Full version: Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Fialotta
Sol från en klarblå himmel här just nu...hur är vädret hos er??? smile.gif
pejori
här har äntligen solen tittat fram, men det är lite vita tussar på himlen kvar smile.gif
Fialotta
Va det bara pejori o jag som hade väder unsure.gif ...mysko tongue.gif
yenny
Nej då... det finns fler biggrin.gif

Här har det regnat mer eller mindre hela dagen... fast nu så skiner solen lite mellan molnen.
Ophelia
Lite mer väder både här och där:

http://www.svd.se/statiskt/vader/ntv_landv...eId=10010219061
Fialotta
CITAT (yenny @ 04-08-2005, 19:07)
Nej då... det finns fler biggrin.gif

Här har det regnat mer eller mindre hela dagen... fast nu så skiner solen lite mellan molnen.

Se där ja...blev lite sol där oxå smile.gif

Vädertråd sitter aldrig fel...landet är långt smile.gif
stennie
Jodå vi har väder här med tongue.gif laugh.gif laugh.gif
cic
DET HAR INTE REGNAT ALLS IDAG!! Massa moln och inte särskilt varmt, men man får vara glad för det lilla!

Passade på att klippa gräset, för man kan ge sig f*n på att det regnar imorgon. sleep.gif
Anma
Ni skulle se himelen här just nu! underbart! rolleyes.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Anne R @ 04-08-2005, 19:59)
Ni skulle se himelen här just nu! underbart! rolleyes.gif wub.gif

Samma här...vilken mysig kväll smile.gif
netaave
Men har ni tänkt på hur mörka kvällar det blivit, nu vid 23-tiden är det kolsvart här. Jag saknar dock värme på kvällen så man kan mysa med en massa ljus på altanen.
Vi har haft växlande Sol/mulet och en regnskur. Solig kväll med lite kylig blåst.
Biggan_
Lite regn o lite sol och lagom varmt biggrin.gif
*Felix matte*
Några häftiga regnskurar har vi fått idag... 20mm visar regnmätaren... mitt inre gillar inte fuktigt väder, därför har datorn (och jag) fått vila extra mycket idag. tongue.gif Den här bilden tog jag kl 23.00.20... alltså 12 minuter sedan... vi uppfattar det som att här är mörkt men...
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 04-08-2005, 23:13)
Några häftiga regnskurar har vi fått idag... 20mm visar regnmätaren... mitt inre gillar inte fuktigt väder, därför har datorn (och jag) fått vila extra mycket idag. tongue.gif Den här bilden tog jag kl 23.00.20... alltså 12 minuter sedan... vi uppfattar det som att här är mörkt men...

Nu är jag avundsjuk, men det går över till vintern laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 04-08-2005, 23:16)
Nu är jag avundsjuk, men det går över till vintern  :lol:  :lol:

den bävar jag för... blir "inomhuskarantän" i ett antal månader sad.gif mad.gif mad.gif Men... än så länge har vi inte haft frostnatt biggrin.gif wub.gif
solkatten
Här är det soligt och fint.
Fialotta
Samma här...men det blåser lite hårda vindar, men det står jag ut med tongue.gif smile.gif
Malvia
Soligt, med några molntussar, + 15 grader i morse, blåser tyvärr, mina änglatrupeter giller inte blåsten. Försöker flytta dem runt, hitta lä + sol! Ska regna i morgon så vi får klippa gräs i kväll.
dammkillen
blåser lite här, lite moln och lite sol
renate
Omväxlande sol med regnskurar emellan,omkring 17° nu bara 13,9°molnigt.
yla
skönt men höstliknade väder vackert med sol o fina moln rolleyes.gif
stennie
Regnet det bara öser ner................................ sad.gif
netaave
Idag har det varit växlande molnighet med mest sol, och lite skrämskott till regn som försökte ta över men inte lyckades.
dammkillen
molnigt och kallt
Björken
Regnet det bara öste ner och jag blev så våt om både skor och nej inte strumpor för det hade jag inte några på mig i natt när jag körde tidningarna men nu har det slutat 15 mm hann det bli
yenny

så här ser det ut just nu... bara väntar på regnet...
Fialotta
Har lite blandat väder just nu...lite sol lite moln och lite blåst....svensk sommar med andra ord smile.gif
Hannele
Tromber här igår! ohmy.gif

Tromb är en intensiv virvel där vindhastigheten kan komma upp emot 100 meter i sekunden.
Diametern på luftvirveln ligger normalt mellan tio och tusen meter.
Fialotta
CITAT (Hannele @ 06-08-2005, 12:23)
Tromber här igår! ohmy.gif

Tromb är en intensiv virvel där vindhastigheten kan komma upp emot 100 meter i sekunden.
Diametern på luftvirveln ligger normalt mellan tio och tusen meter.

Oj...tycker dom är lite otäcka...inte att lita på liksom...har aldrig sett nån och tror inte jag vill det heller...men dom är fina på kort tongue.gif smile.gif
netaave
Här skulle det bli dagsregn och bara 16 gr idag, men i stället är det 20 gr och växlande molnighet, helt ok alltså. Blåser gör det, men det är vi så vana vid här på Upplandsslätten.
Apropå tromber så kan man ofta se minitromber på åkrarna mellan Björklinge och Uppsala, kan vara ett tiotal utspridda på några hundra meter.
Hannele
CITAT (maudan @ 06-08-2005, 12:27)
Oj...tycker dom är lite otäcka...inte att lita på liksom...har aldrig sett nån och tror inte jag vill det heller...men dom är fina på kort tongue.gif smile.gif

En gång hade vi tromb här alldeles i närheten (vi bor 1 km från havet),
pojkarna och maken såg, jag var hemma. Det var synd, jag ville också se.
silos
Här i Strängnäs regnar det som bara den.
Fialotta
CITAT (Hannele @ 06-08-2005, 14:44)
CITAT (maudan @ 06-08-2005, 12:27)
Oj...tycker dom är lite otäcka...inte att lita på liksom...har aldrig sett nån och tror inte jag vill det heller...men dom är fina på kort tongue.gif  :)

En gång hade vi tromb här alldeles i närheten (vi bor 1 km från havet),
pojkarna och maken såg, jag var hemma. Det var synd, jag ville också se.

Oj...så nära...svängde den av eller lägger tromber bara av...du hör va knäpp jag är på sånt där nudå tongue.gif smile.gif
yla
här e de växlande väder
på morgonen va de fuktigt men uppehåll o lite sol
sen då jag gick ut i skogen blåste de riktigt mycket men va fint o varmt
nu har det öst ner en massa regn o det har slutat för att precis nu vara helt o hållet vindstilla inget regn o ingen vind ,,, moln finns dock
ganska mysigt ändå
Fialotta
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 15:52)
här e de växlande väder
på morgonen va de fuktigt men uppehåll o lite sol
sen då jag gick ut i skogen blåste de riktigt mycket men va fint o varmt
nu har det öst ner en massa regn o det har slutat för att precis nu vara helt o hållet vindstilla inget regn o ingen vind ,,, moln finns dock
ganska mysigt ändå

Jasså...du har fått regn i dag...inte härute, men jag ser att det går mörka moln inne hos dig tongue.gif smile.gif Här skiner solen så fint tongue.gif
yla
fniss Maudanjag gillar såna här mellanperioder då man får vila från solen o så gillar jag ju regn tongue.gif
Magdis
I Pite har solen stekt hela dagen men nu börjar det komma lite moln.
Fialotta
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 17:10)
fniss Maudanjag gillar såna här mellanperioder då man får vila från solen o så gillar jag ju regn tongue.gif

laugh.gif laugh.gif Jag vet...skicka inte hit de bara...fått nog av regn nu...vill ha lite värme o gosa mig me wub.gif
netaave
Här har det nu kommit en skur, och är lite mörkt igen, men mellan dom är det sol.
Pratade precis med svägerskan mellan Strängnäs och Malmköping, där har dom haft oväder hela dagen.
renate
Det var soligt i morse,sedan när vi var i skogen med hunden kom det en rejäl skur.Hela eftermiddagen soligt och hyfsat varmt,lite vind.klaga inte i dag. tongue.gif 16,9° nu soligt.
bikiv
Här bara ösregnar det just nu! Regnet vräker ner och det smattrar på plåttaket utanför. Mannen blev tvungen att höja ljudet på TV´n...

Hörde idag att man varnade för översvämmningsrisk... fortsätter det så här så...
zaaritha
Åskskurar hela dagen! Shit.
pejori
CITAT (zaaritha @ 06-08-2005, 21:50)
Åskskurar hela dagen! Shit.

här var det halva bara wub.gif wub.gif
kvällen klarnade upp och nu är det molmfritt smile.gif
*Felix matte*
Mest sol men inte fler än 17 plus på skuggsidan... spelar ingen större roll för mig som har feber och har sovit två ggr under dagens lopp.
Igår var vi ute och "raggade"... utanför kyrkan stod minst 100 motorcyklar... såg lite häftigt ut ohmy.gif biggrin.gif och de fanns också lite här o var på stan.. många medelålders män i snygg mundering biggrin.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 06-08-2005, 21:56)
Mest sol men inte fler än 17 plus på skuggsidan... spelar ingen större roll för mig som har feber och har sovit två ggr under dagens lopp.
Igår var vi ute och "raggade"... utanför kyrkan stod minst 100 motorcyklar... såg lite häftigt ut ohmy.gif biggrin.gif och de fanns också lite här o var på stan.. många medelålders män i snygg mundering biggrin.gif

undra på att du har feber ohmy.gif rolleyes.gif wub.gif
zaaritha
Fullträff!! rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 21:58)
CITAT (Felix matte @ 06-08-2005, 21:56)
Igår var vi ute och "raggade"... utanför kyrkan stod minst 100 motorcyklar... såg lite häftigt ut ohmy.gif  :D  och de fanns också lite här o var på stan.. många medelålders män i snygg mundering biggrin.gif

undra på att du har feber ohmy.gif rolleyes.gif wub.gif

antar att du antyder till "MC-mötet" igår laugh.gif tongue.gif wub.gif
ja nog kan det väl tänkas att sånt möte kan ge feber...vet jag väl... men jag har också ont i halsen. sad.gif
pejori
MC-knuttar är farliga dom biggrin.gif
stackare drick honugsthe sad.gif wub.gif
Fabulus
mad.gif
Regnet bara öser ner, det som ska bli lekyta till barnen men som ännu bara är plan leråker ser mest ut som en pool....
Ur dräneringsrören forsar vattnet, ut i diket som svämmar över och vattnet hamnar åter på den tänkta, planerade, lekytan......
Har säkert satt 5000 växter på resten av tomten, men barnens lekyta som bara skulle var gräsmatta tar knäcken på mig....
Längtar snart till vintern så snön tänker ytan och man kan börja drömma om nästa sommar med sol,sol, sol och bara någon enstaka fin regnskur....
Gillan
ohmy.gif Kommer upp vid 6:30 och går i vanlig ordning förbi termometern och tvärstannar wink.gif måste ha sett i syne ohmy.gif 7grader !!
Jaha vintern är snart här och det är väl dags att gå i ide wub.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon