|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
netaave
07-08-2005, 10:15
Här har vi fått regnmätarn full i natt och åskat har det gjort. Vi skulle på marknad idag men åker till Valbo köpcentrum i stället.  Har ingen lust att klafsa omkring i leran på marknadsåkern.
dammkillen
07-08-2005, 11:27
här är det regn
Här har det regnat hela natten... ca 25 mm... och det ser inte ut att bli bättre... hilmlen ser svart/grå ut...
Anki på Öland
07-08-2005, 12:46
Här skiner solen idag med! Anki
*Felix matte*
07-08-2005, 12:55
Efter en underbar solig söndagsmorgon med frukost ute,har det tyvärr börjat regnar lite nu.Blääääääääääääääääääääää säger jag bara. Kl.8:00 var det bara 10° här.
Ca. 14 grader och regn, regn, regn, regn och knappast nåt bättre i sikte. Dom varnar t.o.m. för översvämmning i radion
framemot 15 tiden här vart det tillslut lite sol.. så jag kastade mej ut för stt fånga några strålar... nu är det moln på ingång igen... och åskar gör det.
Tidigare idag var jag ute med 3 av mina hundar och det började regna som bara den;men det var bara skönt fastän vi blev genomvåta;jag rriktigt njöt av det hela precis som mina vovvar NU skiner solen.
CITAT (yenny @ 07-08-2005, 18:21) framemot 15 tiden här vart det tillslut lite sol.. så jag kastade mej ut för stt fånga några strålar... nu är det moln på ingång igen... och åskar gör det. Ja det tog 20 minuter... sen såg det ut så här:
farbror B
07-08-2005, 18:00
Å här vräääker det bara ner..
dammkillen
07-08-2005, 21:09
vind
Fredag o Lördag var varmt och soligt men idag har vi varit på grillfest och då var det ju bara tvunget att vara mulet och grått. Regnet fullständigt vräker ner just nu. Tröstar mig med att växtligheten behövde en rejäl rotblöta...
netaave
07-08-2005, 22:59
Vi for till Valbo vid lunchtid och det regnade i stort sett hela tiden vi åkte dit. När vi shoppat klart så var det bara lite duggregn däruppe, vi styrde kosan mot kompisarna i Örbyhus som skulle bjuda på middag och i Furuvik efter gamla vägen från Gävle kom solen. Sen har det varit uppehåll och vi satt ute på deras altan till 22-tiden.
Här hade det dock regnat så mycket att vi har fått in vatten i pannrummet, inte så att det flyter på golvet och inga vattenskador, men vi måste ut i mörkret och dika lite när vi kom hem.
Fabulus
08-08-2005, 00:23
 Inga droppar idag, behöver torka i minst 5 dagar för att kunna vältra och edan köra på med 40 kubikmeter anläggningsjord, pust!
13 grader, grått men en hel del blått också, uppehåll, vindstilla
Imorse när jag steg upp halvsex var det bara 7,8 plusgrader! Lägsta hittills i sommar. Nu skiner solen, det är mycket varmare och himlen är blå!
Yes! Solen skiner! Under helgen när vi var bortresta har det regnat så att i två av mina rabatter ligger alla blommorna ner på backen, fast dom hade stöd.
netaave
08-08-2005, 10:48
Grått men ganska högt i tak, 18 gr.
Yin o Yang
08-08-2005, 10:59
Sol i Degerfors just nu  , men i tisdags fick vi regn så vi teg, 40 mm på en dryg kvart  . Hela tomten var genomdränkt och grannen fick hinka vatten ur källaren, som vanligt. Värst är att det inte är någon värme, tycker jag. Saknar de ljumma augustikvällarna  I morse, när jag cyklade till jobbet, fick det allt bli jacka. Termometern visade knappt 8 grader  . Något är fel!
Fialotta
08-08-2005, 11:03
Samma väder här...det va nån som lovade vädret tillbaks för ett tag sen...den måste ha drömt Men det ÄR sommar *ser bestämd ut*
netaave
08-08-2005, 13:04
Huvudsaken (!) är att man inte behöver ha strumpor
Strumpor? det har jag emellanåt när det är kyligt. I morse kl 8:00 strålande sol,åt frukost ute.soligt hels förmiddagen tills kl 13:30 då kom en regskur,nu skiner solen igen men det kommer mer moln från väst.ca 16° nu.
Yin o Yang
08-08-2005, 14:09
CITAT (netaave @ 08-08-2005, 14:04) Huvudsaken (!) är att man inte behöver ha strumpor :P Precis  - jag avskyr att ha strumpor  . De åker av snabbt på våren  och sedan tar jag inte på dem förrän det blir rejält kallt
dammkillen
08-08-2005, 17:21
här i norra gävleborg är det uppehåll
Eftersom jag började jobba idag skiner solen från en klarblå himmel.
CITAT (cic @ 08-08-2005, 19:00) Eftersom jag började jobba idag skiner solen från en klarblå himmel.  kunde du inte ha skickat den till mej då Jag har en vecka kvar och skulle bli såå lycklig av lite sol Här är det mest moln idag... fick se ca 30 min av solen. ca 18 grader.
*Felix matte*
08-08-2005, 18:25
Anki på Öland
08-08-2005, 19:51
Här har solen strålat hela dagen/Anki
SOL!!!!!!
13 grader, ingen blå himmel, uppehåll och så gott som vindstilla.
Jag skulle väldigt, väldigt gärna vilja se prognoser för vädret resten av augusti - har ni några tips om sidor?
prova smhi.se
Här är det mulet idag.
kristerh
09-08-2005, 08:39
CITAT (mekare @ 09-08-2005, 09:31) prova smhi.se
Här är det mulet idag. Vilket skämt  deras prognoser kan de stoppa upp nånstans jag fattar inte hur de på allvar dag efter dag kan komma med felprognoser, vad kollar de på vädret i? en spåkula, Inatt tex "hotade" de med att vi skulle få ett kraftigt regn och vad blev det, lite mulet... iofs bra att det inte kom nåt regn, men jag är ganska trött på att " de jämt säger fel, nu kan man ju kanske tycka att jag är lite överkänslig men vem man än pratar med så tycker de samma sak krister
netaave
09-08-2005, 08:40
Här är det 19 gr och nästan sol.
15 grader(+), ganska nyregnat och fortfarande mulet här. Soligare väder skulle jag önska mig för en veckas båtsemester - men när...
På Åland är det sedan drygt en timme knallsol och varmt. Det kom österifrån så åtminstone ABC-området kommer att få en fin dag! Mulle
Fabulus
09-08-2005, 09:42
Bor i ABC, ingen sol ännu och till kvällen styr jag kossan västerut, hem till Värmland du sköna.... Ska lura med mig barnen till Rottneros, de får leka och jag får inspiration.
När helgen närmar sig ska jag åka längre västerut, ner till Lysekil och se om gamle "hubert", jättehummern är kvar på sin gamla plats och titta på lite fisk under havets yta.
här i sthlm är det grått... ca 18 grader..
CITAT (mekare @ 09-08-2005, 09:31) prova smhi.se Jag tittade in, men såg inte att det fanns längre än 5-dagars - eller gör det?
Stockholmskusten ser nu SOLEN.. den försöker tränga sig fram bland de tjocka molnen.. men helt klart kommer den.. Tempen startade med dryga 15 vid 8-blecket, nådde nästan 20 vid 11... och nu har den segat sig upp till 25!!! (i söder..mot solen..). Molnen flyger fort och det blåser ganska mycket... och allt kommer från öster.. (från Åland kanske...)... Så om Åland har mycket sol nu får vi det också inom någon timme eller två.. Jippi!!!
Åland har sol ännu. Och svett-hett! Men om man kollar satellitkartorna är solen borta i morgon. Och under resten av veckan.... Så det är i dag gräset ska klippas! Mulle
Nu gick solen och gömde sig bakom nästa grå täcke. Men drygt fyra timmar, vackert så! Mulle
netaave
09-08-2005, 12:28
Solen är här!
nu regnar det här.
smhi.se - jag tror att de har längre prognoser om man betalar. fast längre än 5 dygn så är de vääääääldigt osäkra prognoser har jag hört.
kristerh
09-08-2005, 13:12
CITAT (mekare @ 09-08-2005, 14:10) nu regnar det här.
smhi.se - jag tror att de har längre prognoser om man betalar. fast längre än 5 dygn så är de vääääääldigt osäkra prognoser har jag hört. även de prognoser de ger om morgondagens väder är väldigt osäkra  iallfall om man tittar på utfallet. krister
jo, då är min mamma bättre på att gissa (hon är reumatiker). Hennes regnprognos är nästan 100%
Och här skiner solen och det är en vacker sommardag.
kristerh
09-08-2005, 13:26
Och jag har skaffat en väderstation som talar om vad det blir för väder om ett dygn krister
Och här i Skåne får vi säkrast prognos om vi går in på den danska sidan www.dmi.dk
Det går absolut inte att kolla Rapport eller Aktuellt. För dem verkar Sverige vara indelat i tre delar och där är vädret lika .... Något bättre på Sydnytt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|