|
Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också..............
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:38) Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också.............. Vad är det du har blivit "tillsagd" om då?
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:38) Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också.............. Vad är det som har hänt Gillan?
Jag la ju in en bild i " Bildtråden " igår, som jag inte tagit själv, och blev genast tillsagd av någon att det inte var tillåtet. Och okej, det kan jag väl köpa.Men varför blir just jag tillsagd? Det finns fler bilder i den tråden, eller i andra trådar också för den delen, som inte är heller är tillåtna. Jag skulle kunna ge fler exempel, men har inte lust. Tack för att ni är så snälla att ni över huvud taget frågar  . Bara det värmer
Nu kom jag på var du fick på "moppo" CITAT (askar @ 05-01-2007, 20:36) Vi gör nog alla otillåtet... titta bara i Siffertråden... inte en enda bild är väl eg tillåten att ta men vi gör det ändå. Tror faktiskt att det är få som bryr sig ifall man "lånar" eftersom allt som finns på nätet är nåbart och "knyckbart" för alla.  .. Så skrev jag i den tråden. Bry dig inte om pekpinnar som dyker upp då o då.
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:49) Jag la ju in en bild i " Bildtråden " igår, som jag inte tagit själv, och blev genast tillsagd av någon att det inte var tillåtet. Och okej, det kan jag väl köpa.Men varför blir just jag tillsagd? Det finns fler bilder i den tråden, eller i andra trådar också för den delen, som inte är heller är tillåtna. Jag skulle kunna ge fler exempel, men har inte lust. Tack för att ni är så snälla att ni över huvud taget frågar  . Bara det värmer  Måste läsa ... har inte sett det
CITAT (askar @ 06-01-2007, 08:49) Nu kom jag på var du fick på "moppo" CITAT (askar @ 05-01-2007, 20:36) Vi gör nog alla otillåtet... titta bara i Siffertråden... inte en enda bild är väl eg tillåten att ta men vi gör det ändå. Tror faktiskt att det är få som bryr sig ifall man "lånar" eftersom allt som finns på nätet är nåbart och "knyckbart" för alla.  .. Så skrev jag i den tråden. Bry dig inte om pekpinnar som dyker upp då o då.  Nääe, jag vet att jag inte ska bry mig, men ibland så blir det bara för mycket. Och jag såg vad du skrev och blev också glad över det
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 08:50) CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:49) Jag la ju in en bild i " Bildtråden " igår, som jag inte tagit själv, och blev genast tillsagd av någon att det inte var tillåtet. Och okej, det kan jag väl köpa.Men varför blir just jag tillsagd? Det finns fler bilder i den tråden, eller i andra trådar också för den delen, som inte är heller är tillåtna. Jag skulle kunna ge fler exempel, men har inte lust. Tack för att ni är så snälla att ni över huvud taget frågar  . Bara det värmer  :wub: Måste läsa ... har inte sett det Nu har jag läst lite Blir väl mest intresserad av vilken lagstiftning som åberopas. För det måste ju vara nån internationell lag i så fall eftersom den skulle tillämpas på Internet.
Jo, förresten ..... Det har påpekats även i nummer-tråden, så du är inte alls ensam
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 08:54) Jo, förresten ..... Det har påpekats även i nummer-tråden, så du är inte alls ensam :) Och det hade jag missat  , men där har ni sån fart ju, att man får vara glad om man hinner med varje " hundratal" Och vilka lagar som gäller kommer jag nog aldrig att bli klok på  . Men inga mer bilder från mig, som inte är tagna med egen kamera i alla fall
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 09:00) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 08:54) Jo, förresten ..... Det har påpekats även i nummer-tråden, så du är inte alls ensam :) Och det hade jag missat  , men där har ni sån fart ju, att man får vara glad om man hinner med varje " hundratal" Och vilka lagar som gäller komer jag nog aldrig att bli klok på  . Men inga mer bilder från mig, som inte är tagna med egen kamera i alla fall  Det tycker jag visst det. Förutsatt att vi inte får svart på vitt att det är förbjudet.
Sen är det ju så att dom som inte vill ha direktlänkning har möjlighet att koda så att detta inte fungerar. Du kan se en del exempel just i nummertråden där det blir ett rött kryss i stället för en bild.
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 09:00) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 08:54) Jo, förresten ..... Det har påpekats även i nummer-tråden, så du är inte alls ensam :) Och det hade jag missat  , men där har ni sån fart ju, att man får vara glad om man hinner med varje " hundratal" Och vilka lagar som gäller komer jag nog aldrig att bli klok på  . Men inga mer bilder från mig, som inte är tagna med egen kamera i alla fall  Spara bilden på din dator... ta de sedan till ditt Odla-album då vet ingen var den kommer ifrån.  Så gör jag ibland (ofta)
CITAT (askar @ 06-01-2007, 09:05) CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 09:00) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 08:54) Jo, förresten ..... Det har påpekats även i nummer-tråden, så du är inte alls ensam  Och det hade jag missat  , men där har ni sån fart ju, att man får vara glad om man hinner med varje " hundratal" Och vilka lagar som gäller komer jag nog aldrig att bli klok på  . Men inga mer bilder från mig, som inte är tagna med egen kamera i alla fall  Spara bilden på din dator... ta de sedan till ditt Odla-album då vet ingen var den kommer ifrån.  Så gör jag ibland (ofta)  Ja, ni är för sköna ni  , om jag spar bilden i mitt album, är den då helt plötsligt min Näää, det var ingen fråga, jag förstår vad ni menar Tack ska ni ha, nu känns det lite bättre
Gillan: Gå in på min hemsida så ser du ett exempel på att det inte går att direktlänka från den. Jag har spärrat den möjligheten, och så måste alla göra som inte vill ha direktlänkning från sin sida.
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 09:12) Gillan: Gå in på min hemsida så ser du ett exempel på att det inte går att direktlänka från den. Jag har spärrat den möjligheten, och så måste alla göra som inte vill ha direktlänkning från sin sida. Du har ju helt rätt! Det gick ju inte ens att högerklicka! Och då förstår jag plötsligt inte vari problemet ens består i. Så måste ju alla kunna göra som inte vill låna ut sina bilder? Sen att du har helt fantastiska bilder på din hemsida, var ju bara en bonus
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 09:19) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 09:12) Gillan: Gå in på min hemsida så ser du ett exempel på att det inte går att direktlänka från den. Jag har spärrat den möjligheten, och så måste alla göra som inte vill ha direktlänkning från sin sida. Du har ju helt rätt! Det gick ju inte ens att högerklicka! Och då förstår jag plötsligt inte vari problemet ens består i. Så måste ju alla kunna göra som inte vill låna ut sina bilder? Sen att du har helt fantastiska bilder på din hemsida, var ju bara en bonus  Tack Ja, visst kan alla göra så, det är buslätt faktiskt
CITAT (askar @ 06-01-2007, 09:05) Spara bilden på din dator... ta de sedan till ditt Odla-album då vet ingen var den kommer ifrån.  Så gör jag ibland (ofta)  :lol: Gör gärna ett förtydligande Agneta, alla kanske inte förstod att du bara skojade. För det gjorde du väl....?
CITAT (Berith @ 06-01-2007, 09:38) CITAT (askar @ 06-01-2007, 09:05) Spara bilden på din dator... ta de sedan till ditt Odla-album då vet ingen var den kommer ifrån.  Så gör jag ibland (ofta)  Gör gärna ett förtydligande Agneta, alla kanske inte förstod att du bara skojade. För det gjorde du väl....?  Nää... skojar inte så här tidigt på morronen.
Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller
CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Då är man i gott sällskap .. slipper skaka galler ensam.
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Neej för det är ju precis som det sägs - citat - man säger nåt som nån redan sagt. Ingen äger väl ord eller uttryck? Om ni vill se ett dåligt (bra?) exempel på bildstöld kan ni kolla i Siffertråden, sidan 24 där Agneta lagt in en bild från sitt album. En bild som innehåller både © och ursprungsadress.
CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:11) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Då är man i gott sällskap .. slipper skaka galler ensam.  Tack för den, vad ska vi hitta på där inne då? När vi skakar galler alltså  . Men det lär bli trångt tror jag, vi är ju runt 8800 medlemmar bara här på Odla
CITAT (Berith @ 06-01-2007, 10:14) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Neej för det är ju precis som det sägs - citat - man säger nåt som nån redan sagt. Ingen äger väl ord eller uttryck? Om ni vill se ett dåligt (bra?) exempel på bildstöld kan ni kolla i Siffertråden, sidan 24 där Agneta lagt in en bild från sitt album. En bild som innehåller både © och ursprungsadress. Hur ids du till o me gå bakåt och leta jag är iaf obrydd om var andra i forumet hämtar sina bilder... gillar inte att leka polis.
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 10:14) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:11) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Då är man i gott sällskap .. slipper skaka galler ensam.  Tack för den, vad ska vi hitta på där inne då? När vi skakar galler alltså  . Men det lär bli trångt tror jag, vi är ju runt 8800 medlemmar bara här på Odla  och svettigt blir det säkert också... nu ska jag gå och få i mej lite lunch... vet ju inte när man får mat nästa gång... kanske bara bröd och vatten
CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:16) ---Hur ids du till o me gå bakåt och leta--- Gå bakåt?  Du vet väl inte vilken sida jag började läsa på idag? Och inte vilken tråd heller för den delen.
CITAT (Berith @ 06-01-2007, 10:19) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:16) ---Hur ids du till o me gå bakåt och leta--- Gå bakåt?  Du vet väl inte vilken sida jag började läsa på idag? Och inte vilken tråd heller för den delen.  Nä det förståss
CITAT (Berith @ 06-01-2007, 10:14) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Neej för det är ju precis som det sägs - citat - man säger nåt som nån redan sagt. Ingen äger väl ord eller uttryck? Om ni vill se ett dåligt (bra?) exempel på bildstöld kan ni kolla i Siffertråden, sidan 24 där Agneta lagt in en bild från sitt album. En bild som innehåller både © och ursprungsadress. Jag kanske misstolkade, men ibland händer det ju att man kortar ner citat t.ex. för att påvisa vilken del av ett inlägg man svarar på. Det var så jag tänkte
Berith! Jag tror inte det finns några felfria medlemmar här. Och om det ändå finns, så är de inte många i alla fall. Det finns inga felfria människor överhuvud taget enligt mitt sätt att tänka. Men jag accepterar om du tror att de finns. Jag tycker bara att det är så otroligt ledsamt att en del får skit, medans en del andra får göra/skriva vad som helst, utan att det uppmärksammas. Det gäller inte bara bilder. Det gäller reklam, åsikter .........precis vad du vill. Nog trodde jag i min enfald att samma regler gäller för alla inblandade
CITAT (Berith @ 06-01-2007, 10:19) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:16) ---Hur ids du till o me gå bakåt och leta--- Gå bakåt?  Du vet väl inte vilken sida jag började läsa på idag? Och inte vilken tråd heller för den delen.  Festligt att du läser numberstråden.
Diskussionen pågår ju i fler trådar, så jag klipper in detta här också. "Skulle du länka till en sajt där man kan anta att du inte på något sätt haft till avsikt att man skulle begå en olaglig handling, så är det föga troligt att ett medverkandeansvar uppstår." Källa: Upphovsrättslagen ----------------------------------------------- Om man nu tar nummer-tråden, så är dom flesta länkarna Lego-kartonger, vägskyltar, nummerplåtar o.s.v. Hur någon ska kunna få detta till brottsligt uppsåt kan i alla fall inte jag förstå I en annan tråd påpekades det att man direktlänkade till en bild som föreställde ett turistmål. Ärligt talat .... kan man inte välja sina strider med större omsorg?
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:21) CITAT (Berith @ 06-01-2007, 10:14) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Neej för det är ju precis som det sägs - citat - man säger nåt som nån redan sagt. Ingen äger väl ord eller uttryck? Om ni vill se ett dåligt (bra?) exempel på bildstöld kan ni kolla i Siffertråden, sidan 24 där Agneta lagt in en bild från sitt album. En bild som innehåller både © och ursprungsadress. Jag kanske misstolkade, men ibland händer det ju att man kortar ner citat t.ex. för att påvisa vilken del av ett inlägg man svarar på. Det var så jag tänkte  Aha! Och jag trodde ni pratade om Citat-tråden, och upphovsmännen/kvinnorna där. När man citerar nån odlait antar jag - eller snarare tar för givet! - att man inte ändrar nåt, mer än kortar ner eller plockar bort nån bild kanske. Hoppas verkligen inte att nån ändrar innebörden i meningarna.
CITAT (Berith @ 06-01-2007, 10:14) Om ni vill se ett dåligt (bra?) exempel på bildstöld kan ni kolla i Siffertråden, sidan 24 där Agneta lagt in en bild från sitt album. En bild som innehåller både © och ursprungsadress. Ena jänta har en modellfotograf hon brukar fotas hos, hans bilder har också.....hur fasen man nu får in ett c i en ring  Men han blir bara glad när dom bilderna "lånas" för på det sättet får han publicitet och alla ser vem fotografen är. Däremot så är det olagligt att ta hem bilden och klippa bort hans namn. Tror faktiskt det funkar så med dom flesta som "märkt" sina bilder, med tanke på att det är så lätt att hindra att nån kan ta dom alls.
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:24) Diskussionen pågår ju i fler trådar, så jag klipper in detta här också.
"Skulle du länka till en sajt där man kan anta att du inte på något sätt haft till avsikt att man skulle begå en olaglig handling, så är det föga troligt att ett medverkandeansvar uppstår."
Källa: Upphovsrättslagen
----------------------------------------------- Om man nu tar nummer-tråden, så är dom flesta länkarna Lego-kartonger, vägskyltar, nummerplåtar o.s.v. Hur någon ska kunna få detta till brottsligt uppsåt kan i alla fall inte jag förstå :rolleyes:
I en annan tråd påpekades det att man direktlänkade till en bild som föreställde ett turistmål.
Ärligt talat .... kan man inte välja sina strider med större omsorg? Nej Anita, det kan jag inte heller förstå. Varför haka upp sig på nåt som inte ens är ett upsåtligt försök till att skada nån annan? Då tycker jag det är värre att plåta okända människor för att sen lägga ut dem på nätet Men jag kanske tänker fel där?
Jaha och nu en fråga från novisen. Vad står detta "C" för ?
För länge sen hade jag bilder på Elliot i mitt album här på odla. Då var det en medlem som hade varit inne och kikat i albumet och sen hade tänkt att dra ut en av bilderna för att använda till ett handarbete (vilket jag inte kände till). I precis samma veva (ovetandes om att bilder höll på att skrivas ut ifrån mitt album) så rensade jag i albumet. Fick då en förvånad fråga om vart min bild hade tagit vägen och att den inte gick att skriva ut. Jag faktiskt en aning fundersam, personen ifråga hade ju inte ens frågat mig om det var okej att ta bilden.
CITAT (Alba @ 06-01-2007, 10:29) Jaha och nu en fråga från novisen. Vad står detta "C" för ? "copyright"
På mitt jobb har vi mycket medicinska illustrationer som vi betalar dyrt för att få publicera på vår sida. Vi har bara köpt rättigheterna till att publicera dom hos oss. Dagligen får vi frågor från andra företag/skolor om dom får använda våra bilder och vi är tvungna att neka eftersom vi inte äger bilden, utan bara rätten att publicera. Det står klart och tydligt på vår sida vad det är som gäller, men vi får hela tiden frågor ändå (och det är väl iofs bra att folk frågar). Däremot är det helt OK att länka till våra sidor där bilderna finns, det kan man inte lagstifta bort. (Fast jag vägrar leka polis!  )
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:38) Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också.............. I går tog även jag åt mig och med risk för att inte feltolkas tog jag bort mina bilder. Jag förstår hur du känner. Jag tror inte att det riktades till just dig. Det var nog så att det upptäcktes på din bild men var nog mer ett allmänt påpekande. Jag förstår om du blev ledsen.
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 10:23) Berith! Jag tror inte det finns några felfria medlemmar här. Och om det ändå finns, så är de inte många i alla fall. Det finns inga felfria människor överhuvud taget enligt mitt sätt att tänka. Men jag accepterar om du tror att de finns. Jag tycker bara att det är så otroligt ledsamt att en del får skit, medans en del andra får göra/skriva vad som helst, utan att det uppmärksammas. Det gäller inte bara bilder. Det gäller reklam, åsikter .........precis vad du vill. Nog trodde jag i min enfald att samma regler gäller för alla inblandade  ;) Aj... aj...  Blir lite osäker på hur du menar med det här inlägget. Jag tror inte att nån är felfri. Undrar om jag sagt det nånstans? Reklam?  Där har jag min bestämda åsikt om dom som gör reklam här på forumet (om det är så du menar?). Gör man reklam för sin egen firma eller där man är anställd ska dom inläggen bort. Däremot är det såklart fritt fram att göra reklam om "andras" firmor. Sen har jag inte kollat andras bilder i Siffertråden, om dom kommer från era album eller från övriga nätet. Men eftersom Agneta sa att hon tog bilder från nätet och la in i sitt album så reagerade jag på det. Hoppas att ingen följer hennes råd och gör så.
CITAT (askar @ 06-01-2007, 08:49) Nu kom jag på var du fick på "moppo" CITAT (askar @ 05-01-2007, 20:36) Vi gör nog alla otillåtet... titta bara i Siffertråden... inte en enda bild är väl eg tillåten att ta men vi gör det ändå. Tror faktiskt att det är få som bryr sig ifall man "lånar" eftersom allt som finns på nätet är nåbart och "knyckbart" för alla.  .. Så skrev jag i den tråden. Bry dig inte om pekpinnar som dyker upp då o då.  Stora diskussioner kan jag också ta men det är ofta det lilla påpekandet som tar mer beroende på hur det uttrycks.
CITAT (Scrollan @ 06-01-2007, 10:24) CITAT (Berith @ 06-01-2007, 10:19) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:16) ---Hur ids du till o me gå bakåt och leta--- Gå bakåt?  Du vet väl inte vilken sida jag började läsa på idag? Och inte vilken tråd heller för den delen.  Festligt att du läser numberstråden.  Festligt?  Jaa jag tycker det är en kul tråd.
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 09:12) Gillan: Gå in på min hemsida så ser du ett exempel på att det inte går att direktlänka från den. Jag har spärrat den möjligheten, och så måste alla göra som inte vill ha direktlänkning från sin sida. Ja här kommer fråga 2 från novisen. Jag borde nog byta nick till "novisen" Hur gör man för att förhindra att någon stjäl bilden frågar jag som precis skaffat digitalkamera och inget kan.
CITAT (Alba @ 06-01-2007, 10:35) CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:38) Men ni måste jag också avreagera mig lite grann :P , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också.............. I går tog även jag åt mig och med risk för att inte feltolkas tog jag bort mina bilder. Jag förstår hur du känner. Jag tror inte att det riktades till just dig. Det var nog så att det upptäcktes på din bild men var nog mer ett allmänt påpekande. Jag förstår om du blev ledsen. Tack Alba. Det är alltid skönt när nån förstår vad man menar. Synd bara på att du kände dig tvingen att ta bort dina bilder. Det är möjligt att det inte var personligt menat, men det var till mig det skrevs, och ingen annan  . Och jag kan ju ärligt säga,att om jag gjort nån ledsen, och det dessutom inte varit med avsikt, skulle jag göra allt för att ställa saker och ting till rätta  , sån är jag.......på gott och ont..........
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Vi kommer nog att hamna i samma fängelse. Men såå kul vi kommer att ha.
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 10:42) CITAT (Alba @ 06-01-2007, 10:35) CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:38) Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också.............. I går tog även jag åt mig och med risk för att inte feltolkas tog jag bort mina bilder. Jag förstår hur du känner. Jag tror inte att det riktades till just dig. Det var nog så att det upptäcktes på din bild men var nog mer ett allmänt påpekande. Jag förstår om du blev ledsen. Tack Alba. Det är alltid skönt när nån förstår vad man menar. Synd bara på att du kände dig tvingen att ta bort dina bilder. Det är möjligt att det inte var personligt menat, men det var till mig det skrevs, och ingen annan  . Och jag kan ju ärligt säga,att om jag gjort nån ledsen, och det dessutom inte varit med avsikt, skulle jag göra allt för att ställa saker och ting till rätta  , sån är jag.......på gott och ont..........  Nu blir det så där konstigt igen  *fattar noll, iaf ibland...* Varför plockar ni bort era bilder?
CITAT (Alba @ 06-01-2007, 10:43) CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 10:10) CITAT (askar @ 06-01-2007, 10:05) Apropå copyrightskyddat... då har vi ju alla syndat i och med att vi skrivit av citat... de är väl också upphovsrättsskyddade...eller  Ja, det är dom. Så i så fall är alla lagbrytare  Vi kommer nog att hamna i samma fängelse. Men såå kul vi kommer att ha.  Jag platsar den yttersta britsen... gillar inte att ligga inklämd Ska vi ta med några spel kanske
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|