Full version: Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Fialotta
CITAT (stina @ 12-08-2005, 09:57)
Sol över Stockholm åxå!!!!!!!!!

biggrin.gif biggrin.gif

Japp...samma här....vilken härlig dag ...trallar vidare tongue.gif wub.gif
ninnisky
gråaste grått grått -- regnar småspik--- 16.2 C i Göteborg sad.gif sad.gif sad.gif
Fialotta
CITAT (ninnisky @ 12-08-2005, 10:11)
gråaste grått grått -- regnar småspik--- 16.2 C i Göteborg sad.gif sad.gif sad.gif

Åhhhh....skickar över lite sol till dig med expresståget 11.45...kan de va nåt tongue.gif wub.gif
silos
I Strängnäs skiner solen idag smile.gif
pejori
*sjunger...regnet det bara öser ner... sad.gif sad.gif
yenny
Ja idag åt jag frukost ute i solen.. härligt! Molnem är dock på ingående... men jag håller tummarna för att dom blåser förbi!
Anki på Öland
Grått men inget regn i sikte. Testade min nya gräsklippare, den funkade bra mej oj så fort den gick.........
Anki
ninnisky
CITAT (maudan @ 12-08-2005, 10:13)
gråaste grått grått -- regnar småspik--- 16.2 C i Göteborg sad.gif  :(  :(

Åhhhh....skickar över lite sol till dig med expresståget 11.45...kan de va nåt tongue.gif wub.gif

Tack för den omtanken wub.gif wub.gif wub.gif tror nog att tåget ändrat destination för det är fortfarande grågrått grått grått... Småspiken är däremot ersatt av nubb (senare kanske även med en nubbe) biggrin.gif
netaave
Nu vräker det ner här, kunde inte hålla sig idag heller alltså, tur jag inte lyfte ut blomkrukorna från altanen igen!
netaave
Och nu har det slutat, just nu regnar det åt Lisselbohållet tongue.gif
Fialotta
CITAT (ninnisky @ 12-08-2005, 14:29)
CITAT (maudan @ 12-08-2005, 10:13)
gråaste grått grått -- regnar småspik--- 16.2 C i Göteborg sad.gif  sad.gif  sad.gif

Tack för den omtanken wub.gif wub.gif wub.gif tror nog att tåget ändrat destination för det är fortfarande grågrått grått grått... Småspiken är däremot ersatt av nubb (senare kanske även med en nubbe) biggrin.gif

Va synd sad.gif åkte tåget ifrån solen tro...för den stannade hela dagen här smile.gif
får nog prata lite med lokföraren om hans jobb tongue.gif
Hoppas du får sol i morgon då...lite försenat smile.gif
renate
Plask,plask,plask!
Det har regnat hela dagen här.Nu håller det uppe men det är grått sad.gif sad.gif sad.gif
Hoppas på sol i morgon,så att man kan vara ute igen,behöver klippa gräs.
*Felix matte*
Omväxlande sol och moln idag... kom två kraftiga skurar som gav sammanlagt 13mm.
renate
Regnväder i dag med,nej nu ger jag snart upp.Vaddå ger upp?LIVET?
Jag kan inte ändra på vädret,bara göra det bästa av det och hoppas på solsken.Det heter ja: EFTER REGN KOMMER SOL tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Zarah P
...och jag som är så glad att slippa hettan!
Nu har jag ju alla skäl att stanna inne och pyssla om mina blommor, mina katter och min sambo. smile.gif
renate
CITAT (Zarah P @ 13-08-2005, 10:57)
...och jag som är så glad att slippa hettan!
Nu har jag ju alla skäl att stanna inne och pyssla om mina blommor, mina katter och min sambo. smile.gif

Jaha då är det någon som inte gnäller när det regnar för mycket.Jag vill inte vara innomhus,inte än.Jag älskar att vara ute,eller på altanen.Det regnar bara lite nu så jag går ut med hunden.Pysslar om sambon är bra(jag har ingen)mina katter är som jag,ute för det mesta på sommaren.
Zarah P
Sitta på balkongen och läsa när det regnar är mysigt. smile.gif
Dessutom tillhör jag de där dårfinkarna som inte tycker att det gör nåt om det regnar - jag får ta på mig gummistövlar och min trogna regncape, bara.
Sen kan man ju passa på att plaska i en eller annan pöl, också.
Livet var roligare när man var barn - och jag envisas med att behålla de där små roligheterna. Såpbubblor, pölplaskande och lövhögshoppning får en tråkig dag att bli mycket mer trivsam. smile.gif
renate
CITAT (Zarah P @ 13-08-2005, 11:05)
Dessutom tillhör jag de där dårfinkarna som inte tycker att det gör nåt om det regnar - jag får ta på mig gummistövlar och min trogna regncape, bara.
Livet var roligare när man var barn - och jag envisas med att behålla de där små roligheterna. Såpbubblor, pölplaskande och lövhögshoppning får en tråkig dag att bli mycket mer trivsam. smile.gif

Ha ha ha; plaskar i vattenpölar gör jag med trots att jag är pensionär.letar efter blommiga gummistövlar men mina blåa dugar lika väl.Har varit på hundpromenad i skogen,det regnade inte så mycket då,men när vi kom hem öppnade himlen sig.Ändå har jag inget emot lite värme nu,så jag kan vara i trädgården.Gjorde upp en lista vad jag ska göra nu till hösten.
ha det gott på balkongen. rolleyes.gif tongue.gif
dammkillen
sol är det här.
pejori
här är deprimerande tråkigt väder..grått kallt sad.gif
Zarah P
CITAT (renate @ 13-08-2005, 14:12)
CITAT (Zarah P @ 13-08-2005, 11:05)

Ha ha ha; plaskar i vattenpölar gör jag med trots att jag är pensionär.letar efter blommiga gummistövlar men mina blåa dugar lika väl.Har varit på hundpromenad i skogen,det regnade inte så mycket då,men när vi kom hem öppnade himlen sig.Ändå har jag inget emot lite värme nu,så jag kan vara i trädgården.Gjorde upp en lista vad jag ska göra nu till hösten.
ha det gott på balkongen. rolleyes.gif tongue.gif

Mina är gröna... Men jag funderar på att måla dem med latexfärg! smile.gif

Fast jag vill ha fina prickiga. Jag är sååå avundsjuk på alla fina regnkläder som görs för barn! Inte är det kosntigt att de har roligare i regnet i sina fina, färgglada regnkläder, än vi har i våra trista, murriga? Nä, på med en gul sydväst och plaska på - det blir roligare så! smile.gif
pejori
jag har blommiga stövlar biggrin.gif biggrin.gif
köpta på granngården, prima tretorn biggrin.gif biggrin.gif
Fialotta
Här har det varit sol o varmt i dag...så skönt det behövde jag nu...klippt gräsmattan som nu är grön o snygg igen...kommer lite moln in över sjön så det kanske blir en skur till natten smile.gif
liv
wub.gif Jag funderar starkt på att bygga mig en båt , börja tro att syndafloden har kommit .
Tur man har regnkläder och gummistövlar .

Nej nu får det vara slut , man blir ju galen på detta vädret vecka efter vecka .

Allt ruttnar bort ,

och jag vill bort med wink.gif
yenny
Dagen den började bra här.... sol fram till ca15... men sen så började regnet igen.. runt 20 grader.
netaave
Uppehåll, än så länge! Moln och lite blått 17,5 gr.
Hälsingland bjöd på sol och 19 gr igår, alldeles lagom.
Skön kväll även i Gävle, iaf vädermässigt.
Inga från Närke
Har varit en strålande dag här idag. Var lite orolig en stund på eftermiddagen att det skulle komma regn men det gjorde det inte utan solen kom tillbaka.
Har varit runt i trädgården och kollat allt som jag ska ta itu med imorgon så jag hoppas det fina vädret håller i sig.
stina
Helgen på landet (mellan Södertälje & Nyköping) har varit skön. Växlande molninghet, mest moln, men varmt. Kom en regnskur lördag em, men den slutade snart. Perfekt trädgårdsjobbarväder!!!!
dammkillen
molnigt
renate
I dag var det uppehåll hela dagen,lite sol på förmiddagen sedan blev det molnigt.Perfekt väder att arbeta i trädgården.Det var omkring 19°.
yenny
Här har det varit ganska så okej väder i helgen... blandat med moln och sol... bara en skur idag på em.. runt ca 20 grader.
Fialotta
Haft sol hela dagen...så mysigt smile.gif
Berith
Här känns det som höstmorgon. 14 grader, dimmigt och gässen som låter när dom flyger förbi i stora flockar. Joo det är höst. huh.gif
Fialotta
Sol från en klarblå himmel och sjön ligger spegelblank...synd att man inte är ledig i då smile.gif
Ha en bra dag allihop wub.gif
farbror B

PÅ Tv berättades om sol och fint väder, med möööjligt undantag för södra Norrlands västliga delar.
Dalarna tycks vara en sån del, för här är det molnigt och natten var mycket kylig, med temperaturer endast några få grader över nollstrecket..
yenny
Här skiner solen och det är 21 grader.... självklart! jag ska ju jobba idag!
carol
Samma här yenny, hade sån lust att bara skita i det idag och njuta av solen istället. smile.gif Nu när den är här.
Fialotta
Här sitter jag som tar väldigt, väldigt många pausar i jobbet...solen drar
helt klart rolleyes.gif
Magdis
Här i Piteå regnar det idag. Jag antar att det var våran (o)tur att ha dåligt väder nu, vi har ju haft en så fin sommar annars.
Yin o Yang
Solen lyser över Degerfors wub.gif och det är behagligt varmt i luften. Lite blåsigt, men hellre det än regn. Verkar kunna hålla i sig hela veckan smile.gif . Vore härligt, för fredag-lördag har vi stor marknad på stan med 200 knallar, tivoli, gatuunderhållning m m wub.gif
evelina
Här är det

Underbart
mulle
Sol och blå himmel! på Åland
Regn utlovas till i morgon och ordentlig värme till veckoslutet!
Mulle
Magdis
Nu är det både regn och solsken på samma gång här. Måste gå ut och se om man kan se nån regnbåge.
Rossi
En solig och varm sommardag har vi i Skåne! smile.gif
farbror B
skåningar mad.gif

här har det regnat en timme..
Rossi
CITAT (farbror B @ 15-08-2005, 14:34)
skåningar mad.gif

här har det regnat en timme..

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, Skåne är ett härligt land!
Reserv
Jaha, jag slutar om ca. en timme, molnen tornar upp sig...varför blir jag inte förvånad sleep.gif sad.gif
ninnisky
Äntligen skiner solen på oss göteborgare wub.gif wub.gif wub.gif
21 grader, svag vind - men några moln tornar upp sig i norr unsure.gif unsure.gif är det du, Reserv som skickar hit dom biggrin.gif
dammkillen
ja, det är molnigt här igen
pejori
någon vänlig kraft såg till att solen sken hela dagen här rolleyes.gif rolleyes.gif
nu är allt ogräs borta och en del plantor flyttade till andra platser i rabatten laugh.gif laugh.gif
hoppas det är sol i morgon också, då ska jag sätta flera liljelökar rolleyes.gif rolleyes.gif *håller tummarna*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon