Full version: IDOL 2006
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
askar
CITAT (titti49 @ 06-10-2006, 21:52)
Magnus,Magnus, Magnus men så är han ju med i ett Kalixband också
tycker en lokalpatriot

Vem är Magnus???? Är han med i Idol?
Gossen Ruda
Beträffande Clabbe... Han var en gång i tiden programledare för ett popprogram i radio från Skansen, Oppåpoppa tror jag det hette. En gång hade dom en engelsk gäst, minnet säger Peter Sarstedt men jag är inte säker. Clabbe höll igång snacket och intervjuade gästen tills denna utbrast: You really speak bad english. Då kom Clabbe av sig lite. laugh.gif
zaaritha
Ja-ja---men är de andra så jäkla bra? unsure.gif
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2006, 22:04)
Beträffande Clabbe... Han var en gång i tiden programledare för ett popprogram i radio från Skansen, Oppåpoppa tror jag det hette. En gång hade dom en engelsk gäst, minnet säger Peter Sarstedt men jag är inte säker. Clabbe höll igång snacket och intervjuade gästen tills denna utbrast: You really speak bad english. Då kom Clabbe av sig lite. laugh.gif

Oppåpoppa (tror också det hette så) minns jag. smile.gif
men jag har aldrig riktigt "kunnat med" Clabbe.
wink.gif
yenny
CITAT (askar @ 06-10-2006, 21:56)
Magnus,Magnus, Magnus  men så är han ju med i ett Kalixband också
tycker en lokalpatriot

kan det vara Marcus kanske?
yenny
Glömde ju skriva vad jag tycker själv rolleyes.gif biggrin.gif

Cissi är egentligen min favorit..men nej usch det var inge bra iväll..

Danny tyckte jag var bäst i kväll.
askar
CITAT (yenny @ 06-10-2006, 22:50)
CITAT (askar @ 06-10-2006, 21:56)
Magnus,Magnus, Magnus  men så är han ju med i ett Kalixband också
tycker en lokalpatriot

kan det vara Marcus kanske?

Så kan det vara smile.gif
Piccante
CITAT (ullislerum @ 30-09-2006, 23:45)
CITAT (zaaritha @ 30-09-2006, 21:44)
Clabbe!
Han är ju inte helt okunnig

..jo faktiskt! Om man har lite hum om sångtekniska och musikaliska termer så hör man att han kan ju faktiskt ingenting! Komiskt tycker jag (musiklärare) att han sitter i en sån jury! Det är ju lite skillnad på att uttala sej om dagens artister och att ha varit dj på 80-talet.. rolleyes.gif ja, jag vet att han gjort mycket annat oxå, men han är faktiskt rätt pinsam!

håller med Clabbe är pinsam. Min mor jobbade på ungdomsgård på 60talet och hon har tyckt illa om clabbe ända sedan dess. Han var otroligt dryg och oförskämd både mot personal och andra artister när han kom med Ola and the Janglers. Han har lite storhetsvansinne och det sitter i än. För mig som inte upplevde honom på 60 och tidiga 70 talet så är Clabbe bara en före detta radiopratare. De andra i juryn har mkt bättre koll på vad som är gångbart idag.

Angående kvällens program så förstår jag inte riktigt varför Cissi är kvar? Beror det på en stor fanclub kanske?

Erik var inte speciellt bra heller, han är nog ute snart.

Danny skrällde till och visade att han kan sjunga ohmy.gif
Gillan
CITAT (Leocarpus @ 06-10-2006, 23:12)
CITAT (ullislerum @ 30-09-2006, 23:45)
CITAT (zaaritha @ 30-09-2006, 21:44)
Clabbe!
Han är ju inte helt okunnig

..jo faktiskt! Om man har lite hum om sångtekniska och musikaliska termer så hör man att han kan ju faktiskt ingenting! Komiskt tycker jag (musiklärare) att han sitter i en sån jury! Det är ju lite skillnad på att uttala sej om dagens artister och att ha varit dj på 80-talet.. rolleyes.gif ja, jag vet att han gjort mycket annat oxå, men han är faktiskt rätt pinsam!

håller med Clabbe är pinsam. Min mor jobbade på ungdomsgård på 60talet och hon har tyckt illa om clabbe ända sedan dess. Han var otroligt dryg och oförskämd både mot personal och andra artister när han kom med Ola and the Janglers. Han har lite storhetsvansinne och det sitter i än. För mig som inte upplevde honom på 60 och tidiga 70 talet så är Clabbe bara en före detta radiopratare. De andra i juryn har mkt bättre koll på vad som är gångbart idag.

Angående kvällens program så förstår jag inte riktigt varför Cissi är kvar? Beror det på en stor fanclub kanske?

Erik var inte speciellt bra heller, han är nog ute snart.

Danny skrällde till och visade att han kan sjunga ohmy.gif

Även om jag skulle hålla med i sak, Leocarpus, så kan jag inte hålla med dig om vad du säger nu. Du har, vad jag kan se, köpt en åsikt som din mor har förmedlat till dig, och då är inte din åsikt, i mina ögon äkta sleep.gif

Sen, att jag själv tycker att Clabbe är en skitstövel, det är en helt annan sk wub.gif rolleyes.gif sleep.gif

Fast nu får jag nog lov att be dig om ursäkt. wub.gif Jag läste dig helt fel
tror jag wink.gif , förlåt......... wub.gif
Gillan
Och bara för att jag beter mig som " faan " när h*n läser bibeln, ( som nån vis sate benämnt det wub.gif ) , så glömde jag ju bort att säga vad jag tyckte rolleyes.gif

Jag tyckte att Danny var lite grann "outstanding" iväll. Johan var absolut bra, och Markus höll defenitivtl måttet smile.gif

Men, vad jag ska säga om tjejerna, det vete sjutton wink.gif . Att det var en tjej som åkte ut ( Natalie )förvånar mig tyvärr inte sleep.gif
Berith
Och jag tittade som vanligt inte (får snart skärpa mej, brukar ju tycka sånt här är kul wink.gif ) men hejjar fortfarande på Erik. biggrin.gif

Men är det inte typiskt att de som åker ut säger att "åh jag har så mycket mer att ge". Är det inte meningen att dom ska ge allt i varje framträdande just för att inte riskera sin plats? unsure.gif
birgitek
Tyvärr har jag inte haft möjlighet att följa den omgången av idol, bara sett enstaka avsnitt. Den där långhårige killen, Snäckan, var bra, jättebra, resten var bara trista ( iallafall i gårdagens avsnitt)
Birgit Ek
askar
Så här tyckte jag ikväll...

Jessica...... lät inte så bra

Johan.....näää.. så dålig han var ikväll ... synd

Felicia...... bra ikväll

Markus...... jag ryser när jag hör honom... LOVE

Linda...... riktigt bra

Danny...... så där

Cissi...... lyckades pricka rätt låt ikväll... få se om hon håller

Jonas...... vet inte... men jag kan bara inte tycka att han platsar i gänget

Erik...... får gärna åka hem ikväll
yenny
Jag tycker såhär...

Erik var klart bäst i kväll... sedan Markus och Danny.
Cissi hade ryckt upp sej och Jonas var också riktigt bra.

Johan var klart sämst.
Maria i Helsingborg
Jessica eller Johan borde åka ut . Om inte fansen ringer som galningar.......
Betty
Jag tycker att de kan skicka hem hela bunten nu - alla utom Markus!
Han är den starkast lysande stjärnan ikväll igen - som vanligt! wub.gif
Jag varken kan eller vill tro att någon av de övriga deltagarna ska lyckas vinna den här tävlingen, visst är en del av dem bra men ingen av dem är bättre än Markus. biggrin.gif
Piccante
Jag trodde på Johan i början men kommer han aldrig ur det där balladträsket någon gång så tröttnar jag på honon.

Tycker oxå att snäckan känns lite fel i idol.

Markus och Danny känns allt mer självklara att gå vidare, och kanske någon av dem eller båda når final.

Felicia verkar hålla hög nivå rakt över.

Cissi känns tveksam.

Erik förvånade, får han bara en spark i häcken så kan han sjunga.
Betty
CITAT (Leocarpus @ 13-10-2006, 21:51)

Grejjen är väl den att man inte ska behöva få en spark i häcken för att lyckas ta sig i kragen och prestera...
För Markus verkar det vara alldeles naturligt att bara kliva ut på scenen och sjunga starkt och rent - varenda gång. biggrin.gif
askar
CITAT (Betty @ 13-10-2006, 21:54)

Grejjen är väl den att man inte ska behöva få en spark i häcken för att lyckas ta sig i kragen och prestera...
För Markus verkar det vara alldeles naturligt att bara kliva ut på scenen och sjunga starkt och rent - varenda gång. biggrin.gif

Det är just det som gör Markus till den stjärna han är wub.gif
Piccante

Jo det har du iofs rätt i. Men jag tror att nervositet har ställt till det för några i början. Danny fick kritik i början oxå men sen tog han sig. Erik måste ju ha någon form av talang eftersom han fick gå vidare från slutaudition, men jag får säga att jag undrade länge varför han egentligen gick vidare. Nu har han visat att han kan prestera. Men han får nog ingen mer chans. Låter det skrutt nästa gång igen så åker han nog ut.
LarsV
CITAT (Leocarpus @ 13-10-2006, 22:07)

Jo det har du iofs rätt i. Men jag tror att nervositet har ställt till det för några i början. Danny fick kritik i början oxå men sen tog han sig. Erik måste ju ha någon form av talang eftersom han fick gå vidare från slutaudition, men jag får säga att jag undrade länge varför han egentligen gick vidare. Nu har han visat att han kan prestera. Men han får nog ingen mer chans. Låter det skrutt nästa gång igen så åker han nog ut.

Njae, jag är inte alls säker på att Erik åker ut även om han sjunger dåligt. Han är så sockersöt så jag tror att många yngre tjejer tömmer sina kontantkort för att rösta och för att få se honom i kommande avsnitt. Tror jag.
Christina i Taxinge~
CITAT (Betty @ 13-10-2006, 21:51)
Jag tycker att de kan skicka hem hela bunten nu - alla utom Markus!
Han är den starkast lysande stjärnan ikväll igen  - som vanligt! wub.gif
Jag varken kan eller vill tro att någon av de övriga deltagarna ska lyckas vinna den här tävlingen, visst är en del av dem bra men ingen av dem är bättre än Markus. biggrin.gif

Instämmer!
Markus är en riktigt strålande stjärna!!!! :wub smile.gif
Och så mysigt ödmjuk!
Ingen är bättre än han - några är bra vid olika tillfällen, Danny förra veckan, Erik ikväll, men Markus är bra VARJE GÅNG!
biggrin.gif wub.gif

Ringer ni och röstar!!? Det gör jag.... på Markus biggrin.gif
askar
Så skönt att Linda blev kvar smile.gif
Allis
Jag ringde och röstade på Markus tre gånger. Han måste ju bara vinna alltså. tongue.gif
zynk
Äsch - missade ju röstningen... Vem åkte ut? Markus är så överlägsen tongue.gif . Är gräsänka idag så jag kunde glo hur mycket som helst rolleyes.gif
yenny
CITAT (zynk @ 13-10-2006, 23:04)
Äsch - missade ju röstningen... Vem åkte ut? Markus är så överlägsen tongue.gif . Är gräsänka idag så jag kunde glo hur mycket som helst rolleyes.gif

Jessica åkte ut
Maria i Helsingborg
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 13-10-2006, 22:18)

Nej, jag ringde in pengar till världens barn istället tongue.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Maria i Helsingborg @ 14-10-2006, 10:31)
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 13-10-2006, 22:18)

Nej, jag ringde in pengar till världens barn istället tongue.gif

Det gjorde jag också! wub.gif tongue.gif
Gillan
Ett gott skratt har jag fått mig nu på morgonkvisten. Lyssna på när
Idolerna rappar laugh.gif laugh.gif . Det var inte riktigt deras starkaste sida unsure.gif tongue.gif Idol
yenny
CITAT (Evgeni @ 20-10-2006, 09:21)
Ett gott skratt har jag fått mig nu på morgonkvisten. Lyssna på när
Idolerna rappar laugh.gif laugh.gif . Det var inte riktigt deras starkaste sida unsure.gif tongue.gif Idol

Tack för det skrattet... det behövde jag laugh.gif laugh.gif wub.gif
askar
Så här tycker jag om kvällens framföranden

Markus ...... Toppen... som alltid smile.gif

Cissi ...... Bra, men ...

Snäckan ...... Skicka hem han

Erik ......Det bästa han gjort på hela tiden

Johan .... Förstår mig inte riktigt på låten han hade valt...men jag tyckte han var lite lam ändå

Felicia ...... Tja, varken eller... passar nog bäst med ballader

Danny ...... Ska nog inte satsa på rock

Linda ...... Sådär, men ganska bra ändå
Limeblossom
Missade dom första två, såg bara snabbgenomgången på dom *morr*
Gillade rocktemat iaf....jag önskar att ingen behövde åka ut. Gillar dom flesta i år.
Maria i Helsingborg
CITAT (askar @ 20-10-2006, 21:28)
Så här tycker jag om kvällens framföranden

Markus ...... Toppen... som alltid smile.gif

Cissi ...... Bra, men ...

Snäckan ...... Skicka hem han

Erik ......Det bästa han gjort på hela tiden

Johan .... Förstår mig inte riktigt på låten han hade valt...men jag tyckte han var lite lam ändå

Felicia ...... Tja, varken eller... passar nog bäst med ballader

Danny ...... Ska nog inte satsa på rock

Linda ...... Sådär, men ganska bra ändå

Snäckan.......skicka hem han..........eller honom tongue.gif
Jo.....haha.....n
Felicia.......pass......

Vi får se om "vi" får rätt.

Marcus och Cissi håller jag på efter ikväll.
malin72
njaaa svårare och svårare tycker jag
vissa har visat sig vara bättre än vad jag trodde dom skulle bli andra lite sämre
hm ja vi får se men vissa klara stjärnor tycker jag redan finns smile.gif
Stussi
Linda eller Felicia tycker jag borde åka ut, eller Snäckan...
Ska bli spännande att se vem som åker ut i kväll.

Cissi håller jag på bara för att hon kommer därifrån jag bor
(eller ja, tre mil ifrån... smile.gif) tongue.gif laugh.gif

Marcus är väldigt duktig! wub.gif
askar
Japp! Snäckan åkte ut.
Han hade inget där att göra.
Gillan
Jaha, och så var de bara sju!

Så här tyckte jag om kvällens uppvisning:

Markus , ja vad ska man säga, vilket register han har grabben, helt outstanding är vad han är wub.gif

Cissi , gjorde väldigt bra ifrån sig

Snäckan , trodde jag faktiskt skulle göra bättre ifrån sig ikväll, när det nu äntligen blev hans gebit på riktigt. Inte förvånad alls att han åkte.

Erik , För några veckor sedan undrade jag faktiskt vad han hade där att göra, men han är tydligen på G. Bra jobbat.

Johan , helt okej tycker jag. Blev nästan lite orolig innan, eftersom han varit så " balladaktig ". Tyckte att han gjorde det bra.

Felicia , Nej, idag var det inte värst bra tyckte jag. Hon har en bra röst, men rock var inte hennes grej.

Danny , Bra som vanligt, trots den " trasiga " rösten. Måste vara en fantastisk upplevelse, att se så innerfernaliskt söt ut, och dessutom faktiskt kunna sjunga riktigt bra tongue.gif . Jag menar.....om han skulle gå och vinna, behöver ju ingen anklaga honom för att vinna bara på sitt utseende smile.gif Han kan ju verkligen sjunga också.

Linda , Tyckte jag var riktigt bra idag igen. Jag gillar den tjejen.

Mest förvånad blev jag av att Johan var med bland de som hängde löst. Då hade jag nog förr trott på Felicia.

Men nu är det ju så här, att smaken är som baken, delad wub.gif tongue.gif , Och tur är väl det smile.gif
Betty
CITAT (Evgeni @ 21-10-2006, 00:11)
Jaha, och så var de bara sju!

Så här tyckte jag om kvällens uppvisning:

Markus , ja vad ska man säga, vilket register han har grabben, helt outstanding är vad han är wub.gif

Cissi , gjorde väldigt bra ifrån sig

Snäckan , trodde jag faktiskt skulle göra bättre ifrån sig ikväll, när det nu äntligen blev hans gebit på riktigt. Inte förvånad alls att han åkte.

Erik , För några veckor sedan undrade jag faktiskt vad han hade där att göra, men han är tydligen på G. Bra jobbat.

Johan , helt okej tycker jag. Blev nästan lite orolig innan, eftersom han varit så " balladaktig ". Tyckte att han gjorde det bra.

Felicia , Nej, idag var det inte värst bra tyckte jag. Hon har en bra röst, men rock var inte hennes grej.

Danny , Bra som vanligt, trots den " trasiga " rösten. Måste vara en fantastisk upplevelse, att se så innerfernaliskt söt ut, och dessutom faktiskt kunna sjunga riktigt bra tongue.gif . Jag menar.....om han skulle gå och vinna, behöver ju ingen anklaga honom för att vinna bara på sitt utseende smile.gif Han kan ju verkligen sjunga också.

Linda , Tyckte jag var riktigt bra idag igen. Jag gillar den tjejen.

Mest förvånad blev jag av att Johan var med bland de som hängde löst. Då hade jag nog förr trott på Felicia.

Men nu är det ju så här, att smaken är som baken, delad wub.gif  :P , Och tur är väl det smile.gif

Ikväll var i alla fall inte din och min smak delad som baken! Vi tyckte precis likadant! Jag var övertygad om att Felicia skulle få åka hem idag - rock är verkligen inte hennes grej! biggrin.gif De övriga skötte sig bra, en del över förväntan t.o.m. som Johan och Denny - trodde inte att de skulle vara så bra som de visade sig vara, kul. smile.gif Markus var som vanligt outstanding, tror och hoppas att han vinner hela tävlingen i slutänden. wub.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 21-10-2006, 00:28)
Markus var som vanligt outstanding, tror och hoppas att han vinner hela tävlingen i slutänden. wub.gif

Kul att du tyckte liknande. Som det ser ut just nu så hoppas jag också att han tar hem hela grejen wub.gif . Jag röstar ju normalt inte, men om det skulle visa sig att det i finalprogrammet, skulle stå mellan honom och nån jag tycker mindre bra om, då röstar nog jag också rolleyes.gif wub.gif
ullislerum
Jo, jag tyckte nog oxå att det var helt rätt. Angående Felicia tycker jag inte man kan dömma ut henne för att hon inte gjorde rocktemat perfekt. Det är ju som sagt inte hennes grej och något ironiskt att hon ÄNDÅ gjorde det bättre än Snäckan (enligt min smak) som hela tiden sagt att rock är hans element.. eller hur det nu var.. blink.gif lite pinsamt kanske...

Heja Markus!!!!!!!!!!!!! wub.gif wub.gif
askar
Min åsikt om kvällens framträdanden... få se vad folket tycker.

Johan ...... Ganska bra trots några falska toner som smög sig in

Felicia ...... Riktigt bra ikväll... jag tittar knappt men kände känslan i låten

Linda ...... Började bra, men ...

Cissi ...... Imponerar inte på mig... kan gärna få åka hem ikväll

Markus ...... Han ÄR redan Idol 2006.. hoppas han håller till slutet

Erik ...... Så där... inte samma klass som förra veckan

Så här långt ... tror jag att Linda, Cissi och Erik kommer att hänga löst

Danny ...... En stor besvikelse... jag ändrar mig... skicka hem Danny istf Cissi
yenny
Den som var absolut bäst utan tvekan var Markus!
Johan tyckte jag var riktigt dålig.
Gissar på att Johan, felicia och kanske Linda eller cissi hänger löst.
Allis
Jag gissar att Erik, Johan, och Cicci hänger löst ikväll.
Bäst var Marcus såklart, tätt följd av Felicia och Linda.
Danny har också en väldigt bra röst, men jag hoppas att Marcus tar hem spelet i slutändan wub.gif
askar
Å så fick jag se och höra dom... Westlife wub.gif
askar
Jag tror Johan åker ut.
askar
Mellan Cissi och Linda hade jag faktiskt tippat
att Cissi skulle åka ut. sad.gif
yenny
CITAT (askar @ 27-10-2006, 22:40)

Ja idag var faktiskt Linda mycket bättre... men jag tror att Cissi är poppulärare.
askar
CITAT (yenny @ 27-10-2006, 22:43)
CITAT (askar @ 27-10-2006, 22:40)

Ja idag var faktiskt Linda mycket bättre... men jag tror att Cissi är poppulärare.

Precis som jag tror att många tonårstjejer röstade på Danny,
bara för att han är såååå söt.

Faktiskt så tyckte jag att just Danny var den som presterade absolut sämst
och därför hoppades jag att han skulle skickas hem.
Gillan
Näääe, vad ledsen jag blir, Inte Linda, som jag såg som en ev finaldeltagare.

Ärligt, jag har inte tittat ikväll. Har varit på kalas istället, så jag får titta på reprisen på söndag.

Intressant och se vad ni tyckt i alla fall wub.gif wub.gif
Boxer
F*n! Linda var ju bäst!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon