Full version: Idol 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Ewa L
Jag tyckte Amanda var pinsamt dålig! Blev helt chockad när juryn öht inte kommenterade det. Hon låg mycket riktigt helt fel i hela första versen.
Eller var det någon egen finess som vi vanliga, dödliga inte förstår?? confused.gif
anneli85
Evelina var helt klart klockren i fredags. Fortsätter hon så, kommer hon att gå långt tror jag. Annars är Amanda en favvis, men det kan mycket väl bero på hennes utstrålning och speciella stil.
Saknar också Gynning o Berg. Jag tycker Carolina Gynning är en mycket härlig person, hon bjuder på sig själv, det tycker jag är störtskönt. Mera Gynning åt folket!
Netha
Ikväll...
Daniel wub.gif bravo.gif

Amanda wub.gif bravo.gif

Christoffer wub.gif bravo.gif

Sam var riktigt bra ikväll... men tyvärr tycker jag inte att han är idol
Mattias... herreje... jag trodde det var Erik Segerstedt!!!

Evelina... synd att det blev sååå fel. sad.gif
Harvey
Jag blir så GLAD av att se Daniel. Fasen vad bra han är, Amanda är kanon oxå, o för första gången tyckte jag att Evelina var bra. Hoppas att Sam åker, det låter så tillgjort med hans röst.
Krolliljan
Daniel wub.gif
katah
CITAT (Netha @ 19-10-2007, 21:42) *
Ikväll...
Daniel wub.gif bravo.gif

Amanda wub.gif bravo.gif

Christoffer wub.gif bravo.gif

Håller med här men placerar Christoffer högst upp på listan.
Daniel är ruskigt proffsig och levererar alltid en säker och stilig show och dansar och inte bara gungar!

Amanda kan sjunga, hennes "falsk sång" är är lite av stil, inte något falsk, lite som Sams whiskey-röst. Hon skriker bra.

Dessa tre kan sin sak , men inte resten av sällskapet , jo, Mattias kan också, men var lite blek i kväll.

ugh, nu har jag sakt mitt!
Tezzla
Jag tycker inte det finns något hos Amanda som är bra. Sorry, men jag tycker hon är riktigt dålig...

Christoffer var suverän ikväll! Vilken känsla den mannen har wub.gif
Netha
CITAT (katah @ 19-10-2007, 22:09) *
Håller med här men placerar Christoffer högst upp på listan.
Daniel är ruskigt proffsig och levererar alltid en säker och stilig show och dansar och inte bara gungar!

Amanda kan sjunga, hennes "falsk sång" är är lite av stil, inte något falsk, lite som Sams whiskey-röst. Hon skriker bra.

Dessa tre kan sin sak , men inte resten av sällskapet , jo, Mattias kan också, men var lite blek i kväll.

ugh, nu har jag sakt mitt!

Precis vad jag sa om Amanda... hon får ha antal "falska"... då är hon som bäst. tummenupp.gif
zaaritha
Den långhårige killen!
Sett ett avsnitt!
Vet ej ens vad han heter!
Absolut ej "Picasso"!
Betty
CITAT (Tezzla @ 19-10-2007, 22:11) *
Jag tycker inte det finns något hos Amanda som är bra. Sorry, men jag tycker hon är riktigt dålig...

Christoffer var suverän ikväll! Vilken känsla den mannen har wub.gif

Exakt så, jag tycker precis som du! tummenupp.gif
De ska ju alla röstas ut en efter en så att Christoffer till slut kan stå där som vinnare bravo.gif , fast de åker ut i en lite annan ordning än jag hade hoppats på.
Amanda borde ha åkt ut redan för tre-fyra veckor sen, tycker hon har en skränig röst med endast mellanregister och massor av decibel, saknar helt låga men framför allt höga toner.
Netha
Faktiskt så tror jag att Daniel, Amanda och Christoffer kommer att vara de tre som hänger kvar till slutet... sedan är det svårt att
veta vem av Christoffer och Daniel som åker ut... Amanda tror jag sitter säkert och kommer nå stora höjder
även om hon nu inte skulle råka vinna det hela.

Sån är min åsikt så här långt. smile.gif
Betty
CITAT (Netha @ 19-10-2007, 22:58) *
Faktiskt så tror jag att Daniel, Amanda och Christoffer kommer att vara de tre som hänger kvar till slutet... sedan är det svårt att
veta vem av Christoffer och Daniel som åker ut... Amanda tror jag sitter säkert och kommer nå stora höjder

Ja där ser man, smaken är som baken flirting.gif
Fast jag med tror att Amanda kommer att nå stora höjder - i nåt punkband... angel_not.gif
zaaritha
Jamen--va´heter killen m långt hår o bra röst???
Betty
CITAT (zaaritha @ 19-10-2007, 23:14) *
Jamen--va´heter killen m långt hår o bra röst???

Christoffer Hiding
zaaritha
Tack--Betty!
Kathy

Daniel är min stora favorit! Fastnade för honom redan då han gjorde sin audition.
Oavsett om han vinner Idol eller ej, så har han sin karriär fixad. tummenupp.gif
Gillan
CITAT (Netha @ 19-10-2007, 22:58) *

Daniel!!!! Han åker inte ut nono.gif , han vinner hela tävlingen tummenupp.gif . Amanda? Tjaa, vad ska man säga om henne? Jag gillar henne..........trots de "falska" tonerna.............eller på grund av............eller......bara för att hon är en skön tjej dunno.gif

Christoffer!!......Nääääe. honom har jag inte mycket att säga om alls................

Marie "Picasso"...................absolut inte!!, Men inte beroende på hennes röst, för röst har hon, men hela hon!!!! Nej tack!

Ja, jösses, nu kom det kommentarer från mig med rotfl.gif
Boxer
Så här tycker jag:

Amanda - Formsvackan förra veckan var bara en tillfällighet. Hon har DET och inget kan stoppa henne.
Christoffer - Så härlig röst att man dånar.
Evelina - Sockerbiten som sjunger helt ok.
Gathania - Borde ha klarat sig förbi tre veckor till. Synd!
Daniel - Skön stil, *axelryckning*
Mattias - Vem var det nu igen...
Sam - Igår lät det riktigt bra, men annars känns han oftast spänd som en fiolsträng.
Marie - Jättebra men opersonlig pipa, bara jag slipper se på.
Andreas - samma som Marie. Skulle platsa bättre i Thorleifs.
Anastasia och Patrizia - Skulle ha varit kvar längre.
vindspel
Daniel och Sam håller jag på. Ut med Andreas, han kan sjunga i duschen.

Inte lika bra kvalitet som de andra åren.
Gita
Amanda är helt klart bäst (en blandning av inte Pippi Långstrump utan Nina Hagen och Marilyn Monroe)t tätt följd av Christoffer, sen kommer Daniel och Andreas.
Gita
Netha
Christoffer var kvällens stora njutning.

Amanda... hon tillhör absolut mina favoriter.

Daniel.. inte bästa låtval ikväll

Mattias... har inte "sett" honom förr... ikväll fanns han med smile.gif

Marie P... sååå bra... men tyvärr ingen IDOL

Evelina valde fel låt ikväll... men hon har röst så det räcker ganska långt.

Tror faktiskt att Sam är den som åker ut ikväll..
Tezzla
Skit att Evelina åkte. Skulle ha varit Amanda istället.
Netha
Jag hade nog hellre sett att Sam el Marie åkt ut.
Tezzla
Nej, Sam är inget att hänga i julgranen heller. Men Amanda får gärna åka innan honom wink.gif
Betty
CITAT (Tezzla @ 26-10-2007, 22:41) *
Skit att Evelina åkte. Skulle ha varit Amanda istället.

Håller med! sk*t att Amanda lyckas hålla sig kvar vecka efter vecka trots att hon sjunger mer än anskrämligt falskt. Måste bero på nån sorts utstrålning.... men det räcker inte i min bok - man måste kunna sjunga också för att vinna min röst.

Christoffer står högst uppe på min lista , tätt följd av Daniel och Marie.
Tezzla
CITAT (Betty @ 26-10-2007, 22:49) *
Håller med! sk*t att Amanda lyckas hålla sig kvar vecka efter vecka trots att hon sjunger mer än anskrämligt falskt. Måste bero på nån sorts utstrålning.... men det räcker inte i min bok - man måste kunna sjunga också för att vinna min röst.

Det underliga är att alla verkar se denna fantastiska utstrålning som Amanda har, men jag ser den absolut inte. Jag tycker inte det finns något eget hos henne utan allt det hon har är sådant hon plockat från andra artister. Hon är bara ett hopkok av allt möjligt, både till person och röst. Dessutom tycker jag hennes närvaro på scenen är usel.
Netha
Amanda har DET... och numera så kan ju datorn göra om och hjälpa till såååå mycket.
Inte alla är så duktiga som vi lockats till att tro.

Mycket är fejk nuförtiden.
Betty
CITAT (Tezzla @ 26-10-2007, 22:51) *
Det underliga är att alla verkar se denna fantastiska utstrålning som Amanda har, men jag ser den absolut inte. Jag tycker inte det finns något eget hos henne utan allt det hon har är sådant hon plockat från andra artister. Hon är bara ett hopkok av allt möjligt, både till person och röst. Dessutom tycker jag hennes närvaro på scenen är usel.

yes.gif Kan bara hålla med dig där...
Tezzla
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 22:54) *
Amanda har DET... och numera så kan ju datorn göra om och hjälpa till såååå mycket.

Nu hänger jag inte med. Datorn? blink.gif Men vi ser ju dem live på TV...
Netha
CITAT (Tezzla @ 26-10-2007, 22:56) *
Nu hänger jag inte med. Datorn? blink.gif Men vi ser ju dem live på TV...

Javisst ser vi dem live nu... men jag menar... om en som t.ex Amanda har sån Idolpotential, men sjunger falskt...
så går det att fixa med datorns hjälp.... I så fall... inte första gången det gjorts. smile.gif
Tezzla
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 22:58) *
Javisst ser vi dem live nu... men jag menar... om en som t.ex Amanda har sån Idolpotential, men sjunger falskt...
så går det att fixa med datorns hjälp.... I så fall... inte första gången det gjorts. smile.gif

Aha, du menar så giggle.gif Jo, det har du naturligtvis rätt i, men jag tycker ju förstås att man både ska ha "det" och en bra sångröst för att vinna idol. Det finns så många duktiga människor med riktig artistpotential i detta land att jag inte tycker man ska nöja sig med mindre än både röst och "det".
Betty
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 22:54) *

Kommer ofelbart att tänka på Enrique Iglesias (eller hur det nu stavas) Såg ett program på TV för ett tag sen, Musikbyrån tror jag, där de visade hur de "fixade till" hans genomdåligt falska röst så att han lät jättebra i slutänden. Antar att de kommer att göra det samma med Amandas bristande röstresurser om hon går långt i den här tävlingen...
Tezzla
CITAT (Betty @ 26-10-2007, 23:06) *
Kommer ofelbart att tänka på Enrique Iglesias (eller hur det nu stavas) Såg ett program på TV för ett tag sen, Musikbyrån tror jag, där de visade hur de "fixade till" hans genomdåligt falska röst så att han lät jättebra i slutänden. Antar att de kommer att göra det samma med Amandas bristande röstresurser om hon går långt i den här tävlingen...

Du menar: http://www.youtube.com/watch?v=anrnF0oWnCc giggle.gif

Nu är det väl ingen som verkligen vet om detta är sanning eller ej, men jag väljer att tro att han faktiskt låter så där illa rotfl.gif
Netha
Tror absolut inte att han Iglesias .låter sååå illa,,,Nej då skulle ´han inte kunna vara med i diverse tv-progr... minns inte var jag såg han..
men Näää...Så dålig kan han helt enkelt inte vara.
Tezzla
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 23:18) *
Tror absolut inte att han Iglesias .låter sååå illa,,,Nej då skulle ´han inte kunna vara med i diverse tv-progr... minns inte var jag såg han..
men Näää...Så dålig kan han helt enkelt inte vara.

Johodå! Det kan han visst det giggle.gif
zaaritha
Hur går det för killen (söt) med långa håret?
Betty
Tror jag med, tyvärr... rolleyes.gif
Netha
CITAT (Tezzla @ 26-10-2007, 23:19) *
Johodå! Det kan han visst det giggle.gif

Men hur förklrar du då att han kan ha liveframträdanden?

Eller... Värsta farhågan... är allt bara fejkat? = Han sjunger inte ens... de spelar upp skiva och han står där och mimar!?
Betty
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 23:23) *

Eller... Värsta farhågan... är allt bara fejkat? = Han sjunger inte ens... de spelar upp skiva och han står där och mimar!?

Playback/singback... yes.gif
Tezzla
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 23:23) *

Jag har ingen aning! Sjunger han live då? Det skulle ju inte första gången i världshistorien som det uppdagades att livesjungandet bara är fejk...

Jag vet inte om Enrique sjunger så taskigt som på länken jag lade in, men det skulle inte förvåna mig giggle.gif
Netha
CITAT (Betty @ 26-10-2007, 23:25) *
Playback/singback... yes.gif

Aha... då var det som jag befarade. sad.gif
Tezzla
CITAT (zaaritha @ 26-10-2007, 23:21) *
Hur går det för killen (söt) med långa håret?

Christoffer menar du? Han som är lite jesuslik? Det går bra för honom. Han sitter nog säkert ett tag till.
zaaritha
BRA!
Tezzla
CITAT (zaaritha @ 26-10-2007, 23:30) *
BRA!

Ja, han är min favorit också!
zaaritha
tummenupp.gif flirting.gif
Krolliljan
Favorit: Daniel wub.gif

Inte favorit: Amanda no.gif

cool.gif Bättre programidé: Fame factory

AnitaO
Amanda och Marie är mina favoriter *håller tummar*
Daniel är också jättebra smile.gif
Felicia
Jag kan bara inte förstå att juryn kan säga att Amanda är så bra och att hon inte blir utröstad för hon sjunger ju så pinsamt falskt så det är ju rent hemskt -fear-.gif
Borde ju ändå vara en förutsättning att man kan sjunga för att vara med, eller har jag missat nåt confused.gif
Annars tycker jag Daniel, Christoffer och Andreas är bra. Marie är ju rätt bra också. Synd att Patrizia och Ghatania blivit utröstad tidigare för dom tyckte jag var jätte-bra..
Rossi
Och jag tycker att Sam har en härlig röst!

Amanda gillar jag skarpt.

Evelina åkte nog ut p.g.a. sitt osympatiska sätt. Tror att hon förlorade en del röster på det.
joulanta
Daniel eller Marie hoppas jag vinner man riktigt ryser när dom sjunger
även Andreas är bra hoppades att skåningen skulle åka ut igår men trist nog blev det en till av tjejerna
kompiskram.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon