Full version: Idol 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
SannaLasso
Jag tror att EVELINA åkte ut för att hon kom med sin hejsansvejsanstil och med en hejsansvejsanlåt precis efter DANIELs snyftare. Det kändes väldigt störande faktiskt för man hann liksom inte hämta andan och ställa in sig på något annat så snabbt.

Nu tycker jag iof att Evelinas underbara hesa Italiano-röst inte kom fram ordentligt heller, den lät för "vanlig" nu senast.

AMANDAs "That´s All Right Mama" vid audition tog ju andan ur mig - så himla BRA!!! Några andra gånger har hon också varit enorm men nu sist - tja....

Jag gillar SAMS röst (också en sån hes röst som italienarna älskar) men kan inte se på honom - fan, kan ingen tala om för honom att han är inomhus och få honom att ta av sina förfulande mössor och kepsar?!

MATTIAS - Vad har han som inte hundraelva andra har?
MARIE - också en som är mycket bättre när man slipper se henne - hennes stylist borde avskedas!
CHRISTOFFER - bra ibland, bättre ibland och hyfsad ibland.
ANDREAS - samma kommentar som till Mattias
DANIEL - ett vitaminpiller! Trolig vinnare - även unga killar röstar på honom. Ännu har han inte tabbat sig en enda gång.

Och sen de som har åkt ut:
Först av alla borde GATHANIA ha åkt - en omogen dussintjej.
Lilla nervösa ANASTASIA gillade jag, men hennes nerver funkade inte så bra i en sån här tävling. PATRIZIA borde kanske fått vara kvar ett tag till - bra fyllig röst men ingen vidare utstrålning på scenen.

Nu är det dags att slänga ut killar ett tag. Först Matthias, sen Andreas, Christoffer och Sam (fortsätter Sam med kepstjafset ska han ut redan efter Matthias, dvs nästnästa lördag). Därefter Amanda och Picasso. Vem blir kvar då? Börjar på...D. rolleyes.gif
Berith
Från You-Tube-tråden...

Daniel Karlsson - Idol(-vinnare) 2007! Joo jag lovar. yes.gif

Jag har inte hängt med dom senaste programmen, men jag tror benhårt på att han står där som vinnare.
Rossi
Vem tror ni åker ut ikväll då? Svårt att veta innan de har sjungit i och för sig! Jag håller i alla fall tummarna för att Amanda och Sam klarar sig. Jag tycker att de båda har speciella röster som tilltalar mig.
Tezzla
CITAT (Rossi @ 02-11-2007, 14:46) *
Vem tror ni åker ut ikväll då? Svårt att veta innan de har sjungit i och för sig! Jag håller i alla fall tummarna för att Amanda och Sam klarar sig. Jag tycker att de båda har speciella röster som tilltalar mig.

Precis de två som du håller tummarna för vill jag gärna ha ut biggrin.gif (Fast Amanda kan få stanna kvar ett tag för nu är det faktiskt dags att en kille åker devil.gif )

Men vad jag tror så sitter nog Sam ganska löst. Mattias också kanske (han känns ganska medioker och intesägande)
Netha
Daniel, Amanda och Christoffer (trots att han enl mitt tycke valt fel låt) är mina favoriter ikväll. bravo.gif

Sam... fattar inte varför han är kvar, likaså Mattias
Tezzla
Mattias var absolut svagast ikväll, tycker jag.
Krolliljan
Daniel wub.gif
Netha
Så bra! Äntligen åkte Sam ut.... han hade inget där att göra.... tycker jag.

Har hela tiden tyckt att han bara försöker likna Joe Cocker... och det blev pannkaka. thumbdown.gif
sqrulan
Hoppas att Marie vinner ALLT hon är bäst.Sedan Andreas och Daniel.

Tezzla
Kvällens omdömen:

Marie: fantastisk röst men hon känns tråkig, tyvärr.

Sam: Hyfsat bra framträdande faktiskt. Bra låt.

Christoffer: Underbart skön röst och sockersöt som vanligt. Han gör mig glad. Kanske lite svag låt.

Amanda: Usch, jag orkar inte kommentera henne. Måtte den barfotasjunganade stackars flickan åka hem nästa vecka.

Andreas: Kraftfull och bra röst, men känns även han lite tråkig och intesägande. Bra låt ikväll dock.

Mattias: Medioker. Kan inte säga så mycket mer. Fel låtval ikväll.

Daniel: Fantastisk tolkning av Britney Spears låt. Karln har det mesta.
Betty
Mattias: en 2:a.
Andreas: svag 3:a
Sam: en 3:a
Marie: en 4:a
Daniel: 4+
Christoffer: en 5:a.
och Amanda... får ett - i protokollet.
pejori
CITAT (sqrulan @ 02-11-2007, 22:50) *
Hoppas att Marie vinner ALLT hon är bäst.Sedan Andreas och Daniel.

bravo.gif yes.gif
Rossi
Amanda var fantastiskt duktig! Vilken tjej! Snacka om karisma!
Berith
Jag har slutat titta, brukar bara kolla vem som får åka hem.
Gita
CITAT (Rossi @ 03-11-2007, 09:38) *
Amanda var fantastiskt duktig! Vilken tjej! Snacka om karisma!

Min absoluta favorit också, håller med juryn, hon är mer än en fantastisk sångerska, hon är konstnär.
Gita
Leia
CITAT (Tezzla @ 02-11-2007, 22:59) *
Kvällens omdömen:

Marie: fantastisk röst men hon känns tråkig, tyvärr.

Hon är lite som Carola Häggkvist tycker jag på det sättet att hon sjunger väldigt bra men jag gillar inte när hon pratar.
kickibj
Det är svårt i år, alla är så duktiga! Måste jag välja av de som är kvar så står det mellan Daniel och Marie. Önskar bara att Daniel lär sig en bättre scenstil för hans röst är bara så underbar!
Tezzla
CITAT (Betty @ 03-11-2007, 00:24) *
och Amanda... får ett - i protokollet.

ohmy.gif Näää?

giggle.gif
Kvarnvik
Med risk för att få tomater kastade från alla håll: Det här juryn har snackat om att alla är så bra i år, bästa startfältet nånsin osv, vilken bullshit. Det är ju ingen som har lyckats visa i så fall. Jag tycker inte att det finns nån som visar tillräcklig jämnhet för att vara ett stjärnämne. Daniel är visserligen en som kan göra egna tolkningar av låtar och det är synd om honom som har drabbats av såna familjetragedier, men jag tycker att han är en blek kopia av Sebastian. Evelinas "for your eyes only" är det bästa jag har hört hittills i denna idolomgång.
Sailor Pluto
CITAT (Kvarnvik @ 03-11-2007, 16:58) *
Med risk för att få tomater kastade från alla håll: Det här juryn har snackat om att alla är så bra i år, bästa startfältet nånsin osv, vilken bullshit. Det är ju ingen som har lyckats visa i så fall. Jag tycker inte att det finns nån som visar tillräcklig jämnhet för att vara ett stjärnämne. Daniel är visserligen en som kan göra egna tolkningar av låtar och det är synd om honom som har drabbats av såna familjetragedier, men jag tycker att han är en blek kopia av Sebastian. Evelinas "for your eyes only" är det bästa jag har hört hittills i denna idolomgång.

Håller med om det mesta, det är t.ex. verkligen inte det bästa startfältet någonsin... Fast jag tycker inte att man kan jämföra Daniel med Sebastian. Anledning: Sebastian verkade vara en självgod högfärdsblåsa utan ens en skymt av ödmjukhet, Daniel framstår nästan som raka motsatsen (eller så döljer han ett jätte-ego någonstans).

Min favorit är fortfarande Amanda (hon sjöng ju skitbra igår!) wub.gif . Och Marie wub.gif . Och Christoffer wub.gif .
Rossi
Jag tycker att det är det bästa och jämnaste startfältet i år. Nu vet man aldrig vem som ska åka ur. Det är verkligen dagsformen som gäller. De andra åren har det alltid funnits några som har halkat efter.
Krolliljan
Hjälp nu gäller det nog att rösta på Daniel. -fear-.gif
Tyvärr verkade han inte ta det riktigt på allvar.

Marie och Mattias tyckte jag var bäst idag. bravo.gif
Netha
Christoffer ... tummenupp.gif som vanligt

Amanda ... tummenupp.gif stjärna med stort S

Andreas ... thumbdown.gif skicka hem killen ikväll

Mattias ... thumbdown.gif får gärna dela kupé med Andreas på hemresan

Daniel ... tummenupp.gif inte rätt låt ikväll, men ändå
Marie ... nej...ingen idol

Tezzla
Hmmm... Ikväll var det svårt att välja ut någon favorit. Får väl bli Marie då (fast jag är inte så värst förtjust i henne egentligen) hon var väl den enda som verkligen satte sitt framträdande. Mattias var också bra, fick sin revansch ikväll. Resten = mediokra. Daniel tycker jag har blivit lite uppblåst faktiskt... Han kanske har blivit alltför trygg i sin roll som ständig favorit?
Netha
Nu tycker jag faktiskt att röstningsförfarandet borde ändras.
Christoffer åkte ut.. ohmy.gif sad.gif och Mattias... som det går tretton på dussinet, blev kvar.sad.gif
Tezzla
Jag är faktiskt ledsen nu. På riktigt. Christoffer som har en sån unik och speciell röst... Näääeee sad.gif

(Men Mattias är väl alla 14-åringa tjejers dröm kanske)
Betty
Kan bara hålla med er.... Fattar inte att Christoffer åkte ut - och Mattias och Andreas är kvar!!??? Näe... no.gif
inglan
thumbdown.gif Riktigt tråkigt verkligen... Nu vet jag knappt om det lockar att titta på resten av programmen, Christoffer var bara klart bäst! Fast kanske valde han en mindre bra låt idag?...

no.gif

Inglan
Allis
Ja, Mattias och Andreas åker ut som oxo, det blir Marie, Amanda, och Daniel kvar på slutet tror jag. Men jag hoppas att inte falsksjungande Amanda vinner iaf. thumbdown.gif Fattar inte att hon är kvar ännu. Christoffer borde ha fått stannat längre. Men så är det.
huskatt
Amanda är en Idol! rolleyes.gif
Tezzla
CITAT (huskatt @ 09-11-2007, 23:09) *
Amanda är en Idol! rolleyes.gif

Ja, hon tror sig i alla fall vara en...
TrädgårdsCalle
Har inte sett idol på ett tag, har det varit något super-duper bra framträdande på sistone?
TrädgårdsCalle
Inglan, från idol till pelargonier, som jag vet Du tycker om. Övervintrar Du dem?
tok
Daniel ser jag som vinnaren av hela tävlingen. thanks.gif Amanda borde åkt ut för flera program sedan. help.gif
inglan
Jag tog bort det jag svarat trådgårdscalle, fel av mig att skriva om annat, det var ju idol det handlade om ju... wub.gif

Inglan smile.gif
zaaritha
Inte sett på ett tag!
Vem åkte ur?
Tezzla
CITAT (zaaritha @ 09-11-2007, 23:42) *
Inte sett på ett tag!
Vem åkte ur?

Läs några inlägg högre upp.
zaaritha
Åh nej! Synd..........
Berith
CITAT (zaaritha @ 09-11-2007, 23:55) *
Åh nej! Synd..........

Synd...? Det är ju helknasigt. nono.gif Såg inte hela programmet igår, bara sammanfattningen men det räcker gott. Han skulle såklart vara kvar, men jag tror inte det är över för hans del. Vänta bara så hör vi honom nog snart i nån storsäljare i radions alla kanaler. tummenupp.gif
sqrulan
Det är ju förutbestämt att Daniel,Marie och Amanda blir sist kvar verkar det som.

Jag tycker att Marie borde vinna,fast egentligen gillar jag Andreas lika bra.

confused.gif Dom borde göra ett nytt programm med nya idoler. giggle.gif
zaaritha
Berith: Hoppas det!
Hur röstar de egentligen?
Är det bara ungar, eller?
Gita
Nej, åkte Kristoffer ut, så synd! Han och Amanda var ju mina favoriter.
Så nu får jag väl hoppas på Amanda och Daniel i finalen. Andreas har väl också någon slags valpig charm och en fantastisk röst.
Mathias och Marie är bara tråkiga tycker jag, den enda som har riktig stjärnkvalité är faktiskt Amanda.
Gita
Aqvakul
Vem bryr sig?
Betty
CITAT (aq42 @ 11-11-2007, 12:41) *
Vem bryr sig?

Rätt många intresserade tydligen (142 svar i tråden) - och så även du - du öppnade ju tråden och svarade wink.gif
Tråden öppnad 2214 ggr - inte illa! tongue.gif
Aqvakul
CITAT (Betty @ 11-11-2007, 14:20) *
Rätt många intresserade tydligen (142 svar i tråden) - och så även du - du öppnade ju tråden och svarade wink.gif
Tråden öppnad 2214 ggr - inte illa! tongue.gif

Skrämmande! Upprörande! confused.gif
Gita
CITAT (aq42 @ 12-11-2007, 19:02) *

Varför det?
Gita
Betty
CITAT (aq42 @ 12-11-2007, 19:02) *

devil.gif giggle.gif
Netha
Marie P ... Visst kan hon sjunga men någon Idol är hon inte.
Jag vill skicka henne till Amerika... sjunga Gospel i kyrkor.. där tror jag hon passar in.

Andreas ... Nej, nej, nej!!! Ge han en biljett hem idag!

Mattias ... Klart hans bästa framträdande hittills, sångmässigt... men Idol... näe

Daniel ... Som vanligt smile.gif Tror och hoppas att han står i final med Amanda

Amanda ... Åh... jag bara älskar henne... IDOL!!!

Magdis
Nu måste jag säga en sak jag inte trodde jag skulle säga: Jag börjar ändra uppfattning om Amanda! De två senaste gångerna har hon inte sjungit falskt alls. Att hon hade det lilla extra såg man ju redan från början, men då hon sjöng så falskt de första gångerna så gillade jag inte henne. Men hon har verkligen glöden och om hon lär sig sjunga på riktigt också så kan hon nog gå långt.

Daniel är den av de kvarvarande som har både rösten och massor av det lilla extra. Han är så totalt självklar på scenen.
Christoffer var den perfekta kombinationen men så åkte ju han ut. sad.gif
sqrulan
Mattias eller Amanda ut i kväll. shy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon