Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Henrik_
CITAT (MimmiH @ 22-01-2008, 15:00) *
Men om det är så att han inte förstår att han sårat dig, då är det en förmildrande omständighet anser jag, än om man avsiktligt sårar någon.

Han har inte förmågan att sätta sig in i din situation så jag tycker inte du ska bry dig om honom. Jag önskar att du tar tillbaks din pridesignatur.

Jag håller med.

Och sätt tillbaka signaturen!
mamamaggan
CITAT (Henrik_ @ 22-01-2008, 15:04) *
Jag håller med.

Och sätt tillbaka signaturen!

Fortsätt du att vara stolt över den du är Flaxss! wub.gif
pejori
CITAT (mamamaggan @ 22-01-2008, 15:07) *

håller också med tummenupp.gif
ta du din signatur flaxss trostar.gif
Kathy
CITAT (mamamaggan @ 22-01-2008, 15:07) *

Lägg tillbaka din signatur igen, Flaxss. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Kathy @ 22-01-2008, 16:04) *
Lägg tillbaka din signatur igen, Flaxss. tummenupp.gif

Önskar detsamma! kompiskram.gif
Bettis
CITAT (aq42 @ 22-01-2008, 16:16) *
Önskar detsamma! kompiskram.gif

Det gör jag också smiley_small_hug.gif
Cacki
Självklart skall du göra det Flaxss. Låt inte fördomarna få övertaget igen. Symbolen är snygg!
Fenja
Jag tycker att det är bra att Flaxss tog bort pridesymbolen, då den uppenbarligen sticker många i ögonen. Det är inte så att jag inte förstår varför den är viktig och känns bra att använda, men det är kanske trots allt så att man inte behöver ha med den i alla sammanhang... Däremot tycker jag de som lagt in nya signaturer i samma stil för att provocera kan följa Flaxss goda exempel och ta bort dem på en gång!
Jag har inget emot homosexuella, en av mina bästa vänner är bög, jag umgås också som Maria skrev med Jehovas Vittnen, det handlar om hur man är som människa i grund och botten.
Minns för ett tag sedan att någon hade hammaren och skäran som avatar och det blev ett himla liv om det med... kanske är det bäst om vi låter våra ytterligheter sticka ut i mer passande sammanhang än på ett odlingsforum.
Mvh
Fenja
Hannifer
CITAT (Fenja @ 22-01-2008, 16:39) *
Jag tycker att det är bra att Flaxss tog bort pridesymbolen, då den uppenbarligen sticker många i ögonen. Det är inte så att jag inte förstår varför den är viktig och känns bra att använda, men det är kanske trots allt så att man inte behöver ha med den i alla sammanhang... Däremot tycker jag de som lagt in nya signaturer i samma stil för att provocera kan följa Flaxss goda exempel och ta bort dem på en gång!
Jag har inget emot homosexuella, en av mina bästa vänner är bög, jag umgås också som Maria skrev med Jehovas Vittnen, det handlar om hur man är som människa i grund och botten.
Minns för ett tag sedan att någon hade hammaren och skäran som avatar och det blev ett himla liv om det med... kanske är det bäst om vi låter våra ytterligheter sticka ut i mer passande sammanhang än på ett odlingsforum.
Mvh
Fenja

Jag tycker att man ska kunna vara sig själv. Om det "sticker i folks ögon", är det deras problem.
mamamaggan
CITAT (Hannifer @ 22-01-2008, 16:46) *
Jag tycker att man ska kunna vara sig själv. Om det "sticker i folks ögon", är det deras problem.

Precis vad det handlar om! Går ni och ber grannen byta sin röda bil bara för att ni inte gillar röda bilar?
Fenja
Jag tror att man har en bit kvar om man måste vara sig själv genom att använda symboler som kanske väcker mer agg än gör något gott för saken. De egna lilla signatur som Flaxss och Markus gjort är både fyndig och söt och arbetar mer för deras sak tror jag.
Mvh
Fenja
Fialotta
CITAT (mamamaggan @ 22-01-2008, 16:50) *
Precis vad det handlar om! Går ni och ber grannen byta sin röda bil bara för att ni inte gillar röda bilar?

10 pionts till dig....visst sjutton har vi väl kommit längre 2008 eller står vi still o stampar?
anna_rispan
O så kan man ju tänka att signaturerna motsvara dresscode för det här forumet? Jag har flera gånger läst att man ska se ett forum som forumägarnas vardagsrum. O då kanske man får välja bort vissa saker i sin signatur. eller som avatar.
*Stintan*
Ja ja man slutar aldrig att förvånas, varför ska man prata för andra i det här fallet? Var och en kan väl säga själv sin åsikt om man vill, annars blir det ju bara en massa gissningar.
Mej stör då inte Pride-symbolen.

Förresten Fenja hade inte du själv något med "stolt" i din signatur i morse? Jag kanske minns fel och i så fall ber jag om ursäkt.

Fenja
I så fall minns du fel Stintan... jag ändrade min i går och så har den sett ut sedan dess biggrin.gif
Mvh
Fenja
*Stintan*
Ok då kanske det var igår jag såg det då.
Fenja
Jag vill förtydliga att jag inte haft något som ofattat ordet stolt i min signatur. I går stod det: Dyslectics have more fnu. Inget annat! Så du minns fel helt enkelt och ursäkten är godtagen.
Mvh
Fenja
*Stintan*
OK då va det någon annan, sorry.
Kathy
CITAT (Fenja @ 22-01-2008, 16:39) *
Jag tycker att det är bra att Flaxss tog bort pridesymbolen, då den uppenbarligen sticker många i ögonen. Det är inte så att jag inte förstår varför den är viktig och känns bra att använda, men det är kanske trots allt så att man inte behöver ha med den i alla sammanhang... Däremot tycker jag de som lagt in nya signaturer i samma stil för att provocera kan följa Flaxss goda exempel och ta bort dem på en gång!....//.....

En gång om året så är det Pridefestival i Stockholm.
Då syns den regnbågsfärgade flaggan över hela stan, i många olika sammanhang.
Höjdpunkten under denna vecka brukar vara Prideparaden som går genom hela stan och har många åskådare.
I paraden går bl.a "Stolta föräldrar till HBT-barn" och "Stolta HBT-vänner".

I bakgrunden finns det hot om våld men för det mesta så lyckas polisen stävja detta, förutom nån gång, har jag för mig.
Men det är 1 vecka av 52.
Ingen ska behöva vara orolig för att bli utsatt för våld pga hudfärg, sexuell läggning eller något annat, då man rör sig utomhus.
Att vara stolt HBT-vän och tala om det tror jag behövs för att bryta upp "vi" och "dom".
Minns ni det här märket?

"Rör inte min kompis" - en stor kampanj under 80-talet då många bar detta märke på rockslaget för att visa att man tog avstånd från främlingsfientlighet och rasism.
Ingen större skillnad på det och "Stolt HBT-kompis" egentligen.

CITAT (anna_rispan @ 22-01-2008, 16:56) *
O så kan man ju tänka att signaturerna motsvara dresscode för det här forumet? Jag har flera gånger läst att man ska se ett forum som forumägarnas vardagsrum. O då kanske man får välja bort vissa saker i sin signatur. eller som avatar.

Ja, det kan jag hålla med om.
Kanske allra enklast att inte tillåta några signaturbilder eller signaturer alls.
Många gånger kan bilder i signaturer göra att tråden blir tungladdad.
Det går ju att skriva personlig information i sin profil, för den som vill.
Henrik_
CITAT (Kathy @ 22-01-2008, 18:44) *
En gång om året så är det Pridefestival i Stockholm.
Då syns den regnbågsfärgade flaggan över hela stan, i många olika sammanhang.
Höjdpunkten under denna vecka brukar vara Prideparaden som går genom hela stan och har många åskådare.
I paraden går bl.a "Stolta föräldrar till HBT-barn" och "Stolta HBT-vänner".

I bakgrunden finns det hot om våld men för det mesta så lyckas polisen stävja detta, förutom nån gång, har jag för mig.
Men det är 1 vecka av 52.
Ingen ska behöva vara orolig för att bli utsatt för våld pga hudfärg, sexuell läggning eller något annat, då man rör sig utomhus.
Att vara stolt HBT-vän och tala om det tror jag behövs för att bryta upp "vi" och "dom".
Minns ni det här märket?

"Rör inte min kompis" - en stor kampanj under 80-talet då många bar detta märke på rockslaget för att visa att man tog avstånd från främlingsfientlighet och rasism.
Ingen större skillnad på det och "Stolt HBT-kompis" egentligen.

Höll på att skriva ett liknande inlägg, men nu slapp jag.
Bra skrivet.

Jag är som sagt stolt bror och sticker det i ögonen på någon så är man välkommen att höra av sig.
(någon har tydligen lyckats få flaxss att ta bort sin symbol så jag kände att min behövdes)
mamamaggan
CITAT (Henrik_ @ 22-01-2008, 18:50) *
Höll på att skriva ett liknande inlägg, men nu slapp jag.
Bra skrivet.

Jag är som sagt stolt bror och sticker det i ögonen på någon så är man välkommen att höra av sig.

Är en stolt f d granne till en homosexuell kille!
Pirum
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2008, 08:22) *
Försök istället acceptera att det kan finnas andra uppfattningar än den egna och debattera sakfrågan.

Det där håller jag med om och skriver under på.

Däremot tycker jag att din signatur, "Straight och stolt" är fånig. Notera att jag inte säger att DU är fånig.
Hannifer
CITAT (Fenja @ 22-01-2008, 16:52) *
Jag tror att man har en bit kvar om man måste vara sig själv genom att använda symboler som kanske väcker mer agg än gör något gott för saken. De egna lilla signatur som Flaxss och Markus gjort är både fyndig och söt och arbetar mer för deras sak tror jag.
Mvh
Fenja

Så kan man se det. Men samtidigt går det att vända på resonemanget:

Ett samhälle där man måste visa hänsyn till att människor eventuellt tar anstöt av sådant som symboliska flaggor, har en bra bit kvar innan det kan räknas som en plats där varje människa har rätt att vara sig själv.
Tosan
Flaxss, jag vill åxå att du tar tillbaks din flagga. kram2.gif
clivia
CITAT (Dito Verde @ 22-01-2008, 13:16) *
Det håller jag inte med om. För mig är det precis samma sak. Om du säger till mig att jag gillar inte dom som är rödhåriga så skulle jag ta illa vid mig om jag var rödhårig. Jag skulle undra hur du kan tycka illa om mig för dig.

Däremot skulle jag acceptera om du sa jag tycker inte att rött hår är snyggt

/p

Jäklar, hur ni tolkar saker??? unsure.gif
Om du säger en rödhårig person att du inte tycker att rött hår är snyggt, det är inte bara dummt, det är rakt sagt oartigt gentemot denna person som du pratar med.

MVH/clivia

freddie
CITAT (clivia @ 22-01-2008, 20:59) *
Om du säger en rödhårig person att du inte tycker att rött hår är snyggt, det är inte bara dummt, det är rakt sagt oartigt gentemot denna person som du pratar med.
MVH/clivia

Det beror ju på sammanhanget, eller hur? Jag förstår liknelsen.
ingrid fuxwall
På något sätt får jag för mig att internett livet tagit över det "normala" livet
*Stintan*

MVH/clivia

Jag håller med dej om att det är dumt att säga så men jag uppfattar att Dito Verde menar att det är skillnad på hur man uttrycker sig alltså
låt säga att man inte säger det till en rödhårig utan i största allmänhet. Tror inte han menade att man skulle säga det till någon.

Är det någon skillnad på om man säger "jag gillar inte dom som är rödhåriga" eller "jag tycker inte rött hår är snyggt"?

Jag tycker skillnaden är stor.
mamamaggan
Att tycka något är snyggt eller inte är en smaksak medan att säga att man inte gillar någon på grund av deras hårfärg är verkligen dumt och diskriminerande. Och säger man sedan att de inte ska ha samma rättigheter som t ex skalliga då har man verkligen gått över gränsen tycker jag.
freddie
Ville bara tillägga att jag också tillhör dem som tycker att Flaxss skall sätta tillbaka sin flagga. smile.gif
kerstin z5-6
Jag förstår som vanligt inte vad diskussionen handlar om.Om den i stället handlat om folk som har lila ögon, hade det varit samma sak ? Man väljer varken ögonfärg eller sexuell läggning
Regnbågen tillbaka ! På alla plan..
clivia
CITAT (freddie @ 22-01-2008, 21:16) *
Det beror ju på sammanhanget, eller hur? Jag förstår liknelsen.

Om du inte gillar dina motståndare, freddie, spelar ingen roll hur du säger det till mig, det räcker att du respekterar mig som din just motståndare. Vad du måste följa är demokratiska regler. Ni har en mycket duktigt person som jag har läst om och det är Johan August Gripenstedt, mycket att lära sig hos för mig i alla fall. Det är uppriktighet jag strävar efter inte falsk snällhet. Känslan i själen hos dig är den samma hur mycket du ännu anstränger dig med ditt "hjärtliga uppträdande", eller? flirting.gif

Om man inte gillar rödhåriga personer (oops, det är inte mitt problem) träffar man helt enkelt inte dem och det behöver inte direkt betyda att man hatar de. Varför? Världen är stor, det finns plats för alla grupper. smile.gif Men ja, det är inte precis färg på håret som är avgörande när vi möter nya människor g.gif tror åtminstone jag. smile.gif

MVH/clivia
Anders zon 1
CITAT
Mvh
Fenja

Tycker också att du ska sätta tillbaka din flagga flaxss! smile.gif

Jag har väldigt svårt att förstå hur pridesymbolen kan vara särskilt provocerande? dunno.gif I och för sig finns det alltid någon enstaka som blir provocerad av vad man än gör och säger, men ska man ta hänsyn till det så kan man ju i princip inte göra något alls. Vad jag förstår så är ju prideflaggan i nämnda fall en symbol som bland annat betyder att "jag har accepterar vem jag egentligen är, oavsett vad andra säger, och är stolt över det". Det finns alltså ett välgrundat skäl till symbolen. Den som inte själv gått igenom en komma-ut-process, eller har någon nära vän eller anhörig som har gjort det, har nog väldigt svårt att fatta vilket stort steg det kan vara för många.

När det gäller "Straight och stolt" verkar det däremot bara fånigt eftersom det (förmodar jag?) inte har något att göra med att vederbörande haft problem med att vara straight i smyg men nu äntligen har accepterat det. Det förefaller helt enkelt bara vara en fullständigt onödig och i mina ögon väldigt barnslig provokation som dessutom lätt kan uppfattas vara riktad till vissa specifika personer här på forumet (= personangrepp). Jag hoppas att det inte var tanken, men det är som sagt lätt att uppfatta det så. Om det INTE var tanken så tycker jag att vederbörande bör komma med en ursäkt och förklaring. Det är mycket lätt att bli missförstådd i ett forum och det är ingen skam att erkänna ett misstag, snarare tvärt om. En utebliven ursäkt kan däremot lätt tolkas som att tanken faktiskt var att provocera vissa personer.

OBS! Jag kräver inte på något sätt censur eller att "Straigth och stolt" ska bort, men jag undrar uppriktigt över varför det finns där?
*Stintan*
CITAT (clivia @ 22-01-2008, 22:17) *
Om man inte gillar rödhåriga personer (oops, det är inte mitt problem) träffar man helt enkelt inte dem och det behöver inte direkt betyda att man hatar de. Varför? Världen är stor, det finns plats för alla grupper. smile.gif Men ja, det är inte precis färg på håret som är avgörande när vi möter nya människor g.gif tror åtminstone jag. smile.gif

MVH/clivia

Frågan var inte om man gillar rödhåriga eller inte. Frågan var om du kan se att uttrycken betyder olika saker. Har du glömt så kolla mitt förra inlägg.
Gillan
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-01-2008, 22:06) *
Jag förstår som vanligt inte vad diskussionen handlar om.Om den i stället handlat om folk som har lila ögon, hade det varit samma sak ? Man väljer varken ögonfärg eller sexuell läggning

Jag kan bara säga att jag av hela mitt hjärta håller med Kerstin och alla er andra som sagt samma sak.......Tillbaka med regnbågen flaxxs! Den hör hemma där.
clivia
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 22:23) *
Frågan var inte om man gillar rödhåriga eller inte. Frågan var om du kan se att uttrycken betyder olika saker. Har du glömt så kolla mitt förra inlägg.

Ja, precis,utrycken betyder två olika saker men känslan i din hjärta eller själ, du vill uttrycka, är bara en.

MVH/clivia
Anma
CITAT (clivia @ 22-01-2008, 22:33) *
Ja, precis,utrycken betyder två olika saker men känslan i din hjärta eller själ, du vill uttrycka, är bara en.

MVH/clivia

Jag håller inte med dig. Det är stor skillnad på sak och person.
LadyG
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 22:23) *

Ok, teoretiserar lite här... Vi har en fiktiv person som hatar rödhåriga och undviker dem som pesten.

Men om man då sätter på den rödhåriga människan en mössa så man inte ser hårfärgen alls? Ska vår fiktiva person vänta med att skaffa sig en åsikt om personen tills hårfärgen är utredd? Eller låta bli att umgås med personer utan tydligt angiven hårfärg? Eller hata samtliga som är rödhåriga eller icke-bestämbara?

För den fiktiva personen kan ju inte umgås med någon den inte vet hårfärgen på, det kan ju vara en rödhårig och dem skulle personen ju hata?

Edit: Ironi kanske inte fungerar så bra, ni får ha överseende med den raljerande tonen.
Myosotis
CITAT (flaxss @ 22-01-2008, 12:34) *
(...)vad är meningen med denna tråd gossen ruda? (...)

Från början: ingen.

Men nu har vi snott tråden! Hittils har 16 personer skrivit i den här tråden att du ska ta tillbaka din signatur! Det tycker jag också så nu är vi 17! Och alldeles säkert många fler som inte har skrivit det.

Obs! Bilden är inte min, jag har hittat den på nätet. Hoppas man får låna den så här.
Piccante

MVH/clivia

Jag tycker inte man ska kommentera folks utseende negativt för man föds som man är och ögonfärg, hårfärg etc kan man inte göra mycket åt. Heder åt dig Clivia som tycker att det är dumt och oartigt att säga så. Men.....

Byt ut "rödhårig" mot tex homosexuell och säg att "homosexuella par inte kan vara en enhet". Det kan oxå framstå som oartigt att mena att vissa förhållanden inte är lika djupa som andra....

Nu vill jag inte starta bråk jag vill bara visa att det var uppenbart för dig att rödhåriga inte ska behöva höra negativa omdömen men även andra än rödhåriga kan ta illa vid sig.
LadyG
CITAT (Myosotis @ 22-01-2008, 22:59) *
Från början: ingen.

Men nu har vi snott tråden! Hittils har 16 personer skrivit i den här tråden att du ska ta tillbaka din signatur! Det tycker jag också så nu är vi 17! Och alldeles säkert många fler som inte har skrivit det.

Obs! Bilden är inte min, jag har hittat den på nätet. Hoppas man får låna den så här.

Du lånar den för en god sak.

Jag håller med f ö, det sa jag inte innan.

Regnbågen ska tillbaka där den hör hemma.
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-01-2008, 22:06) *

Ja håller med tummenupp.gif REGNBÅGEN tillbaka!
mamamaggan
CITAT (LadyG @ 22-01-2008, 22:51) *
Ok, teoretiserar lite här... Vi har en fiktiv person som hatar rödhåriga och undviker dem som pesten.

Men om man då sätter på den rödhåriga människan en mössa så man inte ser hårfärgen alls? Ska vår fiktiva person vänta med att skaffa sig en åsikt om personen tills hårfärgen är utredd? Eller låta bli att umgås med personer utan tydligt angiven hårfärg? Eller hata samtliga som är rödhåriga eller icke-bestämbara?

För den fiktiva personen kan ju inte umgås med någon den inte vet hårfärgen på, det kan ju vara en rödhårig och dem skulle personen ju hata?

Edit: Ironi kanske inte fungerar så bra, ni får ha överseende med den raljerande tonen.

Om man nu inte gillar rödhåriga ,hur ska man kunna dra sig undan alla dem på ett sådant här forum? Där kanske den som man delar åsikt med är just rödhårig medan den man inte delar åsikt med har en hårfärg som man gillar?

Nu får ni ursäkta mig men jag kan inte hålla mig längre. Den person som skriver att man har rätt att ogilla alla rödhåriga bara för att de är rödhåriga måste ju driva med oss , eller ????? confused.gif

En sådan person måste i sitt dagliga liv ha det mycket jobbigt. T ex om man ska åka buss/T-bana och det sitter en , eller flera , rödhåriga på bussen så kan man ju inte åka med den bussen/T-banetåget. Så kan det ju vara i 15 - 20 bussar/tåg efter varandra så då kommer en sådan person aldrig dit den ska.

Lite tankar bara så här på sena kvällskvisten.
Myosotis
18! 19!
*Stintan*
CITAT (clivia @ 22-01-2008, 22:33) *

MVH/clivia

Att jag svarar nu är för att jag har en känsla av att vi har olika språkförståelser, ja det känns så iallafall på dina svar.

Nej jag kan bara se att den känsla du pratar om bara kan finnas i det första uttrycket. Jag ser det så att säger jag att "jag tycker inte om dom som är rödhåriga" så är det samma som att jag inte tycker om själva människorna bara för att dom är rödhåriga. Det blir ju väldigt konstigt. Säger jag istället att "jag tycker inte om rött hår" så blir det skillnad och ingen människa behöver ta illa upp för det eftersom det bara är en hårfärg jag inte gillar. Man kan ju tycka om människan ändå . Hårfärgen är alltså ingen som helst betydelse för vad jag tycker om människan.

Jag ville bara kolla om vi menar samma sak när vi tolkar dessa meningar eftersom det så lätt uppstår missförstånd när man skriver.

Förresten så tycker jag att rött hår är snyggt 000.gif

Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 23:07) *
Att jag svarar nu är för att jag har en känsla av att vi har olika språkförståelser, ja det känns så iallafall på dina svar.
------------

Kan bero på att Clivia inte har svenska som modersmål. Kan kanske ställt till det lite i tidigare diskussioner. Det är lätt att missförstå varandra när inte språket "harmonierar" riktigt.
*Stintan*
CITAT (aq42 @ 22-01-2008, 23:16) *
Kan bero på att Clivia inte har svenska som modersmål. Kan kanske ställt till det lite i tidigare diskussioner. Det är lätt att missförstå varandra när inte språket "harmonierar" riktigt.

Ja det var en tanke som slog mig därav min fråga till henne. Det kan ju faktiskt vara bra att veta en sån sak när man diskuterar därför att det annars så lätt kan bli fel.
Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 23:30) *
Ja det var en tanke som slog mig därav min fråga till henne. Det kan ju faktiskt vara bra att veta en sån sak när man diskuterar därför att det annars så lätt kan bli fel.

Observera jag inte vet säkert, men jag anar/gissar att det är så.
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 22-01-2008, 22:51) *

Jag tyckte det var en rätt bra historia. Den väcker många tankar.

När det gäller diskriminering så är det ju en hel del saker som ska ändras för att en person ska bli anonym. Tex ska en del högskolor göra tentorna anonymiserade. Det har även pratats om att arbetsansöknigar ska bli anonymiserade.

O här på forumet är man ju anonym på så sätt att etnicitet, religion och sexuell läggning inte är något som måste berättas.

Jag/man kan dela åsikter om träning eller gödning med någon jag/man kanske inte hade valt att umgås med på fritiden pga av fördomar.

Just nu vet jag inte om jag höll mig till trådens ämne som handlar om debattklimat??
clivia
CITAT (Markus_H @ 22-01-2008, 22:59) *
Jag tycker inte man ska kommentera folks utseende negativt för man föds som man är och ögonfärg, hårfärg etc kan man inte göra mycket åt. Heder åt dig Clivia som tycker att det är dumt och oartigt att säga så. Men.....

Byt ut "rödhårig" mot tex homosexuell och säg att "homosexuella par inte kan vara en enhet". Det kan oxå framstå som oartigt att mena att vissa förhållanden inte är lika djupa som andra....

Nu vill jag inte starta bråk jag vill bara visa att det var uppenbart för dig att rödhåriga inte ska behöva höra negativa omdömen men även andra än rödhåriga kan ta illa vid sig.

Henrik, att säga "jag inte gillar homosexuella personer" och att säga, om jag minns rätt "homosexuella personer kan inte göra ett par, för att..." är stor skillnad. Förhållande är inte detsamma som par enligt mig, jag har förklarat hur jag menar. Men du kan ha en annan åsikt. Artighet är om någonting annat; även om mitt modersmål inte är svenska, tror jag att många saker har vi som människor gemensamma.

Jag är uppriktig mot dig och förväntar detsamma från din sida. Jag gillar inte hyckleri och skriver eller säger precis vad jag menar och känner djupt i mitt inre utan att förolämpa dig. För att jag inte känner dig, kan jag inte säga om jag tycker eller inte tycker om dig som person. Min ställning är neutral.Tack för förståelse.

MVH/clivia

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon