Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
olgak
Eh, nej...Det var personen som försvarade företaget som gått med precis bara då, och bara skrev om detta rolleyes.gif . Man kan ju inte veta, det KAN ju ha varit en supernöjd kund. Men det kändes väldigt misstänkt att det helt enkelt var en anställd på företaget som registrerat sig bara för att rentvå det.

Jag minns inte precis hur det var, jag tror att när det blev anklagelser om trolleri, så dök det upp ytterligare en medlem, som då angav sig representera företaget, och som förklarade att kunden inte svarat i telefon med mera, dvs att de minsann inte gjort något fel.

Det som gjorde det hela komiskt var att den/de som registrerat sig för den här frågan, inte alls förstod hur mycket det märktes att det dök upp nya medlemmar. Det var som att de kände sig helt "under cover", fast alla som läste tråden genast såg att dessa två skribenterna stack ut.
Alba
En anställd på företaget ....
Jag läste på ett annat forum att denna firma inte hade några anställd a- endast ägaren själv enl en som besökt företaget.
Sollan
Finns det någon som kan upplysa mig om vad som har hänt med Afrodite. Har läst tråden men begriper inte riktigt.... blink.gif
Är det någon som gör beteendevetarundersökningar eller...??
Gillan
CITAT (Sollan @ 03-11-2006, 18:00)
Finns det någon som kan upplysa mig om vad som har hänt med Afrodite. Har läst tråden men begriper inte riktigt.... blink.gif
Är det någon som gör beteendevetarundersökningar eller...??

Neej, Sollan, men det kanske skulle sitta fint just nu wink.gif

Afrodite har talat om att h*n skrivit under flera olika nick under tiden här på Odla. Allt för att undersöka oss Odlaiter. H*n är journalist och har gjort detta å yrkets vägnar. Läs tråden från början så förstår du smile.gif Det blir alldeles för mycket att hålla reda på i ett och samma inlägg rolleyes.gif .
malin72
CITAT (pejori @ 03-11-2006, 16:41)
CITAT (malin72 @ 03-11-2006, 15:43)
hjälp vad har jag startat sad.gif  nu börjar vi kanske att misstänka alla ojojoj jag skulle nog funderat i tysthet huh.gif
jag vill ju inte att vi ska bli osäkra och börja radera våra profiler mm..

jaaa...titta vad du nu har gjort laugh.gif laugh.gif
Bettsons blodtryck stiger till oanande höjder wub.gif wub.gif
och anarkin sprider sig bland trollen laugh.gif laugh.gif
men du är förlåten Malin....nu har man nått att läsa ialla fall wub.gif wub.gif
det är så ett levande forum är...diskussionerna gör forumet wub.gif

tack för att jag är förlåten tongue.gif wub.gif
Sollan
Milde tid.... Det händer saker när man varit lite borta från Odla.
Ivilken tråd har h*n sagt att h*n finns under flera nicks? Kan inte hjälpa att jag har blivit en aning nyfiken. Har läst lite om fru von Dite men tydligen missat det övriga.
Fast - man kan ju undra över syftet och till vad denna undersökning ska leda till. Finns den infon någonstans? Har varit borta ett tag så jag har svårt att uppdatera mig... Det svänger lite mellan olika ämnen här så jag är mer än vanligt förvirrad. wacko.gif
Magdis
CITAT (Hamilton @ 03-11-2006, 16:09)
Nu är det väll inte det som hon har skrivit som Afrodite som gör folk oroliga utan vad hon har använt för nick tidigare i andra kanske tom infekterade trådar unsure.gif ............................

Jo men jag menar att det började rycka i mina känselspröt gällande Afrodite.
Lady Hamilton
Ja att "Afrodite" var en som endast var till för att "provocera" smile.gif Det kunde man utläsa direkt. Men jag trodde att det var någon av "oss" som "skojade" med de övriga medlemmar för att lätta upp stämningen......
afrodite
Sollan
Jag tycker detta är intressant - och tankeväckande.
askar
Afrodite...så här skrev du tidigare
Jag har uppträtt i detta fora med andra signaturer, men då bara helt sporadiskt och för det mesta helt passivt. Några inlägg har jag skrivit mest för att styra in ämnet på det vi för tillfället hade påå agendan.
Den som finns nu under signaturen Afrodite är jag själv.
Jag frikopplades från uppdraget på egen begäran eftersom det dykt upp ett intressantare jobb. (frilansare)

Jag undrar... nästa förklaring el rättelse
kommer den imorron wink.gif

laugh.gif
afrodite
*Stintan*
Jag tror dej Afrodite men om det nu är så att 500 andra vill veta dina andra nicks så försök komma på dom eftersom det verkar vara så viktigt för somliga och jag tror nog att dom finns där i ditt bakhuvud nånstans.
Vet inte om du fortfarande vill dölja något men jag hoppas att det inte är så för det är roligt att läsa det du skriver.

Själv vill jag alltså se mer av dig och har absolut inga förutfattade meningar
åt varken det ena eller andra hållet smile.gif

Hela diskussionen är ju fånig eftersom vem som helst kan gå in och läsa på forumet och därmed dra vilka slutsatser som helst i undersökande syfte. Registrerad eller inte. Är man ute på internet får man nog räkna med att någon kollar en. Varför man gömmer sig bakom olika nick begriper jag inte alls.
askar
CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 18:48)
Hur menar du?

Precis som jag skrev... Ids inte upprepa.
*Stintan*
Trist med detta eviga misstroende sad.gif
Sollan
Själv har jag en pyttegnutt skepis och en rejäl portion nyfikenhet... Fast skepsiskoncentrationen kan ju öka mycket ibland.
askar
CITAT (Stintan43 @ 03-11-2006, 19:07)
Trist med detta eviga misstroende sad.gif

Personligen har jag tidigare inte misstrott någon
men om man som afrodite nu gjort...
kommer och berättar att man haft många olika nick och försökt styra.
Då tycker jag faktiskt att jag har rätt till misstro.

Köper jag torsk på ICA och de sedan kommer och säger att
de lurat mig... det var eg. sej jag fick i paketet.
Sedan trasslar de in sig i olika förklaringar till varför sejen
hamnade i torskpaketet.

Tror du jag litar på den handlaren då?
Nix säger jag.
laugh.gif
Bettson
Jag kräver fortfarande att få veta vilka dina andra nicks är, så att man tryggt kan sluta misstänka oskyldiga personer för att vara du för att vara du, respektera det. Några som helst andra undanflykter tar jag inte.

Det är för farao inte din sak att säga ifall dina andra nicks skapar obehag eller inte. Var ärlig människa. Att du skulle ha så många nicks på flera ställen och på så många datorer er bara en skitdålig undanflykt.

OCh att det skulle vara forskning, kyss mig....... en seriös forksare skulle inte aktivt manipulera oss med ett falskt nick, han/ hon hade iaktagit.

Sluta omedelbart med dina undanflyker och tala om under vilka andra namn du skriver

Du är tydligen inte moraliskt och empatiskt så utvecklad att du begkriper att du skapar sår. mad.gif
Ophelia
CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 19:26)
Åh kära nån! STOOOPP!! Sansa er!

Vilket rabalder jag lyckats åstadkomma!
Jag har just kommit hem från en dag då jag suttit i div möten och alltså inte haft möjlighet att hänga med på vad som hänt här under dagen.
Mitt inlägg tidigare idag kanske var lite kryptiskt skrivet och kanske bäddat för missuppfattningar och spekulationer. Jag hade lite bråttom iväg och hade därför inte tid att begrunda vad jag skrivit, och upptäckte inte i all hast de obesvarade frågor inlägget lämnade efter sej. Detta är jag hemskt ledsen över och ber därför om ursäkt.

Jag skall försöka besvara era frågeställningar så gott jag kan.
Vilka och hur många nicks och varför?  2 kanske 3 st. Varför? Av den enkla anledningen att jag är en slarver och inte antecknat signaturerna på något ställe som får följa med mej dagligdags. Sitter vid många olika datorer och hade helt enkelt glömt vilka signaturen och lösen jag använt mej av tidigare. Vilka? Kommer fortfarande inte ihåg. Dessutom ganska oväsentligt eftersom mina inlägg varit väldigt neutrala. Mest som frågeställningen: Varför? Hur menar du?
Det jag som jag felaktigt kanske beskrev som att leda in diskussionen till.
Min uppdragsgivare? En liten grupp fristående journalister som börjat fundera på hur Internet påverkar oss i vardagen.
Hur man kommunicerar med varann.
Hur långt man är beredd att lämna ut sitt privatliv och därmed öka sin sårbarhet inför en hel värld.
Om man visar samma respekt för sin omgivning som om man antingen möts irl eller t ex. via telefonsamtal.
Om olika slags forum visar samma tendenser, antingen de är ett intresseforum med speciell inriktning eller som i detta fall ett allmänt forum med allmänna frågeställningar och diskussioner.
Andemeningen har varit att försöka ta reda på om detta relativt nya kommunikationsmedel, som trots allt Internet är för gemene man, även kommer att påverka våra relationer irl på sikt.
Vi har ju redan märk hur utsatta grupper redan tagit skada. T ex unga flickors risk att bli utnyttjade.
Studien kommer att följas upp under några år framöver innan den är klar och resultatet kan redovisas.
En undersökning i forskande syfte alltså.
Att just ”ert” forum ingått beror helt enkelt på att man måste ha en viss bredd för att optimalt kunna spegla verkligheten.

Jag vill till sist verkligen POÄNGTERA att vi absolut inte varit intresserade av att granska någon personligen. Ni är precis så anonyma som ni var innan jag dök upp här.
Dessutom behöver ni inte spekulera kring om det finns någon politisk anknytning till undersökningen. Absolut inte blir mitt svar. Personregistrering är enligt lag förbjuden, vilket ni redan påpekat.

Jag hade naturligtvis tänkt berättat detta så småningom för er, men i lite lagom små portioner allt eftersom jag lärt känna de personer som finns bakom era nicks. Hela sanningen på en gång vore inte en särskilt god idé trodde jag. Mina farhågor i det fallet har ju bevisligen visat sig vara befogade.
Jag vill än en gång påpeka att den som gömmer sej bakom signaturen Afrodite är jag som privatperson och inte som journalist.
Mina erfarenheter ang. journaliststämpeln har tyvärr även här besannats. Bara ordet skrämmer tydligen folk på flykt. Synd, för alla journalister är inte så oetiska som fördomarna gärna säger.

Afrodite

Du vet väl om att du troligen brutit mot grundläggande forskningsetiska regler? Den grupp som du undersöker har rätt att veta i förväg om dina intentioner sedan spelar det ingen roll vad ditt/ert syfte är och därmed välja att deltaga trots att detta pågår i ett öppet forum. Ja det är verkligen synd att alla journalister dras över en kam, det är ju sådana som dina uppdragsgivare som ger de mer seriösa utövarna dåligt rykte. Jag kan inte förstå hur du/ni är förvånade över det. Tycker du själv att detta wallraffande sätt är etiskt försvarbart? Tyvärr är det väl så att du med ditt agerande precis har bevisat att journalister bör man passa sig för, de tycks ju ta till vilken metod som helst. Kanske upplever just du att du bidragit till något alldeles sensationellt men egentligen har du inte bidragit med mer än att ytterligare putta ner en kår i skiten.

Är ganska säker på att du inte alls är ledsen och din ursäkt inte alls är seriöst menad. Är också ganska säker på att dina s.k uppdragsgivare i sin journalistiska anda inte är annat än en grupp med flumideologer som tror sig vara journalister p g a ett och annat publicerat inlägg för i någon obskyr tidskrift.
Fenja
CITAT (askar @ 03-11-2006, 20:15)

Vad jag vet så har du stulit ett foto på mig från Gröna Fingrars album och lagt ut här samtidigt som du kallade mig hydra... Orkar inte leta upp tråden nu bara...
Var inte så satans skenhelig Agneta.
Mvh
Fenja
afrodite
askar
CITAT (Fenja @ 03-11-2006, 19:34)
CITAT (askar @ 03-11-2006, 20:15)

Vad jag vet så har du stulit ett foto på mig från Gröna Fingrars album och lagt ut här samtidigt som du kallade mig hydra... Orkar inte leta upp tråden nu bara...
Var inte så satans skenhelig Agneta.
Mvh
Fenja

Hydra är ett ord jag inte ens vet vad det betyder.

Bilden behöver ingen knycka... den finns ju kvar på samma ställe
Bild

Ha en trevlig helg du också.
Sollan
Snälla ni, ta inte så illa vid er! Jag tror inte någon vill skada och vara elak och såra medvetet.
Tyvärr är det så illa att man (i alla fall på internet) måste ha lite "skyddsskal". Anonymiteten på ett forum gör att man är alldeles för snabb på tangenterna, att det man skriver inte alla gånger tolkas på det sätt man tänkt sig, eftersom man inte hör eller ser personen "live".
Har vid några tillfällen reagerat personligt men insåg till sist att de - i mitt tycke - elaka kommentaren inte var adresserad till MIG, utan det var hur jag valde att tolka det som skrivits.
Om du förstår vart jag vill komma... unsure.gif
Fenja
CITAT (askar @ 03-11-2006, 20:38)

Bild

Då borde du sluta använda ord som du inte vet vad de betyder tycker jag, den som vill se Agneta använda det kan ju leta reda på tråden.
Och så ber jag dig att ge fan i att lägg ut bilder på mig här igen, även via länkar. Jag har skrivit till Ingemar om det igen för det är brott mot personuppgiftslagen.
Mvh
Fenja
Bettson
CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 20:35)
Jag beklagar, men de andra nicksen kan jag tyvärr inte ge dej eftersom jag inte längre har dem kvar. De personliga anteckningar som inte direkt hörde till undersökningen är tyvärr slängda. Deltar som sagt inte i undersökningen längre.
Och vet du? Nu är det jag som inte ids vränga skallen ut och in för att komma ihåg dem.
Hur är det själv med empatin och moralen om jag får fråga?
Brukar du skälla ut alla som begått ett fel och som bett om ursäkt för det?
Vad mer kan jag göra?
Är du någon slags domare här som tar dej rätt att utkräva svar för att just DU skall kunna acceptera en bekännelse?
Dämpa din ton om du vill att jag ska försöka ge er svar på det ni vill ha!

Afrodite

Dn ursäkt är inget värd så länge du inte anstränger dig för att ställa saker och ting till rätta.

Det skapar obehag med falska nicks. Du har användt dig av sådana.

Du är ombedd att presentera vilka nicks dessa är för att inte fortsätta att skapa obehag. Så länge du inte gjort som du blivit ombedd är dina ursäkter av noll värde. '

NÄr du gjort detta skall jag acceptera din ursäkt inte förr.

Var rakryggad nu människa och låtsat inte som om du inte minns.

Jag har ingen andledning att dämpa mig alls.Men du har stor aneldning att ställa tillrätta den missstämning du orsakat
askar
CITAT (Fenja @ 03-11-2006, 19:41)
CITAT (askar @ 03-11-2006, 20:38)

Bild

Då borde du sluta använda ord som du inte vet vad de betyder tycker jag, den som vill se Agneta använda det kan ju leta reda på tråden.
Och så ber jag dig att ge fan i att lägg ut bilder på mig här igen, även via länkar. Jag har skrivit till Ingemar om det igen för det är brott mot personuppgiftslagen.
Mvh
Fenja

Var inte meningen att jag alls skulle svara på dina förök att provocera
och få till bråk.
Men om du inte förstått att det är absolut enligt lagen tillåtet
att länka till sidor på internet, så bör du kanske läsa på lite.

Den här länken har ju du haft i din signatur.
Skriv in gröna fingrar msn på google så hittar du om du glömt adressen.

gröna fingrar
Fenja
Till andra sidor ja, men INTE till privatpersoners foton utan deras medgivande. Ska jag vara tacksam över att inte stjäl fotot denna gång utan bara länkar till det?
Tack, jag kan adressen.
Mvh
Fenja
askar
CITAT (Fenja @ 03-11-2006, 19:48)
Till andra sidor ja, men INTE till privatpersoners foton utan deras medgivande. Ska jag vara tacksam över att inte stjäl fotot denna gång utan bara länkar till det?
Tack, jag kan adressen.
Mvh
Fenja

Annars så kan du PM,a så ger jag den. smile.gif
faith
CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 19:35)
Jag beklagar, men de andra nicksen kan jag tyvärr inte ge dej eftersom jag inte längre har dem kvar. De personliga anteckningar som inte direkt hörde till undersökningen är tyvärr slängda. Deltar som sagt inte i undersökningen längre.
Och vet du? Nu är det jag som inte ids vränga skallen ut och in för att komma ihåg dem.

Du vet väl på ett ungefär när du började skriva här under dina andra nick?

Det är bara att ta medlemslistan, sortera den efter registreringsdatum och skumma igenom den så hittar du säkert dina andra nick.

Om du vill bli trodd så är det detta du bör göra. Faktiskt.
Alba
CITAT (faith @ 03-11-2006, 19:58)

Du vet väl på ett ungefär när du började skriva här under dina andar nick? Det är bara att ta medlemslistan, sortera den efter registreringsdatum och skumma igenom den så hittar du säkert dina andra nick.

Om det inte är så att hon/han skrivit här under lång tid.
Fialotta
Nääää...nu börjar det spåra ur här...nu anklagar snart alla varandra för allting...snälla rara lägg ner nu...varför bråka via nätet...det ger absolut ingenting...ger oss inte nån positiv energi direkt...var sjutton är den där vita fågeln nudå unsure.gif
afrodite
Sollan
En fundering bara... Om man får kännedom om en persons olika nicks vad har man vunnit med det? Eftersom samma person kan skapa ytterligare nya nick leder det ju inte till något konkret... wacko.gif
Bettson
CITAT (maudan @ 03-11-2006, 21:02)
Nääää...nu börjar det spåra ur här...nu anklagar snart alla varandra för allting...snälla rara lägg ner nu...varför bråka via nätet...det ger absolut ingenting...ger oss inte nån positiv energi direkt...var sjutton är den där vita fågeln nudå unsure.gif

Så snart som kära fru Dite gör som man säger till henne dvs redovisar sina andra nicks då skall jag i alla fall vara snäll som ett lamm.

I annat fall kommer jag att vara som en valkyria eller alternativt spricka och dra härifrån. Fört vem kan man lita på.

Kanske är det obalanserat men hon har fått mig att tappa fotfästet totalt. Jag mår skitdåligt och har kräkts två gånger idag. Jag känner att antingen får hon lägga korten på bordet eller också törs jag inte skriva mera här.

Tänk ifall det är så att hon har skrivit här en längre tid och jag trott hon varit en av mina kompisar.

Vem är vem.......... som sagt anomynitet är inte detsamma som att det är tillåtet att vara oärlig.
faith
CITAT (Alba @ 03-11-2006, 20:01)
CITAT (faith @ 03-11-2006, 19:58)

Du vet väl på ett ungefär när du började skriva här under dina andar nick? Det är bara att ta medlemslistan, sortera den efter registreringsdatum och skumma igenom den så hittar du säkert dina andra nick.

Om det inte är så att hon/han skrivit här under lång tid.

Jag tror inte det pågått under så lång tid så det är omöjligt att söka som jag föreslog. Finns viljan hos afrodite så går det. Det återstår att se om viljan finns.
pejori
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 20:07)
CITAT (maudan @ 03-11-2006, 21:02)

Så snart som kära fru Dite gör som man säger till henne dvs redovisar sina andra nicks då skall jag i alla fall vara snäll som ett lamm.

I annat fall kommer jag att vara som en valkyria eller alternativt spricka och dra härifrån. Fört vem kan man lita på.

Kanske är det obalanserat men hon har fått mig att tappa fotfästet totalt. Jag mår skitdåligt och har kräkts två gånger idag. Jag känner att antingen får hon lägga korten på bordet eller också törs jag inte skriva mera här.

Tänk ifall det är så att hon har skrivit här en längre tid och jag trott hon varit en av mina kompisar.

Vem är vem.......... som sagt anomynitet är inte detsamma som att det är tillåtet att vara oärlig.

HM...tråkig utveckling på en kul kåsör... sad.gif
håller med om att "glömskan" inte håller riktigt blink.gif
eller HUR många nick har du här igentligen? Afrodite wink.gif
normalt använder man inte så många olika nick, så, så man inte ens kommer ihåg dom?...
eller vill du inte komma ihåg eller berätta vem du är mera? sad.gif sad.gif

ska nog ta allt med lite mera skepsis i fortsättningen huh.gif
afrodite
[***
Gossen Ruda
Fan tro´t, sa relingen.
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 20:30)
Fan tro´t, sa relingen.

laugh.gif
Anma
Efter flera månaders bortvaro från forumet kan jag bara konstatera... Allt är som vanligt, med nytillkomna och gamla nick... wacko.gif
Magdis
Hoppas det kan lugna sig lite i grytan nu...obehagligt när det blir så att människor mår dåligt. sad.gif

Massor med kramar till Bettsson som säkert behöver det nu! wub.gif
Sollan
CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 21:28)
Jag kommer INTE att dyka upp med nytt nick igen.

Lycka till i framtiden!
Afrodite

Är ni nöjda nu? Trots att inga nick eller godkända ursäkter kom fram.
faith
CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 20:28)
[***

Varför är det borttaget? Vad stod det?
askar
CITAT (faith @ 03-11-2006, 20:48)
[***

Elaka ord riktade till Bettson sad.gif

Visar återigen att personen ifråga inte törst stå för sitt ord.
Gossen Ruda
CITAT (askar @ 03-11-2006, 21:51)
[***

Personen eller personerna ifråga har raderat allt som skrivits under nicken. Bara att konstatera att INGET som skrivits under nicken var att lita på. Att påstå att man glömt andra nick samtidigt som man uppenbart har en briljant språkbehandling är bara bullshit. Glöm det hela men var lite mer vaksamma mot nya nick som dyker upp.
faith
CITAT (askar @ 03-11-2006, 20:51)
[***

Usch. sad.gif

Jag tror inte på journalistförklaringen heller. Jag tror det rör sig om en person som vill ställa till bråk och inget annat. Hade hon varit så seriös som hon vill framställa sig själv så hade hon tillmötesgått Bettsons önskemål. Särskilt som Bettson uttryckt att hon behöver detta hon ber om och att hon mår dåligt som det är nu.

Bettson wub.gif
faith
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 20:56)
nicken

Fler än ett nick?
Gossen Ruda
CITAT (faith @ 03-11-2006, 21:58)
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 20:56)
nicken

Fler än ett nick?

Kanske, kanske inte. Vi kan inte veta, möjligen kan Ingemar eller Göran spåra om samma IP-adress använts till andra nick. Det enda vi numera vet och kan anta är att personen, eller möjligen personerna, bakom afrodite är helt skrupelfri och manipulativ och dessutom lika trovärdig som ett geléhallon.
faith
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 21:08)
Kanske, kanske inte. Vi kan inte veta

Jag uppfattade det du skrev tidigare som att du sett att det raderats inlägg under fler än ett nick, afrodites men även andra. Jag missuppfattade dig helt enkelt. smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (faith @ 03-11-2006, 22:20)
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 21:08)
Kanske, kanske inte. Vi kan inte veta

Jag uppfattade det du skrev tidigare som att du sett att det raderats inlägg under fler än ett nick, afrodites men även andra. Jag missuppfattade dig helt enkelt. smile.gif

OK. Jag tror inte att nåt sånt skulle ske för i så fall så skulle "afrodite" dels direkt förknippas med dessa nick, dels så skulle det bli ännu mer uppenbart att h*n har ljugit. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon