Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Gunilla T
Nehej Aqvakul ...för plötsligt hördes en myndig stämma i skogsbrynet;

Detta äär under all kritik, heela mitt långa liv har jag tjäänat vårt land Sverige, men aldrig har jag sett något såå oansvarigt! Häär sitter ni i blåbärsriset medan vårt land äär i kriis!

Jag var tvungen att omgående lämna mina plikter i residenset för att återbörda allt till den ordning och reda som anståår vårt kära land.

Som nii redan veet är mitt namn...
Aqvakul
Kal Gutta, landet Sveriges statschef. "Här flyger inga stekta sparvar utan vi tar helikoptern". "Äntligen en handlingskraftig man", pep Anitra. "Så snygg han är", kuttrade Maud. Efter en knapp timme landade ......
Gunilla T
helikoptern i huvudstaden och sällskapet upptäckte skamset att de tagit fel på personen i skogen . Det var ju inte vår kung utan en namne till Aqvakul som heter..
Aqvakul
Anders Björk - moralens väktare i diverse sammanhang. I riksbanken finns det guld, sa Fingal Olsson. Ja...
SkaparStugan2
där hoppade dom två guldklimparna Grynolf o Trynolf runt med flaggor i händerna och sjöng Internationalen....för det var ju 1:a Maj.....
SkaparStugan2
plötsligt hör dom ett våldsamt bankande på dörren och in rusar Fredde och utbrister -Jag vill också vara med! Det är ju jag som har....
rahmat2
varit arbetare. Det är min dag mer än det kan vara eraaaaaaa. De andra visste inte vad de skulle...
SkaparStugan2
så dom sprang ut och satte sig på en kulle och om dom inte har rört på sig än så sitter dom där än idag och....
Tosan
Luktar på blommorna
Aqvakul
Men då dök det upp en konkurrent vid namn Ferdinand som också ville...
SkaparStugan2
att dom allihopa skulle börja spela fotboll....
embees
men hur det nu var så visste de inte vilka fötter de skulle sätta fotbollsskorna på..... fram eller bakfötterna?....
Gunilla T
..då pep Ferdinand...fråga Mundebo.. han vet för han har suttit i regeringen men Mundebo...
Nostalgia
han sa : fråga inte mig, jag kan bara om budget.
Men ring till Svennis han kan säkert...
SkaparStugan2
lära er ett och annat! Han är en hejare på att trixa med trasan.....
SkaparStugan2
Långt bortifrån hörde man en liten pipig röst utbrista - Va! Har Svennis börjat med hushållsnära tjänster?......
SkaparStugan2
så var det ju inte alls, det var ju bara Nilla nyckel-piga som hade fått allting om bakfoten för hon visste inte att "trixa med trasan " är slang och betyder att man är bra på att.....
Cacki
..boffa i sej den allra sista droppen thinner i trasan. Men det var inte det enda Svennis var bra på. Han var även en riktig jäkel på att vissla med...
Aqvakul
med öronen, eller var det vifta med öronen kanske. Svennis var också en fena på att se ut som en gam, vilket skrämde bort halva Värmland så att hela Vänern svämmade över. På Västgötaslätten....
Noak
blev det väldigt blött och...
skogstroll
det flyttade in en helt ny fauna. Det konstigaste var nog...
Betty
namnet på den nya: Sniglig mördarmygga...
skogstroll
det var en fruktansvärd mutation mellan dessa djurslag - en katastrof för varje morotsodlare! EN FLYGANDE BLODSUGANDE MÖRDARSNIGEL!! Man måste hitta nya sätt att
Noak
odla morötter, och lösningen blev...
Aqvakul
att odla dem inne i näsborrarna, där den flygande mördarsnigeln hade svårt att komma åt. Kungen utfärdade ett dekret som föreskrev att varje vuxen medborgare var skyldig att producera MINST TVÅ DUSSIN MORÖTTER PER ÅR. SÄRSKILDA FRIKOSTIGA BIDRAG FÖR NÄSUTVIDGNING INFÖRDES. I detta krisläge tvingades regeringen avgå och till ny statsminister utsågs en viss I Mundebo, som genast .....
Noak
minst tio morötter per säsong, vilket innebar nya utseenden på alla medelsvensson och...
skogstroll
många blev rödbruna i ansiktet samt fick spetsiga kaviteter
Cacki
Bland befolkningen blev det rent av status att se ut så där och därmed myntades uttrycket "karotinfin" eller "karotenpen" som man sa i grannlandet Norge. För dem som hade en välbehövlig vilopaus för stackars näsan uppfanns en slags kräm som man skulle....
Betty
äta en liter av varje morgon och kväll. Den smakade rent ut sagt för...
Cacki
..mycket såpa eftersom det var den viktigaste ingrediensen i dekokten. Man provade att byta ut såpan mot skokräm men se det var inte så lyckat eftersom...
Aqvakul
baskat illa. Men vad gör man inte för att få ett "solikt" utseende och kunde man dessutom tala lilkt den nye ledaren så var lyckan fullständig. Den nya utvbildningen i mundeboitiska blev så populär att man tvingades kräva särskilda förkunskaper. Bara de som ryckt strömming utanför Möja de senaste fyra vintrarna och gått på händer uppför Kinnekulle medelst språng gavs chansen. Några var så desperata att..
Cacki
..de slet av sina grannar deras händer och band sedan fast dem under fotsulorna på sej själva och satte sedan iväg mot Kinnekulle i högsta fart. Självklart diskvalifiserades de och blev satta att istället......
Aqvakul
slicka E6:an slät och fin. Mundeboitiskan utsågs till officiellt överspråk och borde helst åtföljas av särskilt utvalda grimaser. De som misslyckades i det nya språktestet tvingades att sitta inlåsta tillsammans med Tina turner, läsande alla noterna till Paris-Dakar. En viss förstämning började ...
Noak
rensa näsborrarna på odlarna som sedan
Aqvakul
i smyg började odla en och annan palsternacka. Werner, den gaml kommunisten, påstod att det går lika bra med selleri, men det varvdet inte många som köpte. Däremot så köpte 30 0000 musikanter från Skaraborg varsin tyrolerhatt och marscherade...
Cathis
...med glada miner mot torget där de...
Cacki
...slutligen satte igång att joddla så att det ekade mellan väggarna på husen som kantade torget. Knallarna som stod och krängde av allsköns bråte från sina stånd blev ganska snart mäkta irriterade över allt basfiolande, flöjtande och joddlande och började därför...
Noak
så sakteligt att, ilsket muttrande, packa ihop sitt tingeltangel för att dra till en mindre musikant-frekventerad stad då...
Cacki
..en kristallklar vackert klingande stämma ljöd över allt oväsen. Det var den undersköna prinsessan Törnrosa som hade vaknat upp ur sin evighetssömn eftersom hon blivit kissnödig. Nu var hon i full färd med att sjunga vaggsånger åt sej själv för att återigen få knoppa in. Alla som hörde den vackra sången stannade upp och tystnade för att lyssna. Alla utom....
Aqvakul
lillprinsen som bara hade ögon för sin Porsche och med en rivstart gav sig iväg åt Karlskogahållet. Törnrosa.....
Cacki
...kliade sej sömnigt i armhålan och muttrade några osande ord som verkligen inte borde kunna komma ur en söt prinsessmun. Hon var irriterad på både prinsrackarns ungtuppsfasoner och på skabben som slagit sej ner i hårtofsen i vänster armhåla. Ohyran hade flyttat dit när....
Aqvakul
det förgiftade och maskstugna äpplet hade hamnat där i sisådär ett sekel. Plötsligt förmörkaders himlen. Det var en gigantisk svärm....
Betty
av de fruktade snigliga mördarmyggorna som hade siktat de 30 0000 musikanterna som var samlade på torget. De slemmiga blodsugarna hade tänkt få sig ett rejält skrovmål - men de hade inte riktigt räknat med att...
Aqvakul
Christer Sjögren skulle häva upp sin stämma "I love Europe" så att mördarsnigelmyggorna for all världens väg. Mundebo stegade fram och dubbade genast...
CillaM
... sin julgran som bajjade...
SkaparStugan2
Det här blev för mycket för Christer Sjögren som for upp som skjuten ur en kanon,fixade till sin kotlettfrissa och hoppade upp på sin järnhäst och for....
Betty
raka vägen hem till de värmlänska skogarna, enda stället på jorden där man kan finna någon sorts lugn och ro - trodde han - ända tills han upptäckte en svart svärm av slemmiga hotfullt surrande...
Aqvakul
norska elefantmördarmyggsniglar, en alldeles ny mutation. En ilsken kvinna sprang bakom svärmen och skrek: "Nu Christer så ska du få för gammal Bugg och Coca-cola". Christers blick blev glasartad. Han....
Noak
störtade mot svärmen och....
Betty
slängde sig i dödsförakt ner på sina bara knän och vädjade förtvivlat: - Det var inte jaaaag, jag loooovar! Det var ju Lotta Engberg - jag kan beviiiisa det, snääällllaaaa...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon