Full version: melodifestivalen
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Aqvakul
CITAT (Sailor Pluto @ 10-02-2008, 09:40) *
Hmph, jag blev faktiskt lite besviken igår sleep.gif . Jag gillade Amy Diamond och och Sussie Tapper (hon menade verkligen vad hon sjöng) och den halvnakna killen i Poodles, men inget mer! Det var ingen fart i låtarna direkt. Hoppas det blir bättre i nästa program smile.gif .

knappast troligt..... naughty.gif
Sailor Pluto
CITAT (aq42 @ 10-02-2008, 10:01) *
knappast troligt..... naughty.gif

Nä, nu ska vi inte vara så pessimistiska flirting.gif . Det finns fortfarande hopp!
Gillan
CITAT (Berith @ 10-02-2008, 09:44) *
Och jag tror att folk helt enkelt okynnesröstade på CS. nono.gif

Hmm, det skulle ju kunna vara så också, att bara för att du och jag inte gillar honom, så finns det de som gör det naughty.gif . Tänk om vi alla tyckte lika ohmy.gif , vad tråkigt det skulle vara. Vad skulle vi då prata om unsure.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 10-02-2008, 10:10) *
Hmm, det skulle ju kunna vara så också, att bara för att du och jag inte gillar honom, så finns det de som gör det naughty.gif . Tänk om vi alla tyckte lika ohmy.gif , vad tråkigt det skulle vara. Vad skulle vi då prata om unsure.gif

biggrin.gif Ja jag ber inte om ursäkt för att jag inte tycker om Christer Sjögren. Sen får andra tycka vad dom vill om det.

Nej men allvarligt, jag tror att han "går hem i stugorna" med sin religiösa framtoning, inte hos ungdomar men hos dom äldre. Och nån måste ju ringt och röstat...?
Aqvakul
Varför väcker Christer Sjögren så mkt känslor?

På något sätt får jag dåliga vibrationer bara jag ser honom. Gillar inte dansband och tycker han ser ut som en dansbandsgigolo. Låten i går var heller inget vidare.

Men karln har ju en helt fantastisk sångröst. Det kan ingen ta ifrån honom...
Alba
Jag såg inte programmet men nu slänger jag ut en rad och tar risken att bli skjuten. naughty.gif

"Jag gillar Christer Sjögren".........puh så var det sagt.
Gillan
CITAT (Berith @ 10-02-2008, 10:16) *
biggrin.gif Ja jag ber inte om ursäkt för att jag inte tycker om Christer Sjögren. Sen får andra tycka vad dom vill om det.

Nej men allvarligt, jag tror att han "går hem i stugorna" med sin religiösa framtoning, inte hos ungdomar men hos dom äldre. Och nån måste ju ringt och röstat...?

Ja, det var garanterat inte jag i alla fall laugh.gif . Men liite synd är det allt att inte du gillar honom. Då hade det kunnat bli som med Tommy Nilsson förra året. Riktigt kul alltså laugh.gif . Tyvärr hittar jag inte den tråden, annars hade jag plockat fram den. Nu väntar jag bara på att h*n hittar hit i stället angel_not.gif

CITAT (Alba @ 10-02-2008, 10:26) *
Jag såg inte programmet men nu slänger jag ut en rad och tar risken att bli skjuten. naughty.gif

rotfl.gif Du är modig du Alba kompiskram.gif
Berith

Kan du inte förklara för mej vad som är bra med honom? Jag vill inte bli omvänd eller så (* fear.gif *) men jag vill gärna veta vad jag missat.
Hannifer
Jag tycker att alla delfinalens bidrag var ganska usla, men Sjögrens låt var ju så dålig att man trodde att det var ett skämt! slap.gif Särskilt när han tog i, så han blev röd i ansiktet önskade man sig till en annan plats, - bortom "Europe". tongue.gif
Alba
CITAT (Berith @ 10-02-2008, 10:40) *
Kan du inte förklara för mej vad som är bra med honom? Jag vill inte bli omvänd eller så (* fear.gif *) men jag vill gärna veta vad jag missat.

rösten....jag säger bara.... rösten skjut inte... skjut inte.... snälla

Sen tillhör ju jag en generation som växt upp med dansband........var på dans all ledig tid. Tänk när jag dansade till Flamingo mfl.
Drömmer....jag blir ung på nytt.
Aqvakul
CITAT (Alba @ 10-02-2008, 10:59) *

Sen tillhör ju jag en generation som växt upp med dansband........var på dans all ledig tid. Tänk när jag dansade till Flamingo mfl.

instämmer tummenupp.gif, jag skulle ge hur mkt som helst för den rösten...
Alba
Jag hörde intervju med Christer Sjögre i går på radion. Han sa själv....jag tror det är så här antingen älskar man mig eller så hatar man mig. Det finns ingen gråzon. Det stämmer nog tror jag.
Aqvakul
CITAT (Alba @ 10-02-2008, 11:03) *
Jag hörde intervju med Christer Sjögre i går på radion. Han sa själv....jag tror det är så här antingen älskar man mig eller så hatar man mig. Det finns ingen gråzon. Det stämmer nog tror jag.

vilket är märkligt - karln har ju alla förutsättningar att bli folkkär..... han lär vara "gud" i Norge...
clivia
CITAT (Berith @ 10-02-2008, 10:16) *

Då är mina ungar ett "litet" undantag dunno.gif ...

MVH/clivia
Aqvakul
CITAT (clivia @ 10-02-2008, 11:11) *
Då är mina ungar ett "litet" undantag dunno.gif ...

MVH/clivia

Ja, varför kan inte de unga gilla Christer, de verkar ju älska Lasse Berghagen! confused.gif
Berith
CITAT (Alba @ 10-02-2008, 10:59) *

biggrin.gif Jag skjuter inte. Försöker tänka mej bortom allt det där som jag inte gillar hos honom och bara ta fram hans röst. Joo... kanske... Han har ju onekligen en röst som passar till det han använder den till, dansbandsmusik och Elvis och religiöst. Jag har inte nåt emot dansbandsmusik, men jag letar inte upp sån musik på radion t.ex. Elvis var lite före min musiktid så det går bort för den skull. Och så religiöst.... rolleyes.gif det går bara "fetbort" hos mej, spelar ingen roll vem som sjunger.

Tänker tillbaka rösten till personen/artisten igen och då kommer allt det där fram, det där slippriga och egotrippade och skenheliga. Neej tack! innocent.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 10-02-2008, 11:35) *
Tänker tillbaka rösten till personen/artisten igen och då kommer allt det där fram, det där slippriga och egotrippade och skenheliga. Neej tack! innocent.gif

Kan hålla med om att han ser "slipprig", "egotrippad" och "skenhelig" ut. Men är han det? Det vet vi knappast något om, även om Lotta Engberg snackar skit om sitt ex i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Alltså bedömer vi CS på utseendet, vilket är ganska hemskt om man tänker efter.... thumbdown.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (sqrulan @ 10-02-2008, 08:44) *
thumbdown.gif Det var det sämsta jag har sett i melodifestival väg,man blir ju rädd!Nog har väl Sverige bättre att erbjuda än ett sådant uselt program,som dom tydligen spelat in på en byggarbetsplats!Den enda som var bra var humor killen(minns ej vad han hette),nä nog var det bättre förr alltid! flirting.gif

Isåfall såg du inte finlands melodifestival som var mellan 23-00. Tråkiga artister alla klädda i mörka kläder, deprimerande ointetsägande låtar (vart tog rocklåtarna vägen?), scenen såg ut att höra hemma i något litet folkets hus och Green room såg ut som korridoren på vårdcentralen här.
Monica i Nässjö
CITAT (Gillan @ 10-02-2008, 07:55) *
Tänk på att hon sjunger tillsammans med Andreas. Det skulle ju, hemska tanke, kunna vara en bra låt crying.gif

Och Tommy Nilsson var det ja rotfl.gif rotfl.gif . Det hade jag glömt ninja.gif . Har för mig att det var nån här som tyckte han var bäst devil.gif unsure.gif kiss.gif rotfl.gif rotfl.gif

Nu är det faktiskt så att jag älskar Tommy Nilsson wub.gif ! Så det så! Nej, det var inte jag som skrev förra året, men det kunde varit. Jag tyckte det var en toppenlåt!
I går tyckte jag faktiskt att han med balladen, han från Färöarna, vad det nu var han hette, att han var bäst. Så det kanske säger något om min musiksmak giggle.gif . Och Sjögren... håller med, han gör mig också illamåeende.
Aqvakul
CITAT (Monica i Nässjö @ 10-02-2008, 12:39) *
Nu är det faktiskt så att jag älskar Tommy Nilsson wub.gif ! Så det så! Nej, det var inte jag som skrev förra året, men det kunde varit. Jag tyckte det var en toppenlåt!
I går tyckte jag faktiskt att han med balladen, han från Färöarna, vad det nu var han hette, att han var bäst. Så det kanske säger något om min musiksmak giggle.gif . Och Sjögren... håller med, han gör mig också illamåeende.

Tyvärr, tycker att Tommy är ännu "slibbigare" än Christer! thumbdown.gif
Berith
CITAT (aq42 @ 10-02-2008, 11:42) *
Kan hålla med om att han ser "slipprig", "egotrippad" och "skenhelig" ut. Men är han det? Det vet vi knappast något om, även om Lotta Engberg snackar skit om sitt ex i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Alltså bedömer vi CS på utseendet, vilket är ganska hemskt om man tänker efter.... thumbdown.gif

Vet inte om han är slipprig, egotrippad eller skenhelig, men det är ju det intrycket han ger mej. Jag känner honom inte privat utan kan bara bedöma honom utifrån det han ger mej i TV och radio. Utifrån det så tycker jag att han är just slipprig, egotrippad och skenhelig. Jag går alltså inte på utseendet, om inte utseendet = framträdandet.

OBS att jag inte tog med tidningar, jag läser (nämligen) inte nåt om/med herr Sjögren. Därför har jag heller ingen aning om vad Lotta Engberg tycker om honom där, och jag har heller inte hört nån intervju med henne om honom.
Alba
Ja tänk så olika vi ser. Jag tycker CS är en naturliga och jordnära person.
"Slipprig, ekotrippad och skenhelig"-----jag förstår inte alls vad ni menar......jo jag förstår ju men kan inte se de delarna hos honom.
Gita
Det går bara inte att förklara. Visst har CS egentligen en fantastisk röst, men karln äcklar mig. Ta sen Carola, också en fantastisk röst och också hon egotrippad och divig, men henne bara älskar jag som artist, hon är proffs ut i fingerspetsarna och har en lyskraft på scenen som ingen annan.
Gita
Ewa L
Jag tänkte för en gång skull faktiskt titta på en sändning. Helt förutsättningslöst. Kollade öht inte vilka artister som skulle komma. När alla sjungit klart satt jag och gapade som en fågelholk.
sms'ade till en kompis: Om de här låtarna var de som gick vidare, hur i h-e lät då de som åkte ut från början?

Taxam att jag hade en avstängningsknapp. Kollade inte ens vilka som gick till vidare.

Får se om jag ger det någon mer chans. g.gif
pejori

då är vi två då..,. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 10-02-2008, 19:27) *
då är vi två då..,. tummenupp.gif

Det måste finnas massor som gillar honom, han har ju sålt miljontals med skivor... whist.gif
Felicia
CITAT (Ewa L @ 10-02-2008, 15:43) *
Jag tänkte för en gång skull faktiskt titta på en sändning. Helt förutsättningslöst. Kollade öht inte vilka artister som skulle komma. När alla sjungit klart satt jag och gapade som en fågelholk.
sms'ade till en kompis: Om de här låtarna var de som gick vidare, hur i h-e lät då de som åkte ut från början?

Taxam att jag hade en avstängningsknapp. Kollade inte ens vilka som gick till vidare.

Får se om jag ger det någon mer chans. g.gif

Här var det samma sak, min sambo och jag satt och tittade på varandra och skakade på våra huvuden efter varje låt. Och hur vi än funderade så kunde vi inte komma på en enda låt som vi skulle kunna rösta på. Det var för eländigt dåligt -fear-.gif
Hoppas verkligen att det blir bättre nästa helg för sämre än så här kan det knappast bli.
Synd bara att Carola ska sjunga med Andreas för han tycker jag är jätte-bra men Carola kan jag bara inte med, mår illa bara av att se henne sick.gif
pejori
CITAT (aq42 @ 10-02-2008, 19:37) *
Det måste finnas massor som gillar honom, han har ju sålt miljontals med skivor... whist.gif

precis...hans röst är gudabenådad... tummenupp.gif
avstår gärna hans religiösa sånger, men resten....MMMMM smiley_small_hug.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 10-02-2008, 19:40) *
precis...hans röst är gudabenådad... tummenupp.gif
avstår gärna hans religiösa sånger, men resten....MMMMM smiley_small_hug.gif

en del gör sig kanske bättre utan att vara i bild, jmf m Annica Lantz som kan vara hur kul som helst i radio, men i TV får jag spykänningar....
pejori
CITAT (aq42 @ 10-02-2008, 19:42) *
en del gör sig kanske bättre utan att vara i bild, jmf m Annica Lantz som kan vara hur kul som helst i radio, men i TV får jag spykänningar....

samma med carola...lyssnar gärna, men vill inte se henne... tummenupp.gif
tycker inte CS är nått att se, men lyssna på...ja tack tummenupp.gif
jösses snacka om "ståpäls" giggle.gif
pejori
som sagt...gjorde vebtest på expressen rotfl.gif

Du fick 10 rätt av 10 möjliga Grattis! Du kan din Christer du!

Aqvakul
CITAT (pejori @ 10-02-2008, 19:53) *
som sagt...gjorde vebtest på expressen rotfl.gif

Du fick 10 rätt av 10 möjliga Grattis! Du kan din Christer du!

Sveriges svar på Julio Iglesias?
Netha
Så klart har CS många fans .. jag har också gillat honom när han var i Vikingarna ...
sedan de gick isär har han mer o mer Corol(a)iserats m... ser ut som han tror att han är av Gud sänd
och den ende, vackraste osv osv (min personliga åsikt)

Visst lyssnar jag än ibland på gamla skivor med honom och med Vikingarna, och andra dansband...
har ju dansat till många av de stora kända banden när de gästat stan.
men jag klarar inte av att se CS i rutan ... då tittar jag bort. (maken störs inte av att se honom) tongue.gif
Piccante
Orkade inte läsa alla inlägg utan ögnade igen tråden lite snabbt. Tog ett tag innan jag fattade att "CS" stod för Christer Sjögren slap.gif jag tog för givet att det var Carola Sögaard med tanke på omdömena sick.gif Fast jag är ungefär lika *förtjust* i båda.

När jag såg melodifestivalen undrade jag om någon skulle rösta alls? Av 8 bidrag borde väl egentligen inget ha gått vidare.

Michael Michailoff var en besvikelse. Han var bra i Fame factory och kan ju sjunga men jag tyckte låten hade lite plagiatvarning över sig. lät som Andreas Johnsson.

CS och Amy Diamond kan jag inte med. CS låt var dessutom extremt töntig.
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 10-02-2008, 23:24) *
Orkade inte läsa alla inlägg utan ögnade igen tråden lite snabbt. Tog ett tag innan jag fattade att "CS" stod för Christer Sjögren slap.gif jag tog för givet att det var Carola Sögaard med tanke på omdömena sick.gif Fast jag är ungefär lika *förtjust* i båda.

När jag såg melodifestivalen undrade jag om någon skulle rösta alls? Av 8 bidrag borde väl egentligen inget ha gått vidare.

Michael Michailoff var en besvikelse. Han var bra i Fame factory och kan ju sjunga men jag tyckte låten hade lite plagiatvarning över sig. lät som Andreas Johnsson.

CS och Amy Diamond kan jag inte med. CS låt var dessutom extremt töntig.

Bra analys, instämmer i nästan allt! tummenupp.gif
Berith
CITAT (Alba @ 10-02-2008, 13:38) *
Ja tänk så olika vi ser. Jag tycker CS är en naturliga och jordnära person.
"Slipprig, ekotrippad och skenhelig"-----jag förstår inte alls vad ni menar......jo jag förstår ju men kan inte se de delarna hos honom.

Lånar lite av Nethas inlägg för det är precis så han framhäver sej: tummenupp.gif
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 20:50) *
---
ser ut som han tror att han är av Gud sänd
och den ende, vackraste osv osv (min personliga åsikt)
---

När min man var ung träffades de två i ett typiskt manligt sammanhang, och han uppfattade CS som väldigt snäll och alltid hjälpsam, och den uppfattningen har han fortfarande kvar, så skulle han ringt och röstat på nån i lördags så var det absolut på CS.

PS!!! Nu är CS och Amy D i TV-soffan i TV1. fear.gif
Gillan
CITAT (Monica i Nässjö @ 10-02-2008, 12:39) *

Hmm, jag känner mig nödgad att komma med ett par påpekande här. Först, jag vet mycket väl att det inte var du som skrev förra året eftersom jag vet vem det var ninja.gif (Jag trodde att h*n skulle ge sig till känna här, men tydligen inte santa.gif ). Sen, jag gillar också Tommy! Pronto tummenupp.gif . Sen skiljer sig våra meningar totalt. Låten han sjöng förra året var en av de sämsta han sjungit tycker jag tongue.gif laugh.gif . Som sagt var, smaken är som baken giggle.gif
Bee
Och jag missade hela eventet i lördags vi spelade in det dock och tänker titta ikväll. Nu har jag ju fått höra lite åsikter här så det skall bli spännande!

Förra året var ju en årgång med ovanligt många bra låtar ur olika genrer. Jag gillar fortfarande Ola Salo, Sonja Alding och framför allt: Sarah Dawn Finer. Hennes låt spelas fortfarande på radion och den är så bra! Sen var det nån kille som sjöng "Cara Mia", också en bra låt. Och Andreas Johnsson, mmmm....

Som sagt, förra året är svårslaget. Dom kan väl inte få fram så många bra låtar varje år.
Magdis
Jag orkar inte titta längre för det är så uuuuuutdraget nuförtiden och jag orkar inte bry mig. Jag kan lyssna på låtarna efteråt på CD istället om det är nån bra.
Aqvakul
[attachment=13201:Christer_Sjogren.jpg]

ett förbrytarregister? g.gif
krellus
Christer Sjögrens låt var ju ett stort skämt... Trodde först att det var på skämt.
Piccante
CITAT (krellus @ 11-02-2008, 12:45) *
Christer Sjögrens låt var ju ett stort skämt... Trodde först att det var på skämt.

När jag hörde den fick jag asociationer till Galenskaparna eller kanske Stefan o Krister, lät mer som ett buskisnummer.
Tezzla
CITAT (krellus @ 11-02-2008, 12:45) *

Och jag undrar fortfarande om det inte är det...

Fruktansvärd låt! Och Sjögrens alla klassiska gester -fear-.gif Knyta näven mot hjärtat, knyta näven i luften, luta huvudet på sniskan och le... Nä, usch. Otäckt!
Aqvakul
[attachment=13214:Christer.jpg] [attachment=13215:Christer1.jpg]

[attachment=13216:Christer2.jpg] [attachment=13217:Christer3.jpg]

En skål med godis,
för er som ínte kan få nog av Christer!
Tezzla

I want you, säger otäckingen. Burr, burr! -fear-.gif
Aqvakul
[attachment=13220:Christer2.jpg]

Skulle du köpa en begagnad bil
av den här mannen?
w00t.gif
AnnammA
CITAT (aq42 @ 11-02-2008, 16:52) *
[attachment=13220:Christer2.jpg]

Skulle du köpa en begagnad bil
av den här mannen?
w00t.gif

Under uppträdandet i lördags av Hylander/Bäckman, jag var på, häcklade Dan rätt så rejält med melodifestivalen och sade bl a
"tänka sig Christer Sjögren 61, med Amy 12- det är bedrövligt!" En bitsk liten man, herr Hylander. Men det var ett bra uppträde - bra ös, och "Anna- låten" blev spelad.Py Bäckman var verkligen cool coolgleam.gif(+skinnkeps) och dialogen dem emellan var rå men hjärtlig. Vi slapp melodifestivalen, ju... Hur gör vi nu nästa helg, månne? g.gif Beror i och för sig vilka som är med i uttagningen...
Anders zon 1
Extremt töntig tillställning med fantastiskt usla låtar denna gång enligt min mening! sick.gif Ingen borde ha fått gå vidare. Tycker att melodifestivalen blivit ett alldeles fantastiskt uppblåst spektakel som lovar mycket men som när det kommer till kritan mest bara är en massa luft (där påminner det en hel del om vissa kvällstidningar......). Men trots det så sitter man väl framför TV:n igen och tittar nästa helg och hoppas att det ska komma någon bra låt. Förra året tyckte jag faktiskt att det var flera helt ok låtar! Men i år har det som sagt börjat riktigt uselt. thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Anders zon 1 @ 11-02-2008, 17:22) *
Extremt töntig tillställning med fantastiskt usla låtar denna gång enligt min mening! sick.gif Ingen borde ha fått gå vidare. Tycker att melodifestivalen blivit ett alldeles fantastiskt uppblåst spektakel som lovar mycket men som när det kommer till kritan mest bara är en massa luft (där påminner det en hel del om vissa kvällstidningar......). Men trots det så sitter man väl framför TV:n igen och tittar nästa helg och hoppas att det ska komma någon bra låt. Förra året tyckte jag faktiskt att det var flera helt ok låtar! Men i år har det som sagt börjat riktigt uselt. thumbdown.gif

Vi är rörande överens! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon