|
Det finns givetvis rökare som är hänsynsfulla och som går undan etc. men de kan aldrig undvika att de trots detta luktar rök. När de kommer in från rökpaus luktar man röken i deras andedräkt, hår, kläder etc. Så det är inte så lätt att undvika att bunta ihop rökarna.
Jag fick byta frisör en gång p.g.a. att den jag hade rökte. Hon kom in efter en rökpaus och fingrarna luktade nikotin på henne och det var så vedervärdigt när hon höll på med händerna så nära mitt ansikte.
Jag tycker att det finns större skäl att förbjuda alla med dålig hygien, som går runt och stinker svett och andra obeskrivliga odörer. Extra läbbigt är det om man hamnar bredvid en sådan i kommunaltrafiken tillexempel. Mvh Fenja
Lemonne
23-08-2007, 12:08
Jag var rökare i 10 år och det var först när jag slutade som jag insåg vilken plåga det är för andra människor. Det finns ingenting som skulle kunna få mig att ta en cigarett igen, och det beror enbart på stanken.
Min svärfar, som är den värsta rökare som man kan tänka sig, är mitt stora irritationsmoment. Jag håller på att bli galen ibland - han tänder cigaretten när han ätit färdigt när vi sitter ute och grillar - vilket betyder att jag, som inte äter så fort, får ta en paus tills han rökt färdigt. Han har kol, ändå röker han. Idioti.
Min gammelmoster, med svår astma, röker ännu. Hon kan knappt röra sig, väger 37 kg, och får syrgas. Fast hon plockar bort syrgasen när hon tar en cigg förstås. Idioti.
Min mormor hade rökt i 40 år tills hon fick problem med lungorna. Nu har hon bara en 90% lungkapacitet på den ena och 30% på den andra. Hon slutade. Smart.
Min svärmor har rökt i 50 år, nu fick hon diagnosen kol. Hon slutade. Smart.
Jag och min sambo slutade innan vi fick några problem. Precis som mina föräldrar. Smarta.
Det finns inget försvar för rökare. Det är idioti, helt enkelt. Ni som är rökare bör sluta försvara er och släcka cigaretten för gott istället. Ni har slut på ursäkter, hänsynslösa som hänsynsfulla rökare, ändock rökare. Låter hårt kanske - men tala om för mig vad som överhuvudtaget är försvarbart med rökning! Inget!
CITAT (Fenja @ 23-08-2007, 13:03)  Jag tycker att det finns större skäl att förbjuda alla med dålig hygien, som går runt och stinker svett och andra obeskrivliga odörer. Extra läbbigt är det om man hamnar bredvid en sådan i kommunaltrafiken tillexempel. Mvh Fenja Ja, det är verkligen otrevligt. Dock ej farligt trots allt. Eller när man sitter på en hockeymatch och mannen bredvid stinker vitlök och bakfylla .... Måste få påpeka att jag har begåvats med ett väldans känsligt luktsinne och har dessutom migrän som triggas igång av vissa parfymer etc. Vissa dofter märker inte min omgivning men av mig upplevs de väldigt starkt.
CITAT (Lemonne @ 23-08-2007, 13:08)  Det finns inget försvar för rökare. Det är idioti, helt enkelt. Ni som är rökare bör sluta försvara er och släcka cigaretten för gott istället. Ni har slut på ursäkter, hänsynslösa som hänsynsfulla rökare, ändock rökare. Låter hårt kanske - men tala om för mig vad som överhuvudtaget är försvarbart med rökning! Inget! Du som varit rökare borde väl veta att vi som är rökare inte är så dumma att vi inte fattar att det är skadligt?  Du borde väl också veta att de flesta av oss rökare inte alls försvarar vår idioti för vi VET att det är idioti. Men det är ändå vårt val. Det är vi som får ta föjderna. Anledningen till att vi röker kan vara många och vem har rätt att döma?
CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 13:16)  Det är vi som får ta föjderna. Inte bara ni utan alla i er omgivning också vare sig de vill eller inte. Och det är både farligt och upplevs av många som äckligt. Och därför har omgivningen rätt att döma.
CITAT (Rossi @ 23-08-2007, 13:19)  Inte bara ni utan alla i er omgivning också vare sig de vill eller inte. Och det är både farligt och upplevs av många som äckligt. Återigen, jag utsätter inte någon annan för fara mer än mig själv, men detta kommer ni aldrig att vilja acceptera eftersom alla rökare är likadana. Eller hur var det nu?
CITAT (Rossi @ 23-08-2007, 13:19)  Inte bara ni utan alla i er omgivning också vare sig de vill eller inte. Och det är både farligt och upplevs av många som äckligt.
Och därför har omgivningen rätt att döma. Håller med. Det finns många som mår illa eller får ont i huvudet av röken. Jag slipper åtminstone astmaattacker av röken, men det finns de som inte tål röken alls. Vad ska de göra? Hålla andan och hoppas på det bästa?
CITAT (Fenja @ 23-08-2007, 13:03)  Jag tycker att det finns större skäl att förbjuda alla med dålig hygien, som går runt och stinker svett och andra obeskrivliga odörer. Extra läbbigt är det om man hamnar bredvid en sådan i kommunaltrafiken tillexempel. Mvh Fenja Lägg fram det förslaget i Riksdagen om du törs Då kommer diskrimineringsombudsmannen i full fart efter dig  Gillar inte när överförmynderiet går för långt. Man måste nog överlåta ett och annat beslut till individen. Man kan faktiskt inte förbjuda allt som stör någon. Då skulle vi inte få mycket över som var tillåtet. Tror inte att NÅGON i längden skulle vilja leva i ett sånt samhälle. Rökare luktar inte så gott alltid, så är det. Men bönder luktar illa när dom kommer från ladugården, mannen på bussen som inte duschat luktar också illa, bilavgaser luktar illa ..... Ska vi förbjuda bönder, smutsiga människor och bilar också?
Blomstertanten
23-08-2007, 12:46
CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 11:41)  Vi har det ungefär likadant, maken och jag. Det luktar jätteäckligt och det sätter sig i allt om man inte aktar sig.
Jag är för ett förbud så fort det bara går. Tobak är äckligt och farligt.
Snus struntar jag i däremot, det stör mig inte. Det luktar inte, det osar inte der omgivningarna och det är enbart den som snusar som drabbas. På det viset är snusare mer hänsynsfulla än rökare. Snus luktar inte ????? Snus luktar !!!! Enbart snusare som drabbas avv alla äckliga snusar som ligger slängda både här där ?
Nu är ju då illaluktande människor generellt inte farliga för hälsan bara för att de luktar, om inte det som luktar i sig är hälsofarligt (som tobaksrök t ex) så ditt exempel fungerar dåligt.
Man kan ju vända på det: Ska man tillåta narkotiska preparat som tuggas, som KAT, eftersom det bara påverkar mig och ingen annan? För KAT-tuggaren lovar dyrt och heligt att inte h*ns tuggande ska drabba andra. Då kanske vi kan legalisera marijuana också, det är ju bara lite farligare än tobak och alkohol?
Eller varför inte legalisera hela surven och överlåta besluten åt individen.
Visst nu överdriver jag åt andra hållet, men jag tror du förstår vad jag menar.
Edit: Stavning.
Nånstans får väl gränsen gå...om nån röker 10 meter bort i sin trädgård så tvivlar jag på att det är särskilt farliga mängder man råkar få i sig...eller på balkongen bredvid..Då är de definitivt mer hälsovådligt att bo i en stad.. Och om man har såna besvär av att grannarna luktar eller låter eller ser ut (normalt alltså) så har man väl inte i tättbebyggt område att göra överhuvudtaget.. Har man såna problem att man måste ha syrgasmask för att det finns rökande grannar kanske man skulle bo mitt i skogen där ingenheller planterar några luktande blommor eller för den delen GRILLAR!!!!!! För om man inte tål cigarettrök tål man säkerligen inte grillrök...och sen kommer nån starkt luktande blomma och till slut grannens starka armsvett... Nä...tål man inte andra människor får man faktiskt flytta dit inga andra människor kan störa.. ..det har jag gjort..för jag vill inte ha några nära grannar..
CITAT (Tesa @ 23-08-2007, 13:58)  För om man inte tål cigarettrök tål man säkerligen inte grillrök... Dessutom är grillrök allt annat än ofarligt också...
CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 13:51)  Nu är ju då illaluktande människor generellt inte farliga för hälsan bara för att de luktar, om inte det som luktar i sig är hälsofarligt (som tobaksrök t ex) så ditt exempel fungerar dåligt.
Man kan ju vända på det: Ska man tillåta narkotiska preparat som tuggas, som KAT, eftersom det bara påverkar mig och ingen annan? För KAT-tuggaren lovar dyrt och heligt att inte h*ns tuggande ska drabba andra. Då kanske vi kan legalisera marijuana också, det är ju bara lite farligare än tobak och alkohol?
Edit: Stavning. Narkotika är farlig för andra människor eftersom droger gör folk till nåt dom egentligen inte är...
CITAT (LadyG @ 23-08-2007, 13:51)  Nu är ju då illaluktande människor generellt inte farliga för hälsan bara för att de luktar, om inte det som luktar i sig är hälsofarligt (som tobaksrök t ex) så ditt exempel fungerar dåligt.
Edit: Stavning. Jo, jag förstår vad du menar. Men inte är väl LUKTEN av rök hälsofarlig ändå? Röken i sig, ja den är hälsofarlig. Jag riktade mitt inlägg till dom som klagade på att rökare luktar illa.
CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 14:31)  Men inte är väl LUKTEN av rök hälsofarlig ändå? Nej, lukten av rök är inte mer farlig än lukten av stekt falukorv  (finns de som inte gillar den lukten heller)
CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 14:36)  Nej, lukten av rök är inte mer farlig än lukten av stekt falukorv  (finns de som inte gillar den lukten heller) Och ska vi prata lukt kanske man skulle stämma folk som äter surströmming som stinker över hela kvarteret  För det gör då baske mig inte min cigarett
För att återgå till tidningsartikeln: Man får väl hoppas att grannen försökt tala med kvinnan och be henne att inte röka på vissa ställen i trädgården innan han anmälde det, men att hon inte lyssnat. Så farligt är det väl inte att hon inte får röka på enstaka ställen i trädgården om det nu är så att grannen får andningsbesvär av det ? Den hänsynen borde hon väl ha kunnat ta utan ett domstolsbeslut!
Ikväll luktar hela Sundbyberg surströmming. Då har kommunen sin årliga kräft- och surströmmingsskiva för allmänheten. Hela gatan där jag bor stängs av och det dukas upp långbord. Snacka om stank!
Å fy! Vilken tur att jag slipper bo där! Synd att de ska förstöra kräftorna med surströmmingslukten...
Jag är ganska nyfiken på vilka ställen de kommit fram till att tanten får röka/inte röka på. Och jag hoppas att vinden alltid blåser åt samma håll, annars blir det till att komma på nya ställen beroende på väderprognos
CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 14:49)  Jag är ganska nyfiken på vilka ställen de kommit fram till att tanten får röka/inte röka på. Och jag hoppas att vinden alltid blåser åt samma håll, annars blir det till att komma på nya ställen beroende på väderprognos  Här kan du se live bild på både hennes och grannens hus/tomt samt markeringar där rökförbud råder. http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article260672.ece
CITAT (Rossi @ 23-08-2007, 15:03)  Här kan du se live bild på både hennes och grannens hus/tomt samt markeringar där rökförbud råder. http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article260672.eceJisses Amalia! Jag rekommenderar advokaten att fortsätta bära sin andningsmask för det kan ju faktiskt hända att det kommer en vindpust och att han råkar känna en svag lukt av cigarettrök. (Som det ser ut på bilden så verkar deras hus ligga nära en hyfsat stor väg. Man får hoppas att advokaten inte har några problem med avgaser...)
CITAT (Tosan @ 23-08-2007, 14:49)  Å fy! Vilken tur att jag slipper bo där! Synd att de ska förstöra kräftorna med surströmmingslukten... Kräftätarna och surströmmingsätarna är separerade (en bra bit från varandra). Som tur är bor vi närmast kräftätarna!
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-08-2007, 14:22
CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 13:42)  Lägg fram det förslaget i Riksdagen om du törs Då kommer diskrimineringsombudsmannen i full fart efter dig  Gillar inte när överförmynderiet går för långt. Man måste nog överlåta ett och annat beslut till individen. Man kan faktiskt inte förbjuda allt som stör någon. Då skulle vi inte få mycket över som var tillåtet. Tror inte att NÅGON i längden skulle vilja leva i ett sånt samhälle. Rökare luktar inte så gott alltid, så är det. Men bönder luktar illa när dom kommer från ladugården, mannen på bussen som inte duschat luktar också illa, bilavgaser luktar illa ..... Ska vi förbjuda bönder, smutsiga människor och bilar också? Bra Anita jag tycker t.ex. att alla människor som luktar vitlök, luktar vidrigt. Är det i hissen där jag bor så mår jag illa. Men inte kan och vill jag förbjuda andra människor att förbjuda äta vitlök. Parfüm är många gånger hemskt. Ibland när man står i kassan så släpper man frivilligt förbi några i kassan för damen framför stinker parfüm. Min sambo är allergisk mot katter, inte vill han förbjuda all katthållning. Hur många står inte i kassan i affären full med katthår och han känner av det. Skall vi förbjuda allt? Ska regeringen bestämmer hur vi få se ut , vad vi får göra, hur vi skall leva, vad vi skall/få äta osv? Elisabeth
Lemonne
23-08-2007, 15:03
Jag tycker inte vi ska förbjuda rökning i den egna trädgården, jag tror faktiskt det är något annat som ligger bakom bråket mellan advokaten och rökaren... Däremot tycker jag att rökarna ska ta sitt förnuft till fånga. Nikotinberoende går ur kroppen inom ett dygn, det är inte så himla svårt som rökarna försöker få det låta som. Visst, vanan, ja, det är bara att bestämma sig, så går det. Vem tror ni rökare bestämmer över er kropp egentligen? Tror ni att det är någon annan, utomstående? Och att det inte skulle störa någon annan, hur hänsynsfull man än är - är bara bullsh*t. Vad gror ni anhöriga tycker när du får lungcancer eller någon annan sjukdom rökningen orsakat? Är det det man vill utsätta sina älskade för? Lägg av med alla bortförklaringar, sluta röka. Hitta det eget sätt. Sätt krav på dig själv. Bara du slutar, för din skull och för dina anhörigas skull, och varför inte sjukhuspersonalens skull? Varför tycker ni rökare att det är rätt att utsätta andra för det här, bara för att ni har en otrevlig vana som bara är helt omöjlig att göra sig av med. Jag blir så trött.
CITAT (Lemonne @ 23-08-2007, 16:03)  Jag blir så trött.  Jag också, på det du skriver *suck*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-08-2007, 15:22)  Skall vi förbjuda allt? Ska regeringen bestämmer hur vi få se ut , vad vi får göra, hur vi skall leva, vad vi skall/få äta osv? Nej regeringen ska inte få bestämma allt, men eftersom rökning orsakar så mycket besvär för så många, inte minst för rökarna själva så borde nikotinanvändning förbjudas. Jag kan uppriktigt inte förstå varför och hur man öht kan försvara rökning med tanke på att det idag finns så väl underbyggd forskning som fastställer att nikotin är farligt och kan vara rent av dödligt - inte bara för brukaren själv utan även för omgivningen.
herkules
23-08-2007, 15:37
CITAT (Lemonne @ 23-08-2007, 13:08)  /--/ Låter hårt kanske - men tala om för mig vad som överhuvudtaget är försvarbart med rökning! /--/ det är så vansinnigt gott!
lena:-)
23-08-2007, 15:40
kanske lite Ot men på tal om att förbjuda: När jag var 16 år tyckte jag att alla pelargoner och saintpaulor skulle förbjudas. Något mer töntigt och ovärdigt ansåg jag inte finnas...vi tom la salt i kompisens mammas pelargoner....  : Dock ej så mycket att de dog... .
CITAT (Lemonne @ 23-08-2007, 16:03)  Jag tycker inte vi ska förbjuda rökning i den egna trädgården, jag tror faktiskt det är något annat som ligger bakom bråket mellan advokaten och rökaren... Däremot tycker jag att rökarna ska ta sitt förnuft till fånga. Nikotinberoende går ur kroppen inom ett dygn, det är inte så himla svårt som rökarna försöker få det låta som. Visst, vanan, ja, det är bara att bestämma sig, så går det. Vem tror ni rökare bestämmer över er kropp egentligen? Tror ni att det är någon annan, utomstående? Och att det inte skulle störa någon annan, hur hänsynsfull man än är - är bara bullsh*t. Vad gror ni anhöriga tycker när du får lungcancer eller någon annan sjukdom rökningen orsakat? Är det det man vill utsätta sina älskade för? Lägg av med alla bortförklaringar, sluta röka. Hitta det eget sätt. Sätt krav på dig själv. Bara du slutar, för din skull och för dina anhörigas skull, och varför inte sjukhuspersonalens skull? Varför tycker ni rökare att det är rätt att utsätta andra för det här, bara för att ni har en otrevlig vana som bara är helt omöjlig att göra sig av med. Jag blir så trött.  Jisses vilken uppläxning! Har du slutat röka själv eftersom du vet huruvida det är svårt eller inte? Är så inte fallet så ska du nog inte uttala dig tycker jag. Tänk på vad mycket pensionspengar vi sparar åt er med vår tidiga död
Snöflinga
23-08-2007, 16:14
Intressant att se konsekvenserna av detta domstolsbeslut ... nu kan ju alla som störs av blossande granne anmäla till miljödomstolen  Eller måste man vara advokat och därtill man för att få saken prövad  Lite konstigt: advokat med andningsmask, undrar var han jobbar och hur han undviker rökande människor
CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 17:07)  Jisses vilken uppläxning! Har du slutat röka själv eftersom du vet huruvida det är svårt eller inte? Är så inte fallet så ska du nog inte uttala dig tycker jag. Tänk på vad mycket pensionspengar vi sparar åt er med vår tidiga död  De före detta rökarna är värst när det gäller att gnälla på rökare, vet du väl. Så det är lika bra att fortsötta röka
Snöflinga
23-08-2007, 16:34
CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 17:19)  De före detta rökarna är värst när det gäller att gnälla på rökare, vet du väl. Så det är lika bra att fortsötta röka  Nu är det du som generaliserar Tezzla  själv slutade jag röka för 15 år sedan, i omgångar, och vet hur himla svårt det är  Det var som att mista en kompis, men det gick tack vare att snuset fanns  Stör mig inte alls med rökare, nej jag tror hellre att det är de som aldrig rökt som gläfser värst ... på samma sätt som de är bäst på att uppfostra barn, de som inga barn har
CITAT (Snöflinga @ 23-08-2007, 17:34)  Nu är det du som generaliserar Tezzla  Just precis, men med glimten i ögat
|Birgitta|
23-08-2007, 16:50
*raderat*
CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 17:19)  De före detta rökarna är värst när det gäller att gnälla på rökare, vet du väl. Så det är lika bra att fortsötta röka  Ja, gud hjälpe, inte sjutton vill man bli så där!! Mvh Fenja
Jag är fd rökare..som slutat 100 ggr men denna gången gick det bara för att jag inte hade nån ursäkt längre... ...och jag tycker att det är självklart att man ska få röka i sin egen trädgård...hade jag varit kvinnan i fråga hade jag hängt ut genom fönstret (om det finns nåt) på gaveln på huset (inte i trädgården då..)och bolma bara för att djävlas... ...och nåde den advokaten om han tänder grillen...eller har besökande som går ut i HANS trädgård och tar ett bloss..
Krolliljan
23-08-2007, 17:07
Och jag är jättenyfiken på varför rökaren röker? Kan man få några förklaringar till varför? Det räcker med tre fördelar. Inga långa utläggningar och hörrududu! utan helt enkelt bara tre fördelar. 1. 2. 3.
[quote name='Berith' post='654075' date='23-08-2007, 18:20']Och jag är jättenyfiken på varför rökaren röker? Kan man få några förklaringar till varför? Det räcker med tre fördelar. Inga långa utläggningar och hörrududu! utan helt enkelt bara tre fördelar. quote] 1.Det är gott 2.Det är otroligt lugnande när man är helförbannad 3.Det är väldigt socialt ....och beakta då att jag är fd rökare...[/ det blev så konstigt först.. ..och det blev ännu konstigare..
titti49zon6
23-08-2007, 17:31
1. Det smakar gott(för det mesta) 2. Avstressande 3. Man träffar dom trevligaste och mest sociala människorna bland rökare  Oj Tesa, du hann före
CITAT (Berith @ 23-08-2007, 18:20)  Och jag är jättenyfiken på varför rökaren röker? Kan man få några förklaringar till varför? Det räcker med tre fördelar. Inga långa utläggningar och hörrududu! utan helt enkelt bara tre fördelar. 1. 2. 3. Väldigt svår fråga du ställer och man får inte ha några långa utläggningar. Första (och förmodligen största) anledningen är att man är beroende. Det är ju inte så enkelt som t.ex. Lemonne beskriver. Alla som känner till hur ett beroende fungerar förstår säkert också det. Fler skäl: Det är gott. Det har en lugnande och avkopplande inverkan. Inte i den grad att det motiverar hälsoriskerna, men där kommer beroendet in och tar över. Ett beroende fungerar så. Hjärnan prioriterar dom kortsiktiga vinsterna framför den långsiktiga förlusten.
Tesa och titti, intressant... 1. Gott - antar att det inte smakar som det luktar.  För ni är väl medvetna om att ni går omkring och luktar askkopp?  2. Lugnande och avstressande... kan inte det bero på att ni inte gör mer än röker? Jag menar, det är svårt att göra nåt mer samtidigt som ni röker? 3. Socialt?? Neej, vet ni vad!  Det är bara för att det enbart är rökare som är i er närhet kanske? Ickerökarna är ju sociala i sin grupp.
CITAT (Berith @ 23-08-2007, 18:44)  Tesa och titti, intressant... 1. Gott - antar att det inte smakar som det luktar.  För ni är väl medvetna om att ni går omkring och luktar askkopp?  2. Lugnande och avstressande... kan inte det bero på att ni inte gör mer än röker? Jag menar, det är svårt att göra nåt mer samtidigt som ni röker? 3. Socialt?? Neej, vet ni vad!  Det är bara för att det enbart är rökare som är i er närhet kanske? Ickerökarna är ju sociala i sin grupp.  Jag luktar ju inte längre då Och man kan göra massor med en cigg i näven...rensa ogräs t.ex...var jag mycket bättre på förr när jag rökte.. Och...jooo...jättesocialt...särskilt när man går ut och röker och där står en annan vilt främmande människa och också röker. Man måste liksom prata med varandra för att det blir så pinsamt annars...har träffat jättemånga trevliga människor på det viset..
CITAT (Tesa @ 23-08-2007, 18:49)  Jag luktar ju inte längre då Och man kan göra massor med en cigg i näven...rensa ogräs t.ex...var jag mycket bättre på förr när jag rökte.. Och...jooo...jättesocialt...särskilt när man går ut och röker och där står en annan vilt främmande människa och också röker. Man måste liksom prata med varandra för att det blir så pinsamt annars...har träffat jättemånga trevliga människor på det viset.. Ja ja...
titti49zon6
23-08-2007, 17:58
Berith, på det första kan jag delvis hålla med dig,finns faktiskt en del ickerökare som tycker att det luktar gott och sen finns det ju ickerökare som luktar as, om jag duchar o tvättar håret varje dag så hinner jag inte bli inpyrd 2 Visst hinner rökare göra mer än röka, vi arbetar sköter hushåll och odlar- många av dom som har jättefina trädgårdar och driver upp egna plantor är rökare och vi bolmar inte hela dan men när vi tar paus och en kaffekopp så smakar det himmelsk och vi njuter och får nya krafter 3 Vi umgås med både rökare och ickerökare och kan vara sociala i bägge grupperna medans vissa ickerökare kan vara väldigt osociala
CITAT (titti49zon6 @ 23-08-2007, 18:58)  Berith, på det första kan jag delvis hålla med dig,finns faktiskt en del ickerökare som tycker att det luktar gott och sen finns det ju ickerökare som luktar as, om jag duchar o tvättar håret varje dag så hinner jag inte bli inpyrd 2 Visst hinner rökare göra mer än röka, vi arbetar sköter hushåll och odlar- många av dom som har jättefina trädgårdar och driver upp egna plantor är rökare och vi bolmar inte hela dan men när vi tar paus och en kaffekopp så smakar det himmelsk och vi njuter och får nya krafter 3 Vi umgås med både rökare och ickerökare och kan vara sociala i bägge grupperna medans vissa ickerökare kan vara väldigt osociala  Aaah men nu börjar det väl likna undanflykter?  *skojar* Intressant med förklaringarna, men jag är/gör ju också allt det där. Utom rökat och kaffet då... men det andra.
Björken
23-08-2007, 18:42
Förbjud hela mänskligheten för så mycket elände som vi människor ställer till med så kan vi knappast vara värda att finnas till.
Rapchic
23-08-2007, 18:44
CITAT (Björken @ 23-08-2007, 19:42)  Förbjud hela mänskligheten för så mycket elände som vi människor ställer till med så kan vi knappast vara värda att finnas till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|