Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Ingrid Zon3
Underbara bilder cbe!!!
Christer i Falköping

Bra med en bror ibland. När man ätit, som kattunge, blir man ju lite kladdig efteråt. Då är det bra att ha en bror som hjälper till med tvätten. Då slipper man ju även att hundarna hjälper till :-)

Christer.
Ingrid Zon3
Himla praktiskt, Christer (och vad fina de är!).
Mina hjälper fortfarande varann med hygienen, fast de har fyllt 10 år. wub.gif
Myosotis
CITAT (cbe @ 02-08-2008, 08:36) *
[attachment=22097:KatzeMaske.jpg]

Vilken otrolig teckning! Har aldrig sett något liknande.
cbe
CITAT (Myosotis @ 02-08-2008, 11:53) *
Vilken otrolig teckning! Har aldrig sett något liknande.

Vår lilla sköldpaddsfärgade Miranda, även kallad svartluvan. biggrin.gif

[attachment=22099:Miranda_svartluva.jpg]
[attachment=22100:Miranda_liten_2.jpg]
Christer i Falköping
Så lustigt! Men hon är allt bra vacker Miranda.
Christer.
Susanna
Fenja, hur är läget med valparna? Har de flyttat ännu och hur ser de ut nu?
Fenja
Susanna de flyttade den 22 och en sista den 23 juli. Alla mår bra och har acklimatiserat sig fint i sina nya hem. Denna bild är från sista dagen, efter att vi kommit hem från veterinären.

Tomt är det nu, men rätt skönt att bara ha en enda liten vappling att hålla ordning på trots allat.
Mvh
Fenja
Berit
Maikens valpar[attachment=22176:P1010012.JPG]
DragonLady
wub.gif wub.gif wub.gif Bäbbar wub.gif wub.gif wub.gif
Susanna
Otroligt vad fort de växer, Fenja, de ser redan stora ut! De är så otroligt fina! Önskar jag hade tid och kraft till sådana vackra och krävande hundar.
Christer i Falköping
De ser faktiskt ut som lite lätt felfärgade vargar ju!
Så fina.
Christer.
*Stintan*
CITAT (Berit @ 04-08-2008, 12:02) *

Jösses vilka söööööööööööööta wub.gif

Fenja va stora dom blev fort! Jättefiiina valpisar!
Fenja
Tack alla! De är helt underbara. Det blev efter många om och men så att vi behöll den minsta och blygaste tikvalpen Engla, även om vi inte tänkt det från början. Jag har tät kontakt med alla valpköpare och det fungerar fint med rumsrenträning och annat. Det är så roligt att höra att det går bra och att alla är nöjda med sin valp.

Vilken underbar katt cbe! wub.gif wub.gif

Mvh
Fenja
Cathis

Men sådana bilder borde man inte få visa angry.gif wub.gif wub.gif såå söta wub.gif
Ramred
Alla dessa underbara små djur. Man får alltid ett leende på läpparna när man tittar i denna tråden. yes.gif
pejori

Nämen gud så fina!!!!! blush.gif
Det var ju inte länge sedan majken smälte mitt hjärta... yahoo.gif
Vad är det för blandning??? Berätta mera Berit kompiskram.gif
Berit
CITAT
Nämen gud så fina!!!!! blush.gif
Det var ju inte länge sedan majken smälte mitt hjärta... yahoo.gif
Vad är det för blandning??? Berätta mera Berit kompiskram.gif

Tack ni som tycker Maikens valpar är fina och tack
pejori, det var länge sedan. Jodå, Maiken har tjuvparat sig med en Shih-Tzu pojke och detta blev resultatet. Söta naturligtvis som alla valpar är, två är påtingade och en Milou är kvar än så länge. Valparna är 23 dagar gamla idag. Skickar en bild på Milou
Berit
[attachment=22387:Maikens_valpar_024.jpg]Försöker igen med en bild
DragonLady
Sicken liten pussgurka yes.gif wub.gif
Fenja
Efter en hel del funderande så blev det så att lilla kanontiken Yla som vi tänkt att behålla fick flytta till en bruksinstruktör, där kommer hon att göra allt hon behöver för att bli till freds. Själva behöll vi den minsta och ranglägsta tiken Engla.Så här i efterhand känns det som om det blev väldigt rätt! Söt är hon i alla fall den lilla pinglan!

Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Berit @ 07-08-2008, 22:15) *
[attachment=22387:Maikens_valpar_024.jpg]Försöker igen med en bild

Mamma vad söt den är... crying.gif crying.gif
Anic

Se så vackert jag kan sitta!

Mmm, fotfetisch

Vad har du i knäet?

Små gullungar.

Vill bra visa Humla och Blomma som växt och blivit små lekmonster och är inte alls så fega som innnan.
Christer i Falköping
Vad roligt att det går så framåt med dem!
Christer.
Grå
och titta va ja hitta uppe på logen igår då! smile.gif

Skruttan har varit ute och slarvat och så fick vi bära in fyra små "Kizzekatter", vita med svarta fläckar. Jag kommer bara inte ihåg vad Kizzmedlemmarna hette, vet bara Gene Simmons.

[attachment=22488:Kattungar_080810.JPG] [attachment=22489:Kattungar_2_080810.JPG]
DragonLady
-cry-.gif ranting.gif wub.gif det e ju sånna bilder man inte får lägga in här... nono.gif wub.gif
Ramred
Grå: Jösses så fina små kattungar. Och mamman också. Läckert att alla ungarna är så lika mamman!
*Stintan*
rtfm.gif Börjar det inte bli väldigt mycke spam.gif i tråden nu? ranting.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Grå
Moahahaha!!! Vänta bara tills de öppnar ögonen och kan börja posera på egen hand crazy.gif

Är det någon som vet vad de tre andra Kizzmedlemarna hette så får ni gärna hjälpa mig.
Den störtste (och förmodligen förstfödde) Kizzekatten ska heta Simmons iallafall...
Pia L
Gene Simmons
Tommy Thayer
Paul Stanley
Eric Singer

F.ö. så heter gruppen Kiss och inte Kizz som många tror
Aqvakul
Kiss består av Paul Stanley, Gene Simmons, Tommy Thayer och Eric Singer.
Grå
CITAT (Pia L @ 10-08-2008, 20:51) *
Gene Simmons
Tommy Thayer
Paul Stanley
Eric Singer

Tack!
*hämtar dopfunten*

Red: Skriver man Kizz så vet fler vad man menar än om man skriver Kiss. Kissekatter finns det hur många som helst, men bara fyra Kizzekatter.
Fenja
Dansar med vargar skulle man nästan kunna tro!

Engla och brodern Loke (fd Gråben) som varit här och hälsat på idag.

Mvh
Fenja
Myosotis
De är så vackra, verkligen som vargar nästan. Fast jag tyckte förstås "Gråben" var ett finare namn...
Aqvakul
CITAT (Fenja @ 13-08-2008, 17:59) *
Dansar med vargar skulle man nästan kunna tro!

Engla och brodern Loke (fd Gråben) som varit här och hälsat på idag.

Mvh
Fenja

Oj, vilka häftiga hundar! wub.gif
Fenja
Tack! De är helt underbara. Myosotis, det är de nya ägarna som döpt om sin valp wink.gif och det har man ju fria händer att göra. Gråben var ju bara vårt arbetsnamn liksom.
Mvh
Fenja
DragonLady
Så fina wargisarna är wub.gif man riktigt ser hur energin spritter i hela pälsen på dem, man vill bara smiley_small_hug.gif o pussa hela tiden.. det gör jag med min våffla, muffla hera...ja jisses vad namn jag har på henne giggle.gif

Å Grå... du skulle bara våga o sätta ut mer bilder på kizzfluffarna nono.gif sånna får man inte visa här.. de finns faktiskt de som har känsliga o svaga hjärtan här.. sleep.gif
Grå
CITAT (DragonLady @ 14-08-2008, 17:14) *
Å Grå... du skulle bara våga o sätta ut mer bilder på kizzfluffarna nono.gif sånna får man inte visa här.. de finns faktiskt de som har känsliga o svaga hjärtan här.. sleep.gif

naughty.gif devil.gif har jag tur så...

[attachment=22678:Kizzekat...a_080814.JPG]
I'm getting closer, baby hear me breathe, ha ha ha
You know the way to give me what I need
Just let me love you and you'll never leeeeeave
Feel my heat takin' you higher, burn with me, Heaven's on fire
Paint the sky with desire, angel fly, Heaven's on fire
Grå
CITAT (Fenja @ 14-08-2008, 13:07) *
det är de nya ägarna som döpt om sin valp wink.gif och det har man ju fria händer att göra. Gråben var ju bara vårt arbetsnamn liksom.

De får ingen julklapp i år nono.gif
Bettis
CITAT (Fenja @ 14-08-2008, 13:07) *
Tack! De är helt underbara. Myosotis, det är de nya ägarna som döpt om sin valp wink.gif och det har man ju fria händer att göra. Gråben var ju bara vårt arbetsnamn liksom.
Mvh
Fenja

Så mysiga dom ser ut, vad är det för raser??
DragonLady
CITAT (Grå @ 14-08-2008, 18:03) *

wub.gif wub.gif wub.gif -cry-.gif taskig du e crying.gif rtfm.gif
*Stintan*
CITAT (Grå @ 14-08-2008, 18:03) *

Jag såg inte den bilden, nej det gjorde jag absolut inte whist.gif whist.gif ( wub.gif wub.gif wub.gif )
Fenja
Bettis, mamma är sibirian husky med någon aning schäfer och pappan är alaskan husky med border collie inblandat.
Mvh
Fenja
Ramred
Nu har Totte och Bella växt till sig lite. Sju veckor gamla idag. Full fart hela tiden med lek och bus, naturligtvis. Här är några bilder på "tussarna".[attachment=23600:DSC_0043.jpg]

Totte
[attachment=23602:DSC_0059.jpg]

Bella
[attachment=23601:DSC_0052.jpg]
Biggan_
CITAT (Ramred @ 02-09-2008, 09:42) *
Nu har Totte och Bella växt till sig lite. Sju veckor gamla idag. Full fart hela tiden med lek och bus, naturligtvis. Här är några bilder på "tussarna".[attachment=23600:DSC_0043.jpg]

Totte
[attachment=23602:DSC_0059.jpg]

Bella
[attachment=23601:DSC_0052.jpg]

Näääääää,så söta! wub.gif
DragonLady
Näähej... man fick ju inte visa sånna små bäbbar ju.. nono.gif wub.gif wub.gif
Kajsa i Arvika
Mårrisen har vuxit "en smula"

[attachment=23947:åttonde_...ngen_009.jpg]

Benen e numera så långa så att man bekvämt kan nå allt som befinner sej på soffbordet.. gärna om det går att käka, allt annat går också ner för all del... wub.gif Vikten ligger på ca 26kg och han e 5 och en halv månad bara.. vojne vojne... varthän månde detta barka.... g.gif Underbart snäll och go e han i alla fall fast det verkar som om det mesta av hans hjärnkapacitet går åt att tänka på mat, tigga mat och drömma om mat.. han älskar att springa lös i skogen och har varit med på åtskilliga svampplockarpromenader.. han har stora bekymmer med att hålla koll på alla familjemedlemmar som envisas med att springa runt som yra höns...
Eva-Helene
Å vicken tjusig Mårris! wub.gif wub.gif wub.gif
Kajsa i Arvika
Hushållet har utökats med ytterligare två medlemmar som också platsar i den här tråden.. Vi tog in kattdamen Ida eftersom hon annars med stor säkerhet hade avlivats..

[attachment=23949:åttonde_...gen_039a.jpg]

I sommar hade hon en passionerad affär med grannens hankatt vilket resulterade i en kattunge som vi hittade i en gammal kaninbur.. innan vi hann ta hand om den var den borta och eftersom kattan inte verkade vidare intresserad efter ett par dagar trodde vi att ungen hade blivit tagen av räven.. hon sov i godan ro inomhus etc... efter ca 5veckor flyttade vi in till stan med vårt pick och pack, inklusive kattan.. och allt verkade frid och fröjd.. tills vi efter ca 3 dagar åkte ut för att städa och vi från vedskjulet fick höra ett tämligen ynkligt pipande... confused.gif Letade som galningar och hittade en liiiiiiiten sötnos... klart som korvspad skulle den tas om hand tills lämpligt hem kunde hittas .... whist.gif whist.gif hmmm.... ja det fattar väl vem som helst hur detta slutade....

[attachment=23950:åttonde_...gen_035a.jpg]

Det här e Sessan.. Lilla snuttegumman... Mårris tror nog att det e en ovanligt hårig boll har jag en känsla av... biggrin.gif

[attachment=23951:åttonde_...gen_044a.jpg]

Ingrid Zon3
Ljuvliga ungar, Kajsa! Både Sessan och Maurice.
Och Ida ser ut som en riktig skönhet och hjärtekrossare. Fast lite minuspoäng på moderlighet eller? smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon