|
*Stintan*
27-01-2008, 13:28
CITAT (kompostjord @ 27-01-2008, 13:08)  Och ag42 bidrar med sin psykologi, tack. Kompostjord, har du akvarium? Ooooops glömde att han inte kan se mina inlägg
Blomstertanten
27-01-2008, 13:53
[attachment=12306:hink_o_spade.jpg]
herkules
27-01-2008, 13:53
CITAT (Stintan43 @ 27-01-2008, 13:28)  /../ Ooooops glömde att han inte kan se mina inlägg  tyvärr är det så att är man inte inloggad så ser man allas inlägg, även de man lagt till på sin ignorera-lista.
skogstroll
27-01-2008, 13:58
CITAT (Blomstertanten @ 27-01-2008, 13:53)  [attachment=12306:hink_o_spade.jpg]
Alexander-VG-zon3
27-01-2008, 14:22
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 13:09)  [och nej det har inget med odling att göra utan det är en personlig grej ( en väldigt viktig och betydelse full symbol ). och på odla är det ända stället där jag kan vara mig själv . Har inget emot din signatur och inte heller Gossens som jag tycker är rolig kontrast. Men sa det för att det var det enda som kommit fram av tråden. Bra att du tycker att du kan vara dig själv på odla och låt ingen ta bort det från dig. Jag kanske skulle ha en signatur där det står "troende och stolt" för det är många som inte tycker om att jag är det. Men det är bäst att låta bli för då hade det blivit ramaskri tror jag. Kanske det är jämförbart  Då kommer det väl ngn som har "ateist och stolt" som signatur?????? OBS! säger inte detta i en spydig ton utan är helt allvarlig. jag störs inte av det . CITAT (Blomstertanten @ 27-01-2008, 13:53)  [attachment=12306:hink_o_spade.jpg]
Debattklimat? Nej, den diskussionen tog nog slut redan på sidan 1. Jag tycker det mer liknar pingis - bollande syrliga kommentarer fram och tillbaka. Lägst vinner.
Alexander-VG-zon3
27-01-2008, 14:28
CITAT (kompostjord @ 27-01-2008, 13:05)  Tack flaxss, dina råd om att jag inte skall vara barnslig återkommer, tack tack. Det är ju en ide om hur förbättra debatt klimatet. jag skrev att ''dom'' som ignorera medlemmar med den funktionen är barnsliga . hur går det med fiskandet ?? får du upp någon havsruda ?
Gossen Ruda
27-01-2008, 17:32
Det gäller att vara inloggad så att forumet verkligen blockerar vissa inlägg och det var flera såna som blev det här efter mitt senaste inlägg.  Förklaring till varför jag valt att blockera vissa personer är att även jag har känslor. Jag kan bli upprörd och ledsen över påhopp vissa här gör. Det är lite märkligt att bara för att en del anser att dom har rätt och jag har fel är det fritt fram att skriva vad som helst om mig och även om andra. Visserligen borde man inte påverkas av sånt men det gör man och tyvärr påverkas även inläggen av det. När man har blivit personligt påhoppad med oförskämdheter, psykoanalyser och andra dumheter försämras automatiskt dom egna inläggen och det vill jag undvika i fortsättningen. Man sänker sig till samma nivå. Det är konstigt att en del tror att man kan kalla en annan utpekad människa för närmast idiot och sen förvänta sig att få ett vettigt svar tillbaka. Jag har nu varit i sommarstugan, grävt ett dike för att leda undan vatten från att dränka trädgården och sen har jag fortsatt med att röja en stig utefter järnvägen. Tycker det är dumt att i onödan promenera på spåret.
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2008, 17:32)  Det gäller att vara inloggad så att forumet verkligen blockerar vissa inlägg.....//......... Jag kände inte till den funktionen förrän du berättade om den, Rudan. Men....om man nu blockerar vissa medlemmar så ser man heller inte deras inlägg. Blir inte den aktuella tråden ganska osammanhängande då?
*Stintan*
27-01-2008, 17:50
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2008, 17:32)  Förklaring till varför jag valt att blockera vissa personer är att även jag har känslor. Jag kan bli upprörd och ledsen över påhopp vissa här gör. Det är lite märkligt att bara för att en del anser att dom har rätt och jag har fel är det fritt fram att skriva vad som helst om mig och även om andra. Visserligen borde man inte påverkas av sånt men det gör man och tyvärr påverkas även inläggen av det. När man har blivit personligt påhoppad med oförskämdheter, psykoanalyser och andra dumheter försämras automatiskt dom egna inläggen och det vill jag undvika i fortsättningen. Man sänker sig till samma nivå. Det är konstigt att en del tror att man kan kalla en annan utpekad människa för närmast idiot och sen förvänta sig att få ett vettigt svar tillbaka. Ovanstående tror jag gäller för de flesta här på forumet. Jag tycker att det var bra att du skrev detta inlägg. Tänk om du missar en ursäkt bara för att du blockerat.
Alexander-VG-zon3
27-01-2008, 17:54
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2008, 17:32)  Det gäller att vara inloggad så att forumet verkligen blockerar vissa inlägg och det var flera såna som blev det här efter mitt senaste inlägg.  Förklaring till varför jag valt att blockera vissa personer är att även jag har känslor. Jag kan bli upprörd och ledsen över påhopp vissa här gör. Det är lite märkligt att bara för att en del anser att dom har rätt och jag har fel är det fritt fram att skriva vad som helst om mig och även om andra. Visserligen borde man inte påverkas av sånt men det gör man och tyvärr påverkas även inläggen av det. När man har blivit personligt påhoppad med oförskämdheter, psykoanalyser och andra dumheter försämras automatiskt dom egna inläggen och det vill jag undvika i fortsättningen. Man sänker sig till samma nivå. Det är konstigt att en del tror att man kan kalla en annan utpekad människa för närmast idiot och sen förvänta sig att få ett vettigt svar tillbaka. Jag har nu varit i sommarstugan, grävt ett dike för att leda undan vatten från att dränka trädgården och sen har jag fortsatt med att röja en stig utefter järnvägen. Tycker det är dumt att i onödan promenera på spåret. jag kan bara inte förstå var du har blivit påhoppad ?? jag anser inte att du har fel och jag har inte kallat dig för idiot eller påhoppad dig med personagrepp . så berätta gärna för mig där någon har hoppat på dig med personligtangrepp eller varit på nåt annat vis dum mot dig ??
Myosotis
27-01-2008, 17:58
CITAT (Kathy @ 27-01-2008, 17:44)  Blir inte den aktuella tråden ganska osammanhängande då?  Ja men det kan ju bli jättekul! Gossen, kompostjord och clivia kan diskutera fiske medan vi andra pratar om rätten att vara sig själv.  Och Gossen! Ifall du läser det här: Det var ju för f-n du som var elak mot andra - är det då så konstigt att folk blir uppretade?! Men jag har inte heller sett något elakt inlägg mot dig. Så där, om du inte hade blockerat mig innan så har du fått anledning att göra det nu! Synd, då kan vi inte heller prata om insekter i naturavdelningen eller så, men det kan faktiskt inte hjälpas. Själv hade jag inte tänkt att blockera någons inlägg men jag kan kanske tänka mig att göra ett undantag för att slippa se din fåniga signatur. Ja, det var bara det jag skulle säga, nu kan du kila ut och leka med plastspannen och spaden. Eller gräva upp mask till fisket med den.
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2008, 17:32)  Förklaring till varför jag valt att blockera vissa personer är att även jag har känslor....//..... Varför ens nämna det? Det är väl bara att blockera och that's it - eller?
Dito Verde
27-01-2008, 18:12
Jag känner mig skyldig till ett påhopp av Gossen Ruda. Jag skrev att jag tolkade honom som inskränkt, rädd och svag. Det är ju ett ganska rejält påhopp. Men när jag läste Gossen Rudas ordval uppfattade jag honom som homofob. Jag tror verkligen att homofobi bottnar i okunskap och rädsla. Jag känner ju inte Gossen Ruda så jag vet ju inte om han är sådan. Men det var så jag uppfattade honom.
ängsvädd
27-01-2008, 18:21
Om man hoppar på en viss grupp i samhället och vill förvägra dem vissa mänskliga rättigheter så får man nog räkna med en del påhopp själv också.
Gossen Ruda
27-01-2008, 18:48
Några svar. Till MimmiH: Är det möjligen äktenskapet du menar så är jag tveksam till om det kan kallas för en mänsklig rättighet men det ämnet är väl sönderdiskuterat nu? Något hoppande vill jag dock inte kännas vid.
Dito Verde: Sätt inga stämplar på andra människor som du inte känner.
Myosotis: Du är inte blockerad, jag läser och förundras.
Stintan43: Om jag missar en ursäkt tar jag den smällen, det är dock inte troligt.
Kathy: Det blir lite osammanhängande men det står jag ut med.
Blockerade inlägg kan jag och vill jag inte kommentera.
Gay och stolt eller straight och stolt, ingen av begreppen är väl fel eller mer berättigat än det andra. Den ena har väl inte mer rätt än den andra att vara stolt. Vi har väl alla rätt att vara stolta över den vi är. Gita , kvinna 55+ och stolt.
ingrid fuxwall
27-01-2008, 21:57
Måste säga att jag blir så ledsen av denna typ av trådar. Det är dåligt väder/man har tråkigt och istället för att göra något "vettigare" sitter man framför datorn och bråkar med obekanta i skydd av sin anonymitet, säger saker som man inte skulle ha gjort öga mot öga och i slutändan är det ganska många som drar sig tillbaka och är sårade
ingrid
ängsvädd
27-01-2008, 22:09
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-01-2008, 21:57)  Måste säga att jag blir så ledsen av denna typ av trådar. Det är dåligt väder/man har tråkigt och istället för att göra något "vettigare" sitter man framför datorn och bråkar med obekanta i skydd av sin anonymitet, säger saker som man inte skulle ha gjort öga mot öga och i slutändan är det ganska många som drar sig tillbaka och är sårade
ingrid Tråkigt, men det bästa är att inte läsa sådana trådar i så fall.
Alexander-VG-zon3
27-01-2008, 22:29
och gossen ruda har väl antagligen blockat mig , väldigt barnsligt CITAT (Gita @ 27-01-2008, 21:09)  Gay och stolt eller straight och stolt, ingen av begreppen är väl fel eller mer berättigat än det andra. Den ena har väl inte mer rätt än den andra att vara stolt. Vi har väl alla rätt att vara stolta över den vi är. Gita , kvinna 55+ och stolt. men gossen ruda har det enbart för en orsakt ( som jag uppfattat det ) men jag har min av personliga orsaker dvs vad jag gått igenom livet och att jaga kan vara fri på odla m.m. ,, visst gossen ruda får gärna ha det så med sin signatur ,, gärna för min del . men när jag sedan frågade varför han hade den där så gav han mig ett personangrepp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|