Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Eva i Höga
Ulrica, det här är kul att så många vill komma! Jag tar bara med mig en väninna så det inte blir för mycket folk. Du sätter ju stopp vid 20. Ska bli spännande med alla pelargon- o hoyasticklingar och allt annat också, tror nog att man får med sig en del hem. Tyvärr har jag inte så mycket att ta med mig. Dessutom blir det roligt att träffas igen, det var ju ett tag sen nu.
*Ulrica*
Jag har funderat lite och vill höra vad ni andra tycker om en sak:

Jag ska köpa in kaffe, te och läsk samt lite pappersduk att ha på de bord där vi ställer upp växterna. Vad tror ni om att var och en betalar en fast summa i "inträde", typ 10-15 kronor och att det då ingår kaffe, te och läsk samt en lott till lotteriet (alla får bara en lott var). Jag ser till att handla upp alla pengarna så att det tex. blir ytterligare en vinst eller lite godis eller liknande.

Vad säger ni om det? Finns det något annat förslag?
MariaS
Är det någon av er som kommer från Kungälv och vill göra mig en liten tjänst, kan ni väl skicka mig ett PM så talar jag om vad det gäller.

Tack på förhand
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Ulrica* @ 07-01-2008, 10:05) *
Pelargonerna får du också väldigt gärna ta med, mina Lord Bute som jag fick av Elisabeth har tyvärr dött (sorgmyggor?).

Ulrica jag har nya Lord Bute sticklingar nu eftersom moderplantan var so stor och fick flytta och då blev den lite klippt och några bröt jag tyvärr av.

Och när jag ändå var igång så klippte jag några till.

Elisabeth
LindaLunda

Hej Alla!
Är det för sent att haka på här? Måste man vara medlem???
Har inte läst hela tråden... kostar det något? Vad skall man ha med sig... om man inte har några växter kan man komma ändå bara för att få träffa er andra???

Linda

CITAT (MariaS @ 08-01-2008, 11:42) *
Är det någon av er som kommer från Kungälv och vill göra mig en liten tjänst, kan ni väl skicka mig ett PM så talar jag om vad det gäller.

Tack på förhand

Maila mig... om jag godkänns som deltagare så kommer jag coolgleam.gif !
linda
*Ulrica*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-01-2008, 12:21) *
Ulrica jag har nya Lord Bute sticklingar nu
Jaaaaa! wub.gif Mina dog helt plötsligt i förra veckan efter att ha sett jättefina ut ända sedan jag fick dem...
*Ulrica*
CITAT (LindaLunda @ 08-01-2008, 12:37) *
Är det för sent att haka på här? Måste man vara medlem???
Hej Linda!
Nu hade du tur! Det fanns nämligen bara en plats kvar, så nu är vi 20 stycken. Jag tror inte vi får plats så värst många fler i lokalen där vi ska vara. Alla som är medlemmar på Odla får vara medlemmar i Odlaklubben Väst så du passar givetvis in hos oss!

På träffen ska du ha med dej en semla eller något annat att fika, vissa ville hellre ha en bulle än en semla nämligen. OM du har sticklingar eller plantor av krukväxter eller fröer som du vill byta/sälja/skänka så kan du ta med det, men det är inget måste. Har du frökataloger så ta med dem också så kan vi sitta och bläddra idem. Jag har ett helt gäng kataloger med mej.
Om du läser i några inlägg högre upp så ser du att jag har föreslagit ett "inträde" på 10-15 kronor som ska gå till kaffe/te/läsk, lite pappersduk och ev. något mer. Vi får se vad alla tycker om det förslaget...

Om några dagar kommer du att få ett PM med vägbeskrivning. Om du vill samåka så har Discogiraffen ordnat en separat tråd för det.

Återigen - välkommen! wub.gif
ingrid fuxwall
Tycker priset är helt ok.

ingrid
LindaLunda
Tack! Vilken TUR!!! sweatingbullets.gif Då tar jag med mig din Drake MariaS ! Och kanske kan jag klippa i några av mina pelargoner....

Linda
*Ulrica*
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-01-2008, 16:02) *
Tycker priset är helt ok.

ingrid

Och ni andra, vad tycker ni? (Läs mitt förslag i ett inlägg ovan)
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 08-01-2008, 09:46) *
Jag har funderat lite och vill höra vad ni andra tycker om en sak:

Jag ska köpa in kaffe, te och läsk samt lite pappersduk att ha på de bord där vi ställer upp växterna. Vad tror ni om att var och en betalar en fast summa i "inträde", typ 10-15 kronor och att det då ingår kaffe, te och läsk samt en lott till lotteriet (alla får bara en lott var). Jag ser till att handla upp alla pengarna så att det tex. blir ytterligare en vinst eller lite godis eller liknande.

Vad säger ni om det? Finns det något annat förslag?

Men ska inte du ha lite ersättning för ditt besvär då? Priset är helt OK. tummenupp.gif
Bettis
CITAT (MariaS @ 08-01-2008, 16:57) *
Men ska inte du ha lite ersättning för ditt besvär då? Priset är helt OK. tummenupp.gif

tummenupp.gif
LindaLunda
Inget att prata om... en struntsumma.
Linda
Dito Verde
Självklart att det måste kosta något.
/p
Österläge

Jag tycker oxå det är helt ok att betala 10-15 kr i "inträde", särskilt om det ingår det du nämnde! Och du behöver ju inte handla upp varenda krona om det skulle bli nåt över, ta du det som tack för besväret! Jag menar om vi betalar 12 eller 15 kr spelar ju ingen roll..
Eva i Höga
Klart att vi betalar inträde, du har ju allt besvär, vi kommer bara och njuter och trivs i glada vänners lag.
Helt OK
*Ulrica*
Men ska inte du ha lite ersättning för ditt besvär då?

Besvär? rotfl.gif
Ni ska veta att jag är väldigt glad att det kommer någon! wub.gif
Sen har jag bett om hjälp så jag behöver förhoppningsvis inte koka allt kaffe själv... flirting.gif
Jeanette/västra götaland
Tycker att det låter bra med lite "inträde".
Betalar man till något konto eller när vi kommer dit?
*Ulrica*
Jag tänkte sätta min son som entrévakt att ta inträde. Han gillar att få en uppgift och hjälpa till (7 år). Särskilt att ta betalt... yes.gif
Samtidigt så får ni varsin lott samt en namnbricka. Vi är ju trots allt över 20 stycken och då i alla fall jag är urusel på namn så vill jag gärna para ihop era nick med ett ansikte och ett "riktigt" namn!

Vi kör på 15:- per person då, så räknar jag med att kunna handla för minst... eh... hm... miniräknare...tryck, tryck... 300:-!

Jag tänkte att i samband med att jag skickar ut PM med vägbeskrivning att ni ska svara via PM för att bekräfta att ni kommer. Detta ifall det är någon som har "fallit ur" på vägen. Det var ju trots allt ett tag sedan jag startade tråden!

En sak till - ta gärna med er förslag på vårens aktiviteter samt kalendern så kan vi kanske göra lite planer för våren... Peter Korns Trädgård och Örtagården Mon tillexempel!
ingrid fuxwall
CITAT (*Ulrica* @ 08-01-2008, 20:16) *
=http://www.almark.se/]Örtagården Mon[/url] tillexempel!

Ditt vill jag gärna åka, ett tag tänkte jag gå en kurs där men det var ju så dyrt att det inte blev något av den tanken.

ingrid
Wilmer
Ulrika, givetvis knipsar jag på Porslinsblomman!

Helt OK med inträde, speciellt om man betalar till grabben wub.gif , ev. överflöd får väl åka i spargrisen w00t.gif .

Örtagården Mon hakar jag på med en gång om ev. datum passar. Jag bode granne med henne tills 31 dec, har varit där en (1) gång, PINSAMT!! För nära helt enkelt. Men jag rekommenderar det varmt, det finns så mycket att se på.

Wilma
LindaLunda
Fast jag måste få protestera lite......
Jag ANSER att en 20:a hade varit lättare att hantera tummenupp.gif !!
Massa småskrammel.. och så massa jox med att växla.... näää .... 20 kr!!!!

Linda
Eva i Höga
Jag tycker också en tjuga är bra!
*Ulrica*
CITAT (LindaLunda @ 09-01-2008, 08:11) *
Fast jag måste få protestera lite......
Jag ANSER att en 20:a hade varit lättare att hantera tummenupp.gif !!
Du får väl säga till Simon att femman är dricks då! flirting.gif
Eva i Höga
ingrid fuxwall, finns kardvädden kvar?
*Ulrica*
[attachment=11450:9or.jpg]

Som en del av er redan vet så säljer jag plastkrukor till att skola om perenner i. Det började med att jag skulle köpa till mej själv men eftersom det är upp till 1500 krukor i en låda så hade jag inte användning för alla. Jag började då sälja överskottet. Efterfrågan blev så stor så jag har beslutat att fortsätta. Trots att jag lägger på några ören per kruka för bensin och ompackning så blir det ändå avsevärt billigare än i butik och t.o.m. billigare än krukorna från Lindbloms frö fast kvaliteten är den samma.

Jag tänker ta med krukor till januariträffen. Vet du redan innan att du vill köpa krukor så skicka ett PM så att jag vet hur mycket jag ska ta med mej.

Jag har påbörjat en hemsida där jag har lagt ut bilder, info och pris på krukorna: Jernklefs Ulrica
ingrid fuxwall
CITAT (Eva i Höga @ 09-01-2008, 09:38) *
ingrid fuxwall, finns kardvädden kvar?

Här finns några krukor - hur många vill du ha?

ingrid
Eva i Höga
ingrid, ta med dig två krukor är jag tacksam.
MariaS
Lite sent inkommen. Hänger med på en tjuga.
*Ulrica*
Linda, Eva och Maria - 15:- är redan bestämt, jag kan inte ändra igen! Jag lovar att fixa växel. Det blir dessutom roligare för Simon att lämna växel och öva lite matte. naughty.gif
LindaLunda
ranting.gif

crazy.gif
MariaS
Och jag som ville betala 20:- sad.gif Får väl gå då)
*Ulrica*
[attachment=11472:tongue0011.gif]
*Ulrica*
Nu har jag skickat ett PM med vägbeskrivning till alla anmälda på listan. Skulle du inte ha fått något PM så hör av dej snarast!
När du svarar på PM´et så bekräftar du samtidigt att du kommer!
Jag tittade igår i mina fröer. Hittade 2 olika tomater och så en hel påse med frö till Rättika. Den kunde man ju dela eftersom man aldrig behöver en hel påse.

På fröpåsarna står att dom håller t.o.m. 2007 men jag tror att dom fortfarande fungerar.

Frö till en mild chili har jag också Sweet Chilie)

Skall jag ta med mina pelargonsticklingar, orotade och i vatten

Elisabeth
EKLO
Jag har i dag beställt en hel del grönsaksfröer (som jag räknar med att få i god tid före träffen) - de vanligaste typerna av grönsaker för friland. Samt några sommarblommor att ha i kanterna på landen (kunde inte riktigt hålla mig). Nästan alla mina sorter har för många frön för bara mig, så det blir sådant jag tar med mig. Om jag tömmer över i vanliga kuvert och skriver på vad det är för fröer, går det bra, tycker ni?

mvh Eklo
CITAT (EKLO @ 10-01-2008, 11:17) *
Jag har i dag beställt en hel del grönsaksfröer (som jag räknar med att få i god tid före träffen) - de vanligaste typerna av grönsaker för friland. Samt några sommarblommor att ha i kanterna på landen (kunde inte riktigt hålla mig). Nästan alla mina sorter har för många frön för bara mig, så det blir sådant jag tar med mig. Om jag tömmer över i vanliga kuvert och skriver på vad det är för fröer, går det bra, tycker ni?

mvh Eklo

Det går säkert bra. Annars är Filterpåsar bra till fröer
EKLO
Bra tips, fast jag har kanske inga ... vi får se vad som blir enklast/ Eklo
CITAT (EKLO @ 10-01-2008, 11:24) *
Bra tips, fast jag har kanske inga ... vi får se vad som blir enklast/ Eklo

Vet du inte att man från vår till höst alltid har filterpåsar i handväskan? Man kanske kan se någonstand någonting .....
LindaLunda
CITAT (*Ulrica* @ 09-01-2008, 15:30) *
[attachment=11472:tongue0011.gif]

VAR hittade du denna roliga gubbe????
Linda
MariaS
Har förstått att det finns ett visst intresse för etiketter och liknande, så jag tar med Herman meyer kattalogen också.
*Ulrica*
CITAT (LindaLunda @ 10-01-2008, 13:27) *
VAR hittade du denna roliga gubbe????
På samma ställe där jag hittade denna sötnosen: [attachment=11499:tongue0013.gif], nämligen här!

CITAT (MariaS @ 10-01-2008, 17:20) *
jag tar med Herman meyer kattalogen också.
Ja!

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-01-2008, 10:51) *
Skall jag ta med mina pelargonsticklingar, orotade och i vatten
Jajamänn!
CillaM
Hej alla! Jag tänkte bara säga/påminna att det är jättebra om ni tar med er eget material, plastpåsar och isoleringmaterial såsom tidningspapper eller dylikt för växterna när de väl är bytta. Har vi otur så är det kallt och det tar växterna och sticklingarna stryk av. Bra är det också med plastpåsarna när man har sticklingar som ska ha lite fukt/vatten på hemvägen. Gummiband eller liknande för att snöra åt påsarna är bra också. Bara en tanke som slog mig...
Wilmer
Filterpåsar, då menar ni kaffefilter, trianglarna?

Wilma
EKLO
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-01-2008, 11:35) *
Vet du inte att man från vår till höst alltid har filterpåsar i handväskan? Man kanske kan se någonstand någonting .....

Hjälp, måste skaffa både handväska och kaffefilter...
Österläge
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-01-2008, 10:51) *
Frö till en mild chili har jag också Sweet Chilie)

Jag vill gärna ha mild chili, så ta med det! Vet inte hur mycket jag kommer ha att byta med men jag tar med pengar... smile.gif
Eva i Höga
CITAT (CillaM @ 10-01-2008, 18:43) *
Hej alla! Jag tänkte bara säga/påminna att det är jättebra om ni tar med er eget material, plastpåsar och isoleringmaterial såsom tidningspapper

Så klok du är och bra att du påminner oss. Det är alltid sånt som man glömmer ta med sig och så vet man inte hur man ska få hem alla plantor i oskadat skick. Tack för påminnelsen!
CITAT (EKLO @ 10-01-2008, 21:08) *
Hjälp, måste skaffa både handväska och kaffefilter...

Nej behövs inte, du kann ju ha den i jackfickan giggle.gif
Jeanette/västra götaland
Oj så sakta dagarna går nu coolgleam.gif

Har kollat runt lite och är lite sugen på följande.

Chokladblomma
Klättrande anueller
Doftande blommor
Solros
Aurikel
Tagetes
Krasse
Klockranka
Törnrosa kjortel
och naturligtvis massor med andra sorter innocent.gif som jag inte kommer på nu.

Har fröer både sommarens och äldre som jag tar med

Hur gör man med prissättningen av växterna, tycker att det är så svårt. shy.gif

Har hängetiketter och plastetiketter, finns intresse för dem så tar jag med. Det är sådana man kan skriva med blyertspenna på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon