Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Fenja
Men så söta de är! Jag tror att Mäster snart inser att det inte är baskervilles hund utan en liten söt muffla wink.gif
Mvh
Fenja
Fenja
Matdags!

Mvh
Fenja

Christer i Falköping
De är ju så fina att man kan gå åt! Framförallt har jag fallit för Vinter.
Christer.
Fenja
Jo det är det fler som har gjort Christer, så han är tingad wink.gif
Mvh
Fenja
Christer i Falköping
Tur det, för det är något/ några år för tidigt för mig att skaffa hem en ny igen.
Christer.
pejori
CITAT (Christer i Falköping @ 19-06-2008, 18:24) *
De är ju så fina att man kan gå åt! Framförallt har jag fallit för Vinter.
Christer.

Jag med...Vackrare valp har jag sällan skådat tummenupp.gif
Men fortfarande vill jag att det skall vara förbjudet att visa valpar/kattungar på forumet!!!! crying.gif sos.gif
Bort bort bort...Skallintehavalpskallintehavalpskallintehavalp...eller kattunge blush.gif blush.gif no.gif no.gif
Fenja
Jag tror att du skulle gilla dem Pejori, framförallt mentaliteten på de vuxna wink.gif.
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Fenja @ 19-06-2008, 20:46) *
Jag tror att du skulle gilla dem Pejori, framförallt mentaliteten på de vuxna wink.gif .
Mvh
Fenja

Tror jag med. tummenupp.gif
Dessa ögon och framförallt...Dessa vackra vita kattungarna. (har alltid önskat mej en vit katt) rolleyes.gif blush.gif blush.gif
Fenja
Kan vi väl ordna wink.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Fenja @ 19-06-2008, 22:16) *
Kan vi väl ordna wink.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja

Suck...du är inte snäll giggle.gif giggle.gif
är storm ledig???? blush.gif

sorry, menade EVITA dunno.gif

Hm slap.gif och storm help.gif help.gif

Ja ja jag vet... dunno.gif
Men jag älskar ju dom ju!!!! -cry-.gif -cry-.gif kram1.gif
Fenja
laugh.gif Båda är obokade wink.gif Storm är sin far upp i dagen, frammåt, orädd och skitglad! I och för sig så är hela kullen så, väldigt homogena, trygga och välmående. Vi ska fota valpisarna i morgon, så du ska få lite bilder då biggrin.gif
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Fenja @ 19-06-2008, 23:16) *
laugh.gif Båda är obokade wink.gif Storm är sin far upp i dagen, frammåt, orädd och skitglad! I och för sig så är hela kullen så, väldigt homogena, trygga och välmående. Vi ska fota valpisarna i morgon, så du ska få lite bilder då biggrin.gif
Mvh
Fenja

Nähjä du... det vill jag inte veta av nono.gif nono.gif nono.gif
Nänänä...räcker med bilder på evita blush.gif blush.gif ...Och storm slap.gif
Fenja
Glad midsommar till er alla från

Alva

Engla

Yla

Gråben

Storm

Vinter

Warg

Föräldrarna föregick inte med gott exempel rotfl.gif rotfl.gif

Frost

Varga

Mvh
Fenja
Anic
a0a.gif Varga såg ju ut att skämmas, även frost såg lite besvärad ut.

Men valparna var ju så söta wub.gif
Grå
Herregud vad de växer...

... alltså den där Gråben... wub.gif

Glad midsommar tebax!
Susanna
Yla wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
flower
Vilka små godbitar wub.gif Själv föll jag för Engla..
Biggan_
Nämen så söta! wub.gif wub.gif wub.gif Allesammans!
Jan Lindgren
Hej!
Kosningsavel används ofta bland andra djurarter för att få bra bruksdjur. Extremfallet är väl höns där man använder fyra raser för att få bra produktiondjur. Det brukar kallas heterosiseffekt. Rimligtvis borde det gå bättre att få fram bra brukshundar genom väl valda korsningar än genom renavel. Jag vet dock inte om korsningshundar får tävla i alla grenar och på alla nivåer. Ni som avlar på korsningar vet kanske om det finns någon sammanställning om vilka resultat man får av olika korsningar. Blir det en bättre vallhund om man korsar två vallhundsraser? osv
MVH
Jan Lindgren
Christer i Falköping
Den frågan trycker jag du skall skriva i blandrasavelns egna tråd. I denna skall vi bara ha kul och njuta av våra jätteblandade djur, inga diskussioner här alltså!
Christer.
Edit: stavar som en kratta.
flower
Här kommer en bild på min blandrashund Samba. Hon är en blandning mellan Schäfer, Border collie, Rottweiler och Flat coated retriever.
Fenja
Åh vilken vacker hund Flower, härlig teckning!
Mvh
Fenja
Christer i Falköping
Oh så vacker hon är! Ögonen får ju i alla fall mig att smälta!
Christer.
Monaxe
Du milde vilka söta valpar! wub.gif Vill ha, vill ha...
Tror väl ifs inte att mina hemmavarande "damer" håller med... Lyckliga du som har dom hemma och får gosa med dom Fenja! (fast det är väl lite jobb oxå kan jag tänka mej giggle.gif )
Fenja
Visst är det en massa jobb Monaxe, men glädjen över att en gång ha fått ha en valpkull överväger allt med hästlängder. Det är bland det roligaste vi gjort och vi ler fånigt även klockan 04.30 när fyra små busar sätter sig i en ring och tränar på att yla biggrin.gif De är helt underbart, fantastiskt ljuvliga!
Mvh
Fenja
renate

GRATTIS Fenja till alla dina underbara bäbisar.Såååååååååååååååååååååsöta de är.Du vet ja att jag har bestämt mig att inte ha någon hund längre,men titta får man.Och alla kattissarna,som du vet har jag redan 3 fina kattherrer.

[attachment=20081:2008_06_...__Large_.JPG]
Murvel
[attachment=20083:PICT0011...__Large_.JPG]
Fritz
Hittar ingen bild på Kix just nu.
Fenja
Tack Renate! Dina katter är jättefina, den där Murvel alltså wink.gif Det är klart att du får njuta av bilderna biggrin.gif Så här såg det ut idag när de slafsade i sig sin först måltid från ett fat, valp Royal Canin uppblött till sörja:

Sedan somnade de snällt övervakade av pappa Frost

Mvh
Fenja

Kajsa i Arvika
Fiiiiiina de e allihopa!!!! wub.gif

Måste bara berätta, på onsdag ska vi hämta en blandisvalp! håller tummarna för att allt ska gå bra! En blandning mellan Dogue de Bordeaux och Berner Senner... vad månde bliva av detta? Många bilder lär det bli i alla fall!! Lääääääängtar!!!
estet
Fenja! Jag säger bara Vinter! wub.gif
Christer i Falköping
CITAT (Kajsa i Arvika @ 23-06-2008, 10:25) *
Fiiiiiina de e allihopa!!!! wub.gif

Måste bara berätta, på onsdag ska vi hämta en blandisvalp! håller tummarna för att allt ska gå bra! En blandning mellan Dogue de Bordeaux och Berner Senner... vad månde bliva av detta? Många bilder lär det bli i alla fall!! Lääääääängtar!!!

Kände just ett styng av avund! Två så härliga raser i en och samma hund, kan ju inte bli annat än bra!! Men det kommer att bli en rackarns stark hund. Blir det du som går ut med den i framtiden eller den som går ut med dig laugh.gif
Visa bilder här!
Christer.
Fenja
Tack för alla vänliga kommentarer om valpisarna! I går fick de prova att vara ute en stund på eftermiddagen när vinden mojnade och solen tittade fram:

Busig Warg

Alva och Vinter främst

Yla testar vattnet

Världens sötaste Gråben

Här fastnade alla på samma bild, strax innan de kurade i hop sig och sov middag i filttältet

Mvh
Fenja

DragonLady
giggle.gif stora bäbbar jämfört med min lilla muffla.. mini vargar är det wub.gif
Myosotis
Hjälp vad söta de är. Jag ska INTE skaffa hund. (Inte just nu. Kanske sen.)
pejori
Ta bort dom!!!! ranting.gif
Dom är inte söta ett dugg, inte alls och ögonen ser inte alls gulliga ut crying.gif
nähädå...sånt kan man inte visa inte, så radera dom genast... -fear-.gif
Om storm var vacker, så är Warg ännu vackrare.... dunno.gif blush.gif blush.gif
zaaritha
Suck!
SÅ underbara!
Grå
CITAT (Fenja @ 26-06-2008, 16:31) *

Världens sötaste Gråben

-fear-.gif blink.gif slap.gif

"blandrasavelärheltförkastligtblandrasavelärheltförkastligtblandrasavelärhel
tförkastligt"
*mumlar panikslaget*

fear.gif

HERREGUD VAD SÖT!!!!! wub.gif Delikat munsig valpsing yes.gif
*Stintan*
Va sjutton skulle jag i den här tråden o göra slap.gif
Man ska inte gå in i spam.gif -trådar ju mad.gif

Lås in Gråben i garderoben och regla fönster och dörrar Fenja för annars försvinner den sööötingen när som helst. wub.gif wub.gif

Grå
CITAT (Stintan43 @ 28-06-2008, 19:45) *
Lås in Gråben i garderoben och regla fönster och dörrar Fenja för annars försvinner den sööötingen när som helst. wub.gif wub.gif

Undrar hur vi tar oss ut i svarta helkroppstrikåer du och jag Stintan...? ninja.gif
Vem av oss ska klättra upp för väggen först?
Jag kan ta med biffar till mamma och pappa varg, men frågan är vad jag ska ta med till Fenja...

Fenja
biggrin.gif laugh.gif De är helt ljuvliga, så jag förstår att habegäret vaknar!!

Nu börjar de bli så stora att man kan skönja en egen personlighet och de är så fulla i bus och påhitt att man blir sittande med dem i timmar. Samtidigt så är de så små och gosiga och somnar gärna i famnen på en, de är så underbara! Att ha den här valpkullen är nog faktiskt det roligaste jag har varit med om i djurväg, en enorm upplevelse och glädje. Hemskt att de måste flytta sedan ju... wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
*Stintan*
CITAT (Grå @ 28-06-2008, 22:33) *
Undrar hur vi tar oss ut i svarta helkroppstrikåer du och jag Stintan...? ninja.gif
Vem av oss ska klättra upp för väggen först?
Jag kan ta med biffar till mamma och pappa varg, men frågan är vad jag ska ta med till Fenja...

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif ja det vore en syn för gudarna kan jag lova.
Jag tror det är säkrast att du klättrar och så kan du använda mig som stege,
jag har gott om ställen att sätta fötterna på och så står jag stadigt på marken.
Ja vad sjutton ska vi slänga till Fenja g.gif hon gillar ju blommor så det kanske
skulle funka med ett gäng marsipanrosor vad tror du om det?
Fenja
Gillar inte marsipan sleep.gif
Mvh
Fenja
*Stintan*
Attans då va synd då får vi klura ut nåt annat biggrin.gif
Grå
CITAT (Stintan43 @ 28-06-2008, 23:56) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif ja det vore en syn för gudarna kan jag lova.
Jag tror det är säkrast att du klättrar och så kan du använda mig som stege,
jag har gott om ställen att sätta fötterna på och så står jag stadigt på marken.
Ja vad sjutton ska vi slänga till Fenja g.gif hon gillar ju blommor så det kanske
skulle funka med ett gäng marsipanrosor vad tror du om det?

biggrin.gif
Ja då får väl du använda mina "midjehandtag" för att dra dig upp sedan när jag väl fått fingrarna över fönsterbrädan då. smile.gif

Hmm... Fenja gillar inte marsipan...

*tänkatänka*

Om vi slänger en Aladdinask åt henne så kanske hon har gärning en stund så att vi hinner roffa åt oss Gråben och stoppa honom/henne innaför helkroppstrikåerna också... Jag är inte speciellt bystig så där borde den lilla valspingen kunna få plats.
Frågan är hur vi ska ta oss ner igen.. Jag är lite som Tigger klättra uppåt går hur bra som helst, men neråt är värre. Jag har inte svindel men har inte speciellt bra balanssinne...

Vi kanske skulle skaffa en allierad?

Susanna
Jag är gärna med och roffar valpar! Men då tar vi med oss Yla också wub.gif
*Stintan*
CITAT (Grå @ 29-06-2008, 11:48) *
biggrin.gif
Ja då får väl du använda mina "midjehandtag" för att dra dig upp sedan när jag väl fått fingrarna över fönsterbrädan då. smile.gif

Hmm... Fenja gillar inte marsipan...

*tänkatänka*

Om vi slänger en Aladdinask åt henne så kanske hon har gärning en stund så att vi hinner roffa åt oss Gråben och stoppa honom/henne innaför helkroppstrikåerna också... Jag är inte speciellt bystig så där borde den lilla valspingen kunna få plats.
Frågan är hur vi ska ta oss ner igen.. Jag är lite som Tigger klättra uppåt går hur bra som helst, men neråt är värre. Jag har inte svindel men har inte speciellt bra balanssinne...

Vi kanske skulle skaffa en allierad?

giggle.gif Äsch jag tror inte dina midjehandtag håller men jag tror du fixar det galant därinne själv och eftersom Susanna hängde på nu
så kan du ju ta Gråben i det ena lediga brösturymmet och Yla i det andra. Då blir det ju jämvikt också. Sen hoppar du bara ut genom fönstret
och landar mjukt och fint i lakanet vi har som brandsegel så du behöver inte oroa dig för balansen.

Ja vi kör med Alladin fast i och för sig tror jag Fenja dånar av skräck vid blotta åsynen av den kroppstrikåklädda svarta figuren så det är nog lugnt.
Fenja
Ni är la för goa! laugh.gif Yla låter ni allt bli för hon är min sleep.gif Jag ska rigga en videokamera och lägga ut ert tilltag på Youtube om ni inte är snälla.
Mvh
Fenja
Susanna
Då är det bäst vi snabbar oss.....
yla
YLA måste ju vara min ju,,,äch jag tar hela bunten,Erik o mina gossar gillar dom nog
Fenja
Hon är faktiskt döpt efter dig Yla wink.gif, det är ett så vackert namn biggrin.gif Dessutom sitter de små stollarna i ring och tränar på yla, de är så söta att man bara kan dö! Huskys skäller inte så mycket, utan låter liksom, yl och morr och andra ljud.
Mvh
Fenja
Monaxe
Fullständigt livsfarliga bilder ju!

Visst skulle väl 2 "välvuxna" och förståndiga Greyhoundtikar bli jätteglada över att få en minivarg i huset....För att inte tala om katten, 16 år, han borde ju bli fullständigt salig....

hmm, nä, tror väl inte det...

Men valpisarna är bara för ljuvliga, kul att höra att dom redan börjat "prata", gillar huskys alla ljud, lite småmuttrande, morrande, nästan sjungande....och ylande....

VILL SE MER BILDER!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon