|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Fialotta
12-08-2005, 09:11
CITAT (stina @ 12-08-2005, 09:57) Sol över Stockholm åxå!!!!!!!!!  Japp...samma här....vilken härlig dag ...trallar vidare
ninnisky
12-08-2005, 09:11
Fialotta
12-08-2005, 09:13
CITAT (ninnisky @ 12-08-2005, 10:11) Åhhhh....skickar över lite sol till dig med expresståget 11.45...kan de va nåt
I Strängnäs skiner solen idag
*sjunger...regnet det bara öser ner...
Ja idag åt jag frukost ute i solen.. härligt! Molnem är dock på ingående... men jag håller tummarna för att dom blåser förbi!
Anki på Öland
12-08-2005, 11:20
Grått men inget regn i sikte. Testade min nya gräsklippare, den funkade bra mej oj så fort den gick......... Anki
ninnisky
12-08-2005, 13:29
CITAT (maudan @ 12-08-2005, 10:13) CITAT (ninnisky @ 12-08-2005, 10:11) gråaste grått grått -- regnar småspik--- 16.2 C i Göteborg  :( :( Åhhhh....skickar över lite sol till dig med expresståget 11.45...kan de va nåt  Tack för den omtanken  tror nog att tåget ändrat destination för det är fortfarande grågrått grått grått... Småspiken är däremot ersatt av nubb (senare kanske även med en nubbe)
netaave
12-08-2005, 13:31
Nu vräker det ner här, kunde inte hålla sig idag heller alltså, tur jag inte lyfte ut blomkrukorna från altanen igen!
netaave
12-08-2005, 13:38
Och nu har det slutat, just nu regnar det åt Lisselbohållet
Fialotta
12-08-2005, 16:24
CITAT (ninnisky @ 12-08-2005, 14:29) CITAT (maudan @ 12-08-2005, 10:13) CITAT (ninnisky @ 12-08-2005, 10:11) Åhhhh....skickar över lite sol till dig med expresståget 11.45...kan de va nåt  Tack för den omtanken  tror nog att tåget ändrat destination för det är fortfarande grågrått grått grått... Småspiken är däremot ersatt av nubb (senare kanske även med en nubbe)  Va synd  åkte tåget ifrån solen tro...för den stannade hela dagen här får nog prata lite med lokföraren om hans jobb Hoppas du får sol i morgon då...lite försenat
Plask,plask,plask! Det har regnat hela dagen här.Nu håller det uppe men det är grått Hoppas på sol i morgon,så att man kan vara ute igen,behöver klippa gräs.
*Felix matte*
12-08-2005, 18:59
Omväxlande sol och moln idag... kom två kraftiga skurar som gav sammanlagt 13mm.
Regnväder i dag med,nej nu ger jag snart upp.Vaddå ger upp?LIVET? Jag kan inte ändra på vädret,bara göra det bästa av det och hoppas på solsken.Det heter ja: EFTER REGN KOMMER SOL
Zarah P
13-08-2005, 09:57
...och jag som är så glad att slippa hettan! Nu har jag ju alla skäl att stanna inne och pyssla om mina blommor, mina katter och min sambo.
CITAT (Zarah P @ 13-08-2005, 10:57) ...och jag som är så glad att slippa hettan! Nu har jag ju alla skäl att stanna inne och pyssla om mina blommor, mina katter och min sambo.  Jaha då är det någon som inte gnäller när det regnar för mycket.Jag vill inte vara innomhus,inte än.Jag älskar att vara ute,eller på altanen.Det regnar bara lite nu så jag går ut med hunden.Pysslar om sambon är bra(jag har ingen)mina katter är som jag,ute för det mesta på sommaren.
Zarah P
13-08-2005, 10:05
Sitta på balkongen och läsa när det regnar är mysigt.  Dessutom tillhör jag de där dårfinkarna som inte tycker att det gör nåt om det regnar - jag får ta på mig gummistövlar och min trogna regncape, bara. Sen kan man ju passa på att plaska i en eller annan pöl, också. Livet var roligare när man var barn - och jag envisas med att behålla de där små roligheterna. Såpbubblor, pölplaskande och lövhögshoppning får en tråkig dag att bli mycket mer trivsam.
CITAT (Zarah P @ 13-08-2005, 11:05) Sitta på balkongen och läsa när det regnar är mysigt.  Dessutom tillhör jag de där dårfinkarna som inte tycker att det gör nåt om det regnar - jag får ta på mig gummistövlar och min trogna regncape, bara. Sen kan man ju passa på att plaska i en eller annan pöl, också. Livet var roligare när man var barn - och jag envisas med att behålla de där små roligheterna. Såpbubblor, pölplaskande och lövhögshoppning får en tråkig dag att bli mycket mer trivsam.  Ha ha ha; plaskar i vattenpölar gör jag med trots att jag är pensionär.letar efter blommiga gummistövlar men mina blåa dugar lika väl.Har varit på hundpromenad i skogen,det regnade inte så mycket då,men när vi kom hem öppnade himlen sig.Ändå har jag inget emot lite värme nu,så jag kan vara i trädgården.Gjorde upp en lista vad jag ska göra nu till hösten. ha det gott på balkongen.
dammkillen
13-08-2005, 15:05
sol är det här.
här är deprimerande tråkigt väder..grått kallt
Zarah P
13-08-2005, 16:33
CITAT (renate @ 13-08-2005, 14:12) CITAT (Zarah P @ 13-08-2005, 11:05) Sitta på balkongen och läsa när det regnar är mysigt.  Dessutom tillhör jag de där dårfinkarna som inte tycker att det gör nåt om det regnar - jag får ta på mig gummistövlar och min trogna regncape, bara. Sen kan man ju passa på att plaska i en eller annan pöl, också. Livet var roligare när man var barn - och jag envisas med att behålla de där små roligheterna. Såpbubblor, pölplaskande och lövhögshoppning får en tråkig dag att bli mycket mer trivsam.  Ha ha ha; plaskar i vattenpölar gör jag med trots att jag är pensionär.letar efter blommiga gummistövlar men mina blåa dugar lika väl.Har varit på hundpromenad i skogen,det regnade inte så mycket då,men när vi kom hem öppnade himlen sig.Ändå har jag inget emot lite värme nu,så jag kan vara i trädgården.Gjorde upp en lista vad jag ska göra nu till hösten. ha det gott på balkongen.  Mina är gröna... Men jag funderar på att måla dem med latexfärg!  Fast jag vill ha fina prickiga. Jag är sååå avundsjuk på alla fina regnkläder som görs för barn! Inte är det kosntigt att de har roligare i regnet i sina fina, färgglada regnkläder, än vi har i våra trista, murriga? Nä, på med en gul sydväst och plaska på - det blir roligare så!
Fialotta
13-08-2005, 16:46
Här har det varit sol o varmt i dag...så skönt det behövde jag nu...klippt gräsmattan som nu är grön o snygg igen...kommer lite moln in över sjön så det kanske blir en skur till natten
 Jag funderar starkt på att bygga mig en båt , börja tro att syndafloden har kommit . Tur man har regnkläder och gummistövlar . Nej nu får det vara slut , man blir ju galen på detta vädret vecka efter vecka . Allt ruttnar bort , och jag vill bort med
Dagen den började bra här.... sol fram till ca15... men sen så började regnet igen.. runt 20 grader.
netaave
14-08-2005, 11:24
Uppehåll, än så länge! Moln och lite blått 17,5 gr. Hälsingland bjöd på sol och 19 gr igår, alldeles lagom. Skön kväll även i Gävle, iaf vädermässigt.
Inga från Närke
14-08-2005, 17:03
Har varit en strålande dag här idag. Var lite orolig en stund på eftermiddagen att det skulle komma regn men det gjorde det inte utan solen kom tillbaka. Har varit runt i trädgården och kollat allt som jag ska ta itu med imorgon så jag hoppas det fina vädret håller i sig.
Helgen på landet (mellan Södertälje & Nyköping) har varit skön. Växlande molninghet, mest moln, men varmt. Kom en regnskur lördag em, men den slutade snart. Perfekt trädgårdsjobbarväder!!!!
dammkillen
14-08-2005, 17:47
molnigt
I dag var det uppehåll hela dagen,lite sol på förmiddagen sedan blev det molnigt.Perfekt väder att arbeta i trädgården.Det var omkring 19°.
Här har det varit ganska så okej väder i helgen... blandat med moln och sol... bara en skur idag på em.. runt ca 20 grader.
Fialotta
14-08-2005, 20:47
Haft sol hela dagen...så mysigt
Här känns det som höstmorgon. 14 grader, dimmigt och gässen som låter när dom flyger förbi i stora flockar. Joo det är höst.
Fialotta
15-08-2005, 07:34
Sol från en klarblå himmel och sjön ligger spegelblank...synd att man inte är ledig i då Ha en bra dag allihop
farbror B
15-08-2005, 10:17
PÅ Tv berättades om sol och fint väder, med möööjligt undantag för södra Norrlands västliga delar. Dalarna tycks vara en sån del, för här är det molnigt och natten var mycket kylig, med temperaturer endast några få grader över nollstrecket..
Här skiner solen och det är 21 grader.... självklart! jag ska ju jobba idag!
Samma här yenny, hade sån lust att bara skita i det idag och njuta av solen istället.  Nu när den är här.
Fialotta
15-08-2005, 10:29
Här sitter jag som tar väldigt, väldigt många pausar i jobbet...solen drar helt klart
Här i Piteå regnar det idag. Jag antar att det var våran (o)tur att ha dåligt väder nu, vi har ju haft en så fin sommar annars.
Yin o Yang
15-08-2005, 12:28
Solen lyser över Degerfors  och det är behagligt varmt i luften. Lite blåsigt, men hellre det än regn. Verkar kunna hålla i sig hela veckan  . Vore härligt, för fredag-lördag har vi stor marknad på stan med 200 knallar, tivoli, gatuunderhållning m m
evelina
15-08-2005, 12:34
Här är det  Underbart
Sol och blå himmel! på Åland Regn utlovas till i morgon och ordentlig värme till veckoslutet! Mulle
Nu är det både regn och solsken på samma gång här. Måste gå ut och se om man kan se nån regnbåge.
En solig och varm sommardag har vi i Skåne!
farbror B
15-08-2005, 13:34
skåningar här har det regnat en timme..
CITAT (farbror B @ 15-08-2005, 14:34) skåningar här har det regnat en timme.. Ja, Skåne är ett härligt land!
Jaha, jag slutar om ca. en timme, molnen tornar upp sig...varför blir jag inte förvånad
ninnisky
15-08-2005, 14:01
dammkillen
15-08-2005, 15:58
ja, det är molnigt här igen
någon vänlig kraft såg till att solen sken hela dagen här nu är allt ogräs borta och en del plantor flyttade till andra platser i rabatten hoppas det är sol i morgon också, då ska jag sätta flera liljelökar  *håller tummarna*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|