Full version: glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Eva i Höga
Jag vill också gratulera Klura, förstår din känsla och hur du hoppar och studsar. Du är duktig!
Jag är också glad för jag köpte en digitalkamera igår! I helgen ska jag lära mig att använda den (är inte så teknisk men det ska nog gå) och sedan kan jag också lägga in lite fina bilder här förhoppningsvis. Då ska jag visa sånt som gör mig glad.
Eva
Elisabeth-Västkustkolonisten
Mitt i allt elände med branden här, röjning, försäkringsbolag osv fick vi igår ett glädjebesked.

Igår fick vi ett barnbarn till, en liten flicka.

Elisabeth
pejori
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-11-2006, 12:05)
Mitt i allt elände med branden här, röjning, försäkringsbolag osv fick vi igår ett glädjebesked.

Elisabeth

ÅÅÅ...grattis till den lilla smile.gif
Magdis
Jag blev glad igår när min dotter utbrast: "du är världens bästa mamma!!" wub.gif smile.gif
Lars-Olof Arvids
Grattis, mamma och mormor! smile.gif
Idag är jag glad över att det är så fint väder. Solen lyser och det är ännu så kallt att snön ligger kvar. Ett par fina, månljusa nätter har det också varit, då jag bl a har kunnat sitta vid köksfönstret och se en fin liten råbock med små spetsar till horn komma och äta av äpplena jag har lagt ut. Två kvällar i rad har han varit framme vid elvatiden.

Olle
askar
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-11-2006, 12:05)

Elisabeth

Grattis Elisabeth!
pejori
är glad över att det ser ut som hundens nya medicin hjälper biggrin.gif biggrin.gif
nu återstår att se, om hon orkar hämta hem sin vikt igen.... wub.gif
Klura
Idag har jag skrivit mitt 200:e inlägg i Adrians Medeltida vintermarknadstråd smile.gif
Tror att jag "skött mig" någorlunda bra under denna tid hos Odla wub.gif
Nu ska jag göra dottern glad genom att göra några matlådor som hon kan få med sig hem till Uppsala ikväll och stoppa i sin frys.
Student och matlagning matchar inte riktigt i detta fallet tongue.gif
Lars-Olof Arvids
Nu har den här tråden halkat farligt långt ner - finns här ingen mer som är glad över något?
Jag är glad över de fina bildföredragen jag såg på naturfotofestivalen i Vårgårda i lördags. För det trevliga födelsedagskalaset med släkten hemma i söndags. För att det är milt väder så att man kan plantera billiga lökar. För att jag har fått yngel av en ovanlig killi (akvariefisk) med det krångliga namnet Fundulopanchax gardneri nigerianus "Makurdi"... smile.gif

Olle
askar
Jag är jätteglad för nyss hade vi en flock sidensvansar
på besök för första gången... dom kollade alla tre matborden
men inget verkade smaka (solros-och hampafrön)
Fotade genom fönstret.
Magdis
Jag är glad för att jag ska äta så god lunch idag (sushi) smile.gif
askar
Nu är jag ännu gladare för vi har fått besök av en Domherre biggrin.gif
Det är också första gången en sån kommer till oss.
Alba
CITAT (askar @ 07-11-2006, 11:43)
Nu är jag ännu gladare för vi har fått besök av en Domherre biggrin.gif
Det är också första gången en sån kommer till oss.

Åh vad fina domherrarna är. Väldigt sällsynta hos oss.
För 2 år sedan hade vi ett par som kom lite då och då. Sista gången på försommaren då de åt av maskrosfrön !!
Lars-Olof Arvids
Grattis Agneta! Jag har också domherrar hemma omkring nu! smile.gif

Olle
askar
Tack! smile.gif
Det är så roligt när så många arter kommer.
Kameran är riggad men jag ser att fönstret kanske
behöver en liten putsning... men idag är det för kallt -12 just nu.
faith
CITAT (askar @ 07-11-2006, 12:43)

Jag blev glad nu bara av att se den här bilden. Domherren är min favoritfågel, de är så vackra så jag blir alldeles tagen varje gång. wub.gif
Betty
CITAT (faith @ 07-11-2006, 13:36)
CITAT (askar @ 07-11-2006, 12:43)

Jag blev glad nu bara av att se den här bilden. Domherren är min favoritfågel, de är så vackra så jag blir alldeles tagen varje gång. wub.gif

Jaa, de är så jul på nåt sätt... wub.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi blev glada idag när vi för första gången såg vår senaste barnbarn ( ingen fick hälsa på på sjulhuset, bara pappan)

Visserligen hade vi redan 11 innan (incl. 3 fosterbarn) men alltid är det roligt att få ett nytt barnbarn. Och min sambo blev ju så glad när han fick höra att han blir farfar ( morfar är han redan)

Elisabeth
Fialotta
Blev överasskad med 10 knallrosa högskaftade rosor i dag smile.gif ...orsaken'var för att jag är just jag ohmy.gif ...fatta hur glad jag blev wub.gif
stina
Det var vår i Stockholm idag! Varmt och fåglarna kvittrade! rolleyes.gif
pejori
vägde min sjuka hund igår smile.gif smile.gif
1,5 kilo upp på en vecka...JIPPIE!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Klura
Jag hämtade ut mitt nya körkort idag och hann knappt stänga plånboken förrän jag blir invinkad i en poliskontroll och fick blåsa och visa körkortet. Det var kul tongue.gif
yenny
CITAT (pejori @ 07-11-2006, 20:07)
vägde min sjuka hund igår smile.gif smile.gif
1,5 kilo upp på en vecka...JIPPIE!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Va härligt att det går åt rätt håll biggrin.gif wub.gif
askar
Talalalalaaa jag är så gla idag biggrin.gif
Alldeles om en stund är första matbrödet gräddat...
mummms wub.gif
Eva i Höga
Härligt askar, man blir verkligen glad av nygräddat matbröd! Jag bakade igår och det är så härligt när det doftar nybakt i hela huset. Då blir man glad!
Lars-Olof Arvids
Oj vad det luktar om Evas bak! Och Agnetas med tror jag! tongue.gif

Olle
Lars-Olof Arvids
Nu på lunchrasten har jag varit på Returvaruhuset (second hand) och fyndat krukor. En bra trave små och mellanstora för 1 kr/st, och en STOOOR fin lerkuruka som jag nätt och jämnt får hem på cykeln - för 20 kr! smile.gif
Även så här års går det ju bra att plantera tåliga sticklingar. T ex av blomstervagga, som dessutom rotar sig så snabbt att de garanterat är säljklara på loppmarknaden i Spekeröd om ett par veckor.

Olle
Farmor
Idag är jag inte bara glad, jag är lycklig. smile.gif rolleyes.gif laugh.gif

Har fått besked av doktorerna att det inte finns någon cancer kvar i mitt bröst. Som säkerhet att det inte ska komma igen ska jag få 25 strålbehandlingar och peta i mig nåt piller i 5 år, men det gör jag så gärna för att få vara frisk. tongue.gif
pejori
CITAT (Farmor @ 08-11-2006, 22:14)

Har fått besked av doktorerna att det inte finns någon cancer kvar i mitt bröst. Som säkerhet att det inte ska komma igen ska jag få 25 strålbehandlingar och peta i mig nåt piller i 5 år, men det gör jag så gärna för att få vara frisk. tongue.gif

jättegrattis farmor!!!
kan inte föreställa mej vilken lättnad du måste känna nu, efter att ha gått och väntat på provsvaren wub.gif wub.gif wub.gif
jätte lycka till i fortsättningen wub.gif
askar
Idag är jag inte bara glad, jag är lycklig.  :)  :rolleyes:  :lol:

Kram på dig Farmor wub.gif
Så glad jag också blir... har ju två systrar som op bröstcancer.
Bägge mår bra idag. wub.gif

Många Lycka till med fortsatt behandling. wub.gif
Klura
Åååå vilken lättnad Farmor wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_

Vilket underbart besked, klart du är lycklig! wub.gif
Lars-Olof Arvids
Härligt Farmor! Att vara frisk är verkligen något att vara tacksam för! wub.gif

Olle
yenny
Å va skönt att få det beskedet Farmor. Grattis!
Klura
Lunchade idag på sonens skola i Jakobsberg där han går Hotell o Resturang.
Förrätt:
Kräftströmming, lagrad ost och knäckebröd
Varmrätt::
Cidermarinerad Fläskhare med Rotsaksgratäng och Ingefärssås.
Efterrätt:
Svartvinbär o Myntasorbé med Björnbär, Physalis, Apelsinsirap och Havreflarn + Kaffe på maten.
Pris: 59:- wub.gif
Anki på Öland
CITAT (Klura @ 09-11-2006, 23:50)
Lunchade idag på sonens skola i Jakobsberg där han går Hotell o Resturang.
Förrätt:
Kräftströmming, lagrad ost och knäckebröd
Varmrätt::
Cidermarinerad Fläskhare med Rotsaksgratäng och Ingefärssås.
Efterrätt:
Svartvinbär o Myntasorbé med Björnbär, Physalis, Apelsinsirap och Havreflarn + Kaffe på maten.
Pris: 59:- wub.gif

När jag jobbade på Järfälla kommun brukade vi gå dit och äta jullunch varje år - wow vilken mat man fick!!!!! och billigt... wub.gif
Anki
Eva i Höga
Farmor, jag blev också lycklig när jag läste ditt inlägg. Grattis och kram.
Klura
Wiiieeee!
Jag har fått besked om att jag får garage i huset 1 mars.
Vi har bara tre stycken och jag har väntat sen 1993.
Absolut anledning till att fira wub.gif
Klura
Anki på Öland, Tyvärr tror jag inte de ska ha julluncher i år.
Vi pratade om de igår för jag hade gärna gått på en sådan.
Betty
Fick svar från mammografiundersökningen idag; Friska bröst, ny undersökning om 22 månader! biggrin.gif
askar
Visst blir man glad när brevet kommer och svaret är positivt. smile.gif

Men jag undrar om det inte går att utveckla mammograf
där man ninte behöver klämma brösten som nu.
Aj,aj vad ont. sad.gif
Betty
CITAT (askar @ 10-11-2006, 13:52)

Aj,aj vad ont. sad.gif

Ja, jag blev jätteglad för jag tycker att det är ytterst plågsamt. Fattar inte varför det inte funkar att undersöka med t.ex. ultraljud.
Reserv
CITAT (Betty @ 10-11-2006, 15:25)
CITAT (askar @ 10-11-2006, 13:52)

Aj,aj vad ont. sad.gif

Ja, jag blev jätteglad för jag tycker att det är ytterst plågsamt. Fattar inte varför det inte funkar att undersöka med t.ex. ultraljud.

Det gör det, men det tar så mycket längre tid. Om det uptäcks cancer på mamografin så ultraljudsundersöks brösten för att mer exakt se var cancern sitter när dom gör en biopsi. Det är inte alltid cancern upptäcks på mamografin utan kvinnan har själv känt förändringar i form av antingen knölar eller "gropar" i brösten, då görs en untraljudsundersökning. Därför är det viktigt för alla er kvinnor att ni vet hur era bröst känns när dom är friska, juh tidigare åtgärderna sätts in desto bättre chans till överlevnad.
Farmor
wub.gif Vill säga tack till er alla goa odlamänniskor. Ni ska veta att det känns så himla bra att få uppmuntran och kramar från er. Jag tror det hjälper till att bli frisk fortare.

Och som Reserv säger, känn på brösten flickor. Ju fortare en knöl blir behandlad desto bättre prognos. Min knöl var så liten att den inte syntes på mammografin jag gjorde i januari, men i juni kände jag den själv av en slump.

En stor kram till er alla.
Reserv
Febern är äntligen borta och kroppen värker inte sååå mycket längre, nu är det bara nattsömnen som fattas, annars skulle allt kännas relativt bra. rolleyes.gif
malin72
idag blev jag glad för att vi bestämde oss för att vara barnlediga på fre och unna oss att sova över i övernattnigs lägenheten i gamla stan som min familj har....kan säga att det händer inte ofta att jag sover utan barnen smile.gif hoppas att det ska gå bra rolleyes.gif

men glad är jag för det ska bli mysigt att bara vara och strosa runt, kanske köpa lite julklappar mm wub.gif
kerstin z5-6
Dubbellyllos smile.gif där är mysigt .själv är jag glad för att mina rosfrön har svällt upp laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-11-2006, 19:52)
Dubbellyllos smile.gif där är mysigt .själv är jag glad för att mina rosfrön har svällt upp laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif spännande ska bli kul att se vad det blir av dom smile.gif
Fialotta
Lars-Olof Arvids
Fin dag ja, det blev det till slut efter förmiddagens hällregn. Här är lite blåsigt och mycket högt vatten i hamnen, men solen skiner! Jag är också glad över att ha fått nya fiskyngel igen. 15 st Fundulopanchax sjoestedti - det vet väl alla vad det är? rolleyes.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon