Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Henrik_
CITAT (clivia @ 23-01-2008, 09:32) *
Henrik, att säga "jag inte gillar homosexuella personer" och att säga, om jag minns rätt "homosexuella personer kan inte göra ett par, för att..." är stor skillnad. Förhållande är inte detsamma som par enligt mig, jag har förklarat hur jag menar. Men du kan ha en annan åsikt. Artighet är om någonting annat; även om mitt modersmål inte är svenska, tror jag att många saker har vi som människor gemensamma.

Jag är uppriktig mot dig och förväntar detsamma från din sida. Jag gillar inte hyckleri och skriver eller säger precis vad jag menar och känner djupt i mitt inre utan att förolämpa dig. För att jag inte känner dig, kan jag inte säga om jag tycker eller inte tycker om dig som person. Min ställning är neutral.Tack för förståelse.

MVH/clivia

Har du blivit så van att skriva Henrik nu smile.gif
Margith
Angående debattklimatet på Odla, tror jag att det skulle bli mycket trevligare här om alla följde det som står i min signatur.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2008, 08:22) *
------------------------------------------------- Det är möjligt att jag bjuder upp till dans ibland men det är inte jag som startar orkestern. It takes two to Tango!

Har haft mina dubier om varför Ruda startade den här tråden.
  • En välvillig tolkning är att det var för att vi skulle lära oss av tidigare smärtsamma erfarenheter och få ett bättre debattklimat.
  • En mer illasinnad tolkning är att Ruda nu "bjuder upp till dans" och sitter bredvid och konstaterar att "orkestern" är i gång.
  • Om man vill gott så tycker jag att man får vara med och ta ansvar för den tråd man startat.
  • Att däremot sitta vid sidan av för att konstatera att diskussionen inte blir konstruktiv, är att inte ta sitt ansvar.
ängsvädd
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 10:17) *
  • En välvillig tolkning är att det var för att vi skulle lära oss av tidigare smärtsamma erfarenheter och få ett bättre debattklimat.
  • En mer illasinnad tolkning är att Ruda nu "bjuder upp till dans" och sitter bredvid och konstaterar att "orkestern" är i gång.
  • Om man vill gott så tycker jag att man får vara med och ta ansvar för den tråd man startat.
  • Att däremot sitta vid sidan av för att konstatera att diskussionen inte blir konstruktiv, är att inte ta sitt ansvar.

Vi har faktiskt ingen aning om varför Ruda inte deltar i tråden så jag tycker inte man ska kritisera honom för det. Exv kanske han inte mår bra.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2008, 12:58) *
Det är iaf skönt att några fattar vad jag menar med skillnaden mellan att diskutera en åsikt och personangrepp. Observera att det är inte personangrepp att diskutera en företeelse någon är delaktig i vad det än gäller. Det är således helt ok att skriva "Jag gillar inte dom som är xxx". Personangrepp är det däremot om man skriver "Jag gillar inte nn för han är xxx". Jag försöker hålla mig ifrån personangrepp men om nån sparkar på mig sparkar jag tillbaka. Även om man kallar det för ironi. Nu försvinner jag på ett tag, vi ses kanske i kväll.

Gossen har inte varit inloggad sedan han skrev detta inlägg som jag citerat. Kan månne vara därför han inte deltar i tråden? smile.gif
Aqvakul
CITAT (MimmiH @ 23-01-2008, 10:28) *
Vi har faktiskt ingen aning om varför Ruda inte deltar i tråden så jag tycker inte man ska kritisera honom för det. Exv kanske han inte mår bra.

Visst kan det vara så!
Flyguy
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2008, 12:58) *
Det är således helt ok att skriva "Jag gillar inte dom som är xxx". Personangrepp är det däremot om man skriver "Jag gillar inte nn för han är xxx".

En omdiskuterad sentens, Gossen.
Egentligen betyder de här uttrycken samma sak, Du distanserar Dig från människor endast på grund av en egenskap hos dom. Den enda skillnaden på uttalande A och B är antalet personer man adresserar.
I ett vidare perspektiv kan man väl säga att personangrepp på flera personer utifrån en egenskap kallas "Hets mot folkgrupp" och är inget som är "Ok" i min begreppsvärld åtminstone.

Och Du Flaxss, lite färg piggar upp.
Inte kan väl en regnbåge störa? biggrin.gif
clivia
CITAT (mamamaggan @ 22-01-2008, 23:02) *
Om man nu inte gillar rödhåriga ,hur ska man kunna dra sig undan alla dem på ett sådant här forum? Där kanske den som man delar åsikt med är just rödhårig medan den man inte delar åsikt med har en hårfärg som man gillar?

Nu får ni ursäkta mig men jag kan inte hålla mig längre. Den person som skriver att man har rätt att ogilla alla rödhåriga bara för att de är rödhåriga måste ju driva med oss , eller ????? confused.gif

En sådan person måste i sitt dagliga liv ha det mycket jobbigt. T ex om man ska åka buss/T-bana och det sitter en , eller flera , rödhåriga på bussen så kan man ju inte åka med den bussen/T-banetåget. Så kan det ju vara i 15 - 20 bussar/tåg efter varandra så då kommer en sådan person aldrig dit den ska.

Lite tankar bara så här på sena kvällskvisten.

Nu får ni ursäkta mig men jag kan inte hålla mig längre. Den person som skriver att man har rätt att ogilla alla rödhåriga bara för att de är rödhåriga måste ju driva med oss , eller ????? :confused

Varför ogilla, om man inte gillar behöver det inte betyda direkt ogilla eller hata. Kan man inte ta neutral ställning? Om du åker bus är det knappast troligt att du gillar alla rödhåriga som sitter där bara för att de har rött hår? Din stälning är neutral, eller? Om du har rätt att gilla de, har du också rätt att ogilla eller att ta en neutral ställning. Anledningar kan vara varierande. Du har tre möjligheter: gilla, neutral ställning och ogilla. Om du säger att du inte gillar kan det betyda de två andra möjligheter.

På ett forum för övrigt vet jag inte vilka är rödhåriga om de inte skriver just om det.

MVH/clivia

Aqvakul
Tur att man är flintis! giggle.gif
Kathy
CITAT (clivia @ 23-01-2008, 11:18) *
Nu får ni ursäkta mig men jag kan inte hålla mig längre. Den person som skriver att man har rätt att ogilla alla rödhåriga bara för att de är rödhåriga måste ju driva med oss , eller ????? :confused

Varför ogilla, om man inte gillar behöver det inte betyda direkt ogilla eller hata. Kan man inte ta neutral ställning? Om du åker bus är det knappast troligt att du gillar alla rödhåriga som sitter där bara för att de har rött hår? Din stälning är neutral, eller? Om du har rätt att gilla de, har du också rätt att ogilla eller att ta en neutral ställning. Anledningar kan vara varierande. Du har tre möjligheter: gilla, neutral ställning och ogilla. Om du säger att du inte gillar kan det betyda de två andra möjligheter.

På ett forum för övrigt vet jag inte vilka är rödhåriga om de inte skriver just om det.

MVH/clivia

wacko.gif ogilla - neutral ställning - ogilla.....
Har inte den här diskussionen nått gränsen mot absurdum nu? g.gif
Dito Verde

Nu tror jag egentligen att Gossen Ruda bara lever upp till sitt nick. Det kan vara en förklaring.
/p
clivia
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 11:19) *
Tur att man är flintis! giggle.gif

Lite humör skadar aldrig. flirting.gif

Förresten, gillar du alla rödhåriga bara för att de har rött hår, aq42?

MVH/clivia
mamamaggan

MVH/clivia

Nu har det uppstått lite förvirring i begreppen tror jag. Att inte gilla är detsamma som att ogilla och nästan hata. Att vara neutral är att inte ta ställning d v s inte göra/säga någonting alls. Alltså att inte dra sig undan , att inte kommentera o s v. Att inte utföra någon handling som kan tolkas som om man tar ställning för eller mot. Om du t ex ville vara neutral så hade du inte skrivit i den här tråden.

Nej man behöver inte gilla alla rödhåriga bara för att man gillar en rödhårig. Absolut inte! Men det är inte det som det här handlar om.

Vad det handlar om är att inte döma ut människor för en sak som inte har att göra med hur de är som människor. Det är diskriminering . För att kunna ogilla någon så måste man väl ha haft kontakt med den personen , fått veta hur den är och hur den tänker. Först då gör man sitt ställningstagande , alla människor måste väl få en chans ?

Hoppas du kan hålla med om att alla är olika . Alla kan ju inte tycka lika, det vet vi , men varför ska man vara fördömande mot en hel grupp bara på grund av till exempel deras hårfärg? Eller säga att alla rödhåriga kan inte älska varandra just på grund av att de är rödhåriga ?

Tänk om jag visste vilken ögonfärg du hade och sa att alla med den ögonfärgen får inte gå i skolan för det är bortkastad tid ? Hur skulle du känna det då?

Anma
CITAT (Dito Verde @ 23-01-2008, 11:31) *
Nu tror jag egentligen att Gossen Ruda bara lever upp till sitt nick. Det kan vara en förklaring.
/p

Vad betyder hans nick då???
Ruda har fortfarande inte varit inloggad på forumet sedan han skrev sitt senaste inlägg i denna tråd strax före 1 igår...
*Stintan*

MVH/clivia

Typexempel på språkförbistring!

Ni pratar om två olika saker!

Relaterat till mitt tidigare inlägg vet jag vad mamamaggan menar med sitt inlägg men Clivias inlägg handlar om något helt annat. Uppenbarligen förstår inte Clivia vad vi menar och det är tråkigt eftersom hon då ger oss svar som vi upplever som märkliga och konstiga. Jag tror att om språkförståelsen varit bättre så hade det inte blivit så mycket bråk i trådarna. Jag förstår inte alltid vad folk menar heller men då kan jag fråga. Det är ju lite svårt att diskutera bilar t.ex. med en som är övertygad om att det är båtar jag talar om

Nej Kathy inte än flirting.gif
Betty
CITAT (Kathy @ 23-01-2008, 11:24) *
wacko.gif ogilla - neutral ställning - ogilla.....
Har inte den här diskussionen nått gränsen mot absurdum nu? g.gif

Mhm yes.gif

d010.gif
Dito Verde
CITAT (Anma @ 23-01-2008, 11:48) *
Ruda har fortfarande inte varit inloggad på forumet sedan han skrev sitt senaste inlägg i denna tråd strax före 1 igår...

Gossen Emil Ruda är en bråkig och besvärlig ung man boende i Grönköping. Följande beskrivning av gossen Ruda är hämtad från Grönköpings Veckoblad:

I alla sammanhang där en grupp hederliga människor lever och verkar på samma plats, och Grönköping är förvisso ett exempel på just ett sådant sammanhang, brukar det dyka upp ett oroselement, en respektlös individ, företrädesvis en ung mansperson, som inte riktigt håller sig inom ramarna, som alltid ställer till med bråk och som inte spelar enligt reglerna – kort sagt: en gossen Ruda.
Gita
[*]Att däremot sitta vid sidan av för att konstatera att diskussionen inte blir konstruktiv, är att inte ta sitt ansvar.
[/list]

Han kanske som många andra har ett jobb att sköta på dagtid!
Tänker Gita som råkar vara ledig idag.
*Ulrica*
CITAT (Dito Verde @ 23-01-2008, 11:49) *
I alla sammanhang där en grupp hederliga människor lever och verkar på samma plats, och Grönköping är förvisso ett exempel på just ett sådant sammanhang, brukar det dyka upp ett oroselement, en respektlös individ, företrädesvis en ung mansperson, som inte riktigt håller sig inom ramarna, som alltid ställer till med bråk och som inte spelar enligt reglerna – kort sagt: en gossen Ruda.
Ahaaaa! Där kan vi ha en förklaring till delar av Gossens beteende.
Han lär ju knappast ha tagit det namnet av en slump... [attachment=12042:leendenej.gif]

Länk till Emil Ruda på Wikipedia
*Stintan*
Men kära nån måste man vara inne på Odla dygnet runt?

Många har faktiskt ett liv utanför Odla också, åtminstone har jag det och periodvis sätter jag inte ens på datorn men jag skulle inte vilja bli ifrågasatt av den anledningen. Det kan bero på mycket att man inte är inne och skriver här var det t.ex. strömavbrott ett tag på förmiddagen.
Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 14:40) *
Men kära nån måste man vara inne på Odla dygnet runt?

Många har faktiskt ett liv utanför Odla också, åtminstone har jag det och periodvis sätter jag inte ens på datorn men jag skulle inte vilja bli ifrågasatt av den anledningen. Det kan bero på mycket att man inte är inne och skriver här var det t.ex. strömavbrott ett tag på förmiddagen.

Nej, man behöver verkligen inte vara inne på Odla jämt! Jag undrade bara lite över avsikten med att dra igång en kontroversiell tråd i ett känsligt läge och sedan inte medverka. Frågan var väl snarare riktad till Gossen Ruda. Han kan säkert svara för sig.
Monaxe
Tillbaks med regnbågesymbolen! tummenupp.gif
Gunilla T
Är det inte dags att låta denna tråd vila i frid? Det vrids och vänds på allting i oändlighet och tillför inget nytt. Det enda roliga jag läst här är att snigeln är flintis...en femetta!

Ja, jag vet, låt bli att läsa om det inte passar men det finns ju redan en trevlig tråd om meningslösheter så varför inte haka på där?
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2008, 15:18) *
Är det inte dags att låta denna tråd vila i frid? Det vrids och vänds på allting i oändlighet och tillför inget nytt. Det enda roliga jag läst här är att snigeln är flintis...en femetta!

Ja, jag vet, låt bli att läsa om det inte passar men det finns ju redan en trevlig tråd om meningslösheter så varför inte haka på där?

Nej, jag ser heller ingen mening med den här tråden.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Leva och låta leva.... och respektera människor som dom är
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-01-2008, 15:21) *
Leva och låta leva.... och respektera människor som dom är

klokt och kärnfullt tummenupp.gif !
*Stintan*

Ett typexempel på ett inlägg som inte gör stämningen bättre på forumet. Ska vi bara ha tramstrådar? Jag skriver i den här tråden för att jag önskar att debattklimatet på Odla kunde vara lite bättre och kanske kan tråden bidra till det genom ett och annat tips som kan vara bra att tänka på. Bara för att du tycker att den här tråden är meningslös så kanske inte alla andra tycker det. Hur skulle det se ut om alla gick in i trådar dom inte tycker är intressanta och kommenterar som du nu gjorde. Låt istället var och en själv bestämma vilken tråd man vill skriva i.

Förlåt men jag går igång på sådana kommentarer.
Gunilla T
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 15:31) *
Ett typexempel på ett inlägg som inte gör stämningen bättre på forumet. Ska vi bara ha tramstrådar? Jag skriver i den här tråden för att jag önskar att debattklimatet på Odla kunde vara lite bättre och kanske kan tråden bidra till det genom ett och annat tips som kan vara bra att tänka på. Bara för att du tycker att den här tråden är meningslös så kanske inte alla andra tycker det. Hur skulle det se ut om alla gick in i trådar dom inte tycker är intressanta och kommenterar som du nu gjorde. Låt istället var och en själv bestämma vilken tråd man vill skriva i.

Suck...
Gita
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 15:31) *

Kunde varit jag som skrivit, håller med till 100%. de så kallade tramstrådarna intresserar mig inte alls, men det skulle aldrig falla mig in att gå in i en sådan tråd med negativa kommentarer. Jag hoppar över istället.
Gita
Anders zon 1
CITAT

Håller med Stintan. Allt måste inte vara kul och få en att skratta. Det kan vara uppfriskande med lite djupare diskussioner i forumet också, där man avhandlar mer engagerande ämnen och där det emellanåt hettar till. Många av trådarna i "småprat" är faktiskt rätt ointressanta och fyllda av en massa trams. Det är inget ont i det, "feel good-trådar" har absolut sin plats här men det måste finnas utrymme för annat också. Och som sagt, var och en kan ju välja att delta i de diskussioner man tycker är intressanta.
Gossen Ruda
Hej igen. Det tycks gå bra att tjafsa även utan min medverkan så jag tror inte jag är så betydelsefull i det sammanhanget. Lite förklaringar bara. Jag startade tråden för att peka på att det alltför ofta handlar om personangrepp här, speciellt när det gäller heta ämnen. Tyvärr började såna direkt och har fortsatt så jag är lite besviken. Kanske var inte ursprungsinlägget 100 % lyckat men jag skrev det under en paus på jobbet.

Orsaken till min bortavaro är dels pyssel med datorn och dels så håller jag på att inreda ett sovrum och lackar 40 insektslådor i omgångar. Det har blivit en och annan resa till IKEA. Ett tips om nån vill försöka knäcka ryggen, köp en garderob Pax och försök sen lägga upp den ensam på takräcket. Vikt 48 kg och otymplig som bara ett paket från IKEA kan vara. Inredningen är inte klar så jag kommer bara att vara här då och då på ett tag. Faktiskt skönt att vara här ifrån ett tag, man får andra perspektiv på tillvaron. Ibland liknar detta mest en ankdamm med en massa snattrande fjäderfä och bland dom kanske en och annan Rödnäbbad böganka. (Tyvärr inte mina ord, knyckt från På spåret)

Vet inte om ni syftade på mig beträffande Flaxss regnbåge (har den varit borta???) men i så fall måste jag göra en besvikna, jag struntar totalt i både honom och regnbågen. Snullet va? Däremot anser jag att antingen rensar man forumet från allt som kan ta anstöt eller så är det fritt fram för allt. Auf wiedersehn.
Lilla Birka
CITAT (Anma @ 23-01-2008, 11:48) *

Och hur vet du det då? Det är faktiskt fullt möjligt att logga in anonymt!
mamamaggan

Vi har ju som sagt var olika smak och åsikter. Du anser att den här tråden är tramsig och inte tillför något nytt och därför ska läggas ner. Nej den kanske inte tllför dig något men kanske för andra , eller hur?

Precis samma sak med trädgårdstrådarna , en del vet hur man t ex sköter sina rosor medan andra inte vet. Ska då de som inte vet sluta att fråga? Eller de som vet , sluta att svara?
Bettis
CITAT (mamamaggan @ 23-01-2008, 16:43) *
Precis samma sak med trädgårdstrådarna , en del vet hur man t ex sköter sina rosor medan andra inte vet. Ska då de som inte vet sluta att fråga? Eller de som vet , sluta att svara?

crazy.gif fear.gif nej sluta inte svara snart kommer ju våren/sommaren då kommer jag iaf att ha massor med knäppa frågor w00t.gif
Myosotis
Men har ni sett... regnbågen är tillbaka!!!
tummenupp.gif bravo.gif yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2008, 16:40) *
Vet inte om ni syftade på mig beträffande Flaxss regnbåge (har den varit borta???) men i så fall måste jag göra en besvikna, jag struntar totalt i både honom och regnbågen. Snullet va? Däremot anser jag att antingen rensar man forumet från allt som kan ta anstöt eller så är det fritt fram för allt. Auf wiedersehn.

så om du både struntar i mig och min symbol ,, varför då såra mig så mycket innan ?? ( som du inte verkar förstå att du gjort ) och om du nu inte bryr dig varför då ta upp den från första början ??

och hade inte jag haft min symbol hade du aldrig skrivit ''Straight och stolt''

citat från gossen ruda som inte bryr sig om min symbol

CITAT

Provokation eller inte provokation, det är frågan. I dagens samhälle räknas det väl knappast som en provokation längre att manifestera sin sexualitet men tydligen på Odla. Det märkliga är att en annan medlem har i flera år spridit ut att han är bög och ingen har protesterat och nu har han dessutom lockat med sig en till. Varför är det så?

Det är dags att dom få procenten som skiljer sig från den stora massan träder tillbaka och sköter sina angelägenheter så blir det lugn och ro för alla. Det är inte längre synd om dom. Man kan ju börja här på odla och sopa bort alla sexualprovokationer i sina profiler och inlägg. Jag tänker dock inte börja.
mamamaggan
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 11:49) *
Typexempel på språkförbistring!

Ni pratar om två olika saker!

Relaterat till mitt tidigare inlägg vet jag vad mamamaggan menar med sitt inlägg men Clivias inlägg handlar om något helt annat. Uppenbarligen förstår inte Clivia vad vi menar och det är tråkigt eftersom hon då ger oss svar som vi upplever som märkliga och konstiga. Jag tror att om språkförståelsen varit bättre så hade det inte blivit så mycket bråk i trådarna. Jag förstår inte alltid vad folk menar heller men då kan jag fråga. Det är ju lite svårt att diskutera bilar t.ex. med en som är övertygad om att det är båtar jag talar om

Nej Kathy inte än flirting.gif

Nej jag tycker inte att detta verkar vara bara språkförbistring. Oavsett vilket modersmål man har borde man , när man kan hantera ett annat språk så bra, inse vad det innebär att vara t ex neutral. Också att ogilla är motsatsen till gilla , jämför t ex engelskans like - dislike . Annars har man haft en dålig lärare som inte har kunnat förklara på ett bra sätt.

Har ju inte en aning om vilket som är Clivias modersmål , h*n verkar för övrigt vara väldigt språkligt begåvad , men nog borde h*n förstå varför vi reagerar som vi gör. Annars går det ju bra att även från den sidan ta sig en funderare på varför det blir som det bir.

CITAT (Myosotis @ 23-01-2008, 16:51) *

Bra! tummenupp.gif För vem ska få bestämma vilka symboler som är tillåtna ? ( Möjligtvis lagar ,förordningar och forumansvariga!)
Anma
CITAT (Lilla Birka @ 23-01-2008, 16:42) *
Och hur vet du det då? Det är faktiskt fullt möjligt att logga in anonymt!

Har svarat dig på PM, och jag vet. smile.gif
Kathy
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 11:49) *
....//......Nej Kathy inte än flirting.gif

Okej, Stintan. flirting.gif
Flagga när den gjort det. thanks.gif
Gunilla T
Okej, alla som tycker att denhär tråden är värdefull och kan bidra till ett bättre debattklimat här på Odla. Hur var det nu, "få tips om hur det kan bli bättre?"

Varför svarar ni inte på Rudas oförskämda inlägg? Rädd för att bli måltavla för elakheterna?

Och varför mammamaggan bjuda in Clivia till dans igen? Kan det komma något som helst gott ur det?

Och flaxxs - glad att du visar din regnbåge igen och jag är så ledsen över att du fått klä skott här, om nu detta har haft något gott med sig så har du iaf fått erfara att du har många vänner här.

*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2008, 17:48) *
Okej, alla som tycker att denhär tråden är värdefull och kan bidra till ett bättre debattklimat här på Odla. Hur var det nu, "få tips om hur det kan bli bättre?"

Varför svarar ni inte på Rudas oförskämda inlägg? Rädd för att bli måltavla för elakheterna?

Och varför mammamaggan bjuda in Clivia till dans igen? Kan det komma något som helst gott ur det?

Och flaxxs - glad att du visar din regnbåge igen och jag är så ledsen över att du fått klä skott här, om nu detta har haft något gott med sig så har du iaf fått erfara att du har många vänner här.

Förstår faktiskt inte vad det är du vill säga. Varför ifrågasätter du våra syften med att deltaga i tråden? Varför har du synpunkter på vad vi andra gör och inte gör. Det enda du gör med såna inlägg är att skapa osämja. Av vilken anledning? Jag har precis som Mamamaggan ibjudit Clivia, dock inte till dans, därför att jag skulle vilja att hon svarade på mina frågor.
Är det förbjudet eller? Gillar du inte tråden så gå till nån annan istället för att klaga på oss som deltar här. Eller är det möjligen så att du är oerhört road av bråk och otrevligheter och nu sitter och väntar på att det ska braka loss så att du får gotta dig ordentligt. Går det för långsamt tycker du?

Beträffande Flaxss så vet han mycket väl vad jag tycker vid det här laget.
ängsvädd
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2008, 17:48) *

Svara själv på Rudas inlägg eller låt bli att klaga på de som inte gör det. Börjar tröttna på att du klagar på denna tråd och deltagarna här, kom med något vettigt eller lämna tråden, tack.
Gunilla T
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 18:16) *
Förstår faktiskt inte vad det är du vill säga. Varför ifrågasätter du våra syften med att deltaga i tråden? Varför har du synpunkter på vad vi andra gör och inte gör. Det enda du gör med såna inlägg är att skapa osämja. Av vilken anledning? Jag har precis som Mamamaggan ibjudit Clivia, dock inte till dans, därför att jag skulle vilja att hon svarade på mina frågor.
Är det förbjudet eller? Gillar du inte tråden så gå till nån annan istället för att klaga på oss som deltar här. Eller är det möjligen så att du är oerhört road av bråk och otrevligheter och nu sitter och väntar på att det ska braka loss så att du får gotta dig ordentligt. Går det för långsamt tycker du?

Beträffande Flaxss så vet han mycket väl vad jag tycker vid det här laget.

Du förstår..
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2008, 18:29) *
Du förstår..

Ja jag förstår att du tycker att andra ska dansa efter din pipa men det blir inget av med det så det är bättre du försöker någon annanstans. Good luck!
pejori
CITAT (Myosotis @ 23-01-2008, 16:51) *

blomma.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif yahoo.gif 000.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

/.../

Orsaken till min bortavaro är dels pyssel med datorn och dels så håller jag på att inreda ett sovrum och lackar 40 insektslådor i omgångar. Det har blivit en och annan resa till IKEA. Ett tips om nån vill försöka knäcka ryggen, köp en garderob Pax och försök sen lägga upp den ensam på takräcket. Vikt 48 kg och otymplig som bara ett paket från IKEA kan vara. Inredningen är inte klar så jag kommer bara att vara här då och då på ett tag. /.../

VA!!! ska du ha insekterna i garderoben!!!! confused.gif crying.gif crazy.gif fear.gif
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 23-01-2008, 19:02) *
blomma.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif yahoo.gif 000.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
VA!!! ska du ha insekterna i garderoben!!!! confused.gif crying.gif crazy.gif fear.gif

Najnaj, missade ett "dessutom" före lådlackandet. Insektslådorna har ett eget skåp.

Undrar vad Gunilla menar med oförskämt inlägg???????????????

Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2008, 20:13) *
Undrar vad Gunilla menar med oförskämt inlägg???????????????

Oförskämd tycker jag nog är att ta i. Jag skulle kanske kalla det "ett arrogant och lite mästrande språkbruk".
(Observera att jag nu polemiserar mot ditt sätt att uttrycka dig och inte mot din person)
clivia
CITAT (Henrik_ @ 23-01-2008, 09:49) *
Har du blivit så van att skriva Henrik nu smile.gif

Jag har bara blivit van vid att artighet med uppriktighet är ett minne blott... coolgleam.gif

MVH/clivia
Henrik_
Hej igen. Det tycks gå bra att tjafsa även utan min medverkan så jag tror inte jag är så betydelsefull i det sammanhanget. Lite förklaringar bara. Jag startade tråden för att peka på att det alltför ofta handlar om personangrepp här, speciellt när det gäller heta ämnen. Tyvärr började såna direkt och har fortsatt så jag är lite besviken. Kanske var inte ursprungsinlägget 100 % lyckat men jag skrev det under en paus på jobbet.

Orsaken till min bortavaro är dels pyssel med datorn och dels så håller jag på att inreda ett sovrum och lackar 40 insektslådor i omgångar. Det har blivit en och annan resa till IKEA. Ett tips om nån vill försöka knäcka ryggen, köp en garderob Pax och försök sen lägga upp den ensam på takräcket. Vikt 48 kg och otymplig som bara ett paket från IKEA kan vara. Inredningen är inte klar så jag kommer bara att vara här då och då på ett tag. Faktiskt skönt att vara här ifrån ett tag, man får andra perspektiv på tillvaron. Ibland liknar detta mest en ankdamm med en massa snattrande fjäderfä och bland dom kanske en och annan Rödnäbbad böganka. (Tyvärr inte mina ord, knyckt från På spåret)

Välkommen tillbaka wink.gif

En ankdam kanske, men du har själv varit delaktig i den.

Varför är du plötsligt ute efter att förbättra debattklimatet eller förhindra personangrepp?
Det tycker jag inte dina tidigare inlägg visat.
Gudrun i Göteborg
Suck... Börjar bli less på Odla nu. Och jag som tyckte det var ett sån't härligt forum när jag började här. unsure.gif

Men "ankdam" var ju ganska kul rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon