Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
MariaS
CITAT (CillaM @ 10-01-2008, 18:43) *
Hej alla! Jag tänkte bara säga/påminna att det är jättebra om ni tar med er eget material, plastpåsar och isoleringmaterial såsom tidningspapper eller dylikt för växterna när de väl är bytta. Har vi otur så är det kallt och det tar växterna och sticklingarna stryk av. Bra är det också med plastpåsarna när man har sticklingar som ska ha lite fukt/vatten på hemvägen. Gummiband eller liknande för att snöra åt påsarna är bra också. Bara en tanke som slog mig...

Då svarar jag med ett tipps. Kylväskor är kanon. De isolerar även MOT kylan och dessutom är det lätt att packa mycket i dom. Jag har även med mig en ordentlig bunt med blompåsar, för de som vill ha.

PS. Finns det intresse för hemodlad hemkokt ingefärsmarmelad? I så fall tar jag med mig det också. DS
*Ulrica*
CITAT (Jeanette/västra götaland @ 11-01-2008, 13:04) *
Hur gör man med prissättningen av växterna, tycker att det är så svårt. shy.gif
Det tyckte jag också var svårt när jag skulle sälja växter första gången i höstas. Jag kan tänka mej att betala 10-30 kronor för rotade sticklingar och lite mindre för de som ej är rotade. Ovanliga sorter som ej ger mycket sticklingar blir dyrare... På träffen i Kungälv hade vi sen rea i slutet för att slippa ta med oss växter hem...
Det är vad jag tänker... blush.gif
Jeanette/västra götaland
Låter som ungefär de priserna jag tänkt mig då.

Fröer då?
Har tänkt 5 kr/portion och 5 portioner för 20 kr. Låter det rimligt? g.gif
Bettis
För billigt jag köper för mycket då naughty.gif
*Ulrica*
CITAT (Jeanette/västra götaland @ 11-01-2008, 17:24) *
Fröer då? Har tänkt 5 kr/portion.
Det är vad jag kommer ta.
Wilmer
...Och en portion är c:a hur mkt?...

Wilma
CillaM
Det beror på hur mycket man vill bli av med happy.gif
*Ulrica*
CITAT (CillaM @ 11-01-2008, 21:09) *
Det beror på hur mycket man vill bli av med happy.gif
Precis! yes.gif
strepp
Hej
Har bara en fråga eftersom det är krukväxtloppis om någon är intresserad av de krukväxter jag nämnde i mitt inlägg att vi kommer-Det är Saint Paulior,chiritor,streptocarpus m.m se inlägget vore bra att veta om det finns intresse .I annat fall tar vi inte med oss så mycket.

Dessutom passar jag på att efterlysa en begonia som är släkt med Metallican kan vara den el en hybrid.Buskbegonia med underbart fina blad,se foto med rosa blommor,lite hårig på bladen.Är det någon som kommer som har denna så köper jag jättegärna skott.Min har dött och ursprung kom den ifrån en mycket gammal dam som hade gett den till henne jag fick den av,Hon har haft den i många många år men tyvärr dog hennes ifjol o iår min..tråkigt..men jag lever på hoppet att få tag på nya skott.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ja det tycker ja gockså vore intressant att veta hur många är intresserade i det man tänker ta med.

Tog fram fröer till Sweet Chilie ( heter sweet pickles) men hur många protioner skall jag packa? Jag skänker bort dom, behöver inte dom.

Likadant med rättikafröer. Skall jag portionera ut dom eller inte?

Men det största problemet är något hel annat. När min sambi pratade med sin son idag så tyckte jag att dom skall veta att han kommer dit när vi träffas ( sonen bo ri Älvängen). Och då påminde mig min sambo att min/vår svåger fyller pensionär den dagen.

Och det får inte jag missa. Min svägerska och svågern hat många gånger firat min födelsedag, och då ofta med tur med deras båt ut på havet. Förra året firade dom mig 2 dagar ute på havet......

So antigen jag kommer senare eller måste gå hem tidigare. Jag vet inte alls hur dom hade tänkt att fira, jag skall i alla fall inte missa hans födelsedag. Att jag inte tänkte tidigare på det är att vi har så många släktingar, på den ena och på den andra sidan (bl.an. 12 barnbarn)

Nu har jag tänkt så mycket på det och tyckte det låter bra i Älvängen eftersom gubben då kan hälsa på sonen ( det är alltid han som kör) och vår princessa ( det senaste barnbarnet)

Skulle jag inte kunna komma, då skickar jag fröerna till Ulrika i börjanb på nästa vecka. Är borta sedan några dagar

Elisabeth
MariaS
Jag tar nog med mig alla sticklingar och frön som jag har. Finns det intresse, säljs och delar jag det på plats. Det som blir över, går alltid åt ändå.
Wilmer
Vink vink, jag är intresserad av sweet chilie.

Aha, då portionerar jag efter tillgång. Pust, pust, mycket att tänka på första gången!

Wilma
Bettis
CITAT (Wilmer @ 12-01-2008, 21:10) *
Vink vink, jag är intresserad av sweet chilie.

Aha, då portionerar jag efter tillgång. Pust, pust, mycket att tänka på första gången!

Wilma

jag är också intresserad av chilie
Jeanette/västra götaland
CITAT (Bettis @ 12-01-2008, 21:12) *
jag är också intresserad av chilie

Och jag med

CITAT (MariaS @ 11-01-2008, 14:24) *
Då svarar jag med ett tipps. Kylväskor är kanon. De isolerar även MOT kylan och dessutom är det lätt att packa mycket i dom. Jag har även med mig en ordentlig bunt med blompåsar, för de som vill ha.

PS. Finns det intresse för hemodlad hemkokt ingefärsmarmelad? I så fall tar jag med mig det också. DS

Hur använder man marmeladen? Som vanligt på mackan eller på något annat sätt?
MariaS
CITAT (Jeanette/västra götaland @ 12-01-2008, 21:51) *
Hur använder man marmeladen? Som vanligt på mackan eller på något annat sätt?

Passar perfekt på rostat bröd, skorpor och digestive som exempel.

Jag tar med, så kan ni provsmaka i alla fall.
LindaLunda
Jag har lite orkideer som skall delas... sådana som växer rakt upp med bladen som tjockt gräs.. vad heter de nu igen... är någon intresserad av sådana? Blandade färger.
Linda
*Ulrica*
strepp - jag är intresserad av de blommor du nämner i ditt inlägg
Elisabeth - jag vill också ha Sweet Chilie! Hoppas det ordnar sig så att du kan komma en liten stund i alla fall!
MariaS - jag vill köpa en marmelad!
LindaLunda - sambon är orkidéesamlare så jag köper gärna en överraskning till honom!

Jag kan för övrigt inte mycket om krukväxter och har lite svårt att säga i förväg men jag vill köpa så mycket jag får plats med! Sambon får väl bygga fönsterhyllor så att vi får plats med mer...

MariaS
Gud va kul det här ska bli. De tretton dagar som är kvar känns som år....
LindaLunda
Jag har lite ovanliga hoyor att klippa av med... vad tar man betalt för sånt??? Skitsvårt ju! Och är det någon som vill ha hoyor?
Frön finns av en jättefin dubbel vit småblommig klematis.....

Linda
Bettis
CITAT (LindaLunda @ 13-01-2008, 15:51) *
Jag har lite ovanliga hoyor att klippa av med... vad tar man betalt för sånt??? Skitsvårt ju! Och är det någon som vill ha hoyor?

Linda

Köper gärna hoyor!
Jeanette/västra götaland
CITAT (LindaLunda @ 13-01-2008, 15:51) *

Linda

Hoyor har jag så det räcker och blir över giggle.gif men klematisfröerna är jag sugen på.

Söker du några hoyor?

Bettis
Köpte två st förra året har inte haft Hoyor tidigare, vet inte ens vad dom heter crying.gif så jag kan nog köpa vad som helst naughty.gif
Österläge
CITAT (LindaLunda @ 13-01-2008, 06:45) *
Jag har lite orkideer som skall delas... sådana som växer rakt upp med bladen som tjockt gräs.. vad heter de nu igen... är någon intresserad av sådana? Blandade färger.
Linda

Det låter spännande, jag köper gärna!! Har tyvärr inget att byta med men tar med pengar...
ingrid fuxwall
Någon som är intresserad av torkad svamp?
Kantareller, trattkantareller och olika sorters soppar. Har både i bitar och malda.

Inser att detta inte är vare sig krukväxter eller frön och inte är de gröna
Eva i Höga
LindaLunda, jag vill gärna ha hoyor och orkidé!

Är det någon som har ricinfrön? Det vill jag ha.
MariaS
CITAT (Eva i Höga @ 14-01-2008, 09:27) *
...

Är det någon som har ricinfrön? Det vill jag ha.

Kommer här!
Eva i Höga
Bra MariaS! Åh, vad jag ser fram emot denna träffen! Vi får det säkert jättemysigt.
Jeanette/västra götaland
CITAT (Bettis @ 13-01-2008, 17:12) *
Köpte två st förra året har inte haft Hoyor tidigare, vet inte ens vad dom heter crying.gif så jag kan nog köpa vad som helst naughty.gif

Har du bild på dem?

Finns intresse för snödroppar?
Har lite lökar om krupit upp.
CillaM
Jaa! Jag vill så hemsigt gärna ha lite droppar! Åh som jag längtar efter att få se lite av dom nu! smile.gif

CITAT (Jeanette/västra götaland @ 14-01-2008, 17:09) *
Har du bild på dem?

MariaS
Har du bild på dem?

cool.gif Känns som lite dumt att mata sorken ännu mer, när han nu redan ätit allt i lökväg... Håller mig till inneväxterna ännu.
LindaLunda
Snödroppar går alltid åt!!!!

Lite dåligt med bilder på Hoyorna... du får se vad jag tar med...
Linda

Detta är ren skär reklam.. så öppna INTE om du har ont av REKLAM!
But a girl gota do what a girl gota do....... shy.gif
Öppna inte om du har ont av REKLAM!!!
MariaS
CITAT (LindaLunda @ 14-01-2008, 17:24) *
...

Detta är ren skär reklam.. så öppna INTE om du har ont av REKLAM!
But a girl gota do what a girl gota do....... shy.gif
Öppna inte om du har ont av REKLAM!!!

giggle.gif Har redan sett den... Kolla gästboken giggle.gif
LindaLunda
CITAT (MariaS @ 14-01-2008, 17:43) *
giggle.gif Har redan sett den... Kolla gästboken giggle.gif

Hihihihi
MariaS
*Ulrika* Kan inte du lägga ut listan på vilka som kommer, igen?
*Ulrica*
Här är inlägget med alla som har anmält sig.

Dessa har hittills bekräftat att de kommer:

*Ulrica*
MariaS
CillaM
Bettis
EKLO
Wilmer
LindaLunda
strepp
ingrid fuxwall

*Ulrica*
CITAT (*Ulrica* @ 09-01-2008, 10:21) *
Som en del av er redan vet så säljer jag plastkrukor till att skola om perenner i. Det började med att jag skulle köpa till mej själv men eftersom det är upp till 1500 krukor i en låda så hade jag inte användning för alla. Jag började då sälja överskottet. Efterfrågan blev så stor så jag har beslutat att fortsätta. Trots att jag lägger på några ören per kruka för bensin och ompackning så blir det ändå avsevärt billigare än i butik och t.o.m. billigare än krukorna från Lindbloms frö fast kvaliteten är den samma.

Jag tänker ta med krukor till januariträffen. Vet du redan innan att du vill köpa krukor så skicka ett PM så att jag vet hur mycket jag ska ta med mej.

Jag har påbörjat en hemsida där jag har lagt ut bilder, info och pris på krukorna: Jernklefs Ulrica

Jag påminner om mina krukor... inget intresse?? shy.gif

[attachment=11669:9or.jpg]
Wilmer
Tyvärr Ulrica, inget krukintresse i år! Har precis rensat och slängt en massa inför flytten, tror att de jag faktiskt behöll räcker..
WIlma
Bettis
Har du bild på dem?

nej tyvärr, fixar det i morgon när det är förhoppningsvist ljust nog att ta kort
Jeanette/västra götaland
Min mamma var här igår och hon hade med sin frölåda så nu har jag ännu mer fröer packade till träffen. naughty.gif

Ååå vad jag längtar och ser fram emot träffen. giggle.gif
Lars-Olof Arvids
Jag kommer också! smile.gif Åtminstone om jag får skjuts med Ingrid, vilket jag hoppas. Lite krukväxter och frön tar jag med mig, exakt vad det blir vet jag inte än. Jeanette, lite snödroppar vill jag gärna ha. Det ska bli kul att träffas!

Olle
*Ulrica*
Dessa är nu bekräftade att de kommer:

CillaM
ingrid fuxvall
*Ulrica* + son
Eva i Höga + väninna
Lars-Olof Arvids
MariaS
strepp + 2 vänner
uteplatsen
EKLO
Wilmer
Bettis + väninna
Jeanette/västra götaland
LindaLunda
Bettis
CITAT (Bettis @ 15-01-2008, 22:17) *
nej tyvärr, fixar det i morgon när det är förhoppningsvist ljust nog att ta kort

Äntligen blush.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och jag vet fortfarande inte hur det blir med svågerns födelsedag. Vi frågade i förrgår men dom visste själv inte.

Dom skulle själva gärna vilja åka bort men p.g.a. ett hälsoproblem så vet dom inte riktigt om det går. Åker dom bara över dagen, då kaske vi får åka med.

Inte har jag hunnit att portionera ut mina chilifrö. Men påsen ligger på köksbordet och om jag räknade rätt så var det 5 som ville ha

Elisabeth
Jeanette/västra götaland
CITAT (Bettis @ 16-01-2008, 10:55) *
Äntligen blush.gif

Tror att den till höger i fönstret kan vara en imperialis, den till vänter kan vara merilli eller paraitica eller.....mao har ingen aning confused.gif .
Fina plantor. smile.gif
MariaS
NU ÄR DET BARA 10 DAGAR KVAR yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Monaxe
Är det fullt? Eller kan det finnas en liiiten plats till mig? help.gif (Kan stå utanför och titta på i värsta fall) sick.gif
Har nog inte så mycket att medföra, men lite kan jag nog krafsa ihop.

Skulle väldigt gärna komma med, har aldrig varit på någon sådan här träff förut, det vore kul! blush.gif
*Ulrica*
CITAT (Monica i Kungälv @ 16-01-2008, 16:42) *
Är det fullt? Eller kan det finnas en liiiten plats till mig?
Eftersom jag sa ja till en odlait tidigare idag så kan jag ju inte säga nej till dej. Alla som är anmälda kanske inte kommer så vi får nog plats. Annars får vi väl stå upp och fika... wub.gif
Du får ett PM med vägbeskrivning!
*Ulrica*
Dessa är nu bekräftade att de kommer:

CillaM
ingrid fuxvall
*Ulrica* + son
Eva i Höga + väninna
Lars-Olof Arvids
MariaS
strepp + 2 vänner
uteplatsen
EKLO
Wilmer
Bettis + väninna
Jeanette/västra götaland
LindaLunda
toreij
Monica i Kungälv
und + granne
Pegol

Skulle någon av er ändå få förhinder så är det jättebra om ni hör av er!
und

Jag och min granne planerar att komma, som tidigare anmält.
LindaLunda
CITAT (Monica i Kungälv @ 16-01-2008, 16:42) *
Är det fullt? Eller kan det finnas en liiiten plats till mig? help.gif (Kan stå utanför och titta på i värsta fall) sick.gif
Har nog inte så mycket att medföra, men lite kan jag nog krafsa ihop.

Skulle väldigt gärna komma med, har aldrig varit på någon sådan här träff förut, det vore kul! blush.gif

Åhhh vad kul!! Då kan vi åka ihop?! kompiskram.gif

Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon