Full version: melodifestivalen
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Berith
Deltävling två ikväll. tummenupp.gif

Jag har inte hört dagens bidrag än (vet inte om dom spelas upp på em i radion i år också, så man kan börja rösta tidigt?) men jag tror ändå att Carola och Andreas J vinner och går direkt till finalen. Jag tror också att Ola blir tvåa, också direkt till finalen. Sanna N och bröderna Rongedahl går till Andra chansen och övriga glöms bort totalt.

Om inte Carola och Andreas vinner ikväll blir det en lika stor skandal som om... som om.... Som om Knugen skulle moona på Råsunda! Jag vill inte att det ska bli så, men nåt annat vore otroligt. Och många småtjejer röstar nog på Ola, så han klarar sej säkert. Sen är ju Sanna N känd sen tidigare, vilket är till hennes fördel. Och bröderna Rongedahl blev ju populära när dom var med i TV förut. yes.gif
Christer i Falköping
Har inte heller hört låtarna, men det skall visst sändas på radion har jag hört. Visst kommer Carola och Andreas vinna, det är jag helt säker på. Hoppas bara att det är en bra låt också.
Christer.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-02-2008, 15:50) *

Jag har inte hört dagens bidrag än (vet inte om dom spelas upp på em i radion i år också, så man kan börja rösta tidigt?) men jag tror ändå att Carola och Andreas J vinner och går direkt till finalen. Jag tror också att Ola blir tvåa, också direkt till finalen. Sanna N och bröderna Rongedahl går till Andra chansen och övriga glöms bort totalt.

Om inte Carola och Andreas vinner ikväll blir det en lika stor skandal som om... som om.... Som om Knugen skulle moona på Råsunda! Jag vill inte att det ska bli så, men nåt annat vore otroligt. Och många småtjejer röstar nog på Ola, så han klarar sej säkert. Sen är ju Sanna N känd sen tidigare, vilket är till hennes fördel. Och bröderna Rongedahl blev ju populära när dom var med i TV förut. yes.gif

Låter som ett högst rimligt tips! För spänningens skull så får man kanske hoppas att det inte är så förutsägbart.
Kommer inte att titta, står bara inte ut med Carola!!
cato
Vad tycker ni om programledaren?
Jag tycker att han är vedervärdig. Retar mig hela tiden på honom.
Han fördärvar hela programmet.

mamamaggan
CITAT (aq42 @ 16-02-2008, 15:53) *
Låter som ett högst rimligt tips! För spänningens skull så får man kanske hoppas att det inte är så förutsägbart.
Kommer inte att titta, står bara inte ut med Carola!!

Då är vi fler då ?

När våra barn var små brukade jag säga att så fula ord som C***** fick de inte säga !
Bilbo i Trollbäcken
Så tråkigt att Carola är med i år igen. Vi vet alla att hon kommer att vinna så spänningsmomentet är helt borta. Sverige kommer skicka Carola igen till festivalen som om hon inte varit där tillräckligt.

Inget ont om Carola men ska inte melodifestivalen kunna introducera lite nya tallanger och ge dem möjligheter?

Jag är 100% säker på att Carola går vidare ikväll och utan att ha hört alla låtarna 98% säker på att hon även tar hem finalplatsen.

Så mycket för spänningen. Blääääääh. :-( Carola Go home :-)
Berith
Jag tror att Carola är med i år igen för att Andreas J ville vinna efter att ha kommit trea första året, och tvåa ifjol. Enda chansen för honom att komma etta var nog om han kunde få med Carola.

Hoppas! Hoppas! Hoppas! att röstarna inte är så förutsägbara så A & C går hela vägen utan att behöva kämpa för det. angry.gif
Gossen Ruda
Sanna Nielsen och Andra generationen bra, Lindh och Schöld dåliga och resten i ett suddigt mittläge. Min mening.
Anma
Jag säger bara Sanna Nielsen, hon sopade golvet med ALLA inkulsive Carola och Andreas...
Pirum
Alltså, nu ska jag dra till med en klyscha som heter duga: Det här var sämsta melodifestivalen någonsin. Och Carola såg väldigt stel ut, vilket visserligen matchade hennes okända medsångare. Märkligt många som sjöng helt falskt också, de kämpade verkligen mot tonerna istället för att arbeta med dem.
Lady Hamilton
Ja eftersom varken Christer Sjögren eller Tommy Nilsson är med i denna del final så måste jag ha andra favoriter g.gif
Det får då bli Alexander Schöld och Carola &Andreas Sanna var inte heller dålig men hon ville inte "räcka" ända fram...............
Monaxe
Carola vinner hela skiten, hon behöver inte ens sjunga, folk tokröstar på henne ändå. Fattar inte varför? crazy.gif Hon retar bara gallfeber på en. Ingen ide att ens titta på eländet, utgången är ju ändå given...
Netha
Hoppas att Sanna Nielsen går direkt till globen,
sedan kan väl också Andra generationen med sin tivolilåt följa med ...
det blir liksom lite balans då. Ung ...gammal. Ung ... gammal.

Carola kom inte direkt till final. bravo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Christer i Falköping
Får nog säga att jag är nöjd med resultaten ikväll. Fast det var fasligt vad falskt alla sjöng, utom just Carola och Andreas. Jag har ju inte tv, så det lät hemskt ibland.
Christer.
Aqvakul
CITAT (Monica i Kungälv @ 16-02-2008, 21:04) *
Carola vinner hela skiten, hon behöver inte ens sjunga, folk tokröstar på henne ändå. Fattar inte varför? crazy.gif Hon retar bara gallfeber på en. Ingen ide att ens titta på eländet, utgången är ju ändå given...

Så känner jag oxå, tittade inte!
mamamaggan
CITAT (aq42 @ 16-02-2008, 21:36) *
Så känner jag oxå, tittade inte!

Brukar kolla när hela biddevitten är klar och man vet vilken låt och artist som ska representera Sverige.
Boxer
yahoo.gif Rätta låtar vann!

Kebabpizzan kom som en sur uppstötning sick.gif

Netha
Jag tittar inte heller ... bara lyssnar, fastän teven står på ca tre meter från där jag sitter.

Visst hördes många falska toner ... men att Rångedals skulle gå till final ... det hade jag inte ens i min vildaste fantasi
kunnat tro.
De lät ju som två kastrat. ohmy.gif thumbdown.gif
cato
Helt rätt att Sanna vann över Carola och Andreas!
Sen kunde ju Ola gå direkt till Globen i stället för Rångedalarna.
Farbror Blå
Haha, Ola har ingen riktig röst, han sjunger bra och är snygg, men röstresurser behövs. Som Pontare, Nilsson, Jill johnson, eller Rongedals
Sen är de ju såå charmiga också=)
Alexander-VG-zon3
lika dåligt som förra gången . sleep.gif
storm
Jaa ?? vad ska man säga .suck SUCK!
Betty
CITAT (Berith @ 16-02-2008, 15:50) *

Bra gissat - fast det blev tvärt om! Jag tyckte att Sanna var bäst ikväll, ja bäst av alla deltagarna öht hittills faktiskt. biggrin.gif
Kjellepelle
Det var nog lite nyttigt för Carola att inte gå direkt till Globen. Man kan inte alltid åka på en räkmacka.
Det hjälpte inte att ha en frissa från Amerika.
LadyG
*fnissar*

Så många som trodde Andreas & Carola skulle gå vidare direkt till final - så många som hade fel smile.gif

Där ser man.

Tycker dock inte att totalvinnaren fanns i det här fältet. Heller. Än har jag inte hört någon låt som låter som att den skulle kunna bli en ny Waterloo. Sådan klass har inte Melodifestivalen visat på år och dag.

Edit: stavning
Gunill@
CITAT (Anma @ 16-02-2008, 20:51) *
Jag säger bara Sanna Nielsen, hon sopade golvet med ALLA inkulsive Carola och Andreas...

Sanna Nielsen thanks.gif för att den låten gick vidare, resten sleeping.gif jag mej igenom...zzz

//Gunilla
gunvor
CITAT (Kjellepelle @ 16-02-2008, 23:08) *
Det var nog lite nyttigt för Carola att inte gå direkt till Globen. Man kan inte alltid åka på en räkmacka.
Det hjälpte inte att ha en frissa från Amerika.

Va? Tyckte väl hon såg konstig ut på huvudet!
Gossen Ruda
Kan man kalla det för en gudomlig rättvisa att inte Carola med bihang gick vidare direkt till final? devil.gif Det var ljusår från Främlings-klass. Förutom allt man kan klaga på hos personen Carola, vilket egentligen inte hör hemma i Melodifestivalen, så är det speciellt en sak jag retar mig på hos sångerskan Carola. Hon vill gärna sjunga med vibrato ibland men till skillnad från "riktiga" sångare som fixar det med bukmusklerna eller kanske tungan så gör hon det med hakan vilket ser väldigt illa ut. Efter 25 år i branschen borde hon läst sig det rätta sättet eller att låta bli.
Berith
CITAT (Betty @ 16-02-2008, 22:54) *
Bra gissat - fast det blev tvärt om! Jag tyckte att Sanna var bäst ikväll, ja bäst av alla deltagarna öht hittills faktiskt. biggrin.gif

Ja jämrars så det kan bli. biggrin.gif

Hurra och jippppiii! för att Carola & Andreas inte tog sej till finalen direkt. Det finns ännu hopp om att dom inte är en av dom två som går vidare från Andra chansen.

Sanna N var (nog kanske eventuellt) bäst, trots att det var nåt mellan henne och låten som inte stämde riktigt... g.gif Kan inte sätta fingret på vad det var, kanske skulle låten passat nån annan röst bättre? En som inte är så vass och "högljudd"? Hon skulle behöva träna på att sjunga lite mjukare, tösen. yes.gif

Bra att Ola gick vidare till Andra chansen, tror att han kan ha en (liten men ändock) chans att gå vidare därifrån. Och gör han inte det så säljer han iaf skivor.

Och Rongedahls.... Ja vad ska man säga? Det var inte vad jag hade väntat mej, inte att dom skulle sjunga i falsett. Dom lägger sej nog på näst sista plats i finalen, strax över Christer Sjögren.

Resten var ju bara för bedrövliga. Man skulle kunna tro att Christer Björkman plockat ut deltagarna själv. Neej, håller med om att årets kvalitet ligger långt under vad musiksverige kan prestera.

Bäst igår - utom tävlan - var Björn G när han skulle flyga med den där studiomannen! giggle.gif
sqrulan
tummenupp.gif Jag tyckte om Sanna N låt den var riktigt bra och hon sjunger lika bra som en världsstjärna.Men vem är det som bestämmer vilka som ska tävla det kan man verkligen undra?Artister som man aldrig hört talas om,kebabpizza och en massa knäppa låtar!?Är detta verkligen vad sverige har att erbjuda?! giggle.gif
Boxer
Jag tycker det är synd att Andreas Johnsson slog sig ihop med Carola. Hon har alltid så pompösa låtar i melodifestivalsammanhang och Andreas försvinner när Carola tutar på. För övrigt sjöng hon bättre förr.
Aqvakul
CITAT (Boxer @ 17-02-2008, 09:22) *
Jag tycker det är synd att Andreas Johnsson slog sig ihop med Carola. Hon har alltid så pompösa låtar i melodifestivalsammanhang och Andreas försvinner när Carola tutar på. För övrigt sjöng hon bättre förr.

Yapp! tummenupp.gif
sobbe
Rätt låt vann. Och visst sjöng Carola bättre förr. Kul att komma till jobbet i morgon, en av dom som varit med och tagit fram låtarna finns där, och trodde stenhårt att Carola/Andreas skulle vinna. Tror tom att Andreas hade gjort låten bättre utan Carola.
Krolliljan
Tror jag ska sticka ut hakan lite. shy.gif
Jag hoppas på Carola och Andreas. Jag tycker tyvärr att deras framträdande verkade lite nervöst och överladdat.
Deras röster passar dock bra ihop och låten är jättebra, tycker jag

Jag röstade inte. Jag var säker på att de skulle gå vidare så det blev inte av. Undrar om fler kanske gjorde som jag. g.gif
Bilbo i Trollbäcken
Jag blev så glad att Sanna Nielsen vann! Hon är en stor artist och hennes röst är ljusår bättre än Carolas. Jag var en av dem som skrev här på bloggen att jag var 100% säker på att Carola och Andreas skulle vidare så, ok, jag hade lyckligtvis fel.

De där tvilling brorsornas låt var så bra att jag spontant började jazza runt på golvet, kunde inte sitta still. Mina hundar och min sambo trodde jag blivit galen. Låten är så bra tycker jag men i denna cyniska värld där utseende är allt tror jag inte den har en stor chans med brorsorna även om de var charmiga och roliga.

Jag är mest glad för Sanna! Hoppas hon tar sig ändra fram och vinner!

Jo, Carolas utseende.....vad har hänt? Hon var inte så strålande vacker som när hon gjorde Evighet för några år sedan. Dags byta ut sin stylist och frisör kanske...
Sailor Pluto
Jag blev alldeles stum igår när jag tittade. Både av förvåning och beundran! Sanna Nielsen var helt underbar, väldigt bra att hon gick direkt till final. Rongedal gav mig lite The Darkness-vibbar (kanske för att de sjöng i falsett...) och var allmänt uppfriskande wub.gif .

Carola och Andreas låt var inte alls vad jag förväntade mig... Inte konstigt att de behöver ta sig igenom Andra chansen för att komma till final.

Ola måste ha gjort plagiat, är bombsäker på att jag har hört låten förr g.gif !

Nicole sjöng falskt, kanske hade det funkat bättre om hon sjöng på ryska?

Markus Schöld försökte se ut som Ville Valo ( wub.gif ) men det räckte inte. Låten var lite klatschig fast inte riktigt bra.

Lasse Lindhs låt var ganska tråkig.

Andra generationen gör mig mållös.

Boxer
CITAT (Bilbo i Trollbäcken @ 17-02-2008, 10:11) *
De där tvilling brorsornas låt var så bra att jag spontant började jazza runt på golvet, kunde inte sitta still. Mina hundar och min sambo trodde jag blivit galen. Låten är så bra tycker jag men i denna cyniska värld där utseende är allt tror jag inte den har en stor chans med brorsorna även om de var charmiga och roliga.

Refränger borrade sig in i fontanellerna på mig. tummenupp.gif
Felicia
Jag tycker Sanna N var rätt så bra.
Ola var skapligt bra också.
Andreas och Carola.. ja, vad ska man säga, låten hade varit klart mycket bättre med bara Andreas, men Carola thumbdown.gif
Och så dom där bröderna, tycker det låter som en plagiat av Mika (Grace Kelly) och då är det ju trist no.gif
Resterande var så dåligt så man somnade nästan..
Gossen Ruda
Dom flesta här tycks vara ganska eniga om att Sanna var bäst, tom gamla sura gubben Rudan. Men det verkliga bottennappet enligt min mening är faktiskt tjejen som tar emot artisterna efteråt. Lite väl spacklad för min smak men rösten, rösten!!! En personifiering av svårmodet; nämen usch, här kommer en artist till...
Pirum
Tror hon ska vara lite cool och ironisk, eller nåt. Jag orkar inte riktigt lyssna på 10-sekunders framstressade "intervjuer". Den tjejen är för övrigt mest känd för att ha blottat sig på allmän plats och därefter fått sparken från en annan TV-kanal. Jag är förvånad att SVT anställer henne, menmen, hon kanske har dolda talanger också.
coelogyne
CITAT (krellus @ 11-02-2008, 12:45) *
Christer Sjögrens låt var ju ett stort skämt... Trodde först att det var på skämt.

tummenupp.gif

Snacka om tillbaks till 70-talet.

Hela första deltävlingen förutom Amy Diamond var tragisk.
Och andra började i samma anda.....
Sen kom Tvillingarna och skånskan, det lättade upp betydligt. Rätt låtar gick vidare.

Tyckte att "Androla" var en besvikelse och helt rätt att de hamnade i 2:a chansen.
katah
Härligt jag kommer att blanda i soppan NU !

Christer Sjögrens LÅT fruktansvärd, han verkar vara ok.
Amy förväntade jag mig mer av faktiskt, låten var inget vidare, men hon var finaltippad av mig.
Resten av första omgången har jag glömt ...

Andra omgången. Rångedalars var suveräna, rolig medryckande låt, skojig uppträdande och bra stämsång och roliga accorder !
ToppenLÅT klart min vinnarfavorit , och det ska mycket till innan någon knuffar denna låt från första platsen !
Sannas LÅT var vacker och var bättre vid andra lyssnadet, den kan stiga uppåt av just den anledningen att den verkar bli bättre och bättre ju mer man hör det !

Jag hade stora förväntningar för Carola& Andreas duot, men redan när jag såg Carolas klänning ,blev jag illamående och när det aldrig hände något i sången så insåg att att det var kört för dom !

Jag är så glad att rätta låtar gick vidare direkt och att dessa " stora " artister inte kan ta för givet att de ska bara komma och vinna med en " blaha-låt"
Netha
Synd iaf att Carola ska komma hit till Andra chansen ... vet att många som köpt biljetter
drabbades av illamående igår kväll.sad.gif sick.gif
Krolliljan
Vaknade idag och hade "One Love" i huvudet. Sökte på You tube och där var den. Jag gillar denna låten yes.gif tummenupp.gif .
(Hittade också Carolas och Andreas framförande på idrottsgalan.)
krellus
CITAT (katah @ 17-02-2008, 21:32) *
Härligt jag kommer att blanda i soppan NU !

Christer Sjögrens LÅT fruktansvärd
Min kommentar: JA

Amy förväntade jag mig mer av faktiskt, låten var inget vidare, men hon var finaltippad av mig.
Min kommentar: Håller med. Förväntade mig en bättre låt

Sannas låt gav mig gåshud... kan vinna...
Tezzla
CITAT (Krolliljan @ 20-02-2008, 07:27) *
Vaknade idag och hade "One Love" i huvudet. Sökte på You tube och där var den. Jag gillar denna låten yes.gif tummenupp.gif .
(Hittade också Carolas och Andreas framförande på idrottsgalan.)

Ja, "One love" växer ju mer man lyssnar på den. Det är definitivt inte en "omedelbar" låt vilket säkert var anledningen till att den inte gick vidare direkt.
krellus
CITAT (Tezzla @ 20-02-2008, 10:10) *
Ja, "One love" växer ju mer man lyssnar på den. Det är definitivt inte en "omedelbar" låt vilket säkert var anledningen till att den inte gick vidare direkt.

Deras framträndande var ju bra men låten var ingen superhöjdare tycker jag.
Tezzla
CITAT (krellus @ 20-02-2008, 10:35) *
Deras framträndande var ju bra men låten var ingen superhöjdare tycker jag.

Jag tycker inte deras framträdande var så superbra faktiskt... De borde improvisera mindre, tror jag.
Hannifer
Ja, apropå Sjögren, så kan man verkligen börja undra vad som är allvar och vad som är skämt när det gäller Melodifestivalens bidrag. rolleyes.gif Men kanske är det så enkelt att svenska folket uppskattar humor?

Möjligen skulle låten "Jag vill bli din flickvän", framförd av Ladyshave, kunna ta sig till globen, om Claes Eriksson varit modig nog att anmäla den till MF? jag menar, texten är minst lika intelligent som årets genomsnittsbidrag hittills, och refrängen är svängig, eller vad tycker ni? tongue.gif http://www.youtube.com/watch?v=UdlsKCL_WiE
Ravensburg

Jan Rippe är en babe.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon