|
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-12-2007, 23:05)  Lite lustigt mitt i allt. Var på en ICA idag och i disken där de samlar varor som snart ska passera bäst före datum var det överfullt i dag - med köttfärs!! Brukar titta där, om det finns något gott till hundarna men inte köper jag fläskfärs vars bäst före datum ligger några dagar bakåt i tiden, ens åt dem.
ingrid Inte är det väl tillåtet att sälja färs vars datum har gått ut, inte ens till halva priset. hittade detta Fakta: Livsmedel märkta med bäst före-dag ska hålla ytterligare en tid efter datumet om de förvaras på rätt sätt och i obruten förpackning. Det är säljarens ansvar att produkten är av fullgod kvalitet. Det är inte förbjudet att sälja livsmedel där bäst-före-dag passerats. Vissa mycket känsliga livsmedel, som färsk fisk och kyckling, köttfärs, organ och rå korv, måste vara märkta med sista förbrukningsdag i stället för bäst före-dag. Sista förbrukningsdagen är den sista dag som dessa livsmedel beräknas kunna förbrukas om de har förvarats på rätt sätt och i obruten förpackning. De får inte säljas efter att sista förbrukningsdagen har passerats
Nej köttfärs har som sag inget "bäst före datum", utan en "sista förbrukningsdag". Däremot kan ju "sista förbrukningsdag" ligga några dagar framåt om köttfäresen är pakad under modifierad atmosfär.
Det har jag aldrig tänkt på förut, att det är skillnad på bäst före-datum och sista förbrukningsdag.
Aqvakul
17-12-2007, 11:51
[attachment=10628:ICA_Ferraris.jpg] "ICA-handlarna demonstrerar mot vad de tycker är orättvis journalistik från SVT:s sida"
Nu har jag, som ICA-kund, fått ytterligare ett brev från Ica MAXI; CITAT Bästa kund
Under de senaste dagarna har jag träffat många kunder som varit väldigt arga och besvikna. Det har ni med all rätt att vara. En del förknippar vår butik med bilderna som visades i Uppdrag Granskning. Jag vill betona att dessa bilder inte är från min butik. Det vi gjort oss skyldiga till är ommärkning av köttfärs, vilket är nog så allvarligt. Vi har alltså packat och malt köttfärs på kvällen och om det har varit något kvar har vi sålt den dagen efter.
Det jag och butikens ledning, nu gör för att ta ansvar och rätta till detta är: - Gå igenom våra rutiner vad gäller hantering av färskvaror för att säkerställa att allt sköts korrekt. - Slutat med egenmald köttfärs, istället kommer all köttfärs i butiken att levereras färdigpackad från Icas anläggning i Västerås som packays i en skyddad atmosfär. - Kommit överens med Nacka kommun om fler oanmälda kontroller. - Bokat in utbildning för all färskvarupersonal i livsmedelshantering med Anticimex.
Jag förstår om ni kunder känner stor besvikelse över vår köttfärshantering. Jag, med stöd av min personal, ska göra allt vi kan för att du ska känna dig trygg och välkommen att handla hos oss. Avslutningsvis vill jag än en gång be om ursäkt för dom fel jag gjort.
Vänliga och ödmjuka hälsningar Mats Nilsson Maxi-handlare i Nacka Nu fanns det ju bildbevis från Uppdrag Granskning om att Ica Maxi i Nacka hade ompaketerat sin nymalda köttfärs, men det nämner han inte. Nåja, kanske kommer det något gott ur denna historia. Kan även nämnas att många kunder har lämnat Maxibutiken för andra butiker istället. I helgen var det extremt lite kunder i butiken och det är mycket ovanligt för den här tiden på året. Undrar hur många procent av julhandeln han tappar? Lär bli en dyr historia, på flera sätt.
kompostjord
17-12-2007, 14:06
Ja han får skylla sig själv.
Jag är helt övertygad om att sån här ommärkning förekommer hela tiden och i alla butiker..men likt förbannat har jag aldrig fått nån dålig köttfärs när jag har köpt butiksmalen färs! Konsekvensensen av Bror duktigs(Janne josefssons) program verkar vara att nu kommer vi att tvingas köpa den här vedervärdiga fabrikspackade färsen med lång hållbarhet...undrar om han har aktier i förpackningsföretaget?
Det här förekommer inom hela livsmedelsbranschen...och att då peka ut vissa personer och förstöra deras liv..tycker jag är så vidrigt!! cosmos
CITAT (cosmos @ 17-12-2007, 15:09)  Jag är helt övertygad om att sån här ommärkning förekommer hela tiden och i alla butiker..men likt förbannat har jag aldrig fått nån dålig köttfärs när jag har köpt butiksmalen färs! Konsekvensensen av Bror duktigs(Janne josefssons) program verkar vara att nu kommer vi att tvingas köpa den här vedervärdiga fabrikspackade färsen med lång hållbarhet...undrar om han har aktier i förpackningsföretaget?
Det här förekommer inom hela livsmedelsbranschen...och att då peka ut vissa personer och förstöra deras liv..tycker jag är så vidrigt!! cosmos Saken är den att de här Icahandlarna har sysslat med lagbrott. Personligen tycker jag att det är sniket att äventyra sitt rykte och hela företagskedjans rykte genom att ompacka butiksmalen köttfärs i jakt på några kronor när omsättningen ligger på tresiffriga miljoner. Jan Josefsson är helt rätt ute, någonstanns måste han börja och nu blev det så att denna gång var det Ica Maxi som fick ta på sig skulden. Konsekvensen får de berörda Ica-handlarna själva stå för, hade de följt livsmedelslagen så hade Josefsson inte haft något att gräva efter.
kompostjord
17-12-2007, 15:38
Läs den där nya boken, Hemlige kocken, och jag lovar att många kommer att fundera lite extra nästa gång de besöker sin matbutik.Brödkapitlena fick mig att häpna...... Och då har författaren inte ens nämnt den där maskinen som gör nytt bröd av gammalt bröd. Jag upplever många matshoppare son slappa och nonchalanta, själv är jag matpolis i butiken och "rasar" så fort jag ser produkter utan datum eller utgånget datum, ta brödet som ett exempel på skandinaviska konsumenters flathet, hur kan vi gå med på att köpa gammalt bröd till fullpris? Ofattbart söder om köpenhamn.
Näe tala om för eran handlare hur ni vill ha det, det är medicinen som biter.
CITAT (Kathy @ 17-12-2007, 15:21)  Saken är den att de här Icahandlarna har sysslat med lagbrott.
Personligen tycker jag att det är sniket att äventyra sitt rykte och hela företagskedjans rykte genom att ompacka butiksmalen köttfärs i jakt på några kronor när omsättningen ligger på tresiffriga miljoner. Jan Josefsson är helt rätt ute, någonstanns måste han börja och nu blev det så att denna gång var det Ica Maxi som fick ta på sig skulden. Konsekvensen får de berörda Ica-handlarna själva stå för, hade de följt livsmedelslagen så hade Josefsson inte haft något att gräva efter. För mej är det inte okey! Inte hans sätt att göra det...Sverker Olovsson hade kunnat göra det här på ett sjystare sätt! Och att utpeka enstaka personer för nåt som är ett systemfel..det är för mej bara ett ynkligt behov av att skapa uppmärksamhet!
CITAT (cosmos @ 17-12-2007, 15:50)  För mej är det inte okey! Inte hans sätt att göra det...Sverker Olovsson hade kunnat göra det här på ett sjystare sätt! Och att utpeka enstaka personer för nåt som är ett systemfel..det är för mej bara ett ynkligt behov av att skapa uppmärksamhet! Är man chef för sin butik är man också ansvarig. Systemfel? Nej, brottslig handling. Schysstare sätt? "Den som ger sig in i leken får leken tåla". Uppenbarligen tålde inte dessa Ica-handlare att granskas. Till sist och syvendes, så är det kunden som avgör om man vill fortsätta handla hos sin Ica-handlare trots Josefssons inslag i Uppdrag Granskning. CITAT (kompostjord @ 17-12-2007, 15:38)  ...//.....Näe tala om för eran handlare hur ni vill ha det, det är medicinen som biter. Precis. Det är jag som kund som har pengarna som handlaren vill åt. Kan inte handlaren leverera den kvalitén jag betalar för utan försöker lura mig, så finns det ingen anledning att fortsätta handla där. Det finns så många andra livsmedelsbutiker som slåss om kundens pengar, speciellt nu i jultid.
anna_rispan
17-12-2007, 16:28
Det jag sett av vårt land så har jag sett att oavsett vilekt systemfel det är som uppdagas är det genom ett par individer. klart de åker dit. Har de individerna gjort fel så har de.
Systembolagsmutor? Nån som minns?
Piccante
17-12-2007, 17:13
CITAT (cosmos @ 17-12-2007, 15:50)  För mej är det inte okey! Inte hans sätt att göra det...Sverker Olovsson hade kunnat göra det här på ett sjystare sätt! Och att utpeka enstaka personer för nåt som är ett systemfel..det är för mej bara ett ynkligt behov av att skapa uppmärksamhet! Jag kan inte förstå din inställning riktigt. Jag tycker det var rätt av två orsaker; Uppdrag granskning fick ett anonymt tips om att det förekom i en ICA-butik, ytterligare en fd ICA-anställd ställde upp i programmet och berättar om hur han och de andra gjorde på affären där han jobbade. Givetvis följer man då upp tipsen som pekar mot ICA, man undersöker inte Konsum när enskilda ICAbutiker har pekats ut. Det är mycket möjligt att det är ett systemfel men ICA butikerna ägs och drivs av enskilda ägare. Det är upp till varje ägares eget ansvar att informera sig om och följa de lagar som omfattar hantering med livsmedel. Jag har svårt att tycka synd om de som väljer att medvetet inte följa lagen. Ingen har tvingat de enskilda handlarna att utföra detta "systemfel".
anna_rispan
17-12-2007, 18:41
Har ni sett deras nya reklamfilm?? Klicka på länken så kommer ni till en blogg som har en länk. Eller länk o länk. Det öppnas i windows media players...Så därför fattar jag inte hur jag får in den här på odla.
Aqvakul
17-12-2007, 19:08
CITAT (anna_rispan @ 17-12-2007, 18:41)  Har ni sett deras nya reklamfilm?? Klicka på länken så kommer ni till en blogg som har en länk. Eller länk o länk. Det öppnas i windows media players...Så därför fattar jag inte hur jag får in den här på odla. Modigt att "ta tjuren vid hornen" och inte "sticka huvudet i sanden". Kom på mig själv att nynna på en gammal melodislinga "Allting går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt". Det är möjligt att det kan gå, men knappast gammal köttfärs ...
Svar till Cosmos
Hur tycker du att Josefsson skulle gå tillväga? Att det är fler som "syndar" rättfärdigar inte de andra. Josefson har ju handlat helt enligt god journalistetik. Hade inte Josefsson gjort som han har gjort hade vi inte fått veta. Miljökontoret som gör kontroller skulle aldrig ha gått och varnat oss som är konsumenter.
ingrid fuxwall
17-12-2007, 20:17
CITAT (Markus_H @ 15-12-2007, 00:09)  Skulle inte hundar klara det? De är väl oftast tåligare än vi. Skulle de nog, men den främsta anledningen till att jag inte köpte färsen var att den trots nedsatt pris var så dyr - ca. 25 kronor per kg för fläskfärs och helt nyligen var jag i Dalsjöfors och köpte "hundköttfärs" till dem för 12 kronor per kg. ingrid
CITAT (aq42 @ 17-12-2007, 20:08)  Modigt att "ta tjuren vid hornen" och inte "sticka huvudet i sanden".
Kom på mig själv att nynna på en gammal melodislinga "Allting går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt". Det är möjligt att det kan gå, men knappast gammal köttfärs ... Min tolkning av reklamfilmen är att ICA har många inkompententa medarbetare, och man gör inget för att undervisa dem, eller åtminstonde tala om för dem att de är inkompententa.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=726065 "En Ica-butik i Uppsala har med omedelbar verkan förbjudits att förpacka och märka kött. Fuskmisstankarna är ytterligare ett hårt slag mot ICA:s redan svårt sargade kundförtroende."
"Ica:s chef för kvalitet i butik vid Ica-koncernen, Mats Ovegård, säger till Dagens Nyheter att det nya fallet i Uppsala understryker än en gång behovet av de kraftfulla åtgärder Ica har vidtagit.
DN: Men hur reagerade du personligen när du fick höra talas om den här ytterligare Ica-handlaren, nu i Uppsala?
- Det övergår mitt förstånd hur man kan göra så här? Jag blev fruktansvärt ledsen och förbannad."Ja, hm, nu trodde ju till och med jag (som sannerligen inte alltid har höga tankar om företag) att di skulle skärpa sig ett tag. Men tydligen är snikenheten större än visdomen. Fast osvuret är kanske bäst, man vet väl ännu inte var den här historien landar.
"De öppnade och tömda förpackningarna har inte bara innehållit köttfärs utan även kyckling, sidfläsk och innanlår."
Det borde väl bli blandfärs det?
ICA har beslutat döpa om sin köttfärs till köttfars
för att folk ska förstå att det är skämt......
Mycket skitsnack från ICA,s ledning. Inte sjutton är någon enda handlare ovetande om regler som gäller ang hantering av kött och charkvaror. Fuffens pågår överallt, både inom ICA, COOP, Konsum; Vivo, Hemköp m.fl Pratade häromdagen med två st (varav en nära vän) på COOP som ibland har hand om charken ... himlande ögon och... nää så gör inte vi = underförstått, visst förekommer det också här.
Svårt skilja dålig köttfärs från bra
När man kan se med ögonen och känna på lukten att köttfärsen är dålig har det gått alldeles för långt. Köttfärsen är oätlig långt innan dess men för att upptäcka det krävs en mikrobiologisk analys.Länk till artikeln.
Två till butiker som torskade igår. Bla Samköp i U-A. Vilka jä**a nötter, hur kan de fortsätta? De två som drev butiken fick gå med omedelbar verkan hörde jag.
Betyder ICAs nya reklamfilm att när personalen kommer med förslag till chefen så slänger han dom i soptunnan...??
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 07:51)  Betyder ICAs nya reklamfilm att när personalen kommer med förslag till chefen så slänger han dom i soptunnan...?? Personalen?! (f'låt...kunde inte låta bli....)
CITAT (Kathy @ 20-12-2007, 08:47)  Personalen?! (f'låt...kunde inte låta bli....)  Hur läser du egentligen?! Om jag hade skrivit "Betyder ICAs nya reklamfilm att när det kommer förslag från personalen till chefen så slänger han dom i soptunnan...??" hade jag förstått ditt utbrott angående syftningsfelet men det jag egentligen skrev var ju i stort sett perfekt formulerat.  Toka där...
anna_rispan
20-12-2007, 09:32
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 07:51)  Betyder ICAs nya reklamfilm att när personalen kommer med förslag till chefen så slänger han dom i soptunnan...?? Nej jag tror att många tolkar in för mycket i den där reklamfilmen. Ulf har alltid haft rollen som en nisse som inte har fötterna på jorden. Han har ju bland annat bott på Stigs kontor och det tror väl ingen här inne på heller? Eller?? Och ärligt. Var det ett seriöst förslag?? Att spela in en musikvideo? Nej de skojar lite helt enkelt. Inga dubbelbottnar som betyder att alla förslag från anställda skrotas. Men det är ju så klart min tolkning.
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2007, 09:32)  Nej jag tror att många tolkar in för mycket i den där reklamfilmen. Ulf har alltid haft rollen som en nisse som inte har fötterna på jorden. Han har ju bland annat bott på Stigs kontor och det tror väl ingen här inne på heller? Eller?? Och ärligt. Var det ett seriöst förslag?? Att spela in en musikvideo? Nej de skojar lite helt enkelt. Inga dubbelbottnar som betyder att alla förslag från anställda skrotas. Men det är ju så klart min tolkning.  Aaaha....  Jag kanske ska tänka att Ulfs förslag med videon nog inte skulle få folk att få förtroende för ICA igen så det var liksom dödfött från början. Väntar iaf med spänning på julreklamen, när dom nu hade tänkt börja sända den?
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 09:27)   Hur läser du egentligen?! Om jag hade skrivit "Betyder ICAs nya reklamfilm att när det kommer förslag från personalen till chefen så slänger han dom i soptunnan...??" hade jag förstått ditt utbrott angående syftningsfelet men det jag egentligen skrev var ju i stort sett perfekt formulerat.  Toka där... "dom" = "personalen" kul syftningsfel  Toktanta.
CITAT (Kathy @ 20-12-2007, 10:25)  "dom" = "personalen" kul syftningsfel  Toktanta.  Jag läste som du först. Underhållande  För att undvika missförstånd kan man ju undvika de/dem och skriva vad det är man kastar, annars får man nog räkna med att folk läser/tänker fel i brådrasket. Eller - och det här röstar jag för - så undviker man inte de/dem utan bjuder på ett gott skratt istället!
CITAT (bear @ 19-12-2007, 11:03)  ICA har beslutat döpa om sin köttfärs till köttfars
för att folk ska förstå att det är skämt......  Den var fin! Anderson o Läling (seriefigurer) i Göteborgsposten kallar det " Tjôtfärs" .
CITAT (Bee @ 20-12-2007, 11:24)   Den var fin! Anderson o Läling (seriefigurer) i Göteborgsposten kallar det " Tjôtfärs" . Vänta tills dom skär ner på personalen....
Piccante
20-12-2007, 12:46
CITAT (Ralf @ 20-12-2007, 12:16)  Vänta tills dom skär ner på personalen.... Det ligger nog något i det gamla ordspråket; CITAT Vad som finns i korven vet bara gud och slaktaren. eller den nya varianten: CITAT Vad som finns i färsen vet bara gud och ICA-chefen.
ingrid fuxwall
20-12-2007, 22:18
Det är sorgligt att man behandlar den mat vi äter på detta sätt men som sagt så har det varit väldigt länge, är nog bara så att ingen uppmärksammat det och filmat hanteringen och visat på TV.
En äldre korvfabrikant i bekantskapskretsen skakar lite på huvudet och undrar varför folk blir så upprörda - så här har det ju varit under alla de drygt 60 år han jobbat.
Gammalt kött mals ner och blir till korv som sedan röks - är detta en nyhet för ER?
[attachment=10776:ica.JPG]
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-12-2007, 22:18)  Det är sorgligt att man behandlar den mat vi äter på detta sätt men som sagt så har det varit väldigt länge, är nog bara så att ingen uppmärksammat det och filmat hanteringen och visat på TV.
En äldre korvfabrikant i bekantskapskretsen skakar lite på huvudet och undrar varför folk blir så upprörda - så här har det ju varit under alla de drygt 60 år han jobbat.
Gammalt kött mals ner och blir till korv som sedan röks - är detta en nyhet för ER? Det är ju förjävligt rent ut sagt! Har han hållt på så här i 60 år och tyckt att det är helt ok??!!
Jag har i många år handlat i samma Hemköpsbutik. Igår såg jag för första gången någonsin köttfärs märkt med halva priset. Köttfärsen gick ut samma dag. Det var inte närmalen köttfärs. Kan inte låta bli att fundera på vad dom tidigare gjort med den köttfärsen..... Öppnat paketet, packat om det och sålt det som närmalet eller????
herkules
21-12-2007, 08:55
CITAT (Berith @ 21-12-2007, 06:36)  Det är ju förjävligt rent ut sagt! Har han hållt på så här i 60 år och tyckt att det är helt ok??!! jag tycker inte att det är för jävligt, det är väl bra om maten tas tillvara? vi kan väl för fan inte slänga mat när andra svälter?
En liten fundering bara... OK, det är förbjudet att märka om köttfärsen så det ska man inte göra - men hur farlig är den tydligen vanligt förekommande hanteringen egentligen? Borde inte tidningarna fyllas av rubriker om matförgiftning oftare än de gör i så fall...? Tål våra mänskliga magar generellt mer än vad experterna tror?
CITAT (herkules @ 21-12-2007, 08:55)  jag tycker inte att det är för jävligt, det är väl bra om maten tas tillvara? vi kan väl för fan inte slänga mat när andra svälter? Frys ner maten en dag innan sista förbrukningsdag då, och sälj den för halva priset. Eller ge bort till fattiga. Eller skicka med flyg till nåt land där folk svälter. Eller nåt. Jag vet inte. Men börjar vi tillåta ommärkning kan vi faktiskt precis lika gärna ta bort all märkning. Korv ska göras på köttslamsor och andra slaktrester som man inte kan äta på annat sätt än nermalet och kryddat. Det ska däremot inte alls göras på gamla råvaror som är fulla med bakterier etc. Och helst ska korven dessutom vara välkokt, och inte bara 'snabbrökt' som idag.
Piccante
21-12-2007, 14:54
CITAT (Betty @ 21-12-2007, 09:58)  En liten fundering bara... OK, det är förbjudet att märka om köttfärsen så det ska man inte göra - men hur farlig är den tydligen vanligt förekommande hanteringen egentligen? Borde inte tidningarna fyllas av rubriker om matförgiftning oftare än de gör i så fall...? Tål våra mänskliga magar generellt mer än vad experterna tror?  Matförgiftningar anmäls inte i speciellt stor utsträckning dessutom är det svårt att spåra källan. Man köper ofta mat från mer än en affär/ lunchrestaurang/ korvkiosk etc och dessutom misstänker man väl inte att köttfärsen ska vara dålig man vill ju tro att maten som säljs är fräsch. CITAT (herkules @ 21-12-2007, 08:55)  jag tycker inte att det är för jävligt, det är väl bra om maten tas tillvara? vi kan väl för fan inte slänga mat när andra svälter? Det är väl förj*vligt om man säljer utgången mat UTAN att upplysa kunden om eventuella hälsorisker som maten kan medföra? Tycker du verkligen att man ska behöva köpa mat på "vinst och förlust" och se om man blir sjuk eller ej när man äter?
anna_rispan
21-12-2007, 14:57
Det fördjävliga är ju att det finns för mycket kött. Vi äter väl inte så mycket kött som handlare och köttproducenter inbillar sig. Jag blir förbannad att diskusionen bara fastnar vid att folk gör fel. Kan det inte komma några nyheter om att branschen ska minska sin förbannade köttproduktion nång gång!!
Om de märker riktigt, så att kött "går ut" eller de tvingas rea ut "snart gammalt" kött så kommer ju mindre kött att köpas in till butikerna. Och därmed minskar även produktionen.
anna_rispan
21-12-2007, 15:06
CITAT (Pirum @ 21-12-2007, 15:03)  Om de märker riktigt, så att kött "går ut" eller de tvingas rea ut "snart gammalt" kött så kommer ju mindre kött att köpas in till butikerna. Och därmed minskar även produktionen. får väl hoppas på det då. *andas djupa andetag*
herkules
21-12-2007, 15:47
CITAT (Pirum @ 21-12-2007, 12:47)  Frys ner maten en dag innan sista förbrukningsdag då, och sälj den för halva priset. Eller ge bort till fattiga. Eller skicka med flyg till nåt land där folk svälter. Eller nåt. Jag vet inte. Men börjar vi tillåta ommärkning kan vi faktiskt precis lika gärna ta bort all märkning. Korv ska göras på köttslamsor och andra slaktrester som man inte kan äta på annat sätt än nermalet och kryddat. Det ska däremot inte alls göras på gamla råvaror som är fulla med bakterier etc. Och helst ska korven dessutom vara välkokt, och inte bara 'snabbrökt' som idag. jag håller med dig i det du skriver - har länge förespråkat ett lägre pris på varor som håller på att gå ut, då skulle fler ha råd att äta kött. i sverige. och visst fräscha råvaror men att röka/salta/torka är ett sätt att bevara mat länge och det är bra tycker jag. minska köttberget, det ska inte finnas mer än vad som går åt. jag blir förbannad på att handlare sitter och tjänar pengar på att sälja kött till fullt pris som skulle kunna säljas billigare, men att tjoa om att det är otjänlig föda, nä - det är det inte. CITAT (Markus_H @ 21-12-2007, 14:54)  /../ Tycker du verkligen att man ska behöva köpa mat på "vinst och förlust" och se om man blir sjuk eller ej när man äter? nej det tycker jag inte. men att röka korv av mört kött ser jag inte som fel.
Vad blir konsekvensken av den här köttfärspaniken? Vem vinner på detta? Jo den här förpackningsindustrin som enligt mitt tycke levererar både kött och köitfärs i förpackningar med torrt och smaklost kött!
Jag har länge vägrat att köpa såna här förpacknigar med lång hållbarhet..har testat men det var bara undermåligt!!! Var ska jag handla nu...när ingen vågar mala själv???
I eftermiddags var jag på Ica Maxi i Nacka och där var det kunder som vid en vanlig lördag. Fick höra att de har tappat 40% av julhandeln.
Men vad är det här för p******o Köper köttfärs o kastar ej bort pappbiten som absorberar vätskan o sen ringer hon till COOP och tidningen och beklagar sig. Och Coop budar över ny mat, efter som kvinnan antagligen redan börjat tulla på helgspriten... http://www.city.se/nyheter/1.978532/annica...er-i-kottfarsen
CITAT (Ralf @ 22-12-2007, 09:54)  Men vad är det här för p******o Köper köttfärs o kastar ej bort pappbiten som absorberar vätskan o sen ringer hon till COOP och tidningen och beklagar sig. Och Coop budar över ny mat, efter som kvinnan antagligen redan börjat tulla på helgspriten... http://www.city.se/nyheter/1.978532/annica...er-i-kottfarsenJa jämrars vilka knäpptokar det finns!!! Och vad hon måtte känna sej urdum sen när hon kommer på vad hon gjort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|