Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Netha
Gillan ... jag menade dem jag möter i verkligheten. Visst har jag läst och sett på tv att många råkat illa ut...
och det är bara att beklaga.sad.gif
Jag kan inte förstå varför man ska misshandlas el trakasseras för sin sexuella läggning. no.gif

Gossen Ruda
Vill bara för säkerhets skull påpeka att jag instämmer i att det är sjukt att personer skall bli trakasserade pga sitt sexuella val, precis som val av religion, politisk inriktning, fotbollslag eller vad det än gäller. Däremot anser jag det inte innebär att valet inte får diskuteras eller kritiseras, möjligen då på individnivå. Det tråkiga är dock att en del personer inte accepterar detta utan går till motangrepp för att tvinga på andra sin uppfattning. Jag bestämmer själv vad jag gillar och ogillar.
Gillan
CITAT (Netha @ 21-12-2007, 08:42) *
Gillan ... jag menade dem jag möter i verkligheten. Visst har jag läst och sett på tv att många råkat illa ut...
och det är bara att beklaga. sad.gif
Jag kan inte förstå varför man ska misshandlas el trakasseras för sin sexuella läggning. no.gif

Förstog nästan att det var så Netha wub.gif
Anma
Gossen...
Nu är det faktiskt så att de allra flesta inte väljer att bli kär i människor av samma kön. De som gör ett aktivt val kan eventuellt vara de som har förmågan att bli kär i människor av båda könen.
Samma gäller det sexuella. Man väljer inte att tända på folk av samma kön! För en homosexuell är det lika naturligt att tända på en av samma kön som det är för dig att tända på en av motsatt.

De flesta av oss har sexuella behov att tillfredställa. Några går till prostituerade och de människor har nog inte så stort behov av att vara med en person som man tänder på, bara driften blir tillfredsställd. Medan andra (de flesta?) behöver och måste hitta en partner som man faktiskt ser som attraktiv för att över huvud taget kunna ha sex.

Att tro att det är ett val man gör är befängt.
Betty
CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 08:51) *
.../ pga sitt sexuella val/...

Jag känner inte så många homosexuella, bara två stycken - ingen av den säger sig ha medvetet valt sin läggning. Om det skulle det vara så enkelt att man kunde välja så skulle väl alla välja att vara hetro för att slippa ifrågasättas öht. g.gif
Gossen Ruda
Huruvida det är ett val i alla fall låter jag vara osagt, att det förkommer är jag helt övertygad om. Tills vi får en fullständig förklaring får väl grundfrågan vara olöst. Människans psyke är ännu inte helt undersökt. Det finns en hel del val och uppfattningar som av omgivningen betraktas som helt befängt och då menar jag inte bara denna fråga. Hur kan exempelvis nån tro att det hjälper en ståndpunkt genom att döda sig själv och andra med en bilbomb?????
Anders zon 1
CITAT
Beträffande homosexualitet utanför männinskans art anser jag att det inte förekommer utom i extrema fall eftersom alla såna tendenser sållas bort pga att det är en återvändsgränd i evolutionen. Det är bara människan som sysslar med sådant eftersom vi via vår vilja kan sätta oss över det genetiska arvet. Nån som har några exempel på motsatsen är välkomna. Bonobonerna(dvärgschimpanserna) sysslar med en del bisexuella lekar men det kan inte kallas för homosexualitet.
....storkar, änder, papegojor, ciklider och delfiner (förutom Bonoboer som du själv nämner) är bara några exempel där man noterat homosexualitet. Jag känner några som påstår att deras katt är lesbisk (hur det är med den saken vet jag dock inte)! Jag skulle nog tro att homosexualitet är vanligast hos arter med en stark känslomässig bindning till en partner i ett långt förhållande.

CITAT
Sen lite om att "råka" bli kär i en av samma kön. I dom berättelser jag läst, framför allt mellan raderna, verkar det först vara ett val av att söka sig till det egna könet, därefter letar man en partner. När man sen hittat nån och påstår att det "råkade" bli en av samma kön är det hyckleri på hög nivå. Alla kontaktannonser där bög söker bög och liknande styrker detta förhållande. Som jag skrivit tidigare så skulle jag gärna se en undersökning som tar fram dom rätta orsakerna men det lär vänta.

Sådana studer finns det säkerligen massor av, men frågan är väl bara vad som är sant av det som kommit fram. Eftersom du verkar särskilt intresserad av ämnet så kan jag rekommendera dig att börja söka på Google. Finns säkert massor att hitta där, fast det kan naturligtvis vara svårt att veta vad som är sant och inte. Mer pålitlig information kan du hitta i vetenskapliga artiklar. Sådana går att söka efter på lämpliga vetenskpliga tidskrifters hemsidor (vilka tidskrifter som avhandlar just detta ämne går säkert att få fram via Google). Även om det oftast inte går att läsa hela artiklar på tidskrifternas hemsida så kan du alltid titta på sammanfattningarna, dom är så gott som alltid tillgängliga gratis.

CITAT
Vill bara för säkerhets skull påpeka att jag instämmer i att det är sjukt att personer skall bli trakasserade pga sitt sexuella val, precis som val av religion, politisk inriktning, fotbollslag eller vad det än gäller. Däremot anser jag det inte innebär att valet inte får diskuteras eller kritiseras, möjligen då på individnivå. Det tråkiga är dock att en del personer inte accepterar detta utan går till motangrepp för att tvinga på andra sin uppfattning. Jag bestämmer själv vad jag gillar och ogillar.

Skönt att höra att du inte vill trakassera andra människor. Synd bara att DET SÄTT på vilket du framför åsikter här så lätt kan tolkas som kränkande. Visst är det tillåtet att ha olika åsikter och att diskutera detta. Där tror jag inte det är många som säger emot dig, men det är en MILSVID skillnad mellan att sakligt argumentera för en åsikt och att kränka andra människor med mer eller mindre omotiverat provocerande uttalanden. Saker kan sägas på olika sätt beroende på hur man vill att det ska uppfattas och här verkar det som om du vill provocera och förminska homosexuella och dom som fått HIV. Varför du vill det är faktiskt rätt svårt att förstå - det är många människor i de här grupperna som mår dåligt och redan är nere för räkning dom ska man inte slå på! Det ju för övrigt rätt märkligt att DU verkar känna dig kränkt och påtvingad en åsikt i detta sammanhang eftersom yttrandefriheten som du åberopar naturligtvis måste gälla även dom som säger emot dig! Precis som du bestämmer jag och andra vad vi gillar och ogillar - och dina uttalanden i den här och liknande trådar, speciellt sättet som du uttalar dom på, är något som jag starkt ogillar (gäller för övrigt även sqrulans inlägg i den här debatten)!
Magdis
Gillan: Så kloka ord som vanligt. wub.gif Skriver under på det.
pia i sundsvall
Var är forumsägaren? nu tycker jag att en skribent har passerat gränsen för vad som är rimligt på forumet, det skall vara trevligt för alla att vara på forumet!forumet borde styras upp och ge varningar till den/dom som är provokativa som skribenter,jag har lärt mej att ordet troll inte gillas här, men visst finns det ett sådant här i tråden som har varit här länge, jag hoppas att det blir ändring här på forumet annars så skräms många här ifrån.

Ang slagerstjärnan som har HIV så är det bra att han går ut och talar om det, det ger säkert folk en tankeställare om att vara försiktig och ha kondom.
Marina i Hällekis
Orkar inte läsa hela tråden, men funderar lite.............
om nu man kan påstå att folk väljer vem de blir kära i..........finns det då, någon bevisad kärlek?
Är jag förälskad i Thomas eller har jag valt att bli det?!
och om jag valt det är det då onormalt eller normalt?

smiley_small_hug.gif
Marina

Gossen Ruda
Genmäle till Anders. Att söka på nätet ger nog inte så mycket. Där finns all världens kunskap men även all världens okunskap och lögner. Att sålla i det materialet är mer än jag orkar med. Eftersom det är ett kontroversiellt ämne är nog dessutom ytterligheterna överrepresenterade. Att tro att det skulle finnas relevanta artiklar som klart belyser det hela är nog ganska otänkbart. Skulle nån göra en sån och resultetet bli negativt för homokollektivet vågar nog ingen publicera detta inför risken att kallas homofob.

Gaylobbyn har dock varit ganska framgångsrik i att skapa en positiv bild av det hela. Inte fel för även dom har rätt att leva men däremot har det ibland blivit FÖR positivt så att många bland dom själva och runt omkring anser att det är förbjudet att diskutera och kritisera dom. Jag har faktiskt sett en gång nån som framförde åsikten att homokulturen var den enda rätta och försökte locka över heteros. Då har det slagit över totalt men det var säkert ett undantag.

Jag medger att jag är kritisk till gaykulturen och framför allt vissa delar av den, analsex t.ex., men efter att ha gått igenom vad jag skrivit här kan jag inte se något övertramp eller kritik av någon enskild person. Jag har bara använt mig av rättigheten att fritt framföra min mening. Inte medvetet provokativt men har man inte samma mening kanske det kan uppfattas så.

Urspunget till mitt avståndstagande ligger långt tillbaka i tiden, närmare bestämt mitten av 70-talet. Som ganska ung telemontör skulle jag sätta upp en extrajack på nåt som hette RFSL. Hade ingen aning om vad det var då. Åkte dit, V Hamng 15, knallade upp och ringde på. Ett äckel öppnade.

- Nämen heeeeej. Är det Teeeeeleveeeerket, Vad treeeevligt, kom iiiiin.

Betoningen går inte fram i skrift men kan kanske anas. Rörelsemönstret framkallade äckel, som en mannekäng på catvalken och det var bara handväskan som saknades. sick.gif sick.gif Han var inte ensam om att vara sån, det fanns ett par till likadana därinne. Jacken kom upp i rekordfart och jag försvann fortare än kvickt. Där fick jag en dos antihomo som kommer att räcka fram till kistlocket skruvas på. Det har visserligen mildrats lite under årens lopp men minnet finns kvar.

Lev väl, jag kommer nog inte att ha tid att besvara eller ens kolla mer i kväll eller dom närmaste dagarna.
vindspel
CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 17:28) *

Betoningen går inte fram i skrift men kan kanske anas. Rörelsemönstret framkallade äckel, som en mannekäng på catvalken och det var bara handväskan som saknades. sick.gif sick.gif Lev väl, jag kommer nog inte att ha tid att besvara eller ens kolla mer i kväll eller dom närmaste dagarna.

rotfl.gif Har träffat fyra homo med exakt den tonen på rösten........undra varför man är gay och imiterar en schablonfigur till kvinna confused.gif
Mollis
Urspunget till mitt avståndstagande ligger långt tillbaka i tiden, närmare bestämt mitten av 70-talet. Som ganska ung telemontör skulle jag sätta upp en extrajack på nåt som hette RFSL. Hade ingen aning om vad det var då. Åkte dit, V Hamng 15, knallade upp och ringde på. Ett äckel öppnade.

Betoningen går inte fram i skrift men kan kanske anas. Rörelsemönstret framkallade äckel, som en mannekäng på catvalken och det var bara handväskan som saknades. sick.gif sick.gif Han var inte ensam om att vara sån, det fanns ett par till likadana därinne. Jacken kom upp i rekordfart och jag försvann fortare än kvickt. Där fick jag en dos antihomo som kommer att räcka fram till kistlocket skruvas på. Det har visserligen mildrats lite under årens lopp men minnet finns kvar.

Jösses säger jag bara! Om du inte skämtar så borde du söka vård...
Christer i Falköping
Har sagts innan, men är värt att upprepa. Homosexualitet är inte alls ovanligt bland djuren, tvärt om. Men eftersom det oftast ver kristna kyrkor som sponsrade djurfilmarna, för att visa hur "riktigt" det var ordnat i naturen (inga sexuella avikelser där inte), så var det inte så populärt att visa att det faktiskt förekom även utanför människornas värld. Bland dvärgchimpansen, våran närmste släkting, är det tvärt om mycket vanligt. Jag tycker uppriktigt synd om dig Gossen Ruda som lider av sådan kraftig homofobi, det måste vara jobbigt för dig.
Christer.
Alexander-VG-zon3
Jag medger att jag är kritisk till gaykulturen och framför allt vissa delar av den, analsex t.ex., men efter att ha gått igenom vad jag skrivit här kan jag inte se något övertramp eller kritik av någon enskild person. Jag har bara använt mig av rättigheten att fritt framföra min mening. Inte medvetet provokativt men har man inte samma mening kanske det kan uppfattas så.

och eller hur alla bögar är så ?
Nybörjar-Linda
Herregud vilka fördomar det finns. Att låta en enskild händelse prägla synen på en grupp människor för resten av livet är ju för sorgligt...

abbbe
("Varning") Jag är väldigt filosofisk, precis som farbror blå säger det bästa sättet att va så långt bort från aids är att vara trogen.
Det är ett naturligt bevis!

Han är alltså ingen hjälte alls, han är bara en dum idiot.
fattar inte vad som är modigt med att säga att säga inför svenska folket att han är HIV-positiv, han ska skämmas tillsamans med alla andra HIV smittade (inte dom i Afrika), asså de finns mycket folk behöver lära sej av naturen...

Ta inte ila upp någon ville bara säga vad jag tycker, annars kan jag inte sova ikväll dunno.gif
Kathy

ur After Darks senaste show: "The creation of a man"
stina
CITAT (abbbe @ 21-12-2007, 22:27) *
("Varning") Jag är väldigt filosofisk, precis som farbror blå säger det bästa sättet att va så långt bort från aids är att vara trogen.

fattar inte vad som är modigt med att säga att säga inför svenska folket att han är HIV-positiv, han ska skämmas tillsamans med alla andra HIV smittade (inte dom i Afrika), asså de finns mycket folk behöver lära sej av naturen...

Ta inte ila upp någon ville bara säga vad jag tycker, annars kan jag inte sova ikväll dunno.gif

Framgår det någonstans hur han blivit smittad? Blodtransfusion? Ett förhållande med någon som varit smittad och som inte berättat det? Är det att vara en dum idiot???
Piccante
CITAT (abbbe @ 21-12-2007, 20:27) *

Vad jag förstod av artikeln så visste inte Andreas när han blev smittad, alltså kan man inte utesluta att någon inte var helt ärligt mot honom.... Fast eg borde man inte försöka läsa mellan raderna alls för han vill kanske av hänsyn till andra inte hänga ut någon. Tycker inte man ska dra slutsatsen direkt att någon är idiot för att han har blivit smittad.
Netha
CITAT (abbbe @ 21-12-2007, 20:27) *

Filosofisk?
Den som är dum i detta fall ... är väl du! Märk väl ... jag är inte lika dum som du och säger att du är idiot.
Tror säkert att du hade sovit gott ändå, men du ville slänga lite skit för att kanske få reaktioner
och det får du nu av mig.
abbbe
CITAT (Netha @ 21-12-2007, 20:45) *
Filosofisk?
Den som är dum i detta fall ... är väl du! Märk väl ... jag är inte lika dum som du och säger att du är idiot.
Tror säkert att du hade sovit gott ändå, men du ville slänga lite skit för att kanske få reaktioner
och det får du nu av mig.

Du sa idiot ändå..

Och nej, vill inte slänga något skit, ville bara skriva mitt när alla skriver sitt egna! OK?
Dilara
CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 22:35) *
Om Han gillar sånt så inte tycker jag sämmre om honom som person och människa jag gillar det inte
helt enkelt,vad han gör privat vill jag helst inte veta. sick.gif
Förresten så tycker jag inte att det är så många som är klokare än djuren,det är vi som förstör ALLT!

Helt rätt! 000.gif
Gossen Ruda
En snabb replik bara. Om ni inte fattat det så var den personen som öppnade en karikatyr av bögarnas bög, i egen hög person. Verkar som om andra också har liknande erfarenheter. Tyvärr har senare tiders möten med andra homo på intet sätt tvättat bort stämpeln av lite udda personer. Fast det kanske är så att det hänger ihop men då fodras det lite vetenskapliga undersökningar.

Jag mår alldeles utmärkt, inga problem alls. Beträffande Bonobonerna, alltså dvärgschimpanserna, så förekommer det ingen homosexualitet hos dom. Visserligen har man sett honor som onanerar varandra och även hanar som gnidit penisen mot andra hanar men kommer det en parningsberedd individ av det andra könet så är det ingen som tackar nej. Dom allra flesta sexuella kontakter är den normala hane-hona så på sin höjd kan man prata om temporär bisexualitet.

När jag ville ha exempel på homobeteende hos djur så menade jag i huvudsak däggdjur och så också riktigt homobeteende, inte att nån hane råkar daska till en en annan hane med snoppen. Inte exempel från djurparker eller akvarier heller för det är en onaturlig miljö. Fåglar i all ära men vi separerade evolutionsmässigt för över 300 miljoner år sen. Det är väl så att båda könen hos fåglar har kloak? Kristna kyrkor inblandade? Det tror jag om jag får lite bevis.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 22:09) *
En snabb replik bara. Om ni inte fattat det så var den personen som öppnade en karikatyr av bögarnas bög, i egen hög person. Verkar som om andra också har liknande erfarenheter. Tyvärr har senare tiders möten med andra homo på intet sätt tvättat bort stämpeln av lite udda personer. Fast det kanske är så att det hänger ihop men då fodras det lite vetenskapliga undersökningar.

men alla är inte som den du mötte där ,, alla bögar är inte dom personer som median visar . finns många bögar som är vanliga svensson . verkar som om du sätter alla bögar i ett fack att dom är fjolliga,udda,konstiga,glamorösa människor . men så är det inte .
Anders zon 1
Gossen Ruda....först måste jag erkänna att du inte kommit med de värsta uttalandena i den här tråden, men det hindrar inte att det ligger en otrevligt nedvärderande ton i många av dina inlägg om homosexuella (denna tråd är heller inte den första...). Kanske inte alla håller med mig, men så uppfattar i alla fall jag det.

CITAT
..... Att tro att det skulle finnas relevanta artiklar som klart belyser det hela är nog ganska otänkbart. Skulle nån göra en sån och resultetet bli negativt för homokollektivet vågar nog ingen publicera detta inför risken att kallas homofob.
....... vilken typ av negativa resultat skulle homokollektivet (vad nu det är... confused.gif ) vara oroligt över? Att det är medfött? Att det inte är medfött?.......So what..? Det ändrar knappast något för någon.

CITAT
Gaylobbyn har dock varit ganska framgångsrik i att skapa en positiv bild av det hela. Inte fel för även dom har rätt att leva men däremot har det ibland blivit FÖR positivt så att många bland dom själva och runt omkring anser att det är förbjudet att diskutera och kritisera dom. Jag har faktiskt sett en gång nån som framförde åsikten att homokulturen var den enda rätta och försökte locka över heteros. Då har det slagit över totalt men det var säkert ett undantag.
Tur är väl det så att människor inte längre behöver sitta i fängelse för att de är homosexuella. Nu för tiden kan bögar och lesbiska leva ett någorlunda normalt liv utan att hela tiden behöva be om ursäkt för att de finns till. Jag undrar bara var mer exakt gränsen går för hur positivt det kan bli? Tror knappast att det är någon överhängade risk att alla skulle vilja bli homosexuella. För övrigt kan jag bara beklaga att du stött på så många mysko personer.

CITAT
Vilken typ av sex man väljer att ha, oavsett läggning, är tämligen ointressant för alla utom de inblandade (så länge inte någon kommer till skada). Det är bara att inse att alla människor är olika och har olika smak (och tur är väl det - världen skulle bli väldigt enformig och tråkig annars). När det gäller rätten att framföra sin mening så står jag fast vid att det är helt ok om man gör det på ett snyggt och sakligt sätt utan att i onödan kränka andra människor. Enligt min mening kvalificerar dock inte uttalanden typ dessa i den kategorin:
CITAT
.......Att HIV sprids via sexuella kontakter är välkänt och att kondomer är ett gott skydd men hur många bögar använder sånt? Eller är det förbjudet att diskutera sånt?
Särskilt kommentaren "...men hur många bögar använder sånt?" är rätt magstark. Är det verkligen baserat på något du vet - eller är det något du tror? I så fall varför tror du det?
CITAT
.....Ett äckel öppnade......
Också ett rätt magstarkt påstående. Vad grundar du detta på? Vad vet du om honom förutom att han var fjollig? Varför uppfattade du situationen som så äcklig? Var det en medfödd reaktion eller en inlärd? g.gif
Pirum
CITAT (stina @ 21-12-2007, 20:32) *
Framgår det någonstans hur han blivit smittad? Blodtransfusion? Ett förhållande med någon som varit smittad och som inte berättat det? Är det att vara en dum idiot???

Huruvida det är dumt att ha oskyddat sex kan man väl diskutera, olyckor kan ju hända, folk kan bli våldtagna eller få infekterade blodtransfusioner, använda samma knarkspruta som smittade, etc, däremot är det förmodligen olagligt att inte berätta att man har HIV för personer man har sex med. Andreas (är det så han heter?) kanske får sällskap av polisen på väg hem från Arlanda när han återkommer till Sverige, vad vet jag.
Christer i Falköping
Här är en artikel från DN om just homosexualitet hos djur: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=608289
Nu skall jag se om jag kan hitta var det stod om att de kristna kyrkorna inte gärna ville visa att det var vanligt bland djur. Men det förvånar mig inte att det är så, frikyrklig som jag är. Ses lite som ett svart får i detta samanhanget då jag inte förstår varför det skulle vara fel på personer som är homosexuella laugh.gif
Christer.
Sailor Pluto
Till att börja med så tycker jag att det är tråkigt att Andreas Lundstedt har HIV sad.gif . Starkt gjort av honom att gå ut med det! Hoppas att det på något vis leder till att människor tar reda på mer om hur man skyddar sej och att de som lever i samma situation kan få lite hopp om framtiden.

Angående homofober och liknande: man får tycka och tänka precis vad man vill (faktiskt!) men man behöver inte säga det högt alla gånger...
Gossen Ruda
Ett snabbt återbesök bara, började bli lite sur när jag tänkt lite. Jag blir beskylld för det ena och det andra fast jag har inte talat illa om nån här på forumet men hur är det med er andra? Mollis tycker att jag borde söka vård och Christer sätter stämpeln homofob på mig, med vilken rätt? En ursäkt vore på sin plats annars lämnar jag den här tråden åt sitt öde.
Anders zon 1
CITAT

Ta inte ila upp någon ville bara säga vad jag tycker, annars kan jag inte sova ikväll

Nä men....är han en idiot? Det hade jag ingen aning om! ohmy.gif Fast är det inte lite synd om idioter?

....... knappast värt ytterligare kommentarer. God natt!
zaaritha
Oj då! Nu får jag allt kolla på denna tråd!

Gossen Ruda: Det ÄR faktiskt inte endast homosexuella som drabbas!
zaaritha
sqrulan; du är väl homofob?
Christer i Falköping
CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 22:48) *
Ett snabbt återbesök bara, började bli lite sur när jag tänkt lite. Jag blir beskylld för det ena och det andra fast jag har inte talat illa om nån här på forumet men hur är det med er andra? Mollis tycker att jag borde söka vård och Christer sätter stämpeln homofob på mig, med vilken rätt? En ursäkt vore på sin plats annars lämnar jag den här tråden åt sitt öde.

Som jag läser dina kommentarer har du rädsla för homosexualitet och det är just beskrivningen för homofobi.
Christer.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 22:48) *

förstår vad du reagerar på gossen.
ser heller inte att du trampat på någon enskild, även om jag personligen kan tycka att en del är väääldigt generaliserande, som att alla bögar är fjolliga.
Peter Kondrup som är meterolog på TV4 är inte det minsta fjollig.
man har rätt att tycka anorlunda om homosexualitet, utan att kallas för homofob. som är förkortning på homofobi...för att man inte tycker att det är ok. behöver det inte betyda att man har fobi.
sen kan man utrycka sig på ett sätt som inte sårar, även om man tycker anorlunda.
Tezzla
CITAT (zaaritha @ 21-12-2007, 22:56) *
Gossen Ruda: Det ÄR faktiskt inte endast homosexuella som drabbas!

Var någonstans har han påstått det? confused.gif

CITAT (zaaritha @ 21-12-2007, 23:02) *
sqrulan; du är väl homofob?

Är alla de som inte tycker som man "bör tycka" enligt PK-normen homofober?
Christer i Falköping
Vad är PK- normen för något?
Christer.
pejori
CITAT (Christer i Falköping @ 21-12-2007, 23:17) *
Vad är PK- normen för något?
Christer.

undrar jag med confused.gif
Tezzla
PK= Politisk korrekt.

PK idag är att vara öppen och för allting som har med homosexualitet att göra. Du ska t.ex. vara för homoäktenskap och för att homosexuella ska få adoptera. Är du inte för så är du homofob. Tyvärr.

Att lägga beteckningen homofob på folk är tydligen helt okej, men det är definitivt inte okej att säga nej till t.ex. homoäktenskap.

pejori
CITAT (Tezzla @ 21-12-2007, 23:33) *
PK= Politisk korrekt.

PK idag är att vara öppen och för allting som har med homosexualitet att göra. Du ska t.ex. vara för homoäktenskap och för att homosexuella ska få adoptera. Är du inte för så är du homofob. Tyvärr.

precis tummenupp.gif
Tezzla
CITAT (pejori @ 21-12-2007, 23:37) *
precis tummenupp.gif

Precis vad?
Christer i Falköping
Aha! Tack skall du ha. Nej det vore fel att tolka homofobi på det sättet att om man inte är för det så är man homofob. Men som han beskrivit sina reaktioner över de han träffat läser jag att han har en rädsla/avsky för dem. Därav säger jag att han är homofob, kan inte tolka hans skriverier här på annat sätt.
Christer.
pejori
CITAT (Tezzla @ 21-12-2007, 23:33) *
Du ska t.ex. vara för homoäktenskap och för att homosexuella ska få adoptera. Är du inte för så är du homofob. Tyvärr.

det menade jag med precis
att det är lika farligt att stämpla någon för en åsikt åt alla håll
Tezzla
CITAT (pejori @ 21-12-2007, 23:45) *
det menade jag med precis
att det är lika farligt att stämpla någon för en åsikt åt alla håll

Okej. Ja, jag instämmer.
pejori
CITAT (Christer i Falköping @ 21-12-2007, 23:38) *
Aha! Tack skall du ha. Nej det vore fel att tolka homofobi på det sättet att om man inte är för det så är man homofob. Men som han beskrivit sina reaktioner över de han träffat läser jag att han har en rädsla/avsky för dem. Därav säger jag att han är homofob, kan inte tolka hans skriverier här på annat sätt.
Christer.

tja...säger man att man sticker fort som attan om man träffar en bög/homosexuell så har man kanske lite fobi.... flirting.gif
men så illa tror jag inte det är med gossen naughty.gif
Tezzla
Jag tycker man måste dra en gräns mellan att ogilla homosexualitet "som företeelse" och att ogilla homosexuella.

Man kan vara emot t.ex. homoäktenskap utan att vara emot de homosexuella människorna.

Vi är alla människor.
Anders zon 1
CITAT
Jag tycker man måste dra en gräns mellan att ogilla homosexualitet "som företeelse" och att ogilla homosexuella.

Hmm...låter rätt luddigt. Hur menar du att man skulle dra den gränsen? Homosexuella människor ägnar sig ju åt homosexualitet annars är dom ju knappast homosexuella. g.gif
storm
Men jusses vilken diskution,homo hit och homo dit ,naturligt,icke naturligt,vem säger vad som är naturligt,MORALEN förstås MORALEN, passar du inte in så dissar vi dig,så har det alltid varit ,om du inte är som" vi alla andra"så försvinn.
UPPfostran hmm ja det har ju vi alla fått, blåasaker till pojkar rosasaker till flickor,men har du inte fattat det!Oh vad är det för fel på dig som inte blev en marionett som mig.
Farbror Blå
Här var det barnsligheter på gång igen!
Skäller och gormar och kallar varandra öknamn, skäms på er.

Kan ni inte hålla er till att vissa uttalanden är homofoba, inte den som säjer det?

En åsikt kan stinka utan att personen gör det.

Jag har ingenting emot de homosexuella jag känner, de är trevliga typer=)
Men visst skulle jag hellre se att de var straight!

Jag tycker att man personligen får göra som man vill, men jag tycker inte att kyrkan ska ha homovigslar, eller att det ska finnas homoadoptioner

Detta gör INTE mej till homofob,kanske kan man argumentera att mina åsikter är det, men inte personen F B

Det känsliga i homodebatten (förlåt, det PK sättet att tala om det är HBT) är att allt man säjer tolkas som hat och kritik.

Byt ut ordet homomot ordet kommunist istället får ni se hur jag tänkte:

Alla känner vi väl någon som är kommunist? eller säjer sej vara det? Alla tycker vi väl att den personen ska få fortsätta leva som den person den är? Ingen av oss vill ju avrätta Ohly, men kommunismen i sejskulle de flesta inte ha nåt emot försvann helt, eller hur?
zaaritha
Tezzla: naturligtvis inte!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon