|
ingrid fuxwall
23-01-2008, 20:35
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 23-01-2008, 20:28)  Suck... Börjar bli less på Odla nu. Och jag som tyckte det var ett sån't härligt forum när jag började här.  Men "ankdam" var ju ganska kul  Odla kan fortsätta vara trevligt om man väljer bort vissa kategorier
Gossen Ruda
23-01-2008, 20:35
Med en Ruda som simmar nere i vattnet och ibland bits i fötterna för att retas. Glömde förut att kommentera huruvida jag snokar omkring utan att vara inloggad. Det är jag aldrig, utom när jag loggats ner av programmet. Ibland upptäcker jag inte det förrän jag skall skriva nånting.
Henrik_
23-01-2008, 20:36
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2008, 20:35)  Med en Ruda som simmar nere i vattnet och ibland bits i fötterna för att retas. Glömde förut att kommentera huruvida jag snokar omkring utan att vara inloggad. Det är jag aldrig, utom när jag loggats ner av programmet. Ibland upptäcker jag inte det förrän jag skall skriva nånting. Det finns fiskare här...
CITAT (mamamaggan @ 23-01-2008, 17:03)  . Också att ogilla är motsatsen till gilla , jämför t ex engelskans like - dislike . Annars har man haft en dålig lärare som inte har kunnat förklara på ett bra sätt. Väl utanför ämnet, gilla -ogilla är naturligtvis varandras motsater men det finns väl lägen mittemellan som kan sägas vara neutrala. Det finns massor med företeelser som jag inte gillar,men jag inte ogillar dem inte heller, antingen har jag inte tagit ställning eller förhåller jag mig helt neutral. Förstår därför inte riktigt vad du menar. Gita
mamamaggan
23-01-2008, 21:18
CITAT (Gita @ 23-01-2008, 20:51)  Väl utanför ämnet, gilla -ogilla är naturligtvis varandras motsater men det finns väl lägen mittemellan som kan sägas vara neutrala. Det finns massor med företeelser som jag inte gillar,men jag inte ogillar dem inte heller, antingen har jag inte tagit ställning eller förhåller jag mig helt neutral. Förstår därför inte riktigt vad du menar. Gita Att vara neutral är att inte säga varken att man gillar eller ogillar saker, att inte ta ställning för eller mot något. Om du säger att du inte gillar en sak så är du inte neutral , du har tagit ställning . Att inte gilla något är att ogilla detsamma. Men nu hamnade vi långt utanför vilket syfte mitt inlägg egentligen hade.
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2008, 20:13)  Najnaj, missade ett "dessutom" före lådlackandet. Insektslådorna har ett eget skåp.
Undrar vad Gunilla menar med oförskämt inlägg??????????????? blev lite nervös ett tag där...tänkte på alla steklar som snart kläcks och ska svärma
Anders zon 1
23-01-2008, 22:44
CITAT Faktiskt skönt att vara här ifrån ett tag, man får andra perspektiv på tillvaron. Ibland liknar detta mest en ankdamm med en massa snattrande fjäderfä och bland dom kanske en och annan Rödnäbbad böganka. (Tyvärr inte mina ord, knyckt från På spåret) Here we go again....
CITAT (mamamaggan @ 23-01-2008, 17:03)  Nej jag tycker inte att detta verkar vara bara språkförbistring. Oavsett vilket modersmål man har borde man , när man kan hantera ett annat språk så bra, inse vad det innebär att vara t ex neutral. Också att ogilla är motsatsen till gilla , jämför t ex engelskans like - dislike . Annars har man haft en dålig lärare som inte har kunnat förklara på ett bra sätt. Har ju inte en aning om vilket som är Clivias modersmål , h*n verkar för övrigt vara väldigt språkligt begåvad , men nog borde h*n förstå varför vi reagerar som vi gör. Annars går det ju bra att även från den sidan ta sig en funderare på varför det blir som det bir. Bra!  För vem ska få bestämma vilka symboler som är tillåtna ? ( Möjligtvis lagar ,förordningar och forumansvariga!) Om jag är "iron lady" kan jag väl inte vara H*N...  Jag är inte könsneutral, och det finns ännu inte könsneutrala äktenskap. Kan ni respektera åtminstone min sexuell lägning? Tack. MVH/clivia
CITAT (Flyguy @ 23-01-2008, 10:55)  En omdiskuterad sentens, Gossen. Egentligen betyder de här uttrycken samma sak, Du distanserar Dig från människor endast på grund av en egenskap hos dom. Den enda skillnaden på uttalande A och B är antalet personer man adresserar. I ett vidare perspektiv kan man väl säga att personangrepp på flera personer utifrån en egenskap kallas "Hets mot folkgrupp" och är inget som är "Ok" i min begreppsvärld åtminstone. Och Du Flaxss, lite färg piggar upp. Inte kan väl en regnbåge störa?  Egentligen betyder de här uttrycken samma sak, Du distanserar Dig från människor endast på grund av en egenskap hos dom. Hur kan du veta det? Känner du till honom?  MVH/clivia
CITAT (Kathy @ 23-01-2008, 11:24)   ogilla - neutral ställning - ogilla..... Har inte den här diskussionen nått gränsen mot absurdum nu?  Jaha, nästan som i verkligheten, menar du? MVH/clivia
CITAT (mamamaggan @ 23-01-2008, 11:38)  Nu har det uppstått lite förvirring i begreppen tror jag. Att inte gilla är detsamma som att ogilla och nästan hata. Att vara neutral är att inte ta ställning d v s inte göra/säga någonting alls. Alltså att inte dra sig undan , att inte kommentera o s v. Att inte utföra någon handling som kan tolkas som om man tar ställning för eller mot. Om du t ex ville vara neutral så hade du inte skrivit i den här tråden.
Nej man behöver inte gilla alla rödhåriga bara för att man gillar en rödhårig. Absolut inte! Men det är inte det som det här handlar om.
Vad det handlar om är att inte döma ut människor för en sak som inte har att göra med hur de är som människor. Det är diskriminering . För att kunna ogilla någon så måste man väl ha haft kontakt med den personen , fått veta hur den är och hur den tänker. Först då gör man sitt ställningstagande , alla människor måste väl få en chans ?
Hoppas du kan hålla med om att alla är olika . Alla kan ju inte tycka lika, det vet vi , men varför ska man vara fördömande mot en hel grupp bara på grund av till exempel deras hårfärg? Eller säga att alla rödhåriga kan inte älska varandra just på grund av att de är rödhåriga ?
oTänkm jag visste vilken ögonfärg du hade och sa att alla med den ögonfärgen får inte gå i skolan för det är bortkastad tid ? Hur skulle du känna det då? [Jag också hoppas att du kan hålla med mig att mänskligheten delar sig på män och kvinnor, som föder barn, ännu så länge. Om olikheter, ja, de kan diskuteras men jag är inte övertygat att de respekteras i Sverige. Alla måste ha körkort på symaskinen. Alla måste ha särskillt matte, för att det kan finnas någon som inte kan. Ja, bättre att sluta för att inte störa gettingbo. Meditationer om ögonfärg och hårfärg har ingen betydelse i detta sammanhang. Och ja, jag är inte fördömande mot någon grupp av människor... oTänkm jag visste vilken ögonfärg du hade och sa att alla med den ögonfärgen får inte gå i skolan för det är bortkastad tid ? Hur skulle du känna det då?Jag kan lära mig själv och måste undervisa mina barn åtminstone i matte så detta spelar inte någon roll för mig, men tyvärr är skolan obligatorisk. MVH/clivia
Alexander-VG-zon3
24-01-2008, 00:27
CITAT (Anders zon 1 @ 23-01-2008, 22:44)  Here we go again....  säger det samma undra vem av oss i ankdammen som är '' och bland dom kanske en och annan Rödnäbbad böganka''
Alexander-VG-zon3
24-01-2008, 00:33
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2008, 16:40)  Ibland liknar detta mest en ankdamm med en massa snattrande fjäderfä och bland dom kanske en och annan Rödnäbbad böganka. (Tyvärr inte mina ord, knyckt från På spåret) inte dina ord ?? vem skrev det då ? din vän tomten eller ?? , och ''tyvärr'' tyckte du också . så då hade du hoppas på att det va dina ord då . om du skrev tyvärr kvittar väl om det är ''knyckt'' ,, du skrev det och du lär dig aldrig . debattklimatet på odla borde du kanske själv fundera över också vad ska vi nu debattera om gossen ruda då ?? om ankorna i dammen kanske ,, pssst !! gossen ruda har du sett dom andra ankorna,, akta dig den rödnäbbade ankan bits  quack quack quack
Piccante
24-01-2008, 00:35
CITAT (flaxss @ 24-01-2008, 00:27)  säger det samma
undra vem av oss i ankdammen som är '' och bland dom kanske en och annan Rödnäbbad böganka'' Tycker iofs det är ett framsteg att Ruda erkänner att ankor kan vara bögar, då förekommer det ju i naturen  förlåt! skulle ju inte provocera men kom att tänka på en gammal tråd där homo-pingvinerna på Berlins zoo omnämndes.
Alexander-VG-zon3
24-01-2008, 00:37
CITAT (Markus_H @ 24-01-2008, 00:35)  Tycker iofs det är ett framsteg att Ruda erkänner att ankor kan vara bögar, då förekommer det ju i naturen  förlåt! skulle ju inte provocera men kom att tänka på en gammal tråd där homo-pingvinerna på Berlins zoo omnämndes. Klart det är ,, det ska vi ju fira  även gossen ruda har nu skrivit att det finns homosexuella ankor ,, quack quack quack
Gossen Ruda
24-01-2008, 08:25
Med risk för en del går igång igen. Ankdammsliknelsen tycker jag passar in tyvärr. Nån skriver ett inlägg, kanske helt oskyldigt eller inte så oskyldigt. Någon går igång och skriver ett elakt svar för h*n känner sig påhoppad. Motsvar kommer samtidigt som andra lägger sig i. Sen kommer ytterligare inlägg som kanske handlar om rätten att skriva inlägg om vissa saker eller något annat. Resultatet blir 3 sidor med många totalt meningslösa inlägg där dom flesta handlar om helt andra saker. Släng in en liten sten i en ankflock så ser ni liknelsen.
För dom som inte såg På spåret i lördags. För några år sen upptäcktes i Pildammsparken i Malmö i gravandshanne som betedde sig som en hona, höll ihop med en hanne mm. Eller om det kanske var en hona som hade en hanes fjäderdräkt. Denna ickehändelse fick stort genomslag i HBT-kretsar som ett bevis för att även homobeteenden finns i djurvärlden. Att det var 1 på ett antal miljoner var det ingen som brydde sig om. Naturen är inte ofelbar.
I lördagens På spåret slutade en av resorna just i Malmö. En av stadsfrågorna var sen just denna and, frågan gällde vilken art. Eftersom varken Pia Conde eller Thomas Pettersson visste det framkastade han förslaget om Rödnäbbad böganka. Kvicktänkt och roligt för dom flesta men knappast upprörande. Om man inte är en gravand kanske.
Aqvakul
24-01-2008, 08:32
På spåret är ett trevligt program och Thomas Pettersson är en kul typ. När komikern Thomas sa "rödnäbbad böganka" så var det ev lite småkul. Lösryckt ur sitt sammanhang är det faktiskt inte alls kul.
CITAT (mamamaggan @ 23-01-2008, 21:18)  Att vara neutral är att inte säga varken att man gillar eller ogillar saker, att inte ta ställning för eller mot något. Om du säger att du inte gillar en sak så är du inte neutral , du har tagit ställning . Att inte gilla något är att ogilla detsamma.
Men nu hamnade vi långt utanför vilket syfte mitt inlägg egentligen hade. Förstår förtfarande inte. Låt mig ta ett exempel; på frågan om jag gillar blodpudding svarar jag nej. Får då frågan om jag ogillar blodpudding och svarar också då nej.. Enligt ditt resonomang skulle jag ljuga i ett av mina svar. Sanningen är att jag inte är speciellt förtjust i blodpudding men tycker att det går att äta,alltså svarar jag ärligt på båda frågorna. Att man inte gillar en företeelse behöver absolut inte betyda att man ogillar densamma. Gita
*Stintan*
24-01-2008, 09:10
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 08:32)  På spåret är ett trevligt program och Thomas Pettersson är en kul typ. När komikern Thomas sa "rödnäbbad böganka" så var det ev lite småkul. Lösryckt ur sitt sammanhang är det faktiskt inte alls kul. Håller med. Antar att Gossen tyckte att han var fyndig när han skrev som han gjorde men i mina ögon såg det enbart fånigt ut. CITAT (Gita @ 24-01-2008, 08:40)  Förstår förtfarande inte. Låt mig ta ett exempel; på frågan om jag gillar blodpudding svarar jag nej. Får då frågan om jag ogillar blodpudding och svarar också då nej.. Enligt ditt resonomang skulle jag ljuga i ett av mina svar. Sanningen är att jag inte är speciellt förtjust i blodpudding men tycker att det går att äta,alltså svarar jag ärligt på båda frågorna. Att man inte gillar en företeelse behöver absolut inte betyda att man ogillar densamma. Gita Är du politiker Gita?
CITAT (Stintan43 @ 24-01-2008, 09:10)  Är du politiker Gita? Skulle det föreställa en komplimang??? Gita
*Stintan*
24-01-2008, 09:26
CITAT (Gita @ 24-01-2008, 09:13)  Skulle det föreställa en komplimang??? Gita  tyckte det fanns vissa likheter bara. (i ditt resonemang ovan ang gilla och ogilla)
CITAT (clivia @ 23-01-2008, 23:27)  Jaha, nästan som i verkligheten, menar du? MVH/clivia Nej, inte i min verklighet. Där förs betydligt mer meningsfulla diskussioner. Det är förmodligen därför som den här tråden är intressant som studieobjekt i människobeteende.
Alexander-VG-zon3
24-01-2008, 10:14
CITAT (Gossen Ruda @ 24-01-2008, 08:25)  Med risk för en del går igång igen. Ankdammsliknelsen tycker jag passar in tyvärr. Nån skriver ett inlägg, kanske helt oskyldigt eller inte så oskyldigt. Någon går igång och skriver ett elakt svar för h*n känner sig påhoppad. Motsvar kommer samtidigt som andra lägger sig i. Sen kommer ytterligare inlägg som kanske handlar om rätten att skriva inlägg om vissa saker eller något annat. Resultatet blir 3 sidor med många totalt meningslösa inlägg där dom flesta handlar om helt andra saker. Släng in en liten sten i en ankflock så ser ni liknelsen. kan du inte utveckla detta mer så att jag förstår vad du menar ?? jag har bestämt mig för att inte svar dig mer . kankse ett onödigt inlägg av mig må så vara . eller kankse jag är tvungen att svara igen men för tillfället är det så
Anders zon 1
24-01-2008, 11:36
Jag har hört att rödnäbbade bögankor har rudor som favoritföda.....
Aqvakul
24-01-2008, 11:39
CITAT (Anders zon 1 @ 24-01-2008, 11:36)  Jag har hört att rödnäbbade bögankor har rudor som favoritföda.....  hmm
Hannifer
24-01-2008, 14:16
CITAT (Gossen Ruda @ 24-01-2008, 08:25)  Med risk för en del går igång igen. Ankdammsliknelsen tycker jag passar in tyvärr. Gossen Ruda, om du nu ("tyvärr") tycker att folk på forumet beter sig som ankor, hur kommer det sig att du trots denna insikt startar två trådar med provokativt innehåll? Kanske trivs du i ankdammar med kvackande bögankor när allt kommer omkring?
Myosotis
24-01-2008, 18:29
CITAT (Hannifer @ 24-01-2008, 14:16)  Gossen Ruda, om du nu ("tyvärr") tycker att folk på forumet beter sig som ankor, hur kommer det sig att du trots denna insikt startar två trådar med provokativt innehåll? Kanske trivs du i ankdammar med kvackande bögankor när allt kommer omkring? 
kompostjord
27-01-2008, 00:22
Gossen, jag ser att du fått mängder med tipps på hur du skall vara och vad du skall säga samt hur du bör handla. Jag har själv fått många tipps här i avdelningen småprat. Bra och tack alla som vill hjälpa.
Gossen Ruda
27-01-2008, 09:40
Jo du kompostjord, det är otroligt vad mycket hjälpsamma och kloka människor det finns på forumet. Det finns tom en del som försöker varva in goda råd med personangrepp men det lyckas inte så bra, hatet lyser igenom. Det finns dock en lösning, på kontrollpanelen finns en länk som heter Ignorerade medlemmar. Där kan man lägga upp en lista med medlemmar vars inlägg man vill blockera och då blir det bara en vit ruta för dom inläggen. Där kan man lägga in dom som kommer med personangrepp, goda men ovälkomna råd och som är allmänt otrevliga. Bara själva åtgärden att lägga in dom där sänkte blodtrycket mot mera normala värden. Ett tips till dom som kanske inte gillar mig och mina åsikter, men betänk risken att inte ha något att klaga på.
kompostjord
27-01-2008, 10:04
Gossen och jag skall ut och fiska i eftermiddag, och ni får inte följa med.
*Stintan*
27-01-2008, 10:19
För att kunna fiska måste man vara bakom flötet.
Aqvakul
27-01-2008, 10:21
CITAT (Stintan43 @ 27-01-2008, 10:19)  För att kunna fiska måste man vara bakom flötet. 
kompostjord
27-01-2008, 10:46
Missade ni Gossens förslag? Så här ser era inlägg ut Du har valt att ignorera alla inlägg från: Stintan43. · Visa det här inlägget · Sluta ignorera Stintan43
Myosotis
27-01-2008, 10:49
CITAT (kompostjord @ 27-01-2008, 10:46)  Missade ni Gossens förslag? Så här ser era inlägg ut Du har valt att ignorera alla inlägg från: Stintan43. · Visa det här inlägget · Sluta ignorera Stintan43Jättebra funktion för dem som inte klarar andra åsikter än sina egna. Gita
Om ni inte har hunnit med att skratta förut idag kan ni få göra det nu Jag har suttit här och försökt att ta bort Stintan43 från en lista hon aldrig blivit placerad på
CITAT (Stintan43 @ 27-01-2008, 10:19)  För att kunna fiska måste man vara bakom flötet.  Lite humör skadar aldrig. Som jag ser det har ni egna erfarenheter. MVH/clivia
Aqvakul
27-01-2008, 11:12
CITAT (Gillan @ 27-01-2008, 11:09)  Om ni inte har hunnit med att skratta förut idag kan ni få göra det nu Jag har suttit här och försökt att ta bort Stintan43 från en lista hon aldrig blivit placerad på  Härligt med människor som kan skämta om sig själva - underlättar "debattklimatet"
*Stintan*
27-01-2008, 11:14
CITAT (kompostjord @ 27-01-2008, 10:46)  Missade ni Gossens förslag? Så här ser era inlägg ut Du har valt att ignorera alla inlägg från: Stintan43. · Visa det här inlägget · Sluta ignorera Stintan43Du verkar inte missat något trots att du tog till dig tipset av Gossen. Själv har jag lite svårt för att tycka illa om folk jag bara som hastigast stött på på ett forum. CITAT (Gillan @ 27-01-2008, 11:09)  Om ni inte har hunnit med att skratta förut idag kan ni få göra det nu Jag har suttit här och försökt att ta bort Stintan43 från en lista hon aldrig blivit placerad på 
kompostjord
27-01-2008, 11:30
Tack för era fina råd om hur ni förbättrar debatten.
*Stintan*
27-01-2008, 11:41
CITAT (clivia @ 27-01-2008, 11:11)  Lite humör skadar aldrig. Som jag ser det har ni egna erfarenheter. MVH/clivia Konstig slutledning
vindspel
27-01-2008, 12:34
Nu har jag segat mig igenom denna tråd och har varit noga med att INTE komma ihåg vem som skrivit vad. Jag orkar inte hålla reda på vem som tycker vad i denna och liknande trådar. Ser jag de namnen vars inlägg jag tycker mindre om så kommer jag bara vara irriterad när jag ser dem i annan annan trevlig tråd. Vad har det framkommit i denna tråd?????????????? 1. Finns många som älska att bråka här på forumet,....... ingen nyhet 2. Flaxx ska ha tillbaka sin signatur........undra hur viktigt det är i odlasynpunkt 3. "tramstrådat" deltar man i om man inte tillhör eliten på odla
Varför prata om homosexuella i förklädda ordalag som "rödhåriga"???? Blir det bättre? Tack och lov för ordass och nattuggletråden där man kan gå in och som tjuren Ferdinan "lukta på blommorna". Alltid "trevliga" folk. Nattuggletråden är ingen strikt tråd, man pratar om vad man vill och ingen bråkar så det berot inte på att den är strikt uppsatt som ordass. Så "tramstrådar" är bra. Men enligt min mening så är en tråd tramsiog när fol bråkar så man kan ju vända på det. Visst bråkas det i verkligheten men inte så här mycket. Som svar Till Gossen. Om alla hade sitt riktiga namn och en bild på sig så hade det inte bråkats så förfärligt tror jag. Här gömmer sig alla bakom datorn och ett nick.
Tack Gosssen ruda för tipset att man ta bort en persons inlägg....där slapp jag börja med blodtrycksmedicin. mvh Gunilla
skogstroll
27-01-2008, 12:44
jag har också Vindspel funderat över det där med att gömma sig bakom datorn. Om vi träffats på riktigt var det nog inte riktigt lika intressant att ifrågasätta varandra. Fattar inte varför man alls ska bråka när man har en sån härlig hobby som vi har
Alexander-VG-zon3
27-01-2008, 12:56
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2008, 09:40)  Jo du kompostjord, det är otroligt vad mycket hjälpsamma och kloka människor det finns på forumet. Det finns tom en del som försöker varva in goda råd med personangrepp men det lyckas inte så bra, hatet lyser igenom. Det finns dock en lösning, på kontrollpanelen finns en länk som heter Ignorerade medlemmar. Där kan man lägga upp en lista med medlemmar vars inlägg man vill blockera och då blir det bara en vit ruta för dom inläggen. Där kan man lägga in dom som kommer med personangrepp, goda men ovälkomna råd och som är allmänt otrevliga. Bara själva åtgärden att lägga in dom där sänkte blodtrycket mot mera normala värden. Ett tips till dom som kanske inte gillar mig och mina åsikter, men betänk risken att inte ha något att klaga på. jag har inte uppfattat några personangrepp på dig ( mer än det du själv skrev ) och jag tycker det är väldigt barnsligt med att ignorera medlemmar , det är faktiskt väldigt trögt ( skriver inte att du är trög ,men det är inte så smart att ignorerar medlemmar ) 1nu kan den medlemmen du ignorera skriva vad den vill om dig ( skit och bra saker ) som du inte kan se . 2att ignorera retar bara och det blir ännu mer tjafs CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 12:34)  2. Flaxx ska ha tillbaka sin signatur........undra hur viktigt det är i odlasynpunkt nu är det inte jag som har diskuterat min symbol ,, utan jag har enbart försvarat mig emot clivia och gossen ruda . sedan blev jag så trött på allt tjafs och blev väldigt sårad( av en medlem ) så jag tog veck den . men nu har jag tat tillbaka den efter att fått mycket respons tillbaka , för att många tycker jag ska ha den där , vilket jag själv vill egentligen ha och nej det har inget med odling att göra utan det är en personlig grej ( en väldigt viktig och betydelse full symbol ). och på odla är det ända stället där jag kan vara mig själv .
skogstroll
27-01-2008, 12:59
Klart man ska va sig själv!
Alexander-VG-zon3
27-01-2008, 13:01
CITAT (kompostjord @ 27-01-2008, 10:04)  Gossen och jag skall ut och fiska i eftermiddag, och ni får inte följa med. men vad trevligt att ni har blivit så bundna kompisar . tack och lov att jag inte får följa med ( tror inte jag kan tacka dig tillräckligt ) . du är en bra vän du kompostjord som låter mig stanna kvar på land
kompostjord
27-01-2008, 13:05
Tack flaxss, dina råd om att jag inte skall vara barnslig återkommer, tack tack. Det är ju en ide om hur förbättra debatt klimatet.
Aqvakul
27-01-2008, 13:07
CITAT (kompostjord @ 27-01-2008, 13:05)  Tack flaxss, dina råd om att jag inte skall vara barnslig återkommer, tack tack. Skulle inte du gå och fiska?
kompostjord
27-01-2008, 13:08
Och ag42 bidrar med sin psykologi, tack.
vindspel
27-01-2008, 13:09
[och nej det har inget med odling att göra utan det är en personlig grej ( en väldigt viktig och betydelse full symbol ). och på odla är det ända stället där jag kan vara mig själv . [/quote] Har inget emot din signatur och inte heller Gossens som jag tycker är rolig kontrast. Men sa det för att det var det enda som kommit fram av tråden. Bra att du tycker att du kan vara dig själv på odla och låt ingen ta bort det från dig. Jag kanske skulle ha en signatur där det står "troende och stolt" för det är många som inte tycker om att jag är det. Men det är bäst att låta bli för då hade det blivit ramaskri tror jag. Kanske det är jämförbart  Då kommer det väl ngn som har "ateist och stolt" som signatur?????? OBS! säger inte detta i en spydig ton utan är helt allvarlig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|