Full version: glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Lars-Olof Arvids
Pejori, vad härligt att det går åt rätt håll med din hund! Hoppas verkligen att hon klarar sig! wub.gif

Agneta, grattis till vinsten! Är det bara på vintern som hararna äter sin egen avföring? Jag har hört att de alltid gör det, nästan som en form av idisslande.

Klura, jag är glad över att jag snart ska få två nya bokhyllor för att få plats med alla böcker och diabildsmagasin! biggrin.gif

Olle
askar
Tack!:)
Du har säkert rätt ang hararna, minns bara att de sades så
i programmet.
Alba
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 22:06)
den här tiden har varit ett rent helvete...och jag har varit på väg att ge upp många gånger...men hon är bara ett år, så det var tillslut inte aktuellt att avsluta hennes liv...
sen i juni har hon kosta mej vad tre renrasiga collies gör...men hon är värld varenda krona wub.gif wub.gif

Usch vilken pärs.
Jag ser att hon har lyckan att bo hos rätt matte.
Underbart att allt går rätt väg.
Klura
Skulle bara åka en sväng och kika på en kyl/frys idag..
Men när jag åkte därifrån så hade jag beställt en Side by side, spis och diskmaskin. Så det blir nytt lagom till jul wub.gif
pejori
CITAT (Alba @ 21-11-2006, 15:07)
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 22:06)
den här tiden har varit ett rent helvete...och jag har varit på väg att ge upp många gånger...men hon är bara ett år, så det var tillslut inte aktuellt att avsluta hennes liv...
sen i juni har hon kosta mej vad tre renrasiga collies gör...men hon är värld varenda krona wub.gif  :wub:

Usch vilken pärs.
Jag ser att hon har lyckan att bo hos rätt matte.
Underbart att allt går rätt väg.

nu orkar hon leka med dom andra hundarna jag har wub.gif wub.gif
kan stå hur länge som helst och bara se på henne när hon springer med dom andra...det var längesedan hon orkade det, och hade en sådan livsglädje wub.gif wub.gif
nu betalar sig mödan verkligen wub.gif
mulle
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Underbart, Pejori!
Snart orkar hon säkert komma och hälsa på sin syster... tongue.gif
Mulle
Eva i Höga
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-11-2006, 13:44)
Om du åker runt och tittar efter lökar i helgen får du gärna höra av dig om du hittar något bra ställe med stort sortiment och helst minst 50% rabatt. Även jag har blivit hagalen som du märker! biggrin.gif

Olle

Som jag berättat tidigare gick min bil sönder och blev inte lagad till helgen så det blev ingen rundresa bland plantskolorna för min del. Var ute i skogen o plockade svamp o mossa istället. Men var på Gardencenter i Kungälv igår och där hade de en bytta med lökpåsar för 10 kr/st. Fick med mig en kasse hem som jag grävde ner. Oj, så mycket lökar jag har nu!
stina
Ingen kyla i sikte - det gör mej glad! rolleyes.gif
pejori
mej också laugh.gif laugh.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Eva i Höga @ 21-11-2006, 18:46)
Om du åker runt och tittar efter lökar i helgen får du gärna höra av dig om du hittar något bra ställe med stort sortiment och helst minst 50% rabatt. Även jag har blivit hagalen som du märker! biggrin.gif

Olle

Som jag berättat tidigare gick min bil sönder och blev inte lagad till helgen så det blev ingen rundresa bland plantskolorna för min del. Var ute i skogen o plockade svamp o mossa istället. Men var på Gardencenter i Kungälv igår och där hade de en bytta med lökpåsar för 10 kr/st. Fick med mig en kasse hem som jag grävde ner. Oj, så mycket lökar jag har nu!

Kul! Var i Kungälv ligger Gardencenter?

Olle
Eva i Höga
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-11-2006, 08:15)
CITAT (Eva i Höga @ 21-11-2006, 18:46)

Olle

Kul! Var i Kungälv ligger Gardencenter?

Olle

Det ligger i Rollsbo industriområde. Är mycket sällan där så jag kan inte säga så mycket om dem men det var roligt att hitta billiga lökar. De har en hel del utplanteringsväxter också men det regnade så kopiöst när jag var där så jag ville inte gå ut och titta.
anna_rispan
På förmiddagen o lunch så pratade jag med en klasskamrat som var ovanligt vänlig. Tycker att han varit så tvär förut. Men som sagt idag var det lättare att prata. Det gör mig glad.
Magdis
Jag är glad för att jag har så fina barn! smile.gif
Boxer
Jag hade alla rätt på det sista växtkunskapsprovet. laugh.gif
*Stintan*
Jag är glad för att jag har världens bästa vän wub.gif
malin72
jag är glad för att ni finns som stöd när det kliar i fingrarna och jag vill röka wub.gif wub.gif kom på att då sysselsätter jag ju fingrarna med så guuuuuuuuuuuuuuuuud vad jag ska skriva laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 19:08)
jag är glad för att ni finns som stöd när det kliar i fingrarna och jag vill röka wub.gif wub.gif kom på att då sysselsätter jag ju fingrarna med så guuuuuuuuuuuuuuuuud vad jag ska skriva laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Låter som det är dags att hämta upp svammeltråden igen, då har du inte tid att ens TÄNKA på rökat rolleyes.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 19:13)
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 19:08)
jag är glad för att ni finns som stöd när det kliar i fingrarna och jag vill röka wub.gif  :wub: kom på att då sysselsätter jag ju fingrarna med så guuuuuuuuuuuuuuuuud vad jag ska skriva laugh.gif  :lol:  :lol:

Låter som det är dags att hämta upp svammeltråden igen, då har du inte tid att ens TÄNKA på rökat rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif ja det kommer kanske snart tongue.gif
malin72
men fyyyyyyyyyy Reserv det har jag inte tänkt på förut men något i "din" bild ser så lockande ut laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

fast den skulle kanske hamna i gnäll tråden istället biggrin.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 19:20)
men fyyyyyyyyyy Reserv det har jag inte tänkt på förut men något i "din" bild ser så lockande ut laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

rolleyes.gif hoppsan!! Jag har funderingar på att sluta, ska arbeta hårt på det wub.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 19:24)
men fyyyyyyyyyy Reserv det har jag inte tänkt på förut men något i "din" bild ser så lockande ut laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:

rolleyes.gif hoppsan!! Jag har funderingar på att sluta, ska arbeta hårt på det wub.gif

ja lycka till när du ska sluta smile.gif
Reserv
men fyyyyyyyyyy Reserv det har jag inte tänkt på förut men något i "din" bild ser så lockande ut laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:

Allt för din skull Malin så du inte faller för frestelsen, hoppas bilden duger rolleyes.gif wub.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 19:46)
men fyyyyyyyyyy Reserv det har jag inte tänkt på förut men något i "din" bild ser så lockande ut laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Allt för din skull Malin så du inte faller för frestelsen, hoppas bilden duger rolleyes.gif wub.gif

rolleyes.gif såg nu tongue.gif vad snällt men inte hade du behövt göra så inte smile.gif wub.gif wub.gif
Magdis
men fyyyyyyyyyy Reserv det har jag inte tänkt på förut men något i "din" bild ser så lockande ut laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

den här bilden hade väl passat ännu bättre? rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-11-2006, 20:52)

den här bilden hade väl passat ännu bättre? rolleyes.gif

Det är juh Marlon Brando, skulle juh va´en Humphrey Bogart rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 20:59)
Det är juh Marlon Brando, skulle juh va´en Humphrey Bogart rolleyes.gif

Javisst det var ju Brando jag tyckte du skulle vara...Gudfadern! Han ser så cool ut i den rollen. rolleyes.gif
netaave
Jag är glad för att barnbarnen ska vara här i morgon, hela dan. smile.gif
cic
Jag är glad för att en av mina bästa vänner är hemma efter en lång resa. wub.gif Ännu gladare kommer jag bli på lördag då vi planerat att dela en flaska gin.. wacko.gif rolleyes.gif biggrin.gif
Berith
Och jag är väldigt väldigt väldigt glad att jag inte träffade på Lars Gustafsson häromdan utanför pizzerian. huh.gif Eller rättare sagt, att han inte träffade mej.

Vi stod på parkeringen utanför pizzerian, en ganska trång parkering. Det är ingen bra idé att tro att man kan vända där, mycket bättre att köra rakt fram och ut från parkeringen. Nåt som Lars Gustafsson inte höll med om...

Han började backa för att vända, och precis när han var millimetrar från att knäcka backspegeln på bilen bakom stannade han. Då hade jag redan hjärtat i halsgropen: "puh, vilken tur att han fick se faran!". Han kör framåt igen, lägger in backen... och tar ny sats. Rakt in i kofångaren på bilen bakom! "Men va faaasen!! ohmy.gif Märker han inte vad han gör??" Han kör framåt igen... och hela bakskärmen på hans bil är intryckt av den andres kofångare.

Allt går ju så fort, men jag hinner ändå tänka att "herregud, han måste väl för sjutton stanna och kolla hur det gick?!" Eftersom han kör framåt så tror jag såklart att han ska smita. Neejdå, han lägger in backen igen och.... backar booink rakt in i husväggen!

Då har jag kommit så långt att jag fått upp papper och penna och när han kör framåt igen och kör ut från parkeringen har jag antecknat bilnumret. Allt gick så fort och jag kom mej inte för att hoppa ut och stoppa honom, men när han stack gick jag ut och kollade den andra bilen. Det blev bara lite färgflagor från Lars Gustafssons bil på kofångaren. Vilken tur!

Så jag är väldigt glad att jag inte träffade på Lars Gustafsson häromdan utanför pizzerian... huh.gif huh.gif huh.gif
pejori
jösses!!!! ohmy.gif
den kan inte varit helt nykter, eller så var inte alla hästar vakna där ohmy.gif ohmy.gif
Reserv
Jag förstår att du är glad för det Berith blink.gif Va´det gäller Pejoris hästar så verkar det va´rätt vanligt att man inte väcker dom innan man gör nåt, tyvärr wacko.gif
Betty
CITAT (Berith @ 23-11-2006, 07:00)
Och jag är väldigt väldigt väldigt glad att jag inte träffade på Lars Gustafsson häromdan utanför pizzerian.  :huh: Eller rättare sagt, att han inte träffade mej.

Vem är Lars Gustafsson, nån kändis? unsure.gif Får närmare trå miljoner träffar om man googlar det namnet... huh.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 23-11-2006, 09:45)
Och jag är väldigt väldigt väldigt glad att jag inte träffade på Lars Gustafsson häromdan utanför pizzerian.  huh.gif Eller rättare sagt, att han inte träffade mej.

Vem är Lars Gustafsson, nån kändis? unsure.gif Får närmare trå miljoner träffar om man googlar det namnet... huh.gif

rolleyes.gif jag tolkade det som att Berith kollat upp bilägaren tongue.gif
Berith
Och jag är väldigt väldigt väldigt glad att jag inte träffade på Lars Gustafsson häromdan utanför pizzerian.  huh.gif Eller rättare sagt, att han inte träffade mej.

Neej ingen kändis. Jag tog ju bilnumret, gjorde en förfrågan på vem ägaren var och fick svaret i mobilen: Lars Gustafsson. sleep.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 23-11-2006, 09:57)

rolleyes.gif jag tolkade det som att Berith kollat upp bilägaren tongue.gif

Och jag tolkade det som om hon snackade om en speciell Lars Gustafsson. rolleyes.gif Nåja, jag får väl vänta och se vad hon säger, om hon svarar. biggrin.gif

Edit. Shit vad jag är o-snabb... på tangenterna! laugh.gif
Berith
CITAT (Betty @ 23-11-2006, 10:01)

laugh.gif Och jag blir så glad när jag syns!
Reserv
CITAT (Berith @ 23-11-2006, 10:04)
CITAT (Betty @ 23-11-2006, 10:01)

Och jag blir så glad när jag för en gångs skull verkar förstå va´en kvinna menar rolleyes.gif wub.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 23-11-2006, 10:05)
CITAT (Berith @ 23-11-2006, 10:04)

Och jag blir så glad när jag för en gångs skull verkar förstå va´en kvinna menar rolleyes.gif wub.gif

Och jag blir så full i skratt av att jag "läste inlägget så manligt"! (höll nästan på att fråga vad han hade för sorts bil den där Gustafsson...) rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Berith
CITAT (Betty @ 23-11-2006, 10:08)
Och jag blir så full i skratt av att jag "läste inlägget så manligt"! (höll nästan på att fråga vad han hade för sorts bil den där Gustafsson...)  :rolleyes:  :P  :lol:

sleep.gif En silverfärgad Nissan Primera.... (bes senast 060628)
mekare
jag är glad för jag är ledig i morgon och ska sova så länge jag vill smile.gif
Reserv
Och jag är glad för att jag fått hem en ny skärm till datorn, den gamla vände ut och in på sig i Tisdags blink.gif

Men fasen så annorlunda allt ser ut i den här wacko.gif Men, men, den funkar, man vänjer sig rolleyes.gif wub.gif
Tesa
Och jag är jätteglad för jag kom in på trädgårdsutbildningen som jag sökt... laugh.gif wub.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Tesa @ 23-11-2006, 17:44)
Och jag är jätteglad för jag kom in på trädgårdsutbildningen som jag sökt... laugh.gif wub.gif laugh.gif

Grattis!! wub.gif
anna_rispan
Jag är glad för mina snälla o fina klasskamrater!! wub.gif wub.gif
Eva i Höga
CITAT (Tesa @ 23-11-2006, 17:44)

Grattis, är jätteglad för din skull (och avundsjuk!)!
Klura
Å jag är så uppåt för jag har packat ner pyjamas, paraply och ananasrom.
Ska till Huskvarna i morrn och sova i husbuss vid vattnet.
Vill åka nuuu wub.gif
vickeva
Jag är glad för att jag är ledig i morgon,
för att vi ska till stugan,
för att mina systerbarn fyller tre år och ska ha kalas (gullungar),
för att min bästa kompis har beställt biljetter till James Bond på lördag,
för att det bara är fyra veckor till jul,
för att jag har ett jobb jag älskar,
för att jag har en familj jag älskar,
för att vi ska bygga oss ett nytt hus, bara vi får bygglov,
för att min dotter kom hem och sa att hon skulle få vg i både matte och naturkunskap,
för att min mammas verkar vara frisk från den hjärninfarkt som hon fick förra helgen och för en massa andra saker.
Jag är helt enkelt himla glad.
Biggan_
CITAT (Klura @ 23-11-2006, 21:57)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Då är du rustad för nästan allt!! laugh.gif laugh.gif wub.gif
netaave
CITAT (vickeva @ 23-11-2006, 22:11)
Jag är glad
för att det bara är fyra veckor till jul,

Hjäääälp!!!!
Klura
CITAT (Birgitta P @ 23-11-2006, 21:47)
CITAT (Klura @ 23-11-2006, 21:57)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Då är du rustad för nästan allt!! laugh.gif laugh.gif wub.gif

Funderar på om jag glömt nåt wink.gif
Tänker iaf inte ta med bikini..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon