"? Alltså den som verkligen trampat på folk.
AnitaO
CITAT (Posse @ 05-08-2005, 16:08)

Förstår jag dig rätt när jag uppfattar det som att du vill få det till att tomas99 "trampar" på Reserv, när han meddelar att han slutar pga av "Reservs framfart"? Alltså den som verkligen trampat på folk.

Ledande fråga iofs.
Jag tar inte ställning. Känner ingen av dom.
Och vem som "trampat" och inte "trampat" vet jag inte.

Men om man kritiserar någon för ett visst beteende och sedan gör samma sak själv så blir det inte så trovärdigt tycker jag.
Det framstår för den icke invigde som en konflikt mellan 2 personer, och där förväntas uppenbarligen andra ta ställning
eftersom det läggs ut som en diskussionstråd på forumet.

Om man vantrivs så pass mycket att man inte anser sig kunna vara kvar på forumet för en konflikt med en annan medlem,
så kan man väl i så fall meddela sina närmaste vänner via PM?

Men det var kanske inte det som var syftet.
Det framstår mer som att "ge igen" eller "få sista ordet"
fruberglund
CITAT (Posse @ 05-08-2005, 13:18)

Javisst, ska ju bli mamma snart och då är man väl vuxen om nåt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Nämen allvarligt talat, hur moget är det att tjafsa i 100 år då, det här har ju pågått sen jag började på forumet för (måste kolla datum) snart 1 år sen.

Nån gång får man ju liksom ta sig i kragen och lägga stridsyxan åt sidan, är det värt att slösa ett år av sitt liv på att tjafsa med en annan människa på ett forum?

Det tänker i alla fall inte jag göra...brukar inte vara inne på de här trådarna och ska nog hålla mig härifrån i fortsättningen också annars kanske jag blir nästa föremål för nästa "tjafsomgång" blink.gif

Jaja, ingen verkar ju ha saknat mig ändå så det kan ju kvitta i vilket fall som helst wub.gif

Hej hopp!
Ophelia
Kan då bara inte låta bli att lägga mig i:

Journalisten hade varit på rättegången och lämnade in artikeln till redaktionssekreteraren. Denna kunde bland annat läsa: "Under vittnesmålet hävdade den unga fröken att den åtalade hade tagit henne på brösten." - Så direkt kan du inte formulera dig. Ändra så det blir anständigt, sa redaktionssekreteraren. I tidningen nästa dag kunde man läsa: "Under vittnesmålet hävdade den unga fröken att den åtalade hade tagit henne på (.) (.)."

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Hannele
CITAT (fruberglund @ 05-08-2005, 19:23)
Nämen allvarligt talat, hur moget är det att tjafsa i 100 år då, det här har ju pågått sen jag började på forumet för (måste kolla datum) snart 1 år sen.

Dom som "bråkar" nu, var inte ens med då.. biggrin.gif

CITAT (AnitaGg @ 05-08-2005, 17:46)
Men om man kritiserar någon för ett visst beteende och sedan gör samma sak själv så blir det inte så trovärdigt tycker jag.

Tja, så man ska bara tyst ta emot skit? wacko.gif
ninnisky
CITAT (fruberglund @ 05-08-2005, 19:23)
Javisst, ska ju bli mamma snart och då är man väl vuxen om nåt biggrin.gif  :D  :D

Nån gång får man ju liksom ta sig i kragen och lägga stridsyxan åt sidan, är det värt att slösa ett år av sitt liv på att tjafsa med en annan människa på ett forum?

Det tänker i alla fall inte jag göra...brukar inte vara inne på de här trådarna och ska nog hålla mig härifrån i fortsättningen också annars kanske jag blir nästa föremål för nästa "tjafsomgång" blink.gif

Jaja, ingen verkar ju ha saknat mig ändå så det kan ju kvitta i vilket fall som helst wub.gif

Hej hopp!

visst har vi saknat dig fru Berglund wub.gif wub.gif

håller dock helt och hållet med dig om att det borde vara slut med allt tjafftset nu --- allt går igen och blir ju bara enformigt till slut sad.gif

När var det mammadags förresten? oktober-november? biggrin.gif
Ophelia
Jag kan dra en rolig historia till om ni vill? biggrin.gif

Kan dra den till fruberglunds ära!! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon