Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Netha
CITAT (pejori @ 25-08-2007, 22:25) *
hon får gå och ställa sig precis på utsidan sin tomt och röka där rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
skulle vara kul att få veta om man får röka utomhus alls giggle.gif
lagvrängaren lär nog dra det inför domstol också crying.gif -fear-.gif

Eller ställa sig vid öppet fönster och röka åt det håll där förbudszonen låg.

Som sagt, jag vill inte att någon ska röka, men i detta fall är det så uppenbart att advokaten tagit till sina yrkesknep och bestämt sig för att
"sätta dit" obekväm granne.... det handlar knappast om grannens tobaksrök.
Gita
CITAT (Netha @ 25-08-2007, 22:19) *
Lever man i ett rus så känns så klart allt jättebra.

Nu var ju mitt inlägg tillspetsat och medvetet överdrivet,(lever ett ganska vanligt Svenssonliv)men jag blir bara så trött på alla som moraliserar över andras livsstil och val.
Gita
Netha
CITAT (Gita @ 25-08-2007, 23:12) *
Nu var ju mitt inlägg tillspetsat och medvetet överdrivet,(lever ett ganska vanligt Svenssonliv)men jag blir bara så trött på alla som moraliserar över andras livsstil och val.
Gita

Mmm... Vanligt Svenssonliv brukar vanligtvis inte inbegripa "en pipa gräs" då o då. thumbdown.gif
Chamomille
CITAT (Netha @ 25-08-2007, 23:22) *
Mmm... Vanligt Svenssonliv brukar vanligtvis inte inbegripa "en pipa gräs" då o då. thumbdown.gif

Jag tror det förekommer oftare än man tror och hos dom man minst anar. Vet du vad grannen gör när du inte ser.... sleep.gif
Netha
CITAT (Chamomille @ 25-08-2007, 23:27) *
Jag tror det förekommer oftare än man tror och hos dom man minst anar. Vet du vad grannen gör när du inte ser.... sleep.gif

Nepp! Men jag kan garantera att ingen av mina grannar "röker gräs"
Karin z7
Alla sk "laster" är "ju" skadliga.
Socker, vin, sprit,tobak, snus etc (tyvärr känner jag inte till allt inom"knarket")

Men frågan jag ställer mig med det jag hört på radion och det som jag sett skrivits (orkat ej läsa allt)här så känner jag mig i alla fall som att jag hädanefter måste "dra" mig inomhus, hur solig och varmt det "än" är.

Har räknat ut att vår tomt ej räcker till för tobak och framledes kommer väl kraven på att vin, öl och spritångor stör våra kära (hittills grannar) grannar !!???

cic
Fantastiskt. En "rök-tråd" till. Dom brukar ju alltid vara SÅ konstruktiva.

rolleyes.gif

Ralf
CITAT (cic @ 26-08-2007, 04:06) *
Fantastiskt. En "rök-tråd" till. Dom brukar ju alltid vara SÅ konstruktiva.
rolleyes.gif

Denna tråd handlar om förbud. Och om grannar som skaffar sig ett ojust övertag med hjälp av sina yrkeskunskaper.
Ophelia
Tycker bara det är jobbigt med rökare. Skulle önska få bo i lägenhet och kunna ha balkongdörren öppen när jag önskar utan att få in röklukt från balkongen under.
Tezzla
CITAT (Ophelia @ 26-08-2007, 17:31) *
Tycker bara det är jobbigt med rökare.

*Suck* Ja, hänsynslösa rökare kan säkert vara jobbiga....
lisan
Usch! vad ni kivas.Jag tror jag går ut i trädgården och tar en cigg, och njuter av stillheten.Här är det ingen som klagar.
Bee
CITAT (Karin z7 @ 25-08-2007, 23:32) *
Alla sk "laster" är "ju" skadliga.
Socker, vin, sprit,tobak, snus etc (tyvärr känner jag inte till allt inom"knarket")

Men frågan jag ställer mig med det jag hört på radion och det som jag sett skrivits (orkat ej läsa allt)här så känner jag mig i alla fall som att jag hädanefter måste "dra" mig inomhus, hur solig och varmt det "än" är.

Har räknat ut att vår tomt ej räcker till för tobak och framledes kommer väl kraven på att vin, öl och spritångor stör våra kära (hittills grannar) grannar !!???

Men Oj! Vår tomt är också väldigt liten. Betyder det att vi inte skall kunna gå ut på altanen "dagen efter" pga vin-o-sprit-ångor? - rotfl.gif rotfl.gif - Det är ju då vi sitter där som små sopsäckar och försöker hitta tillbaka till livet..... (OBS: Starkt överdrivet för den som är extra PK)
Blomstertanten
CITAT (Bee @ 26-08-2007, 21:26) *
Men Oj! Vår tomt är också väldigt liten. Betyder det att vi inte skall kunna gå ut på altanen "dagen efter" pga vin-o-sprit-ångor? - rotfl.gif rotfl.gif - Det är ju då vi sitter där som små sopsäckar och försöker hitta tillbaka till livet..... (OBS: Starkt överdrivet för den som är extra PK)

Extra PK confused.gif confused.gif
herkules
CITAT (Blomstertanten @ 26-08-2007, 21:28) *
Extra PK confused.gif confused.gif

politiskt korrekt
Bee
CITAT (herkules @ 26-08-2007, 22:08) *
politiskt korrekt

Exakt!

Tur att mina grannar är vanliga trevliga människor.
Blomstertanten
CITAT (Bee @ 26-08-2007, 22:15) *
Exakt!

Tur att mina grannar är vanliga trevliga människor.

Mina grannar är ovanligt trevliga människor biggrin.gif
cic
CITAT (Ralf @ 26-08-2007, 07:57) *
Denna tråd handlar om förbud. Och om grannar som skaffar sig ett ojust övertag med hjälp av sina yrkeskunskaper.

Jo, men en åsna kan ju räkna ut att den ska spåra ur.. Det var därför jag var en smula ironisk. sleep.gif
Carl
Hi!
Orkar inte hela läsa tråden. Efter ha läst liknande trådar på detta forum får jag intrycket att vissa inte kan acceptera något som avviker ifrån vad dom själva tycker eller gör. Pinsamt! inskränkt! Allt ska förbjudas!

Då tycker jag att även mat inköpen skulle regleras. Vem vill se massa överviktiga personer gå svettas en varm sommardag.
Så här skulle man göra: Innan man handlar någon typ av mat så vägs man. Denna information lagras på ett kreditkort. När man sedan ska handla något så spärras de onyttiga varorna beroende på ens vikt. Exempel en person med 10 kilos övervikt får endast handla grönsaker lätt o lagom Ramlösa med citron smak osv . Går man ner i vikt så uppgraderas kortet med ny information.Nya varor blir tillgängligga typ knäcke bröd. Å härligga framtid angel_not.gif
Snöflinga
Ja, faktiskt är övervikt lika skadligt för den egna hälsan som nikotin unsure.gif
Pirum
Fast det är inte lika farligt att drabbas av passiv ätning som passiv rökning.
pejori
tro mej...
om någon kraftigt överviktig sätter sig i knät på dej på bussen, drabbas du svårt av passiv fettma rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

OBS!!!ett skämt
Tezzla
CITAT (Pirum @ 27-08-2007, 10:37) *

Fast läste du inte den undersökningen som publicerades för ett tag sedan? Den som handlade om att man ofta blir som sina vänner. Så det är bäst du inte skaffar dig överviktiga kompisar och se för guds skull till att det inte finns "tjockisar" i din släkt flirting.gif
Snöflinga
CITAT (Pirum @ 27-08-2007, 10:37) *

Om du läste mitt inlägg så stod det "för den egna hälsan" ...
Blomstertanten
http://www.aftonbladet.se/malmolund/article751882.ab

Håller tummarna !!!
Fenja
Jag håller också tummarna för att sunt förnuft ska segra, men snart är väl kungahuset en rasistsymbol i detta förgätna land med... sleep.gif
Mvh
Fenja
Piccante
CITAT (Fenja @ 12-09-2007, 00:19) *
Jag håller också tummarna för att sunt förnuft ska segra, men snart är väl kungahuset en rasistsymbol i detta förgätna land med... sleep.gif
Mvh
Fenja

Iofs inte så avlägsen tanke, delar av kungafamiljen hörde ju till de större nazistvännerna under andra världskriget blink.gif Men kungen är ju gift med en "nysvenska" och hans barn är 2a generationens invandrare, så det är kanske något mer långsökt idag.
Fenja
CITAT (Markus_H @ 12-09-2007, 00:27) *
Iofs inte så avlägsen tanke, delar av kungafamiljen hörde ju till de större nazistvännerna under andra världskriget blink.gif Men kungen är ju gift med en "nysvenska" och hans barn är 2a generationens invandrare, så det är kanske något mer långsökt idag.

Sant, men det har väl aldrig hindrat någon innan? wink.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon