Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
andersen
Nu får jag väll hela forumet på mej?men tråd efter tråd spårar ut sist den intressanta tråden om tjeckisk mjölk, där talar man om fluor tanter mm, nä skärpning tycker att det är för mycke trams, det kan väll vara ok med något sido spår men nästan alla trådar går åt det hållet.
Ophelia
Men hallå. Ta och skärp dig. Nästan alla trådar går ju inte åt det hållet.

Tror knappast att du får hela forumet på dig för så viktigt är inte den där tjeckiska tråden.

Förresten fick du väl lära dig lite om fluor och det var väl bra. Eller????
andersen
CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:38)

Tror knappast att du får hela forumet på dig för så viktigt är inte den där tjeckiska tråden.

Vad är det för svar? ska jag skärpa mej?
Ophelia
CITAT (andersen @ 18-08-2005, 21:40)

Ja.
Bjäbban
#skrattar på mig# biggrin.gif
Ophelia
Näe Bjäbban. Inte skratta åt seriösa saker heller biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif
stennie
laugh.gif laugh.gif Nu började jag också skratta laugh.gif laugh.gif
pejori
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif det är inte trådar som spårar ur, det är tåg laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
andersen
Jag Skrattar inte.
andersen
Försöker väll engång till då. många människors arbete står på spel inom jordbruk livsmedel mm tycker att tråden om tjeckisk mjölk är viktig!
Ophelia
CITAT (andersen @ 18-08-2005, 22:03)
Jag Skrattar inte.

Nej det märks.
Anma
laugh.gif biggrin.gif laugh.gif Ett gott skratt förlänger eländet! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
pisanggoreng
Asch, nu är denna tråden förstörd! mad.gif wink.gif
andersen
Ingen förståelse över en sådan viktig fråga om människors rätt att försörja sig?vad är allternativ arbete för alla som ev blir utan jobb?

Jag blir lessen över dom tramsiga svar som en del ger här, jag hadde inte väntat mej det.
Bjäbban
Och tur är väl det! rolleyes.gif
HippieSpellan
*fnissar*
andersen
Ni kan ha det så roligt på andra människors bekostnad mad.gif
Anma
Men andersen. Slappna av lite! Tråden om mjölken lever ju vidare i mjölkens tecken trots små avhopp till florens värld. rolleyes.gif
Håller med dig i sak om böndernas forlevnad, men man ändrar inte världen genom att alltid vara gravallvarlig och aldrig byta samtalsämne.
HippieSpellan
mja jag tänker mer "hur kan bönderna bli arbetslösa för att det pratas om flour på en sida på nätet" och jag såg det hela framför mig... det var en lustig bild.. det är inte riktat personligt utan bara en lustig tanke sleep.gif
Kryddan03
Men, Andersen, du kan väl inte begära att en tråd måste ta den linje som du vill att den skall ta.
För det var ju faktiskt du som med en gång tog upp Lidls anställdas arbetsförhållanden när birgitek egentligen bara undrade varför det inte fanns svensk H-mjölk att köpa i affärerna.
liv
tongue.gif men andersen
vad är det du tycker är fel då. ????
Det är väl bra att flera saker kan belysas i samma tråd.

Visst är det viktigt med det svenska jordbruket , men det är så mycket som förändras i vårt samhälle idag.
Jag tror inte , men hoppas att vi skall gå tillbaka itiden ,handla nära ,
odla giftfritt , och få tillbaka den levande landsbygden som den en gång var .

Men tiderna förändras . Vi får nog lov att acceptera det .
Och i denna tid med jäkt, sress och hot utifrån med terror och våld tror jag inte människor orkar bry sig .
sorry , men jag kan förstå på nåt plan hur du tänker . ohmy.gif
Bjäbban
Förlåt att jag skrattade men det var svårt att låta bli!
Har nu plöjt mig igenom mjölk tråden...
och förstår inte riktigt proplemet?
Det var ju en rätt naturlig utveckling av det samtalet, ungefär som när man pratar i verkligheten unsure.gif
det ena följer det andra så går ju alla samtal eller????
Ophelia
CITAT (andersen @ 18-08-2005, 22:34)
Ingen förståelse över en sådan viktig fråga om människors rätt att försörja sig?vad är allternativ arbete för alla som ev blir utan jobb?

Jag blir lessen över dom tramsiga svar som en del ger här, jag hadde inte väntat mej det.

Äh...vafan......sluta vara så kryptisk människa. Dra inte alla över en kam utan namnge de du anser vara tramsiga och sluta vara så undanflyende. Det är oschysst mot de som inte alls är inblandade. smile.gif
Reserv
Jag trodde inte att det kunde gå att prata så mycket om mjölk och om Lidl. blink.gif Om man skulle fortsatt prata om dom ämnena så skulle man behövt dra allt en gång till, det kan inte ha funnits så mycket mera nytt att tillföra unsure.gif Ber väl så hemskt mycket om ursäkt då om det va´jag som drog rälsen sad.gif rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (Reserv @ 18-08-2005, 23:03)
Jag trodde inte att det kunde gå att prata så mycket om mjölk och om Lidl. blink.gif Om man skulle fortsatt prata om dom ämnena så skulle man behövt dra allt en gång till, det kan inte ha funnits så mycket mera nytt att tillföra unsure.gif Ber väl så hemskt mycket om ursäkt då om det va´jag som drog rälsen sad.gif rolleyes.gif

Undrar om inte jag är en bov i dramat. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 23:05)
Jag trodde inte att det kunde gå att prata så mycket om mjölk och om Lidl. blink.gif Om man skulle fortsatt prata om dom ämnena så skulle man behövt dra allt en gång till, det kan inte ha funnits så mycket mera nytt att tillföra unsure.gif Ber väl så hemskt mycket om ursäkt då om det va´jag som drog rälsen sad.gif  :rolleyes:

Undrar om inte jag är en bov i dramat. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det var väl du som körde loket laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (Bjäbban @ 18-08-2005, 22:57)
Förlåt att jag skrattade men det var svårt att låta bli!
Har nu plöjt mig igenom mjölk tråden...
och förstår inte riktigt proplemet?
Det var ju en rätt naturlig utveckling av det samtalet, ungefär som när man pratar i verkligheten unsure.gif
det ena följer det andra så går ju alla samtal eller????

Ett gott skratt förlänger livet ju...bara att skratta på. Tror at det är nyttigt för magmusklerna med laugh.gif laugh.gif laugh.gif
birgitek
CITAT (andersen @ 18-08-2005, 22:05)
Försöker väll engång till då. många människors arbete står på spel inom jordbruk livsmedel mm tycker att tråden om tjeckisk mjölk är viktig!

Ingen fråga mår dåligt att lättas upp med lite skämt tycker jag. Det är ju så ett samtal fungerar i verkligheten, allvar och skämt i en salig blandning.
Sen undrar jag om din solidaritet bara omfattar svenska bönder och svenska handelsanställda. Inte svenska hushåll med ont om pengar som verkligen behöver billigare livsmedel eller t.ex tjeckiska bönder som lever under betydligt sämre villkor än svenska bönder.
Birgit Ek
AnitaO
Jag trodde inte att det kunde gå att prata så mycket om mjölk och om Lidl. blink.gif

Det kan väl tyckas trivialt att en mjölk-diskussion engagerar så mycket.
Men egentligen är det ju en politisk fråga.
Det handlar ju i botten om i vilket sorts samhälle vi vill leva.
Om vi också vill ha lönen utbetald efter tjeckiska mått, eller det kanske vi inte vill ... ?

Där hör faktiskt inte flourtanter hemma.
Så visst förstår jag till viss del att andersen blev lack.
kristerh
många människors arbete står på spel inom jordbruk livsmedel mm

Flourtanter behöver oxså jobb wink.gif laugh.gif
krister

förlåt, kunde inte låta bli laugh.gif
krister
Ophelia
CITAT (kristerh @ 19-08-2005, 09:17)
många människors arbete står på spel inom jordbruk livsmedel mm

Flourtanter behöver oxså jobb wink.gif laugh.gif
krister

förlåt, kunde inte låta bli laugh.gif
krister

Glöm inte heller att de säkert behöver kärlek oxå laugh.gif laugh.gif
Bettson
CITAT (andersen @ 18-08-2005, 22:34)

Andersen, Andersen, Andersen....

Du suger åt dig som en tvättsvamp, tar åt dig för mycket och lägger in för mycket i vad folk säger. Faktiskt så är det så att skatt och gråt ligger nära varandra.

Likaså kan det behövas lite trams för att orka med allvarliga ämnen. man får ta saker för vad dom är. Inte lägga in mera än vad som finns.

OCh du ska veta att det finns inget tillfälle som ett skratt behövs så väl som på en begravning.

Vännen tolka inte in saker som inte finns. Ta inte åt dig och övertolka saker i den omfattning du gör. För som sagt, du suger åt dig som en tvättsvamp och till slut innehåller tvättsvampen så mycket vatten att den sjunker. Och det vill vi inte.

Andersen, du är en så snäll person. Du är en riktig mjukis, men du behöver en lite hårdare kärna inuti så du inte blir så ledsen för allt möjligt.

wub.gif
*Felix matte*
Sorgen och glädjen de vandra tillsammans
medgång och motgång här tätt följas åt. (tror jag det sjungs, om jag minns rätt) biggrin.gif

Instämmer i Bettsons... "Likaså kan det behövas lite trams för att orka med allvarliga ämnen."

Nu ska jag iväg och ta en fika i Abisko biggrin.gif Ha en jättefin dag Andersen och alla ni andra också. wub.gif

PS. Solen skiner biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Reserv
Om nån skulle ha en anledning att bli förbannad här så är det väl Birgit Ek i såna fall, det var juh hennes tråd som "vart förstörd". Att mjölken förvandlades till Flourtant var juh för att några drack mineralvatten - kranvatten som innehöll flour - flourtabletter skulle va´skadligt för kroppen - barnen är rädda för flourtanten. Det var väl inte så långsökt heller? tongue.gif
birgitek
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 11:00)
Om nån skulle ha en anledning att bli förbannad här så är det väl Birgit Ek i såna fall, det var juh hennes tråd som "vart förstörd". Att mjölken förvandlades till Flourtant var juh för att några drack mineralvatten - kranvatten som innehöll flour - flourtabletter skulle va´skadligt för kroppen - barnen är rädda för flourtanten. Det var väl inte så långsökt heller? tongue.gif

Och jag blir inte ett dugg arg, jag dricker ju varken mjölk eller köpevatten!
Birgit Ek
farbror B
CITAT (birgitek @ 19-08-2005, 11:13)
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 11:00)

Och jag blir inte ett dugg arg, jag dricker ju varken mjölk eller köpevatten!
Birgit Ek

trådarna är som livet självt, rätt som det är bär det iväg i en helt ny riktning.
Jag är i mångt och mycket en sån där tramsare, som gillar att det finns glada tillrop och skratt, även om jag då och då försöker tillföra nåt allavrligt.

Jag tror att det måste finnas en balans, tramsar man bara , eller är man bara allvarlig, så får man inget gehör för sina åsikter. det är när en tramsare blir seriös, eller en seriös person tramsar som effelten blir störst, eller??

Sen tillägger jag (magisterblodet) att sagda grundämne (nr 9 i det periodiska systemet) stavas

F L U O R

wub.gif
Sulawesii
Jag håller inte med Andersen om att man ska hålla sig till ämnet. Tycker att det är naturligt att det tar en vändning eller flera.
Däremot reagerar jag starkt på att inte Andersen kan säga vad han (? väl?) tycker utan att bli utskrattad sad.gif ....
Fenja
CITAT (Sulawesii @ 19-08-2005, 12:40)
Jag håller inte med Andersen om att man ska hålla sig till ämnet. Tycker att det är naturligt att det tar en vändning eller flera.
Däremot reagerar jag starkt på att inte Andersen kan säga vad han (? väl?) tycker utan att bli utskrattad sad.gif ....

Ja!! Precis vad jag satt och tänkte på igår!! Det är ett jävla sätt att bara vifta undan ett inlägg som en irriterande fluga och sedan ha mage att kalla det den goda stämning som "vi " har här....
Mvh
Fenja
Reserv
Det är väl för väl då att majoriteten av dom aktiva i forumet har humor, och dessutom liknande humor. rolleyes.gif
Fenja
Om det yttrar sig på det här viset är jag innerligt tacksam att jag uppenbarligen inte har humor då... sleep.gif
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 19-08-2005, 14:08)
Om det yttrar sig på det här viset är jag innerligt tacksam att jag uppenbarligen inte har humor då... sleep.gif
Mvh
Fenja

Närå, var inte orolig, världen behöver säkert några "torrbollar" också, alla behöver juh inte va´muntergökar, ni får väl hålla band på oss andra då så har ni nåt att göra ni med. Inte missunnar vi er nåt roligt inte. rolleyes.gif
Bettson
Suck....... sleep.gif

Det jag tycker är enormt otrevligt är när det är tjafs och bråk. Nu har det varit otroligt lugnt och tyst och för den delen trevligt också sedan den beramade "istället för" försvann.

Man har faktiskt njutit riktigt rejält. Åtminstone har jag gjort det. Förmodligen en massa andra också.

OCh andersen. Visst får du ha en åsikt men som jag sagt tidigare så är det kanske en bra ide att veta när och hur man skall uttrycka sin åsikt.

Jag kan tala om för dig att det inte bara är du som blir ledsen ibland. Jag blir faktiskt också ledsen när man känner en positiv och trevlig stämning och så helt plötsligt så börjar du och posse att sänke ned den igen. Och för vad? För saker som liksom inte finns eller bagateller.

Varje gång tänker jag , näe inte nu igen.

Men tyvärr så måste jag nog säga att varken du eller jag äger forat så vi får nog finna oss i att det finns olika åsikter här i världen. Och vi alla har rätt att vara som vi är. Eller?
Sulawesii
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 13:59)
Det är väl för väl då att majoriteten av dom aktiva i forumet har humor, och dessutom liknande humor. rolleyes.gif

Att skratta åt någon är inte humor......
Fenja
laugh.gif Ojsan! Och jag som brukar hålla mig ifrån småprat just av den anledningen... Det ska jag fortsätta med nu!

Bettson jag tror av alla har olika syn på vad som är bagateller och ingen av dem är mer rätt eller fel än den andra. Jag undrar vad de som har hånskrattat åt Andersen nu skulle gilla att bli behandlade på samma sätt? Jag tycker inte att det vare sig är särskilt muntert, humoristiskt eller lugnt och skönt...

Mvh
Fenja
Bettson
CITAT (Fenja @ 19-08-2005, 14:23)
laugh.gif Ojsan! Och jag som brukar hålla mig ifrån småprat just av den anledningen... Det ska jag fortsätta med nu!

Bettson jag tror av alla har olika syn på vad som är bagateller och ingen av dem är mer rätt eller fel än den andra. Jag undrar vad de som har hånskrattat åt Andersen nu skulle gilla att bli behandlade på samma sätt? Jag tycker inte att det vare sig är särskilt muntert, humoristiskt eller lugnt och skönt...

Mvh
Fenja

Jag uppfattar det mera som att du bara skriver i småprat nuförtiden om du har något negativt att säga. Det tycker jag är synd för du har så mycket positivt att säga också, hade förr i alla fall.

Fast jag måste nog medge att jag blir irriterad när Andersen gnäller på att trådar spårar ur och byter ämne Sedan visar det sig att personen i fråga som själv stod för första arspårningen och bytte ämne.

Liksom att kasta sten i glashus och gnälla i onödan. Alla andra gör fel hela tiden, men jag gör inga fel så nu får ni andra skärpa er.

Och Fenja deet är klart att du inte gillar Reserv men måste du ta varje tillfälle i akt att stickas.
stennie
CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:41)
CITAT (andersen @ 18-08-2005, 21:40)

Ja.

Jag tror inte det var någon som skrattade åt andersson, utan snarare av ovanstående .... sleep.gif
Magdis
Självklart förtjänar inte Andersen att bli utskrattad men jag kan förstås bara tala för mig själv när jag säger att jag hade svårt att hålla mig för skratt när jag läste början av tråden och det var inte p.g.a Andersen utan p.g.a Ophelia. Jag kunde riktigt se henne framför mig med armarna i kors hur hon stampade ner argumenten utan att blinka. Jag tyckte det var lite komiskt. Och det var absolut inget hånskratt åt någondera av personerna utan ett kärleksfullt skratt, från min sida.
birgitek
Vadå hånskratt...? Förstår ingenting.
Andersen sticker ut hakan och visst brukar vi käfta, tycker väldigt olika om det mesta, men jag upplever det som vi båda respektera varandra och att vi båda klarar diverse mothugg bra.
Ett forum utan starka åsikter, mothugg, skämt och pikar blir ju bara trist.
Så Fenja ,vart vill komma? Vill du ha en ny mobbningsdebatt eller....?
Birgit Ek
Reserv
Är det nån som vart utskrattad så va det väl Ophelia, jag satt och gapskrattade när jag läste hennes första inlägg, men inte så jag va`tvungen att skriva det. Man kan faktiskt sitta och skratta för sig själv också, men jag förstår dom som visade att dom vart roade av Ophelias "lilla humör" rolleyes.gif
Bettson
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 14:37)
Är det nån som vart utskrattad så va det väl Ophelia, jag satt och gapskrattade när jag läste hennes första inlägg, men inte så jag va`tvungen att skriva det. Man kan faktiskt sitta och skratta för sig själv också, men jag förstår dom som visade att dom vart roade av Ophelias "lilla humör" rolleyes.gif

Kanske är det dags att starta en tråd för gravallvarliga.

Där det inte hänvisas till god stämning eftersom det stör en del.

Man får inte skämta, jamsa tramsa utan bara vara gravallvarlig.

Snälla nån gör det, jag kan inte för jag platsar inte där och skulle bryta mot tråden omedelbart. sad.gif sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon