|
Aqvakul
23-02-2008, 16:17
Faar inte in melodifestivalen haer nere....
CITAT (aq42 @ 23-02-2008, 16:17)  Faar inte in melodifestivalen haer nere....  Du missar inget... men lik förbenat sitter man där och glor ändå...  Ciczi
BWO ... klart godkänt Huskic ... jesses, vad var det där Upp och hoppa ... herreguuud vem väljer ut låtarna Therese ... det blir bara värre och värre Patrik Isaksson ... nej nej nej caracola ... voj, voj , får ont i öronen Ainbusk ... stänger öronen, annars somnar jag Eskobar ... puh Äntligen slut!
Gossen Ruda
23-02-2008, 20:55
Mitt omdöme:
BWO: Ok
Mickey: Snark
Frida: Nja
Therese: Ok
Patrik Isaksson: Ok
Caracola: Nej. Inte ett gäng superstilade småflickor till som marscherar runt i cirklar. Fast dom hade snygga ben.
Ainbusk: Ajaj, mina öron!!!
Eskobar.Nja.
Snöflinga
23-02-2008, 21:15
Stängde av innan det var slut  orkade bara inte med allt väsen, bredvidljud, fyrverkeri och andra effekter... Hur sjuttsingen skall det gå till att välja ut de två bästa när ingen var bra Gillar Kristian Luuk i vanliga fall som intervjuare men som programledare här är han ju så pinsam att jag skäms å'hans vägnar
kollar på eländet i pausen när björn gustavsson gör sin grej. han är ju för go
CITAT (tettan @ 23-02-2008, 22:20)  kollar på eländet i pausen när björn gustavsson gör sin grej. han är ju för go Han är absolut bäst i hela programmet! Hans hyllningssång till Carina Berg var ju bara oslagbar!
CITAT (Gossen Ruda @ 23-02-2008, 20:55)  Mitt omdöme:
BWO: Ok
Mickey: Snark
Frida: Nja
Therese: Ok
Patrik Isaksson: Ok
Caracola: Nej. Inte ett gäng superstilade småflickor till som marscherar runt i cirklar. Fast dom hade snygga ben.
Ainbusk: Ajaj, mina öron!!!
Eskobar.Nja. håller med till 100% med undantag av therese där blir det no no
sqrulan
24-02-2008, 02:16
 Japp,Björn Gustavsson är ju vinnaren i år,vilken kille han är!Så roligt att det kommer unga mäniskor med humor i Tv,n.  Att BWO vann var inget konstigt!
Bedrövlig omgång...  Det fanns ju inte ens fyra bidrag som kunde slåss om platserna till finalen/andra chansen. Att BWO gick vidare var nästan givet, dom är ju kända sen tidigare. Vilket iofs säger emot sej självt när det gäller Patrik Isaksson, som inte gick vidare trots att han är känd sen tidigare.... Resten var bara utfyllnad, den ena bedrövligare än den andra. Neej nu får dom skärpa till sej! Säger som sagts förut - Björn G är tävlingens behållning!
Alphaville
24-02-2008, 10:35
CITAT (Berith @ 24-02-2008, 08:27)  Bedrövlig omgång...  Säger som sagts förut - Björn G är tävlingens behållning!  Instämmer! Ingenting fastnade... Jag minns ingenting av bidragen.
*Stintan*
24-02-2008, 11:11
Kollade lite igår och jag blir både förundrad och förbannad på att Svt kan lägga ner en massa pengar på att visa sån skit. Det fanns ju inte en enda låt som som var värd att lyssna på och programledaren skulle behöva växa ur sparkbyxorna. Så erbarmligt dåligt!
Lyssnar lite på inspelade programmet som maken sitter och tittar på nu. BWO är ju bra som vanligt, säga vad man vill om Alexander Bard men skriva låtar kan han. Dottern fastnade för Patrik Isaksson, hon sitter och målar med vattenfärger och när hon hörde hans låt så utbrast hon: den här är bra! Den är skitbra!! Det andra jag hört hittills har varit blaj.
Jag lyssnade på radio igår kväll. Man får en helt annan uppfattning om låtarna när man inte ser allt spektakel. Programledaren i TV orkar jag inte med.
Första gången jag hörde BWO' s låt sa den mig inget alls. Andra gången ränkte jag...kanske inte så dum. Patrik Isakssons låt är inte heller dum men passar inte i detta sammanhang.
Melodifestival-låtar ska vara lite mer fart och fläkt för att nå ut.
Över huvud taget var det en dålig omgång tycker jag.
Hannifer
24-02-2008, 11:24
BWO var skitbra! Och Gustavssongrabben förstås.
Sailor Pluto
24-02-2008, 12:06
Inga kommentarer ...
Piccante
24-02-2008, 14:41
BWO helt ok, i klass med vad man kunde förvänta sig av dem. Operanumret? - hade inte Polen samma bidrag härom året??? lät som något man hört förut. Frida med någon?- Upp o hoppa, bara jag som tyckte att den påminde om fyra bugg och en coca cola? Grälla 80-tals färger och lite småtöntig låt. Patrik Isaksson- seeeg låt Eskobar- va i hela ***  de var ju bra förr, tyckte de lät skräp nu  Var sångaren ostämd elelr ljudet ovanligt dåligt? Tyckte det lät illa.
Eskobar gjorde mig så besviken. Det var något konstigt med hans sång.....lät ju rent av illa. Milsvida från "Someone New"med Heather Nova
Felicia
24-02-2008, 18:32
BWO tyckte jag var riktigt bra men resten.. usch så dåligt, man satt bara och tänkte att låten skulle ta slut nångång. Rent plågsamt att höra på
Jag orkade inte titta, men lyssnade lite sporadiskt. Var det Eskobar som sjängf så erbarmligt falskt?
BWO var den enda låt jag fastnade för, de andra minns jag inte alls.
Fast den där "komikern" gillar jag inte, han är ju genuint tråkig.
Gårdagens kvaltävling var den bästa av de tre hitintills. Åtminstone rent kvalitetsmässigt. Att BWO går vidare är självklart, en proffsig låt som låter stulen både här och där, lite ABBA, lite Lili & Sussie, lite annat, vad det verkar. I övrigt tyckte jag att operatjejen var bra, fattade jag rätt är hon även aktuell i My fair lady på Göteborgsoperan - i vilket fall som helst så kan den musikalen VERKLIGEN rekommenderas! Gå och se!
(Med "bästa" menar jag dock inte att det var bra...)
Tillägg : låten till Carina Berg var såklart bästa låten igår, undantaget det stympade medleyt, men inte heller jag tycker att Björn är så vidare värst kul annat än undantagsvis - men då kan han vara riktigt bra.
aanderss
25-02-2008, 20:42
Piccante
25-02-2008, 21:10
CITAT (aanderss @ 25-02-2008, 20:42)  näää de är väl inget vidare bra
CITAT (Berith @ 26-02-2008, 06:37)  Appselut!
Ja då var det lördag igen!  Nu j----mrars borde väl vinnaren komma, annars är det ju kört för i år. Också... Dagens startfält - tjaa, Perrelli borde ju vara given till finalen. Hon ligger visserligen bland dom översta på min gillarinteartister och går tvärbort!! men det spelar nog ingen roll här. Linda B tror jag (hoppas jag) också går till finalen. Hon har fått så många lovord i radion dom senaste dagarna så det borde ju vara en bra kombination låt/artist. Sen är det två kända artister till - Nordman och Strömstedt - och dom borde ju också ha stora chanser att gå vidare på kändisskapet men man vet ju aldrig... Sibel har också lovordats, kanske att hon fortfarande koms ihåg från Idol... Calaisa och Fronda har jag aldrig hört talas om tidigare.
Tja, jo, det är svårt på förhand. Kända artister får ofta problem om de ställer upp med låtar som är mycket svagare än deras tidigare. Perelli hade ju en vinnarlåt sist, folk kommer säkert att sitta i soffan och säga "men, det här var ju inte lika bra...inte bra alls faktiskt..." och så blir det inga röster. Inte heller tror jag att Charlotte kommer att få många extraröster för benen, etc, den här gången. Vi får se, vi får se. Hoppas vi får fram 1 låt åtminstone som man kan visa upp för resten av Europa utan att skämmas, förra året gick det ju åt skogen med den saken.
Piccante
01-03-2008, 12:09
CITAT (Pirum @ 01-03-2008, 10:06)  Tja, jo, det är svårt på förhand. Kända artister får ofta problem om de ställer upp med låtar som är mycket svagare än deras tidigare. Perelli hade ju en vinnarlåt sist, folk kommer säkert att sitta i soffan och säga "men, det här var ju inte lika bra...inte bra alls faktiskt..." och så blir det inga röster. Inte heller tror jag att Charlotte kommer att få många extraröster för benen, etc, den här gången. Vi får se, vi får se. Hoppas vi får fram 1 låt åtminstone som man kan visa upp för resten av Europa utan att skämmas, förra året gick det ju åt skogen med den saken. Charlotte har ju dessutom varit borta från melodifestivalen ganska länge, så det gäller verkligen att visa att hon är tillbaka på riktigt och vara minns lika bra som sist det begav sig. Annars kommer hon nog betraktas som bortglömd snart. Linda Bengtzing tycker jag är något av en wannabeCarola, kan inte riktigt med henne men hon kommer nog placeras ganska högt ändå.
En viktig fördel med att Charlotte medverkar i årets festival är att vi slipper henne i dom där programmen inför stora semifinalen.
Och tänk alla gånger hon sagt att hon inte ska ställa upp mer "för hon har ju vunnit alltihop en gång" och det går ju inte att slå. Pfhh! Jo jo... man är inte mer megastjärna än att man kan ändra sej.
jag hoppas att den söte björn är med ikväll oxå  , han har ju räddat de tidigare lördagskvällarna
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 13:01)  En viktig fördel med att Charlotte medverkar i årets festival är att vi slipper henne i dom där programmen inför stora semifinalen.
Och tänk alla gånger hon sagt att hon inte ska ställa upp mer "för hon har ju vunnit alltihop en gång" och det går ju inte att slå. Pfhh! Jo jo... man är inte mer megastjärna än att man kan ändra sej. Ja, karriären har väl gått i stå. Jag tror det gäller många "kändisar" som ställer upp här, de inser att de har svaga låtar men å andra sidan får de synas igen. Ok, såna som Carola har givetvis fortfarande en stor karriär, men många har ju helt klart sina största hits bakom sig.
CITAT (tettan @ 01-03-2008, 13:07)  jag hoppas att den söte björn är med ikväll oxå  , han har ju räddat de tidigare lördagskvällarna Och tycker du att det blir för lite av honom så finns det mer här: Länk
CITAT (Betty @ 01-03-2008, 17:18)  Och tycker du att det blir för lite av honom så finns det mer här: Länk  Tack för den länken! Har fnittrat en bra stund nu  och lyssnat på Carina Berg igen. Vilken romantisk text egentligen...!
Gossen Ruda
01-03-2008, 18:37
Läste i blaskan att Nordman skall bränna en häxa på scenen i kväll. Nu tar det sig sa gubben som hade eld i håret.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-03-2008, 18:37)  Läste i blaskan att Nordman skall bränna en häxa på scenen i kväll. Nu tar det sig sa gubben som hade eld i håret. lite synd att effekterna blir viktigare än bra musik.... gillar Nordmans röst annars
Klart bästa omgången! Niklas Strömstedt ... less efter första refrängen ... lät gammal på nåt vis Calaisa ... perfekt sovalåt ... orkar inte lyssna = stänger öronen Daniel Mitsogiannis ... riktigt bra ...går vidare Linda Bengtzing ... riktigt svängig ... går vidare Nordman ... medryckande ... går vidare Sibel ... gillar ... går vidare Fronda ... tja ... kan väl duga ... men inte ikväll Charlotte Perrelli ... är sååå less divan ... nej hon låter inte bra i mina öron men, om hon går vidare ... skicka henne då hit så slår hon ut Carola som jag absolut inte vill se i Globen Strax får vi se Björn Gustafsson
Gossen Ruda
01-03-2008, 20:52
Niklas: Skaplig
Calaisa: Bra men lite seg
Daniel: Bra låt men kvällens töntigaste höftvickningar
Linda: Inte dålig men för mycket av allting, musik, Linda, trummor mm.
Nordman: Nja. Lite för hes "sång" men melodin bra.
Sibel: Inte dålig, bra röst utom i vissa tonarter.
Fronda: Stön, dagispop skrev nån tidning och jag håller med
Charlotte: Bra
Fö bästa omgången enligt min enkla mening.
Orkar inte recensera alla låtar, men kan konstatera att det är jämnt idag, förutom Fronda som är helt chanslös. Han kämpade dessutom hårt för att missa alla toner, tyvärr var han mycket framgångsrik. Kända artister med lite halvsvaga låtar....tyckte dock Niklas och Nordman ändå överraskade med lite mindre slätstrukna låtar än befarat. Och Perelli är mindre Pirelli nu, om man säger som så.
Alexander-VG-zon3
01-03-2008, 21:00
dåligt å åter dåligt ,, lika dåligt som dom andra gångerna ,, nee nu ska jag sega framför tv5 å se AFV
Krolliljan
01-03-2008, 21:17
Sibel Men fortfarande One Love  För mig. Jag får ha batteriet laddat på telefonen på Andra chansen.
CITAT (Krolliljan @ 01-03-2008, 21:17)  Sibel Men fortfarande One Love  För mig. Jag får ha batteriet laddat på telefonen på Andra chansen.  ja, det är den enda av låtarna som håller att lyssna mer än en gång. Nåja, kanske Perrelli också Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 01-03-2008, 20:52)  Niklas: Skaplig
Calaisa: Bra men lite seg
Daniel: Bra låt men kvällens töntigaste höftvickningar
Linda: Inte dålig men för mycket av allting, musik, Linda, trummor mm.
Nordman: Nja. Lite för hes "sång" men melodin bra.
Sibel: Inte dålig, bra röst utom i vissa tonarter.
Fronda: Stön, dagispop skrev nån tidning och jag håller med
Charlotte: Bra
Fö bästa omgången enligt min enkla mening. Håller med dig hela vägen! Hade faktiskt hoppats att Strömstedt (orkar bara inte med Bengtzing) och Perelli skulle gått direkt till final, men tror egentligen inte att någon av dem har en chans internationellt, alldeles för "typiskt svenska" schlagerfestivallåtar...
Ett ganska bra gäng som kommer hit till helgen. Ola. Caracola.Thérèse. Suzzie Tapper. Carola Häggkvist & Andreas Johnsson. Nordman. Sibel. E-Type & Poodles Jag håller på Nordman el Sibel till finalen.  om det är bara en som går dit.
Piccante
01-03-2008, 23:13
Deltävlingen kallades för "dödens grupp", är det för att de var så dôtråkiga ???? Bland de sämsta hittills. Niklas Strömstedt ... han har varit llika mördande tråkig så länge jag kan minnas och ikväll var då inget undantag. Calaisa ... gick mig förbi totalt Daniel Mitsogiannis ... lät som Helena Paparizou-låt.... Linda Bengtzing ... plagitvarning, lät både som hennes tidigare låtar och lite stöld av Mika. Nordman ... såg bara elden, märkte inte låten. Sibel ... bra, Fronda ...enda som stack ut lite! Charlotte Perrelli ... låten var okej men den hade nog låtit bättre om tex Alcazar hade framfört den.
Jag kommer inte ihåg vad jag tyckte om fjolårets Melodifestival, då när den pågick, men nog sjutton var den mycket bättre än den här...?? Jaha, nu ska det alltså finnas en vinnare bland dom som klarat sej bäst i deltävlingarna? Tveksamt... Men jag måste erkänna att Charlotte P var bättre än väntat. *hjälp!! vad det tog emot att säga det* Hon kanske är bäst totalt också...? Eller hon förresten, det är nog hon och låten som ligger bra till. Konstigt att det ska höras så tydligt när det är F Kempe som skrivit låtarna? Det är väl hans operaådra som lyser igenom. Linda B var lite för mycket Linda B igår, lite för mycket energi, men det gick ju vägen ändå. Sibel överraskade mej, tyckte att hon hade en stark och stadig röst. Hon har nog en chans att gå vidare till finalen. Nordman.... Tjaa, vad ska man säga? Jag förstår att dom slog ut resten, för det fanns väl egentligen ingen som skulle kunnat knipa sista semifinalplatsen? Strömstedt - visst sas det att han blev åtta? Sist av alla... förstår jag inte, där borde ju dom där andra killarna hamnat. Vilka var det mer? Jo just det! Dom där tjejerna... Ja dom ja, dom glömde jag nästan bort. Som sagt... Perrelli ligger nog bra till som vinnare, och då är ju detta årets Melodifestival helt ogjord. Men nästa år, då jämrars! ska det vara bra låtar och toppenartister och trångt om finalplatserna.
sqrulan
02-03-2008, 10:31
Sibel var verkligen bra.Nordman gillar jag men han är ingen eurovisions vinnare.Björn Gustafson är ju toppen.
Sibel hade en bra låt, en sådan man ryser till med rätt röst. Tyvärr har hon inte den rösten. Tänk er den låten med t ex Céline Dion istället... Strömstedts låt var också bra, emn tyvärr var hans röst balahaaa... Calaisa Var poppis här hemma, men inte min favvis direkt. De har tydligen gjort många bra countryinspirerade låtar tidigare. Deras röster ihop tyckte till och med jag var alldeles lysande. Trist låt bara... Linda B gillade jag skarpt. Hon har skön energi och låten var inte riktigt lika töntig som hennes tidigare bidrag. Undrar dock om hon pallar med en hel konsert som hon skuttar fram?? Blev glad att hon gick till final.  Nordman.... ja, väligt Nordman. Så pass att låten lika gärna kunde varit med på deras första platta, fast refrängen var svagare än vad hans låtar brukar kunna vara. . Gillade dock att låten var en berättelse. Daniel M....nånting. BWO-wannabe som inte räckte fram. Fronda, skön låt som blir en radiohit. Inget för detta sammanhang dock. Charlotte P - över förväntan. Hon sjöng tokbra! Riktigt bra låt som jag hoppas vinner alltihopa. (om inte dunkatjejen gör det).
Jag tycker Sibels låt var helt... menlös. Ingen melodi som fastnar, ingenting alls... Charlottes låt var bra, jättebra. Charlotte är jag dock inte värst förtjust i men hon var helt okej denna gång faktiskt. Hon verkar ha tonat ned sig lite. Men vilken klänning! Bengtzings låt var också bra. Typisk schlager med fart i. Trist bara att låten låter precis som alla hennes andra låtar. HEJA CAROLA OCH ANDREAS!!!!!!!!!!!!
aanderss
02-03-2008, 16:19
sibel var bra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|