|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Här är en till som är besviken att Linda åkte ut ikväll.  hade trott och hoppats att Cissi eller Danny skulle få åka hem ikväll för ingen av dem imponerade på mig åtminstone den här gången. Linda är ju en av de tre bästa totalt, synd att hon åkte ut - men jag tror att det kommer att gå bra för henne ändå.
Maria i Helsingborg
28-10-2006, 09:59
CITAT (askar @ 27-10-2006, 22:38) Jag tror Johan åker ut. Det trodde jag också. Synd att vi hade fel.
Piccante
03-11-2006, 19:57
Men idag åker väl Cissi ut va? eller Johan kanske... Nu är de som är kvar såpass duktiga så jag tycker inte att Cissi och johan spelar i samma division längre. De borde egentligen ha åkt förra veckan.
Väntar tills jag hört dom... men visst är väl antingen Cissi eller Johan på tur.
Spännande börjar det bli nu när så få är kvar.
malin72
03-11-2006, 20:20
jaha nu börjar det..med en av mina favvo låtar bra början
Oj oj oj vad Erik var bra ikväll
Felicia ...... Riktigt bra sång, men kanske var hon lite för lam i uttryck och inlevelse Erik ...... Överraskade igen... Riktigt bra (älskar låten) Oj vad den grabben har avancerat Danny ...... OK men inte mer, jag stör mig fortfarande på hans uttal Markus ...... Som alltid... han glänser och är verkligen me i låten även om det inte var någon topp Cissi ...... Överraskade också... kan det bero på att jag älskar också den låten... nej då... hon var riktigt bra fast liiite svagt Johan ...... Räcker inte riktigt till Låter bra med kören men annars... besviken  Han ska ut ikväll
Nu är vi åtta stycken här som tycker till Felicia var ganska bra Erik! Jösses! Han växer ju grabben! Varför visade han inte vad han går för från början?! Danny, hittade tack och lov, tillbaka till sig själv. Sjöng riktigt bra idag, dock inte perfekt. Markus, Oh shit! Han är ju bara för bra. Här höll vi inte riktigt med juryn, men vi är förmodligen lite fägade. Alla älskar vi Markus Cissi, både ja och nej. Ganska bra, men ändå inte? Njaaa, hon kaaanske är en av de som ev åker ikväll Johan, shit, shit, shit, han kan ju så mycket mer, Tyvärr så tror vi att det är han som ryker i kväll Jaha, nu är det bara at vänta på resultatet
Maria i Helsingborg
03-11-2006, 21:34
Cissi eller Johan, that´s the q-stion.......
Piccante
03-11-2006, 21:45
Det inträffade inget under programmet som fick mig att ändra uppfattning om vilka som hänger löst. Kanske Johan räddas av alla fjortistjejer som röstar, han har hängt löst konstant men ändå klarat sig.
CITAT (Leocarpus @ 03-11-2006, 21:45) Det inträffade inget under programmet som fick mig att ändra uppfattning om vilka som hänger löst. Kanske Johan räddas av alla fjortistjejer som röstar, han har hängt löst konstant men ändå klarat sig. Hoppas och tror att fjortisarnas pengar inte räcker till
Jag tror Johan tyvärr får stanna kvar pga alla småflickor... så det blir nog Cissi som åker i kvall. Erik tyckte jag var bäst i kväll, sedan Markus och Danny.
Erik tyckte jag var bäst i kväll, sedan Markus och Danny.[/QUOTE] Instämmer  Och nu ser jag att det blev helt fel med citeringen när jag gjorde ändring.
Va fan... står det mellan Cissi och Danny Trodde ju Johan skulle hem. Då kan de skicka hem Danny iså fall.
Nä men va F-N rent ut sagt! Jag måste ju erkänna att jag blev väldigt förvånad över att Danny åkte ut.
CITAT (yenny @ 03-11-2006, 22:38) Nä men va F-N rent ut sagt! Jag måste ju erkänna att jag blev väldigt förvånad över att Danny åkte ut.
CITAT (askar @ 03-11-2006, 22:39) CITAT (yenny @ 03-11-2006, 22:38) Nä men va F-N rent ut sagt! Jag måste ju erkänna att jag blev väldigt förvånad över att Danny åkte ut. 
CITAT (yenny @ 03-11-2006, 22:40) CITAT (askar @ 03-11-2006, 22:39) CITAT (yenny @ 03-11-2006, 22:38) Nä men va F-N rent ut sagt! Jag måste ju erkänna att jag blev väldigt förvånad över att Danny åkte ut.  
Är inte särskilt förvånad, men hade trott att Johan och Cissi skulle åka ur tävlingen före Danny. Nu är det bara att vänta och se i vilken ordning de övriga får lov att se sig utröstade. Tror att det blir Erik som möter Markus i finalen så småningom. Erik har verkligen växt under de senaste programmen, ikväll var han t.o.m. bättre än Markus (det hade jag inte väntat mig...).
malin72
03-11-2006, 23:32
ja idag tycker jag att Erik var jätte bra han kan gå långt....älskar det med pianot kanooooooooon
Nu är ju inte IDOL, det mest seriösa program man kan se, men hur tänker ni , när det handlar om vem som ska åka ut? Är det hur personen i sig, klarar av kvällens uppträdande, eller blir det en sammanfattning av hur de " skött sig ower all "? Vi disskuterade just det en stund i gårkväll. Och vi var ganska överens om att det måste bli " ower all ". Som tex Markus, han gjorde, enligt vårt tycke, den sämsta insatsen hittills. Om han hade åkt igår, hade vi fått spader allihop. Eftersom vi tycker att han är den som gjort bäst ifrån sig totalt sett. Därför tyckte vi också att det var konstigt att Danny fick gå. Han kan sååå mycket bättre än vad han presterade i går. Johan, däremot blev vi väldigt förvånade över att han fick stanna kvar? Han haar inte gjort så bra ifrån sig, tyvärr. Från en Gillan, som fortfarande inte förstår varför Linda fick lämna förra veckan Det är ju tur att smaken är som baken.............delad
birgitek
04-11-2006, 07:00
Ajdå, hade hoppats på Erik och Danny i final! Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 04-11-2006, 07:00) Ajdå, hade hoppats på Erik och Danny i final! Birgit Ek Erik!!!.......i final!!!  , den tanken har inte ens slagit mig............ förrän i går
Nu har jag sett på de senaste inslagen med Erik och Markus (tv4.se). Markus är inte att leka med, han har varit bra ända från början. Frågan är väl bara om han kan utvecklas mer än så här, han kanske redan är på topp? Men det finns nog ingen tvekan om att han är en av två i finalen. Erik! Jaa jösses, honom har jag hejjat på ända från början. Och han har ju verkligen utvecklats, och inte har han behövt anstänga sej så väldans mycket heller. Han är absolut min andra kandidat till final. Hejja Erik!
Piccante
04-11-2006, 11:39
Jag trodde att de tre sista att göra upp om finalplatserna skulle bli Markus, Felicia och Danny. Men se så fel man kan ha.
Vad jag har läst i tidningarna så är Danny väldigt musikaliskt skolad, med förflutet i musikklasser och musikundervisning ändå från första skoldagen. På ett vis är det väldigt dåligt att han inte har skärpt till sig och presterat bättre då men jag tror att han var en av de som hade bäst bredd och det är ju flera olika teman kvar. Överlag så har han ändå varit bra. Obegripligt att han kunde åka ut före Cissi som jag inte tycker har varit bra någon gång och Johan som verkar bli sämre för var gång.
Jag fattar inte nå´t av IDOL längre. Kanske vore det bättre om juryn fick vara med och rösta.
CITAT (Evgeni @ 04-11-2006, 06:46) Nu är ju inte IDOL, det mest seriösa program man kan se, men hur tänker ni , när det handlar om vem som ska åka ut? Är det hur personen i sig, klarar av kvällens uppträdande, eller blir det en sammanfattning av hur de " skött sig ower all "? Så här tänker jag: På de stora hela, hur de har presterat alla gånger. Fast även om de har utvecklats. Sen kollar man ju även på kvällens uppträdande också. Tex Marcus har ju varit jättebra hela vägen, men inte utvecklats något. Erik var okej från början, men han har ju utvecklats (lärt sej något) och är nu jättebra. Cissi var en av mina favoriter, men hon blir tyvärr inte bättre (snarare sämre) Hon verkar inte alls lära sej nått utan bara köra på sitt spår. Johan händer det inte heller något med. Sen tror jag tyvärr att väldigt många som tittar röstar på sin favorit.. och då menar jag inte hur de sjunger utan hur söta de är. (tex alla småflickor)
Alla har inte sjunit klart ännu ikväll men jag har bestämt mig för länge sedan, Markus bara måste vinna Idol!
Jag tycker att Cissi sjunger falskt som vanligt. Förstår inte att Danny åkte ut före henne
Så här tycker jag under låtens gång, innan juryn sagt sitt men ofta stämmer det överens med deras.
Erik ...... Uj uj så han rasade... inte många rätt där
Cissi ...... vad har hon där att göra?
Markus ...... Vad klarar väl inte denna grabb.... Glänser
Johan ...... Lite rätt idag men inte mer
Felicia ...... Låten var väl inte bästa valet... annars har hon ju visat att hon kan sjunga
Andra omgång
Erik ...... Nu fixade han det riktigt bra jämfört med första
Cissi ...... Jag kan betala en del av biljetten hem
Markus ...... Jesses! Markus Markus Markus... glänser!
Johan ...... Nu var han tillbaka... Yesss!.. fast rösten kunde haft lite mer whisky
Felicia ...... Många falska toner... inte hennes kväll
Markus var som väntat bäst och Johan överraskade med att vara näst bäst ikväll. Hoppas att Erik får sitta löst ikväll så att han får känna på hur det känns... men jag tror att Cissi blir den som får åka hem.
Förvånas över att de flesta Idol-kandidaterna har så lite rytm i kroppen...
spektakelrakel
10-11-2006, 22:10
Jag tycker man borde rösta hem juryn, för är detta det bästa de vaskat fram i hela Sverige så har de inte gjort sitt jobb speciellt bra...
CITAT (spektakelrakel @ 10-11-2006, 21:10) Jag tycker man borde rösta hem juryn, för är detta det bästa de vaskat fram i hela Sverige så har de inte gjort sitt jobb speciellt bra... 
CITAT (spektakelrakel @ 10-11-2006, 22:10) Jag tycker man borde rösta hem juryn, för är detta det bästa de vaskat fram i hela Sverige så har de inte gjort sitt jobb speciellt bra...  Håller jag inte me om...du ska få se att Markus kommer att bli Idol inte bara här hemma utan också utomlands. Du kan inte bara komma och diskvalificera en stor del av Svenska folket som ju ser och gillar konceptet. Smaken... den är som bekant....
Japp... så åkte Cissi hem. och jag behövde inte ens bidra med respengar.
Phu... så kan man andas ut... Det var verkligen cissis tur att åka hem i kväll. Markus var bra som vanligt. Erik var helt okej. Johan överaskade. Och Felicia var sådär, sjöng lite falskt tyckte jag.
spektakelrakel
11-11-2006, 08:48
CITAT (askar @ 10-11-2006, 22:20) CITAT (spektakelrakel @ 10-11-2006, 22:10) Jag tycker man borde rösta hem juryn, för är detta det bästa de vaskat fram i hela Sverige så har de inte gjort sitt jobb speciellt bra... :blink: Håller jag inte me om...du ska få se att Markus kommer att bli Idol inte bara här hemma utan också utomlands. Du kan inte bara komma och diskvalificera en stor del av Svenska folket som ju ser och gillar konceptet. Smaken... den är som bekant....  Jag tror också Markus vinner, och han sjunger väldigt bra. Jag diskvalificerar ingen grupp av svenska folket (var du nu fick det ifrån)- jag gillar också konceptet (annars hade jag inte tittat och ännu mindre kommenterat). Men att ha fem finalister, där åtminstone tre sjunger falskt tycker jag inte är något starkt finalfält. Det var allt.
CITAT (spektakelrakel @ 11-11-2006, 08:48) CITAT (askar @ 10-11-2006, 22:20) CITAT (spektakelrakel @ 10-11-2006, 22:10) Jag tycker man borde rösta hem juryn, för är detta det bästa de vaskat fram i hela Sverige så har de inte gjort sitt jobb speciellt bra...  Håller jag inte me om...du ska få se att Markus kommer att bli Idol inte bara här hemma utan också utomlands. Du kan inte bara komma och diskvalificera en stor del av Svenska folket som ju ser och gillar konceptet. Smaken... den är som bekant....  Jag tror också Markus vinner, och han sjunger väldigt bra. Jag diskvalificerar ingen grupp av svenska folket (var du nu fick det ifrån)- jag gillar också konceptet (annars hade jag inte tittat och ännu mindre kommenterat). Men att ha fem finalister, där åtminstone tre sjunger falskt tycker jag inte är något starkt finalfält. Det var allt. Oj då... ta det inte sååå allvarligt...jag sa det med glimten i ögat fast jag ser nu att jag missade å sätta en lol efter arga.
Klart slut
spektakelrakel
11-11-2006, 08:55
Okej.  Det är det där med nätkommunikation som inte alltid är så lätt...
Men jag vet ju inte vad jag ska tro längre  . Jag hade ju hoppats på Markus, Linda och Danny, i final. Nu är det ju bara Markus kvar Men precis som jag har sagt förut, smaken är som baken............... Men jag fattar inte hur Erik och Cissi ( i viss mån också Johan ) kan vara kvar.........när Danny och Linda åkt ut, som faktiskt kunde/kan sjunga  . Vinner inte Markus det här...............ja, då vete sjutton vad jag ska tycka
Bra att Cissi åkte hem. Det var dags för henne nu.
birgitek
11-11-2006, 10:45
CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 09:01) Men jag vet ju inte vad jag ska tro längre  . Jag hade ju hoppats på Markus, Linda och Danny, i final. Nu är det ju bara Markus kvar Men precis som jag har sagt förut, smaken är som baken............... Men jag fattar inte hur Erik och Cissi ( i viss mån också Johan ) kan vara kvar.........när Danny och Linda åkt ut, som faktiskt kunde/kan sjunga  . Vinner inte Markus det här...............ja, då vete sjutton vad jag ska tycka  Det klart att Markus vinner, rent musikaliskt och röstmässigt är ju han totalt överlägsen även om han inte varit min personliga favorit (det var den där långhårige hårdrockkillen, även om han inte hade världens bästa röst) Tycker det är konstigt att Felicia är kvar, hon är ju bara tråkig, konstigt också att Danny försvann. Birgit Ek
Ja, jag tror också att Markus vinner. Han ÄR en stjärna, men man måste ringa rösta på sina favoriter om man vill att de ska vara kvar. Se hur det gick för Danny. Äntligen åkte Cicci ut. Det var på tiden.
Maria i Helsingborg
11-11-2006, 12:07
CITAT (Allis @ 11-11-2006, 11:47) Ja, jag tror också att Markus vinner. Han ÄR en stjärna, men man måste ringa rösta på sina favoriter om man vill att de ska vara kvar. Se hur det gick för Danny. Äntligen åkte Cicci ut. Det var på tiden.  Jag fick en stark känsla av att DENNA gången kände sig juryn tvingade att visa svenska folket vem som skulle röstas ut. Det var sören vad de var på Cissi. Jag tyckte själv att hon gjorde den sämsta insatsen igårkväll men tyckte att det var uppenbart "jury-påtryck"
Piccante
11-11-2006, 13:44
Äntligen är ordningen återställd, Cissi åkte ut. Inte en dag för tidigt. Sedan är jag lite kluven till IDOL. Ska man se det som ett program som vaskar fram naturbegåvningar, då är ju Markus helt klar som vinnare. Eller ska man se idolkonceptet som en väg för hyfsat begåvade talanger att få utvecklas med hjälp av coaching från juryn. I så fall tycker jag nog att Erik är den som har utvecklats mest för han har blivit riktigt bra under resans gång, medan Markus verkar vara född färdig artist.
Sen är jag rätt besviken på Johan och Felicia. Tyckte båda var rätt bra i kvalet men de har inte hänt speciellt mkt med dem under programmet. Förutom igår då när Johan äntligen fick beröm. Men det är väl att rycka upp sig i senaste laget, inte helt värdig en plats bland de tre sista. Cissi har jag aldrig förstått varför hon är med och överraskningar från hennes sida uteblev.
Nu lutar det nog åt att det blir Markus, Erik och Johan som gör upp om de två finalplatserna?
Så här tycker jag ikväll... Felicia kan få åka hem. Första omgången :
Markus ...... Skönsång och känslor.. toppen!
Felicia ...... Tja... så där...inte lika falskt som förra veckan..men inte mer
Johan ...... Riktigt bra och mycket känsla me... inte sååå många falska toner
Erik ...... Hade verkligen valt rätt låt... nu visar han sitt rätta jag Yess!
Andra omggången: Markus ...... Jämrars ... tårar och bara Yesss!!!! Felicia ...... Jaha.. och.. hon kan åka hem Johan ...... I samma stil som första men han måste slipa bort de falska tonerna de var fler nu Erik ...... Jesses vad grabben har avancerat... Yeah!!! Vågar nog säga att i final är Markus och Erik
I kväll tyckte jag att Erik var klart bäst, tätt följd av Markus.
Johan och Felicia kan åka hem båda två tycker jag.
CITAT (yenny @ 17-11-2006, 21:34) I kväll tyckte jag att Erik var klart bäst, tätt följd av Markus.
Johan och Felicia kan åka hem båda två tycker jag. Då tycker vi likadant ikväll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|