Full version: Dagens BLOMMA
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
hellen99
Jag har lagt in dem i ett album, men hur gör jag sedan? Jag får bara upp ett felmeddelande! unsure.gif
cic
Du har nog inte aktiverat ditt album.

Kolla i den här tråden och kika även i äldre trådar i supportavdelningen.

(Jag är så himla dålig på att förklara nämligen.. Finns bättre förklaringar där. sleep.gif )
Blomstertanten
Jag känner då ingen sorg över att sorgklockorna blommar nu ! rolleyes.gif wub.gif
mrsgreen
Löjtnantshjärtan och violer i trevlig harmoni.

wub.gif
Aries
ÅÅÅHH... så vackra bilder på blommor! Jag blir alldeles salig!
Då jag inte har så mycket som blommar än så bidrar jag med en självsådd pensé som jag hittade i en bergsskreva. Fattar inte var den får sin näring ifrån.

Biggan_
Bergenia

Äppelblomsknoppar
hellen99
ohmy.gif
hellen99
Det funkade inte, får testa igen tongue.gif
hellen99
Men det var väl!!!!

Håller tummarna!!!
Men varför blir min sååååå liten och ni andra har såååå stora bilder?
Biggan_
CITAT (hellen99 @ 17-05-2006, 16:12)
Men det var väl!!!!

Håller tummarna!!!
Men varför blir min sååååå liten och ni andra har såååå stora bilder?

Klicka först på bilden i albumet så den kommer upp som större storlek. Sen högerklickar du och kopierar adressen.
hellen99
Måste bara testa igen! smile.gif
stennie
Denna tråden är helt underbar wub.gif (och farlig) tongue.gif
amaira
Yes! Du klarade det hellen! biggrin.gif Trägen vinner, man ska inte ge sig. Är det rosenbräcka? Söta är de, och hela tråden är underbaaar wub.gif
hellen99
Ja det är rosenbräcka, fotograferad i förrgår kväll precis innan solen gick ned! Jag tycker den är så näpen! wub.gif
Linda_A
CITAT (stennie @ 18-05-2006, 08:51)
Denna tråden är helt underbar wub.gif (och farlig) tongue.gif

Håller med. Blir så avundsjuk på alla som bor i villa och har tillgång till trädgård.
ohmy.gif tongue.gif
Blomstertanten
wub.gif Blommar hur länge som helst !
Biggan_

Visst är det fantastiskt att det blir skira vackra ormbunksblad av dessa bruna murriga monsterfigurer!
Whiskuchi
Äppelträdet står i knopp wub.gif

Blomstertanten
Närkes landskapsblomma i rött wub.gif

Blomstertanten
Måste bara visa den här ! wub.gif wub.gif wub.gif Tyvärr är det inte hos mej lunddockan blommar sleep.gif Den verkar inte trivas lika bra hos mej sad.gif Bara blad !
Biggan_
Denna kan man väl nästan kalla "tulipanaros" biggrin.gif

Helen B

Härlig är våren!! Gräset i bakgrunden blir så småningom 1,5-2 m högt under sommaren.
Inga från Närke
Här kommer mina dagens blommor fast det ena är en buske. Finns några fler i mitt album Våren o Sommaren 2006.

Rosenmandeln är som vackrast nu.

Nästa är Liljekonvaljen som är på frammarch

Helen B
Jag måste bara få visa mina ballerinor som blommar så fint varje år.
"Prinsen" på stenenhar tappat sin krona i vinter,får tillverka en ny...
Blomstertanten
Violviva wub.gif
Biggan_
Whiskuchi
Innandömet i en tulpan. Vore jag pytteliten skulle jag nog vilja bo så wub.gif

amaira
CITAT (Whiskuchi @ 22-05-2006, 18:53)
Innandömet i en tulpan. Vore jag pytteliten skulle jag nog vilja bo så wub.gif

Jag känner doften! *aaahhhh* wub.gif
jennyp
amaira
Bedårande, Jennyp!

Här blommar jordgubbarna.

Och rosa förgätmigej.

Inga från Närke
Jennyp:

Vad fina blombilder du har i fotoalbumet på nätet, lägg in flera här på odla eller också din adress så alla får se dina fina foton.
Är riktigt wub.gif Vad har du för kamera?
Biggan_
Rosa förgätmigej, så söta! Sådana har jag aldrig sett!
Biggan_
Clematis

Anki på Öland
Så här långt hade mina syrener kommit idag!

Anki
*Felix matte*
CITAT (Whiskuchi @ 22-05-2006, 18:53)
Innandömet i en tulpan. Vore jag pytteliten skulle jag nog vilja bo så  :wub:

och så här såg det ut i min tulpan smile.gif
jennyp
CITAT (Inga från Närke @ 22-05-2006, 21:13)
Jennyp:

Vad fina blombilder du har i fotoalbumet på nätet, lägg in flera här på odla eller också din adress så alla får se dina fina foton.
Är riktigt wub.gif Vad har du för kamera?

Tack så mycket smile.gif
Länkar till hela galleriet när jag har snyggat till där lite, håller på att göra om lite fortfarande smile.gif

Kameran är en billig liten skit - en Sony DSC-W5 tror jag den heter.

Tills vidare drämmer jag till med en annan bild:
Biggan_
Praktmagnolian blommar.

..och trädpionen har svällande knoppar.
Betty
CITAT (Birgitta P @ 22-05-2006, 22:28)

Här finns fröer! smile.gif
Floppy
Måste ju bidra med nått och då får det bli detta som jag precis har knåpat ihop...
Tog en sväng in på ÖB och hittade denna zink tunna där ...det ska tydligen användas till att lägga öl på kylning...finns till och med en öppnare på sidan av tunnan... men jag tycker att den skulle passa mycket finare med lite blommor och blader i...

Biggan_
CITAT (Betty @ 23-05-2006, 13:10)
CITAT (Birgitta P @ 22-05-2006, 22:28)

Här finns fröer! smile.gif

Tack Betty! tongue.gif
Snygg tunna Floppy, och snyggt arrangemang. Hur mycket kostade en sådan tunna? Har du borrat hål i botten?
Floppy
CITAT (Birgitta P @ 23-05-2006, 22:41)
Snygg tunna Floppy, och snyggt arrangemang. Hur mycket kostade en sådan tunna? Har du borrat hål i botten?

Tackar tackar... tunnan kostar 49 Kr på ÖB...
Nä...jag missade det där med att borra hål i botten...kom på det precis när jag stod och vattnade dem... wink.gif tongue.gif ... inte mycket att göra nu men jag får ställa den under tak om det regnar...och vattna den försiktigt...
Biggan_
Fast om du ställer den högt kan du nog borra underifrån med jorden i. Då blir det att åka till ÖB då och skaffa tunna, jag tyckte den var både snygg och praktisk med handtagen.
Biggan_
Iberis

Betty
Här är en till som kommer att ta en tur till Ö&B... jättefin zinkbalja! biggrin.gif
Floppy
CITAT (Birgitta P @ 23-05-2006, 22:52)
Fast om du ställer den högt kan du nog borra underifrån med jorden i. Då blir det att åka till ÖB då och skaffa tunna, jag tyckte den var både snygg och praktisk med handtagen.

Ja jo så kan jag ju göra...men jag tror att jag gör så här i stället så jag inte förstör den ifall om jag vill använda den till nått annat senare...
Jag var så smart att jag la markduk i tunnan...av nån konstig anledning...vet inte varför jag tänkte så...
...kanske var det för att jag höll på att lägga markduk i mina pallisar tidigare idag... laugh.gif

Jag tänkte att om jag lyfter upp alltihopa och häver i lecakulor i botten...ifall om jag skulle råka vattna för mycket vilket jag betvivlar...är noga med att kolla att mina blommor verkligen behöver vatten eller inte...så blir det nog bra... tongue.gif wub.gif
Whiskuchi
CITAT (Floppy @ 23-05-2006, 22:44)
CITAT (Birgitta P @ 23-05-2006, 22:41)

Tackar tackar... tunnan kostar 49 Kr på ÖB...
Nä...jag missade det där med att borra hål i botten...kom på det precis när jag stod och vattnade dem... wink.gif tongue.gif ... inte mycket att göra nu men jag får ställa den under tak om det regnar...och vattna den försiktigt...

Jag köpte en likadan öltunna på GeKås för.. tror det var 29 kr. Ett tips för er som bor nära smile.gif
marskattan
hoppas man kan lägga in en blomma trots att det är en krukväxt och inte en uteväxt... Denna Passifloran blommar hos mig just nu och den är bara såååå underbar (tycker i alla fall jag).

Biggan_
Jättefin färg!
malin72
marskattan!!!
jätte härlig vad är det för sort?? var får man tag i sånna???? min sambo gillar passioner men har bara en vanlig enkel rolleyes.gif
(skulle kika i ditt album men det gick inte)
*Felix matte*
CITAT (marskattan @ 24-05-2006, 21:08)
hoppas man kan lägga in en blomma trots att det är en krukväxt och inte en uteväxt... Denna Passifloran blommar hos mig just nu och den är bara såååå underbar (tycker i alla fall jag).

Jättefin wub.gif
jag var på väg att köpa en passions häromdan men den var misskött
så alla knoppar utom en ramlade av sad.gif

Ang ditt album.... Jättefina bilder du har där smile.gif

Om du vill att vi alla ska få se dina bilder så ska du gå in på
din Profilinfo och skriva in användarnamn till album.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon