|
CITAT (LadyG @ 03-11-2006, 15:04) Hur ska ni kunna skilja på t ex mig och min älskling (vi har olika nick men samma IP om Göran skulle välja att kolla) och alla andra som har familjemedlemmar på Odla så att de som som är oskyldiga inte straffas? det är där kruxet ligger... men ett sätt, är att titta på typ av inlägg. är det inlägg från en odlait, som bara dyker upp i diskussionstrådar, så är det nära att tro på ett forumtroll. i värsta fall, så får bara en familjemedlem vara medlem och man får använda samma nick
CITAT (Hamilton @ 03-11-2006, 15:09) Nu är det väll inte det som hon har skrivit som Afrodite som gör folk oroliga utan vad hon har använt för nick tidigare i andra kanske tom infekterade trådar  ............................ Exaktamente. I alla fall är det så för mig
Bettson
03-11-2006, 15:14
CITAT (LadyG @ 03-11-2006, 16:04) Hur ska ni kunna skilja på t ex mig och min älskling (vi har olika nick men samma IP om Göran skulle välja att kolla) och alla andra som har familjemedlemmar på Odla så att de som som är oskyldiga inte straffas? Som det vanligtvis brukar gå till när man letar efter datoranvändare som missksäter sig. FÖr det första måsta man väl ha en giltig e-postadress. Och visst kan man vara flera familijemedlemmar på samma IP. det har man ju när det gäller bredband. Men har man tio nicks på samma IP så är nog sannolikheten stor att det är en dubbelbluff. Vanligtvis så brukar man väl kunna spåra det där ifall man vill. Eller om man nu varit så klumpig att man registrerat flera nick på samma mailadress. OCh precis som i nadra sammanhang när det gäller datorer. Ifall en användare på IP missköter sig så drabbar det de andra. Så om man är rädd om sina relationer så borde man väl sköta sig. Det har registrerats en person som står som journalist alldeles nyligen i profilen. Den stackaren blir väl misstänkt kantro, inte bara av mig. OCh är hon inte afrodite så är det nog synd om henne.
CITAT (Inga från Närke @ 03-11-2006, 14:43) Du skriver "Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har".
Hur kan Ingemar göra det? Och frågan är också om han får redovisa detta öppet? Trist är i alla fall hela historien.  Jag har nu raderat all personlig info i min profil, det kändes inte bra att få veta att det sitter journalister och granskar det som skrivs här.
Bettson
03-11-2006, 15:21
Är det förresten någon som har adressen till pressombudsmannen.
För det är väl de som bruakr svara för journalisters etik och moral. Eller finns det någon annan pressorganisation eller grupp journalister tillhör.
För nu jävlar ska det klagas..för journalister ska enligt min mening vara öppna och ärliga.
Jag söker men jag är så förbenat upprörd så blodtrycket börjar susa i öronen.
Är det någon som vet.......
Vem vet, detta kanske är ännu ett led i Afrodites "undersökning". H*n erkänner att h*n har flera nick och sitter nu och analyserar reaktionerna av det Men då får det väl vara så då. Tycker hela historien är illa!
Ang IP nummer och att spärra dessa eller bara tillåta en reg pr IP. Det håller inte. Jag kollade precis och såg att både maken och jag har fått nya. Vet inte när, men att de ändras det vet jag eftersom vi när vi tog Bredband, fick veta att vi har "fem som byts per automatik" Att slippa troll är nog omöjligt. Det finns sjuka människor som trivs med att jäklas och förstöra för andra. De mår helt enkelt inte bra om de ser att andra trivs med livet och inte har bråk på gång. Vi har ju här på forumet sett en del exempel på sådana. När inte elakheterna längre bet på "offren" så valde de att lämna fältet.
Bettson
03-11-2006, 15:28
CITAT (faith @ 03-11-2006, 16:21) CITAT (Inga från Närke @ 03-11-2006, 14:43) Du skriver "Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har".
Hur kan Ingemar göra det? Och frågan är också om han får redovisa detta öppet? Trist är i alla fall hela historien.  Jag har nu raderat all personlig info i min profil, det kändes inte bra att få veta att det sitter journalister och granskar det som skrivs här.  Han får väl inte redovisa hennes namn men varför skulle han inte kunna få redovisa hennes övrigs nicks. Jag har alltid tyckt att man skall skriva i sin profil men förlåt alla som jag sagt det till. Nu går jag och raderar i min också. Jag är så förbannad på att jornalister ska sitta och undersöka oss anonymt så om det strider med journalistetiska regler så kommer jag att anmäla det till lämplig instans och se till att det kommer en undersökning till stånd. Men förmodligen är hon såslipad att hon kan sina lagar och regler och vet hur dessa skal utnyttjas. Utrsäkta mig men nu når jag så dåligt att jag måste gå och kräkas
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 15:28) Han får väl inte redovisa hennes namn men varför skulle han inte kunna få redovisa hennes övrigs nicks. Jag vet inte. Jag vet bara att det finns regler kring sånt här. Eller jag tror det gör det i alla fall.  Tezzla, ja det är inte helt omöjligt att det är som du säger.
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 15:28) CITAT (faith @ 03-11-2006, 16:21) CITAT (Inga från Närke @ 03-11-2006, 14:43) Du skriver "Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har".
Hur kan Ingemar göra det? Och frågan är också om han får redovisa detta öppet? Trist är i alla fall hela historien.  Jag har nu raderat all personlig info i min profil, det kändes inte bra att få veta att det sitter journalister och granskar det som skrivs här.  Han får väl inte redovisa hennes namn men varför skulle han inte kunna få redovisa hennes övrigs nicks. Jag har alltid tyckt att man skall skriva i sin profil men förlåt alla som jag sagt det till. Nu går jag och raderar i min också. Jag är så förbannad på att jornalister ska sitta och undersöka oss anonymt så om det strider med journalistetiska regler så kommer jag att anmäla det till lämplig instans och se till att det kommer en undersökning till stånd. Men förmodligen är hon såslipad att hon kan sina lagar och regler och vet hur dessa skal utnyttjas. Utrsäkta mig men nu når jag så dåligt att jag måste gå och kräkas Jag har några st journalister i familjen... ingen av dem skulle ens komma på tanken att göra som afrodite.
Jag blir mer och mer besviken ju mer jag funderar över detta.
Tänker tillbaka på andra livliga diskussioner och undersökningar innan Afrodite dök upp. Vem låg bakom dem ?
Men vem vet om Afrodite överhuvudtaget är journalist? Vem vet någonting egentligen. Ja, visst är det illa och trist detta. Jag blir skitirriterad på att en en människa driver med andra på ett forum bara för att det antingen är kul eller för att det finns något bakomliggande syfte. MEN, detta är Internet. Sånt här händer, tyvärr. Det får man nog försöka "acceptera" och lära sig leva med annars kommer man bli så besviken och arg så man spricker till slut
herkules
03-11-2006, 15:40
men hallå - det här är ett forum, det är jäkla internet, vad spelar det för roll? om folk så har 10 nick så är det inget jag ligger sömnlös för. när dator är avstängd så är det liksom borta.
om nu afrodite har gjort som hon/han gjort så kanske det finns fler och hur stor betydelse har det IRL?
jag tycker ni fjädrar till hönorna nu.
CITAT (Alba @ 03-11-2006, 15:36) Jag blir mer och mer besviken ju mer jag funderar över detta.
Tänker tillbaka på andra livliga diskussioner och undersökningar innan Afrodite dök upp. Vem låg bakom dem ? Det finns gamla troll som tittar in och skapar lite kaos då o då. Under olika namn så klart. Ett litet försök gjordes idag....men lyckade som tur var inte.
Frågan är väl bara varför ska man behöva lära sig det? Varför ska man inte kunna få förvänta sig samma respekt här som i IRL? Jodå, jag vet hur verkligheten ser ut, men det innebär inte att jag tycker att det är ok. Och Alba, försök att inte tänka så där, du mår bara dåligt då. Och vem tjänar på det?  Oj. jag trodde att jag citerade Tezzla!
Fialotta
03-11-2006, 15:42
CITAT (herkules @ 03-11-2006, 16:40) men hallå - det här är ett forum, det är jäkla internet, vad spelar det för roll? om folk så har 10 nick så är det inget jag ligger sömnlös för. när dator är avstängd så är det liksom borta.
om nu afrodite har gjort som hon/han gjort så kanske det finns fler och hur stor betydelse har det IRL?
jag tycker ni fjädrar till hönorna nu. Vi tänker lika här
malin72
03-11-2006, 15:43
hjälp vad har jag startat  nu börjar vi kanske att misstänka alla ojojoj jag skulle nog funderat i tysthet jag vill ju inte att vi ska bli osäkra och börja radera våra profiler mm.. Agneta jag såg tråden där det nu kom in en ny journalist vad hemskt tänk om det är en ny eller värre någon som håller på bara för att..... Bettson akta blodtrycket det var inte meningen att det skulle bli så här  nu verkar ju många må dåligt
Gossen Ruda
03-11-2006, 15:46
Jag är av naturen ganska misstänksam så jag har inte tagit afrodite på så mycket allvar. Fler som jag är misstänksma mot är skäran, natrix och kat. Herkules har också fått en liten varningsflagga. Inte för att jag anklagar någon för något men man får en liten uppfattning om en människa efter ett tag.
Gossen Ruda
03-11-2006, 15:47
CITAT (malin72 @ 03-11-2006, 16:43) hjälp vad har jag startat  nu börjar vi kanske att misstänka alla ojojoj jag skulle nog funderat i tysthet jag vill ju inte att vi ska bli osäkra och börja radera våra profiler mm.. Agneta jag såg tråden där det nu kom in en ny journalist vad hemskt tänk om det är en ny eller värre någon som håller på bara för att..... Bettson akta blodtrycket det var inte meningen att det skulle bli så här  nu verkar ju många må dåligt Det har nog gnagt lite misstänksamhet hos många, lika bra att det får blåsa över.
Journalister och forskare måste få studera även internetforum, men skall det göras seriöst så ska det vara passivt och inte aktivt. Det tycker åtminstone jag. Har varit med om att någon doktorand analyserat texter på ett annat forum, men jag kommer inte ihåg ifall den personen ingrep i diskussionerna. Någon som hört om Wallraff förresten?
Vad gäller anonymitet så är det inget som hindrar att det visas IP-adresser vid varje inlägg, precis som när man skickar epost. Jag tycker dock inte att det är en bra lösning då mitt IP är unikt och kan härledas direkt till min bostadsadress. Har man flera användarnamn från samma dator bör man påpeka det för moderatorn, har aldrig varit med om att det skapat problem.
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 16:42) Frågan är väl bara varför ska man behöva lära sig det? Varför ska man inte kunna få förvänta sig samma respekt här som i IRL? För att du aldrig kommer att möta samma respekt på Internet som du gör IRL. Det kommer alltid finnas människor som gömmer sig bakom datorskärmen för att provocera, störa eller lura folk. De flesta är säkert seriösa och trevliga människor, men inte alla. Så är det bara. Om du inte "lär dig leva med det" så komer du att bli besviken om och om igen. Sorgligt, men sant
herkules
03-11-2006, 15:49
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 16:46) Jag är av naturen ganska misstänksam så jag har inte tagit afrodite på så mycket allvar. Fler som jag är misstänksma mot är skäran, natrix och kat. Herkules har också fått en liten varningsflagga. Inte för att jag anklagar någon för något men man får en liten uppfattning om en människa efter ett tag.  misstänk på du
CITAT (malin72 @ 03-11-2006, 15:43) hjälp vad har jag startat  nu börjar vi kanske att misstänka alla ojojoj jag skulle nog funderat i tysthet jag vill ju inte att vi ska bli osäkra och börja radera våra profiler mm.. Agneta jag såg tråden där det nu kom in en ny journalist vad hemskt tänk om det är en ny eller värre någon som håller på bara för att..... Bettson akta blodtrycket det var inte meningen att det skulle bli så här  nu verkar ju många må dåligt Visst kan den nya vara journalist.... jag gjorde sök på google och hittade ingen så därför frågade jag, men hon avstår från att svara. Inte tror jag att det blir fler misstänkta bara för detta. Man känner nästan på sig när det dyker upp troll av olika valörer. De brukar också dyka upp när stämningen varit god en längre tid. Jag tar inte forumet på så stort allvar att jag skulle må dåligt men jag förstår t.ex Bettson som tydligen fått otrevligheter av "troll"
CITAT (Tezzla @ 03-11-2006, 15:49) CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 16:42) Frågan är väl bara varför ska man behöva lära sig det? Varför ska man inte kunna få förvänta sig samma respekt här som i IRL? För att du aldrig kommer att möta samma respekt på Internet som du gör IRL. Det kommer alltid finnas människor som gömmer sig bakom datorskärmen för att provocera, störa eller lura folk. De flesta är säkert seriösa och trevliga människor, men inte alla. Så är det bara. Om du inte "lär dig leva med det" så komer du att bli besviken om och om igen. Sorgligt, men sant  Jag förstår vad du menar och vad du säger. Och jag förstår också att jag helt enkelt får acceptera läget (liiiite har jag lärt på 1 1/2 år med dator  ). Men det skulle gå emot min natur att tro illa om folk innan motsatsen är bevisad. Sån är jag. Jag kan bli arg och förbannad på folk både här och IRL. Men det är aldrig värre än att jag kan be om ursäkt om jag varit dum. Och det kan jag inte låta bli att förvänta mig tillbaka. Förstår du vad jag menar?
CITAT (Tezzla @ 03-11-2006, 15:49) CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 16:42) Frågan är väl bara varför ska man behöva lära sig det? Varför ska man inte kunna få förvänta sig samma respekt här som i IRL? För att du aldrig kommer att möta samma respekt på Internet som du gör IRL. Det kommer alltid finnas människor som gömmer sig bakom datorskärmen för att provocera, störa eller lura folk. De flesta är säkert seriösa och trevliga människor, men inte alla. Så är det bara. Om du inte "lär dig leva med det" så komer du att bli besviken om och om igen. Sorgligt, men sant  Jag håller med er båda.  Jag tycker precis som Evgeni att man ska kunna förvänta sig samma respekt här som irl. Men samtidigt så inser jag det du Tezzla skriver är sant, att det inte någonsin kommer att bli så. Så det bästa man kan göra är att bara försöka strunta i sånt här som nu har hänt.  Jag har raderat min personliga info, men för övrigt så kommer jag att fortsätta skriva här och vara den jag är - och hoppas att jag inte får misstankar mot mig bara för att jag är ny.
Bettson
03-11-2006, 16:01
CITAT (herkules @ 03-11-2006, 16:40) men hallå - det här är ett forum, det är jäkla internet, vad spelar det för roll? om folk så har 10 nick så är det inget jag ligger sömnlös för. när dator är avstängd så är det liksom borta.
jag tycker ni fjädrar till hönorna nu. Tack för den. Jag förstår mera och mera att jag inte passar på internet då. För mig är ärlighet något av ett varumärke. Att vara anonym på internet är inte detsamma som att det är tillåtet att vara oärlig. Inte enligt min mening ialla fall. Men jag är förmodligen för gammal och antik i mina värderingar för att platsa på internet.
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 16:56) Men det skulle gå emot min natur att tro illa om folk innan motsatsen är bevisad. ...... Förstår du vad jag menar?  Jadå, jag förstår hur du menar Fast man behöver ju faktiskt inte tro illa om folk. Man kan hålla sig ganska neutral. Man får helt enkelt försöka strunta i att alltid bilda sig en uppfattning om alla.
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 16:01) CITAT (herkules @ 03-11-2006, 16:40) men hallå - det här är ett forum, det är jäkla internet, vad spelar det för roll? om folk så har 10 nick så är det inget jag ligger sömnlös för. när dator är avstängd så är det liksom borta.
jag tycker ni fjädrar till hönorna nu. Tack för den. Jag förstår mera och mera att jag inte passar på internet då. För mig är ärlighet något av ett varumärke. Att vara anonym på internet är inte detsamma som att det är tillåtet att vara oärlig. Inte enligt min mening ialla fall. Men jag är förmodligen för gammal och antik i mina värderingar för att platsa på internet. Instämmer Bettson
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 16:01) Jag förstår mera och mera att jag inte passar på internet då.
För mig är ärlighet något av ett varumärke.
Att vara anonym på internet är inte detsamma som att det är tillåtet att vara oärlig. Inte enligt min mening ialla fall.
Men jag är förmodligen för gammal och antik i mina värderingar för att platsa på internet. tydligen jag också förutsätter att det som skrivs inte är lögner utan lika mycket sanning som IRL så då platsar inte jag heller här
Bettson, Alba m.fl.
Det är väl en underbar egenskap att man vill tro gott om folk och förväntar sig ärlighet. MEN det är också en egenskap som sätter en i en ganska utsatt position då det gäller Internet eftersom Internet inte enbart består av goda och ärliga människor. Så är det bara.
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 16:01) CITAT (herkules @ 03-11-2006, 16:40) men hallå - det här är ett forum, det är jäkla internet, vad spelar det för roll? om folk så har 10 nick så är det inget jag ligger sömnlös för. när dator är avstängd så är det liksom borta.
jag tycker ni fjädrar till hönorna nu. Tack för den. Jag förstår mera och mera att jag inte passar på internet då. För mig är ärlighet något av ett varumärke. Att vara anonym på internet är inte detsamma som att det är tillåtet att vara oärlig. Inte enligt min mening ialla fall. Men jag är förmodligen för gammal och antik i mina värderingar för att platsa på internet. Ja,ja, Bettson, vi är några fler tror jag som det snart börjar växa mossa på
Jag skulle gärna vilja läsa artiklarna eller undersökningarna som Afrodite jobbar/jobbade med!
jag tycker ni fjädrar till hönorna nu. Känner det samma!! Jag kollar här rätt ofta när jag sittar och bara kopplar av efter jobbet...läser och begrundar...ibland känner jag för att skriva nåt...får inte så ofta svar...men det är lugnt...jag har fått skriva av mej! Men vem som skrivit vad..och varför...och under vilket namn..det har jag aldrig nånsin funderat över!!
CITAT (pejori @ 03-11-2006, 16:05) CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 16:01)
Jag förstår mera och mera att jag inte passar på internet då.
För mig är ärlighet något av ett varumärke.
Att vara anonym på internet är inte detsamma som att det är tillåtet att vara oärlig. Inte enligt min mening ialla fall.
Men jag är förmodligen för gammal och antik i mina värderingar för att platsa på internet.
tydligen jag också förutsätter att det som skrivs inte är lögner utan lika mycket sanning som IRL så då platsar inte jag heller här  ... CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 16:06) [ Ja,ja, Bettson, vi är några fler tror jag som det snart börjar växa mossa på  Räcker upp handen, men protesterar ändå. Vi ärliga är inte alls mossiga. Ju fler desto bättre. Det är trollen som är mossiga..som inte har förstått att det blir jobbigt att leva när man inte håller sig till sanningen. Tänk bara på hur mycket energi de måste lägga på att hålla reda på alla sina nick och lögner. Det är därför som en del gör sina missar.
herkules
03-11-2006, 16:20
äsch - skippa mosstramset.
var och en tycker så klart som den själv vill - men att kräva redovisning av ipnr, dra in ombudsmän - det är overkill tycker i alla fall jag. men det är jag det..
Wow säger jag bara! Om man nu förutsätter att det afrodite skrivit är sant (för det vet ju ingen annan än h*n), så är det väl i så fall uppdragsgivaren som ska ifrågasättas. Inte för att jag känner till hur arbetsmarknaden ser ut för frilansare, men jag gissar att man kanske inte har råd till att tacka nej till ett jobb. Allt vi skriver på Internet är helt offentligt och öppet. Det är som en gigantisk anslagstavla där vem som helst kan läsa. Den som trott annorlunda kan jag bara beklaga. Jag tolkar afrodites inlägg som att man studerat vad människor i allmänhet pratade om på nätet. Alltså handlar det knappast om att peka någon enskild person. Sen blir jag jävligt irriterad på bl.a. Gossen Ruda som rabblar upp några nick med såna han "misstänker". Vad är det för stil? Anklagar man folk för saker och ting så ska man också ha belägg för det. Eller är det meningen att den anklagade ska bevisa sin oskuld, som i nåt slags omvänt rättvisetänkande. Vad gäller Herkules kan du slappna av. Det är min bästa vän, och i allra högsta grad en "levande person". Det är för övrigt en "hon". (Afrodite har skrivit "han".) Herkules är namnet på en av hennes hundar om det nu är av intresse. Om hennes brott består i att hon har skrattat åt afrodites kåserier, så kan jag meddela att jag också är skyldig. Jag har skrattat så jag legat dubbel ibland när Fru Dite hållt låda. Och fler med mig, och det skäms jag inte ett dugg för heller. Afrodite må vara vem h*n vill, men en jäkel på att skriva är det, och jag skulle gärna läsa mer. Så det så
CITAT (AnitaGg @ 03-11-2006, 16:21) Om hennes brott består i att hon har skrattat åt afrodites kåserier, så kan jag meddela att jag också är skyldig. Jag har skrattat så jag legat dubbel ibland när Fru Dite hållt låda. Och fler med mig, och det skäms jag inte ett dugg för heller. Afrodite må vara vem h*n vill, men en jäkel på att skriva är det, och jag skulle gärna läsa mer. Så det så  skrattar gott jag med
Bettson
03-11-2006, 16:31
CITAT (AnitaGg @ 03-11-2006, 17:21) Wow säger jag bara! Om man nu förutsätter att det afrodite skrivit är sant (för det vet ju ingen annan än h*n), så är det väl i så fall uppdragsgivaren som ska ifrågasättas. Inte för att jag känner till hur arbetsmarknaden ser ut för frilansare, men jag gissar att man kanske inte har råd till att tacka nej till ett jobb. Allt vi skriver på Internet är helt offentligt och öppet. Det är som en gigantisk anslagstavla där vem som helst kan läsa. Den som trott annorlunda kan jag bara beklaga. Jag tolkar afrodites inlägg som att man studerat vad människor i allmänhet pratade om på nätet. Alltså handlar det knappast om att peka någon enskild person. Sen blir jag jävligt irriterad på bl.a. Gossen Ruda som rabblar upp några nick med såna han "misstänker". Vad är det för stil? Anklagar man folk för saker och ting så ska man också ha belägg för det. Eller är det meningen att den anklagade ska bevisa sin oskuld, som i nåt slags omvänt rättvisetänkande. Vad gäller Herkules kan du slappna av. Det är min bästa vän, och i allra högsta grad en "levande person". Det är för övrigt en "hon". (Afrodite har skrivit "han".) Herkules är namnet på en av hennes hundar om det nu är av intresse. Om hennes brott består i att hon har skrattat åt afrodites kåserier, så kan jag meddela att jag också är skyldig. Jag har skrattat så jag legat dubbel ibland när Fru Dite hållt låda. Och fler med mig, och det skäms jag inte ett dugg för heller. Afrodite må vara vem h*n vill, men en jäkel på att skriva är det, och jag skulle gärna läsa mer. Så det så  Jag har också skrattat våldsamt åt henne litianior. Men det är inte det diskussionen gäller. Och visst är det fritt för vem som helst att läsa även jornalister. Och visst kan seriösa forskare studera vad folksäger på internet. Men att inte passivt undersöka som Pirum säger utan dessutom aktivt under flera olika nick manipulera oss till att diskutera vad som hon vill undersöka, det är både fult och oärligt. Jag blir förbannad på sånt så glädjen med hennnes vansinnigt roliga kåserier är död. För en så ynkryggad människa som driver med oss, den kan jag inte längre finna nöje i att läsa oavsett vad hon skriver.
Biggan_
03-11-2006, 16:31
CITAT (pejori @ 03-11-2006, 17:29) CITAT (AnitaGg @ 03-11-2006, 16:21)
Om hennes brott består i att hon har skrattat åt afrodites kåserier, så kan jag meddela att jag också är skyldig. Jag har skrattat så jag legat dubbel ibland när Fru Dite hållt låda. Och fler med mig, och det skäms jag inte ett dugg för heller.
Afrodite må vara vem h*n vill, men en jäkel på att skriva är det, och jag skulle gärna läsa mer. Så det så :)
skrattar gott jag med  ...och här hänger jag på!
Inga från Närke
03-11-2006, 16:35
Varför ska ni radera er profil det förstår jag inte, då kan man ju inte hitta dessa "troll" som då inte skriver något i profilen. Vad gör det att man skriver där, tror inte att någon kan använda detta till något felaktigt eller nervärderande. Som i min t.ex. Att jag bor i hus i Närke (hur många hus finns det inte i Närke) mitt namn Inga (kanske inte heter det i verkligheten) Att jag är trädgårdintresserad (det är vi väl alla annars vore vi väl inte här) Vilken zon (Ja Närke ligger ju i en zon) o.s.v. Det som skulle kunna användas möjligen är våra bilder i albumen, man kanske skulle kunna leta på mitt hus efter någon bild men det tar nog ett tag. Bilen kan man ju leta på om nummerskylten är synlig och det har jag varnat för tidigare att ni inte skall visa i en annan tråd. Men att gå så långt eller lågt att använda det i något slags undersökning så kan den ju inte blir personlig i alla fall utan det är väl en generell undersökning på hur det är ute på olika sajter och forum och eventuellt en liten sammaställning av vad som diskuteras m.m. Men jag håller med om att går man in som medlem med tanke på att göra en undersökning bör man ju tala om detta inte låtsas att man är någon som är trädgårdsintresserad eller liknande även om h*n är det också. För syftet var ju inte intresset utan hur det fungerar på detta forumet efter vad jag förstår.
CITAT (pejori @ 03-11-2006, 16:29) CITAT (AnitaGg @ 03-11-2006, 16:21)
Om hennes brott består i att hon har skrattat åt afrodites kåserier, så kan jag meddela att jag också är skyldig. Jag har skrattat så jag legat dubbel ibland när Fru Dite hållt låda. Och fler med mig, och det skäms jag inte ett dugg för heller.
Afrodite må vara vem h*n vill, men en jäkel på att skriva är det, och jag skulle gärna läsa mer. Så det så :)
skrattar gott jag med  Där hänger jag defenitivt på. Har heller inte sagt nåt annat. Jag tycker fortfarande att h*n är en fantastisk kåsör. Men det var väl heller inte hennes skrivande , som en del av oss blev upprörda över. Utan att hon har gått under flera olika nick
CITAT (malin72 @ 03-11-2006, 15:43) hjälp vad har jag startat  nu börjar vi kanske att misstänka alla ojojoj jag skulle nog funderat i tysthet jag vill ju inte att vi ska bli osäkra och börja radera våra profiler mm.. jaaa...titta vad du nu har gjort Bettsons blodtryck stiger till oanande höjder och anarkin sprider sig bland trollen men du är förlåten Malin....nu har man nått att läsa ialla fall det är så ett levande forum är...diskussionerna gör forumet
Bettson
03-11-2006, 16:42
Hon har styrt ämnena hon villl att vi skall diskutera genom att använda sig av flera olika nicks.
Om hon studerat passivt må det vara en sak.
Men hon har aktivt styrt diskussionen. Det innebär egentligen att hon har intervjuat oss. Vanlig normal jävla journalisthyfs innebär att man frågar den man vill intevjua innanman gör det och att man kommer överenns om villkoren.
Förut tyckte jag hennes kåserier var roliga men som sagt den glädjen att läsa dessa tog hon död på genom att hennes oärlighet kom upp i dagen.
Afrodite....... vad jag tycker om henne passar inte i skrift.
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 16:42) Hon har styrt ämnena hon villl att vi skall diskutera genom att använda sig av flera olika nicks.
Om hon studerat passivt må det vara en sak.
Men hon har aktivt styrt diskussionen. Det innebär egentligen att hon har intervjuat oss. Vanlig normal jävla journalisthyfs innebär att man frågar den man vill intevjua innanman gör det och att man kommer överenns om villkoren.
Förut tyckte jag hennes kåserier var roliga men som sagt den glädjen att läsa dessa tog hon död på genom att hennes oärlighet kom upp i dagen.
Afrodite....... vad jag tycker om henne passar inte i skrift. tråkigt när det blir så....håller med dej om smygandet...men kåserierna gillar jag fortfarande
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 17:42) Men hon har aktivt styrt diskussionen. Det innebär egentligen att hon har intervjuat oss. Vanlig normal jävla journalisthyfs innebär att man frågar den man vill intevjua innanman gör det och att man kommer överenns om villkoren. Men vet du om h*n överhuvudtaget ÄR journalist? Vet vi någonting? Som jag skrev innan så sitter Afrodite säkert nu och analyserar denna tråd har garanterat skoj... På vår bekostnad
Gossen Ruda
03-11-2006, 16:47
CITAT (AnitaGg @ 03-11-2006, 17:21) Sen blir jag jävligt irriterad på bl.a. Gossen Ruda som rabblar upp några nick med såna han "misstänker". Vad är det för stil? Anklagar man folk för saker och ting så ska man också ha belägg för det. Eller är det meningen att den anklagade ska bevisa sin oskuld, som i nåt slags omvänt rättvisetänkande. Du läser dåligt, jag skrev att jag inte anklagade någon, bara var lite misstänksam. Jag utnyttjade bara min grundlagsskyddade rättighet att uttrycka mig fritt.
MISSTANKAR har nog även jag om vilka som "trollar"...men dom behåller jag för mej själv....
Jag tycker att det roligaste "trollet" jag stött på hittills var när någon medlem här klagade på en växtleverans (minns inte företaget). Medlemmen var jättearg för det hade blivit något fel. Efter ett tag dök det upp en ny medlem som var SÅ nöjd med företaget, och som ganska snart gick till vass attack mot den stackars kunden  . Som tur är minns jag inte företagets namn eller omständigheterna i övrigt, för jag vill inte smutskasta de stackarna ännu mer ...
CITAT (olgak @ 03-11-2006, 18:01) Jag tycker att det roligaste "trollet" jag stött på hittills var när någon medlem här klagade på en växtleverans (minns inte företaget). Medlemmen var jättearg för det hade blivit något fel. Efter ett tag dök det upp en ny medlem som var SÅ nöjd med företaget, och som ganska snart gick till vass attack mot den stackars kunden :lol: . Som tur är minns jag inte företagets namn eller omständigheterna i övrigt, för jag vill inte smutskasta de stackarna ännu mer ...  Var den nöjde och missnöjde samma person alltså?
Det var en missnöjd person som klagade på en fröfirma. Fröfirman försökte förklara och försvara. Plötsligt dök det upp en " ny medlem" som försvarade fröfirman.
Denna nya och den anklagade var nog samma person.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|