|
Men snälla herkules, hur är det egentligen? Dina senaste inlägg vittnar verkligen om ilska, frustration och besvikelse.
herkules
02-11-2007, 17:42
CITAT (Kathy @ 02-11-2007, 17:40)  Men snälla herkules, hur är det egentligen? Dina senaste inlägg vittnar verkligen om ilska, frustration och besvikelse. du läser in lite för mkt, överanalysera inget tack.
CITAT (herkules @ 02-11-2007, 17:42)  du läser in lite för mkt, överanalysera inget tack. Kraaam till dig.
aanderss
02-11-2007, 17:48
en sak kan man undra. vad hade hänt om statsministern gjort som bill clinton dvs haft sex med praktikanter.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2007, 12:20)  Visst har sossarna gjort dumheter och praktvurpor av olika slag men inte i samma utsträckning som den nuvarande regeringen. Något som hör till saken är att borgarna tidigare varit snara till kritik och skrikit ut hur dåliga sossarna har varit, nu sitter dom där själva med skägget i brevlådan och skadeglädjen hos motståndarna är stor. Va?! Har inte sossarna gjort sig själva till praktarslen i samma utsträckning, om inte än i större utsträckning? Har ni alla glömt av Sahlin, Persson och den där LO-snubben? För att inte tala om Freivalds.... Antingen fick de stanna kvar på posten eller så fick de nya 'tröstposter'. Den här regeringen ser iaf till att de som klantat sig får gå. Det är 100% mer än vad förra regeringen gjorde. Sahlin fifflarFreivalds klantandeRosengrenOch inte att glömma Perssons hattande och dattande med diverse sak, som t.ex sin herrgård
ingrid fuxwall
02-11-2007, 20:49
I dag är alla upprörda men i "morgon" är det glömt.
ingrid
Preussen
03-11-2007, 08:14
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-11-2007, 20:49)  I dag är alla upprörda men i "morgon" är det glömt.
ingrid nejdå ser med glädje framöver vilka mer saker som kan dras fram ur gömmorna när det gäller politiker och chefer inom näringslivet
CITAT (CillaM @ 02-11-2007, 17:56)  Va?! Har inte sossarna gjort sig själva till praktarslen i samma utsträckning, om inte än i större utsträckning? Har ni alla glömt av Sahlin, Persson och den där LO-snubben? För att inte tala om Freivalds.... Antingen fick de stanna kvar på posten eller så fick de nya 'tröstposter'. Den här regeringen ser iaf till att de som klantat sig får gå. Det är 100% mer än vad förra regeringen gjorde. Sahlin fifflarFreivalds klantandeRosengrenOch inte att glömma Perssons hattande och dattande med diverse sak, som t.ex sin herrgård Som LadyG påpekade tidigare i tråden .... dålig taktik för att avleda uppmärksamheten från det diskussionen handlar om. Inte blir det väl det som har hänt nu nåt mindre klantigt bara för att det finns andra som har klantat sig tidigare. Varför inte starta en hata-sossar-tråd i stället så kan ni älta gamla oförätter där i stället
CITAT (AnitaO @ 03-11-2007, 09:28)  Inte blir det väl det som har hänt nu nåt mindre klantigt bara för att det finns andra som har klantat sig tidigare. Precis vad jag tänkt när jag följt tråden. Vill bara tillägga att jag gärna sätter mig och super och hånglar på krogen om jag kan få 2 mille för det! Äh, va´f*n jag gör det för 1 mille också!
CITAT (CillaM @ 02-11-2007, 17:56)  Va?! Har inte sossarna gjort sig själva till praktarslen i samma utsträckning, om inte än i större utsträckning? Har ni alla glömt av Sahlin, Persson och den där LO-snubben? För att inte tala om Freivalds.... Antingen fick de stanna kvar på posten eller så fick de nya 'tröstposter'. Den här regeringen ser iaf till att de som klantat sig får gå. Det är 100% mer än vad förra regeringen gjorde. Sahlin fifflarFreivalds klantandeRosengrenOch inte att glömma Perssons hattande och dattande med diverse sak, som t.ex sin herrgård Du glömde Lars Danielsson, vad han sysslade med när han ansvarade för krisberedskapen är ingen som fortfarande vet efter många år. Dåvarande statsminister, hans chef, valde att tiga. Reinfeldt har åtminstone gjort något, även om affären inte sköttes särskilt bra. Gita
CITAT (Leia @ 03-11-2007, 09:34)  Precis vad jag tänkt när jag följt tråden. Vill bara tillägga att jag gärna sätter mig och super och hånglar på krogen om jag kan få 2 mille för det! Äh, va´f*n jag gör det för 1 mille också!  Ja för tusan, det kan det ju vara värt Sänder ut konstiga signaler till andra som blir uppsagda från sina jobb. Dom får väl vara glad om dom över huvud taget får A-kassa efter alla neddragningar. Det är skillnad på skit och pannkaka minsann!!
CITAT (AnitaO @ 03-11-2007, 09:28)  Varför inte starta en hata-sossar-tråd i stället så kan ni älta gamla oförätter där i stället  Är det här en "hata-moderat"-tråd? Tror inte det var syftet då trådskaparen startade den.
aanderss
03-11-2007, 10:23
politiker har fiflat i alla tider och kommer att göra de i framtiden med . så är de bara
CITAT (aanderss @ 03-11-2007, 10:23)  politiker har fiflat i alla tider och kommer att göra de i framtiden med . så är de bara Japp, så är det! Det spelar ingen roll från vilket parti. Men det jag tycker är anmärkningsvärt är att de aldrig "lär" sig av andras misstag. Otroligt korkat!!!! Man måste tydligen inte ha "många hemma" för att bli politiker.
CITAT (Kathy @ 03-11-2007, 10:22)  Är det här en "hata-moderat"-tråd? Tror inte det var syftet då trådskaparen startade den. Nej det är det inte, men eftersom några verkar ha en tendens att försvara detta med att räkna upp namn på sossar som också har klantat sig. Som om det blev nåt bättre av det. Förefaller som om en del har svårt att acceptera att detta händer även moderaterna. Detta "fantastiska" parti som skulle se till att det blev rättvisa och frihet i vårt land och folk skulle sluta mygla
CITAT (AnitaO @ 03-11-2007, 10:31)  Detta "fantastiska" parti som skulle se till att det blev rättvisa och frihet i vårt land och folk skulle sluta mygla 
herkules
03-11-2007, 10:44
CITAT (CillaM @ 02-11-2007, 17:56)  Va?! Har inte sossarna gjort sig själva till praktarslen i samma utsträckning, om inte än i större utsträckning? Har ni alla glömt av Sahlin, Persson och den där LO-snubben? För att inte tala om Freivalds.... Antingen fick de stanna kvar på posten eller så fick de nya 'tröstposter'. Den här regeringen ser iaf till att de som klantat sig får gå. Det är 100% mer än vad förra regeringen gjorde. Sahlin fifflarFreivalds klantandeRosengrenOch inte att glömma Perssons hattande och dattande med diverse sak, som t.ex sin herrgård och var har du varit i denna tråd då? ser du inte att flertalet skribenter skriver att de mycket väl är medvetna om att sossar inte är några stjärngossar precis. nu är nu.
CITAT (AnitaO @ 03-11-2007, 10:31)  Nej det är det inte, men eftersom några verkar ha en tendens att försvara detta med att räkna upp namn på sossar som också har klantat sig. Som om det blev nåt bättre av det. Förefaller som om en del har svårt att acceptera att detta händer även moderaterna. Detta "fantastiska" parti som skulle se till att det blev rättvisa och frihet i vårt land och folk skulle sluta mygla  Nu startade tråden med ämnet Reinfeldts statssekreterare och hennes klanteri. Fokuserar man på det och direkt menar på att "såhär blir det när moderaterna styr" så tror jag det faller sig naturligt att jämföra med föregående regering. CITAT Detta "fantastiska" parti som skulle se till att det blev rättvisa och frihet i vårt land och folk skulle sluta mygla Ja, just det. Man var nog jäkligt trött på föregående regering myglande. Jag saknar politiker som Gunnar Sträng, Tage Erlander, Olof Palme och Ulf Adelson.
herkules
03-11-2007, 10:48
CITAT (Leia @ 03-11-2007, 09:34)  Vill bara tillägga att jag gärna sätter mig och super och hånglar på krogen om jag kan få 2 mille för det! Äh, va´f*n jag gör det för 1 mille också!  jag med, tänk en mille för en kyss, två millar för två kyssar osv.. the sky is the limit.
CITAT (Kathy @ 03-11-2007, 10:45)  Ja, just det. Man var nog jäkligt trött på föregående regering myglande. Men om man nu var så trött på det, varför missköter man sig själv då? Ska kanske tillägga att jag är varken "röd" eller "blå", har röstat blankt sista två valen, då jag tycker att alla partier har bra saker och alla har dåliga. Men inget parti är riktigt som jag vill ha det. Så i mitt fall är det inget "försvarstal" för sossarna när jag kritiserar det moderaterna gör.
CITAT (Leia @ 03-11-2007, 10:56)  Men om man nu var så trött på det, varför missköter man sig själv då?  Berättigad fråga. Under deras första år vid makten har ju mygelaffärerna avlöst varandra. Nog är det bra konstigt. Det borde varit tvärtom.
CITAT (Leia @ 03-11-2007, 10:56)  Men om man nu var så trött på det, varför missköter man sig själv då?  Jadu, det undrar jag med. Alla partier tycks vara lika goda kålsupare. Och, det värsta av allt är att det här är ett axplock av svenska folket. Om detta mygel finns på toppnivå, hur mycket mygel finns då inte ute bland befolkningen? Mygel av varierande grad. Den här typen av offentlighetspersoners agerande blir någonstanns en förebild för vad som är okej att göra. "Jamen, titta vad makthavarna sysslar med. Gör de sådär, så ska minsann jag också." Ska det vara så svårt att förstå innebörden av ett symboliskt ledarskap när man sitter i toppen?
CITAT (Kathy @ 03-11-2007, 11:10)  Ska det vara så svårt att förstå innebörden av ett symboliskt ledarskap när man sitter i toppen?
Och vad menar du med det? Har jag ingen rätt att skriva i tråden menar du? Visst nu är nu, men enbart för att då var då. Lärdom av andras misstag är ju inget människan är känd för iaf. CITAT (herkules @ 03-11-2007, 10:44)  och var har du varit i denna tråd då? ser du inte att flertalet skribenter skriver att de mycket väl är medvetna om att sossar inte är några stjärngossar precis. nu är nu.
Bra analys från Lena Mellin tycker jag: CITAT Den förra moderatledda regeringen, Bildts ministär 1991 till 1994, drabbades inte av motsvarande skandaler. Samtliga ministrar satt hela mandatperioden ut. Enda undantaget var miljöminister Olof Johansson ©. Men han gick strax före valet i protest mot bygget av Öresundsbron.
Skillnaden kan möjligen bero på att de nya moderaterna, till skillnad från de gamla, är moralister. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1159156.abHade inte moderaterna satt sig på höga hästar och gapat om moral före valet hade fallet inte blivit så djupt och hårt. De kastade helt enkelt sten i glashus, och de trodde de kunde komma undan med det.
Farbror Blå
03-11-2007, 13:49
Sverige är egentligen ett ganska fånigt land i dessa sammanhang.
Talemän i Italien kunde för något år sen inte förstå varför vi hetsade upp oss över små oegentligheter som förskingring, vita lögner, otrohet mm när det gällde politiker, bara de gjorde sitt jobb. han menade att parlamentsledamöter, ministrar och höga chefer ALLTID hade saker att dölja, nåra hundratusen snodda, offentlig älskarinna eller manliga eskorter på resor, och att ingen brydde sej bara de fullgjorde sina plikter.
Lite magstarkt kansike, men jag håller i princip med.
Att klanka ner på nyvalda politiker för småsaker de gjort i tidigare uppdrag, är inte det att gå¨lite långt?
Vad jag vet är ängeln Gabriel redan upptagen och inte så många andra har helt fria samveten. Ska vi ha ett samhälle där tidigare synder inte förlåts?
herkules
03-11-2007, 14:44
CITAT (CillaM @ 03-11-2007, 11:16)  Och vad menar du med det? Har jag ingen rätt att skriva i tråden menar du? Visst nu är nu, men enbart för att då var då. Lärdom av andras misstag är ju inget människan är känd för iaf. jo så klart du har, tänkte bara att om du inte läst hela tråden så är det onödigt att sitta o rapa gammal skåpmat. många lär sig av andras misstag men det verkar inte gälla politiker - de kanske är av någon annan sort? CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2007, 13:49)  Ska vi ha ett samhälle där tidigare synder inte förlåts?[/b] nä det tycker inte jag. men man får stå för det man har gjort, hade statssekreteraren gjort det så hade det inte blivit sånt liv som det blev. sen ska inte statsministern stå och vara stöddig i tv, det gäller alla statsministrar.
CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2007, 13:49)  Ska vi ha ett samhälle där tidigare synder inte förlåts?
Jag får be att citera mig själv (narcissiskt va?  ): CITAT (LadyG @ 02-11-2007, 13:55)  "Clase berättade inte för Fredrik Reinfeldt om svartjobbet när hon anställdes som statssekreterare. Det medger hon för TT. – Den här uppgiften hade inte framförts, säger hon."
Alla har väl gjort något dumt någon gång, men att inte erkänna det vid samtalet inför anställningen var dummare. Samtalet med stadsministern hålls av bland annat den anledningen, för att rensa ut gamla lik ur garderoben och rätta till misstag som begåtts. Att tiga då är i mina ögon det samma som att mygla.
Jag förväntar mig inte att de ska hitta oförvitliga människor till varenda plats, men jag förväntar mig att de vid samtalet med statsministern är ärliga nog att erkänna sina misstag och visa vilja att göra rätt för sig självmant.
Att krypa till korset först när media sätter blåslampa under rumpan tycker jag signalerar ohederlighet och motvilja att göra rätt för sig, och är det kvalitéer vi vill ha hos våra politiker?
Men som sagt, det är bara så jag uppfattar det.
Julblomma
03-11-2007, 15:01
CITAT (aanderss @ 01-11-2007, 12:04)  denna regeringen lär nog inte sitta kvar efter nästa val. Den borgerliga alliansens dagar under den pågående mandatperioden är räknade.... 1051 dagar kvar till valet!!
aanderss
03-11-2007, 15:06
CITAT (Julblomma @ 03-11-2007, 15:01)  Den borgerliga alliansens dagar under den pågående mandatperioden är räknade....
1051 dagar kvar till valet!! men få vi de bättre med en ny regering kan man ju undra
CITAT (Kathy @ 03-11-2007, 11:10)  Om detta mygel finns på toppnivå, hur mycket mygel finns då inte ute bland befolkningen? http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...s=rubrik_941049 Skattefusket uppskattas till ca 133 miljarder, och det är småföretag och privatpersoner som tillhör de värsta myglarna. (Fast jag tror siffrorna för stora företag borde varit högre - de myglar undan vinster men ser till att göra det på ett lagligt sätt)
Preussen
04-11-2007, 00:02
CITAT (Pirum @ 03-11-2007, 20:36)  http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...s=rubrik_941049 Skattefusket uppskattas till ca 133 miljarder, och det är småföretag och privatpersoner som tillhör de värsta myglarna. (Fast jag tror siffrorna för stora företag borde varit högre - de myglar undan vinster men ser till att göra det på ett lagligt sätt) ja, vad går företagsekonomi ut på?  sen för att förlänga diskussionen lite. det handlar oxå vilket partiväsen vi har. har vi toppstyrda partier som tex moderaterna och som sossarna allt mer blivit så får vi sånna här "skandaler". med en starkare demokratisk process inom partierna, dvs mer offentlighet och lokalt inflytande, så kommer sånt här upp tidigare och ledamöterna med för mycket fuffens för sig sorteras bort i en naturlig demokratisk process. sunt förnuft som stoppar pampvälde.
Mygel finns även på lokalpolitisk nivå. Den demokratiska processen slutade fungera för länge sedan, ungefär en kvart efter att vi beslutade oss för att ha representativ demokrati. "Du kliar min rygg så kliar jag din" hittar du i vilken kommun som helst, det är bara det att det blir inte lika stora rubriker av lokalpolitikers mygel.
För att få stopp på myglet måste myglarna börja ta sitt ansvar. Inte bara betala in det de är skyldiga och göra rätt för sig som de borde gjort från första början, utan även ta sitt straff. Men politiker straffas aldrig som vanligt folk när de myglat. Det räcker att de säger förlåt och är ångerfulla på bästa nyhetsplats.
Preussen
04-11-2007, 09:42
CITAT (LadyG @ 04-11-2007, 01:44)  För att få stopp på myglet måste myglarna börja ta sitt ansvar. Inte bara betala in det de är skyldiga och göra rätt för sig som de borde gjort från första början, utan även ta sitt straff. Men politiker straffas aldrig som vanligt folk när de myglat. Det räcker att de säger förlåt och är ångerfulla på bästa nyhetsplats. och för att detta ska hända måste partimedlemmar vara aktiva och säga till, att kontrollera sina förtroendevalda. det handlar inte bara om att vi ska ha lagar som straffar utan demokratin blir levande genom aktiva medborgare.
Du tycker inte vi har rätt att begära att politikerna gör det rätta och riktiga utan att ha någon form av privatpolis som sneglar över axeln på dem hela tiden? Vanliga människor med jobb, vänner och ett liv i övrigt har inte tid att sitta barnvakt åt vuxna människor som inte kan hålla fingrarna från syltburken.
Tänk om våra arbetsgivare resonerade på samma sätt och började dubbelkolla allt vi gör? Iaf där jag jobbar förväntas man vara ärlig, inte stjäla fråna rbetsgivaren, göra sitt jobb och uppföra sig. Är det så exceptionella krav att inte en politiker kan uppfylla dem utan ett civilistgarde som vaktar på dem? Eller är politiker så extremt tjuvaktiga till skillnad från oss andra?
Nej, politiker tar aldrig sitt ansvar. Straffet för skattebrott är högst två års fängelse och högst sex år för grovt skattebrott. Är brottet ringa betecknas det som skatteförseelse. Då är straffet böter. Gränsen mellan skattebrott och skatteförseelse går vid tre fjärdedelar av ett basbelopp (36 600 kronor 2003) i undandragen skatt. VEM tror att Clase och de anrda får sitta av den tid de borde sitta? Tror NÅGON att Skattemyndigheten hade varit lika snäll och förstående och låtit en vanlig dödlig slippa undan?
Preussen
04-11-2007, 13:58
CITAT (LadyG @ 04-11-2007, 10:37)  Du tycker inte vi har rätt att begära att politikerna gör det rätta och riktiga utan att ha någon form av privatpolis som sneglar över axeln på dem hela tiden? Vanliga människor med jobb, vänner och ett liv i övrigt har inte tid att sitta barnvakt åt vuxna människor som inte kan hålla fingrarna från syltburken.
Tänk om våra arbetsgivare resonerade på samma sätt och började dubbelkolla allt vi gör? Iaf där jag jobbar förväntas man vara ärlig, inte stjäla fråna rbetsgivaren, göra sitt jobb och uppföra sig. Är det så exceptionella krav att inte en politiker kan uppfylla dem utan ett civilistgarde som vaktar på dem? Eller är politiker så extremt tjuvaktiga till skillnad från oss andra?
Nej, politiker tar aldrig sitt ansvar. Straffet för skattebrott är högst två års fängelse och högst sex år för grovt skattebrott. Är brottet ringa betecknas det som skatteförseelse. Då är straffet böter. Gränsen mellan skattebrott och skatteförseelse går vid tre fjärdedelar av ett basbelopp (36 600 kronor 2003) i undandragen skatt. VEM tror att Clase och de anrda får sitta av den tid de borde sitta? Tror NÅGON att Skattemyndigheten hade varit lika snäll och förstående och låtit en vanlig dödlig slippa undan? just det, jag vill ju att "vanliga människor" ska vara politiker, dvs ett större deltagande och inflytande över politiken; mer än att rösta en gång då och då och sedan förfasa sig eller njuta av vad som skrivs i tidningar. som jag tidigare skrivet så är det inte enbart juridiska åtgärder eller konsekvenser som behövs, det behövs även politiska sådana. för visst ska de ha sitt rättmätiga straff men vi får även de politiker vi skapar.
vindspel
04-11-2007, 19:26
CITAT Toppmoderaterna har lurat staten på skatten – i 13 år Toppmoderaterna och äkta paret Carl och Charlotte Cederschiöld har miljoninkomst.
I 13 år har de anlitat svart städhjälp.
Och lurat staten på tiotusentals kronor i skatt.
Aftonbladet kan i dag avslöja att toppmoderaterna Charlotte, 63, och Carl Cederschiöld, 62, har haft svart städhjälp i sin lägenhet i centrala Stockholm sedan mitten av 1990-talet.
Hon är EU-parlamentariker. Han är regeringens förhandlingsman för Stockholms infrastruktur – och var under många år moderaternas starke man i Stockholm.
Trots miljoninkomst har paret struntat i att betala sociala avgifter för tjänsterna sedan 1994. De har lurat staten på 27 718 kronor i skatt. Tja, de som har råd betalar inte skatt....... Till aftonbladet
Man ska följa lagar och regler.Ordföranden i arbetsmarknadsutskottet, Catarina Elmsäter-Svärd (m) är trött på att "medierna bara granskar moderater":
- Jag börjar bli irriterad över det. Det börjar nästan bli patetiskt. Svartjobb är oerhört vanligt. Det kan vem som helst se. Hon tror inte att avdraget för hushållsnära tjänster är i fara.
- Det är något sjukt över hela systemet. Det är ett högt skattetryck som tvingar fram sådant här.
Men borde inte det här avdraget i så fall ha fått Carl och Charlotte Cederschiöld att börja betala vitt?
- Det vet jag inte, men avdraget har ju inte funnits så länge ännu. Jag känner faktiskt inte till deras fall överhuvudtaget. Citat ur artikel i dn.se
Enligt uppgift skall de "nya moderaterna" i fortsättningen använda sig av den välkända varningstexten:
”Kan innehålla spår av nötter”
CITAT (KURT @ 05-11-2007, 06:03)  Enligt uppgift skall de "nya moderaterna" i fortsättningen använda sig av den välkända varningstexten:
”Kan innehålla spår av nötter” Fniss!  Kunde inte låta bli...
Blomstertanten
05-11-2007, 10:00
CITAT (vindspel @ 04-11-2007, 19:26)  Tja, de som har råd betalar inte skatt....... Till aftonbladetNää, men från och med nu ska de ju börja köpa städningen vitt !!! Ja det är väl klart , nu kan de ju göra "pigavdrag"  CITAT (KURT @ 05-11-2007, 06:03)  Enligt uppgift skall de "nya moderaterna" i fortsättningen använda sig av den välkända varningstexten:
"Kan innehålla spår av nötter" Kan innehålla Borde kanske stå : garanterat 100 % nötter
AnnammA
05-11-2007, 10:56
CITAT (Blomstertanten @ 05-11-2007, 10:00)  Nää, men från och med nu ska de ju börja köpa städningen vitt !!! Ja det är väl klart , nu kan de ju göra "pigavdrag"  Kan innehålla Borde kanske stå : garanterat 100 % nötter Men för att återgå till allvaret; det jag stör mig mest på är att när sådant här kommer fram - det gäller såväl sossar som moderater, som - så schabblas det med för dem "småpengar", som de skulle haft råd till att betala...Det är som spott och spe på människor som har det sämre än dem! Och hur skall vi förklara moral och etik för våra barn&ungdomar, när de kan läsa i tidnnigar och se på tv att kända ansikten kan göra saker som egentligen är fel, och det blir inga direkta konsekvenser???...
krellus
05-11-2007, 13:14
CITAT (aanderss @ 03-11-2007, 15:06)  men få vi de bättre med en ny regering kan man ju undra Varför skulle de agera annorlunda om de fick ta över igen? Samma gamla skit... tror jag... Röstar man rött så kan man ju hur som helst uppskatta att det är bra för ett land där makten växlar lite då och då... annars blir det för likt gamla Sovjetunionen.
Jag är övertygad om att smussel, fiffel och fulheter går att finna även hos sossar, hos centerpartister, miljöpartister, ja även hos vänsterpartister. Det är bara det att dessa inte granskas eftersom Moderaterna p.g.a. sin enorma dumhet satt sig själva i fokus.
krellus
05-11-2007, 13:31
CITAT (Tezzla @ 05-11-2007, 13:22)  Jag är övertygad om att smussel, fiffel och fulheter går att finna även hos sossar, hos centerpartister, miljöpartister, ja även hos vänsterpartister. Det är bara det att dessa inte granskas eftersom Moderaterna p.g.a. av sin enorma dumhet satt sig själva i fokus. Kan bara hålla med till 100% !
aanderss
05-11-2007, 13:33
CITAT (krellus @ 05-11-2007, 13:31)  Kan bara hålla med till 100% ! ja fifflare finns i alla sammhelsklasser
Gossen Ruda
05-11-2007, 14:05
Visst fifflas det lite överallt och i alla läger. Numera åtmindstone. Vad som däremot tycks stå klart är att bland ungmoderaterna är det mer eller mindre kutym att inte betala avgifter och skatter. Det hör liksom till, ett politiskt ställningstagande.
krellus
05-11-2007, 14:16
CITAT (Gossen Ruda @ 05-11-2007, 14:05)  Visst fifflas det lite överallt och i alla läger. Numera åtmindstone. Vad som däremot tycks stå klart är att bland ungmoderaterna är det mer eller mindre kutym att inte betala avgifter och skatter. Det hör liksom till, ett politiskt ställningstagande. Vilka ungmoderater har berättat det för dig?
När Fredrik Reinfeldt nu sökte ny statssekreterare så annonserade man med rubriken "Kaka söker maka". Och denna gång blev det inte en ung oerfaren kvinna, utan en äldre man som garanterat inte anlitat svart arbetskraft.
Han hette visst Lars-Inge Svartenbrant, har tydligen haft ett längre engagemang i statlig tjänst, och har bakgrund som expert inom pengatransfereringssystem. Det låter ju lite tråkigt, men det är väl så som tjänstemän skall vara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|