Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Grå
CITAT (Stintan43 @ 29-06-2008, 15:16) *
så kan du ju ta Gråben i det ena lediga brösturymmet och Yla i det andra.

... eftersom Fenja ska lägga ut det på Youtube så kan jag sätta på en blond, krullig peruk och sjunga "working nine to five" också så får Dolly hela skulden för valpnappningen biggrin.gif

TOUCH DOOOWN!!!!! yahoo.gif
yla
trodde väl nästan det att hon va döpt efter mej rolleyes.gif ,o med det namnet kan hon bara bli helt underbar
faktum är att jag känner en Yla till o hon e varghybrid en underbar vovva
skulle vara kul o tala me en huskey om dom har såna där specialljud för sej rolleyes.gif
gulligt då dom muttrar...
här en bild på en av min ylas avkomma Xeena
[attachment=20413:v6.jpg]
vargar är vackra yes.gif
Cathis
Nej tack, absolut inga fler bilder i den här tråden rtfm.gif

speciellt inte på när dom är såhär fluffiga, ursöta och helt bedårande små valpisar wub.gif

skaintehaflerhundarskaintehaflerhundar slap.gif

undra om man kan be Ingemar och Göran att lägga in ett automatiskt spamfilter som tar
bort valpisbilder g.gif
Grå
CITAT (Cathis @ 30-06-2008, 16:16) *
Nej tack, absolut inga fler bilder i den här tråden rtfm.gif

speciellt inte på när dom är såhär fluffiga, ursöta och helt bedårande små valpisar wub.gif

Du har helt rätt! tummenupp.gif

Det är dags för lite avgiftning.
Så här fula blir alla valpar när de blir stora, tänk på det!

[attachment=20430:Byrackor.JPG]
Favorit i repris.

(Red. tog fel bild biggrin.gif)
Fenja
Inte lätt att få med alla på samma bild, trots att de är ivriga för att det är matdags:

Vilken vacker Xeena Yla, mera bilder på den vill vi se! Jag var i kontakt med en uppfödare av American Wolfdog i våras, det är en varghybrid, men det får inte finnas varg närmare än 3 generationer här i sverige. Otroligt vackra djur i alla fall. Jag tror att det är ok att jag visar denna bild:

Grå, det är nästan så att en Dollyimitation berättigar till ett Gråben wink.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif

Mvh
Fenja

Myosotis
Berätta mer om varghybrider! Jag har alltid bara hört att det är helt förkastligt för att de allra flesta blir lika skygga som vargar och inte får något bra liv hos människorna. Otroligt vackra är de i alla fall.
Christer i Falköping
Varghybrider är något jag inte gillar. De må vara vackra, men kan vara väldigt svårhanterliga när de blir könsmoga. Därmed är inte alla farliga, det menar jag inte. Men man måste vara väldigt skicklig för att klara av dem om det skulle bli problem.
Christer.
Fenja
Mmm, jag håller med dig lite där Christer, man experimenterar med krafter som kan explodera rakt i ansiktet på en. Gudomligt vackra är de i alla fall! Det tråkiga med den tjejen jag pratade med var att de födde upp dem utomhus i mindre flockar och då missar man en hel del av det goa med att ha hund tycker jag.

Myosotis, googla American Wolfdog så hittar du en massa info, mest på engelska naturligtvis.
Mvh
Fenja
Fenja
Idag är det kattungedags! Först ett meddelande till matte från Evita: Kolla, jag blir nog blåögd, av de röda blixtspeglarna att döma biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Söt som socker är hon i alla fall lilla Evita

Syrran Erika är odd eyed som mamma

Brosan Evert som är lite spänd

Elvira tycker också att det är lite läbbigt att bli fotograferas

Bellas tre bäbbar ser ut så här:

Mvh
Fenja
DragonLady
Sånna bilder får man Apselut inte lägga in här.. rtfm.gif jag kommer o hämtar Allahopa wub.gif så du inte kan ta mera bilder... yes.gif
*Stintan*
Ska säga till Grå att ta Fenjas kamera när hon ändå är ute på rövarstråt så vi slipper se såna äckligt söööööööta varelser wub.gif
Monaxe
Fenja, har du alla valpar och kattungar tingade redan?

Det måste vara underbart att ha hela hemmet fullt med dess ljuvliga vappar och pissongar, men vilket jobb ni måste ha! En eloge till till er som fixar detta! Alla kullar ser ju välnärda och fina ut.

Har ni tänkt att behålla någon/några själv?

FLER BILDER
Grå
CITAT (Stintan43 @ 01-07-2008, 19:51) *
Ska säga till Grå att ta Fenjas kamera när hon ändå är ute på rövarstråt så vi slipper se såna äckligt söööööööta varelser wub.gif

Knappt jag vågar tala om var jag ska stoppa undan den då när bysten är full av valspingar... whistling.gif

Nu drar vi ut på rövarstråt
Ja vi ska ut och röva
Men bara sånt vi kommer åt och sånt vi kan behöva
Nu e de mörkt i stad och land
nu sover Fenja så gott hon kan
nu drar vi iväg med vår säck och vår spann.
Både Stintan, Grå och Susanna minsann...
*Stintan*
rotfl.gif rotfl.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Myosotis @ 30-06-2008, 18:06) *
Berätta mer om varghybrider! Jag har alltid bara hört att det är helt förkastligt för att de allra flesta blir lika skygga som vargar och inte får något bra liv hos människorna. Otroligt vackra är de i alla fall.

Nu talar vi om husdjur och till denna kategori hör inte varghybrider

ingrid
pejori
CITAT (Fenja @ 01-07-2008, 18:43) *
Idag är det kattungedags! Först ett meddelande till matte från Evita: Kolla, jag blir nog blåögd, av de röda blixtspeglarna att döma biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Söt som socker är hon i alla fall lilla Evita

Brosan Evert som är lite spänd

Elvira tycker också att det är lite läbbigt att bli fotograferas

Bellas tre bäbbar ser ut så här:

Mvh
Fenja

Som socker blush.gif blush.gif blush.gif
*Stintan*
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-07-2008, 21:04) *
Nu talar vi om husdjur och till denna kategori hör inte varghybrider

ingrid

Jodå det finns några stycken.
Anic
CITAT (Fenja @ 01-07-2008, 18:43) *

Alla kattungarna är söta, vit kittekatt med odd eye det är lite speciellt för mig. Jag har ett starkt gammalt minne från när jag först upptäckte att det finns odd eye och det var av en bild på en kritvit persier som var odd eye och jag tyckte det var så häftigt/facinerade att jag alltid haft en liten förkärlek för den kombintionen, även om jag inte gillade ansiktet på katten, typisk platt periser nos, så jag har länge önskat mig en likadan utan det platta ansiktet.

Hur gamla är trollen nu?
Fenja
Monaxe, det finns en del bokningar och andra som ska annonseras ut när det är dags. Valpen Yla behåller vi själva, Vinter och en hanvalp till är tingade, de vet bara inte vilken de vill ha ännu wink.gif. Tre kattungar ska till Göteborg och lilla Erika stannar här. Jag har hittills haft turen att hitta bra hem till mina kattungar och jag hoppas att det blir så för valpisarna med!
Anic, kattungarna är födda den 7 juni.
Mvh
Fenja
Christer i Falköping
Ha! jag var immun mot bilderna på kattungarna. Kan ju bero på att jag hämtar hem min/mina om en vecka eller så biggrin.gif
Om ni vill veta hur det kan gå till på en valpbesiktning kan ni ju läsa om en jag var med om för elva år sedan i min blogg: http://dronten1.tradgardsblogg.se/19290/Ve...E5r+sedan..html

Christer.
Fenja
Vilken underbar historia Christer! laugh.gif tongue.gif wub.gif Jag får väl återkomma när våra ska veterinärbesiktigas... om ungefär tre veckor.
Mvh
Fenja
Biggan_
CITAT (Christer i Falköping @ 02-07-2008, 18:50) *
Ha! jag var immun mot bilderna på kattungarna. Kan ju bero på att jag hämtar hem min/mina om en vecka eller så biggrin.gif
Om ni vill veta hur det kan gå till på en valpbesiktning kan ni ju läsa om en jag var med om för elva år sedan i min blogg: http://dronten1.tradgardsblogg.se/19290/Ve...E5r+sedan..html

Christer.

Tack för dagens garv Christer! rotfl.gif Vilken underbart rolig historia! bravo.gif
Christer i Falköping
Då skulle ni varit med när de valparna föddes. Här är den historian:
http://dronten1.tradgardsblogg.se/18863/Ja...+f%F6ddes..html
Christer.
Myosotis
Trevliga och roliga historier samt jättesöta bilder! Vad var det för valpar (jag kanske har missat om du har skrivit det någonstans)?
Christer i Falköping
Eftersom modern (min hund) var newfoundland, schäfer och labrador och fadern var minst labrador, dalmatiner, bordercollie, staffordshire bullterrier och kanske någonting mer, var de en rejäl blandning skulle jag säga laugh.gif
Christer.
Fenja
laugh.gif laugh.gif tongue.gif wub.gif Känner igen mig en del i din berättelse Christer!!
Mvh
Fenja
Christer i Falköping
Behövde inte titta speciellt mycket i mina minnesantekningar faktiskt. Den upplevelsen har bränt sig in i hjärnan laugh.gif
Christer.
Kajsa i Arvika
Får jag presentera Mårris.. uttalas gärna med lite fransk schwung... a la Maurice.. Man e ju i alla fall hälften Dogue de Bordeaux giggle.gif

[attachment=20789:sjätte_o...gen_030a.jpg]

*Stintan*
Men Kajsa vilken goding wub.gif
Fenja
Jaaa, vilken underbart söt liten hund Kajsa! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
hjärtegull
Tänkte bara slänga in en liten bild på min lille pissemisse som jag var och kikade på idag : ) det är hela fem låååååånga veckor kvar innan han kommer och flyttar in hos oss. Nu får vi hoppas att tiden går fort : P

Han var den första som kom framspringande till oss när vi öppnade boxdörren, och så började han klättra upp för mina byxor. Kan man bli annat än kär? wub.gif

Jag har inte riktigt bestämt vad han ska heta ännu, men det känns som att Nisse skulle passa honom. Någon som har andra förslag kanske?
Christer i Falköping
CITAT (Kajsa i Arvika @ 07-07-2008, 13:46) *
Får jag presentera Mårris.. uttalas gärna med lite fransk schwung... a la Maurice.. Man e ju i alla fall hälften Dogue de Bordeaux giggle.gif

[attachment=20789:sjätte_o...gen_030a.jpg]

En sådan goding!
Katten Nisse(?) var hur gullig som helst också. Mina kattungar kommer på fredag, om de inte gömmer sig i stallet förstås, så att vi inte hittar dem.
Christer.
Grå
CITAT (hjärtegull @ 07-07-2008, 18:04) *
Jag har inte riktigt bestämt vad han ska heta ännu, men det känns som att Nisse skulle passa honom. Någon som har andra förslag kanske?

Nisse är sött, men jag tycker allt att det ser ut som en liten Måns...
Fenja
Söööööt kisse vad han nu än kommer att heta i alla fall! wub.gif

Förresten Grå, ställ in den nattliga resan, du/ni kommer för sent hur som helst Gråben är tingad... tongue.gif

Mvh
Fenja
Grå
CITAT (Fenja @ 07-07-2008, 23:38) *
Söööööt kisse vad han nu än kommer att heta i alla fall! wub.gif

Förresten Grå, ställ in den nattliga resan, du/ni kommer för sent hur som helst Gråben är tingad... tongue.gif

Mvh
Fenja

Tingad schmingad, nära skjuter ingen hare. Natten är ung och än finns gott om tid! ninja.gif
DragonLady
CITAT (hjärtegull @ 07-07-2008, 18:04) *
Tänkte bara slänga in en liten bild på min lille pissemisse som jag var och kikade på idag : ) det är hela fem låååååånga veckor kvar innan han kommer och flyttar in hos oss. Nu får vi hoppas att tiden går fort : P Hjälp.. snacka om att det blir låånga veckor..

Han var den första som kom framspringande till oss när vi öppnade boxdörren, och så började han klättra upp för mina byxor. Kan man bli annat än kär? wub.gif Nää.. verkligen inte.. wub.gif wub.gif

Jag tycker det ser ut som en liten grå Tiger så jag hade nog döpt honom till Tiger yes.gif wub.gif
hjärtegull
Ptjaaa, jag tror nog att katten får heta Nisse ändå. Måns känns lite.. elakt? (Man är ju uppvuxen med Pelle Svanslös) Och Tiger hette lillebrorsans katt som han var tvungen att lämna bort, så det namnet är nog lite känsligt.

Jag hade ett barn på Hoppis&Skuttis i våras som hette Nisse, och han var så himla go, lite bångstyrig och ville äta godis mest hela tiden istället för att jumpa. Så Nisse känns helt rätt på något sätt, även sambon är med på det hela : )

Dragon Lady: Jaa, igår tänkte jag att det var inga problem med att vänta fem veckor, men imorse när jag vaknade kände jag en längtans klump i halsen. Jag vill ha min pissemiss nuuuuuuu! crying.gif
Grå
CITAT (hjärtegull @ 08-07-2008, 07:59) *
Måns känns lite.. elakt?

Jag tycker Måns är ett bättre kattnamn än människonamn iallafall smile.gif
En väninna till mig berättade om sin farbror som döpte alla sina katter till Måns. Han tyckte det var smidigast så, det kom ju alltid någon katt när han ropade.
biggrin.gif Jag funderar på att ta efter det. Skulle vara lite kul att ha en gård full av Månsar smile.gif
pejori
CITAT (hjärtegull @ 08-07-2008, 07:59) *
Ptjaaa, jag tror nog att katten får heta Nisse ändå. Måns känns lite.. elakt? (Man är ju uppvuxen med Pelle Svanslös) Och Tiger hette lillebrorsans katt som han var tvungen att lämna bort, så det namnet är nog lite känsligt.

Jag hade ett barn på Hoppis&Skuttis i våras som hette Nisse, och han var så himla go, lite bångstyrig och ville äta godis mest hela tiden istället för att jumpa. Så Nisse känns helt rätt på något sätt, även sambon är med på det hela : )

Dragon Lady: Jaa, igår tänkte jag att det var inga problem med att vänta fem veckor, men imorse när jag vaknade kände jag en längtans klump i halsen. Jag vill ha min pissemiss nuuuuuuu! crying.gif

Tycker att det ser ut som en riktig Nissekisse jag...utan tvekan tummenupp.gif
Fenja
Oj vad de växer och om fjorton dagar så är det flyttdags *snyft*

Alva

Yla, Engla och fd Vinter som numera heter Silver

Warg

Bara tre valpisar kvar nu som inte har fått ett hem.
Mvh
Fenja

Grå
*måttar*

Hmm... D-kupa... E-kupa... g.gif

Attan vad de växer...
Fenja
Grålly Parton laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
yla
fniss vikka små söta tjockisar
[attachment=20894:partysta...80626393.jpg]
här väntar Erik gäster
DragonLady
Hade jag haft mer tid, kunskap o större mark hade jag velat ha Warg wub.gif shy.gif
Underbara är de allihopa Fenja.. förstår att du kommer att ha svårt att skiljas från dem sedan.
Azur
Våra grabbar:

Neo, fyra år nu. Mamman brunmaskad siames, pappan vit bondkatt.

Izor, treochetthalvt. Mamman svartvit huskatt, pappan Balines.

Leonettochetthalvt. Neo är pappa, mamma är en röd huskatt.
En till på Leon, där han visar hur änglalikt söt han kan vara.
Christer i Falköping
Izor är ju hur vacker som helst!!!
Christer.
Fenja
Underbart vackra katter Azur! wub.gif
Mvh
Fenja
Azur
Tackar! biggrin.gif

Alla tycker väl deras katter är vackrast i världen, men vi har ofta önskat att vi kunde ställa ut våra blandraser, de är ju så snygga!
Fenja
Jag tror att det finns en gren för blandraskatter Azur, kontakta Sverak och kolla. Om du vill ställa ut så tycker jag att du ska prova en gång åtminstone! Dina katter klarar sig säkert jättebra wink.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja
DragonLady
Här är Hera i lektagen och hämtar bollar i vattnet, det tog en stund innan hon funderade ut att hon var tvungen att bli blöt om hon ville ha tag i bollen giggle.gif

.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon