Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Tezzla
CITAT (vindspel @ 20-12-2007, 12:25) *
Han kan ju inte gå ut och säga om ngn av hans fd är smittade dunno.gif Det är ju deras sak om de vill offentliggöra detta.

Självklart. Men jag återger ju bara vad han faktiskt sagt.
Kathy
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 12:07) *
Att dom bara var ihop på låtsas. smile.gif

Mmmmmmmmmmm.... coolgleam.gif
Man ska inte tro allt man läser i skvallerpressen.
sqrulan
Jag kan inte fatta hur man vill göra annat än att skita med baken? slap.gif Dom får skylla sig själva!
Anders zon 1
CITAT
Mmmmmmmmmmm....
Helt riktigt! Fast är det inte ännu bättre att bojkotta skvallerpressen helt? Då behöver man inte bekymra sig om vilket skvaller man ska tro på eller inte.

CITAT
Jag kan inte fatta hur man vill göra annat än att skita med baken? Dom får skylla sig själva!

Vilka är "dom"? confused.gif
Anma
CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 13:10) *
Jag kan inte fatta hur man vill göra annat än att skita med baken? slap.gif Dom får skylla sig själva!

Sådana som kläcker ur sig sånt här, "skylla sig själva!" hoppas jag får ett barn eller någon annan riktig nära som kliver ur garderoben. Då kanske de omväderar sina fördomar. ranting.gif
Gillan

Sånt här blir man enbart ledsen av att behöva läsa no.gif
Berith
CITAT (Kathy @ 20-12-2007, 12:56) *
Mmmmmmmmmmm.... coolgleam.gif

Jag läser inte skvallerpress. rolleyes.gif
Piccante

Vilken medkännande person du är då -fear-.gif alla som har HIV har inte smittats genom analsex om du tror det. Som tidigare konstaterats så sprids det även genom blodtransfusioner, sprutbyten och för att partners inte är ärliga om sina snedsteg. speciellt i fattigare delar av världen är nog bristen på kunskap och brist på preventivmedel en stor orsak samtidigt som de katolska kyrkan och amerikanska biståndsorganisationer motverkar spridandet av information och kondomer. Jättefint att tycka att alla får skylla sig själva ranting.gif
Alexander-VG-zon3

får skylla sig själva ?

visst det finns kanske större risk med analsex , men som skrivits innan är det inte ända vägen att bli smittad på . och kondomer kan också gå sönder eller är datumet för gammalt . finns dom som får skylla sig själva ,, men knappast alla . och håller med Gillan och även synd om dig själv ,, att du har en sådan inställning . om din son va bög skulle du säga då skyll dig själv ?? ,, verkligen lätt att vara bög nu plus hur ska man annars ha sex ? spänna på varandra i käften eller?

nejdå skyll dig själv för att du blir kär i killar och vill ha sex med din man så kan man med se det ju .
vindspel

Är nog så att analsex är mer förekommande nu än förr. På min sons skola, gymnasiet, så talar de ofta om analsex på rasterna. Min son tycker det är urdumt, inte bara analsex, att prata om sex på det viset. När jag för ett tag sedan kastade mig ut på kontaktsajterna så vad pratar de om.....jo, analsex. Kanske är det för att vi inte pratar om sex med andra som vi inte vet hur andra har sex. För min del så vil inte jag ha det men det är tydligen ett "normalt" sätt att nå kvinnans g-punkt. Jag låter som en sexupplysare slap.gif
aanderss
för 5 årsedan lärde jag en 35 årig kille att surfa när vi gick på komwux o de första han sökte på var analsex ordet nummer 2 var stjärtkåt sedan såg en lärare de och han blev portad i från datorerna
Gossen Ruda
Det är rätt så "inne" att prata om och pröva analsex, varför övergår tyvärr min fattningsförmåga. Kan nog inte tänka mig ett äckligare sätt skaffa sig en orgasm, på köpet kan man få den ena inflammationen efter den andra med tanke på bakteriefloran i tarmen. En kondom kan som sagt spricka och det är nog vanligare där än vid ett samlag. Kollar man porrfilmer är det mycket vanligt numera, det är väl ett sätt att tänja på gränserna.
niklaswik
CITAT (aanderss @ 20-12-2007, 18:27) *
för 5 årsedan lärde jag en 35 årig kille att surfa när vi gick på komwux o de första han sökte på var analsex ordet nummer 2 var stjärtkåt sedan såg en lärare de och han blev portad i från datorerna

Hehe, rolig kille. smile.gif

Liknande vad så gott som alla killar söker efter i den åldern minus 25...

Sorglig tråd som visar hur starkt homofobin lever vidare långt in på 2000-talet.
sqrulan
Till och med djur har bättre förstånd!Det är inte meningen att nåt ska in den vägen,meningen är att allt ska ut.
Jag skulle tippa på att det måste bli massor av läkar besök,brustna slemmhinnor,hemmorojder m.m.
Alexander-VG-zon3
CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 20:41) *
Till och med djur har bättre förstånd!Det är inte meningen att nåt ska in den vägen,meningen är att allt ska ut.
Jag skulle tippa på att det måste bli massor av läkar besök,brustna slemmhinnor,hemmorojder m.m.

hur menar du ?

vadå läkar besök ? av att ha analsex eller vad ?

visst har djur bättre förstånd är det inte bland apor som man hälsar igenom att ha sex lite här och där eller nåt ??
sqrulan
Jag menar det jag skriver!?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 20-12-2007, 19:07) *
Det är rätt så "inne" att prata om och pröva analsex, varför övergår tyvärr min fattningsförmåga. Kan nog inte tänka mig ett äckligare sätt skaffa sig en orgasm, på köpet kan man få den ena inflammationen efter den andra med tanke på bakteriefloran i tarmen. En kondom kan som sagt spricka och det är nog vanligare där än vid ett samlag. Kollar man porrfilmer är det mycket vanligt numera, det är väl ett sätt att tänja på gränserna.

du kankse skulle prova ?

det är inte alltid säkert att man får inflammation . men som jag skrev innan får man ju alltid var någa med skyddet dvs att datumet inte gått ut plus allmän renlighet vilket gäller i vad som helst . plus finns det extra tjocka kondomer vilket funkar utmärkt för just det tillfället . och det är kankse ett sätt att tänja gränserna mellan en tjej och kille men inte mellan två killar .

CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 20:51) *
Jag menar det jag skriver!?

utveckla gärna ,, och skriv gärna varför du är emot att två gifta män har sex med varandra ?
kan tillägga att jag har aldrig haft några som helst problem med varken det ena eller det andra . inte ett läkar besök har jag gjort . det ända är att jag tat ett blodprov för att vara säker om jag nu ska bli privat

och för det andra det är väl inget att bry sig om hur folk har sex ?? ,, och angående sjukdomar så kan det lika gärna komma från andra håll plus vilken man än har sex med kille eller tjej eller tjej och tjej eller kille och kille
Netha
CITAT (niklaswik @ 20-12-2007, 19:08) *
Hehe, rolig kille. smile.gif

Liknande vad så gott som alla killar söker efter i den åldern minus 25...
Sorglig tråd som visar hur starkt homofobin lever vidare långt in på 2000-talet.

Faktiskt så håller jag inte med dig i detta.

Jag har nära både i fam (inte barn) och makens som är homosexuella ... de är alla accepterade och lika värda/älskade som övriga.
Däremot reagerar också jag på att homosexuellaså ofta måste "komma ut",

Själv har jag aldrig presenterat mig som hetero. Lika lite vill jag att homo ska presentera sig som sådan.
Var o ens sexualitet och sexuella läggning är väl något som är högst personligt och privat. Det har ingen annan med att göra!

Inte heller har jag någonsin mött en homo som råkat ut för trakasserier el våld pga sin sexuella läggning.

Att sqrulan har egen/avvikande åsikt i frågan och vågar stå för den ... det tycker jag också att vi alla ska acceptera.
Varför skulle inte hon/han få tala om vad hon tycker och känner?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Netha @ 20-12-2007, 21:01) *
Att sqrulan har egen/avvikande åsikt i frågan och vågar stå för den ... det tycker jag också att vi alla ska acceptera.

hon får gärna skriva vad hon vill och ha sin åsikt , helt oki . MEN man kan ju uttala sig på annat vis .
Piccante

Nu är du inte lite nedlåtande när du menar att personer som har analsex har mindre vett i huvudet än djur!!!

Vet du inte att det är vanligt i många afrikanska länder med analsex istället för vaginalt för att undvika graviditet? Visst finns det alltid en skaderisk precis som med allt sexuellt umgänge av alla former men det är överdrivet med alla skador vid analsex, fråga vilken sexolog som helst

Alexander-VG-zon3

men det åker ut ur fjongen eller hur ? både det vita och andra du vet
Piccante
Inte heller har jag någonsin mött en homo som råkat ut för trakasserier el våld pga sin sexuella läggning.

att ha en egen åsikt är det inget fel med men kan kan tänka på sitt språkbruk och inte låta nedvärderande mot andra kompiskram.gif
Netha
CITAT (flaxss @ 20-12-2007, 21:03) *
hon får gärna skriva vad hon vill och ha sin åsikt , helt oki . MEN man kan ju uttala sig på annat vis .

CITAT (Markus_H @ 20-12-2007, 21:13) *
att ha en egen åsikt är det inget fel med men kan kan tänka på sitt språkbruk och inte låta nedvärderande mot andra kompiskram.gif

Håller jag ABSOLUT med om. wub.gif
Anma
Faktiskt så håller jag inte med dig i detta.

Jag har nära både i fam (inte barn) och makens som är homosexuella ... de är alla accepterade och lika värda/älskade som övriga.
Däremot reagerar också jag på att homosexuellaså ofta måste "komma ut",

Själv har jag aldrig presenterat mig som hetero. Lika lite vill jag att homo ska presentera sig som sådan.
Var o ens sexualitet och sexuella läggning är väl något som är högst personligt och privat. Det har ingen annan med att göra!

Om homosexualitet vore lika accepterat som hetreosexualitet skulle man inte behöva "komma ut", för då skulle det vara självklart att en viss procent av oss är homosexuella. Jag hoppas att mänskligheten en dag är där, tyvärr tror jag inte det kommer att ske under min livstid.

Att du aldrig presenterat dig som hetero kan mycket väl kunna bero på att alla så självklart ser dig som hetero.
Så självklart är det faktiskt inte.

Lycko dig som bara träffat på homosexuella som sluppit bli trakasserade eller våld på grund av sin läggning.
Vissa kommentarer i denna tråd ser jag som trakasserier mot de homosexuella. Så det kan ju bero på att du ser det på ett annat sätt?
Att säga att någon får skylla sig själv om man fått hiv när man är homosexuell ser jag som ett grovt trakasseri.
Vi kan ju inte veta hur det kommer sig att just den personen blivit smittad?! Det kan ju till exempel vara så att man litat på den man älskar och det sedan visat sig att han/hon ljugit om sin sjukdom. Eller att den smittande varit ovetandes om sin sjukdom. Eller 100 andra skäl som inte beror på en själv.

Vad det gäller sqrulan har vi som inte delar hennes uppfattning också rätt att säga att vi inte gillar hennes åsikter! Eller hur?
sqrulan
Jag tycker helt enkelt att detta är vidrigt! sick.gif Så är det bara!Dom som vill hålla på med sånt
får väl göra bäst dom vill bara jag slipper veta!
Naturens första tanke var väl att vi skulle föröka oss och det gäller ju inte om man håller på med sånt!
Jag vill helt enkelt inte att det ska bli ett "normalt" beteende för det är det inte.
Jag vet att man kan bli smittad av AIDS på olika sätt min fd, bror dog i AIDS på 80 talet han blev smittad
genom blodtransfusion från amerika,på den tiden kollade dom inte blodet som dom gör idag.

Det är vad jag tycker och det är riktigt onödigt att bli arg på mej för det!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Netha @ 20-12-2007, 21:14) *
Ja så kan man tycka, men jag hävdar ändå att vi alla måste tåla även avvikande åsikter och uttryckssätt.

Jag förstår att du Linus tar illa vid dig, samtidigt som jag förstår att sqrulan också anser att hon innehar den rätta sanningen
och därför offentliggör den.

men du tycker väl att man ändå ska ha en trevlig ton ?

vilket jag tycker sqrulan skriver på ett nedlåtande sätt som jag skrev . , skrev ju hon kan uttala sig på ett annat vis vilket markus cokås skrev . jag skrev helt ooki att ha en åsikt det får vi alla ha .

CITAT (Anma @ 20-12-2007, 21:16) *
Vad det gäller sqrulan har vi som inte delar hennes uppfattning också rätt att säga att vi inte gillar hennes åsikter! Eller hur?

det cokså
Piccante
CITAT (Netha @ 20-12-2007, 21:14) *
Ja så kan man tycka, men jag hävdar ändå att vi alla måste tåla även avvikande åsikter och uttryckssätt.

Jag förstår att du Linus tar illa vid dig, samtidigt som jag förstår att sqrulan också anser att hon innehar den rätta sanningen
och därför offentliggör den.

Jag har aldrig hävdat att jag innehar den "rätta sanningen". Jag vill bara vara mer nyanserad. Analsex är inget unikt för homo och bimän. Det är något som många heteropar också experimenterar med och i andra kulturer där man inte har samma syn på sex och samlevnad som i Europa så är det vanligt med analsex mellan makar. Det har man tagit upp i samband med AIDS-problematiken i Afrika att när avhållsamhet inte funkar i praktiken och preventivmedel är för dyrt/ inte finns på marknaden så praktiseras analsex för att förhindra oönskade graviditeter. Då tycker jag det är lågt att jämföra människor med djur!
Anma
CITAT (Markus_H @ 20-12-2007, 21:10) *
Nu är du inte lite nedlåtande när du menar att personer som har analsex har mindre vett i huvudet än djur!!!

Vet du inte att det är vanligt i många afrikanska länder med analsex istället för vaginalt för att undvika graviditet? Visst finns det alltid en skaderisk precis som med allt sexuellt umgänge av alla former men det är överdrivet med alla skador vid analsex, fråga vilken sexolog som helst

Dessutom är det vanligt i vissa kulturer att ha analsex för att då är man oskuld när man gifter sig. Det ni!
Alexander-VG-zon3
CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 21:16) *
Jag tycker helt enkelt att detta är vidrigt! sick.gif Så är det bara!Dom som vill hålla på med sånt
får väl göra bäst dom vill bara jag slipper veta!
Naturens första tanke var väl att vi skulle föröka oss och det gäller ju inte om man håller på med sånt!
Jag vill helt enkelt inte att det ska bli ett "normalt" beteende för det är det inte.
Jag vet att man kan bli smittad av AIDS på olika sätt min fd, bror dog i AIDS på 80 talet han blev smittad
genom blodtransfusion från amerika,på den tiden kollade dom inte blodet som dom gör idag.

Det är vad jag tycker och det är riktigt onödigt att bli arg på mej för det!

men du förstår inte , din ton är nedlåtande . och du kan hålla inne med sårande saker . tyck som du vill men skriv det på ett annorlunda sett . vad skulle homosexuella annars hålla på med ?

sluta vad nedlåtande !!! och skit i vad folk gör i sängen . kvitta om det blir ett normalt betande , who cares ?? . och anal är väl lika normalt som att ta nåt i käften eller nån annas stans . du skulle bara vet mer onormala saker än analsex .

så du sqrulan tror att analsex är en ny uppfinning ?? eller ,, tyvärr det har funnits läge i världen och är ingen ny sak . och är helt normalt som att ha samlag med en kvinna
Tezzla
CITAT (Markus_H @ 20-12-2007, 21:10) *

Och jag kan nästan lova dig att det är männen som ser till att det blir sex på det sättet! Tror knappast majoriteten av kvinnorna jublar och hoppar av fröjd över det. Mycket möjligt att det är vanligt som du säger, men det är nog knappast något som sker på lika villkor.
sqrulan
Men fyyy tusan vad vidrigt! thumbdown.gif
Jag gillar inte att man skriker ut sina sex vanor,det är ytterst privat.Nog var det charmigare förr då allt var hemligt
och mysigt,snart finns det ju inget mer att göra/hitta på,det finns ju mer och mer udda typer av sex,att skända den man
älskar!!!Hur klokt är det?När tar det slut?
Netha
CITAT (flaxss @ 20-12-2007, 21:21) *
men du förstår inte , din ton är nedlåtande . och du kan hålla inne med sårande saker . tyck som du vill men skriv det på ett annorlunda sett . vad skulle homosexuella annars hålla på med ?

sluta vad nedlåtande !!! och skit i vad folk gör i sängen . kvitta om det blir ett normalt betande , who cares ?? . och anal är väl lika normalt som att ta nåt i käften eller nån annas stans . du skulle bara vet mer onormala saker än analsex .

Håller med dig till 200%.
Varför vara nedlåtande, fördömande mot människor som man inte ens känner el vill känna?
Varför vara fördömande när man inte vet om man själv kanske en vacker dag sitter i samma stol?

Varför öht bry sig om vem som älskar el har sex med vem?
Det har varken du el jag att göra med!
Alexander-VG-zon3
CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 21:27) *
Jag gillar inte att man skriker ut sina sex vanor,det är ytterst privat.Nog var det charmigare förr då allt var hemligt
och mysigt,snart finns det ju inget mer att göra/hitta på,det finns ju mer och mer udda typer av sex,att skända den man

jag skirer inte ut mina sexvanor ,, vad har du läst det ??

vadå skända den man älskar ??så du tycker jag skändar min partner med att ha ömsesidigt samlag?? förklarar så jag förstår ,, tycker du ska sluta nu med att skriva fel och sårande saker .

analsex är inte udda för bögar mer än det är för en man och kvinna i sängen .
Piccante
CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 21:27) *

Då förstår jag faktiskt inte ditt problem? Om du inte gillar att folk har en öppen attityd till sex och för ett resonemang om det varför har du då fört ämnet på tal i denna tråden genom att rada upp fördomar om det? Kan inte älskande par få ha sina aktiviteter mellan lakanen för sig själva utan att någon måste berätta för dem hur vidriga de är???

Tezzla
CITAT (flaxss @ 20-12-2007, 21:32) *
analsex är inte udda för bögar mer än det är för en man och kvinna i sängen .

Jasså? blink.gif Hur vet du det?

Analsex är definitivt inte så vanligt mellan heterosexuella som du vill få det att låta som. Visst finns det de som sysslar med det, men den stora majoriteten gör det garanterat inte. Och de flesta tjejer tycker inte om det, det kan jag nästan lova.
sqrulan
Det tillhör faktiskt inte vanligheten att man går så långt som kvinna att man är beredd att skada sig
själv,sex ska vara en njutning för båda.Som Tezzla skrev så är det nog karlar som är mest på denna
sak.Jag tycker helt enkelt att det har gått för långt med den"sexuella friheten"Det är inte romantiskt och fint
längre.Jag vill helst slippa veta vad ni håller på med för mej är kärlek/älska nåt vackert och fint och inte då man tar
varandra i skitan!!!! thumbdown.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 21:37) *
Jasså? blink.gif Hur vet du det?

Analsex är definitivt inte så vanligt mellan heterosexuella som du vill få det att låta som. Visst finns det de som sysslar med det, men den stora majoriteten gör det garanterat inte. Och de flesta tjejer tycker inte om det, det kan jag nästan lova.

menar inte så som du tänkte nu .

menar att för bögar är det normalt lika normalt det är för en kvinna och man att ha sex ( inte analt då menar jag)

CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 21:38) *
Det tillhör faktiskt inte vanligheten att man går så långt som kvinna att man är beredd att skada sig
själv,sex ska vara en njutning för båda.Som Tezzla skrev så är det nog karlar som är mest på denna
sak.Jag tycker helt enkelt att det har gått för långt med den"sexuella friheten"Det är inte romantiskt och fint
längre.Jag vill helst slippa veta vad ni håller på med för mej är kärlek/älska nåt vackert och fint och inte då man tar
varandra i skitan!!!! thumbdown.gif

läs vad jag skrev .

och ditt inlägg är väldigt sårande bara så du vet .
men som en god vän på odla sa , man ska inte ta åt sig . tyvärr gör det det ändå men man kan försöka att inte ta åt sig . en sak till jag har aldlrih skirvit i vad jag håller på med i sängen . resten har du själv listat ut , just det som många andra homosexuella gör
Tezzla
CITAT (flaxss @ 20-12-2007, 21:41) *
menar inte så som du tänkte nu .

menar att för bögar är det normalt lika normalt det är för en kvinna och man att ha sex ( inte analt då menar jag)

Okej, då missuppfattade jag dig. Ber om ursäkt.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 21:44) *
Okej, då missuppfattade jag dig. Ber om ursäkt.

gör inget kompiskram.gif , men som du håller en god ton och det tycker jag är trevligare.
aanderss
vem men har sex med o hur de är upp till var o en.
sqrulan
Jag hadde ingen aning om att du var bög Flaxss så det jag har skrivit var inte menat mot dej.
Men jag kan förstå att du reagerar,inget personligt påhopp från mej hoppas att du förstår det!
Men så tycker jag och så är det.Jag tycker mycket om olika saker och vi tycker olika men jag tror mej veta att
du är en fin kille!Jag dömer inte och hatar dej,jag tycker inte illa om folk som är "annorlunda" men jag vill INTE
veta.För mej är det ett sätt att älska som jag inte kan fatta!Jag vill inte fatta heller! crazy.gif
Netha
CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 21:57) *
Jag hadde ingen aning om att du var bög Flaxss så det jag har skrivit var inte menat mot dej.
Men jag kan förstå att du reagerar,inget personligt påhopp från mej hoppas att du förstår det!
Men så tycker jag och så är det.Jag tycker mycket om olika saker och vi tycker olika men jag tror mej veta att
du är en fin kille!Jag dömer inte och hatar dej,jag tycker inte illa om folk som är "annorlunda" men jag vill INTE
veta.För mej är det ett sätt att älska som jag inte kan fatta!Jag vill inte fatta heller! crazy.gif

Inte för att svaret var riktat mot mig ... men jag måste bara få svara.

Många ggr kan det vara så att när man är rädd att möta sanningen, då kryper man in i någon vrå och hoppas hitta en like där
som man kan lätta sitt samvete för el gråta ut sin förtvivlan.

Svårare kan det då vara att öppet erkänna att det faktiskt förekommer att det föds pojkar som enbart gillar pojkar
och föds flickor som enbart gillar flickor.
Det och att så småningom hitta fram till förlåtelse ... det kan ta olika tid.
Gossen Ruda
Här hettar det till utan att jag medverkar. laugh.gif

Nej du Linus, det skall gå långt innan jag sysslar med sådant skitgöra. Möjligen om en tjej bad mig men aldrig på mitt initiativ.

Vad gäller pojkar... naturen har sett till att det finns två kön vars bådas samverkan kan föra arten vidare. Tyvärr har naturen också sett till att denna akt är så lustfylld att ett ibland för starkt sug efter densamma uppstått och ett lika starkt sug efter en partner. Inget fel i det men det blir normalt för mycket graviditeter för artens fortbestånd, ja hela världens fortbestånd.

Varför det ibland slår slint och suget istället uppstår inom det respektive könet är nåt jag inte begriper. Enligt min mening är det mot naturens och utvecklingens vilja och uppsåt. Tyvärr finns det väl inga fullständiga undersökningar gjorda varför heller för då skulle undersökarna genast kallas för homofober. Jag kan ju nämna ett par orsaker jag misstänker men det får vara.

Vad var och en personligen sysslar med struntar jag faktiskt i men när man öppet går ut och deklarerar, nästan skriker ut det, att man är homo börjar jag lite undra över orsaken till valet. Ett val är det i dom flesta fall vilket framgår när man studerar vad en del företrädare har skrivit.

Hellre homofob än heterofob. God natt.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 20-12-2007, 22:07) *

Nej du Linus, det skall gå långt innan jag sysslar med sådant skitgöra. Möjligen om en tjej bad mig men aldrig på mitt initiativ.

skojade bara
vindspel
CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 21:24) *
Och jag kan nästan lova dig att det är männen som ser till att det blir sex på det sättet! Tror knappast majoriteten av kvinnorna jublar och hoppar av fröjd över det. Mycket möjligt att det är vanligt som du säger, men det är nog knappast något som sker på lika villkor.

De män jag pratat med säger att det är kvinnan som velat och tagit initiativet till det. Deta är inget de behöver göra om kvinnan inte vill........bara för att behaga kvinnan. Konstiga uppfattningar det finns här på tråden........
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 20-12-2007, 22:07) *

Varför det ibland slår slint och suget istället uppstår inom det respektive könet är nåt jag inte begriper. Enligt min mening är det mot naturens och utvecklingens vilja och uppsåt. Tyvärr finns det väl inga fullständiga undersökningar gjorda varför heller för då skulle undersökarna genast kallas för homofober. Jag kan ju nämna ett par orsaker jag misstänker men det får vara.

Hellre homofob än heterofob. God natt.

Har du inte läst evolutionsbiologen och populärvetenskapsföfattaren Richard Dawkins bok The blind watchmaker? Evolutionen har inget syfte eller mål. Någon "naturens och utvecklingens vilja och uppsåt" låter ju nästan lite religiöst giggle.gif
Tezzla
CITAT (vindspel @ 20-12-2007, 22:10) *
De män jag pratat med säger att det är kvinnan som velat och tagit initiativet till det. Deta är inget de behöver göra om kvinnan inte vill........bara för att behaga kvinnan. Konstiga uppfattningar det finns här på tråden........

Har du pratat med de afrikanska männen som kör analt för att utesluta graviditet? Tror knappast det.

Konstiga uppfattningar? Du syftar på det jag skriver? Vad är konstigt med det?
pejori
CITAT (Netha @ 20-12-2007, 22:05) *
Inte för att svaret var riktat mot mig ... men jag måste bara få svara.

Många ggr kan det vara så att när man är rädd att möta sanningen, då kryper man in i någon vrå och hoppas hitta en like där
som man kan lätta sitt samvete för el gråta ut sin förtvivlan.

Svårare kan det då vara att öppet erkänna att det faktiskt förekommer att det föds pojkar som enbart gillar pojkar
och föds flickor som enbart gillar flickor.
Det och att så småningom hitta fram till förlåtelse ... det kan ta olika tid.

tummenupp.gif tummenupp.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif

det är inte lätt att veta var nya pojkvännen har haft snoppen tidigare, det finns massor av folks som testar runt. angry.gif
bisexualitet och att tiga om vad man pysslat med tidigare är också en riskfaktor i sexlivet, så det gäller att ha is i magen och kondom på fickan.
att säga att någon får skylla sig själv, är inte bara nedlåtande...det är rent ut sagt elakt... -fear-.gif
det kan när som helst drabba vem som helst så man får vara försiktig med sina domar över andras aktiviteter i sängen.
Magdis
CITAT (pejori @ 20-12-2007, 22:17) *
att säga att någon får skylla sig själv, är inte bara nedlåtande...det är rent ut sagt elakt... -fear-.gif
det kan när som helst drabba vem som helst så man får vara försiktig med sina domar över andras aktiviteter i sängen.

Instämmer helt o hållet!
sqrulan
Man skulle kunna skriva massor av detta för mej "udda" beteende,men mycket kan bero på att många killar
växer upp utan en manlig förebild,många kvinnor lever ensamma med sina barn i dag.Vissa växer upp med drog missbrukare
som inte kan lära ut vad "normalt" beteende är och då hamnar barnen i ett vakum där dom söker kärlek hos sin
bäste vän?!
Sånt kan man ju grubbla ihjäl sig på confused.gif
Detta är bara sånt som jag har läst om,till en viss del så tror jag att det har betydelse.
Kram på er alla rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon