Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Bettis
Visst frågar han mycket, men samtidigt har han ju en väldans massa detaljer som han omöjligt skulle kunna veta g.gif
Cacki
CITAT (Gossen Ruda @ 28-02-2008, 16:03) *
En liten fundering. Enligt dom flesta forskare, och faktiskt en del religiösa, så är vi resultatet av en utvecklingskedja från när livet skapades på jorden. Dvs vi har samma ursprung som alla andra levande varelser. Då är frågan om alla djur har en själ eller ande som lever vidare efter döden? Från människor till maskar och vidare till bakterier. Eller är det bara några på vår egen utvecklingslinje? Har schimpanser andar? Om det nu är så att det är bara vi som ståtar med sådant så undrar jag när ni anser att vi begåvades med andar och varför? Det sägs att bara mutationer som för arten framåt som överlever så vad har vi för nytta av en massa andar?

Det är ju svårt för oss människor att veta. Det lättaste är nog att fråga något nu levande djur om det hört talas om att någon annan av artfränderna som haft några sådana upplevelser. flirting.gif

edit: slarvfel
mamamaggan
Något som jag funderar över är det när det gäller medium så får de i stort sett endast kontakt med föregående generation eller möjligtvis två generationer bakåt. Alla andra släktingar längre tillbaka då , varför " hör " inte de av sig?
Boxer
Jag ÄR ett spöke (speciellt när jag går upp på morgonen), men jag tror faktiskt att det finns människor Jag såg en alldeles nyss faktiskt Antagligen är jag knäpp wacko.gif men ni får tycka vad ni vill, för mig var det ytterst verkligt och vinddraget efter honom (ja, jag är säker på att det var "en han") kändes tydligt. Jag har funderat på människoutdrivning, men troligtvis står hans namn *ryser* på hyreskontraktet, så det är väl inte mycket att göra åt. g.gif
Grå
CITAT (Boxer @ 28-02-2008, 19:30) *

giggle.gif
Anma
CITAT (mamamaggan @ 28-02-2008, 18:14) *
Något som jag funderar över är det när det gäller medium så får de i stort sett endast kontakt med föregående generation eller möjligtvis två generationer bakåt. Alla andra släktingar längre tillbaka då , varför " hör " inte de av sig?

Kanske beror det på att släktningar längre bak har man ingen relation till, man har aldrig känt dem, eller vad vet jag? Kanske är de tillbaka här hos oss, som levande då...
Pirum
CITAT (Magdis @ 28-02-2008, 11:07) *
Kul att se att det finns några som fattar att det är samma princip man talar om. Med det är det inte sagt att spöken och religion är samma sak, men det är ju samma princip. Det jag tycker är så konstigt är att vissa kan tycka att det är skitlöjligt att tro på en Gud som inte syns men sen kan samma person tro stenhårt på spöken som inte heller syns och sen inte ens kunna inse att det är ungefär samma sak. Det blir en smula löjligt i mina ögon.

Ja, det man möjligen kan göra är att dela upp det lite mer i att "gudar" = i huvudsak skapande väsen, medan "andar" är skapade väsen. Och religioner brukar i allmänhet vara mer strukturerade, på olika sätt, man är ju inte religiös bara för att man tror på spöken. Men var och en får såklart göra sin egen tolkning, jag vet många som skapar sin egen plockepinnreligion från ett helt smörgåsbord av religiösa och andliga tankar. Det verkar ju vara så att den som har ett öppet sinne för det ena, även har det för det andra. Det är nog därför så många verkar tro på antingen "allt" (horoskop, kristallers helande kraft, fjärrskådning, etc mm) eller inget.

Tillägg : Och det är givetvis ok. Det är däremot inte ok att försöka tjäna pengar på att lura folk.
mamamaggan
CITAT (Anma @ 28-02-2008, 20:19) *
Kanske beror det på att släktningar längre bak har man ingen relation till, man har aldrig känt dem, eller vad vet jag? Kanske är de tillbaka här hos oss, som levande då...

Jo jag har också tänkt så om deras relation men om nu de som gått bort kan se allt och alla så kan de ju faktiskt ha en relation till oss som lever nu och eftersom jag håller på med släktforskning så har ju jag också en sorts relation till dem. Jag skulle iaf vara nyfiken på mina barnbarnsbarnbarn.

Lite funderingar bara som du förstår.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 28-02-2008, 16:03) *
En liten fundering. Enligt dom flesta forskare, och faktiskt en del religiösa, så är vi resultatet av en utvecklingskedja från när livet skapades på jorden. Dvs vi har samma ursprung som alla andra levande varelser. Då är frågan om alla djur har en själ eller ande som lever vidare efter döden? Från människor till maskar och vidare till bakterier. Eller är det bara några på vår egen utvecklingslinje? Har schimpanser andar? Om det nu är så att det är bara vi som ståtar med sådant så undrar jag när ni anser att vi begåvades med andar och varför? Det sägs att bara mutationer som för arten framåt som överlever så vad har vi för nytta av en massa andar?

Ibland blir det så "religiöst" över det hela. Själar och andar kanske bara finns inom religioner?

Och är ande och själ samma sak? Kanske att själen är det som är människan, eller hur jag ska säga. Själen är det som människan är, egenskaperna. Om man ska beskriva en viss person så säger man kanske att h*n är snäll, nyfiken, framåt, ställer upp när det gäller o.s.v... Är det den personens själ?

När medier (har bara sett i TV) beskriver en ande/"spöke" så är det ju ofta med ord som bestämd t.ex. eller naturmänniska eller nåt annat som beskriver den dödes egenskaper. Är det själen som beskrivs?

Och andar... Är det människorna i "dött tillstånd"? Eller är det som sagt samma som själar... Svårt!
Gossen Ruda
CITAT (Rapchic @ 28-02-2008, 16:04) *
har en kompis vars hund ""gick igen"" eftersom hans grav hade av nån anledning grävts upp

Det var nog säkert bara en hungrig grävling som varit framme. Andar skall ju vara omaterialistiska så dom behöver inga hål i jorden.

CITAT (mamamaggan @ 28-02-2008, 18:14) *

Kanske för att "medierna" inte kan luska fram några uppgifter om dessa via code reading? Eller heter det cold reading, jag har sett båda varianterna?
Myosotis
CITAT (Boxer @ 28-02-2008, 19:30) *
Jag ÄR ett spöke (speciellt när jag går upp på morgonen), men jag tror faktiskt att det finns människor Jag såg en alldeles nyss faktiskt Antagligen är jag knäpp wacko.gif men ni får tycka vad ni vill, för mig var det ytterst verkligt och vinddraget efter honom (ja, jag är säker på att det var "en han") kändes tydligt. Jag har funderat på människoutdrivning, men troligtvis står hans namn *ryser* på hyreskontraktet, så det är väl inte mycket att göra åt. g.gif

rotfl.gif
Rapchic
CITAT (Gossen Ruda @ 29-02-2008, 07:52) *
Det var nog säkert bara en hungrig grävling som varit framme. Andar skall ju vara omaterialistiska så dom behöver inga hål i jorden.
Kanske för att "medierna" inte kan luska fram några uppgifter om dessa via code reading? Eller heter det cold reading, jag har sett båda varianterna?

jo det var det nog men det betyder inte att hunden gillar att den grävde upp hans grav...
men ska inte säga mer om det jag var inte där det var bara ett svar på en tidigare fråga

(jag menade ju självklart inte att hund "anden" hade grävt ett hål, utan att den ville att det skulle grävas igen)
Berith
Var det nån som såg serien Crossing over som gick på Kanal 5 för några år sen med John Edward? Han var fantastisk att lyssna och se på.

John Edward
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Berith @ 29-02-2008, 11:17) *
Var det nån som såg serien Crossing over som gick på Kanal 5 för några år sen med John Edward? Han var fantastisk att lyssna och se på.

John Edward

Jag tittade gärna på honom
Elisabeth-Västkustkolonisten
Bettis hur har du det imorgon ? Måste titta på programmet när seansen är

Elisabeth
Bettis
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-02-2008, 13:43) *
Bettis hur har du det imorgon ? Måste titta på programmet när seansen är

Elisabeth

Jag är i på en klippkurs för pudlar hela dagen i morgon, när jag läste programmet så har dom väl ofta träffar?
mamamaggan
CITAT (Berith @ 29-02-2008, 11:17) *

John Edward

Såg honom också och tycker hans program var " bättre " än " Mannen ........." .
Netha
Ni som sett/ser programmen ... har ni tänkt på att det klipps i alla inspelade.
T.ex kan frågor och svar mixas så att det "ser trovärdigt ut".
mamamaggan
CITAT (Netha @ 29-02-2008, 20:24) *

Jo det har slagit mig in.

TV kan ju vinkla alla program som de vill men det är ju lättare att upptäcka när man kan kontrollera fakta som man ju kan göra med många andra program.
Berith
CITAT (Netha @ 29-02-2008, 20:24) *

Neej det har jag aldrig tänkt på! Tror du verkligen att dom är så fräcka?? fear.gif
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 08:46) *
Neej det har jag aldrig tänkt på! Tror du verkligen att dom är så fräcka?? fear.gif

Det gick en serie på TV med en engelsk trollkarl/illusionist, möjligen hette han Paul Daniels. Han hade iaf en snygg tjej som medhjälpare. I ett program jag såg tryckte han ett kort igenom en kortlek. Det såg helt omöjligt ut och det visade sig att det var det också. Tack vare att jag spelat in det på video och kunde titta flera gånger märkte jag att när han utförde detta tryckande bytte kameran vinkel och gick in på närbild. Under tiden hade han givetvis bytt till en fejkad kortlek. Sen tittade jag inte mer på det programmet.
*Stintan*
Hur hade det fungerat om han gjort det inför publik? Samma sak med medierna som har publik i sina program. Då måste det ju vara svårt att fuska.

Men jag beundrar fingerfärdigheten hos trollkarlar.
Berith
CITAT (Stintan43 @ 01-03-2008, 10:37) *
Hur hade det fungerat om han gjort det inför publik? Samma sak med medierna som har publik i sina program. Då måste det ju vara svårt att fuska.

Men jag beundrar fingerfärdigheten hos trollkarlar.

Ja det kan man ju undra... Alla är speciellt inbjudna kanske, och bara såna som aldrig skulle skvallra hur det egentligen går till i såna där publikprogram.

Vad tror du Netha?
Netha
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 11:03) *
Ja det kan man ju undra... Alla är speciellt inbjudna kanske, och bara såna som aldrig skulle skvallra hur det egentligen går till i såna där publikprogram.

Vad tror du Netha?

Om du har möjlighet... gå på t.ex Joe Laberos föreställning.
När han frågar om det finns någon frivillig ... räck upp handen och hojta så han hör dig... så får du se vad som händer.

Då säger han .. herrn (el damen) därborta var först... och så går han till den personen
som han så klart kommit överens med innan föreställningen.

När han var här i stan så var brorsan en av de "frivilliga" ... Labero tog av honom både skjorta och strumpor
utan att kavaj och skor rubbades. ohmy.gif laugh.gif
Likaså hade några i publiken fått lämna in sina ringar till arrangören och Labero prickade så klart rätt ägare till resp ring.
Jag kände ingen av dem, men det var garanterat lika uppgjort.
Berith
CITAT (Netha @ 01-03-2008, 11:14) *
Om du har möjlighet... gå på t.ex Joe Laberos föreställning.
När han frågar om det finns någon frivillig ... räck upp handen och hojta så han hör dig... så får du se vad som händer.

Då säger han .. herrn (el damen) därborta var först... och så går han till den personen
som han så klart kommit överens med innan föreställningen.

När han var här i stan så var brorsan en av de "frivilliga" ... Labero tog av honom både skjorta och strumpor
utan att kavaj och skor rubbades. ohmy.gif laugh.gif
Likaså hade några i publiken fått lämna in sina ringar till arrangören och Labero prickade så klart rätt ägare till resp ring.
Jag kände ingen av dem, men det var garanterat lika uppgjort.

Antar att din bror inte behövde betala för en föreställning uppbygd på fiffel och båg?

Tror du att seanser och såna program är gjorda på samma sätt?

Hur tror du att det är i verkligheten då? smile.gif Allt det vi som "privatpersoner" upplever är ju knappast påhittat till oss själva. Eller...?
Netha
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 11:35) *
Antar att din bror inte behövde betala för en föreställning uppbygd på fiffel och båg?

Tror du att seanser och såna program är gjorda på samma sätt?

Hur tror du att det är i verkligheten då? smile.gif Allt det vi som "privatpersoner" upplever är ju knappast påhittat till oss själva. Eller...?

Nej han betalade ingen entré .. inte vi andra heller, eftersom det var företaget som bjöd alla sina anställda. smile.gif

Men Berith ... inte trodde du väl att "trollkarlar" trollar på riktigt!?
Jag menar ... hur många damer har inte sågats itu ... tror du inte trollkarlarna skulle åkt fast för mord. g.gif laugh.gif

Eg heter det inte längre trollkarl, utan illusionist ... precis vad det handlar om... ILLUSIONER. smile.gif

Har aldrig och kommer aldrig att besöka en seans och vet därför inte hur de agerar irl ... förutom det jag hört berättas.

Egna upplevelser är så klart inte påhittade ... upplever jag något så har jag upplevt det.
*Stintan*
Det må vara hur som helst med illusionister men nog är dom ganska skickliga och jag skulle gärna vilja veta hur dom bär sig åt med sina knep men det är ju en annan fråga.

Berith
CITAT (Netha @ 01-03-2008, 11:46) *
Nej han betalade ingen entré .. inte vi andra heller, eftersom det var företaget som bjöd alla sina anställda. smile.gif

Men Berith ... inte trodde du väl att "trollkarlar" trollar på riktigt!?
Jag menar ... hur många damer har inte sågats itu ... tror du inte trollkarlarna skulle åkt fast för mord. g.gif laugh.gif

Eg heter det inte längre trollkarl, utan illusionist ... precis vad det handlar om... ILLUSIONER. smile.gif

Har aldrig och kommer aldrig att besöka en seans och vet därför inte hur de agerar irl ... förutom det jag hört berättas.

Egna upplevelser är så klart inte påhittade ... upplever jag något så har jag upplevt det.

Naturligtvis trollar trollkarlar, annars skulle det ju inte vara trolleri utan på riktigt. slap.gif

Trodde att du hade en uppfattning om hur det var på seanser, eftersom du skrev som du gjorde först. smile.gif
Gossen Ruda
Beträffande engelsmannen jag såg så var allt inspelat precis som om det fanns publik men man såg aldrig dom, hörde bara applåderna som säkert var tillagda i efterhand.

Sen kommer jag ihåg att jag såg, och spelade in, ett program med ett par amerikanska illusionister. Särskilt ett inslag verkade helt omöjligt, dom ställde in en MC i en låda som hissades upp i taket medans dom stod kvar på golvet. När lådan sen öppnades däruppe satt dom på MC:n. Efter att ha sett inspelningen ett par gånger upptäckte jag hur dom gjort. När dom stängde till lådan gick dom fram och tillbaka runt den, bl.a. bakom den också. Då passade dom på att byta med ett par medhjälpare, alla hade hjälmar på sig så ansiktena syntes inte. Dom missade lite i kontinuiteten nämligen. Sånt ser man inte om man bara tittar en gång.
tettan
jag har varit på två seanser, en stor med säkert hundra personer, terry ewans tror jag han heter var medium(säjer man så), jag upplevde det inte som att han fiskade efter kunskap om personerna, han berättade bara rent ut vad som kom till honom å alla fyra, två män å två kvinnor, grät så nånting måste ju ha slagit an någon ton hos dem. jag vet inte hur han skulle ha kunnat fuska, såvida de inte var utvalda som statister då, redan innan

andra gången var det jag å 7 andra med ett medium, hon talade till alla utom mej, å det var oxå direkt information utan "fiskande", efteråt satt vi å diskuterade det hela eftersom vi var en så liten grupp å allt verkade stämma.

så för mej som bara är en "vanlig" människa är det ju svårt att säja vad som är rätt å fel, hur kan någon göra det.
Gossen Ruda
CITAT (tettan @ 01-03-2008, 13:30) *
jag har varit på två seanser, en stor med säkert hundra personer, terry ewans tror jag han heter var medium(säjer man så), jag upplevde det inte som att han fiskade efter kunskap om personerna, han berättade bara rent ut vad som kom till honom å alla fyra, två män å två kvinnor, grät så nånting måste ju ha slagit an någon ton hos dem. jag vet inte hur han skulle ha kunnat fuska, såvida de inte var utvalda som statister då, redan innan

andra gången var det jag å 7 andra med ett medium, hon talade till alla utom mej, å det var oxå direkt information utan "fiskande", efteråt satt vi å diskuterade det hela eftersom vi var en så liten grupp å allt verkade stämma.

så för mej som bara är en "vanlig" människa är det ju svårt att säja vad som är rätt å fel, hur kan någon göra det.

Det är inte meningen att oinvigda skall fatta vad han håller på med, då hade han snart avslöjats. Det krävs att man spelar in eller filmar vad han gör och säger och sen analyserar i lugn och ro och helst tillsammans med någon expert som det kommer fram hur det går till. Han är otroligt skicklig att maskera sitt agerande. Sen finns ju alltid risken att en del är uppgjort i förväg.
*Stintan*
I brist på annat kan man ju påstå att allt man inte kan bevisa är bluff.
mamamaggan
CITAT (Stintan43 @ 01-03-2008, 14:18) *

Jo då det kan man . Kan vi vara säkra på att Gustav Vasa verkligen har existerat ? Vi har ju inte sett honom irl.
Berith

Ungefär så ja....

Attans synd att du inte kan vara här ett tag Ruda skulle du få se på annat! biggrin.gif
tettan
Ruda- jo, men ungefär så tänker jag i väldigt stor utsträckning, våra politiker t.ex. är väl vår tids största illusionister. skillnaden är att de får bra betalt trots att de är så att säja avslöjade
Berith
Jag hoppas verkligen inte att bara för att tråden vinklats över till trolleri och fiffel och båg att Ruda (och nån mer?) tror att vi (iaf jag!) menar att det är samma sak med medier och andeväsen!

Neej det är två helt olika ämnen i samma tråd. yes.gif
Netha
Ett exempel ur verkligheten : Mamma mister son i bilolycka ... några dagar efter olyckan ringer ett
medium. Presenterar sig och säger att hon kontaktats av en NN som ber henne hälsa mamman
att hon inte ska vara ledsen. Hälsa henne att jag har det bra nu, allt hände så snabbt
så jag behövde inte lida.

Hur många som befinner sig i den sitsen skulle inte ha trott på mediet.

Mamman och stor del av släkten kände stor tacksamhet mot mediet för att ha fått meddelandet
och så klart blev de trogna kunder som i sin tur spred vidare detta mediums förmåga.

Det är så det ofta går till.
Berith
Som sagt... jag har aldrig träffat ett medium så jag vet inte. Och ni är säkra på att det var ett medium som ringde? Jag menar, det kunde ju vara precis vem som helst som ville lura till sej pengar.
Pirum
CITAT (Netha @ 01-03-2008, 15:35) *
Det är så det ofta går till.

Upprörande. Jag menar inte att man ska gå lika hårt åt sådana skojare nu som man gjorde förr i tiden, många inom kyrkan verkade vilja bränna sådana personer på bål (ivrigt påhejade av folk i gemen), men utnyttjar man folks sorg och desperation på detta sätt så bör man bo i fängelse ett bra tag.
Netha
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 15:40) *
Som sagt... jag har aldrig träffat ett medium så jag vet inte. Och ni är säkra på att det var ett medium som ringde? Jag menar, det kunde ju vara precis vem som helst som ville lura till sej pengar.

Om du läser hela mitt inlägg så ser du att det inte var vem som helst som ringde.smile.gif
Fenja
I morse tvärvaknade jag av att ett stort träd kom fallande emot mig, jag vaknade precis innan jag träffades och satte mig upp så häftigt att jag väckte min sambo. Det hängde inte i hop med någon annan dröm utan var bara kort och precis så och jag var inte rädd för drömmen utan mera upprörd liksom. Nyss fick jag reda på att en granne dött när han fått ett träd över sig precis den tiden jag vaknade...
Tillfälligheter, inbillning eller kanske ett varsel. Det är inte första gången det händer sådant här.
Mvh
Fenja
Netha
CITAT (Pirum @ 01-03-2008, 15:41) *
Upprörande. Jag menar inte att man ska gå lika hårt åt sådana skojare nu som man gjorde förr i tiden, många inom kyrkan verkade vilja bränna sådana personer på bål (ivrigt påhejade av folk i gemen), men utnyttjar man folks sorg och desperation på detta sätt så bör man bo i fängelse ett bra tag.

Upprörande, javisst! Men när en människa varit med om nåt så traumatiskt som att mista sitt barn i olycka
så förstår jag att de kan påverkas och tro när ett medium ringer.
Inte börjar de undra hur hon hittat dem.

Eniro!
Piccante

Man kan i vart fall ifrågasätta existensen av sådant som inte går att bevisa! finns inga bevis så kan man inte heller förklara hur det skulle kunna existera, då blir det ett antagande bara.
*Stintan*
CITAT (Markus_H @ 01-03-2008, 16:07) *
Man kan i vart fall ifrågasätta existensen av sådant som inte går att bevisa! finns inga bevis så kan man inte heller förklara hur det skulle kunna existera, då blir det ett antagande bara.

Inte ifrågasätter jag iallafall det jag själv upplevt och det andra säger sig ha upplevt. För mig är själva upplevelsen bevis nog när det gäller det här ämnet.
Gita
Kan ni som tror på andar, medium m.m svara på vad som är värdet, meningsfullheten med detta.
För mig är det helt befängt att tala med andar eller att betala någon för för att framföra något meningslöst medelande från den s.k. andra sidan, mina kära som gått bort har jag kvar inom mig och det räcker väl för mig.
Gita
mamamaggan
CITAT (Gita @ 01-03-2008, 21:43) *
Kan ni som tror på andar, medium m.m svara på vad som är värdet, meningsfullheten med detta.
För mig är det helt befängt att tala med andar eller att betala någon för för att framföra något meningslöst medelande från den s.k. andra sidan, mina kära som gått bort har jag kvar inom mig och det räcker väl för mig.
Gita

Det meningsfulla är väl kanske att få förklaringar till sådant som man varit med om och få någon sorts vetskap om vad det kan vara. Sedan skadar det väl inte med lite nyfikenhet om " andra sidan" om den nu finns. Har väl intresserat människor i alla tider att försöka ta reda på saker om sådant som man inte redan vet något om.

Många vill ju också få något sorts " avlsut " när man är inne i en sorgperiod , finns väl inget fel i det.

Varför skulle intresse för sådana här saker var mer " fel " än vad somt ex finns därute i rymden många många ljusår bort ?
Gossen Ruda
CITAT (mamamaggan @ 01-03-2008, 21:50) *
Det meningsfulla är väl kanske att få förklaringar till sådant som man varit med om och få någon sorts vetskap om vad det kan vara. Sedan skadar det väl inte med lite nyfikenhet om " andra sidan" om den nu finns. Har väl intresserat människor i alla tider att försöka ta reda på saker om sådant som man inte redan vet något om.

Många vill ju också få något sorts " avlsut " när man är inne i en sorgperiod , finns väl inget fel i det.

Varför skulle intresse för sådana här saker var mer " fel " än vad somt ex finns därute i rymden många många ljusår bort ?

Människan har i alla tider utforskat det okända så där förstår jag drivkraften. Fast till skillnad från upptäcktsresor på eller utanför jorden eller vetenskapliga experiment där man vet mer eller mindre vad man håller på med så är man vad gäller andar inne på ett totalt okänt område. Vad du än får reda på genom ett medium så kan du eller någon annan inte veta om det stämmer eller är ren bluff.

Edit: Ändrat ordföljd
*Stintan*
CITAT (Gita @ 01-03-2008, 21:43) *
Gita

Man kan nog tro på detta på lite olika sätt beroende på vad man haft för upplevelser. För mig personligen handlar det inte om att tala med andar eller via något medium få nån slags meddelande från "andra sidan". Jag känner inte heller något behov av att söka kontakt med nära och kära som gått bort. Det räcker med mina egna upplevelser. Det finns ett par stycken som visat sig vid olika tillfällen och ibland lämnar dom meddelanden utan att synas. Jag är inte ens säker på vilka dom är. Jag har dessuton ett flertal gånger befunnit mig utanför min egen kropp, låter säkert helknäppt men det är som att sväva ovanför och kunna se sig själv från utsidan. Det hände oftare när jag var yngre än det gör idag. Jag tror också på telepati.

Jag kan tyvärr inte svara på om det finns något värde eller något meningsfullt i detta för min del utan det är något jag lever med och jag har inte haft något ont av det tvärtom så tycker jag det är ganska intressant.
Stella-Polaris
CITAT (Fenja @ 01-03-2008, 15:47) *
I morse tvärvaknade jag av att ett stort träd kom fallande emot mig, jag vaknade precis innan jag träffades och satte mig upp så häftigt att jag väckte min sambo. Det hängde inte i hop med någon annan dröm utan var bara kort och precis så och jag var inte rädd för drömmen utan mera upprörd liksom. Nyss fick jag reda på att en granne dött när han fått ett träd över sig precis den tiden jag vaknade...
Tillfälligheter, inbillning eller kanske ett varsel. Det är inte första gången det händer sådant här.
Mvh
Fenja

ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag ser det framför mig!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ en olycka........ Som tur är så anses jag ju vara den bästa drömtydaren i Norra Europa....... Du måste såga ner alla träd inom 100 m från huset och tillfarts vägen ÅÅÅÅÅÅÅÅ Jag har tytt santa.gif
Myosotis
CITAT (Stella-Polaris @ 01-03-2008, 22:24) *
ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag ser det framför mig!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ en olycka........ Som tur är så anses jag ju vara den bästa drömtydaren i Norra Europa....... Du måste såga ner alla träd inom 100 m från huset och tillfarts vägen ÅÅÅÅÅÅÅÅ Jag har tytt santa.gif

Men hallå, oavsett vad man tror behöver man kanske inte förlöjliga nån som precis har förlorat sin granne. Osmaklig "humor". thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon