|
Bettson
03-11-2006, 09:56
CITAT (Reserv @ 03-11-2006, 10:32) Det är väl ingen konst att komma in här som ny och ha en åsikt, eller känna till mycket om medlemmarna här  Forumet har funnits länge och många har juh vart enbart gäster tills dom haft nån fråga eller har en åsikt i en diskussion dom följt. Fast jag menar när typ en medlem känner till allt men medlemskapet är samma dag i en kontroversill tråd och de verkar känna till all "historik". Har de varit medlemmar länge men inte skrivit, så är ju medlemskapet gammalt om än inte nyttjat. Söker man på den nya medlemmen så är deras profil anonym och det finns bara skitinlägg. Jag har tyvärr av erfaren helt övergått från att vara godtrogen till att bli skeptiker. Och jag tycker det är synd att det skall vara så, för risken att nya medlemmar känner sig ovälkomna är ju uppenbar.
CITAT (alle @ 03-11-2006, 09:23) Jag är en ny medlem så förmodligen blir jag väl ignorerad nu (hur många inlägg måste man göra innan man har rätt att ha en åsikt?) men jag vill ändå göra två invändningar. För det första, många loggar in från sin arbetsplats, hur skulle det då fungera med bara en medlem per dator? Det kan ju faktiskt förekomma fler Odlaiter på samma arbetsplats.
För det andra, många-jag själv t.ex.-kan nog under en lång tid nöja sig med att bara läsa inlägg utan att kommentera, och sen när tiden är mogen våga sig på ett inlägg. Detta innebär ju att trots att man inte skrivit något tidigare så kan man mycket väl veta vad som avhandlats.
Lev väl, Alle Hur många inlägg du måste skriva för att bli "sedd ", vet jag inte, men jag tror det ofta beror på sättet du skriver  , jag kanske har fel, men det är så jag tror. Själv läste jag här ett bra tag innan jag tog modet och registrerade mig. Eftersom jag är en väldigt spontan och livlig människa IRL, så var jag ju det här också. Jag gick nog till överdrift och många undrade vem i sjuttsingen jag var, som kom instövlande och slängde ur mig åsikter till höger och vänster. Idag har jag full förståelse för de andras reaktioner. Men, man lär så länge man lever, och jag försöker komma ihåg hur det kändes då jag var ny, men det är inte lätt alla gånger ( när de där förbenade fördomarna ploppar upp som svampar i skogen ). Hoppas du kommer att trivas här i alla fall alle
Hannele
03-11-2006, 10:13
CITAT (alle @ 03-11-2006, 10:23) Jag är en ny medlem så förmodligen blir jag väl ignorerad nu (hur många inlägg måste man göra innan man har rätt att ha en åsikt?) men jag vill ändå göra två invändningar. För det första, många loggar in från sin arbetsplats, hur skulle det då fungera med bara en medlem per dator? Det kan ju faktiskt förekomma fler Odlaiter på samma arbetsplats. Lev väl, Alle Ställer du en konkret växtfråga, får du svar oavsett om det är ditt första inlägg här eller inte. Men vanlig diskussion, så får inte alla/någon kommentarer för varje skrivet inlägg. Det är som i verkliga livet, när många vänner pratar samtidigt. Ska man verkligen sitta på jobbet på arbetstid och chatta?
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 10:56) Jag har tyvärr av erfaren helt övergått från att vara godtrogen till att bli skeptiker. Och jag tycker det är synd att det skall vara så, för risken att nya medlemmar känner sig ovälkomna är ju uppenbar. Så sant så... Men jag vågar mej nog på ett Välkommen! Alle.
afrodite
03-11-2006, 10:17
CITAT (Berith @ 03-11-2006, 08:35) CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 09:30) CITAT (Berith @ 03-11-2006, 09:09) CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 07:01) Personligen, tycker jag nog att det är bland det löjligaste du kan göra. Kan du inte stå upp för den du är, vem kan du då stå upp för  Precis. Och jag blir väldigt misstänksam mot medlemmar som (nästan enbart) förekommer i knepiga trådar med ännu knepigare ämnen. För att inte tala om hur genomskinligt det är när nya nick pratar om sånt som dom inte borde kunna känna till om gamla medlemmar eller diskussioner. (Var det väl också malin som tyckte längre upp....?) Det kan jag nog hålla med om...... vilket är synd För samtidigt kan det innebära att en "riktig" ny medlem blir snorkigt eller illa bemött vilket också har skett. Men själv gör jag nästan alltid så att den typen av medlemmar som så att säga känner till allt trots att det är deras första inlägg, dom ignorerar jag tills jag vet bättre. Japp, samma här. Håller speciellt med om det sista. Jag förstår att jag är misstänkt igen. Vem är jag då? Jo, en person som ralmade in på odla nu genom mitt journalistyrke. Vi var (märk väl VAR) några kolleger som hade i uppdrag att ta pulsen på forumvärlden för att se vad människor i allmänhet ventilerade utan att vara styrda. odla tillhörde ett av dem jag blivit utsedd att granska lite närmare. En intervju på stan eller en enkätundersökning speglar inte sanningen alla gånger, och hade jag lagt pappren på bordet direkt hade denna undersökningen varit missvisande den också. Jag har uppträtt i detta fora med andra signaturer, men då bara helt sporadiskt och för det mesta helt passivt. Några inlägg har jag skrivit mest för att styra in ämnet på det vi för tillfället hade påå agendan. Den som finns nu under signaturen Afrodite är jag själv. Jag frikopplades från uppdraget på egen begäran eftersom det dykt upp ett intressantare jobb. (frilansare) Den tid som jag "smygit" på er har gjort att jag kommit att trivas ganska bra här. Öppet klimat där inga oskrivna regler i form av "förbjudna ämnen" verkar förekomma. I alla fall som jag tolkat det. Då jag är intresserad av människor och tycker att det är väldigt intressant att höra vad andra har att säga gör att jag hängt mej kvar här. Mitt yrke är inte sällan en black om foten eftersom t.o.m även närmaste umgänget ibland har en spärr för vad dom säger i mitt sällskap. Nu kanske jag gjort mej omöjlig här också, men jag tyckte mej vara skyldig er det, så jag får se hur fortsättningen blir och om jag dyker upp här igen. Men en sak ska ni tänka på innan ni misstänker att någon "gammal" forumist uppträder med ny signatur är att det finns fler än jag som avvaktar i kulisserna innan man gör sitt första inlägg. Man har haft tid på sej att lära känna vissa av er och även tidigare diskussioner. Det gör att man är ganska insatt i vad som hänt och kan få det att verka som om man är en förklädd forumräv som inte vill stå upp för sina åsikter. Ha det gott, coh tack för uppmärksamheten. Jag inser att jag nog gör bäst i att "dra vidare nu Afrodite.
Bettson
03-11-2006, 10:22
CITAT (alle @ 03-11-2006, 10:23) Jag är en ny medlem så förmodligen blir jag väl ignorerad nu (hur många inlägg måste man göra innan man har rätt att ha en åsikt?) men jag vill ändå göra två invändningar. För det första, många loggar in från sin arbetsplats, hur skulle det då fungera med bara en medlem per dator? Det kan ju faktiskt förekomma fler Odlaiter på samma arbetsplats.
För det andra, många-jag själv t.ex.-kan nog under en lång tid nöja sig med att bara läsa inlägg utan att kommentera, och sen när tiden är mogen våga sig på ett inlägg. Detta innebär ju att trots att man inte skrivit något tidigare så kan man mycket väl veta vad som avhandlats.
Lev väl, Alle Ja det ju just de känslorna du har som gör att jag avskyr dubbla alias. Jag menar att det är inte meningen att det skall vara så. Men historien har visat att just den grejen att gamla medlemmar tar ett dubbelt nick, provocerar, kör diskussionsbataljer och oförskämdheter med sig själva för att få igång bråk mm eftersom de "gillar när det blir lite livat" det gör att man är försiktig i stället för välkomnande när en ny medlem dyker upp. De sitter kanske och är trevliga på ett alias men beter sig avskyvärt på ett annat och skickar tjuvnyp till andra på ett sätt som de egentligen inte vill bli kända för eller våga stå för. FY farao för sådan feghet. Kommer de med ett vettigt inlägg och verkar vara vettigt funtade i huvet som du är, så säger jag välkommen. Får väl passa på att säga det förresten. Annars så låter man tiden gå för att få ett grepp om vem de är. Man söker på deras inlägg tittar i deras profil och bedömer helt enkelt. En bra grej för att inte verka oseriös är att man skiver något i sin profil. Man kan ju vara anonym för det. Men om man inte gör det så är sannolikheten att man sorteras in i den skara som man inte vet om man kan lita på eller inte. Är du vettig och trevlig så kommer du fort att bli känd för den du är. SÅ det har nog inte med antalet inlägg att göra utan hur man skriver och hur man bemöter andra. Jag kan förstå tex att Telix Matte bytte till askar. Hon gjorde detta öppet och hade ett skäl. Men jag avskyr när gamla medlemmar sitter med flera alias och driver med oss andra. Och att dessa roar sig på vår bekostnad. Likaså är det dessa medlemmar som driver fram misstänksamheten mot nya medlemmer. Och jag gillar inte att sitta och vara misstänksam eftersom jag är en gästfri och social person. Jag skulle aldrig öppet vara otrevlig mot en ny medlem bara av den orsaken att den är ny medlem. Men jag väljer av bitter erfarenhet den vägen, att så att säga titta vad en ny medlem har för sig innan jag tar dom till mitt hjärta. Jag önskar att det inte vore så, men tyvärr så har oskicket med dubbla alias gjort att det med tiden blivit så. Dolda dubbla alias är en oförskämdhet utan like och borde bestraffas med avstängning. Fast det går ju inte eftersom det ofta finns flera medlemmar i samma famlj som ju nyttjar samma IP. Fast i det nya forumet så skulle ju detta inte gå..... OCh alla ni som sitter med dubbla dolda alias....skäms på er
Fialotta
03-11-2006, 10:23
Neeeej...dra inte vidare nu...jag vill läsa mer av dig Och att du var journalist blev jag inte ett dugg förvånad över
Biggan_
03-11-2006, 10:27
CITAT (Tezzla @ 03-11-2006, 01:11) CITAT (flaxsssss @ 03-11-2006, 01:09) Nej, det är inte Tezzla. Jag tänker aldrig skriva under annat nick än det som jag har nu  Nej det är inte jag! Skulle aldrig falla mej in att lura eller driva med någon genom att ta ett annat nick! Jag är jag, Birgitta P eller Biggan och ingen annan!
Bettson
03-11-2006, 10:29
CITAT (maudan @ 03-11-2006, 11:23) Neeeej...dra inte vidare nu...jag vill läsa mer av dig Och att du var journalist blev jag inte ett dugg förvånad över  Inte jag heller, du har varit underhållande måste jag säga. Och skjysst att du ger en öppen och ärlig förklaring. Så om du är fortsatt sjysst så fortsätter du och skriver under signauren afrodite för det är så vi lärt känna dig. Kommer du tillbaka under att anna alias så kommer jag att bli besviken på dig vilket du förstår om du läst inlägget innan. Jag avskyr dubbla alias.
Håller med Bettson. Igen!  Lovar att berätta när det blir nån förändring. Och det afrodite nu "bekänt" är precis sånt som gör att andra (nya) medlemmar blir tveksamt bemötta av mej.  ---------- Jämrars! Den förändringen kom fortare än jag hade kunnat tro.
CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 10:17) Jag förstår att jag är misstänkt igen. Vem är jag då? Jo, en person som ralmade in på odla nu genom mitt journalistyrke. Vi var (märk väl VAR) några kolleger som hade i uppdrag att ta pulsen på forumvärlden för att se vad människor i allmänhet ventilerade utan att vara styrda. odla tillhörde ett av dem jag blivit utsedd att granska lite närmare. En intervju på stan eller en enkätundersökning speglar inte sanningen alla gånger, och hade jag lagt pappren på bordet direkt hade denna undersökningen varit missvisande den också. Jag har uppträtt i detta fora med andra signaturer, men då bara helt sporadiskt och för det mesta helt passivt. Några inlägg har jag skrivit mest för att styra in ämnet på det vi för tillfället hade påå agendan. Den som finns nu under signaturen Afrodite är jag själv. Jag frikopplades från uppdraget på egen begäran eftersom det dykt upp ett intressantare jobb. (frilansare) Den tid som jag "smygit" på er har gjort att jag kommit att trivas ganska bra här. Öppet klimat där inga oskrivna regler i form av "förbjudna ämnen" verkar förekomma. I alla fall som jag tolkat det. Då jag är intresserad av människor och tycker att det är väldigt intressant att höra vad andra har att säga gör att jag hängt mej kvar här. Mitt yrke är inte sällan en black om foten eftersom t.o.m även närmaste umgänget ibland har en spärr för vad dom säger i mitt sällskap.
Nu kanske jag gjort mej omöjlig här också, men jag tyckte mej vara skyldig er det, så jag får se hur fortsättningen blir och om jag dyker upp här igen.
Men en sak ska ni tänka på innan ni misstänker att någon "gammal" forumist uppträder med ny signatur är att det finns fler än jag som avvaktar i kulisserna innan man gör sitt första inlägg. Man har haft tid på sej att lära känna vissa av er och även tidigare diskussioner. Det gör att man är ganska insatt i vad som hänt och kan få det att verka som om man är en förklädd forumräv som inte vill stå upp för sina åsikter.
Ha det gott, coh tack för uppmärksamheten. Jag inser att jag nog gör bäst i att "dra vidare nu Afrodite. :wub: Misstänkt för vad? Du har ju erkänt att du har flera. Vet inte vad ´jag ska säga om ditt "smygande" med olika nick mer än att jag tycker det är skitfegt att inte våga stå för sitt ord. Om du nu ville kika i smyg på folket här så behövdes väl inga nick alls. Det är väl först när du loggar in och försöker "styra" ämnet... som undersökningen blir missvisande. Faktiskt så bryr jag mig inte desto mer om du numera är "äkta" eller ännu en fegskit under nytt nick. Så allvarligt tar jag inte på forumvärlden att jag skulle lägga någon större energi på att luska ut vem den o den är. Ha det gott och skriv på så mycket du vill och orkar, men helst då som den du är.
Ja, och eftersom någon har nämnt mig vid mitt rätta namn i en annan tråd, kan jag ju inte vara nån annan än den jag är Och, jaaa, jag blir också besviken på folk som skriver under ett dolt alias. Det om nåt, är lågt, mycket lägre än Glocal net ( som Betty sa i en helt annan tråd ). För övrigt vill jag passa på och säga till Afrodite ; Försvinn inte nu ! Du har varit, och är, en skön fläkt i höstmörkret. Och nu har du ju dessutom lagt korten på bordet. Förhoppningsvis fortsätter du att vara den där som höjer stämningen, både när det finns behov av det och annars
Bettson
03-11-2006, 10:51
Det människor som sitter och driver med andra under dubbla identiteter trampar på, det begriper de inte värdet av.
Vi har många lärt känna varandra, diskussionerna går höga ibland. Ibland blir man stött på varandra, ibland är man de bästa vänner även om meningarna går isär.
Vi blir inte bara stött på varandra ibland, vi stöttar varandra också i väldigt stor utsträckning.
Själv har jag lärt mig att läsa av på skärmen hur många gamla kändisar mår. Man märker när någon är låg eller frånvarande ett tag. IBland dyker det upp väldigt allvarliga saker, rent av anonyma nödrop från människor som inte alls häckat här någon längre tid. Vi tar det med.
Vi gläds med varandra när det händer något roligt. Gratulerar och lyckönskar.
Just det här har stort värde för många och det trampar man på genom dubbelspel. De som sitter med dubbla alias begriper inte värdet av detta så egentligen är det synd om dom..
Men jag har en fråga till afrodite som jag verkligen vill ha besvarad. Eftersom du har gjort flera alias för att så att säga styra diskussionen vilka är det. Skäran kanske? Den personen verkade inte riktigt verklig faktiskt.
Det vore skönt att så att säga få detta ur luften. För då Slipper man sitta och vara misstänksam. Har du sagt A så får jag nog be dig att säga B också.
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 11:29) CITAT (maudan @ 03-11-2006, 11:23) Neeeej...dra inte vidare nu...jag vill läsa mer av dig Och att du var journalist blev jag inte ett dugg förvånad över  Inte jag heller, du har varit underhållande måste jag säga. Och skjysst att du ger en öppen och ärlig förklaring. Så om du är fortsatt sjysst så fortsätter du och skriver under signauren afrodite för det är så vi lärt känna dig. Kommer du tillbaka under att anna alias så kommer jag att bli besviken på dig vilket du förstår om du läst inlägget innan. Jag avskyr dubbla alias.! Håller med! Det känns bara fint att ha dig här - stanna om du trivs!
herkules
03-11-2006, 11:13
CITAT (Reserv @ 03-11-2006, 10:32) Det är väl ingen konst att komma in här som ny och ha en åsikt, eller känna till mycket om medlemmarna här  Forumet har funnits länge och många har juh vart enbart gäster tills dom haft nån fråga eller har en åsikt i en diskussion dom följt. precis! jag hade läst här inne i över 2 år innan jag reggade mig och skrev ett inlägg, har följt många trådar och skribenter. så visst kan man komma som "ny" medlem och känna till en jäkla massa. //stina - som tror alla om gott tills motsatsen bevisas
Någon skrev att man ska skriva något i sin profil för att "verka mer seriös". Jag reagerar lite på det eftersom min egen profil är helt tom och så vill jag ha det. I alla fall för tillfället. Detta är ett forum på nätet, jag har ingen lust att "lägga ut mig själv", även om jag skulle göra det på ett anonymt sätt. Jag blev medlem här för att kunna läsa och ställa frågor om trädgård. Sen halkade jag in på OT-forumet också. Är jag mer oseriös än andra för att min profil är tom?
Det tycker jag inte - det är ditt eget val.
Bettson
03-11-2006, 11:26
CITAT (Tezzla @ 03-11-2006, 12:15) Någon skrev att man ska skriva något i sin profil för att "verka mer seriös". Jag reagerar lite på det eftersom min egen profil är helt tom och så vill jag ha det. I alla fall för tillfället. Detta är ett forum på nätet, jag har ingen lust att "lägga ut mig själv", även om jag skulle göra det på ett anonymt sätt. Jag blev medlem här för att kunna läsa och ställa frågor om trädgård. Sen halkade jag in på OT-forumet också. Är jag mer oseriös än andra för att min profil är tom?  Nej vännen, du är inte mera oseriös. Du bara riskerar att bli bedömd som mera oseriös pga att andra människor missbrukar detta med dubbla identiteter. OCH nu betraktar jag inte dig om oseriös eftersom du skrivit en del. Men när ditt första inlägg kom så kikade jag på din profil och det gjorde många andra också skulle jag vilja säga, vis av skadan. OCh inte behöver man fläka ut sig på profilen. Men att tala om ungeför hur gammal man är, ungefär vilken del av landet man bor i. VIlket typ av trädgådsskötsel man gillar bäst eller om man har en speciell hobby det skadar ingen men det ger en fyllighet till vem du är. Ibland om jag skulle behäva hjälp m,ed någon särkilt så dribblar jag faktist lite i folks profiler och skickar ett PM med en fråga. Inte alls ovanligt faktist.
Visst förekommer det, att odlaiter har dubbla nick, men för mej är det inget jag funderar på "ser" väl ibland tydliga tecken på en gammal medlem, men för mej är det bara namn... är det en medlem som vill trissa upp debatten, så är det väl upp till dom övriga att inte nappa på betet att vara misstänksam på nya medlemmar är inte bra heller, dom ska inte behöva "bevisa" vilka dom är, för att bli bekräftade för sina åsikter. sen håller jag med om, att medlemmar som enbart dyker upp i diskussionerna, inte är seriösa, så¨dom struntar jag i helt enkelt. men jag begriper inte, hur man kan hålla reda på flera nick....jag har fullt upp med mitt eget nick jag...
Bettson
03-11-2006, 11:46
CITAT (pejori @ 03-11-2006, 12:34) Visst förekommer det, att odlaiter har dubbla nick, men för mej är det inget jag funderar på "ser" väl ibland tydliga tecken på en gammal medlem, men för mej är det bara namn... är det en medlem som vill trissa upp debatten, så är det väl upp till dom övriga att inte nappa på betet att vara misstänksam på nya medlemmar är inte bra heller, dom ska inte behöva "bevisa" vilka dom är, för att bli bekräftade för sina åsikter. sen håller jag med om, att medlemmar som enbart dyker upp i diskussionerna, inte är seriösa, så¨dom struntar jag i helt enkelt. men jag begriper inte, hur man kan hålla reda på flera nick....jag har fullt upp med mitt eget nick jag...  VIsst hålller jag med Pejan. Men visst gäller det att inte nappa på provokatörer. Men det krävs viss erfarenhet för det. Man trampar i den syltburken både en och två gånger innan man är vis av skadan. Och tyvärr så innebär det att nya ibland måste " upp till bevis" innan man svarar dom. Fast det är deras första nick Men det finns alltid någon oerfaren som nappar. Och så drar skiten igång igen. Och ibland har vi alla upp och nergångar i ur vi mår och hur "klartänkta" vi är och var vår tröskel gör för vad vi orkar att "välja att ignorera" ligger. Det är därför det är så nedrigt med detta ofog med dubbal nick.
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 11:46) CITAT (pejori @ 03-11-2006, 12:34) Visst förekommer det, att odlaiter har dubbla nick, men för mej är det inget jag funderar på  :) "ser" väl ibland tydliga tecken på en gammal medlem, men för mej är det bara namn... är det en medlem som vill trissa upp debatten, så är det väl upp till dom övriga att inte nappa på betet att vara misstänksam på nya medlemmar är inte bra heller, dom ska inte behöva "bevisa" vilka dom är, för att bli bekräftade för sina åsikter. sen håller jag med om, att medlemmar som enbart dyker upp i diskussionerna, inte är seriösa, så¨dom struntar jag i helt enkelt. men jag begriper inte, hur man kan hålla reda på flera nick....jag har fullt upp med mitt eget nick jag...  VIsst hålller jag med Pejan. Men visst gäller det att inte nappa på provokatörer. Men det krävs viss erfarenhet för det. Man trampar i den syltburken både en och två gånger innan man är vis av skadan. Och tyvärr så innebär det att nya ibland måste " upp till bevis" innan man svarar dom. Fast det är deras första nick Men det finns alltid någon oerfaren som nappar. Och så drar skiten igång igen. Och ibland har vi alla upp och nergångar i ur vi mår och hur "klartänkta" vi är och var vår tröskel gör för vad vi orkar att "välja att ignorera" ligger. Det är därför det är så nedrigt med detta ofog med dubbal nick. Helt sant...inte alltid man hinner spika fast händerna i golvet.... och det är ett ofog ja...men HUR man ska lösa det...är svårt...
Bettson
03-11-2006, 12:05
CITAT (pejori @ 03-11-2006, 13:03) CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 11:46) CITAT (pejori @ 03-11-2006, 12:34) Visst förekommer det, att odlaiter har dubbla nick, men för mej är det inget jag funderar på "ser" väl ibland tydliga tecken på en gammal medlem, men för mej är det bara namn... är det en medlem som vill trissa upp debatten, så är det väl upp till dom övriga att inte nappa på betet att vara misstänksam på nya medlemmar är inte bra heller, dom ska inte behöva "bevisa" vilka dom är, för att bli bekräftade för sina åsikter. sen håller jag med om, att medlemmar som enbart dyker upp i diskussionerna, inte är seriösa, så¨dom struntar jag i helt enkelt. men jag begriper inte, hur man kan hålla reda på flera nick....jag har fullt upp med mitt eget nick jag...  VIsst hålller jag med Pejan. Men visst gäller det att inte nappa på provokatörer. Men det krävs viss erfarenhet för det. Man trampar i den syltburken både en och två gånger innan man är vis av skadan. Och tyvärr så innebär det att nya ibland måste " upp till bevis" innan man svarar dom. Fast det är deras första nick Men det finns alltid någon oerfaren som nappar. Och så drar skiten igång igen. Och ibland har vi alla upp och nergångar i ur vi mår och hur "klartänkta" vi är och var vår tröskel gör för vad vi orkar att "välja att ignorera" ligger. Det är därför det är så nedrigt med detta ofog med dubbal nick. Helt sant...inte alltid man hinner spika fast händerna i golvet.... och det är ett ofog ja...men HUR man ska lösa det...är svårt...  Tjära och fjäder
Nu är jag hemma igen. Läser och förundras över att en som erkänt att han/hon skrivit under flera nick, försökt "styra" diskussioner mm... att denne blir så hjärtligt bemött och ombedd att inte sluta skriva. Inte för att jag har något emot det... men om det varit ett annat nick som kanske inte skrivit kuliga "krönikor". Hade den mött samma välkomnande.  ... bara mina funderingar.
Hoppsan! Och Jösses! Jag har haft fullt upp de senaste dagarna och först nu har jag "läst ikapp" på de olika trådarna.
Jag måste vara den naivaste personen som finns. Jag skulle aldrig ha trott att folk skulle kunna göra så som det har sagts här i tråden, dvs ha olika nick för att skapa bråk !?! Hur i herrans namn är den funtad i huvudet som känner behov av att göra så??
Sånt gör en väldigt besviken. Att lita på varandra sitter ju i ryggmärgen. Allt i vårt samhälle bygger ju på det. Man skall inte behöva vara misstänksam mot allt och alla.
Bettson
03-11-2006, 13:36
CITAT (Bee @ 03-11-2006, 14:34) Hoppsan! Och Jösses! Jag har haft fullt upp de senaste dagarna och först nu har jag "läst ikapp" på de olika trådarna.
Jag måste vara den naivaste personen som finns. Jag skulle aldrig ha trott att folk skulle kunna göra så som det har sagts här i tråden, dvs ha olika nick för att skapa bråk !?! Hur i herrans namn är den funtad i huvudet som känner behov av att göra så??
Sånt gör en väldigt besviken. Att lita på varandra sitter ju i ryggmärgen. Allt i vårt samhälle bygger ju på det. Man skall inte behöva vara misstänksam mot allt och alla. Nej Bee du är inte alls den naivaste personen som finns. Vi är nog många som har varit så tills man av erfarenheten lärt sig annorlunda. Så inte är du ensam
CITAT (Bee @ 03-11-2006, 14:34) Sånt gör en väldigt besviken. Att lita på varandra sitter ju i ryggmärgen. Allt i vårt samhälle bygger ju på det. Man skall inte behöva vara misstänksam mot allt och alla. Visst blir man besviken när människor erkänner att de haft olika nick. Men att lita på någon över nätet ska man nog vara väldigt försiktig med.  Så godtrogen får man nog inte vara att man tror att alla människor är de som de uppger sig för att vara och att de bara har rent mjöl i påsen. Så misstänksamhet är inte bara av ondo...
Bettson
03-11-2006, 13:48
CITAT (askar @ 03-11-2006, 14:33) Nu är jag hemma igen. Läser och förundras över att en som erkänt att han/hon skrivit under flera nick, försökt "styra" diskussioner mm... att denne blir så hjärtligt bemött och ombedd att inte sluta skriva. Inte för att jag har något emot det... men om det varit ett annat nick som kanske inte skrivit kuliga "krönikor". Hade den mött samma välkomnande.  ... bara mina funderingar. Måste säga samma sak. Nog för att jag uppfattade afrodite som så uppenbart någon som drev gäck i skrift på ett öppet sätt och var vansinnigt rolig. Jag menar i krönikorna var hon så uppenbart satirisk så man inte kunde ta miste. Men jag läste inte hela hennes inlägg vilket jag gjorde senare. Vad jag starkt reagerade på: Att man hade en uppdragsgivare som skulle ta tempen på vad folk diskuterade. Dvs vi har varit några dj***a försökskaniner. Undrar bara vem uppdragsgivren var.Förmodligen någon politisk organisation eftersom afrodite nu har fått nytt jobb. Att hon drev flera nick för att starta diskussion i det ämne som hon var satt att undersöka. Det är ju just det med flera nick och att man styrt personer utan deras medvetenhet om detta som så många gånger startat bråk och gjort folk ledsna.OM afrodite skulle studera oss varför manipulera oss. Och så sitter man här igen och undrar över en massa falska nick. Vem som är vem osv. OCh när en massa falska nick är i omlopp så kommer det genast efterföljare, för kan den så kan jag. Nej Jag vill ha en redovisning av afrodite vilka nick hon har här på odla. För jag vill inte känna mig som ett driftskucku även om afrodite är rolig i sina kåserier. Kalla mig glädjedödare om ni vill men ärlighet är en egenskap som står väldigt högt upp på vår lista. Nu järnvägar skriver jag till Ingemar och frågar. För jag blir mera och mera arg ju längre dagen går. Speciellt eftersom afrodite påstår att det finns flera därute som bevakar oss. Fy farao säger jag bara.
CITAT (malin72 @ 02-11-2006, 23:41) CITAT (flaxsssss @ 02-11-2006, 23:37) kolla det går :wub: ja och då ser man att du är "ny" men på sättet vissa "nya" talar så kan jag ibland tänka ...men det här kan ju itne vara en ny medlem som känner till alla så bra mm Precis så har jag också tänkt. Dels känner man ibland igen stilen att skriva och så som du säger att "den nye" vet så mycket om medlemmarna. Man vill tydligen gömma sig bakom ett annat namn.
CITAT (Tezzla @ 02-11-2006, 23:45) ... Dock är det väl så att de flesta har fler än en dator nuförtiden. Känns som alla har det utan jag. Ja då tillhör även jag de omoderna.
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 12:46) VIsst hålller jag med Pejan. Men visst gäller det att inte nappa på provokatörer. Men det krävs viss erfarenhet för det. Man trampar i den syltburken både en och två gånger innan man är vis av skadan.
Och tyvärr så innebär det att nya ibland måste " upp till bevis" innan man svarar dom. Fast det är deras första nick
Men det finns alltid någon oerfaren som nappar. Och så drar skiten igång igen. Mvh Fenja
Bettson
03-11-2006, 14:03
CITAT (Fenja @ 03-11-2006, 14:58) CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 12:46) VIsst hålller jag med Pejan. Men visst gäller det att inte nappa på provokatörer. Men det krävs viss erfarenhet för det. Man trampar i den syltburken både en och två gånger innan man är vis av skadan.
Och tyvärr så innebär det att nya ibland måste " upp till bevis" innan man svarar dom. Fast det är deras första nick
Men det finns alltid någon oerfaren som nappar. Och så drar skiten igång igen. Mvh Fenja Och vad var det som var så roligt
Visst finns det folk utanför som håller koll på oss och allrahelst "stammisarna"...det tror jag alldeles säkert. Odla.nu har ju fått så fin kritik, har väl också klassats som den populäraste trädgårdssajten. Då vore det ju underligt om inte många lockas hit, också bara för att kolla läget och kanske snappa upp något i odlingsväg eller bara skratta åt roliga historier eller tjafs som blossar upp. Jag är ganska öppen typ... har inte många hemligheter men jag har ändå tom profil... känns bäst så. De flesta som varit med ett tag, vet ändå vem jag är.
Inga från Närke
03-11-2006, 14:08
[/QUOTE] Mvh Fenja[/QUOTE] Bettson Och vad var det som var så roligt  [/QUOTE] "Citeringen blev lite fel men det är nog förståligt ändå hoppas jag". En av de personer med flera nick efter vad jag har hört av andra f.d. odlaiter tycker det är roligt.
Som jag redan har sagt, så gillar inte jag heller att behöva bli misstänksam mot folk. Ibland är det svårt att låta bli, jag vet. Men jag har själv blivit misstänkliggjord i början när jag skrev här. Så jag vet hur ont det gör. Så snälla ni misstänk ingen i onödan Och ni som är besvikna på Afrodite, jag förstår er till fullo. Och kanske är jag lite besviken själv också. Men, åtminstonde jag tycker att h*n ska ha all heder av att träda fram och erkänna. Om alla som går under falsk flagg kunde göra det, då skulle vi slippa sånt här. Det gör mig fruktansvärt ledsen på alla oskyldigas vägnar. Och till er som tycker att det är konstigt att en " ny " känner till så mycket om alla andra, kan jag bara säga att det inte är ett dugg konstigt. Om du har läst här länge innan du registrerar dig, har du ju redan fått en inblick i hur folk " är ". Så var det i alla fall för mig. Och det kan ju tyckas väldigt märkligt, att jag som tycker så mycket om mycket, kan vara " feg". Men det är dagens sanning. Jag vågade helt enkelt inte. Men bara jag väl klev över tröskeln så var jag inte ett dugg feg längre
Bettson
03-11-2006, 14:26
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 15:13) Som jag redan har sagt, så gillar inte jag heller att behöva bli misstänksam mot folk. Ibland är det svårt att låta bli, jag vet. Men jag har själv blivit misstänkliggjord i början när jag skrev här. Så jag vet hur ont det gör. Så snälla ni misstänk ingen i onödan Och ni som är besvikna på Afrodite, jag förstår er till fullo. Och kanske är jag lite besviken själv också. Men, åtminstonde jag tycker att h*n ska ha all heder av att träda fram och erkänna. Om alla som går under falsk flagg kunde göra det, då skulle vi slippa sånt här. Det gör mig fruktansvärt ledsen på alla oskyldigas vägnar. Och till er som tycker att det är konstigt att en " ny " känner till så mycket om alla andra, kan jag bara säga att det inte är ett dugg konstigt. Om du har läst här länge innan du registrerar dig, har du ju redan fått en inblick i hur folk " är ". Så var det i alla fall för mig. Och det kan ju tyckas väldigt märkligt, att jag som tycker så mycket om mycket, kan vara " feg". Men det är dagens sanning. Jag vågade helt enkelt inte. Men bara jag väl klev över tröskeln så var jag inte ett dugg feg längre  :P :lol: :lol: Jo visst ka hon/han ha heder av att träda fram och erkänna. Men det räcker inte. Jag vill veta samtliga hennes nicks eftersom hon suttit här och manipulerat oss i undersökande syfte Då är man inte en privatperson längre utan har gjort detta på uppdrag av någon annan. Så nu tycker jag att korten skall på bordet. Tänk vilka bataljer det har varit för att Fenja, Hannele med flera ansåg att Reserv var copycat. Vilket herrans jädrans liv som nu har fallit i glömska. Trodde man. Så många ord som sades i onödan, så många personer som blev sårade av de stormvindarna. Det känns som om det rivs upp igen. När äntligen den otrevliga stämningen som var då försvunnit, så kommer det nya som uppträder under falsk flagg. Näe. korten på bordet angående afrodite. Nåt annat är inte acceptabelt. Vi skall väl inte varje gång vi skriver behöva fundera på om vi är några jädrans försökskaniner som studeras. Ska vi varje gång en tråd öppnas behöva fundera på vad trådskaparen vill. Ska han/ hon undersöka oss nu. Nä............... [SIZE=7]Fy farao säger jag bara[SIZE=7]
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 14:13) Som jag redan har sagt, så gillar inte jag heller att behöva bli misstänksam mot folk. Ibland är det svårt att låta bli, jag vet. Men jag har själv blivit misstänkliggjord i början när jag skrev här. Så jag vet hur ont det gör. Så snälla ni misstänk ingen i onödan Och ni som är besvikna på Afrodite, jag förstår er till fullo. Och kanske är jag lite besviken själv också. Men, åtminstonde jag tycker att h*n ska ha all heder av att träda fram och erkänna. Om alla som går under falsk flagg kunde göra det, då skulle vi slippa sånt här. Det gör mig fruktansvärt ledsen på alla oskyldigas vägnar. Och till er som tycker att det är konstigt att en " ny " känner till så mycket om alla andra, kan jag bara säga att det inte är ett dugg konstigt. Om du har läst här länge innan du registrerar dig, har du ju redan fått en inblick i hur folk " är ". Så var det i alla fall för mig. Och det kan ju tyckas väldigt märkligt, att jag som tycker så mycket om mycket, kan vara " feg". Men det är dagens sanning. Jag vågade helt enkelt inte. Men bara jag väl klev över tröskeln så var jag inte ett dugg feg längre  :P :lol: :lol: Jag ids inte misstänka ... det brukar visa sig så småningom. Om inte annat så har vi alla olika skrivstil Eller så glömmer man bort och skriver in ett och samma i olika profiler Och om sanningen ska fram så har jag svårt för att hålla reda på en massa nick. Minns inte när du kom in Gillan, men hoppas verkligen att jag inte misstänkte dig för att var troll.
Farbror Blå
03-11-2006, 14:30
[B] Haha, visste ni inte att ni alla deltar i Dr Blå:s hemliga psykologiska utredning? / dr Blå alias Farbror Blå alias Lars Bagage alias Inge Vidare
CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2006, 14:30) [B] Haha, visste ni inte att ni alla deltar i Dr Blå:s hemliga psykologiska utredning? / dr Blå alias Farbror Blå alias Lars Bagage alias Inge Vidare Det har jag misstänkt hela tiden
Bettson! Ja,jaaaa, jag hör. Jag vill också veta alla hennes alias. Det är bara att hoppas på att hon träder fram och avslöjar dem. Synd bara att din sista mening inte blev som du tänkt Bettson
Bettson
03-11-2006, 14:36
Jag har gjort misstaget att bli väldigt ledsen på provokatörer med dubbla nicks. Det har varit personer som funnits på forat länge och med nytt nick vetat precis p vilka knappar de kslal trycka. Och som sagt VÄldigt ,v äldrigt väldigt ledsen blev jag. Jag tål inte detta ofog. Jag har uppmanat afrodite i tråden att redovisa sina andra nicks för andras trevnad. Jag har skickat PM till henne, allt för att hon själv så att säga ska vissa att hon är en någorlunda hedervärd person. Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har. Jag kommer att lägga in mitt PM till Ingemar officiellt i en ny tråd. Dels för att ni skal få se vad jag hare skrivit för jag går inte bakom ryggen på någon, dels för att jag inte har lust att skriva här om detta inte reds ut. Ni andra kanske skiter i detta men för mig ör det viktigt.
CITAT (askar @ 03-11-2006, 14:29) Minns inte när du kom in Gillan, men hoppas verkligen att jag inte misstänkte dig för att var troll.  Nej, inte vad jag vet om i alla fall I så fall dolde du det väldigt väl. Du har ju varit en av dem som verkligen hjälpt mig när det behövts
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 14:36) Jag har gjort misstaget att bli väldigt ledsen på provokatörer med dubbla nicks. Det har varit personer som funnits på forat länge och med nytt nick vetat precis p vilka knappar de kslal trycka. Och som sagt VÄldigt ,v äldrigt väldigt ledsen blev jag. Jag tål inte detta ofog. Jag har uppmanat afrodite i tråden att redovisa sina andra nicks för andras trevnad. Jag har skickat PM till henne, allt för att hon själv så att säga ska vissa att hon är en någorlunda hedervärd person. Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har. Jag kommer att lägga in mitt PM till Ingemar officiellt i en ny tråd. Dels för att ni skal få se vad jag hare skrivit för jag går inte bakom ryggen på någon, dels för att jag inte har lust att skriva här om detta inte reds ut. Ni andra kanske skiter i detta men för mig ör det viktigt. Vet du vad! Du skall ha all heder av att du försöker gå till botten med ett problem som faktiskt påverkar oss alla  Det kallar jag rakryggat!
Inga från Närke
03-11-2006, 14:43
Bettson!
Du skriver "Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har".
Hur kan Ingemar göra det?
Om Afrodite loggar in sig på olika datorer så ser han nog inte det vilka nick h*n har. Finns det flera nick mot samma IP-adress kan det vara flera i samma familj som är med. Bättre att det kommer från Afrodite själv.
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 14:39) CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 14:36) Jag har gjort misstaget att bli väldigt ledsen på provokatörer med dubbla nicks. Det har varit personer som funnits på forat länge och med nytt nick vetat precis p vilka knappar de kslal trycka. Och som sagt VÄldigt ,v äldrigt väldigt ledsen blev jag. Jag tål inte detta ofog. Jag har uppmanat afrodite i tråden att redovisa sina andra nicks för andras trevnad. Jag har skickat PM till henne, allt för att hon själv så att säga ska vissa att hon är en någorlunda hedervärd person. Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har. Jag kommer att lägga in mitt PM till Ingemar officiellt i en ny tråd. Dels för att ni skal få se vad jag hare skrivit för jag går inte bakom ryggen på någon, dels för att jag inte har lust att skriva här om detta inte reds ut.  :( :angry: :( :angry: :( :angry: :( Ni andra kanske skiter i detta men för mig ör det viktigt. Vet du vad! Du skall ha all heder av att du försöker gå till botten med ett problem som faktiskt påverkar oss alla  Det kallar jag rakryggat! Instämmer jag också.
Lady Hamilton
03-11-2006, 14:48
Nu är det väll snart dax för en "omröstning" om hur många nick folk har (som iof är ganska ointressant) eller hur många nick folk använder sig av (det är ju mer intressant) Och de som har flera nick var/när/hur de använder sig av dem. Det finns ju flera som pga olika orsaker har "bytt" nick utan för den delen "skapat" oreda. Vad jag menar är att personen i fråga har upptäckt att "nicket" inte passar eller att man på annat sätt inte trivs med det nicket.
Jag känner mig lurad. Jag misstänkte tidigt att det var något skumt med Afrodite. Men jag känner mig ändå lurad. Stämningen trissades upp och jag fick en otäck bild av vissa. Jag har ju inte varit med så länge att jag känner till så många. Nu förstår ju jag att den bilden inte är den rätta. Det finns andra personer bakom de bilderna som på ett beklagligt sätt blev lurade att gå igång.
Jag hoppas Afrodite stiger fram och erkänner sina alias. Jag tycker hon är skyldig oss detta. Odla är ett trevligt forum med mycket kunskap och skall så förbli.
Flera av oss besöker nog också andra forum. Vem ligger där bakom nya nick.
Falska namn kan endast belönas på ett sätt, och det är avstängning. Och då menar jag inte att folk skriver med fjantiga fruktnamn (som Pirum) utan använder flera olika alias, eller medvetet registrerar med avsikten att sabotera forumet.
Hur ska ni kunna skilja på t ex mig och min älskling (vi har olika nick men samma IP om Göran skulle välja att kolla) och alla andra som har familjemedlemmar på Odla så att de som som är oskyldiga inte straffas?
CITAT (Alba @ 03-11-2006, 15:49) Jag misstänkte tidigt att det var något skumt med Afrodite. Men jag känner mig ändå lurad. Det ante mig...därför har jag aldrig skrivit något i dennes trådar och kände mig närmast lite generad över att alla höjde henne till skyarna.
Lady Hamilton
03-11-2006, 15:09
Nu är det väll inte det som hon har skrivit som Afrodite som gör folk oroliga utan vad hon har använt för nick tidigare i andra kanske tom infekterade trådar  ............................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|