Full version: Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
mulle
Japp - gick och lade mig på sommaren och vaknade på hösten!
Mulle
Gillan
CITAT (mulle @ 26-08-2005, 09:33)
Japp - gick och lade mig på sommaren och vaknade på hösten!
Mulle

Igår regnade det oavbrutet hela dagen och då blev det
en hel del städat.INNE!!
Idag är det uppehåll, men grått, ca 13 grader.
Men inomhus blir det en hel del gjort och det var ju inte igår
precis wub.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Här finns solen! biggrin.gif
Anki på Öland
Här med men nu på kvällskvisten har vinden friskat i ordentligt.
Anki
*Felix matte*
Regnar och blåser så förbenat... 20 mm har det kommit sen igår
termometern visar +5,4 sad.gif sad.gif sad.gif
stina
Ja, var tog dom mörka, varma augustikvällarna vägen i år???? Tycker det är lite häftigt med augustimörkret OM det är kombinerat med värme... Att sitta ute med en lykta sent på kvällen.... Men det har inte vi kunnat göra i år i alla fall.

Just nu skiner i alla fall solen över en klarblå himmel i Stockholm! Hoppas det håller i sig för jag ska ner till landet och plantera min nyinköpta Clematis Summer Snow och förbereda planteringsgropar till 3 Mozartrosor som kommer från Hortogreen så småningom.

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Fialotta
CITAT (stina @ 27-08-2005, 08:08)
Ja, var tog dom mörka, varma augustikvällarna vägen i år???? Tycker det är lite häftigt med augustimörkret OM det är kombinerat med värme... Att sitta ute med en lykta sent på kvällen.... Men det har inte vi kunnat göra i år i alla fall.

Just nu skiner i alla fall solen över en klarblå himmel i Stockholm! Hoppas det håller i sig för jag ska ner till landet och plantera min nyinköpta Clematis Summer Snow och förbereda planteringsgropar till 3 Mozartrosor som kommer från Hortogreen så småningom.

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Ser att solen är på väg ut hit Stina.....ser jag fram emot...hoppas bara du får behålla lite där inne i stan tongue.gif wub.gif
Gillan
Här är blå himmel med inkommande moln, 15 grader
och inte allt för illa.Tror dock att regn är på väg.
Klockan sex i morse var det bara 7 grader och man blir ju
lite undrande wink.gif . Kanske bäst att börja plocka in
krukorna om nätterna smile.gif
Inga från Närke
Här har det blåst på förmiddagen men solen har lyst. Nu på eftermiddagen kom det en häftig regnskur som slog ner alla blommorna men det varade inte så länge. Nu är solen framme igen. Hoppas blommorna kan resa upp sig igen.
Det är +18 grader på skuggsidan mot öster.
dammkillen
idag har det varit ganska soligt och blåsigt och en hel del värme i luften till skillnad från några av de regniga kyliga dagar som förlöpt / hälsingland
*Felix matte*
Solen skiner...9 plusgrader biggrin.gif Ha en fin dag allihopa wub.gif

Nu ska jag iväg på en byatur...börjar med Killinge biggrin.gif
Reserv
Vem i hela faderullan skicka hit stormen? blink.gif Krukorna far juh åt alla håll och kanter runt huset sad.gif
wolkenkrabber
CITAT (Reserv @ 30-08-2005, 08:06)
Vem i hela faderullan skicka hit stormen? blink.gif Krukorna far juh åt alla håll och kanter runt huset sad.gif

Du fick iaf nattefrid av den! jag har knappy kunnat sov av att huset knakar och skorstenen viner!, fast det är lugnar nu, föräsen så var stormen norsk sleep.gif där bryr de iaf sig om att rapportera om stormar
Rossi
Här är det varmt och sommarvärme! smile.gif

Rossi
Skåne
wolkenkrabber
CITAT (Rossi @ 30-08-2005, 08:09)
Här är det varmt och sommarvärme! smile.gif

Rossi
Skåne

Life just aint fair sad.gif laugh.gif
Gillan
Här är 15 grader och vindstilla.- NU! Solen är på väg och det
kommer att bli en vacker dag.Men,men, du är inte ensam
om att ha fått plocka krukor och diverse saker i trädgården
Reserv. Till och med stolar fick jag leta reda på laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Storm över Stockholm också inatt - fast det var varmt!!! Men nu skiner solen från en klarblå himmel... Synd att man ska jobba sad.gif
Gillan
HUJEDAMEJ!!!

Inte för att jag tänker acceptera nånting över
huvud taget ohmy.gif , men här var det 5,1 grader vid 6;30
tiden.

ja,ja, jag vet att det kan bli så när högtrycket är
på framfart, men schockad blir man ändå laugh.gif laugh.gif
Fialotta
Kanonväder här i skärgården i dag...blå himmel och en stor sol...japp det blir cabben i dag tongue.gif smile.gif
mulle
CITAT (Evgeni @ 31-08-2005, 07:46)
men schockad blir man ändå laugh.gif  :lol:

Om man blir, ja...
Till och med hönsen var skakade i morse!
blink.gif
Mulle
Gillan
CITAT (mulle @ 31-08-2005, 07:49)
CITAT (Evgeni @ 31-08-2005, 07:46)
men schockad blir man ändå laugh.gif  laugh.gif

Om man blir, ja...
Till och med hönsen var skakade i morse!
blink.gif
Mulle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Och katten (main coon) går inte ens ur sängen biggrin.gif
Tatta
Å wub.gif jag tror det blir jättevackert ute idag.
Redan klarblå himmel & en stor sol smile.gif

Å jag ska sitta inne å plugga mad.gif
Gillan
Idag var det ännu kallare 4,4 grader.Brrr...
och katten går fortfarande inte ur sängen (hihi)
Himlen är klarblå och en stor sol skiner på himlen.
Så idag blir det nog gräsklippning smile.gif smile.gif
Fialotta
Det blir ännu en kanon dag här i skärgården...häftig sensommar...synd att man ska jobba nudå rolleyes.gif

Ha en bra dag alla wub.gif
Yin o Yang
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa det har blivit sommar igen wub.gif smile.gif biggrin.gif i Degerfors. Knallblå himmel, hög klar luft och vaaaarmt framåt dagen. Äntlligen finns det hopp för mina vindruvor - de har börjat blåna lite tongue.gif
Lars-Olof Arvids
Sommar, sol och inte ett moln på himlen här nere på Sveriges framsida också! wub.gif Hoppas att det håller i sig till på lördag då vi i Trädgårdsamatörerna ska ha växtmarknad i Uddevalla!

Olle
Reserv
Sol, ja, men sommar.....det vete tusan det, inte är det några sommargrader här inte. 12 grader men stiger juh efterhand under dagen till runt 20, vindstilla är det i alla fall, ska ut med lien i helgen och slå ner allt i trädgården.
*Felix matte*
Molnigt +13,2 ingen sommar här... löven gulnar sad.gif

Blev en fin dag iaf... SOL och +18 - 19 biggrin.gif
dammkillen
solen tittar fram smile.gif
ninnisky
Vacker blå himmel hos mig på Hisingen i Götet. 17.8 grader och nästan ingen blåst wub.gif wub.gif
Ophelia
Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag tror hösten blir fin smile.gif smile.gif

Skulle tydlingen bli regn idag men än så länge är det vacker. Ska passa på och njuta. biggrin.gif
andreas i uppsala
+22 och soligt smile.gif skönt att det fina "varma" vädret fortsätter biggrin.gif
mulle
Mulet och råkallt på Åland...
Mulle
Gillan
Här har solen äntligen tittat fram,
så nu får man kanske ta sig i kragen och
gå ut och göra lite nytta wink.gif
Ha en skön helg alla smile.gif smile.gif
silos
Här är det regn på gång;så bra att jag inte behöver vattna blommorna i rabatterna wub.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 03-09-2005, 14:52)
Här är det regn på gång;så bra att jag inte behöver vattna blommorna i rabatterna wub.gif

Du ser det positiva solis biggrin.gif
netaave
Det regnar! Bravo då blir inte svampen så torr. laugh.gif
Inga från Närke
Här regnar det också. Började vid 15-tiden ungefär. Skulle varit ute klippt min björk men det får väl vänta någon dag.
cic
CITAT (netaave @ 07-09-2005, 16:51)
Det regnar! Bravo då blir inte svampen så torr. laugh.gif

Så sant.. Det blev inte min tvätt heller.. sad.gif Åkte ner till stan en snabbis och då började det regna.. sad.gif rolleyes.gif Så kan det gå! biggrin.gif
stina
Nu har det mulnat på i Stockholm efter flera dagars sol. Slut på det fina sommarvädret???
Fialotta
CITAT (stina @ 07-09-2005, 16:56)
Nu har det mulnat på i Stockholm efter flera dagars sol. Slut på det fina sommarvädret???

Ja...tydligen...ser att det kommer dåligt väder inifrån dig nu...sväng lite på skiten är du snäll tongue.gif smile.gif
mulle
CITAT (maudan @ 07-09-2005, 16:58)
CITAT (stina @ 07-09-2005, 16:56)

Ja...tydligen...ser att det kommer dåligt väder inifrån dig nu...sväng lite på skiten är du snäll tongue.gif smile.gif

Ni kan parkera det här hos mig så länge.
Döötrist att ligga i sängen då solen skiner och det är sommarvarmt!
Fast sen skuffar jag det tillbaka då jag är på benen igen...
tongue.gif
Mulle
*Felix matte*
Vet faktiskt inte vad vi haft för väder idag... har inte tänkt på det laugh.gif
stennie
Idag när jag körde hem från jobbet, var det 24,5 grader .
Just nu är det 18 grader ute..som den bästa jumma sommarkväll. smile.gif

Måtte det bara hålla i sig länge... tongue.gif
ninnisky
På morgonen var det så skönt med en sol bakom dimmoln +18.
Sedan, precis som SMHI lovat, regn efter kl 14. Nu +14 och stjärnklar himmel smile.gif
yenny
Men det här är bra typiskt.... fint väder i flera dagar... så går jag på ledighet i 4 dagar... ja då börjar det regna sad.gif
silos
Idag är det mulet och jag njuter av att sitta här och samtidigt träna andning smile.gif wub.gif smile.gif
Anki på Öland
Sommar och sol fortfarande på Öland!
Anki
Mikaela
29 grader och sol i Budapest smile.gif
ninnisky
22 grader i Götet. Molnen börjar dra ihop sig?! Blåser rejäl västan sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon